New posts

Sommervinduets karakter

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 145
  • Views Views: Views 5K

Sommervinduets karakter

• 12

Votes: 11 10.0%
  • 10

Votes: 79 71.8%
  • 7

Votes: 17 15.5%
  • 4

Votes: 3 2.7%
  • 02

Votes: 0 0.0%
  • 00

• -3

• Total voters
    110
  • Poll closed .
Sommervinduets karakter
Mit gæt er dog, at de fleste spillere behøver spilletid i gældende kamp for, at få de sidste 5-10%

Ganske givet. Men du kan ikke sammenligne situationen for en midtbanespiller, der kan komme ind med 5 minutter igen, med en målmand, der kun spiller, hvis han starter. Det er to vidt forskellige scenarier, og man kan fint vurderer, at målmanden har manglet noget ift. at spille sig på holdet, men også samtidig vurdere, at Power godt kan få spilletid, selvom hansikkert mangler endnu mere.

Ganske givet. Men du kan ikke sammenligne situationen for en midtbanespiller, der kan komme ind med 5 minutter igen, med en målmand, der kun spiller, hvis han starter. Det er to vidt forskellige scenarier, og man kan fint vurderer, at målmanden har manglet noget ift. at spille sig på holdet, men også samtidig vurdere, at Power godt kan få spilletid, selvom hansikkert mangler endnu mere.

Jeg tror HELT SIKKERT også Wahlstedt havde fået mindst ligeså mange minutter som Gyamfi, og flere til - hvis man så udskiftninger på den post i minut 70 fx.
Foran 3-0 mod SøE, Vejle og AaB fx. Hvis det var naturligt at skifte på den plads var han jo nok nærmest kommet ind i halvlegen.

Det er lige før jeg ikke forstår man ikke har gjort det faktisk. Men tror signalværdien ville være for "tung".
Er han kommet ind med et stort fysisk efterslæb?

Jeg forstår ikke hvis du mener han er et problem i truppen. Ikke alle talenter når igennem nåleøjet og at der pt. er 3 talenter i Superligatruppen på forsvarspladserne er vel ok (går ud fra resten konkurrerer om en plads i startelleveren).

Halsgaard er 19
Mikkel Kristensen 18
Luka Callø 18

Jeg går ud fra bedste mand spiller og det sikkert ikke bliver dem alle der slår igennem. Til gengæld har vi måske nogen klar, hvis vi en dag sælger en forsvarer eller en anden går på pension. Det er måske ikke helt utænkeligt, at 2 af de nuværende forsvinder frem til og med sommer 2025.
Jeg mener det er et problem ud fra et Per betragtninger.

Dels hvor tæt egne talenter føler de er på truppen. Spilles der 11 mod 11 er det ikke utænkeligt, at f.eks Kannegaard (og måske Halsgaard) sendes over på banen ved siden af og træner med en fysisk træner. Ligeledes føles vejen til, at få træninger med førsteholdet for f.eks Sölvi og Elkjær meget lang. Udover lysten til, at prøve sig af i udlandet, så kan udsigten til at der er langt til førsteholdet og have hjulpet f.eks Gustav Schjøtt videre.

Jeg har intet imod talenter. Jeg har intet imod spillere udefra. Det skal - i min optik - også bare være realistisk for dem, at der er en reel chance for at spille på første holdet. Pt tæller truppen 7 spillere (inkl skader) der er foran dem. Til 3 pladser. Mit gæt er også, at Beijmo bliver flyttet derind før Halsgaard eller Kammegaard spiller.

Det er helt korrekt. Men herinde har der jo være folk ddt mener, at han er klar nu og kan spille fuld tid. Han kan hjælpe med at vinde her og nu osv.

Jeg tror han har et behov for, at spille kampe før han når 100% - og jeg tror først han er 100% om et par mdr.

Jeg tror hans behov for spilletid faldet oveni i Duelunds.

Det er min bekymring omkring ham

Han blev tilbudt kontrakt i FCK, men tig ikke imod, da han vurderede at udsigten til at komme i Superligatruppen ikke var specielt stor (som jeg har hørt det). Så det er ikke fordi han ikke har potentialet til at presse vores egne talenter, men han skal udvikle sig rigtigt for at det kommer til at ske, han er ikke så åbenlyst et talent så det kommer af sig selv.

Callø er til gengæld et meget stort forsvarstalent som SIB allerede kunne have solgt for et stort beløb i dette vindue, dat valgte man ikke at gøre, fordi det er forventningen at han kan bryde igennem i AGF. Lige nu var der en åbning på 6’eren, og han er dygtig nok til at kunne håndtere denne rolle også, men han er central forsvarsspiller i udgangspunktet. Så det er ikke sikkert at hverken Mølgaard, Dalsgaard eller Abbew bliver den foretrukne i højresiden når sæsonen er slut.
Jeg havde set på et FCK fora, ar han ikke var blevet tilbudt kontrakt i FCK. Ligeledes at han ikke trænede med SL holdet, modsat andre U19 forsvarer

I et par af de artikler jeg har set om ham, der står ar FCK har ladet hans ungdomskontrakt løbe ud.

