New posts

Superliga 23/24: Runde 13: AGF - Randers, mandag d. 30.10. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 247
  • Views Views: Views 15K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 27 61.4%
  • Uafgjort

Votes: 11 25.0%
  • Modstander sejr

Votes: 6 13.6%

• Total voters
    44
  • Poll closed .
Hvor er det i ser alle de fejlkendelser hos dommerne i dag?

Tror det handler om, at det sker hver runde, og kun er dømt 2 gange på 25 år (og sidste gang var også en kamp med AGF på Aarhus stadion, dengang mod Viborg hvor Tobias Grahn reducerede til 1-2 i en kamp med Knud Erik Fisker, som liiiige villle vise han kunne tælle til 6, og dømte efter 6,5 sekunder :D )

Manglende linje er altid super frustrerende.
Orker ikke helt - men vil gerne vædde en kasse Ceres på, at man kan finde tilfælde denne sæson, hvor andre målmænd har gjort det samme uden dom.

Som altid er jeg bragende uenig med flertallet vedr. dommerkendelser 😄

Jeg synes det var fortjent den blev fløjtet på BPF, men jeg har også været hysterisk over manglende konsekvens på den regel i mange år. Og bare fordi andre har brugt 25 sekunder, betyder det ikke det er smart at slendre rundt og fist bumpe i kæmpe overtid. Jeg er vild med hans fodboldevner, men der mangler noget coolness. JH eller ham batman vi havde i folden engang ville ALDRIG gå over den grænse. De ville fange dommerens irritation og ikke lege med ilden.

Og ang. det røde kort til Brandy, så var der jo ingen vej udenom? Udover frisparket var nok til gult, så har dommeren jo hånden i lommen da han sparker bolden væk.

Men fuck it, tre grimme point, ekstremt god mulighed for 1/4 finale i pokalen og så Brøndby ude. Der er potentiale for en historisk uge
Jeg er uenig i det første gule til Brandhof. Enig i det andet og dermed rødt. Enig i BPF tidsudtræk skal dømmes. Uenig i straffesparket. Tydeligt at RFC manden trækker Mølgaard ned. Uenig i offside (burde være annuleret). Derudover uenig i et hav af mindre kendelser. Frispark hvor der ikke burde være og omvendt. Generelt en kamp hvor dommeren slet ikke havde føling med kampen. Og dermed meget uenig med dig :)

• Like
Reactions: fsc
Forfærdeligt fodboldkamp. Vigtig, vigtig sejr. Fremragende indlæg fra både Kahl og Brandhof - to, der ellers har fået meget negativt at vide igennem deres AGF-tid - og Tobias Bech er altså et bæst med hovedet på de dér indlæg fra venstresiden. Vi har vel ikke set en AGF'er med den springkraft og den evne til at hænge i luften siden Unge Duncan sikrede Åkeby en meriterende sejr i Parken.

Og hvis vi ikke skal snakke om dommeren eller kommentatorerne, er der vel ikke meget mere at sige om den kamp?

Som altid er jeg bragende uenig med flertallet vedr. dommerkendelser 😄

Jeg synes det var fortjent den blev fløjtet på BPF, men jeg har også været hysterisk over manglende konsekvens på den regel i mange år. Og bare fordi andre har brugt 25 sekunder, betyder det ikke det er smart at slendre rundt og fist bumpe i kæmpe overtid. Jeg er vild med hans fodboldevner, men der mangler noget coolness. JH eller ham batman vi havde i folden engang ville ALDRIG gå over den grænse. De ville fange dommerens irritation og ikke lege med ilden.

Og ang. det røde kort til Brandy, så var der jo ingen vej udenom? Udover frisparket var nok til gult, så har dommeren jo hånden i lommen da han sparker bolden væk.

Men fuck it, tre grimme point, ekstremt god mulighed for 1/4 finale i pokalen og så Brøndby ude. Der er potentiale for en historisk uge

Jeg tror du misforstår hvad de fleste brokker sig over mht den på BPF 😁

Ingen brokker sig over reglen, folk brokker sig over at den lige pludselig skal håndhæves, i 8 min tillægstid.

