New posts

Pokalen 2023 / 2024

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 918
  • Views Views: Views 62K
Jeg tror desværre vi er alt for hårdt ramt ift spillere vi mangler og spillere der ikke er er i tilstrækkelig kampform - derfor taber vi. Desværre.

Vi har netop vist, at selv uden Bisseck, TK og Mølgaard, så har vores defensiv stadig kunne lukke af, og tillade få mål/chancer imod.
Den del kan jeg ikke se ændret frem mod i dag. Tvært imod, så er Links i sving, AJ mere spillet ind, Beijmo og Tingager fuldt klar, og Beijmo endda med en ekstra hviledag i benene, såvel som NP har hvilet mod Hvidovre, men var klar til kamp = helt klar i dag.

Altså hele vores defensiv er klar på nær Mølgaard. Og ja han er en kæmpe bet at mangle, især offensivt. Men defensivt er jeg 0% nervøs for at mangle Mølgaard, selvom det måske er skørt. Jeg synes det har været beviseligt at det var offensiven via wingbacks og ydre CB'ernes produkt der led mest. Færre assists fra Beijmo til PM som det tydeligste eksempel.

Men vi kan sagtens få et godt resultat med hjem uden at PM scorer på en Beijmo-assist i dag på dagen. Det er mere at det har manglet over store dele af sæsonen. Så at vi er gode til dødbolde - det kommer måske igen til at betyde noget i dag. Og det er jo ligegyldigt med Mølgaard der- da han faktisk ofte er den der bliver tilbage på dødbolde, hvilket AJ bare kan nu. Så vi er ikke ramt på dødboldene som sådan.

Vi skal vise vores defensiv i vanlig form i dag. Så får vi noget der kan bruges i Aarhus. Om det så er en lille sejr, en uafgjort, eller et smalt 1-måls-nederlag - det kan vi stadig overkomme i Aarhus. Min stærkeste dom/bud for i dag er, at AGF lukker mellem 0 og 1 mål ind...! I Aarhus, hvor FCN så kommer med "alt eller intet"-attitude, og vi kan blive nervøse for at miste det vi har med fra Farum evt, den synergi frygter jeg langt mere end det der er i dag.

Og mod AaB i 2016, mod BIF nu her i semi også, og mod B93 for et par år siden - så blev første kamp/stik taget ret klart og flot af AGF, og nervøsiteten og problemerne kom i returen. Det var med omvendt fortegn forrige år mod Randers, hvor de slog os tydeligt og klart i Aarhus, og vi så kom til Randers for at være dem der skulle skabe panikken, og kom foran.

Rammer FCN dagen i dag - så bliver det selvklart meget svært i Aarhus - men ikke umuligt.
Det bliver nærmest uanset hvad 2 helt forskellige opgør.

Jeg er ved at skide en grøn snemand bukserne...... Der er fucking kun lidt over 4 timer tilbage......

Vi har 23 mand i en trup inklusive Serra og Akoto.
Kunne godt forestille mig, at vi stiller op i denne formation:

Bailey
Beijmo - Tingager - AJ
Andersen - Brandhof - MEM - Polle - Links
PM - Anderson

Uden Mølgaard og Duelund er taktikken sikkert at krige den hjem, så der er noget at spille om den 11. april. FCN har alle mand klar i en trup på 21 mand.

Vi har 23 mand i en trup inklusive Serra og Akoto.
Kunne godt forestille mig, at vi stiller op i denne formation:

Bailey
Beijmo - Tingager - AJ
Andersen - Brandhof - MEM - Polle - Links
PM - Anderson

Uden Mølgaard og Duelund er taktikken sikkert at krige den hjem, så der er noget at spille om den 11. april. FCN har alle mand klar i en trup på 21 mand.

At "krige den hjem" passer da også PERFEKT til første opgør på udebane i et dobbeltopgør.
Altså at tage en uafgjort hjem er jo som mere end en halv sejr i det tilfælde!

Hvis den bare skal kriges hjem vil jeg gerne se Magnus Knudsen og NP inde på samme tid.

Knudsen/Brandhof kommer til at spille dele af kampen. NP er ikke på 100%, og MEM har sjældent spillet 90 minutter.

Jeg ønsker mig Knudsen/MEM i ligaen fra nu af (mod SIF på mandag)
Og i dag er jeg med på NP+Knudsen. Men jeg tror faktisk at gælder om at spille med de to der kan følge bedste med FCNs spillere langs jorden.
Og det rimer NP ikke helt på - og Uwe har før startet ude med NP. Men der var Duelund/Anderson begge klar.

