New posts

Pokalkamp: Brøndby - AGF, søndag d. 10.12.2023 kl 15.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 279
  • Views Views: Views 14K

Hvem går ikke videre i pokalen?

• AGF

Votes: 11 21.6%
  • Brøndby

Votes: 3 5.9%
  • Brøndby og FCK ;-)

Votes: 37 72.5%

• Total voters
    51
  • Poll closed .
Pokalkamp: Brøndby - AGF, søndag d. 10.12.2023 kl 15.30

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd pokalturnering.jpg

Årets sidste kamptråd

Sikke en kamp at slutte af med.
Vi har selvfølgelig overhånden, men det er på ingen måde slut endnu.
Brøndby vil blive presset frem af deres fans, så vi skal være klar fra start.

Spørgsmålstegnene efter i dag
Tobias Mølgaard - fik de taget det i opløbet?
Tobias Bech - hvor syg er/bliver han?

Lodtrækning til semifinalen er efter vores kamp

Sikke en uge. Sikke en UGE! FCK i Parken, og BIF i Århus.

Måske er det juleøllet men.. Giv os bare FCN i Semifinalen, AGF skal nok ramme finalen med det spil vi har lagt denne uge.

Lige nu er det da ærgerligt, at reglen om udebanemål er blevet afskaffet, for så ville et (dødbolds)mål til AGF i Brøndby da lukke og slukke det her. Men 2-0 er alligevel at flot resultat at gå til returmødet med. Vi taber meget sjældent - og spiller som regel tætte kampe, som ender uafgjort eller med en 1-måls sejr til at af holdene.

Frem til søndag skal Uwe dog få arbejdet med holdet om psykologien i at vi spiller en ny kamp og at vi ikke skal trække os tilbage for at forsvare i 90 minutter. Men de to seneste kampe (1-1 i Brøndby og kampen i dag) synes jeg har vist, at Uwe har fået knækket koden til Brøndby og hvordan vi dæmmer op for duoen Wass/Vallys. Så der skal bare kriges videre med samme taktik.

Frem til søndag skal Uwe dog få arbejdet med holdet om psykologien i at vi spiller en ny kamp og at vi ikke skal trække os tilbage for at forsvare i 90 minutter. Men de to seneste kampe (1-1 i Brøndby og kampen i dag) synes jeg har vist, at Uwe har fået knækket koden til Brøndby og hvordan vi dæmmer op for duoen Wass/Vallys. Så der skal bare kriges videre med samme taktik.
Ja, Wass/Vallys skal bare holdes nede, og så skal man være over Kvistgården og Divcovic ( øh, navn? venstre kantspiller )....så er vi langt. Men 2-0 er da et godt udgangspunkt, men må ikke blive en sovepude

Det skaber lidt en anden dynamik i sådan en kamp at det ene hold skal ud og indhente noget og ikke bare kunne tage en etmålssejr. 2-0 betyder ikke at de behøver smide alt frem fra start, men de vil nok komme ud med et mindset om at lægge pres på fra start. Det er vigtigt at vi er klar på omstillinger, men heller ikke bare stiller os ned og satser på det og så overlader alt spillet til dem. De behøver ikke få en bedre fornemmelse end den de forlod banen med i dag.

2-0 er hentet mange gange før, så den er bestemt ikke hjemme, men det er sjældent vi taber med mere end én hvis vi undgår udvisninger og den slags.

Det skaber lidt en anden dynamik i sådan en kamp at det ene hold skal ud og indhente noget og ikke bare kunne tage en etmålssejr. 2-0 betyder ikke at de behøver smide alt frem fra start, men de vil nok komme ud med et mindset om at lægge pres på fra start. Det er vigtigt at vi er klar på omstillinger, men heller ikke bare stiller os ned og satser på det og så overlader alt spillet til dem. De behøver ikke få en bedre fornemmelse end den de forlod banen med i dag.

2-0 er hentet mange gange før, så den er bestemt ikke hjemme, men det er sjældent vi taber med mere end én hvis vi undgår udvisninger og den slags.
De vil uden tvivl forsøge kraftigt de første 15-20 min i håb om et føringsmål...vi må få Guds skyld ( og mange andres ) ikke stå så langt tilbage som vi gjorde i løbet af de sidste 15 min idag...vi gav alt for meget initiativ til BIF´erne...men jo lettere sagt end gjort. Håber Mølgaard er klar...dog vil jeg sige Akoto slap flot fra kampen.

