New posts

Pokalkamp: Brøndby - AGF, søndag d. 10.12.2023 kl 15.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 279
  • Views Views: Views 14K

Hvem går ikke videre i pokalen?

• AGF

Votes: 11 21.6%
  • Brøndby

Votes: 3 5.9%
  • Brøndby og FCK ;-)

Votes: 37 72.5%

• Total voters
    51
  • Poll closed .
Pokalkamp: Brøndby - AGF, søndag d. 10.12.2023 kl 15.30
Klart gult til Vallys men aldrig rødt. Det er den slet ikke voldsom nok til. Men NP havde 100% fået gult på den men som @Holmertz også siger, så slipper de tekniske spillere oftere billigere end de mere hårde typer som er kendt for at gå til stregen.

Derudover så tror jeg også diverse medier liiiige skal klappe hesten ift hvor god Vallys er. Så er han altså ikke vildere. Han har virkelig haft et godt streak i efteråret, men når modstanderne læser ham, så vi gjorde over 2 kampe så er han altså meget ordinær. Wass er en klasse spiller. Vallys overmiddel SL spiller, men så heller ikke mere. Kunne godt se Brøndby falde lidt tilbage i foråret når deres medvind slipper lidt op. De er virkelig afhængige af få spillere (Det er vi måske også).

Jeg tror ikke, at VAR havde gået ind og meldt direkte rødt. Den var i orange-kategorien. Klart gult kort, men det måtte VAR så heller ikke blande sig i.
Han fik vel ikke engang gult. Jeg synes heller sådan en skal give et rødt kort, jeg synes bare vi har set eksempler på det før. Barren er klart højere for teknisk spiller for tophold på hjemmebane med mange tilskuere - den slags jeg tænker vi også selv kan få mere glæde i fremtiden. Som Holmertz nævner får Anderson heller ikke helt så nemt et gult kort som visse andre spillere.

Brøndbys bredde er ikke specielt imponerende. De skal måske også ud og brænde flere penge af, men rammes de af nogle afgørende skader mens vi slipper for helt så mange i foråret, er det det hold det er mest realistisk at hente i tabellen.

Jeg tror ikke, at VAR havde gået ind og meldt direkte rødt. Den var i orange-kategorien. Klart gult kort, men det måtte VAR så heller ikke blande sig i.
Benjamin Leander har skrevet, at der var større chance for at VAR havde interveneret til rødt (hvis det ikke var dømt) end til at omgøre rødt til gult

Edit: Troede vi diskuterede Bjelland. Vallys er et gult kort 9 ud af 10 gange (og aldrig et rødt - der er ingen stempling), men vores spillere overspillede en del situationer, og det gør det svært for dommeren at ramme rigtigt.

Synes BIF spillerne og tilskuerne var rigtig dygtige til at presse Morten Krogh igår. Det mindede om "gamle brøndby" hvor dommerne konstant dømte deres vej. Fatter ikke de fik lov til at spille så svinsk/provokerende. Især skubberiet så absurd ud. Når det så er sagt forstår jeg heller ikke de 3-4 minutters tillægstid. Måske fordi VAR ikke var i brug? Bottom line er dog at Morten Krogh ikke lavede store fejl og linjevogteren var utrolig skarp.

Synes BIF spillerne og tilskuerne var rigtig dygtige til at presse Morten Krogh igår. Det mindede om "gamle brøndby" hvor dommerne konstant dømte deres vej. Fatter ikke de fik lov til at spille så svinsk/provokerende. Især skubberiet så absurd ud. Når det så er sagt forstår jeg heller ikke de 3-4 minutters tillægstid. Måske fordi VAR ikke var i brug? Bottom line er dog at Morten Krogh ikke lavede store fejl og linjevogteren var utrolig skarp.
De 3-4 minutter var da passende. Halvdelen af spilstoppene var jo brøndbys egen skyld og der skal ikke lægges ekstra tid til ved naturlige spilstop som indkast og målspark. Hvor ofte ser du mere end 3 minutter i første halvleg? Vi lavede jo også kun 1 udskiftning i anden halvleg, da resten blev lavet i pausen, så der var faktisk ikke meget at ligge på i anden halvleg. 4 minutter var helt fair. Hvis Brøndby nu ikke havde været så voldsomme i skubberiet ved hver standardsituation, så skulle dommeren jo heller ikke hele tiden ind og diskutere med dem. Det skal de altså ikke have ekstra tid for.

Benjamin Leander har skrevet, at der var større chance for at VAR havde interveneret til rødt (hvis det ikke var dømt) end til at omgøre rødt til gult

Edit: Troede vi diskuterede Bjelland. Vallys er et gult kort 9 ud af 10 gange (og aldrig et rødt - der er ingen stempling), men vores spillere overspillede en del situationer, og det gør det svært for dommeren at ramme rigtigt.
Som jeg ser det kommer han med knopperne forrest ind på området lige over foden hos Tingager. Måske mine øjne bedrager mig, men hvis det var som jeg så det, så er det da en stempling når den er bedst (eller værst, afhængig af hvem der læser det).

