New posts

Kamptråd Pokalturnering: Kvartfinale 1. kamp: AGF - Brøndby, søndag d. 8.12. kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 266
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 08-12-24

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Pokalturnering: Kvartfinale 1. kamp: AGF - Brøndby, søndag d. 8.12. kl 18.30
Så hadet til Viaplay er større end kærligheden til klubben (i den forstand at man ikke vil se kampen fordi man ikke vil støtte den station der sender kampen)?

Det forstår jeg intet af.

Altså man kan jo ikke blive ved med at brokke sig over Viaplays priser og trang til at dele deres fodboldrettigheder ud på alverdens kanaler og så blive ved med at betale enten med ens pengepung eller seertal.

Jeg er udmærket klar over mit stop intet betyder men hvis alle tænker tænker det samme, så får vi ingen ændringer.

Svaret på dit spørgsmål er for mit vedkommende: Grænsen for hvad jeg vil finde mig i som en der betaler en formue hver måned er nået. Den grænser fortryder jeg ikke er kommet før.

Ret skal være ret. Jeg kan kun se kampen fordi jeg har fået den i mit Waoo-abonnement, jeg havde dog ikke købt adgang til den hvis jeg ikke havde kanalen.

Men som jeg forstår det, så er det også folk der har kanalen, som ikke vil se den - eller tager jeg fejl?

Men som jeg forstår det, så er det også folk der har kanalen, som ikke vil se den - eller tager jeg fejl?

Nej, du tager ikke fejl men ved at se kampen får Viaplay højere seertal og så har de et lille bitte mindre incitament til at få pokalkampene over på de kanaler flest kan se. Så vil de bare fortsætte deres mangeårige praksis med at fordele fodboldkampe ud på så mange kanaler som muligt, så folk er nød til at abonnere på de store pakker.

Vi får aldrig vendt den kedelig praksis ved som seer at fortsætte.

Nok ikke, men at man ikke vil se en kvartfinale i TV mellem ens hjerteklub og vores største rivaler, blot fordi den sendes på en bestemt kanal, det giver da ingen mening. Det synes jeg i hvert fald ikke.
Altså….hvis den kanal var en del af min nuværende pakke, så jo, så ville jeg se med…men jeg ofrer ikke ekstra for at kunne se den kanal.

Jeg syntes, det er et beundringsværdigt princip, at man afstår fra at se kampen, selvom man har muligheden for at se den. Det er jo ikke fordi at den ene seer fra eller til, får Viaplay til at gentænke deres strategi, men som fans bliver vi nød til at sende et signal - ikke bare til Viasat, men også til klubbene og divisionsforeningen, som længe har set stort på fans’ adgang til at se fodbold til fordel for flere (og flere og flere) penge. Det her er et godt sted at starte.

Og tag det fra en, der ser under halvdelen af vores kampe på tv, og kun yderst sjældent er på stadion. Man har ikke mindre kærlighed til klubben, blot fordi man aktivt vælger ikke at se kampene. AGF bor i vores hjerter (eller et andet ikke-rationelt sted). Ikke i vores øjne.

Man har ikke mindre kærlighed til klubben, blot fordi man aktivt vælger ikke at se kampene. AGF bor i vores hjerter (eller et andet ikke-rationelt sted). Ikke i vores øjne.
Jeg siger ikke man har mindre kærlighed, hvis man aktivt vælger ikke at se kampene.

Men at hadet til en enkelt station kan gøre at man ikke vil se ens hjerteklub, blot for at sende et signal om at nok er nok, det er mig uforståeligt.

Jeg respekterer det, men forstår det ikke.

Jeg siger ikke man har mindre kærlighed, hvis man aktivt vælger ikke at se kampene.

Men at hadet til en enkelt station kan gøre at man ikke vil se ens hjerteklub, blot for at sende et signal om at nok er nok, det er mig uforståeligt.

Helt fair. Men det er den eneste vej frem, hvis vi ikke vil blive ved med at se stigende priser på at kunne følge AGF. Jeg er stået af ift. Vispjat. Det er for dyrt ift. hvad jeg ellers bruger abonnementerne/kanalerne til (absolut intet). Men i den ideelle verden burde alle GF fans og alle BIF fans følge @Martin Hansens eksempel.

Viaplay har uden tvivl nærmest foræret Viaplay Sport News til YouSee, fordi interessen var så godt som ikke eksisterende. Men deres seertal efter den blev en del af YouSee pakken, var åbenbart stadigvæk alt for lavt, så Waoo fik også et lignende tilbud. YouSee og Waoo har ikke vist interesse for på eget initiativ at gøre kanalen tilgængelig, måske fordi Viaplays pris var urealistisk. Men det er tydeligt at Viaplay prøver at skabe en interesse for kanalen, så man sidenhen kan kræve flere penge for den. Lige nu balancerer det på en knivsæg, de her ikke nok seere, og de sælger kanalen til mindre end det koster at drive den, og det kan Viaplay ikke holde til i ret lang tid, med det enorme underskud de i forvejen kører med.

