New posts

Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 312
  • Views Views: Views 15K
Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...
Jeg kan ikke forestille mig, at man har siddet i direktionen og tænkt, at det kan blive en egentlig forretning. De ting de laver vil jo også koste noget. Hvis det kan betale lidt af fyrværkeri-bøderne, så fint for mig. Lige her er jeg dog ikke kunde og det kan jeg forstå at du heller ikke er.
Der tror jeg er en væsentlig pointe. Alle mulige i klubben har det med at blive tillagt en masse mere eller mindre negative bagtanker, men jeg har også svært ved at forestille mig at de har tænkt at AGF+ skulle være en fantastisk indtjeningskilde. Hvis man ser på de resourcer der skal lægges i det og de penge abonnenterne kommer til at lægge tror jeg faktisk ikke rigtig det vil kunne betale sig.

Ud fra et forretningsmæssigt synspunkt tror jeg tanken først og fremmest har været at knytte kunderne tættere til butikken, også dem der ikke er sæsonkortholdere, og så tror jeg man gerne vil levere mere indhold og har tænkt at folk gerne vil have eksklusivitet og at man så kan få dækket (noget af) udgiften. Med andre ord, der er da et forretningsmæssigt aspekt, det er der i princippet i alt de laver, men tanken er nok samtidig at man faktisk gerne vil levere noget mere til fansene.

Klubben har meget bedre indsigt i tallene og hvad folk fortæller dem de vil have, men jeg tror de overvurderer hvor mange fans der vil være villige til at betale for det her. Det kan godt være der er nogle tusinde der fx kan finde på at se en træningskamp, men nok langt færre der vil betale for det. Kan der samlet laves så meget unikt og interessant indhold i så god en kvalitet at mange vil betale for det?

De vil naturligvis evakuere på det efter et stykke tid og så må vi se om det fører til ændringer, men jeg tænker de måske ville stå bedre ved at lave det reklamefinansieret. Reklamer kommer der måske nok alligevel, men så vil de jo blive set af flere. Også af flere af dem ikke i forvejen konsumerer alt men måske kan blive endnu bedre kunder. Jeg tror der vil flere positive afledte effekter af at så mange som muligt ser det de laver, fremfor at gøre det eksklusivt.

Måske er der også lidt en misforstået opfattelse af eksklusivitet ift fans. Det er jo ekslusivt at være AGF-fan kan man sige, men det kræver heller ikke andet at være det end at synes man er det. Nu forhindrer AGF+ jo heller ikke nogen i at være AGF-fans og folk betaler i forvejen for kampene, men det kan føles forkert når det er alt det udenom som langt hen ad vejen er klubben der dels servicerer med info, dels reklamerer for sig selv. Og ja lidt info er der jo, men fx holdopstillinger til alle dem sidder og venter på kampen hører jo ikke til der, det signalerer nærmest at man ikke ved hvad man ellers skal give abonnenterne. Indholdet er nok nød til at være noget man føler koster noget for klubben at levere. Man betaler for en t-shirt eller en fadøl og måske også en velproduceret U19-kamp, men for en holdopstilling eller info forklædt som interview?

Jeg erkender at andre klubber gør det samme. De store PL-klubber har den slags, måske dem alle sammen, og jeg kan se FCK fx også har det og såmænd kalder det FCK+ så det er nok meget udbredt. PL er lidt en anden størrelse, de store klubber har masser af fans i hele verden, men hvis det fungerer for FCK er der nok også potentiale for det i AGF. JN har da helt sikkert også skelet til fx FCK, men eftersom vi ikke er som de andre må vi jo se om det også gælder på det punkt her. Hvis nogen kender nogen der har abonnement der tror jeg også man kan bruge det som reference for hvad der kommer på AGF+

Jeg kan sagtens tage fejl, måske viser det sig at det er noget man skal have, måske er jeg bare ikke målgruppen og den målgruppe de har er større end jeg lige forestiller mig. Jeg skal jo også nok få den information klubben synes jeg skal have, men jeg er ikke sikker på klubben ikke ville stå bedre ved at sådan en som jeg fx til sommer ser nogle træningskampene med reklamer og snakker om det med andre.

Ovenstående blev vist lidt længere end det behøvede at være :)

Jeg har skrevet det nogle gange før, men der er kun én ting, som kan stoppe fodboldens galoperen mod vildere lønninger, vildere transfers, vildere trøjepriser, vildere TV-priser osv. Og det er os fans. For uden os, er fodbolden ikke en skid værd.

Jeg er slet ikke uenig i noget af overstående.
Jeg synes bare vi er langt fra det scenarie i AGF.