De vil uden tvivl forsøge kraftigt de første 15-20 min i håb om et føringsmål...vi må få Guds skyld ( og mange andres ) ikke stå så langt tilbage som vi gjorde i løbet af de sidste 15 min idag...vi gav alt for meget initiativ til BIF´erne...men jo lettere sagt end gjort. Håber Mølgaard er klar...dog vil jeg sige Akoto slap flot fra kampen.
De spillede sig ikke frem til noget som helst det sidste kvarter men det kan også give en falsk tryghed og vi skal i hvert fald ikke satse på at det kan holde på den måde i 90 minutter. Det tror jeg nu heller ikke bliver tilgangen og fordelen ved at der er så lang tid er måske også at vi vel heller ikke kan blive ramt af den der med at nu skal den bare køres hjem på ren defensiv. Vi var klart bedst i dag så der må være noget selvtillid til også at fortsætte det gode spil.

Ja, helt fint indhop af Akoto, men selvfølgelig vil det være et stort tab hvis Mølgaard er ude. Det var også en opløftende indsats af Andersen og det er vigtigt vi dermed også får Kahl som indskiftningsmulighed.

Der bliver talt om at Brøndby stillede med de stærkeste 11, og AGF ikke gjorde. Jeg er dog ikke så sikker, jeg synes f.eks. Patrick Mortensen har været ret anonym i de sidste kampe i Superligaen, at Jacob Andersen har gjort holdet bedre når han fik chancen, og at Brandhof er blevet så integreret i Uwe’s system, så han lige nu leverer på et højere niveau end Magnus Knudsen.

Brøndby spillede derimod bl.a. med Ohi, som er gået helt i stå, ud fra den overbevisning at han er en del af de stærkeste 11.

Der sker noget mentalt når halvsæsonen i Superligaen slutter, dem der har spillet rigtigt meget, trænger til ferie, imens dem der ikke har spillet nok, er frustrerede over at sæsonen slutter inden de nåede at vise hvad de kunne have gjort, hvis de havde fået chancen. Det udnyttede en snu Uwe, til at få noget sult ind på holdet i går, imens Jesper Sørensen ikke har den erfaring der skal til for at forstå de mekanismer i en trup.

Lige nøjeagtigt en udebanekamp mod BIF i pokalen gør, at jeg slet ikke tør føle mig det mindste sikker.
De er et godt hold, det vil blive båret frem.

Ingen VAR....

Frygter et eller andet åndsvagt rødt kort og straffe efter 7-8 minutter.

Lige nøjeagtigt en udebanekamp mod BIF i pokalen gør, at jeg slet ikke tør føle mig det mindste sikker.
De er et godt hold, det vil blive båret frem.

Ingen VAR....

Frygter et eller andet åndsvagt rødt kort og straffe efter 7-8 minutter.
I feel your pain.
Jeg tror - og håber - dog, at Uwe og truppen har fået justeret sig mentalt, så vi rammer den rette tænding.
Min frygt er faktisk mere, at vi forsøger at forsvare 2-0 i samtlige 90 minutter - det tror jeg faktisk ikke vi kan. Vi er nødt til at gribe den kamp an, som vi gjorde i superligakampen på Brøndby Stadion i anden halveg. Dér dominerede vi dem også stort, og sådan er vi nødt til at gøre de første 3/4 af kampen eller så - SÅ kan vi trække os lidt tilbage og lade BØF trille den kønsløst rundt om vores forsvar, som de gjorde det sidste kvarter i går.

En af mine venners kollega er kæreste med en Bif spiller, han fortalte i dag at stort set hele holdet døjede med noget i torsdag. Derfor den manglende energi og lade attitude fra Brøndby spillerne. Vi kan håbe de stadigvæk er ramte, men det sagde han ikke noget om 🙁

Silkeborg viser i dag at de er et hold sat sammen af en hel masse billige spillere fra 1. Division, de kan jo ikke sætte 5 afleveringer sammen overhovedet. De skal vist være glade for det forspring de har til 7. pladsen i Superligaen.

Fandeme flot fight af SNIF, der gir alt hvad de har og får holdt FCK fra at score mere end en gang. Gad godt at ha en hurtigløber i front som Lind. Han slåsser sgu godt og er hurtig og har krop!
Feeeedt at FCK er ude!

• Like
Reactions: JB
Jeg tror ikke, at vejen til pokalfinalen har set så let ud for os, selvom vi mangler en kamp mod Brøndby samt to semifinalekampe og 90 minutter i Parken. Jeg er sært optimistisk og fortrøstningsfuld!

FCN skal man nu ikke kimse af. De kan godt klapse os på plastik banen.

Men ja, enhver turnering uden de 2, måske 3 bedste klubber i Superligaen skal vi virkelig udnytte!

Nu skal vores spillere bare tage ved lære af alt det som SIF ikke gjorde i 1 halvleg.

En af mine venners kollega er kæreste med en Bif spiller, han fortalte i dag at stort set hele holdet døjede med noget i torsdag. Derfor den manglende energi og lade attitude fra Brøndby spillerne. Vi kan håbe de stadigvæk er ramte, men det sagde han ikke noget om 🙁
Hvis de kan få identificeret hvor de fik det leveret fra kan de vel undgå at det sker igen?

Back