New posts

Nyt stadion / Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 387K

Der gør det. Jeg kan ikke vurdere om de her ændringer gør en stor forskel, det handler vel mest om optimering af sæder og evakueringshastighed, men hvis det har betydet lidt flere pladser er det jo super (og stadig rimelig plads til handicappede går jeg ud fra.)

Jeg bemærker desuden at den pixelerede gradient fra blå til hvid er med på tegningerne her også, så det er måske vedtaget det bliver sådan. Det tror jeg sådan set også er en udmærket måde at gøre det på.

Ved vi noget om de undersøgelser der skulle foretages og hvis resultat kunne indebære forsinkelse af byggeriet?
Undersøgelserne er foretaget, og disse resulterede i en mere kompliceret fundamentsløsning, som tager længere tid at udføre. Det betyder at byggeriet lige nu er lidt efter tidsplanen, men meldingerne går på at der er gode muligheder for at hente det tabte.

Edit: Mere komplicerede fundamentsløsninger, lokalt op ad den gamle stadionbygning, hvor man ikke kunne komme ind og foretage geotekniske boreprøver fordi der tidligere stod en tribune i vejen. Så når meldingen er “lidt længere tid” så er det lidt, ikke i nærheden af et halvt år, som Stiften tidligere prøvede at blæse det op til. Det er måske også derfor Stiften ikke har kørt en opfølgning, fordi der ikke rigtigt er noget drama.

Last edited:
Undersøgelserne er foretaget, og disse resulterede i en mere kompliceret fundamentsløsning, som tager længere tid at udføre. Det betyder at byggeriet lige nu er lidt efter tidsplanen, men meldingerne går på at der er gode muligheder for at hente det tabte.

Edit: Mere komplicerede fundamentsløsninger, lokalt op ad den gamle stadionbygning, hvor man ikke kunne komme ind og foretage geotekniske boreprøver fordi der tidligere stod en tribune i vejen. Så når meldingen er “lidt længere tid” så er det lidt, ikke i nærheden af et halvt år, som Stiften tidligere prøvede at blæse det op til. Det er måske også derfor Stiften ikke har kørt en opfølgning, fordi der ikke rigtigt er noget drama.
Ja, som udgangspunkt mente de da det kan indhentes så der er ikke så meget drama endnu. En lille udskydelse af åbningen kan dog også være problematisk. Man vil sikkert gerne nå en træningskamp til lige at teste det inden der skal spilles Superliga og det må også meget gerne blive åbnet i godt vejr. Der plejer dog at komme en landsholdstermin på et tidspunkt så måske kan man spille en træningskamp der og åbne weekenden efter. Mest ærgerligt er det måske nok hvis vi skal spille europæiske kampe den sæson og stadion ikke er klar til dem. Med lad os se, der er trods alt en del tid til at indhente en mindre forsinkelse, der er nok først problemer hvis der opstår flere uforudsete ting eller noget tættere på deadline.

Ved vi noget om de undersøgelser der skulle foretages og hvis resultat kunne indebære forsinkelse af byggeriet?
Pga. blød bund skal der etableres en såkaldt sekantpælevæg langs bagsiden af den historiske røde bygning med stadionhallerne. Her bores der huller med en diameter på 620 mm ned i ca. 10 meters dybde. Herefter foretages der en såkaldt udstøbning med flydende beton, så der dannes en væg under jorden mellem det nye og det gamle. Et arbejde, der går i gang i maj, som der vil gå en rum tid med. (Citat fra Kongelunden)

Der er lavet en Mock-Up som det hedder når man udfører en prøve af de kommende facader på stadion - interessant hvilken træsort de ender med at vælge:
Er det ikke ved at være 3 måneder gammelt eller noget i den dur? Jeg har dog ikke selv været forbi og kigge. Har andre?

Pga. blød bund skal der etableres en såkaldt sekantpælevæg langs bagsiden af den historiske røde bygning med stadionhallerne. Her bores der huller med en diameter på 620 mm ned i ca. 10 meters dybde. Herefter foretages der en såkaldt udstøbning med flydende beton, så der dannes en væg under jorden mellem det nye og det gamle. Et arbejde, der går i gang i maj, som der vil gå en rum tid med. (Citat fra Kongelunden)

Man kan se på "live" billederne, at maskinen der laver hullerne og fylder dem med beton, er ved at være nået halvvejs hen langs stadionhallen.
Den bevæger sig et godt stykke hver dag, så jeg tænker, at arbejdet er færdig ved udgangen af denne måned, og vi så småt begynder at kunne se de første rigtige fundamenter blive lagt.

Er der nogen, der har set en tidsplan for, hvornår der skal opføres hvad på den tribune? Hvor langt bør vi være ved udgangen af 2024?

Back