At give forkøbsret til AGF+ medlemmer samt folk med semifinalebillet, medgiver jeg er et uheldigt skridt. Men det er vitterligt også det eneste jeg har set.
Det burde have været sæsonkortholdere først. Dernæst kunne man have lavet en pulje 2, for folk der eksempelvis har købt billet til mindst fem kampe i sæsonen. Den slags registrerer de jo aligevel på vores billetprofil og har helt styr på.

Hvis AGF tager i en retning jeg føler er blodsugende, så skal jeg nok råbe op.

Jeg tror dog vi ser meget forskelligt på hvilke tiltag der fanfremmende og hvilke der er ren og skær pengeafpresning.

Præcis. Det handler nok også om, hvor man kommer fra. Jeg trives ikke specielt godt med det sure og bitre (med mindre jeg er til frokost), så jeg reagerer på nogle andre ting, end mange andre herinde gør. Det er præcis det samme på stadion. Jeg stiller mig ikke ved siden af et brokhoved, der bruger 2 timer på at komme af med al sin opsparede tristesse. Jeg foretrækker en sjat sort humor og en hel masse positiv opbakning til holdet og den klub, som jeg elsker stort set uden betingelser.

Her sidder jeg og klukker lidt i skægget over, at en der elsker det positive, viser sig at være så negativ, når andre ønsker klubben forbedrer sig ;)

Sagt på en anden måde - jeg kan igen igen blive overrasket over flere opfatter det som ene negative holdninger, når man ytrer sig om manglerne i klubben. Der vil (formentlig) altid være forbedringspotentiale og det er nu engang et debatforum - hvis vi bare sagde det hele gik godt og klappede hinanden virtuelt på ryggen, så døde Agf-forum hurtigt (tror jeg).
Det er altså næsten umuligt at lave en positiv ansvarsfraskrivelse i hvert eneste indlæg - de vil blive kilometerlange og ingen gider læse dem hver gang.

Samme debat i et offentligt forum som på en beverding, ville formentlig forløbe helt anderledes - for der ville der være bedre mulighed for at få nuancerne med og kun en ville tale af gangen. Dvs. du formentlig ville tage mig til indtægt for de positive ting jeg nævnte, selvom jeg gjorde det 10 minutter tidligere. Du ville ikke scrolle igennem 5 sides indlæg fra alle mulige debattører og forsøge at tage essensen ud af et enkelt som du derefter vælger at slå ned på;)

Men for pokker - vi er i pokalfinalen og en sejr her kan opveje alle udfordringerne sæsonen igennem🙏😍

Jo, jeg forstår godt at du er utilfreds med det plus-pis og muligvis har AGF skudt sig selv i foden med det, men lad det nu fare. Det stopper jo igen, når AGF indser at alt for få fans gider at betale for det de tilbyder. Men hvem ved, måske var det et ærligt forsøg fra klubben på at skabe et nyt (eksklusivt?) tilbud til deres betalende fans.

Jeg kan ikke forestille mig, at man har siddet i direktionen og tænkt, at det kan blive en egentlig forretning. De ting de laver vil jo også koste noget. Hvis det kan betale lidt af fyrværkeri-bøderne, så fint for mig. Lige her er jeg dog ikke kunde og det kan jeg forstå at du heller ikke er.
Hvad tænker formålet med platformen er, hvis det ikke er bundlinje? Jeg mener, de tager jo penge for produktet ?

Jeg er slet ikke uenig i noget af overstående.
Jeg synes bare vi er langt fra det scenarie i AGF.

At give forkøbsret til AGF+ medlemmer samt folk med semifinalebillet, medgiver jeg er et uheldigt skridt. Men det er vitterligt også det eneste jeg har set.
Det burde have været sæsonkortholdere først. Dernæst kunne man have lavet en pulje 2, for folk der eksempelvis har købt billet til mindst fem kampe i sæsonen. Den slags registrerer de jo aligevel på vores billetprofil og har helt styr på.

Hvis AGF tager i en retning jeg føler er blodsugende, så skal jeg nok råbe op.

Jeg tror dog vi ser meget forskelligt på hvilke tiltag der fanfremmende og hvilke der er ren og skær pengeafpresning.
Hov.
Jeg er ALL in på, at der skal være differentieret adgang til fibalebilletter. Sådan skla mit indlæg ikke læses. Jeg kan ikke selv retfærdiggøre et sæsonkort qua min geografiske placering, men jeg synes det er 100% i orden, at netop sæsonkort holdere får forrang fremfor mig.

Og det har de da også? Abonnenter er pulje 1. Der er vel sæsonkort? Eller misforstår jeg noget?

Hov.
Jeg er ALL in på, at der skal være differentieret adgang til fibalebilletter. Sådan skla mit indlæg ikke læses. Jeg kan ikke selv retfærdiggøre et sæsonkort qua min geografiske placering, men jeg synes det er 100% i orden, at netop sæsonkort holdere får forrang fremfor mig.

