Superliga 23/24: Runde 13: AGF - Randers, mandag d. 30.10. kl 19.00
Selve frisparket er isoleret set til gult kort, alene fordi Brandhoff's hensigt er at stoppe manden med ulovlige midler på den måde hvorpå han hiver og flår i ham = et professionelt frispark.
Det kommer lidt an på linjen i kampen, det er Brandhof´s første frispark. Jeg kan snildt komme på et par stykker fra Randers som har lavet tilsvarende grove frispark i lovende angreb, uden at der kom et gult. Hvis du ser klippet igen, så er dommeren også voldsomt udfarende med hånden nede i lommen. At han sparker bolden væk er til gengældt til et klart gult. Havde dommeren haft ilt, havde han nøjes med 1 gult kort for at sparke bolden væk og intet andet.
De 11 minutters overtid ser jeg som værende helt i orden i forhold til hvad der er sket.
Jeg er enig at der var mange spilstop, derfor meldte de også 8 min. tillægstid, hvordan han så finder yderligere 3 min. i de 8 minutter synes jeg er en klar overreaktion.
En anden og mere rolig dommer havde nok håndteret det hele anderledes.
1. Undladt at smide Brandhof ud (ved ikke at give det første gule kort)
2. Undladt at dømme frispark på en målmand da han laver udsparket
3. Undladt at lægge yderligere 3 min. til i overtiden
4. Sørget for at give begge hold en advarsel i første halvleg, for at sikre ensartethed i straf udmåling
Jeg mener ikke det var dommerens bedste kamp, tværtimod, når man så åbenlyst taber overblikket og kontrollen med kampen.
/Aske