De 3-4 minutter var da passende. Halvdelen af spilstoppene var jo brøndbys egen skyld og der skal ikke lægges ekstra tid til ved naturlige spilstop som indkast og målspark. Hvor ofte ser du mere end 3 minutter i første halvleg? Vi lavede jo også kun 1 udskiftning i anden halvleg, da resten blev lavet i pausen, så der var faktisk ikke meget at ligge på i anden halvleg. 4 minutter var helt fair. Hvis Brøndby nu ikke havde været så voldsomme i skubberiet ved hver standardsituation, så skulle dommeren jo heller ikke hele tiden ind og diskutere med dem. Det skal de altså ikke have ekstra tid for.
Et spil stop er spil stop uanset hvem som begår det og skal tælles med i tiden. Feks har BIF 3 indskiftninger i 2 halvleg og vi har 1. Mener de lægger 30 sek til hver gang. Derudover bliver der givet en del henstillinger i løbet af kampen. Men tror ikke vi modtager skadesbehandling (ihvertfald i 2 halvleg).

Som jeg ser det kommer han med knopperne forrest ind på området lige over foden hos Tingager. Måske mine øjne bedrager mig, men hvis det var som jeg så det, så er det da en stempling når den er bedst (eller værst, afhængig af hvem der læser det).
Sådan så jeg det ikke. Jeg tænker kæmpe sviner live, men slow viste bare, at han kom for hårdt ind i det og ramte Tingager med kroppen.

Et spil stop er spil stop uanset hvem som begår det og skal tælles med i tiden. Feks har BIF 3 indskiftninger i 2 halvleg og vi har 1. Mener de lægger 30 sek til hver gang. Derudover bliver der givet en del henstillinger i løbet af kampen. Men tror ikke vi modtager skadesbehandling (ihvertfald i 2 halvleg).
Jeg er altså ret sikker på, at dommeren ikke skal ligge ekstra tid til ved normale spilstop som indkast, målspark osv., med mindre der sker helt tydeligt tidsspilde, som når målmanden får gult kort ved målspark, der tager for lang tid. 4 minutter i anden halvleg kan de ikke rigtig klage over. Selve udskiftningerne er max 2 minutter, og så kommer der to minutter mere for lidt andet. Men det er ikke sådan at der skal tages tid når den ryger ud. Vi spiller ikke med effektiv spilletid, og dommeren signalerede også da Tingager lå ned, at han lagde tid til. At Brøndby skabte en rodet kamp pga. fysiske dueller de første 25 minutter af kampen skal jo hverken lægges dommeren eller AGF til last.

• Like
Reactions: mph
Jeg synes at det er lidt sjovt at det sammendrag fra Viaplay der vises på bla. Bold.dk og Tipsbladet kun viser de to Brøndby mål. Samtidig kan man alle steder læse at AGF var meget heldige.
Fakta er jo at Brøndby på intet tidspunkt i løbet af de 4 x 45 min. var kvalificeret til semifinalen.

Fyrværkeri om natten, skub og små svinestreger på banen, intet hjalp 🤷‍♂️
Det er sgu meget sjovt - og lidt smigrende at limsnifferne er så bange for os, at der er fans, der griber til den slags metoder... :) Det er endnu et vidnesbyrd om, at vi er på rette spor.

Det er sgu meget sjovt - og lidt smigrende at limsnifferne er så bange for os, at der er fans, der griber til den slags metoder... :) Det er endnu et vidnesbyrd om, at vi er på rette spor.
Det er mindst lige så sjovt at læse nedsmeltningerne fra bif fans på bold og sociale medier. Shit der er meget tuderi.👍😁👍

Jeg aner ikke længere hvor de fleste fans debatterer deres klub, det kan ellers være en god kilde til information der ikke rigtig kommer frem i medierne.

I mellemtiden kan de tude videre over tillægstiden mens Morten Krogh leverer en fuldstændig afvisning af at der er noget at komme efter. De har selvfølgelig ikke så megen selvindsigt at de kan se hvor mange afbrydelser de selv skabte. De sekunder AGF selv trak ved afviklingen af dødbolde var ikke nær så bemærkelsesværdigt som den tid de selv fik spildt på at begå frispark og på positioneringskamp som Krogh skulle bryde ind overfor når de skulle forsvare dødbolde og de smed sig jo også gladeligt selv. Krogh siger det heller ikke direkte selvom han nævner udskiftninger, men de glemmer nok også at AGF kun foretog én udenfor pausen. Det er alt sammen dårlige undskyldninger for at være blevet sendt ud af pokalen.

