New posts

Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 416
  • Views Views: Views 15K

Hvem går videre i pokalen?

• Total voters
    78
  • Poll closed .
Kamptråd Pokal semifinale nr 2: AGF - FCN, torsdag, d. 11.04.2024 kl 20.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd pokalturnering.jpg

Sæsonens vigtigste kamp (indtil videre)

Det er egentligt ret simpelt
Spiller vi uafgjort eller vinder så er vi i finalen!

Jonas Jensen-Abbew blev tilføjet skadeslisten i weekenden, så vi ser temmelig tynde ud efterhånden
Jeg tror start opstillingen kommer til at ligne noget i denne stil, men man kunne også vælge den mere defensive og erstatte Bech (skrevet forkert på opstillingen) med Knudsen og lade Anderson spille bag Mortensen

Unavngivet.jpg

FC Nordsjælland spillede en god kamp mod FCK i weekenden, hvor de var skarpere i afslutningerne end de var mod os i den første semi-finale.

Jeg har stemt at AGF går i finalen. Ikke at jeg helhjertet tror på dét, men altså: hvad fanden skal man ellers gå og håbe på?
Shit jeg er spændt på, og lidt bange for, den kamp.
Jeg er egentlig ikke så skide bange (endnu!). Den første kamp gav en relativt sund tro på, at vi godt kan klare dem.

Mit problem er kampens alt for store betydning, når vi altid har 10-20 år mellem vores finaler (og meget længere mellem vores titler). Det kommer til at ride mig som et mareridt, når først kampen går i gang.

Ved vi at NP er klar?

Jeg stemmer også lidt med hjertet i nogle af de her afstemninger. Jeg tror da på det, men det er vel også så lige at det kan gå begge veje. Vi har trods alt en sejr fra første kamp at arbejde videre ud fra. Et nederlag vil selvfølgelig blive udlagt som at vi snublede fordi det nu engang er os der er interessante, især hvis de kan lave sådan en vinkel, men på papiret må vi trods alt sige FCN burde være favorit samlet, ikke mindst med alle skaderne oven i. Det kan godt blive en gyser.

Andersen fik fuld spilletid mod FCM, mens Kahl blev skiftet ud og det kunne også hænge sammen med hvem der skal spille på torsdag, men ellers kunne jeg også godt se ham holde pladsen.

Sundhedsstaben bliver nødt til at trylle enten Beijmo, Mølgaard eller AJ ud af mølposen til på torsdag.
Ingen af de tre ser ud til at være i nærheden af spilletid. Mølgaard måske ikke i resten af sæsonen, og de to andre sikkert ikke de næste 2-3 uger. Men når man tænker på, at de alle tre er blandt de bedste i truppen (og dækker samme område af banen!), så synes jeg egentlig, det er meget imponerende, at vi alligevel ender med en trup, der har en mere end fair chance for at sende et FCN-hold ud, der ikke har været stærkere i måske et års tid.

Peacock er fremragende lige nu, og en bagkæde med Akoto, Tingager og Knoester skal nok slås som gale for at holde FCN-angrebet nede. Links og Kahl tager sig af wingbacks, selvom Kahl ikke ligefrem er på toppen pt.

Mads Emil Madsen og Brandhof er en rigtig, rigtig god central midtbane, som de spiller pt., og så kan vi vel heller ikke klage over at kunne stille med Anderson (i topform), Bech og Mortensen. Og så har vi endda kunnet spare Links og delvist Brandhof og Bech.

Det giver os stadig mulighed for at sende Duelund, Andersen, Bach, Anker (selvom det nok mest er i nødstilfælde og hvis vi mangler en stor mand oppe foran i de sidste 10 min.), Knudsen, Beck og måske Serra på banen i løbet af kampen.

Uwe skal nok vinde den her for os, selvom det selvfølgelig bliver med lodder og trisser, når vi mangler 3-4 vigtige spillere, og lige så mange er ude af form.

Jeg er foreløbigt relativt rolig men det skyldes, at jeg har en ringe tro på, at vi kommer i finalen.

Det er ikke som i 2016, hvor den lå til højrebenet hjemme mod AaB.

Det er sgu nok mit sortsyn der slår igennem, men jeg frygter virkelig for den her kamp.

Jeg tror vi ryger ud. Jeg tror vi bliver spillet tynde af farum, da vi simpelthen mangler for mange af vores faste gode spillere, samtidig med at Farum er stærke.

Men hold op jeg håber vi kan hive en eller anden svineheldig sejr hjem på et selvmål, eller en uafgjort, whatever, bare vi ryger i finalen!

Jeg tror, vi vinder. Jeg syntes, man kan fornemme - og kunne se i den første kamp - at spillerne vil det her og er helt klar mentalt.

FCN er bedre spiller for spiller. Men især på plastik. Vi er et bedre hold, og vi er svære at score imod. Det bliver udslagsgivende.

60-40 i afstemningen i AGF's favør, og det er nok også nogenlunde fordelingen inden kampen. Med en føring i bagagen og et næsten fyldt Ceres Park er AGF naturligvis favoritter.

Hvis Poulsen starter så må han bare ikke få et tidligt gult kort. Vi kan på ingen måde risikere at skulle spille med 10 mand på noget tidspunkt. Og så må Kahl simpelthen ikke starte den kamp. Han er alt alt for langsom overfor FCN, og jeg frygter en motorvej i venstre side, hvis han skal forsøge at følge med. Selvom han har mere erfaring end Andersen, så bliver fart så afgørende i den her kamp.

Jeg er ret overbevist om, at det bliver en uafgjort kamp, for vi er ret solide på hjemmebane ihvertfald hvad angår 1X.

Vi må for guds skyld ikke komme bagud. Hvis der overhovedet skal scores i den kamp, så skal vi håbe på et hjørnespark og en tidlig Tingager scoring for at få lidt ro på nerverne.

Jeg har lavet mit største odds nærmest nogensinde på FCN to Qualify da oddset var i 3.60. Nej hvor jeg håber jeg taber, men er virkelig bange for det er et ret godt spil. Odds er også faldet noget siden.

Vi skal hurtigt ind og slå deres rytme i stykker. Der skal virkelig spilles hårdt, så Osman, Schelderup osv ryger ud af fatningen. Pt virker de virkelig skarpe.

Neglebider kamp incoming.

Jeg har lavet mit største odds nærmest nogensinde på FCN to Qualify da oddset var i 3.60. Nej hvor jeg håber jeg taber, men er virkelig bange for det er et ret godt spil. Odds er også faldet noget siden.

Vi skal hurtigt ind og slå deres rytme i stykker. Der skal virkelig spilles hårdt, så Osman, Schelderup osv ryger ud af fatningen. Pt virker de virkelig skarpe.

Neglebider kamp inc
Jeg er nok det der kaldes en storspiller ( faktisk lille overskud, fører regnskab )....såfremt vi IKKE kommer i pokalfinalen står jeg til en gevinst på over 20k....men tro mig, jeg håber inderligt vi kommer i finalen. Men i en del år har det været en god forretning at spille MOD GF; desværre. De 2 x bronze var dog kostbare år for mig:cool:...

Enig. De skal virkelig mærke at vi VIL det her.....håber dommeren lader os spille vort spil, men jeg frygter et tidligt gult til os....

Bernie Mac Day GIF

Back