Det er simpelthen så typisk en dansk dommer lige at skulle i fokus til sidst.

Ingen brokker sig over reglen, folk brokker sig over at den lige pludselig skal håndhæves, i 8 min tillægstid.

Det er simpelthen så typisk en dansk dommer lige at skulle i fokus til sidst.
Og præcist samme indvendig kan anvendes mod Brandhofs første gule kort: Isoleret set sikkert forsvarligt, men fuldstændigt i modstrid med den linje, der var lagt gennem 98 minutter.

Frisparket, der leder til AGFs første mål, giver fx advarsel (mindst) 19/20 gange, og det var da i meget højere grad et professionelt frispark end Brandhofs. Brandhof får vel næppe gult for voldsomheden.

Tror det handler om, at det sker hver runde, og kun er dømt 2 gange på 25 år (og sidste gang var også en kamp med AGF på Aarhus stadion, dengang mod Viborg hvor Tobias Grahn reducerede til 1-2 i en kamp med Knud Erik Fisker, som liiiige villle vise han kunne tælle til 6, og dømte efter 6,5 sekunder :D )
Hahaha, jeg havde (næsten) glemt Fisker. Aldrig før eller siden har nogen dansk dommer været så forhippet på at komme i fokus. Han var virkelig unik. Det var også ham, som gav BSN et gult kort for en tackling på Ralf P udelukkende baseret på Viborgspillernes reaktion, eftersom han ikke selv så episoden (det var hans egne ord). En sag der i øvrigt endte med, at disciplinærudvalget for det første gik imod egne principper om ikke at tage en sag op af egen drift og for det andet gik lodret imod reglerne om ikke at ændre på en dommers skøn, når han allerede havde vurderet sagen i kampen. Deres kattelem var netop Fiskers forklaring om, at han egentlig ikke havde set tacklingen, men bare havde stanget et gult kort ud, fordi Viborgs spillere virkede lidt hidsige. Disciplinærudvalget tildelte BSN et rødt kort og en karantæne. At det så var mere end fortjent for en totalt hjernedød stempling helt oppe omkring knæet er en anden sag. Men forløbet var satme uskønt. Med en vis hr. Johnny Rune i spidsen for udvalget, så vidt jeg husker. Ham savner jeg SATME ikke 😅

Det var i øvrigt også Fisker, som var dommer i den famøse kamp mod EfB, hvor han tillod Tomas Ingi at snuppe bolden efter at en EfB-spiller havde trillet den tilbage til målmanden i forbindelse med et frispark. EfB troede ikke frisparket var taget, men det mente Fisker, og så kunne Ingi trille bolden i mål. Et dommerskøn, som blev underkendt af Johnny Rune og kumpanerne, og derfor blev den sidste del af kampen spillet om (hold kæft, hvor er det i sig selv totalt absurd at tænke på). I omkampen vandt AGF 1-0 på et mål scoret af.... Tomas Ingi Tomasson! I øvrigt i en tyk, tyk offside. Vi snakker over en meter 😂😂 Jeg har EBs spiseseddel derhjemme fra den kamp. Den er prydet af et billede af Ingi, som sidder med en bajser i omklædningsrummet og teksten "HAR I FÅET NOK?" :)

EDIT: EfBs træner var i øvrigt Viggo Jensen, og han nægtede at give hånd til Stampe efter omkampen. Det dumme svin 😅

Er også en af de få der er uenig i den store dommer kritik.

- Calgren bliver ikke fikseret af Mortensen på Serra´s mål, (ingen udfald) ergo har mortensen ikke inflydelse - Korrekt mål

- Mølgaard har også klart fat i Randersspilleren, og Randers spilleren er foran. Ja han har også lidt fat, eller har han? Prøver han måske bare at fjerne Mølgaards hånd for at komme hen til bolden, i en helt fri position? - Korrekt dømt.

