New posts

Superliga 23/24: Runde 13: AGF - Randers, mandag d. 30.10. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 247
  • Views Views: Views 15K

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 27 61.4%
  • Uafgjort

Votes: 11 25.0%
  • Modstander sejr

Votes: 6 13.6%

• Total voters
    44
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 13: AGF - Randers, mandag d. 30.10. kl 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Beijmo.png

Jeg har igen stillet nogle spørgsmål til Ivan fra Randers

I er kommet godt efter det på det sidste skyldes det at I er vendt tilbage til en mere kendt måde at spille på eller hvad mener du det skyldes?
Efter en forfærdelig start, pointmæssigt og ikke mindst spillemæssigt, er der nu kommet styr på holdet. Årsagerne er mange, men at en spiller som Daniel Høgh er kommet tilbage, er ikke uden betydning for at sige det på jysk. Han har fået styr på forsvaret, som den dygtige leder han er. Endvidere har Søren P. fået ”lukket” hullerne efter de spillere, der forsvandt efter sidste sæson. Med heldig og dygtig hånd, er der måske kommet bedre spillere!.Vores nye sekser John Björkengren har fået styr på midtbanen. På kanten har vi lynhurtige Lasso Coulibaly . Det er de to, der har slået til fra dag 1. At så Odey er begyndt at score igen, er meget vigtigt. Så ”de gamle dyder” er på vej tilbage. Men målene ”rasler” stadig ind hos os. Men efter min mening et klart bedre HOLD, end sidst vi mødtes.

Udover os så har I FCK og Silkeborg i de kommende to kampe
Hvordan tror du point udbyttet kommer til at se ud?
Har du et bud på resultatet i kampen?

Efter kampene mod jer møde vi FCK hjemme og SIF ude. Her tror jeg godt, at vi kan overraske de storsnuede københavnere med en sejr, eller måske 1 point. Silkeborg nede på plastikken bliver meget sværere. Frygter 2-1 til dem, men man kan jo altid håbe! Og mod jer er jeg mere optimistisk end sidst, da jeg fanatisk dog tippede den 1-1. Igen, det kan blive alt, men jeg tippe 3-1 til os denne gang. Tror Lasso bliver svær at stoppe. Så jeg har min hest, jeg har min Lasso..

God kamp til alle.
Indbyrdes:
indbyrdes.jpg
pointudvikling - indbyrdes.jpg

hvordan scores der.jpg
scoring imod.jpg
kort - indbyrdes.jpg

Karantæne info:
Randers: ingen i karantæne

AGF:
Gult kort 4 points - Felix Beijmo
Gult kort 6 points - Mikael Anderson

Liga (Top 6)
pointudvikling - liga.jpg
kort - liga.jpg

stilling.jpg

Kampen dommer er Peter Kjærsgaard

Det er nok bare mig der er lidt paranoid, men jeg synes bare det er så typisk for de her økonomisk svagere hold, at de lige får en spiller ind efter en lang pause og to helt nye og at alle tre så fra dag et bliver profiler. Jeg synes ikke, at det er sådan det fungerer i AGF og det må man gerne sætte et forskerteam til at undersøge!

Nå, men det handler vel om kyse Coulibaly og undlade hjerneblødninger i forsvaret. Men det kan også blive svært nok.

Det er nok bare mig der er lidt paranoid, men jeg synes bare det er så typisk for de her økonomisk svagere hold, at de lige får en spiller ind efter en lang pause og to helt nye og at alle tre så fra dag et bliver profiler. Jeg synes ikke, at det er sådan det fungerer i AGF og det må man gerne sætte et forskerteam til at undersøge!

