New posts

Nyhed Rundetråd

• Thread starter Thread starter SNowMan
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10
  • Views Views: Views 460
Nyhed Rundetråd
Fremover kommer der en dedikeret tråd til hver runde i Superligaen.

Meningen er, at de forskellige kampe i den enkelte runde skal diskuteres i netop denne tråd, og så er tråden "Superligaen 2024/2025" til lidt mere generel debat omkring Superligaen.

Jeg vil gerne anmode om at man fra start benytter den rigtige tråd, så vi slipper for at flytte for mange indlæg :)

Bemærk: Vi fastholder selvfølgelig @Salling23's kamptråde, så AGF-kampen skal ikke debatteres i disse rundetråde :)

Last edited:
Opdatering:

Rundetråden indeholder nu links til kampinfo på FotMob (spilletidspunkt), links til hver enkelt klub (deres navn, selvfølgelig) samt til dommerinfo (dommerens navn) på SuperStats.

Derudover vil jeg også skrive mit bud på kampens resultat samt en kommentar til kampen. Alt er selvfølgelig for min egen regning ;)

Last edited:
Nu har der kørt 3 rundetråde, og jeg er egentlig nysgerrig på hvad I synes om formatet. Det er foranlediget af en der synes det er ærgerligt, at der diskuteres i både rundetråden og i den generelle Superliga 24/25-tråd når der spilles kampe.

Som skrevet her ovenover, så var min tanke at den generelle tråd var til lige netop det: den generelle snak om superligaen, hvorimod rundetrådene var til for at diskutere de enkelte kampe.

For nemhedens skyld paster jeg et mit indlæg ind fra den seneste rundetråd, så man lige kan se formatet i dets nuværende form.

Så mine spørgsmål er:

1. Er rundetrådene noget I ønsker skal fortsætte?
2. Hvis ja i pkt. 1, er formatet så godt nok, eller er der ændringsforslag?

17. spillerunde indeholder følgende kampe:

Kamptidspunkt​
Hjemmehold​
Udehold​
Resultat​
Dommer​
Mit bud​
Fredag 29/11 kl. 19:00Brøndby IFAaB
1-0​
Michael Tykgaard
2-1​
Søndag 01/12 kl. 14:00LyngbySønderjyske
0-2​
Mads-Kristoffer Kristoffersen
0-1​
Søndag 01/12 kl. 14:00ViborgRanders FC
1-2​
Jens Maae
1-2​
Søndag 01/12 kl. 16:00Vejle B.FC Midtjylland
0-3​
Jørgen Daugbjerg Burchardt
0-2​
Søndag 01/12 kl. 18:00SilkeborgAGF
1-1​
Lasse Læbel Graagaard
1-2​
Mandag 02/12 kl. 19:00FC KøbenhavnFC Nordsjælland
3-1​
Sandi Putros
1-0​

Kamptråd for AGF's kamp: https://agf-forum.dk/threads/superliga-24-25-runde-17-sif-agf-søndag-d-01-12-kl-18-00.754/

