New posts

Nyt stadion / Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 574K
De er begyndt at lægge tribunetrin på endetribunen også nu :love:
Hvis der til sommer står et stadion med 95% af alle søjler OG tribunetrin på alle sider, så er det næsten ikke til at være i. Så bliver det en fantastisk tid med 'aptering', udenomsarealer osv., men det vil skabe en enorm tryghed om tidsplanen, hvis selve stadion stort set er færdigt omkring sommerferien.

I dag afgøres det, om Danmark og Sverige (inkl. vores nye stadion) får EM i kvindefodbold i 2029. Tyskland søger dog også, så umiddelbart tænker jeg at de nok får det

Det blev det ikke til, slutrunden gik til Tyskland. Jeg tænker dog stadig det vil være oplagt at kvindelandsholdet spiller deres kampe i Århus. Selvom de måske helst vil spille i Parken får de et bedre stadion her ift kvalitet og mon ikke kapaciteten er stor nok til langt de fleste kampe.

Det blev det ikke til, slutrunden gik til Tyskland. Jeg tænker dog stadig det vil være oplagt at kvindelandsholdet spiller deres kampe i Århus. Selvom de måske helst vil spille i Parken får de et bedre stadion her ift kvalitet og mon ikke kapaciteten er stor nok til langt de fleste kampe.
Den er klart stor nok. Har været til flere af deres kampe i Viborg og i Parken. De kommer ikke til at fylde det nye stadion i den nærmeste fremtid med mindre der kommer en helt eksplosiv interesse (antallet til gruppekampene i Schweiz i sommer, som jeg også så 2 af, indikerer ikke en særlig voksende følgerskare).

Den er klart stor nok. Har været til flere af deres kampe i Viborg og i Parken. De kommer ikke til at fylde det nye stadion i den nærmeste fremtid med mindre der kommer en helt eksplosiv interesse (antallet til gruppekampene i Schweiz i sommer, som jeg også så 2 af, indikerer ikke en særlig voksende følgerskare).
Udviklingen er selvfølgelig afgørende, tingene kan se anderledes ud om 20 år, men argumentet for at spille i Parken er nok lige så meget at ligestille dem og løfte opfattelsen af holdets status for på den måde at få flere tilskuere, men at spille på landet bedste stadion i Århus, hvor det også vil virke knap så tomt til de fleste kampe, må også give noget til holdets status. Det virker naturligt af de tager nogle skridt frem fra at spille i Viborg og hvis der kan trækkes pæne tilskuertal i Århus vil man nok blive ret glade for at spille der.

Billedet bliver nu opdateret hvert 15. minut.

Plæne installeret så kan vi da godt begynde til februar?

Til sommer skulle alle søjlerne endda være kommet op og sikkert samtidig alle krokodillebjælkerne. Derefter må man vel formode at de største kraner forsvinder. Så der vil det virkelig begynde at ligne et stadion.

Der er blevet lagt tribunedæk på hjørnet mellem stemning og A nu, og det ser fremragende ud allerede. Man begynder virkelig at få fornemmelse af, at det bliver rimelig stort det her med alting i eet sammenhængende plan. Jeg er virkelig vild med det.

Det slår mig samtidig, nu vi faktisk får et stadion med hjørner - måske nogen I indviede eller involverede kan hjælpe - bliver Tossehjørnet til Tossekurven nu.?

Der er blevet lagt tribunedæk på hjørnet mellem stemning og A nu, og det ser fremragende ud allerede. Man begynder virkelig at få fornemmelse af, at det bliver rimelig stort det her med alting i eet sammenhængende plan. Jeg er virkelig vild med det.

Det slår mig samtidig, nu vi faktisk får et stadion med hjørner - måske nogen I indviede eller involverede kan hjælpe - bliver Tossehjørnet til Tossekurven nu.?
Svinget.

Tosse swingerne

Vi vil altid være Tossehjørnet!

Nu får jeg sikkert tæsk med en våd Søndagsberlinger, men jeg havde foretrukket to dæk.
Jeg synes, det er pænere, og min (aldeles udokumenterede) opfattelse er også, at logistikken bliver bedre ved ind- og udgang, giver kortere afstand til boder og pladser for en stor del af tilskuerne, samt at tilskuerne længst oppe kommer tættere på banen.

Men hvad forstår bønder sig på agurkesalat?

Nu får jeg sikkert tæsk med en våd Søndagsberlinger, men jeg havde foretrukket to dæk.
Jeg synes, det er pænere, og min (aldeles udokumenterede) opfattelse er også, at logistikken bliver bedre ved ind- og udgang, giver kortere afstand til boder og pladser for en stor del af tilskuerne, samt at tilskuerne længst oppe kommer tættere på banen.

Men hvad forstår bønder sig på agurkesalat?
det kan jo godt blive lidt halv besværligt at 2 lag tribuner til at se godt ud på mindre stadions(hvilket vores jo også er i international kontekst), det fungere ikke fantastisk i randers, og ligner noget absolut skrammel i silkeborg

Back