Pokalkampen mellem Brøndby og AGF kan være afgørende for om kanalen bliver lagt i graven igen, eller man tror på at udviklingen kan vendes, man kan få flere udbydere til at vælge den til i deres pakker, og få så mange seere så man kan hæve prisen igen, for at få kanalen til at løbe rundt.

Jeg har den holdning at dansk fodbold var fordelt på for mange kanaler i forvejen, og jeg mener ikke at man skal hjælpe Viaplay med at sprede kampene endnu mere ud, så jeg kommer ikke til at købe noget som helst hos Viaplay for at kunne se kampene, selvom det er et par enormt interessante opgør.

Jeg er selv tilbage på Norlys Vælg Selv 4 (249 kr/måned). Efter at Stofa forsvandt fra antenneforeningen skiftede jeg til Waoo, men det blev aldrig rigtigt lykkeligt, deres app er ringe og deres muligheder for at gemme og spole i programmer var heller ikke for god, og så er der alt for mange lortekanaler og dermed for høje priser. Så jeg er tilbage på Stofa, eller Norlys som det jo hedder nu. Her kan jeg kyle alle Viaplay programmer der ikke viser AGF ud, og vælge andre kanaler i stedet, hvor det ikke er 25% af sendetiden der bruges på reklamer. Så det fungerer for mig, også for ikke at betale mere til Viaplays elendige indhold end højest nødvendigt.

Viaplay har uden tvivl nærmest foræret Viaplay Sport News til YouSee, fordi interessen var så godt som ikke eksisterende. Men deres seertal efter den blev en del af YouSee pakken, var åbenbart stadigvæk alt for lavt, så Waoo fik også et lignende tilbud. YouSee og Waoo har ikke vist interesse for på eget initiativ at gøre kanalen tilgængelig, måske fordi Viaplays pris var urealistisk. Men det er tydeligt at Viaplay prøver at skabe en interesse for kanalen, så man sidenhen kan kræve flere penge for den. Lige nu balancerer det på en knivsæg, de her ikke nok seere, og de sælger kanalen til mindre end det koster at drive den, og det kan Viaplay ikke holde til i ret lang tid, med det enorme underskud de i forvejen kører med.

Har sælger af kampene slet ikke betinget sig, at et minimum antal seere skal have adgang til kampene? Eller har Viaplay opnået det med aftalerne som de har indgået med Yousee og Waoo?
Det virker lidt dumt, hvis man bare har solgt rettighederne og lader tv-stationerne opføre sig som de lyster. Det er til skade for fanbasen men det er vist ikke den som har haft den største opmærksomhed, de sidste gange man har solgt tv-rettigheder. Der kan være en vis risiko for, at det bliver dyrt på den lange bane og folk begynder at vælge anden underholdning.

Btw. har selv Norlys og vender ikke tilbage til et Viaplay-abonnement hvis jeg kan undgå det. Jeg vil bare se AGF og ikke diverse realityprogrammer eller kampe i Champions leauge - så de argumenter bider ikke på mig. Stik mig det jeg vil have og ikke det i mener jeg skal købe.

Har sælger af kampene slet ikke betinget sig, at et minimum antal seere skal have adgang til kampene? Eller har Viaplay opnået det med aftalerne som de har indgået med Yousee og Waoo?
Det virker lidt dumt, hvis man bare har solgt rettighederne og lader tv-stationerne opføre sig som de lyster. Det er til skade for fanbasen men det er vist ikke den som har haft den største opmærksomhed, de sidste gange man har solgt tv-rettigheder. Der kan være en vis risiko for, at det bliver dyrt på den lange bane og folk begynder at vælge anden underholdning.

Btw. har selv Norlys og vender ikke tilbage til et Viaplay-abonnement hvis jeg kan undgå det. Jeg vil bare se AGF og ikke diverse realityprogrammer eller kampe i Champions leauge - så de argumenter bider ikke på mig. Stik mig det jeg vil have og ikke det i mener jeg skal købe.
Den er jeg helt med på.. Jeg har også KUN Norlys for at kunne vælge de kanaler der viser AGF..

Hvis der er nogen der har ekstra billet til kampen i dag vil jeg meget gerne købe - skriv pb :)

Er der nogen der lige ved hvor Brøndby-fjolserne kommer til at holde til i Århus i dag? Jeg skal tilfældigvis til Århus i dag med familien, og vil gerne undgå de svenskfarvede psycho-hoveder..

Back