New posts

Superliga 23/24: Runde 12: LBK - AGF, søndag d. 22.10. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 111
  • Views Views: Views 7K

hvordan ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 19 59.4%
  • Uafgjort

Votes: 8 25.0%
  • Modstander sejr

Votes: 5 15.6%

• Total voters
    32
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 12: LBK - AGF, søndag d. 22.10. kl 14.00
Jeg håber virkelig, at vi når Top 6 i år. Ikke så meget fordi jeg har forhåbninger om medaljer, eller det der kilder endnu mere i pikken. Men mest fordi vi har brugt for at manifestere os som et hold, der ALTID er med i Top 6. Det betyder bare noget rent imagemæssigt og i forhold til at kunne tiltrække de rigtige spillere og talenter. Vi har (lidt overraskende) en rigtig god statistik set over de seneste 5 år, men vi skal blive ved med at bygge på og vi skal være den omvendte OB, som er med i Top 6 ni ud af ti gange og ikke 1 ud af ti gange 😜

Jeg håber virkelig, at vi når Top 6 i år. Ikke så meget fordi jeg har forhåbninger om medaljer, eller det der kilder endnu mere i pikken. Men mest fordi vi har brugt for at manifestere os som et hold, der ALTID er med i Top 6. Det betyder bare noget rent imagemæssigt og i forhold til at kunne tiltrække de rigtige spillere og talenter. Vi har (lidt overraskende) en rigtig god statistik set over de seneste 5 år, men vi skal blive ved med at bygge på og vi skal være den omvendte OB, som er med i Top 6 ni ud af ti gange og ikke 1 ud af ti gange 😜
They wish :) Men helt enig, top-6 er langt bedre end bund-6, også selvom det skulle give færre sejre og selvom bund-6 skulle ende ud i en europæiske kvalifikation via playoff, i hvert fald indtil det viser sig at ende i et gruppespil, men det er selvsagt tvivlsomt, især da vi vil være useedede. Det er lige netop det med at være et fast top-6-hold og bedre muligheder for at tiltrække spillere, ro til at forberede næste sæson, kampe i højere tempo og selvfølgelig større indtægter. Hvis ens niveau er meget langt fra top-6 så man taber alle kampene kan det have en negativ effekt på starten af den følgende sæson, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle blive tilfældet for os, til den tid har vi vel også et par spillere tilbage og har måske også handlet i vintervinduet. De fleste sæsoner vil det være sådan at når man først er i top-6 kan man også nå mindst den playoff-kamp pga de indbyrdes opgør, selvom det lige nu peger lidt i retning af klar top-5.

Nogen sæsoner føles det som om, at der er flere end seks hold, der 'burde slutte i top 6'. Sådan er det altså ikke i år. Der er de fem hold - inklusiv AGF - med de største budgetter. Så er der et godt spillende Silkeborg-hold. Men så er det vel også det?

Af AaB, OB og Randers er to af holdene svagere end vanligvis og det tredje i 1. division. Lyngby og Viborg (decimeret efter en flot sidste sæson) har vel sit naturlige leje som #8-#10. De to oprykkere kan i bedste fald drømme om overlevelse.

Der snakkes tit om 'billigt til salg'. Det er top 6 i år.

Sku vi nu ikke liiiiige få overstået den kamp mod RFC på mandag før vi dømmer dem svage? De har et arsenal af gode offensive spillere, og det kører faktisk for dem lige nu.

Helt enig.

Randers er en i helt anden og bedre forfatning end tidligere på sæsonen. De har slået SIF og spillet uafgjort mod både FCM og BIF i de sidste tre kampe. Mod både FCM og BIF havde de gode muligheder for mere end uafgjort.

En sejr vil varme gevaldigt, men intet er givet.

Sku vi nu ikke liiiiige få overstået den kamp mod RFC på mandag før vi dømmer dem svage? De har et arsenal af gode offensive spillere, og det kører faktisk for dem lige nu.
Fair, det kan hurtigt blive hybris, men det var nu en sammenligning med tidligere sæsoner (svagere). Jeg står gerne på mål for påstanden, at vi har set stærkere Randers-hold end det nuværende.

Det vil overraske mig meget, hvis de kommer til at spille med om top 5. De kan måske nå top 6, hvis AGF underpræsterer - det er desværre set før.

Fair, det kan hurtigt blive hybris, men det var nu en sammenligning med tidligere sæsoner (svagere). Jeg står gerne på mål for påstanden, at vi har set stærkere Randers-hold end det nuværende.

Det vil overraske mig meget, hvis de kommer til at spille med om top 5. De kan måske nå top 6, hvis AGF underpræsterer - det er desværre set før.

Randers har naturligvis været stærkere, men det har AGF bestemt også været.

Last edited:
Formastede mig til at tale med et par Silkeborg fans og de var ikke imponerede over truppen i AGF.

Der var ikke rigtig nogen spillere de kunne bruge. Det siger måske lidt om hvordan fans ser deres eget holds spillere og vurderer de andre holds spillere.
Jeg kan sagtens følge dem. Udefra set og helt uden agf briller er der jo ikke så meget imponerende over AGF’s trup når man sammenligner med de andre top 5 klubber. Men altså, det går også lidt den anden vej. Og mon ikke de godt kunne bruge Beijmo eller Anderson på deres hold.

Jeg kan sagtens følge dem. Udefra set og helt uden agf briller er der jo ikke så meget imponerende over AGF’s trup når man sammenligner med de andre top 5 klubber. Men altså, det går også lidt den anden vej. Og mon ikke de godt kunne bruge Beijmo eller Anderson på deres hold.
Tænker heller ikke der er mange superligaklubber, der ikke gerne ville have Mølgaard.

Men regnestykket går også den anden vej. Udover Lind og Mark Brink kan jeg heller ikke komme på nogle SIF-spillere vi kunne bruge. Holdene er meget forskellige i spillestil og udtryk, så egentligt ret naturligt, at der er relativt få spillere der passer ind på det andet hold.

Det går helt sikkert begge veje og drejer sig om hvem man har kendskab til samt følger. Det er også baggrunden for, at jeg indimellem tror jeg (vi) overvurderer egen trup samt undervurderer modstandernes.

Naturligvis er der spillere som kan bruges begge steder. Det skal der være når vi taler top 6 klubber og som ikke er Fc-et-eller-andet men selv de kunne nok godt bruge enkelte spillere. Nævnte selv MA, Beijmo, Mølgaard og Tingager (som tit går under radaren). Det er naturligvis en stor del forsvarsspillere og det er som oftest ikke der vi som fans har fokus. Duelund er de ikke imponerede over men det er klart, når han så ofte sidder ude og ikke får vist et stort indtryk over længere tid. PM drøftede vi også og de har respekt for målene men syntes han bidrog for lidt ude på banen.
Men spillestilsmæssigt er det naturligvis svært at afgøre, hvem der reelt kunne skifte og være en profil.

Jeg måtte også erindre dem om kampen mod dem som mærkeligt nok endte 2-2. Der havde vi kørt dem rundt i manegen men formåede ikke at lukke kampen - de husker tilfældigvis kun det sidste af kampen ;)

Back