Jeg tror, vi bliver temmelig imponerede over Power, når han kommer i gang. Min fornemmelse er, at vi får en arbejdshest med stamina og taktisk flair, som kan erstatte Poulsen, hvis vi skal have midtbanen til at lægge et endnu højere offensivt pres. Her og nu tror jeg, han er den bedste af vores tilgange. (Dalsgaard undtaget naturligvis).
Poulsen er dog blevet én af mine yndlingsspillere under Uwe (må man godt skrive det her, eller skal den betragtning i en anden tråd)? Hans afleveringskvalitet er steget helt absurd meget, og han har fået meget mere ro med bolden. Fra at være en skraldemand, der smed alle bolde på lossepladsen, når holdet begyndte at stinke, er han blevet en markant mere rolig opspilsstation, der faktisk kan bruge som førstekæde til at starte et angreb og lægger ofte virkelig gode afleveringer. Han er samtidig også blevet noget bedre til at komme lidt længere frem på banen, når der er mulighed for det.
Sammen med Links, Tingager, Andersson og Madsen er han den kvintet, som jeg var mest bange for at miste; især da fordi Poulsen aldrig vil kunne komme til at indbringe noget særligt.
Beijmo og vores nye stykke antik fra FCM står meget tæt på i næste kolonne på min favoritliste. Mortensen er vanskelig at erstatte på grunden af summen af kvaliteter indenfor og udenfor banen, men hvis vi skal fokusere på førstnævnte, er det i mine øjne ikke længere det store, han gavner offensivt såvel defensivt i forhold til for et par år siden, hvor han bidrog til en hulens masse over det hele. Her vil jeg mene, at en ny angriber med krudt i skoene vil være med til at kunne aflaste de andre offensive spillere med bedre og løb og evne til at modtage bolden. Det gør dog ikke helt så ondt, når han har en ven på toppen til at tage imod og vi ikke længere klasker lange bolde afsted, som han skal modtage alene. For det synes jeg godt nok ikke længere, at han er særlig god til. Målene kan man heldigvis ikke tage fra ham, men jeg tror fortsat, at han vil kunne erstattes. På banen.
Samlet set er han fortsat en rigtig, rigtig god superligaspiller, men ikke længere en stjerne i forhold til positionen.
Kommer de tre skadede topspillere tilbage i højt niveau, er truppen i mine øjne komplet jf. vores øjeblikkelige økonomiske situation. Men ellers tror jeg ikke nok på midterforsvaret udover Dalsgaard og Tingager i forhold til at kunne holde et voldsomt højt niveau fra første fløjt. De andre ser jeg som fornuftige backups, men ikke stærke nok til at starte hver gang, hvis vi skal op, hvor det bliver sjovt. Jensen og Kahl er ikke katastrofer, men jeg synes ikke, at deres indsats i bagerste kæde er med til at skabe tryghed. Heldigvis er både Beijmo og Links afsindigt arbejdssomme defensivt, ligesom Poulsen er én af de bedste i superligaen til at forudsige angreb op gennem og gribe ind i god tid. I hvert fald set med mine semigammelmandsøjne.
Hvis vores nye angriber bliver fantastisk i løbet af efteråret og kan score mål, er jeg tilfreds med tilgangen på den post. Midtbanen ser mere end fornuftig ud. Vores svageste punkt, hvad bænken såvel startopstillingen angår lige nu, er i mine øjne, er bagerste tremandskæde.