Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...
Der tror jeg er en væsentlig pointe. Alle mulige i klubben har det med at blive tillagt en masse mere eller mindre negative bagtanker, men jeg har også svært ved at forestille mig at de har tænkt at AGF+ skulle være en fantastisk indtjeningskilde. Hvis man ser på de resourcer der skal lægges i det og de penge abonnenterne kommer til at lægge tror jeg faktisk ikke rigtig det vil kunne betale sig.Jeg kan ikke forestille mig, at man har siddet i direktionen og tænkt, at det kan blive en egentlig forretning. De ting de laver vil jo også koste noget. Hvis det kan betale lidt af fyrværkeri-bøderne, så fint for mig. Lige her er jeg dog ikke kunde og det kan jeg forstå at du heller ikke er.
Ud fra et forretningsmæssigt synspunkt tror jeg tanken først og fremmest har været at knytte kunderne tættere til butikken, også dem der ikke er sæsonkortholdere, og så tror jeg man gerne vil levere mere indhold og har tænkt at folk gerne vil have eksklusivitet og at man så kan få dækket (noget af) udgiften. Med andre ord, der er da et forretningsmæssigt aspekt, det er der i princippet i alt de laver, men tanken er nok samtidig at man faktisk gerne vil levere noget mere til fansene.
Klubben har meget bedre indsigt i tallene og hvad folk fortæller dem de vil have, men jeg tror de overvurderer hvor mange fans der vil være villige til at betale for det her. Det kan godt være der er nogle tusinde der fx kan finde på at se en træningskamp, men nok langt færre der vil betale for det. Kan der samlet laves så meget unikt og interessant indhold i så god en kvalitet at mange vil betale for det?
De vil naturligvis evakuere på det efter et stykke tid og så må vi se om det fører til ændringer, men jeg tænker de måske ville stå bedre ved at lave det reklamefinansieret. Reklamer kommer der måske nok alligevel, men så vil de jo blive set af flere. Også af flere af dem ikke i forvejen konsumerer alt men måske kan blive endnu bedre kunder. Jeg tror der vil flere positive afledte effekter af at så mange som muligt ser det de laver, fremfor at gøre det eksklusivt.
Måske er der også lidt en misforstået opfattelse af eksklusivitet ift fans. Det er jo ekslusivt at være AGF-fan kan man sige, men det kræver heller ikke andet at være det end at synes man er det. Nu forhindrer AGF+ jo heller ikke nogen i at være AGF-fans og folk betaler i forvejen for kampene, men det kan føles forkert når det er alt det udenom som langt hen ad vejen er klubben der dels servicerer med info, dels reklamerer for sig selv. Og ja lidt info er der jo, men fx holdopstillinger til alle dem sidder og venter på kampen hører jo ikke til der, det signalerer nærmest at man ikke ved hvad man ellers skal give abonnenterne. Indholdet er nok nød til at være noget man føler koster noget for klubben at levere. Man betaler for en t-shirt eller en fadøl og måske også en velproduceret U19-kamp, men for en holdopstilling eller info forklædt som interview?
Jeg erkender at andre klubber gør det samme. De store PL-klubber har den slags, måske dem alle sammen, og jeg kan se FCK fx også har det og såmænd kalder det FCK+ så det er nok meget udbredt. PL er lidt en anden størrelse, de store klubber har masser af fans i hele verden, men hvis det fungerer for FCK er der nok også potentiale for det i AGF. JN har da helt sikkert også skelet til fx FCK, men eftersom vi ikke er som de andre må vi jo se om det også gælder på det punkt her. Hvis nogen kender nogen der har abonnement der tror jeg også man kan bruge det som reference for hvad der kommer på AGF+
Jeg kan sagtens tage fejl, måske viser det sig at det er noget man skal have, måske er jeg bare ikke målgruppen og den målgruppe de har er større end jeg lige forestiller mig. Jeg skal jo også nok få den information klubben synes jeg skal have, men jeg er ikke sikker på klubben ikke ville stå bedre ved at sådan en som jeg fx til sommer ser nogle træningskampene med reklamer og snakker om det med andre.
Ovenstående blev vist lidt længere end det behøvede at være