Bl.a siger Neestruo

Når ikke man slår igennem i FC København, så er vi glade for at kunne sende spillere videre andre steder, uanset om det er udlandet eller i AGF.

Jeg tror, vi bliver temmelig imponerede over Power, når han kommer i gang. Min fornemmelse er, at vi får en arbejdshest med stamina og taktisk flair, som kan erstatte Poulsen, hvis vi skal have midtbanen til at lægge et endnu højere offensivt pres. Her og nu tror jeg, han er den bedste af vores tilgange. (Dalsgaard undtaget naturligvis).

Poulsen er dog blevet én af mine yndlingsspillere under Uwe (må man godt skrive det her, eller skal den betragtning i en anden tråd)? Hans afleveringskvalitet er steget helt absurd meget, og han har fået meget mere ro med bolden. Fra at være en skraldemand, der smed alle bolde på lossepladsen, når holdet begyndte at stinke, er han blevet en markant mere rolig opspilsstation, der faktisk kan bruge som førstekæde til at starte et angreb og lægger ofte virkelig gode afleveringer. Han er samtidig også blevet noget bedre til at komme lidt længere frem på banen, når der er mulighed for det.

Sammen med Links, Tingager, Andersson og Madsen er han den kvintet, som jeg var mest bange for at miste; især da fordi Poulsen aldrig vil kunne komme til at indbringe noget særligt.

Beijmo og vores nye stykke antik fra FCM står meget tæt på i næste kolonne på min favoritliste. Mortensen er vanskelig at erstatte på grunden af summen af kvaliteter indenfor og udenfor banen, men hvis vi skal fokusere på førstnævnte, er det i mine øjne ikke længere det store, han gavner offensivt såvel defensivt i forhold til for et par år siden, hvor han bidrog til en hulens masse over det hele. Her vil jeg mene, at en ny angriber med krudt i skoene vil være med til at kunne aflaste de andre offensive spillere med bedre og løb og evne til at modtage bolden. Det gør dog ikke helt så ondt, når han har en ven på toppen til at tage imod og vi ikke længere klasker lange bolde afsted, som han skal modtage alene. For det synes jeg godt nok ikke længere, at han er særlig god til. Målene kan man heldigvis ikke tage fra ham, men jeg tror fortsat, at han vil kunne erstattes. På banen.
Samlet set er han fortsat en rigtig, rigtig god superligaspiller, men ikke længere en stjerne i forhold til positionen.

Kommer de tre skadede topspillere tilbage i højt niveau, er truppen i mine øjne komplet jf. vores øjeblikkelige økonomiske situation. Men ellers tror jeg ikke nok på midterforsvaret udover Dalsgaard og Tingager i forhold til at kunne holde et voldsomt højt niveau fra første fløjt. De andre ser jeg som fornuftige backups, men ikke stærke nok til at starte hver gang, hvis vi skal op, hvor det bliver sjovt. Jensen og Kahl er ikke katastrofer, men jeg synes ikke, at deres indsats i bagerste kæde er med til at skabe tryghed. Heldigvis er både Beijmo og Links afsindigt arbejdssomme defensivt, ligesom Poulsen er én af de bedste i superligaen til at forudsige angreb op gennem og gribe ind i god tid. I hvert fald set med mine semigammelmandsøjne.

Hvis vores nye angriber bliver fantastisk i løbet af efteråret og kan score mål, er jeg tilfreds med tilgangen på den post. Midtbanen ser mere end fornuftig ud. Vores svageste punkt, hvad bænken såvel startopstillingen angår lige nu, er i mine øjne, er bagerste tremandskæde.

Jeg fik lige lyst til at kommentere på denne og levere et forbehold, som nogen sikkert ser sig sure på. Det er så også i orden.

For det første: Ja, vi har generelt et virkelig højt diskussionsniveau og det gør at man bliver ved med at komme herind og læse mere. MEN: Jeg synes de sidste 3-4 uger af transfertråden har være en ynk at komme igennem. Det er så trættende at læse alle de gentagende, utålmodige og negative indlæg. Og bunden var, da tråden totalt ved at brænde sammen, fordi vi hentede en spiller på prøvetræning. Og så viste det så endda at være en spiller, som Uwe nikkede ja til. Kan vi ikke prøve, til de næste transfervinduer, at vente med at fælde dom over ledelsen og vinduet, til vinduet faktisk er lukket? Det vil kunne hæve niveauet endnu en tand. Og ellers har vi jo en frustrationstråd, man altid kan skrive i: https://agf-forum.dk/threads/den-store-pisser-mig-af-tråd.23/
Nej. Transfertråden er mit afrodisiakum.

Callø er til gengæld et meget stort forsvarstalent som SIB allerede kunne have solgt for et stort beløb i dette vindue, dat valgte man ikke at gøre, fordi det er forventningen at han kan bryde igennem i AGF. Lige nu var der en åbning på 6’eren, og han er dygtig nok til at kunne håndtere denne rolle også, men han er central forsvarsspiller i udgangspunktet. Så det er ikke sikkert at hverken Mølgaard, Dalsgaard eller Abbew bliver den foretrukne i højresiden når sæsonen er slut.
Det kan jeg ikke mindes noget om. Hvor og hvornår har det været fremme? Men jeg er på ingen måde bekymret. Jeg tjekkede lige op på spilletiden, og på nuværende tidspunkt har Callø fået mere spilletid end Provsgaard fik på førsteholdet i samme alder. Hvis Callø er så stort et talent så skal han nok gradvist få mere spilletid.