KampKommentar
Brøndby IF - AaBKan Brøndby rejse sig oven på skuffelsen med den uafgjorte kamp mod Sønderjyske? Hvis de var et såret dyr før den kamp, så er de endnu mere sårede nu, og de kan på ingen måde være tilfredse med denne sæson indtil videre. Jeg tror dog de nok skal rejse sig (det troede jeg dog også sidst...), så jeg tror på en sejr til Brøndby. Det er to hold i målhumør for tiden, hvor BIF har scoret 9 mål i de seneste 5 kampe, mens AaB har 8 mål i samme antal kampe.
Lyngby - SønderjyskeVelkommen til bundkamp! Selvom Lyngby er på hjemmebane, så tror jeg altså alligevel at Sønderjyske løber med en smal sejr. De må have fået noget selvtillid af at være kommet tilbage fra 0-2 mod Brøndby og få en uafgjort. Mens Sønderjyske ikke har vundet de seneste 5 kampe, så er Lyngby alligevel i dårligere form med ingen sejre i de seneste 10 kampe.
Viborg - Randers FCEt mindre lokalopgør er vi vidne til i denne kamp, hvor jeg forudser at Randers trækker det længste strå. Hvorfor? De har rækkens topscorer, har scoret 12 mål i de seneste 5 kampe og er det bedste udebanehold indtil videre. Men jeg vil dog ikke være overrasket, hvis Viborg alligevel får kæmpet sig til det ene point. Troen er dog på en Randers-sejr.
Vejle B. - FC MidtjyllandDisclaimer: Skrevet inden FCM mandag 25/11 møder Silkeborg.
Den her må FCM simpelthen vinde. Det er rækkens svageste hold de møder, og FCM har ikke tabt til Vejle i de seneste 13 kampe (med 12 sejre). Jeg ser på ingen måde Vejle vinde denne kamp, og de skal spille en rigtig god kamp (og FCM en dårlig kamp), hvis de skal have ét point på hjemmebanen.
Silkeborg IF - AGFDisclaimer: Skrevet inden Silkeborg mandag 25/11 møder FCM.
Endnu en kamp på kunstgræsset for AGF, der ikke så ud til at nyde det ret meget i kampen mod FCN. Nøglen for den forventede AGF-sejr må være at få bremset (2-måls) Tonni Adamsen, og så ellers få noget mere sprudlende spil lagt frem, end de havde mod FCN. Jeg formoder hele truppen og staben vil revancere den dårlige kamp, og derfor gå efter sejren.
FC København - FC NordsjællandJeg tror det her bliver en tæt kamp, men hvor FCK alligevel trækker det længste strå. De har kvaliteten og truppen til at slå FCN, og jeg er sikker på at de gerne vil tilbage til at holde målet rent - det er ikke sket de sidste 5 kampe. Men FCN kan dog alligevel godt lave en mindre overraskelse i denne kamp og så alligevel få det ene point med hjem nordpå.

Hvad tænker du om mine kommentarer eller mine forudsigelser omkring resultatet? Er de spot on eller har du nogle input til dem? Kom gerne med dine kommentarer!

Jeg synes grundtanken med at adskille kampene i runden og superliga debat generelt i hver deres tråd er helt fin, for overblikket skyld.
Men folk skal nok lige vænne sig til det. Det kræver sådan set kun 1 mand til at skrive i Superliga tråden om en kamp og der så kommer indlæg. Og mange har nok ikke fattet det endnu?
Måske skal trådnavnet skæres mere ud i pap her i starten? "Superliga runde 15- Diskuter' her om kampene!" - agtigt :D

Jeg synes grundtanken med at adskille kampene i runden og superliga debat generelt i hver deres tråd er helt fin, for overblikket skyld.
Men folk skal nok lige vænne sig til det. Det kræver sådan set kun 1 mand til at skrive i Superliga tråden om en kamp og der så kommer indlæg. Og mange har nok ikke fattet det endnu?
Måske skal trådnavnet skæres mere ud i pap her i starten? "Superliga runde 15- Diskuter' her om kampene!" - agtigt :D
Det er meget muligt, jeg synes ellers jeg gjorde nok ud af det - men brugere er jo ikke til at få til at makke ret :D
Alternativt kan jeg selvfølgelig bare låse den generelle tråd, når en runde er i gang, men det er selvfølgelig også ærgerligt hvis nu der er noget generelt debat, for så det vil det jo bare havne i rundetråden... :)

Det er meget muligt, jeg synes ellers jeg gjorde nok ud af det - men brugere er jo ikke til at få til at makke ret :D
Alternativt kan jeg selvfølgelig bare låse den generelle tråd, når en runde er i gang, men det er selvfølgelig også ærgerligt hvis nu der er noget generelt debat, for så det vil det jo bare havne i rundetråden... :)
Adfærdspsykologien har nogle gode forklaringer på, hvorfor det ikke er nok at fortælle mennesker, hvad de skal gøre, hvis man vil ændre deres adfærd 😊

jeg synes det er forvirrende. I runde tråden diskuteres de aktuelle resultater men også fremtidsperspektiverne og det burde i princippet stå i superliga tråden. Kan ellers virkelig godt lide indlægget i runde tråden.. Jeg ville lave runde oplægget med en afstemning derefter låse tråden og ellers bare diskuterer det i superliga tråden.

Back