New posts

Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 416
  • Views Views: Views 15K

Hvem går videre i pokalen?

• Total voters
    78
  • Poll closed .
Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00
Gad vide hvad de tænker af straf?
Det kan jo aldrig nogensinde være en straf der kan "forebygge at lignende sker i fremtiden", at en entreprenør cutter et kabel... Det eneste AGF kunne have gjort var at teste lyset noget tidligere..

Gad vide hvad de tænker af straf?
Det kan jo aldrig nogensinde være en straf der kan "forebygge at lignende sker i fremtiden", at en entreprenør cutter et kabel... Det eneste AGF kunne have gjort var at teste lyset noget tidligere..
Men det er vel overhovedet ikke noget AGF er involveret i? Altså at teste/tænde lys? AGF er jo ikke engang forpagter på stadion længere.

Men det er vel overhovedet ikke noget AGF er involveret i? Altså at teste/tænde lys? AGF er jo ikke engang forpagter på stadion længere.
Hvis man får en bøde er det i hvert fald bare at sende den videre til kommunen som er forpagter og derfor har ansvaret for at stadion virker som det skal. Man kan altid i bagklogskabens lys overveje om man skulle have testet om lyset virkede, når nu man er i gang med byggeprojektet, men det bliver lige en kende for mandagstræner-agtigt. De rende rjo nok heller ikke rundt og tjekker om der er vand i bruserne og om sprinkleranlægget virker et døgn før hver kamp.

Det ved jeg egentlig ikke om det er. En AaB fan skrev på Twitter i går, Aab tænder deres lys 2-3 timer før kampstart.
Glemte at skrive "dagen før".... For tænker også man har prøvet at tænde for lyset nogle timer før i går og så opdaget at det ikke virkede. Derfra tager det så nok også mindst en time før man overhovedet kan få nogle elektrikere til at se på det og begynde at finde en løsning.

Ud fra det han siger her må jeg konstatere at den maksimale udsættelse altså mere handlede om det helst ikke skal være meget mere end en time, ikke så meget om hvor sent på døgnet det bliver. Hoff Thorup nævnte også La Liga og spilletidspunker som kl. 22.

Man har selvfølgelig tændt lyset til sædvanlig tid. Jeg forestiller mig såmænd også at man har tjekket at der vand i hanerne i omklædningsrummene og den slags, hvis ikke man gør det normalt, så lige nu hvor det hele er lidt nødtørftigt og midlertidigt. Man har så været i gang med lyset i flere timer og nåede det altså i sidste øjeblik. Så længe lyset kan være relevant til kampe mens det er en byggeplads vil man da nok tænde lidt tidligere fremover.

Det giver vel mening at AGF er ansvarlige som arrangør og at det er dem Divisionsforeningen skal interagere med. Hvis AGF får en bøde må de så eventuelt tage den med forpagteren, Århus Kommune, som måske også kan have en aftale med entreprenørerne om at de er ansvarlige for at lyset fortsat virker.

Kørte hjemmefra kl 18. Var hjemme kl 01. Fåcking worth it!

Lige info til jer som undrer sig over fejlen og at masterne ikke var testet.

Når et kabel i jorden bliver ramt, og man ikke rykker det helt over, behøver fejlen som i går ikke at vise sig med det samme. Jeg arbejder med blandt andet fejlsøgning på kabler i jord, og vi kan sagtens komme ud til fejl som er graveskader, men som har lagt i jorden i flere måneder eller år.

Det tager noget tid før fejlen har brændt sig igennem isolering ud til jord.
Uden at vide det, da det er et konkurrerende firma som har vedligehold af installationer, mistænker jeg at fejlen er opstået i det man tester masterne. Da der kommer forbrug på kablet, brænder graveskaden sig ud, og skaber en kortslutning til jord. Dog er jeg enig i, at det er pinligt en entreprenør ikke har meldt det ind til bygherre til gengæld, når man rammer et kabel.

