New posts

Superliga 23/24: Runde 12: LBK - AGF, søndag d. 22.10. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 111
  • Views Views: Views 6K

hvordan ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 19 59.4%
  • Uafgjort

Votes: 8 25.0%
  • Modstander sejr

Votes: 5 15.6%

• Total voters
    32
  • Poll closed .
Superliga 23/24: Runde 12: LBK - AGF, søndag d. 22.10. kl 14.00
Så skal vi lige have uafgjort i de resterende kampe i ligaen denne weekend!

Det var rigtig rigtig dejligt💙

En helstøbt indsats, da vi først kom igang. Ændringen fra Uwe så ud til at gøre en gevaldig forskel - det var umiddelbart der vi kom godt ind i kampen og sad på det.
Samtidig holdt vi stort set Lyngby fra chancer, de må have en meget lav xG i dagens kamp. Det var også super at Tobias Bech stemplede stærkt ind som målscorer og viste hvorfor han skal have den plads - håber det giver selvtillid til de kommende kampe.

Hvis Lyngby er vores farligste konkurrent til top-6, så ser det da lovende ud. Men vores to næste hjemmekampe mod Randers og Viborg giver nok nogle flere svar.

Det var overlegent i dag, i en grad så Rösler kunne spille marginalspillerne til sidst. Også fedt for dem at blive en del af sejren.

Andre står muligvis foran, når der skal uddeles roser ud, men det var en fornøjelse at se Anderson levere assists frem for at vælge de sværeste løsninger. Både indlægget til det første mål og bolderobringen og afleveringen til Bechs kæmpechance var fremragende.

Han behøver ikke altid gøre alt selv, og han er suverænt mest effektiv, når han ikke forsøger det heller.

Tak spids!
Selv når man korrigerer for modstanderen, var det vel tæt på den perfekte kamp af AGF. Selv i den sløve start, hvor Lyngby dominerede, var de jo ikke farlige.
Særligt synes jeg Kahl var god - jeg har tidligere været lidt en Kahl-apologet, det står jeg ved. I dag synes jeg han lukker helt af defensivt, samtidig med, at der var perspektiver i hans offensive spil. Modstanderen var måske også i den bløde mellemvare, men ikke desto mindre en løfterig præstation.
Andersson var som sædvanlig et aktiv og en konstant kilde til uro.
Bech - det giver næsten sig selv ;-)
Bedst af alle var dog holdet. Det var en helstøbt, koordineret og disciplineret indsats. XG på min app sagde 0.2-1.13 i vores favør.

Dejlig sejr og fuldt fortjent. Den redning BPF diskede op med var ren klasse. Jeg stod lige bag målet og havde set den inde. På det tidspunkt var den næsten lige så vigtig som en 3-0 scoring. Det var reelt også det eneste vi tillod lyngby i dag. Alle spillede over middel så ingen skuffede. Hvorfor blev Knoester skiftet ud? Jeg synes ikke han var dårlig.

Det var en flot indsats, som fulgte op på sidste kamp mod FCK. Det er tydeligt at se at eks. Knoester er ved at finde ind på holdet, gik med i flere angreb,
vi forfaldt heller ikke til kun at stå bagved da vi endelig kom foran. Jeg må også rose Peacock, sikker igangsætning og godt overblik. Og en klasse redning på langskuddet, det var flot nappet.

Vi ligner efterhånden et hold der har lært at spille sammen, det har vi trængt til siden afslutningen på foråret.

/Aske

Dejlig sejr og fuldt fortjent. Den redning BPF diskede op med var ren klasse. Jeg stod lige bag målet og havde set den inde. På det tidspunkt var den næsten lige så vigtig som en 3-0 scoring. Det var reelt også det eneste vi tillod lyngby i dag. Alle spillede over middel så ingen skuffede. Hvorfor blev Knoester skiftet ud? Jeg synes ikke han var dårlig.
Mon ikke det var pga hans blodtud? Hellere lade ham få lidt ro, når vi nu var i kontrol. Dunno 🤷

Nu skal man nok ikke begynde at blive kæphøj efter én sejr, men AGF bør simpelthen være bedre end de seks hold, der ligger under dem i tabellen. Måske bliver det ikke til meget mere, men top 6 skal det pinedød blive til.

Last edited:
Tak spids!
Selv når man korrigerer for modstanderen, var det vel tæt på den perfekte kamp af AGF. Selv i den sløve start, hvor Lyngby dominerede, var de jo ikke farlige.
Særligt synes jeg Kahl var god - jeg har tidligere været lidt en Kahl-apologet, det står jeg ved. I dag synes jeg han lukker helt af defensivt, samtidig med, at der var perspektiver i hans offensive spil. Modstanderen var måske også i den bløde mellemvare, men ikke desto mindre en løfterig præstation.
Andersson var som sædvanlig et aktiv og en konstant kilde til uro.
Bech - det giver næsten sig selv ;-)
Bedst af alle var dog holdet. Det var en helstøbt, koordineret og disciplineret indsats. XG på min app sagde 0.2-1.13 i vores favør.
Der er virkelig ofte nogle fede fremmedord herinde, som er med til at udvide mit vokabularium.
Det her var endnu en perle til samlingen 😉

Tobias Anker har ikke trænet i 5-6 uger ifølge Uwe, så jeg tror den er god nok ;)
Han blev dog skiftet ind 10 minutter senere. Hvis man er udtaget til truppen, så forventer jeg at man må kunne spille min. en halv time. Det var faktisk ret voldsomt, som Uwe rokerede rundt i forsvaret i 2. halvleg. Knoester ud, Beijmo ind centralt, Links ud på HB, så Andersen ind for Kahl, Links over på VB og endelig Beijmo ud for Anker. At vi stod stabilt igennem det hele viser trods alt, at aftalerne er på plads og vi har en del fleksibilitet.

Nu skal man nok ikke begynde at blive kæphøj efter én sejr, men AGF bør simpelthen være bedre end de seks hold, der ligger dem i tabellen. Måske bliver det ikke til meget mere, men top 6 skal det pinedød blive til.
Hvis vi ender isoleret nede på 6. pladsen, så kunne man argumentere for, at det var bedre at spille om 7. pladsen i forhold til Europa. Men selvfølgelig vil vi hellere spille topkampene og selvfølgelig slippe for det nedrykningsspøgelse, som altid vil være der i bundslutspillet. Jeg tænker i hvert fald at Vejle ikke har givet op endnu.

Rigtigt mange gode ting i dag:
Uwe vender kampen med 3-5-2 efter sløje første tyve minutter.
To mål af Bech. Må i den grad hjælpe på selvtilliden.
Ingen defensive bommerter overhovedet i en hel kamp 🤣.
Kloge og rigtige indskiftninger. Beijmo var prøvet mod Kiel i et tremandsforsvar og det virkede solidt. Bænken fik vist også tanket lidt selvtillid her (Serra, Andersen, Brandhof og Anker).
Rolige på bolden de sidste 10 minutter, så man ikke risikerede noget slutpanik, som man i den grad har døjet med tidligere.

Nu kan vi se frem til to jævnbyrdige kampe mod RFC og BIF. Der skal minimum fire points på kontoen, hvis vi blot skal hænge lidt på i toppen, hvor flere holder lige nu ser ud til at stikke af.

Back