New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale 2: FCM - AGF, søndag d. 8.3. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 488
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 08-03-26

Hvem går videre i pokalen

• Total voters
    68
  • Poll closed .
Kamptråd Pokalturneringen: semifinale 2: FCM - AGF, søndag d. 8.3. kl 18.00
Derudover skal vi kunne matche dem fysisk, både deres centrale angriber, men også når vi slår bolden op på dem. Jeg tænker slaget inde centralt bliver rigtig grimt, og hvis de laver ligeså mange frispark – ustraffet – som sidst, så må vi jo deltage i det. I sådan en kamp er det ærgerligt at Solbakken og Poulsen er ude.
Men hvem siger at de er ude, der er vel en grund til at JP lukker træningerne ;)

Det ville være fedt med Tingager og Polle i start 11, det vil ikke være sjovt for FCM.

Men hvem siger at de er ude, der er vel en grund til at JP lukker træningerne ;)

Det ville være fedt med Tingager og Polle i start 11, det vil ikke være sjovt for FCM.
Med alt respekt, så tror jeg faktisk det ville være sjovt hvis begge var i startopstillingen.

Polle har endnu tilgode, at træne fuldt med, han mangler så meget timing. Solbakken er mere realistisk end ham fra start.

Jeg er med på at give Tingager 1. Halvleg. Omend JP mener en starter i AGF som minimum skal kunne spille 60-70 minutter. Hvis Polle kan spille 20 min, så fint med mig

jeg skal squ en tur behind enemy lines i weekenden.

blev kontaktet af en god ven, som havde en billet til kampen til overs, og spurgte om jeg ville med ham ind og se den. Det ville jeg selfølgelig gerne, men i min iver om at få lov at komme til den kamp selvom jeg havde været for langsomt ude da billetsalget åbnede, glemte jeg at min ven var en inkarneret FCM fan, så nu skal jeg squ en tur på FCM's stemningstribune.

hvis i ikke hører fra mig igen, er det fordi jeg fejlede i at holde poker fjæset når agf kører dem over

#KSDH

Jeg kan godt lide vores chancer i den her kamp. Vi skal selvfølgelig ramme et top niveau, men FCM har en meget vigtig kamp torsdag i Nottingham. Især for deres egen selvforståelse.

Jeg håber vi kommer flyvende fra start, at vi insisterer på at spille vores spil også selvfølgelig forsøger at matche dem fysisk. Jeg tror også JP har noget i ærmet, med alle de ekstra lukkede træninger, og vil ikke helt udelukke vi måske får Emmery fra start og Links på højre blandt andet.

Jeg synes, at de kom ind på noget spændende i Mediano optakten omkring en mulig justering af vores taktik.
De foreslår, at vi spiller med en falsk 9er istedet for en mere stationær PM på toppen for lettere at kunne flytte rundt på deres forsvar og give plads til de to 10ere.

Jeg kunne egentlig især godt se en flangrende Bech helt på toppen, som også sagtens stadig kan varetage nogle af de klassiske PM funktioner - og så Arne og Emmery bag ham.
De tre ville kunne rotere ganske smidigt i løbet af kampen.

Jeg synes, at de kom ind på noget spændende i Mediano optakten omkring en mulig justering af vores taktik.
De foreslår, at vi spiller med en falsk 9er istedet for en mere stationær PM på toppen for lettere at kunne flytte rundt på deres forsvar og give plads til de to 10ere.

Jeg kunne egentlig især godt se en flangrende Bech helt på toppen, som også sagtens stadig kan varetage nogle af de klassiske PM funktioner - og så Arne og Emmery bag ham.
De tre ville kunne rotere ganske smidigt i løbet af kampen.
Det er en meget god tanke, men det ville nok være Sebastian Jørgensen der i første omgang overtog Bechs plads, med Tommi som muligt alternativt. Emmery har det indtil videre bedst ude på kanten med kridt på støvlerne - ikke som mellemrumsspiller. Kunne måske også være en overvejelse at kaste Bogere ind på den plads...

Ellers synes jeg vi skal gøre det samme. De virkede selv irriteret over, at BIF kunne stoppe spillet konstant.
Problemet er bare, at vi er tvunget til at score og har ikke gavn af endnu en afbrudt kamp med masser af spilstop. De er for gode på standarder, og det er ikke rigtig vores force. Jeg tænker vores bedste plan må være at holde gang i spillet og holde bolden på jorden. Og så håbe at dommeren har fokus på, at FCM ikke skal have lov til at gentage første kamps utallige frispark. Vi kommer ikke til at vinde den her kamp i luften, så bolden skal gerne blive på jorden.

