New posts

Rivalisering/hadeklubber

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 54
  • Views Views: Views 3K
Rivalisering/hadeklubber

Odonten

Experienced member
Har nu været fan siden ´91 og har dermed kunnet se udviklingen i gennem godt 30 år, både hvad angår spillet, klubberne, fansne etc.

Dybt traumatiseret i ´96 blev det nærmest en pligt uden sidestykke at være træt af BIF. Dog er det ændret for mig gennem de seneste år - her kommer min "top-3":

FCK:
Klart de værste - ALT ved den plastikklub er ulækkert. Arrogance, PC og Seier. Under dem INTET, heller ikke deres koefficientpoint til dansk fodbold - jeg er heller uden.

FCM:
Deres manglende moral i alle facetter, startende med spillet om Fischer og Andersson da de var under 15, over Steinleins helt igennem vamle væremåde til deres senest stunt, hvor de ikke prøver at tie en racismesag.
At jeg selv er fra regionen og konsekvent har hørt på familien, som ikke går op i fodbold, om AGF vs. FCM

AaB:
Nordens Paris, "vi rykker ikke ned fordi vi er AaB", "vi fik ham budt først" - bare en træls klub.

Hvor står I? Og hvorfår?

Jeg så min første AGF kamp i 1990 og det har været Brøndby IF lige siden.

Der er også andre klubber jeg ikke bryder mig om, men jeg ved dårligt hvordan jeg skal rangere dem efter Brøndby og det skifter også hvem der er nummer 2, 3. osv.

FCM er ikke på min top 5 hadeklub dog. Jeg synes deres CD Mafra projekt er ækelt, men derudover bruger jeg ikke så meget tid på dem.
Jeg er formentlig også en af de får GFere der ikke har et problem med Steinlein.
Manden stiller sig altid til rådighed for pressen og gemmer sig ikke i dårlige tider, han er oftest positiv og tuder sjældent. Det synes jeg mange andre i dansk fodbold kan lære af. Sorry - kan ikke finde et Steinlein had frem.

Jeg kan simpelt hen ikke generere følelser der nærmer sig had eller blot antipati mod nogen specifik klub.
Men lige i dag synes jeg at Odense skal ha´ bank og det er fordi jeg har familie derovre som ikke har følt sig for fine til at nævne, når det har været skidt for AGF de sidste mange år 🤣

Bif er helt klart på en førsteplads og det gælder både deres fans og klub, hvor ingen af dem har nogen form for selvindsigt.

Fcm rører ikke rigtig noget i mig. Ser hellere at bif misser top 6.

AaB kommer nok på en andenplads hos mig. Samme som med bif. Enerverende lidt selvindsigt. Det var en fryd de rykkede ned.

Jeg har ikke rigtig en tredjeplads. Det skulle da lige være Leeds. Igen fordi hverken klub eller fans ejer selvindsigt.

Selvmodsigende fordi AaB er mig inderligt ligegyldige. De har vundet DM fire gange siden superligaen blev skabt, og alligevel er de en pisse ligegyldig klub for stort set alle andre end dem selv.

Og alligevel hader jeg dem for deres kvalmende selvfede fans der lever højt på fortidens bedrifter, og hvordan alting var bedre da Lynge Jakobsen var chef og absolut ingenting kunne gøres forkert i Aalborg, mens de agerede moralens vogtere overfor, men ikke kun, os specielt.

Og nu har de pisset det hele væk, med fuld musik endda, og er nu reduceret til en klub der er de facto overtaget af en flok tyskere. Altså hele Nordjyllands hold er nu overtaget af tyskere, og er bare blevet endnu mere ligegyldige end de allerede var. Og imens kan de stå og se på minimum 5 eksprestog der buldrer derudaf i superligaen.

Og jeg nyder hvert et sekund af den lorteklubs, i det mindste midlertidige, deroute!

@El Mundo Min opfattelse af AaB 1:1
Selv min gode kammerat, som er AaB-fan, har den der kvalmende moraliserende tone overfor alt, hvad der ikke er 100% indenfor skiven i andre Superligaklubber og ISÆR hvis det er GF.

