New posts

Kamptråd POKALFINALEN ANNO 2024

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 435
  • Views Views: Views 21K

Hvad ender pokalfinalen efter ordinær spilletid?

• AGF vinder

Votes: 50 71.4%
  • UAFGJORT

Votes: 13 18.6%
  • SIF vinder

Votes: 7 10.0%

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd POKALFINALEN ANNO 2024

Odonten

Experienced member
Med kun 5 dage til den største og vigtigste kamp for AGF de seneste små 3 årtier denne tråd, hvor vi kan diskutere opstilling, modstander, muligheder etc.

Tråden er IKKE et forsøg på at underminere Sallings episke kamptråde - blot at vi har god tid til at se frem mod torsdag.

Nedenstående er min holdning til kampen:

OPSTLLING AGF (fed skrift er dén, jeg tror starter inde):
Bailey
Kahl/Andersen - AJ - Tingager - Knoester - Links
Knudsen/NP - MEM
Bech/Knudsen - Andersen
Paddy

Når jeg kigger på denne - mulige - opstilling, er jeg ved godt mod. Det er kvalitet fra ende til anden, mit eneste nervøse spot er venstre CB.
Uanset hvor ringe AGF har været på det seneste - og jeg tillader mig at tilskrive "Rigets tilstand" den absurde mængde skader, der er væltet ned over os det seneste kvartal - så er det en opløftende opstilling.

Jeg har fremhævet Kahl og NP, da jeg tror, de vinder pladsen på torsdag over den konkurrent, der står ved siden af.
Jeg har været lidt i tvivl om, hvorvidt Knudsen ikke har tilspillet sig en plads, og derfor har jeg sat ham i "fed" ved siden af Bech.

PS: Jeg har bevidst IKKE noteret Beijmo hverken på banen eller bænken - jeg vil gerne blive positivt overrasket på torsdag.

Det hold kan vinde pokalen i min optik.

BÆNKEN AGF:
Hansen, Kahl/Andersen, Anker, Callø, Knudsen/NP/Bech, Brandhof, Julius, Bach, Serra

Bænken er ikke én, der får tænderne til at løbe i vand, men der er fornuftige erstatninger, som man kan regne med, og netop troværdighed og kendskab til hvad der forventes, er essentielt.

OPSTILLING SIF:
Larsen
Sonne - Rodin - Felix - Poulsen/Musonda
Klynge - Brink - Mattson
Adamsen - Thordarsson
Lind

Det hold kan OGSÅ vinde pokalen.

BÆNKEN SIF:
Pryts, McCowatt, Østrøm, Rieper, Gammelby, Mads Larsen, Boesen, Kusk, Poulsen/Musonda

SIF´s bænk kender jeg ikke det store til, udover Kusk og Gammelby, men det er IKKE derfra SIF vinder pokalen.

Ville jeg bytte målmand? Nej.
Ville jeg bytte nogen i forsvaret? Nej.
Ville jeg bytte nogen på midtbanen? Ikke den defensive, men Adamsen og Thordarsson har bestemt et niveau, som på dagen kan gøre ondt på alle.
Ville jeg bytte Paddy for Lind? På erfaring, evne til at være kampafgørende i begge ender; Nej. På hurtighed og pågåendehed; Ja.

Summa summarum: med frygt for at blive beskyldt for overdreven bias, går jeg med AGF. :cool:

SPILLET AGF:
Det har været bedre tidligere...diplomatiets stemme i mig :) . Ser man bort fra 2-7 i Farum, hvor alle statistikker IKKE hang sammen ift. resultatet, så har vi været præget af manglende kontinuitet, hvilket har slidt på en trup, som lige nu kæmper fra dag til dag, og som lige nu mere eller mindre ikke træner igennem, BLOT for at skåne de, som skal forsvare den hvide trøje.
Tager man samtlige trupper i Suppen, pånær FCK, så vil fjernelse af 6-7 stamspillere, indsættelse af folk, som just er returneret fra skader og en bænk som nærmest ikke kan fyldes op, vil de fleste lide gevaldigt. Det gælder OGSÅ AGF.