Problemet er bare, at vi er tvunget til at score og har ikke gavn af endnu en afbrudt kamp med masser af spilstop. De er for gode på standarder, og det er ikke rigtig vores force. Jeg tænker vores bedste plan må være at holde gang i spillet og holde bolden på jorden. Og så håbe at dommeren har fokus på, at FCM ikke skal have lov til at gentage første kamps utallige frispark. Vi kommer ikke til at vinde den her kamp i luften, så bolden skal gerne blive på jorden.
Klubben har fuld fokus på, med alle midler, ikke at få en kamp på søndag som den første semi. Var til et arrangement i klubben igår hvor de sagde at det har der bl.a. været fokus på siden dagen efter kampen. Det gælder både på og udenfor banen. Der er i det hele taget meget fokus på hvordan denne kamp skal gribes anderledes an og ikke kun på grund af at vi er bagud.

blev kontaktet af en god ven, som havde en billet til kampen til overs, og spurgte om jeg ville med ham ind og se den. Det ville jeg selfølgelig gerne, men i min iver om at få lov at komme til den kamp selvom jeg havde været for langsomt ude da billetsalget åbnede, glemte jeg at min ven var en inkarneret FCM fan, så nu skal jeg squ en tur på FCM's stemningstribune.

hvis i ikke hører fra mig igen, er det fordi jeg fejlede i at holde poker fjæset når agf kører dem over

#KSDH
Uhh, jeg husker jeg stod på Sektionen da Nordstrand udlignede på et saksespark i overtiden. Ikke nok med det, så vandt jeg også en plov på den udligning. Uhh, det var svært at holde masken. Årsagen var at jeg besøgte en kammerat i københavn den weekend, og vi tog omkring stadion for at købe billetter til langsiden. Da vi så står ude foran billetsalget, kommer der en gut over og spørger om ikke vi bare vil have hans to billetter, da han ikke får dem brugt den dag. Vi takker ja og opdager så ved indgangen, at det er til Sektionen :ROFLMAO:

Klubben har fuld fokus på, med alle midler, ikke at få en kamp på søndag som den første semi. Var til et arrangement i klubben igår hvor de sagde at det har der bl.a. været fokus på siden dagen efter kampen. Det gælder både på og udenfor banen. Der er i det hele taget meget fokus på hvordan denne kamp skal gribes anderledes an og ikke kun på grund af at vi er bagud.
Hvordan vil de så gribe den an? Tror ikke helt jeg kan udlede det, for de kan jo ikke styre om FCM vil være lige så fysiske. Og hvad menes der med "uden for banen"?

Der er jo også to ekstremt vigtige kampe i slutspillet at se frem til. Så man skal jo gerne have fundet værktøjerne til at slå dem - uanset om det lykkedes i pokalen.

Hvordan vil de så gribe den an? Tror ikke helt jeg kan udlede det, for de kan jo ikke styre om FCM vil være lige så fysiske. Og hvad menes der med "uden for banen"?
Jeg kan i hvert fald sige at trænerbænken ikke vil stå tilbage for at gøre opmærksom på at spiller FCM lige så hårdt så skal der altså falde gule kort før det når til slutningen af anden halvleg. Indenfor banen er det at prøve at modspille mand-mand opdækning med nogle andre værktøjer. Vil ikke lige skrive mere mht. der kan være nogen med nummeret til Tullberg som læser med ;)
Men jeg var i hvert fald fortrøstningsfuld overfor der er fokus på at bryde mønstret fra første kamp og at vi skal score 2 mål.

Jeg kan i hvert fald sige at trænerbænken ikke vil stå tilbage for at gøre opmærksom på at spiller FCM lige så hårdt så skal der altså falde gule kort før det når til slutningen af anden halvleg. Indenfor banen er det at prøve at modspille mand-mand opdækning med nogle andre værktøjer. Vil ikke lige skrive mere mht. der kan være nogen med nummeret til Tullberg som læser med ;)
Men jeg var i hvert fald fortrøstningsfuld overfor der er fokus på at bryde mønstret fra første kamp og at vi skal score 2 mål.
På den ene side fedt at høre, de tænker nyt, men omvendt tager jeg gerne kampbilledet fra første semifinale og gentager det, de næste tre gange, vi skal møde FCM i år, for vi var altså bedst og skabte mest. Genspiller man kampbilledet ti gange, får vi flere sejre end nederlag. Tror så desværre, det kan blive sværere at være den styrende part på deres hjemmebane. Men måske kan det give nogle åbninger, hvis de tænker mere fremad? De sidste tyve min hos dem sidst var ikke sjove at komme igennem..