AaBs fans fortjener en lang, lang tur i divisionerne. Og skulle de aldrig komme op igen, så vil det fryde mig noget så grusomt. Fuck Metax og deres lortefans 🖕

De 11 andre klubber, dog BUIF, FCK og AAB og OB som de absolutte hade klubber. Selvom FCN også er en torn i øjet på mig, så gør de bare så meget rigtigt, at jeg ikke med det andet øje, kigger med beundring/misundelse på deres talent akademi.

Selvmodsigende fordi AaB er mig inderligt ligegyldige. De har vundet DM fire gange siden superligaen blev skabt, og alligevel er de en pisse ligegyldig klub for stort set alle andre end dem selv.

Og alligevel hader jeg dem for deres kvalmende selvfede fans der lever højt på fortidens bedrifter, og hvordan alting var bedre da Lynge Jakobsen var chef og absolut ingenting kunne gøres forkert i Aalborg, mens de agerede moralens vogtere overfor, men ikke kun, os specielt.

Og nu har de pisset det hele væk, med fuld musik endda, og er nu reduceret til en klub der er de facto overtaget af en flok tyskere. Altså hele Nordjyllands hold er nu overtaget af tyskere, og er bare blevet endnu mere ligegyldige end de allerede var. Og imens kan de stå og se på minimum 5 eksprestog der buldrer derudaf i superligaen.

Og jeg nyder hvert et sekund af den lorteklubs, i det mindste midlertidige, deroute!
Jeg tænker jævnligt på at da en vejlefan mindede aab om da vejle rykkede ned som fuldstændig fast suppehold og pludselig ikke rykkede op i 7 år

1. BIF (no need to explain. Jeg er gammel 😎)

2. FCK - Ingen andre fans har hovedet så langt oppe i egen røv som FCKs. Det er helt vanvittigt. Og samtidig er de de største snefnug på hele jorden, som brænder totalt sammen i forargelse og vrede, hvis man kritiserer en eneste ting i den forpulede lorteklub. De KAN simpelthen ikke tåle kritik, og de snakker stadig om, at de "havde det så hårdt i halvfemserne". Give me a fucking break. De ANER ikke hvad modgang er, og min påstand er, at 90% af dem er medløberfans.

3. AaB. El Mundo har på glimrende vis redegjort for, hvorfor jeg hader den pisklub og dens fans.

Jeg er inderligt ligeglad med Randers. Rykker de ned, så vil jeg fryde mig, men vores opgør mod dem kan slet ikke give mig gøj på.

1. Dagens modstander - altid dagens modstander. I skrivende stund er det OB. Sidste uge var det Silkeborg.
2. FCK - plastik, arrogance, alt for meget dommertække og danmarks svar på Bayern (dem hader jeg i øvrigt også)
3. FCM - mere plastik, mindre moral, 100% købmand. Ulækkert, lyng og tegl - i en tåge af gyllestank og storhedsvanvid.

Det overrasker mig at der er så mange som ikke hader brøndby.

Mange af os herinde er ikke helt unge tænker jeg, og er vel nærmest opvokset med hadet til dem i 90erne. Der var der jo knapt nok en fc klub.

Brøndby er en fodboldklub med en klar spilfilosofi og enorm talentafdeling. De er hæderlige nok, og det er svært at bebrejde dem deres hjernedøde psykopatfans.
Det er købeklubberne der tænder mig af. FCK, FCM og FCN.

Men BIF er stadig en rigtig klub.
FCK kunne ændre navn, by og stadion i morgen og ingen ville tage sig af det. Det er ikke en ægte klub og den har ingen ægte fans. Kun followers.

Det overrasker mig at der er så mange som ikke hader brøndby.
Nu måtte vi jo kun sætte 3 på listen... i princippet er der 11 hold i superligaen, jeg ikke kan fordrage!
Det sagt, så er ligaen mere interessant med Brøndby end uden - det samme kan man ikke sige om FCM og FCN især... FCK er lidt mere tvetydig; dem har vi faktisk haft nogle virkeligt fede kampe mod de senere år, så måske om 50 år, vi kan betragte dem som en fodboldklub, og ikke bare et aktieselskab i shorts og knæstrømper.

Back