Nå, men det handler vel om kyse Coulibaly og undlade hjerneblødninger i forsvaret. Men det kan også blive svært nok.
Det er fordi, du kun hører om de spillere, der lykkes i de klubber. Og fordi du glemmer, at Randers har været decideret elendige i de første mange kampe, hvor spillerne skulle køres ind, men hvor de fik fuld tillid alligevel (og så er Lasso hentet i FCN, så det er en spiller, Randers kendte godt, om som allerede kendte Superligaen, mens deres norske spiller vel ikke har gjort det bedre end Knudsen, som vi hentede samtidig).

Tænker der sidder fans i 11 andre klubber rundt om, som ærgrer sig over at det ikke var dem der hentede Bejimo for en slik i Malmö.

Der er ikke så meget at sige om denne kamp. 3 point skal på brættet. Den her kamp er voldsom vigtig. Jeg tror Randers er det hold der kan udfordre os bagfra (sammen med Lyngby muligvis). Så det vil betyde voldsomt meget, hvis FCM lige basker Lyngby i aften og vi napper Randers mandag.

Randers skal man bare aldrig afskrive, og også derfor jeg var sikker på, at de ville få en bedre sæson end rodebutikken i Odense.
Men vi skal simpelthen have 6 point ud af hjemmekampene mod Randers og Viborg, da vi næppe kan regne med at få særlig meget ud af udekampene mod BIF, FCK og FCN. Kigger man på tabellen, så er det en afsindig vigtig kamp, for Lyngby får næppe noget med hjem fra Herning, og så kan vi pludselig slå et hul på 5 point og en meget bedre målscore ned til 7. pladsen. Det vil dælme være vigtigt. Jeg tror vi tager den her 2-0. Bech igen og PM på straffe.

I øvrigt bemærkelsesværdigt at vi ingen mål har indkasseret på hovedstød eller uden for feltet. Udelukkende på afslutninger i feltet og et par straffe.

Jeg er relativt fortrøstningsfuld for de sidste kampe i år. Synes det ligner, at holdet er ved at finde sammen. Forsvaret ser solidt ud igen. Knoester er begyndt at bidrage offensivt og så tror jeg Röesler fandt ud af hvordan han bruger Bech bedst i sidste kamp, hvilket kommer til at løfte vores offensiv gevaldigt. Vi kommer nok ikke til at holde 2 point i snit, men kan sagtens se os tage point med hjem fra alle tre udekampe.

så bliver det interessant at se om Anker får lov at starte eller om Beijmo kommer ind centralt
Ud fra træningen kunne det også ende med 4 mand i bagerste kæde. Kahl, Tingager, Mølgaard og Beijmo. Uwe kommer ikke til at starte Anker her i efteråret. Han skal vende sig til Superliga og spillestil.

Monnerups input var, at mod en 4-backkæde giver 3-5-2 ikke så meget mening i presset, da det efterlader backs stort set frie. Derfor tror han mere på 3-4-3.

Måske kan man have en anden formation defensivt, og så 3-5-2 offensivt. Uden Duelund er der kun Andersson som reel 10'er, mens Bech og Serra er bedre som 2. angriber (skrevet fra et tyndt datagrundlag).

Efter at Randers nu både har en hest og en Lasso peger deres kurve opad. Da vi samtidig kan spille med mod alle hold men kun har formået at vinde over de tre nedrykningskandidater efter 12 kampe, kunne det godt ligne en typisk 1-1. Men man kunne da håbe på, at Uwe efter de intense forsvars- og angrebstræninger er kommet endnu et skridt længere. Vi skal have 3 points her, hvis vi vil spille med om Europapladser. Ellers kommer vi for langt bagud inden efterårssæsonen slutter, hvor vi kun har Viborg tilbage hjemme, da vi i denne omgang har “solgt” en hjemmekamp til fordel for endnu en udekamp p.g.a. nedrivningsarbejdet på Ceres Park.

Undskyld hvis jeg ryger skævt ind i debatten
Jeg sidder og prøver at købe billetter til BIF GF til mandag d. 6. - men kan ikke helt finde ud af hvor udebaneafsnittet er. Er der nogen, der kan guide?
DBh. Peter

Back