Måden masterne opførte sig på, kunne godt tyde på det ikke var et clean cut, og det er ikke bare lige sådan at fejlfinde på. :)

*Update - Dette er selvfølgelig hvis det er forsyningskablet - det er ikke sikkert det er det der er foregået :-)

Last edited:
Dog er jeg enig i, at det er pinligt en entreprenør ikke har meldt det ind til bygherre til gengæld,

Jeg snakkede med en der arbejder med byggeriet på stadion til dagligt, i går aftes.
Tirsdag blev det meldt fra entreprenør, at der var noget helt galt med nogle kabler. Efter hans opfattelse er det Bravida den hænger på den, da de derefter intet har fortaget sig.
Han turde dog ikke hænge sin hat på at det var der den var gået i stå, men så det som mest sandsynligt

Det var, som jeg forstod det, ikke et strømkabel der var defekt, men et kabel til en eller anden starter, der skal aktiveres før der kommer strøm ud i masterne.
Frit fra hukommelsen. Jeg har meget lidt elektrisk indsigt.

Hvis den hænger på Bravida - så må vi lige huske at det var deres Admin. Direktør Johnny Hey, der for to år siden var ude i medierne og lufte sin utilfredshed offentligt.

Last edited:
Johnny Hey skiftede koncern i August 2023 - men fin lille detalje at huske ;)

@andrewdk - Jeg ved ikke hvad og hvorfor, dette var udelukkende gisninger fra min side og forklaring mht kabel og fejl.
Det kan dog lyde som et signalkabel. Og der skal jeg blank indrømme, at jeg ikke ved nok. (Dog har jeg svært ved at se hvordan 10-12 lamper kan tænde, også koble ud igen hvis det er styrestrøm/signalkabel)

Hvor om alting er - Jeg tænker AGF rejser kravet mod Bravida. :)

Hold nu da kæft en kamp igår, jeg var nærmest i hundene det meste af dagen, kom hjem fra job, klar til kamp, ind med fanbussen, hente en øl, vente 3 timer, få en doven øl til kampstart, det var ligegyldigt, nu skulle vi have det resultat!!!

Man kan bare fornemme de der kampe, hvor alle er oppe og køre, en tackling bliver fejret som en sejr, og ilden står ud af øjnende på alle.

Links, som har haft en lang vej hos os, viste en enorm klasse, vi var ikke kommet i finalen uden ham. Brandhof dækkede hele den ene side nærmest ene mand i 60 min., selv PM livede op og lignede en på 30. :) Vi holdt FCN nede på meget lidt, Kahl dækkede godt af, Andersson var ofte nede og dække af defensivt, sådan kan man blive ved hele holdet rundt.

Nu venter pokalfinalen, hold nu kaje jeg glæder mig, det bliver 4 finale i mit lange AGF liv, vi får hele turen derover, sammen med mange andre med-AGF fans og flinke SIF´er.

Tilsidst vil jeg bare rose stemningstribunen for en helt fantastisk fest, især de første 5 min., hvor vi først skulle op og stå, så skulle vi synge og tilsidst skulle vi alle hoppe.
Det var virkelig godt organiseret og fedt at få hele stadion med fra start.

Hold nu da kæft en kamp igår, jeg var nærmest i hundene det meste af dagen, kom hjem fra job, klar til kamp, ind med fanbussen, hente en øl, vente 3 timer, få en doven øl til kampstart, det var ligegyldigt, nu skulle vi have det resultat!!!

Man kan bare fornemme de der kampe, hvor alle er oppe og køre, en tackling bliver fejret som en sejr, og ilden står ud af øjnende på alle.

Links, som har haft en lang vej hos os, viste en enorm klasse, vi var ikke kommet i finalen uden ham. Brandhof dækkede hele den ene side nærmest ene mand i 60 min., selv PM livede op og lignede en på 30. :) Vi holdt FCN nede på meget lidt, Kahl dækkede godt af, Andersson var ofte nede og dække af defensivt, sådan kan man blive ved hele holdet rundt.

Nu venter pokalfinalen, hold nu kaje jeg glæder mig, det bliver 4 finale i mit lange AGF liv, vi får hele turen derover, sammen med mange andre med-AGF fans og flinke SIF´er.

Tilsidst vil jeg bare rose stemningstribunen for en helt fantastisk fest, især de første 5 min., hvor vi først skulle op og stå, så skulle vi synge og tilsidst skulle vi alle hoppe.
Det var virkelig godt organiseret og fedt at få hele stadion med fra start.
Ja, hvilken aften, det var!!! Trods udsættelsen ;-)......en opfordring til FAN-MILJØET: Sørg nu for at der bliver arrangeret parken GF fællessang når kampen er fløjtet i gang: " I troede vi var døde og borte ".....åh, jeg glæder mig....

Back