Yes, det står som du nævner meget fint beskrevet, det er også korrekt at det er vindafskærmet.
Vind er bare ikke det eneste problem i DK, der er også andre elementer som regn, fugtigt vejr og kulde.
Forestil at AGF i December måned når vi går på pause, starter op for "indendørs" julemarked? Det fungere bedst når man kan etablere en temperatur
over 10 grader (et gæt), eller man vil lave "oktoberfest", eller kræmmermarked i foråret, find selv på flere aktiviteter.
Forudsætningen for at det kan lade sig gøre er at man har styr på "varmen", det behøver ikke være 25 gr. men i store dele af året i DK er der koldt.
Til kampdage kan man også udvide tiden i og omkring stadion, fordi der ikke er 0 grader, forestil dig en Fredagskamp, hvor kampen starter kl. 19,
Fan afsnittet lukker op til opvarmning kl. 15, med øl, musik og masser af stemning. Oplevelsen tror jeg ville højnes hvis man kunne hæve temperaturen til eks. 10-15 grader.
De absolut bedste stadion oplevelser for mig, er altid i Maj, Juni, August og til dels September. For alle de måneder gælder det at temperaturen
er behagelig både ude og inde. Jeg tænker også det er derfor PARKEN med deres skydetag har nogen muligheder som vi eks. ikke har.
Kan vi leve uden? Ja, det kan vi da.
Men som jeg skriver før, så vil det lige give stadion det sidste nøk, og flytte os helt op i verdensklasse niveau.
Nu må vi se hvor det ender, jeg krydser fingre.
/Aske
Ps. Ang. stadion oplevelser, så er undtagelsen når vi vinder over Brøndby, det er ligegodt uanset tidspunktet på året og om det er i snestorm.