Men ekstremt spændende, hvad der foregår bag de der mørklægningsgardiner lige nu. Ideen fra Mediano med en falsk 9er i stedet for Paddy -f.eks Arne! - er sjov at lege med. Vores styrke i år har ikke mindst være vores kontinuitet, så det er godt nok modigt, hvis vi vælger at gøre noget radikalt anderledes taktisk..!

På den ene side fedt at høre, de tænker nyt, men omvendt tager jeg gerne kampbilledet fra første semifinale og gentager det, de næste tre gange, vi skal møde FCM i år, for vi var altså bedst og skabte mest. Genspiller man kampbilledet ti gange, får vi flere sejre end nederlag. Tror så desværre, det kan blive sværere at være den styrende part på deres hjemmebane. Men måske kan det give nogle åbninger, hvis de tænker mere fremad? De sidste tyve min hos dem sidst var ikke sjove at komme igennem..

Men ekstremt spændende, hvad der foregår bag de der mørklægningsgardiner lige nu. Ideen fra Mediano med en falsk 9er i stedet for Paddy -f.eks Arne! - er sjov at lege med. Vores styrke i år har ikke mindst være vores kontinuitet, så det er godt nok modigt, hvis vi vælger at gøre noget radikalt anderledes taktisk..!
Det er jeg ikke helt enig i. De fik også et mål fejlagtigt annulleret, da der aldrig var frispark. I de der rodede kampe er jeg bange for at FCM vil vinde de fleste pga. deres store styrke på standarder.

Jeg er også helt med på, at trænerstaben tager chancen med noget helt nyt. Alt andet lige har vi som minimum spillet lige op med fcm i de 3 seneste kampe….fedt at prøve en variation nuvi SKAL satse

PM bænkes, da vi ikke skal spille indlægs- og duelspil, hvorfor hurtighed i dybden bliver afgørende.
Derfor spiller Borgere fra start!

Tror jeg 😎
Jeg har meget svært ved at se, at Borgere skulle være i spil til kampen, men jeg ser heller ikke træninger og ved derfor naturligvis ikke hvor meget han træner med 1. holdet.

Men faktum er, at han officielt er en del af u19-truppen, og at han endnu ikke har været udtaget til førsteholdstruppen. End ikke under træningslejren, hvor han dog også lige var kommet til Danmark.

Det jeg har set fra ham, gør at jeg tror på, at han senere på foråret eller senest fra starten af næste sæson kan spille en rolle. Men hvis kampplanen bliver som du skriver, tænker jeg at man forsøger med Bech på toppen mod FCM.

Det er jeg ikke helt enig i. De fik også et mål fejlagtigt annulleret, da der aldrig var frispark. I de der rodede kampe er jeg bange for at FCM vil vinde de fleste pga. deres store styrke på standarder.
Måske har vi bare forskellige forhåbninger til kampbilledet, når vi møder FCM? Jeg vil helst spille dem ud af brættet 4-0 ❤️ men det virker ikke realistisk for mig at håbe på mere, end at vi er marginalt bedst i spillet ude på banen. Jeg er også uenig med de kommentatorer, der syntes første kamp var grimt spillet. For mig var det tydeligt, at FCM kommer med en anden presintensitet end alle andre hold, vi har mødt i DK, og at vi matchede det, gjorde det i mine øjne til en kamp på meget højt niveau på trods af de meget få gennemspillede angreb. En smuk grim kamp imo. Vi kan ikke holde dem fra dødbolde, hvor de er urimeligt giftige, men hvis vi tager fat i spillet, kan vi måske minimere risikoen for, at de får mange af dem farlige steder (selvom ethvert indkast på vores halvdel er giftigt med dem).

Men hvis vi snyder alle med et nyt og endnu mere uforudsigeligt, flydende, positionsskiftende taktisk oplæg og spiller de latterlige kulturløse bønder ned under græstæppet i skæret fra deres hysterisk blinkende stroboskoplys af nogle Jack and Jones-reklamebander...så lever jeg også med dét

#KSDH
Får mig til at tænke på en kamp fra dengang, Frank Heskjær lige var blevet direktør og hvor alt endnu var fryd og gammen med træner Poul Hansen.

Min bror og jeg havde sovet i timen - så hjemmebilletterne var udsolgt, men der var plads blandt brøndbys fans på udetribunen. Vi fjernede self. alt hvidt på tøjet og tog ydmygt plads blandt udetilhængerne. Takkede pænt nej til en tilbudt kanyle og tilbuddet om en "kun lidt varm" springkniv i pausen.

Da den unævnelige rullede bolden lige ud i fødderne på Morten Poulsen - som scorede karrierens nemmeste mål derefter - lavede vi den mest afdæmpede jubelscene vi har lavet både før og siden: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbold/ECE3422669/Århusiansk-jubilæumsdans/ ...

Latest posts

Back