Dels hvor tæt egne talenter føler de er på truppen. Spilles der 11 mod 11 er det ikke utænkeligt, at f.eks Kannegaard (og måske Halsgaard) sendes over på banen ved siden af og træner med en fysisk træner. Ligeledes føles vejen til, at få træninger med førsteholdet for f.eks Sölvi og Elkjær meget lang. Udover lysten til, at prøve sig af i udlandet, så kan udsigten til at der er langt til førsteholdet og have hjulpet f.eks Gustav Schjøtt videre.

Der er vel ikke specielt langt til holdet i AGF, hvis du er god nok ;) Vi har også vist os villige til at sælge unge stærke forsvarsspillere og dermed skal der spilles nye ind.

Vi har pt. Dalsgaard, Tingager og Kahl/JJA. Der kan 2/3 ud af 4 hurtigt være væk. Dalsgaard på pension med en guldmedalje😂 og Kahl og/eller JJA solgt.

Klubben kommer heller ikke til at holde på alle unge spillere og når en som Gustav Schjøtt tager videre i den alder, så var han nok aldrig blevet i klubben under alle omstændigheder. Dem du nævner spiller vel endnu ikke med fuld tid på førsteholdet og er meget unge - det er vel første skridt for dem. Der tænker jeg man løfter dem op, når de er klar - er de så bedre, tænker jeg man finder en ny klub til Halsgaard.

Jeg har intet imod talenter. Jeg har intet imod spillere udefra. Det skal - i min optik - også bare være realistisk for dem, at der er en reel chance for at spille på første holdet. Pt tæller truppen 7 spillere (inkl skader) der er foran dem. Til 3 pladser. Mit gæt er også, at Beijmo bliver flyttet derind før Halsgaard eller Kammegaard spiller.

Dit gæt er ligeså godt som mit og vi må se når/hvis det sker. Jeg fornemmer på Uwe at han er mere villig til at bringe de unge hist og pist - derfra skal de så vise deres værd.

Det kan jeg ikke mindes noget om. Hvor og hvornår har det været fremme? Men jeg er på ingen måde bekymret. Jeg tjekkede lige op på spilletiden, og på nuværende tidspunkt har Callø fået mere spilletid end Provsgaard fik på førsteholdet i samme alder. Hvis Callø er så stort et talent så skal han nok gradvist få mere spilletid.

Der har været bud på Kahl og Anderson i hvert fald, og rumsteren omkring Links.
Jeg er ikke i tvivl om, at man kunne have solgt spillere dette vindue hvis man absolut ville det. Også for mere end ublu udsalgspriser.
Men man har ikke vurderet det som det rette for klubben/holdet nu. Og det er vi som fans glade for - de fleste af os gætter jeg på.

Der har været bud på Kahl og Anderson i hvert fald, og rumsteren omkring Links.
Jeg er ikke i tvivl om, at man kunne have solgt spillere dette vindue hvis man absolut ville det. Også for mere end ublu udsalgspriser.
Men man har ikke vurderet det som det rette for klubben/holdet nu. Og det er vi som fans glade for - de fleste af os gætter jeg på.
Jeg kan heller ikke forestille mig andet, end at der har været forespørgsler på Tobias Bech efter den sæsonstart. Ikke noget på Conrad Harder niveau, men sikkert noget omkring 10-20 mio. Kan han holde niveauet sæsonen igennem og ende omkring 15 mål, kunne han godt blive et rigtigt godt salg næste sommer - måske op mod 50 mio. Og med Gyamfi stående klar til at tage over.

Transfervinduet kan man først bedømme til jul.
Men man begynder da at danne sig nogle billeder, hvis man lytter rundt omkring, hos folk der kender de enkelte spillere.
Ksdh.dk har en gennemgang med en scout, der er meget på linje med det man ellers hører:

Arnstad er undervurderet.
Power leverer det der svarer til hans navn. Positivt ment.
Leo er ikke den målmand, han har været.
Badji er en fin spiller men mangler slutprodukt.
Dalsgaard, Halsgaard og Gyamfi kender vi jo herhjemme fra.

Det er ud fra de forventninger, jeg gav et 7 tal. Håber det kan komme et hak længere op om et halvt år.

Leo er ikke den målmand, han har været.
Han er kun 26 - en baby i målmandssammenhæng :D
Men niveauet er nok faldet siden han slet ikke spiller ja. Men Hansen er sgu også svær at slå af pt.
Badji er en fin spiller men mangler slutprodukt.

Mangler det på højeste niveau i Belgien i hvert fald.
Kurmi manglede ikke slutprodukt på lavere niveau, men i SL.
Lad os håbe det lidt lavere niveau i SL passer Badji fint.

Back