- Brandhof første frispark kan sagtens give gult, da det er det eneste formål han har, hensigten er at stoppe spillet og bryde rytmen. Gult helt OK - Dermed også rødt.

- BFF holder bolden markant længere end normalt, han går først lige rundt og giver knockles til diverse spillere og går så frem og tilbage flere gange uden hensigt til at sætte spillet igang. JEg råbte at nu skulle han squ få den bold afsted. Han trak den længere end normalt. - Korrekt dømt
Så kan vi godt snakke om reglen bar ekonsekvent skulle hedde 10-12 sekunder bum.

Syntes faktisk linjen blev holdt rimelig godt langt hen ad vejen, stramt hvor man ikke måtte noget som helst, og uden at svinge om sig med kort. Jo, der kunne sagtens være givet 1-2 gule til Randers, men det er jo ikke fordi de slagtede vores spillere. Bech skulle nok også have haft gult for sine knopper.

OG alt det pis med at det er fordi vi skal møde Brøndby næste kamp.. om jeg fatter man gider se fodbold, hvis man er så konspiratoriks.. Hvor herre bevares.
Dommerne er lige så ærgærrige omkring deres job som spillerne er. De gør deres bedte fordi, de også gerne vil ud på større adresse (større kampe). Så hvis de bevidst dømmer dårligt, så får de dem jo ikke.
Er der seriøst nogen der tror at FCK og Brøndby er i lommerne på dommerne? Eller DBU vil have de to hold til at vinde, så dommerne bliver tvunget til det? Altså, at samtlige dommere og Linjedommere (også nye) bare holder mund? Det er jo ikke bare noget der ville være en historie i DK, men i hele Europa.?

Hele verden er ikke imod AGF - mange andre fans hader AGF, fordi der er lidt arrogance over klubben og fans, (ikke FCK tilstande dog), men er det ikke noget af det fede ved AGF?

- Brandhof første frispark kan sagtens give gult
Ja det kan den da. Men det kan den sgu ikke, når Kjærsgaard vendte det blinde øje til alle tre gange, hvor Mikael Anderson bare blev losset ned. Som det er tilfældet med KaptajnP synes jeg du fejllæser folks indvendinger mod dommerpræstationen. Der er altså ingen som påstår, at det første gule til FB er lovteknisk forkert. Folk undrer sig bare over, hvorfor DEN giver gult, mens RFC kampen igennem lavede masser af identiske eller ligefrem hårdere frispark, som ikke udløste gult.

Der er heller ingen som påstår, at det rent lovteknisk er forkert at dømme den på BPF til sidst. De fleste synes endda det er fint hvis reglen endelig begynder at blive efterlevet. Men det er vel fair nok at undre sig over, at det er i en tæt og hektisk kamp i 8 minutters overtid, at reglen pludselig skal prøves af? Antallet af sekunder er lidt ligegyldigt, synes jeg. For det er jo åbenbart arbitrært, hvor grænsen går. Den er ikke på 6 som i lovteksten, kan vi konstatere. Så hvor er den så? Jeg mindes at have læst dig argumentere for, at offside er en sort/hvid situation. Enten er der offside, eller også er der ikke. Hvis det er tilgangen, så er det altså også ret nemt at tælle til 6. Og her vil ingen nok reagere, hvis et stopur viser 7.1 sekund.

Erik Kahl leverer godt i opspillet og så fin ud defensivt mod en svær modstander (gennembrudsstærk og hurtig kant), men som flere har påpeget bliver indlæggene i åbent spil en stor hovedpine. Specielt når vi har sat offensiven på til at skulle blive farlige på disse med to store angribere i front.

Jeg glæder mig over, at Kahl i de sidste kampe har været ganske solid, men vores indlægsspil (fra begge sider) lader stadig meget tilbage at ønske. Også selvom Kahl ret beset laver en "de facto"-assist mod Lyngby via et godt slået indlæg i åbent spil.

