Superliga 23/24: Runde 13: AGF - Randers, mandag d. 30.10. kl 19.00
Er der en, der har link til det der interview med Uwe, hvor han blev sur?
Jeg er uenig i det første gule til Brandhof. Enig i det andet og dermed rødt. Enig i BPF tidsudtræk skal dømmes. Uenig i straffesparket. Tydeligt at RFC manden trækker Mølgaard ned. Uenig i offside (burde være annuleret). Derudover uenig i et hav af mindre kendelser. Frispark hvor der ikke burde være og omvendt. Generelt en kamp hvor dommeren slet ikke havde føling med kampen. Og dermed meget uenig med digSom altid er jeg bragende uenig med flertallet vedr. dommerkendelser
Jeg synes det var fortjent den blev fløjtet på BPF, men jeg har også været hysterisk over manglende konsekvens på den regel i mange år. Og bare fordi andre har brugt 25 sekunder, betyder det ikke det er smart at slendre rundt og fist bumpe i kæmpe overtid. Jeg er vild med hans fodboldevner, men der mangler noget coolness. JH eller ham batman vi havde i folden engang ville ALDRIG gå over den grænse. De ville fange dommerens irritation og ikke lege med ilden.
Og ang. det røde kort til Brandy, så var der jo ingen vej udenom? Udover frisparket var nok til gult, så har dommeren jo hånden i lommen da han sparker bolden væk.
Men fuck it, tre grimme point, ekstremt god mulighed for 1/4 finale i pokalen og så Brøndby ude. Der er potentiale for en historisk uge
Som altid er jeg bragende uenig med flertallet vedr. dommerkendelser
Jeg synes det var fortjent den blev fløjtet på BPF, men jeg har også været hysterisk over manglende konsekvens på den regel i mange år. Og bare fordi andre har brugt 25 sekunder, betyder det ikke det er smart at slendre rundt og fist bumpe i kæmpe overtid. Jeg er vild med hans fodboldevner, men der mangler noget coolness. JH eller ham batman vi havde i folden engang ville ALDRIG gå over den grænse. De ville fange dommerens irritation og ikke lege med ilden.
Og ang. det røde kort til Brandy, så var der jo ingen vej udenom? Udover frisparket var nok til gult, så har dommeren jo hånden i lommen da han sparker bolden væk.
Men fuck it, tre grimme point, ekstremt god mulighed for 1/4 finale i pokalen og så Brøndby ude. Der er potentiale for en historisk uge
Og præcist samme indvendig kan anvendes mod Brandhofs første gule kort: Isoleret set sikkert forsvarligt, men fuldstændigt i modstrid med den linje, der var lagt gennem 98 minutter.Ingen brokker sig over reglen, folk brokker sig over at den lige pludselig skal håndhæves, i 8 min tillægstid.
Det er simpelthen så typisk en dansk dommer lige at skulle i fokus til sidst.
Uwe er sgu for cool. Det lykkes ham på een gang at hæve det fodboldfaglige niveau, forsvare sine spillere, sætte journalisten på plads og levere sin del af underholdningen (så selv Viasat er glade....
Ja, fra et frispark hvor bolden ligger stille. I åbent spil laver han alt for mange fejl i sine indlæg.
Som I Viborg-kampen, hvor han er milimeter fra en assists til Mortensen, som bliver pareret ud til Bech, der scorer...
Hahaha, jeg havde (næsten) glemt Fisker. Aldrig før eller siden har nogen dansk dommer været så forhippet på at komme i fokus. Han var virkelig unik. Det var også ham, som gav BSN et gult kort for en tackling på Ralf P udelukkende baseret på Viborgspillernes reaktion, eftersom han ikke selv så episoden (det var hans egne ord). En sag der i øvrigt endte med, at disciplinærudvalget for det første gik imod egne principper om ikke at tage en sag op af egen drift og for det andet gik lodret imod reglerne om ikke at ændre på en dommers skøn, når han allerede havde vurderet sagen i kampen. Deres kattelem var netop Fiskers forklaring om, at han egentlig ikke havde set tacklingen, men bare havde stanget et gult kort ud, fordi Viborgs spillere virkede lidt hidsige. Disciplinærudvalget tildelte BSN et rødt kort og en karantæne. At det så var mere end fortjent for en totalt hjernedød stempling helt oppe omkring knæet er en anden sag. Men forløbet var satme uskønt. Med en vis hr. Johnny Rune i spidsen for udvalget, så vidt jeg husker. Ham savner jeg SATME ikkeTror det handler om, at det sker hver runde, og kun er dømt 2 gange på 25 år (og sidste gang var også en kamp med AGF på Aarhus stadion, dengang mod Viborg hvor Tobias Grahn reducerede til 1-2 i en kamp med Knud Erik Fisker, som liiiige villle vise han kunne tælle til 6, og dømte efter 6,5 sekunder)
Ja det kan den da. Men det kan den sgu ikke, når Kjærsgaard vendte det blinde øje til alle tre gange, hvor Mikael Anderson bare blev losset ned. Som det er tilfældet med KaptajnP synes jeg du fejllæser folks indvendinger mod dommerpræstationen. Der er altså ingen som påstår, at det første gule til FB er lovteknisk forkert. Folk undrer sig bare over, hvorfor DEN giver gult, mens RFC kampen igennem lavede masser af identiske eller ligefrem hårdere frispark, som ikke udløste gult.
Som I Viborg-kampen, hvor han er milimeter fra en assists til Mortensen, som bliver pareret ud til Bech, der scorer...
Ja det kan den da. Men det kan den sgu ikke, når Kjærsgaard vendte det blinde øje til alle tre gange, hvor Mikael Anderson bare blev losset ned. Som det er tilfældet med KaptajnP synes jeg du fejllæser folks indvendinger mod dommerpræstationen. Der er altså ingen som påstår, at det første gule til FB er lovteknisk forkert. Folk undrer sig bare over, hvorfor DEN giver gult, mens RFC kampen igennem lavede masser af identiske eller ligefrem hårdere frispark, som ikke udløste gult.
Der er heller ingen som påstår, at det rent lovteknisk er forkert at dømme den på BPF til sidst. De fleste synes endda det er fint hvis reglen endelig begynder at blive efterlevet. Men det er vel fair nok at undre sig over, at det er i en tæt og hektisk kamp i 8 minutters overtid, at reglen pludselig skal prøves af? Antallet af sekunder er lidt ligegyldigt, synes jeg. For det er jo åbenbart arbitrært, hvor grænsen går. Den er ikke på 6 som i lovteksten, kan vi konstatere. Så hvor er den så? Jeg mindes at have læst dig argumentere for, at offside er en sort/hvid situation. Enten er der offside, eller også er der ikke. Hvis det er tilgangen, så er det altså også ret nemt at tælle til 6. Og her vil ingen nok reagere, hvis et stopur viser 7.1 sekund.
Jeg synes at kunne huske en assist til ham polakken i en af deres første kampe.OK så i 99% af tilfældene.
Han bliver pt bedre og bedre kamp for kamp.
Men hans indlæg er desværre stadig frustrerende elendige.
Som de sagde i TV i går... dette var hans FØRSTE assist i hele AGF tiden.