New posts

Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 416
  • Views Views: Views 15K

Hvem går videre i pokalen?

• Total voters
    78
  • Poll closed .
Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00
Og vildt at se i den reel, som AGF har lagt op på insta, hvordan Links bare TÆSKER afsted i minut 90, mens Paddy inde på midten ligner en, der løber i et par gummistøvler fyldt op med sand 😂😂
Men ikke desto mindre kom både Paddy og Serra med frem og var dermed medvirkende til, at FCN ikke kunne lukke Links ned.

I det hele taget et godt stykke taktisk arbejde af Uwe og virkelig godt at han valgte at udskifte Bech 1:1 med Serra i stedet for at sende endnu en defensiv spiller ind.

Serra sprintede godt i lige den situation ja - måske fordi han troede på selv at kunne score.
Ellers synes jeg faktisk, at han leverede endnu en utroligt lad indsats.
Selv i 90+ kæmpede Paddy mere for at forsvare, end Serra.

Serra sprintede godt i lige den situation ja - måske fordi han troede på selv at kunne score.
Ellers synes jeg faktisk, at han leverede endnu en utroligt lad indsats.
Selv i 90+ kæmpede Paddy mere for at forsvare, end Serra.
Enig i, at PM leverede endnu en monsterindsats (som ikke altid bliver værdsat herinde). Min kommentar gik mest på, at vi bevarede den offensive formation (selvom PM deltog en del mere defensivt). Man kunne sagtens have valgt Bach i stedet for Serra, men måske var Bach heller ikke helt klar? Uwe valgte i hvert fald det mest rutinerede alternativ og Serra var netop ikke sat på banen for at skulle forsvare, ligesom PM.

Jeg synes ikke, at man kan sætte en finger på Janni Serras arbejdsindsats, men taktisk virker det dumt at tage fart ud af angrebet i en rendyrket kontrakamp (på det tidspunkt).
Tobias Bach var en væsentlig mere oplagt løsning imø. Så havde vi haft en helt anden trussel i dybden på de mange lange afleveringer.

Det er så også den eneste taktiske disposition som jeg undrede mig over i god taktisk indsats af AGF.

Jeg synes ikke, at man kan sætte en finger på Janni Serras arbejdsindsats, men taktisk virker det dumt at tage fart ud af angrebet i en rendyrket kontrakamp (på det tidspunkt).
Tobias Bach var en væsentlig mere oplagt løsning imø. Så havde vi haft en helt anden trussel i dybden på de mange lange afleveringer.

Det er så også den eneste taktiske disposition som jeg undrede mig over i god taktisk indsats af AGF.
Helt enig. Men Serras "stil" passer slet ikke ind til, at vi skal kunne spille med højt pres. Hans tilgang er alt for slatten.

Tilliden til Janni Serra er nok til gengæld større, når det gælder om at stå imod på defensive dødbolde. Det spillede en stor rolle, tror jeg.

Uanset om Serra "sjaskede rundt", så var det vigtigt at få en frisk angriber ind, som kunne binde nogle FCN spillere til at stå lavt. Det er altid svært at diskutere, om det skulle være den ene eller den anden angriber, men med Serra valgte Uwe rutinen og en spiller han var mere tryg ved på defensive dødbolde, som Mikkel skriver.

Jeg synes flere gange at vi har ofret en offensiv spiller, når vi skulle køre et resultat hjem, men måske havde det også noget at gøre med, at vi kunne risikere at skulle spille 30 minutter ekstra og derfor ikke bare kunne ofre hele organisationen i holdet.

Uanset om Serra "sjaskede rundt", så var det vigtigt at få en frisk angriber ind, som kunne binde nogle FCN spillere til at stå lavt. Det er altid svært at diskutere, om det skulle være den ene eller den anden angriber, men med Serra valgte Uwe rutinen og en spiller han var mere tryg ved på defensive dødbolde, som Mikkel skriver.

Jeg synes flere gange at vi har ofret en offensiv spiller, når vi skulle køre et resultat hjem, men måske havde det også noget at gøre med, at vi kunne risikere at skulle spille 30 minutter ekstra og derfor ikke bare kunne ofre hele organisationen i holdet.

Kritikken går ikke på at skifte defensivt ud, men valget af typen til at jage løse bolde i front sammen med Paddy i front.

Jeg undrede mig også men lige situationen med Links mål, viste at Serra er væsentlig hurtigere end PM. Måske er han rent faktisk lige så hurtig som Tobias Bach?

PM leverede et stort arbejde og er en defensiv styrke samt evt. stærk straffesparksskytte. Kan godt forstå han blev på banen.

Helt enig. Men Serras "stil" passer slet ikke ind til, at vi skal kunne spille med højt pres. Hans tilgang er alt for slatten.

Han kan godt se slatten ud og som om han ikke får lavet det rigtig pres i mange situationer. Syntes jeg har set ham for lidt, til at vurdere det er endeligt. Måske er det bare hans kropssprog - jeg kan ihvertfald ikke helt blive enig med mig selv om den del.

Det værste er næsten, at der blev føjet lidt flere til skadeslazarettet i form af Tingager og Brandhoff. Vi må håbe det bare er småting og de bliver klar til finalen men pt. ligner det et alternativt hold mod Bif.

Han kan godt se slatten ud og som om han ikke får lavet det rigtig pres i mange situationer. Syntes jeg har set ham for lidt, til at vurdere det er endeligt. Måske er det bare hans kropssprog - jeg kan ihvertfald ikke helt blive enig med mig selv om den del.
Jeg holdt specifikt øje med Serra i går efter hans indskiftning, og jeg synes ikke man kan sige, at han var slatten og lad. Han deltog fint i presset og løb både med frem og tilbage hver eneste gang. Men det er rigtigt, at han godt kan SE lidt lad ud. Jeg tror dog meget det handler om løbestil. Manden har enormt lange ben, så derfor ser det naturligt nok anderledes ud, end når Links sprinter igennem. Har I nogensinde set en giraf løbe? Det har jeg på savannen i Tanzania. Det ligner fuldstændig, at den løber i slowmotion.

Kritikken går ikke på at skifte defensivt ud, men valget af typen til at jage løse bolde i front sammen med Paddy i front.
Jeg havde nok også umiddelbart valgt Bach, men jeg har jo ikke set spillerne til træning og stort set alle spillere render rundt med en skade af en art, så det er svært at sige. Både Bach og Serra har også været ude i foråret med skader og Bach spillede jo fra start i søndags.

Jeg har aldrig oplevet en så intens stemning på stadion som i går.. Det var så vildt. Det var som om de 90 minutters udsættelse gjorde, at tribunerne ikke var nervøse for nederlag længere, det handlede bare om at støtte op.

Jeg sad helt nede i c9, og selv dernede råbte, skreg og sang folk med.

Og Links. Jamen for fanden. Han må have slået alle rekorder for højintensive løb.

Der er mange stjerner i går.

To af dem var de bolddrenge, der på Peacocks ordre i pausen *ikke* gav ham en ny bold ved målspark. Han hentede gerne bolden ude ved hjørneflaget, fremfor at sætte bolden hurtigere i spil.

Der er mange stjerner i går.

To af dem var de bolddrenge, der på Peacocks ordre i pausen *ikke* gav ham en ny bold ved målspark. Han hentede gerne bolden ude ved hjørneflaget, fremfor at sætte bolden hurtigere i spil.
Det lagde jeg også mærke til. Genialt!

Det var vildt at han ikke fik gult - han fik vel ikke engang en henstilling. Jeg var gået helt amok hvis det var modstandernes keeper, der trak tiden så meget :)

Back