Jeg har lige genset 2 halvleg ved brug af 15 sek spol funktionen. Der er faktisk ikke en eneste situation som tager meget længere end 15 sek så det var måske mere en følelse jeg sad med i løbet af kampen. Vi fik ikke nogen behandlinger af lægerne feks

At møde FCN i Farum en enkelt kamp i et drama ville ikke være vores fordel.
At møde dem i Aarhus i en enkelt kamp, er flere gange noget, som FCN har forvaltet godt.
Men vi spiller ofte uafgjort eller vinder i Farum, og spiller ofte uafgjort i Aarhus.

Og så er evt. forlænget spilletid noget der foregår på vores hybridbane, og ikke deres kunstlort.

Jeg synes det er super vigtigt vi slutter af i Aarhus. Så meget at jeg hellere ser os møde FCN med slut i Aarhus, end at vi havde trukket SIF og slutte på udebane der.
Det er meget ofte at første opgør er afventende i en semifinale. En 0-0 i Farum eller en 1-1'er eller en 1-0 sejr/nederlag i Farum - og så er der intet der ikke kan hentes i Aarhus. Og FCN er ikke ligeså gode som SIF til at "lukke ned" for os med vores spillestil. FCN har et bedre forsvar i ligaen, men ift matchet mellem spillestile, så har SIF desværre været et hold vi har haft meget svært ved at slå, især i Silkeborg på deres kunst-bane.

Men i en finale i Parken, der er der andre boller på suppen - og helt andet underlag også.

Når det ikke kunne blive Fredericia - så er jeg glad for, at vi trak hjemmebane som afslutning. Håber vi kan udnytte den fordel.

Jeg har lige genset 2 halvleg ved brug af 15 sek spol funktionen. Der er faktisk ikke en eneste situation som tager meget længere end 15 sek så det var måske mere en følelse jeg sad med i løbet af kampen. Vi fik ikke nogen behandlinger af lægerne feks

Vi brugte også langt mere tid på den slags i 1.halvleg er mit indtryk. Men sad også efter kampen med et indtryk af, at AGF ikke tog særligt meget længere tid end FCN gør i Aarhus når de fører, eller BIF gør i Parken. (sidst BIF vandt 1-0 i Parken, der trak BIF tiden hele tiden for at slå FCKs spil i stykker)

1. halvleg måske, men er der nogen i Brøndby-lejren, der virkeligt tror, at det havde gjort en forskel at spille tre minutter længere i 2. halvleg? Det var jo ikke fordi, at der reelt var tilløb til noget som helst den sidste halve time.

I øvrigt ret pudsigt at høre Jesper Sørensen brokke sig over, at vi lå for meget ned, når han ret tydeligt havde sendt sit hold på banen med besked om at spille så hårdt som muligt for at vinde den fysiske kamp og kampen om andenboldene. At de første 30 minutter blev en utroligt rodet og hakkende affære, synes jeg langt hen ad vejen var BIFs egen skyld.

Og synes snildt de kunne have fået 3-4 gule kort mere og et par af spillerne lænede sig også op af gult nr. to.

Vallys stempling på Tingager er også en af dem der godt kunne give et VAR-review i en superligakamp for tjek af potentielt rødt kort.

Når alt det er sagt så synes jeg også vi trak tiden grænsende til det uacceptable på alle dødboldene. Håber ikke det skal være en generel tendens fremover.
Jeg er ret sikker på at Uwe viste præcis hvordan Jesper Sørensen og Brøndby ville gå til kampen, han har oplevet det flere gange tidligere, og det bedste modsvar når man er oppe med 2, er at trække tiden alt det man kan hver gang de begår frispark, og falde lige så snart de forsøger med fysik. Det var meget effektivt, og en helt klar strategi som var tilpasset præcis den måde Brøndby gik til kampen på. Hvis de havde valgt at spille fordbold i stedet for, så havde tilgangen været en anden.
Derudover så tror jeg også diverse medier liiiige skal klappe hesten ift hvor god Vallys er. Så er han altså ikke vildere. Han har virkelig haft et godt streak i efteråret, men når modstanderne læser ham, så vi gjorde over 2 kampe så er han altså meget ordinær. Wass er en klasse spiller. Vallys overmiddel SL spiller, men så heller ikke mere. Kunne godt se Brøndby falde lidt tilbage i foråret når deres medvind slipper lidt op. De er virkelig afhængige af få spillere (Det er vi måske også).
Dennis Bjerre nævnte i en “Det Hvide Snit” podcast at Brøndbys xG er langt lavere end antallet af scoringer berettiger til. Nu er Ohi og Vallys mere på det forventede niveau og så er de til at indhente i foråret. Vi skal have bronze igen.

Back