SPILLET SIF:
Der har været megen snak om deres flotte kamp mod FCM, hvor de splittede FCM ad.
Jeg ville lyve, hvis dette ikke havde sat tankerne i gang hos mig, men træder vi et skridt eller to tilbage, synes jeg man skal huske at:
- de tre mål, kom på xG på sølle 0,83 - deres udnyttelse var flot men også uden for kontekst.
- FCM stillede op i ny, og nærmest ukendt opstilling, som de også prøvede mod os. Det var uprøvet, hamrende naivt og det kostede. 2. halvleg viste også dette.
- SIF vandt mod FCM deres første kamp i ualmindelige tider.
- SIF har fået 70% flere point på plastikunderlaget i Søhøjlandet end det rigtig grønne underlag.

Ovenstående kan fremstå naivt, men jeg mener oprigtigt, at vi har MINDST lige så store chancer på torsdag, som SIF har.
Kan vi holde kampen i et defensivt jerngreb, køre omstillinger, så kan bænken - MÅSKE - komme til vores fordel.

SHOOT!

Jeg tror jeg vil vende den om og sige at Knudsen spiller, spørgsmålet er bare hvor.

Mit taktiske oplæg til kampen vil formentlig være klassisk Uwe i AGF: meget defensiv tilgang og sats på at udnytte dødbolde. Silkeborg kan noget med bolden, men på græs går det lidt langsommere og dermed kan det blive en duelkamp. Links + Tingager har været en god kombi indtil videre.

Det taler for NP defensivt. Jeg så ikke gårsdagens kamp så jeg ved ikke hvor god kampform NP er i. Knudsen har været god og bør starte. Hvis han tager Bech's plads bliver det en stærkere midtbane og mere fart. Det kunne være løsningen.

Jeg tror jeg vil vende den om og sige at Knudsen spiller, spørgsmålet er bare hvor.

Mit taktiske oplæg til kampen vil formentlig være klassisk Uwe i AGF: meget defensiv tilgang og sats på at udnytte dødbolde. Silkeborg kan noget med bolden, men på græs går det lidt langsommere og dermed kan det blive en duelkamp. Links + Tingager har været en god kombi indtil videre.

Det taler for NP defensivt. Jeg så ikke gårsdagens kamp så jeg ved ikke hvor god kampform NP er i. Knudsen har været god og bør starte. Hvis han tager Bech's plads bliver det en stærkere midtbane og mere fart. Det kunne være løsningen.
NP gjorde det ok uden at være prangende; beskrevet af flere som " rusten " - enig.
En spiller som Brandhof har fortjent at spille i stedet for NP, sammen med MEM....men....pga meget stor risiko for forlænget spilletid, og NP IKKE kan spille i 120 min. tror jeg på NP som startende, og hvor der er stor sandsynlighed for Brandhof kommer ind de sidste 20 min + evt forlænget spilletid.
Tobias Bech kan blive vor gamechanger såfremt vi ikke ligger godt til med 20 min igen....jeg tror ikke AJ bliver klar; skulle det ske spiller han i stedet for Anker på VB

Så min opstilling ser sådan ud, og er vist meget enig med @Odonten:

Bailey
Kahl-Knoester-Tingager-Anker-Links
NP-MEM
Knudsen-Anderson
PM

Brandhof, Tobias Bech & Jacob Andersen får uden tvivl ligeledes spilletid - KSDH!

Jeg har ikke fulgt Silkeborg, har de kørt gode indsatser og spillet deres startere?

Det mest bekymrende er overgangen fra at have været 100% psyked up til Uwes hardcore pres/duel-bold over nogle uger med valium-bold og så skulle tilbage i en mental tilstand hvor der er fuld intensitet i alle dueller. Det tror jeg er sværere at vende tilbage til, end hvis spillestilen er mere elegance/finesse.

Danske Spil har AGF som favoritter (at det er min reference siger også noget om hvor lidt sofistikeret jeg er som oddser). Det indikerer enten tro på AGF, eller forventning om flest spillere på AGF alligevel. Er der tale på den slags bias?

De her 3 skal starte inde - og de skal vinde os den pokal.
De har været med siden det store sportslige turnaround i 2018-2019, hvor David og co. stabiliserede klubben, og tilmed overraskede med en medalje tidligt - men de har været stammen lige siden, og fortjener fandme den pokal næsten som meget som os fans der har været med i evigheder :D

Det er deres livs kamp - og det er KAMPEN - ikke bare en kamp, som det er for mange SIF-spillere, som er unge, og/eller kan sige at de kan vinde noget et andetsted senere. Måske Kusk og Larsen er i samme båd som de 3 her, ift karrieren. Men vores 3 musketerer er i sidste del af sangen - og der er stadig tid til et ekstra omkvæd, og måske et frækt bonus-vers.