Og det har de da også? Abonnenter er pulje 1. Der er vel sæsonkort? Eller misforstår jeg noget?

Ja, abonnenter er åbenbart det nye ord for sæsonkortholdere. Og ja det ord kan man godt argumentere for ikke er særlig fan-fremmende.

Jeg synes dog faktisk heller ikke et sæsonkort alene burde give førsteret, hvis man eksempelvis kun har brugt det 20% af kampene.
Det er dog en anden snak og den slags bliver der forhåbentligt gjort op med i et kommende loyalitetssystem.
Så må vi se hvad de gør ved AGF+ medlemmer i det system.
Forhåbentligt ryger det ud, så AGF+ udelukkende er et journalistisk produkt man kan vælge at betale for eller lade være.

Al promovering af AGF er røget over på AGF+, jeg har det ikke, jeg så nu ellers alt indhold om AGF, det gør jeg så ikke rigtig mere. Mine børn kommer heller ikke til at betale for AGF+, så deres mulighed for at blive større AGF fans af den vej er også lukket.

AGF bør nok stille sig det spørgsmål, om det er den rigtige vej for dem? Fordi nogen klubber gør det, så er det ikke nødvendigvis det rigtige for os? AGF har selv udtalt at de ikke er som de andre. Jeg synes det er fedt de gearer kraftigt op på indhold, bare ærgerligt så få får lov at se det. Jamen så kan du jo bare købe abonnement? Svaret er ja, det kan jeg, jeg har råd, er ikke så nærig når det gælder AGF. Men jeg kender ærlig talt ikke en eneste i min omgangskreds som ville betale for det, og slet ikke deres børn. Ergo har AGF fraskrevet sig en enorm målgruppe som potentielt målgruppe for markedsføring.

Eks. "alt om kampen igår" er nu eksklusivt materiale, noget jeg ville have elsket at se, og noget jeg normalt ser, som ekstra fejring af kampen igår, en gave fra AGF, hvor vi alle kan gense højdepunkterne, de små øjeblikke osv., jeg synes det er ærgerligt.

Lad os se hvor længe det holder, måske forevigt? Jeg synes det er ærgerligt at AGF har truffet det her valg, og håber de snart ændre strategi. Kan man stoppe projektet på Vesterbro Torv, kan man også nedlægge AGF+, også for legendernes skyld! :)

Eks. "alt om kampen igår" er nu eksklusivt materiale, noget jeg ville have elsket at se, og noget jeg normalt ser, som ekstra fejring af kampen igår, en gave fra AGF, hvor vi alle kan gense højdepunkterne, de små øjeblikke osv., jeg synes det er ærgerligt.
Ikke så overraskende passede det "ikke helt" at man ikke ville miste noget af det man havde i forvejen og de her små videoer var ret gode og sikkert noget af det første de har tænkt skulle derind. Men igen synes jeg tankegangen er forkert med mindre det vitterligt genererede en masse penge. Jeg antager det ligner de videoer de har lavet før og man kan spørge hvorfor man lavede dem før man fandt på AGF+? Et svar kan selvfølgelig være at man gik og forberedte sig på AGF+, men mon ikke det mere handlede om hype, om at give noget tilbage til dem der kom og støttede, at vise hvor fedt det er at holde med AGF når det hele genleves i de billeder, osv. Jeg synes det er langt mere værd end det skrevne referat der ikke bidrager med meget hvis man har set kampen. De handler mere om følelsen og fællesskabet. Og jeg ved ikke hvor godt jeg synes det passer ind i et univers hvor ikke alle er. Det er i hvert fald en anderledes tankegang der ligger bag.

Men som sagt, det er nok den vej det går, men de skal også have tid til at finde deres ben og evaluere på det. Hvis de får mange abonnenter vil de nok konstatere at det var en god ide. Hvis det mest er for rabatter og placering i køen må jeg acceptere at jeg acceptere at jeg ikke er kernekunde hos klubben og det er jo også helt rigtigt at jeg lægger en del mindre end så mange andre i klubkassen.

Betalt AGF+ for sæsonkortholdere er bare dårlig stil. Det vigtigste for mig er, om de faktisk vil lave journalistik, der interesserer fansene. F.eks. kunne man have lavet et indslag med Tobias Mølgaard og have fulgt ham gennem hans efterhånden lange skadespause og hørt om, hvad han tænker og oplever i sådan en situation. Og har man helt glemt Yakob, blot fordi han er langtidsskadet? Eller Serra og Bech om hvordan det er at skifte fra 2. klasse i Tyskland til Superligaen.
Men det er jo noget andet end SHC snik-snak, hvor spillerne blot siger det, de på forhånd er instrueret i at sige. Det er jo på godt dansk bare intetsigende.

Jeg hører også til dem, der anser AGF + for at være et selvmål.

