Kirkegaard said:
Cagliari har/havde igang I dette projekt som er mit f?rste bud p? et stadion jeg gerne s? I ?rhus.
Der er plads til ca 24.000
Og projektet koster omkring de 368 mill
Det taler for:
Stadion omr?det er d?kket ind godt ind, med sportsbar, shop og de n?dvendige faciliteter der vil v?re brug for.
Fuldt tag overd?kket, med to delt sidde sektioner, som kunne d?kkes med reklamer (gud forbyde) ved manglende tilskuere.
Stadion designet er utroligt tiltr?kkende og indbydende, med et minimalistisk pr?g, der kunne udvikles til et mere Agf agtigt pr?g.
Prisen er overkommelig og tager man 50+ millioner som klubben har givet tilsagn om til VIP faciliteterne, s? er vi nede p? 318 millioner.
Det taler imod:
Alt det omkring liggende (bold baner tennis osv) har intet mening ift til pladsen og trafik skal virkelig t?nkes ind i planen.
Stadionet virker ?bent og det virker nok meget fint p? den italienske ?, med ville v?re en decideret katastrofe herhjemme fra november til april.
Dette ville ogs? g?re at intimiteten ville forsvinde.
Det kunne minde lidt om Silkeborgs og sp?rgsm?let er hvor meget stadion med for med de penge n?r nu klubben har n?vnt 25k ift uefas krav.
Fed reference [member=124]Kirkegaard[/member], jeg er enig i at et podie p? 3 af de 4 sider omkring stadion ville v?re en rigtig god l?sning. Under den, og helt ind under tribunen ville man kunne placere en hel masse parkeringspladser, og podiet ville ogs? bringe adgangen til stadion op i niveau med travbanen s? man f?r mere sammenh?ng imellem de forskellige idr?tsfaciliteter.
Det ville v?re fedt at kunne parkere lige under tribunen, komme op p? et stort podie, med pre-match events og samtidig adskille bilerne fuldst?ndig fra de bl?de trafikanter, i den ideelle verden skulle man holde Stadion All? helt bilfri p? kampdage, s? biler kommer ad Kongevejen/Jyllands Alle.
I forhold til ?benheden p? det viste stadion, s? handler det nok mest om at den sk?rmv?g der omslutter hele tribunen er ?ben, det beh?ver den jo ikke at v?re, den b?r dog v?re transparent (gennemsigtig) s? man fortsat kan se tr?toppene igennem den, men den skal v?re vindt?t. Samtidig kan jeg ogs? godt lide det transparente tag, dette g?r at stadion vil kunne udnytte solvarmen i de kolde perioder, som man kender det fra et drivhus, og s? giver det ogs? bedre v?kstbetingelser for gr?sset.
Jeg kunne sagtens se den fredede stadionbygning ligge hvor bygningen med Caglari 2020 teksten er i videoen, der skal dog v?re st?rre afstand imellem tribune og stadionbygning, s? de ikke bliver sammenbygget p? samme m?de.
De stejle tribuner med ankomst fra podiet ca 5-7 meter over banen, er ogs? en fed m?de at ankomme p?, og s? udf?rt som en sammenh?ngende tribune uden ?vre og nedre, men med en bred gangzone i samme h?jde som tribunen. Dette g?r det muligt at lukke hele den ?verste del af stadion af til de sm? kampe med et stort t?t net (m?ske med reklamer) ville hele den del af tribunen ?forsvinde? bag nettet og man ville opleve det som om man sidder p? et lille intimt stadion der kun er halvt s? stort.
De mange ?hospitality?, ?Lounge/Restaurant? og ?VIP/Foyer? rum i videoen er jeg helt sikker p? at klubben ogs? nemt ville kunne udleje til kontorer, butikker eller andet erhverv, ud over at DBU jo ogs? skal have et fodboldmuseum samt de kontorer som Team Danmark har p? det nuv?rende stadion.