Ja det kan den da. Men det kan den sgu ikke, når Kjærsgaard vendte det blinde øje til alle tre gange, hvor Mikael Anderson bare blev losset ned. Som det er tilfældet med KaptajnP synes jeg du fejllæser folks indvendinger mod dommerpræstationen. Der er altså ingen som påstår, at det første gule til FB er lovteknisk forkert. Folk undrer sig bare over, hvorfor DEN giver gult, mens RFC kampen igennem lavede masser af identiske eller ligefrem hårdere frispark, som ikke udløste gult.

Der er heller ingen som påstår, at det rent lovteknisk er forkert at dømme den på BPF til sidst. De fleste synes endda det er fint hvis reglen endelig begynder at blive efterlevet. Men det er vel fair nok at undre sig over, at det er i en tæt og hektisk kamp i 8 minutters overtid, at reglen pludselig skal prøves af? Antallet af sekunder er lidt ligegyldigt, synes jeg. For det er jo åbenbart arbitrært, hvor grænsen går. Den er ikke på 6 som i lovteksten, kan vi konstatere. Så hvor er den så? Jeg mindes at have læst dig argumentere for, at offside er en sort/hvid situation. Enten er der offside, eller også er der ikke. Hvis det er tilgangen, så er det altså også ret nemt at tælle til 6. Og her vil ingen nok reagere, hvis et stopur viser 7.1 sekund.

Jeg syntes nu ikke man kan sammenligne Bradhofs med de andre små på Anderson.. Brandhof har et formål! og river og flår i Randers spilleren flere gange inden han bliver lagt ned. Ikke et lille ben spænd eller noget, han hiver i ham flere gange.

Den med BFF syntes jeg nu jeg sagde hvorfor den dømmes. Det bliver for tydeligt.. Han ligge jo an til at sparke ud 2-3 gange uden at gøre det. Som jeg også skriver er jeg til dels enig i at reglen er difus, men helt ærligt. Vi havde råbt og skrevet på det samme hvis det var modsat.. En ting er at trække den, men at ligge an til at sparke flere gange..
- Det er det samme med målspark, hvor de ligger an til at sparke med går tilbage.. De giver også rigtig tit.
IMO er der klar forskel på hvordan både Brandhofs situation er i forhold til dem i sammenligner med, og også med BFF.

Jeg tager gerne imod eksempler på hvor en målmand agere lige så voldsomt i sin tidsudtræk som BFF gør..
- OG så er jeg enig i at reglen nok burde bare laves til 10-12 sekunder, som skrevet. Det giver tid til at kommer op, se sig omrking og sparke. Men ikke nok til at man kan ligge an 2-3 gange

OK så i 99% af tilfældene.
Han bliver pt bedre og bedre kamp for kamp.
Men hans indlæg er desværre stadig frustrerende elendige.

Som de sagde i TV i går... dette var hans FØRSTE assist i hele AGF tiden.
Jeg synes at kunne huske en assist til ham polakken i en af deres første kampe.
Men pointen er selvfølgelig for lavt output, vi må håbe at han forbedrer sig 🤞🏻🤞🏻

Ad. dommeren: som flere skriver, så vurderer jeg dommeren elendig på baggrund af min opfattelse af, at RFC måtte losse Andersson m.fl. ned efter forgodtbefindende, men Brandhof fik gult for et frispark, der var halvt så groft, som noget af det, Andersson især, var blevet budt i 98 minutter.
Og så undrer jeg mig, som Rösler, over at man vælger at håndhæve en regel, som ikke er blevet håndhævet i adskillige sæsoner. Ikke bare dét, man vælger at håndhæve den i 6 minutters overtid af 8.
Jeg vil - fuldstændig uden beviser og ganske frejdigt - påstå, at det var aldrig sket i Parken eller på Brøndby Stadion; at udeholdet havde fåetdét frispark ved stillinge 2-1 i det 96. minut.

Back