Men jeg vil se de 3 stå med den pokal sammen med os. Det vil jeg.
Jeg kan slet ikke holde tanken ud om, at det ikke skulle ske. Og i dette indlæg vil jeg ikke bruge tid på alle de tanker.
Kun på at male det billede af de 3 helte, som for længst er blevet AGF-legender. Lander de pokalen - så snakker vi statuer - og at de skal hakkes ind i det nye stadions mure... Jeg kan blive helt rørt ved tanken om, hvor meget jeg under de 3 det her.

SAMMEN - SAMLET FOR AARHUS - KOM SÅ DE HVIIIE

PM-NP-Ting metal om halsen.png

De her 3 skal starte inde - og de skal vinde os den pokal.
De har været med siden det store sportslige turnaround i 2018-2019, hvor David og co. stabiliserede klubben, og tilmed overraskede med en medalje tidligt - men de har været stammen lige siden, og fortjener fandme den pokal næsten som meget som os fans der har været med i evigheder :D

Det er deres livs kamp - og det er KAMPEN - ikke bare en kamp, som det er for mange SIF-spillere, som er unge, og/eller kan sige at de kan vinde noget et andetsted senere. Måske Kusk og Larsen er i samme båd som de 3 her, ift karrieren. Men vores 3 musketerer er i sidste del af sangen - og der er stadig tid til et ekstra omkvæd, og måske et frækt bonus-vers.

Men jeg vil se de 3 stå med den pokal sammen med os. Det vil jeg.
Jeg kan slet ikke holde tanken ud om, at det ikke skulle ske. Og i dette indlæg vil jeg ikke bruge tid på alle de tanker.
Kun på at male det billede af de 3 helte, som for længst er blevet AGF-legender. Lander de pokalen - så snakker vi statuer - og at de skal hakkes ind i det nye stadions mure... Jeg kan blive helt rørt ved tanken om, hvor meget jeg under de 3 det her.

SAMMEN - SAMLET FOR AARHUS - KOM SÅ DE HVIIIE

View attachment 3207
De spiller alle tre - ligesom AJ 😎
Jeg tør dog ikke love noget om hvem, der starter inde.

Som alle andre haaber jeg at vi vinder, det er realistisk - men det er vel ogsaa for SIF.
Jeg forventer noget saa lidt konkret at vores dregnge VIL det mere end SIF - jeg forventer vores opbakning bliver overlegen og saa laenge de giver alt for trojen stiller jeg mig tilfreds.

Jeg forlanger at ALLE, og det gælder hele spillertruppen og staben, yder 100%! Taber man så kampen alligevel, så er det fordi det er til et bedre hold, og det må man så bare acceptere. Men hvis der ikke kæmpes “med blod, sved og tårer”, så får de det fandme også af vide.

Samtlige folk i Danmark uden for Aarhus håber vi taber den kamp.
Jeg er glad for det bliver det modsatte billede spillerne træder ind til torsdag i Parken.
Er du Frej Elbæk? Den der alle imod os ting er simpelthen forkert. Jeg er bosat i Kbh og respekten for AGF er kun stigende i min bog. Alle med 2 brikker kan regne ud at det er fedt for dansk fodbold hvis AGF bliver en faktor igen

Jeg er nu ret sikker på, at størstedelen af de “neutrale” håber, at AGF taber. Primært fordi ingen har en holdning til Silkeborg.

Da jeg har temmeligt travlt for tiden, så lader vi dette være kamptråden 👍

Når vi har vundet pokalen bliver jeg ligeså irriterende som Brøndby fans når det går dem godt 😂

Jeg kan ikke tænker mere på den kamp før på onsdag. Det bliver en lang venten hvor man bare håber på gode trupnyheder. Måske en lille forstrækning til Brink og Lind i morgen😀

Jeg er gået fuldstændig i boks...
Jeg glæder mig helt vildt. Går rundt i en salig rus af forventning. Smiler til alt og alle..
Det bliver bare så fedt...

• Like
Reactions: cph
Back