Tænker den hedder NP+MEM fra start pga. balancen mellem de to.
Men MEM/Brandhof eller MEM/Knudsen kan da være en mulighed.

EDIT: Med Tverskov hos FCN - så ville det give mening med NP som modsvar til det.

Kan se FCN er store favoritter i dag med odds 1,8 mod vores 4,9.
Faktisk betragter Danske Spil os som lige så store underdogs, som Fredericia mod Silkeborg (1,7 mod 5,0).

Kunne virkelig godt tænke mig en gedigen overraskelse i Farum i dag. Sådan en overraskelse som eliminerer spændingen i Århus :cool:

Vi skal op på MINDST 3 måls sejr så.... Den slags håb kan jeg ikke få mig selv til at komme ud i. Det er jeg alt for nervøs til.

Jeg ser nu hellere:

Bailey
Andersen - Beijmo - Ting - AJ - Links
NP- MEM
Andersson - Bech
PM

Jeg synes, det er en uskik med en højrefodet på højre back, og Kahl er for mig gået i stå.

En frækkert kunne være Beijmo på HWB og Akoto i centerforsvaret. Det ville bringe væsentlig mere offensiv firepower, som det så flot hedder.

Faktisk betragter Danske Spil os som lige så store underdogs, som Fredericia mod Silkeborg (1,7 mod 5,0).

Kunne virkelig godt tænke mig en gedigen overraskelse i Farum i dag. Sådan en overraskelse som eliminerer spændingen i Århus :cool:
Selvom FCN bestemt er favoritter i dag og samlet over to kampe og selvom Silkeborg nok også har højere odds i kraft af en lang dårlig stime, er det alligevel lidt mærkeligt for FCN har jo heller ikke været gode, vi spiller lige kampe mod de fleste og har en fin statistik fra de sidste kampe i Farum.

Jeg tror det kan gå begge veje selvom en neutral vurdering vil sige det er mest sandsynligt det går hjemmeholdets vej og at især en afgørende stor sejr mest sandsynligt vil være til dem. Lige i den her kamp tager alle vel også gerne en grim sejr på et selvmål. I dag er det stort set alene resultatet der er afgørende.

Der er en kamptråd - skal vi ikke debattere den der ;)
Vi må få en admin til at flytte dem over ;)

Er på mobil hvor det er lidt besværligt, men kan nok gøre det senere. Men ja, den her tråd er vel mere om turneringen generelt. Man kan så sige at der snart ikke er nogen forskel på turneringen og den sidste kamp så lad os endelig nå dertil hvor vi bare kan lave en pokalfinalekamptråd med det hele!

Tak for at gøre opmærksom på det høje odds. Synes det var lige i overkanten højt, selvom FCN selvklart var favoritter. Der røg en 50er afsted.
De 7 minutters overtid turde jeg dog ikke tage med som kampen gik, så der blev cashet ud før slutfløjt da overskudet ramte lige over tre fadøl på stadion.
Dem vil jeg dulme nerverne med den 11. april - for det bliver en aftengyser.

Bliver i hvert fald Silkeborg som det ene hold i finalen. Foran 3-0 efter 25 minutter.

Ja de er helt udspillet.
Der er INTET "pokaldræber" over den kamp her.

Selvfølgelig trak vi FCN, og ikke dem... Nu må vi selv spille os i den finale. Det har vi fortjent. Men vi er stadig egen værste fjende.
Dødboldskongerne fra Aarhus er 1 scoring i Aarhus fra, at FCN skal lave 3 for at sende os ud. UANSET hvordan vi spiller den 11.april, så er vi i live pga. de dødbolde. Det skal vi tro på.

Ja de er helt udspillet.
Der er INTET "pokaldræber" over den kamp her.

Selvfølgelig trak vi FCN, og ikke dem... Nu må vi selv spille os i den finale. Det har vi fortjent. Men vi er stadig egen værste fjende.
Dødboldskongerne fra Aarhus er 1 scoring i Aarhus fra, at FCN skal lave 3 for at sende os ud. UANSET hvordan vi spiller den 11.april, så er vi i live pga. de dødbolde. Det skal vi tro på.
Hmmmhvordan er reglerne i pokalen ift hvis vi taber med 1 mål - er vi videre hvis vi har scoret flest mål samlet?

Back