For mig at se går det galt allerede ift. formålet med SoMe-"journalistik" for en fodboldklub. Formålet med at dette 'indhold' er først og sidst at promovere klubben, at vække og stimulere interesse og at få flere til at tale om klubben og følge med i, hvad der foregår. Det er det, man med et andet godt dansk ord kalder 'reklame'- og det er at skyde sig selv i foden at bede kunderne betale for dét.

Man kunne omskrive den dér "if the product is free, it's because you're the product" til "if you're the product, why the F*CK pay for it?"

Man kan mene om den del, hvad man vil, men klubbernes værdi måles også på deres SoMe-rækkevidde (jf. Steen Houman m.fl.) og her er AGF altså et stykke efter F*CK'M m.fl. Dette tiltag vil blot øge den afstand.

/W

Det kan jo være at de har planer der udvider produktet betragteligt. Og herunder ting der er en reel omkostning at lave.

Jeg tror ikke man skal dømme det for hvad det indeholder lige nu og her. Samtidig bliver prisen via rabatter lavere for de fans der handler meget i fanshop og kommer
på stadion. Måske kun lidt lavere. Men dog en fordel.

Det kan jo være at de har planer der udvider produktet betragteligt. Og herunder ting der er en reel omkostning at lave.

Jeg tror ikke man skal dømme det for hvad det indeholder lige nu og her. Samtidig bliver prisen via rabatter lavere for de fans der handler meget i fanshop og kommer
på stadion. Måske kun lidt lavere. Men dog en fordel.
Men at tage penge for noget man måske har planer om at levere engang i en mulig fremtid er imø lige så skørt som minkfarmere der får millioner i erstatning for mink, de måske ville have produceret til en mulig pris.
Beløbene er selvfølgelig voldsomt forskellige, men princippet er lige så sygt.

Det springende punkt for nogle af os er vel, at balancen mellem kunde og fan kan se ud som om den tipper lidt til den "forkerte" side. For mig at se er det helt grundlæggende, at man som klub ikke kan have kunder, medmindre man har fans. Fans er og bliver grundpillen for alt fodbold. Uden fans ingen superliga, CHL, UEFA, FIFA osv. Og derfor kilder det til en hvis grad de forkerte steder, når balancen begynder at vippe rundt, så der kommer mere fokus på kunder end på fans. Det er ikke vippet helt rundt endnu, bevares. Og jeg er med på, at AGF "bare" gør det, som rigtig mange andre klubber gør. Men det er jo ikke ensbetydende med, af det er det rigtige at gøre og at vi som fans bare skal sluge det.

Jeg har skrevet det nogle gange før, men der er kun én ting, som kan stoppe fodboldens galoperen mod vildere lønninger, vildere transfers, vildere trøjepriser, vildere TV-priser osv. Og det er os fans. For uden os, er fodbolden ikke en skid værd.
Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg frygter faktisk også, at det på sigt er forkert. Jeg frygter, at vi overfør fansenes betydning og i stedet må sande, at bevægelsen snarere trækker i retning af, at 'seerne' er fremtiden, mens 'fans' er fortiden. Det er vel blandt andet det, der er udgangspunktet omkring Saudi Arabien, Qatars mange indsprøjtninger og lignende.

Bare lige for at sætte det på spidsen: Kan man forestille sig, at der i fremtiden kunne være en fodboldklub, der betalte for at få tilskuere på stadion, mens VIP'ere og sponsorer samt - især - TV egentlig er dem, der driver indtægterne? Jeg kan faktisk godt. Desværre.

Bare lige for at sætte det på spidsen: Kan man forestille sig, at der i fremtiden kunne være en fodboldklub, der betalte for at få tilskuere på stadion, mens VIP'ere og sponsorer samt - især - TV egentlig er dem, der driver indtægterne? Jeg kan faktisk godt. Desværre.
Det sker da allerede mange steder - også i agf. Agf har da gennem tiden givet mange gratis billetter ud og en sponsor har købt en kamp. Især samarbejdsklubber og gratis billetter dertil er vel noget de fleste klubber bruger i ind og udland. Vi skal jo “vinde” fanen inden de bliver Barca, United osv.

Jeg vil vove den påstand at min den yngste udelukkende er GF fan fordi jeg har taget ham med på stadion. Barca kommer i anden række, og det er fordi hans bedste veninde er barcafan. Jeg forstår det ikke. Men jeg forstår heller ikke Tik Tok.

Vi oplevede det jo også ved VM i Quatar, hvor de hyrede forskellige grupper til at være fans af de forskellige lande. Virkelig kunstigt.

Det var dog en utrolig aktivitet, der er herinde. Men jeg kan selvfølgelig også godt se, at sådan en helt almindelig superligakamp uden det store på spil virker lidt uinteressant, når vi er i pokalfinalen. Og så er det jo bare med at komme af med sine billetter..!

Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg frygter faktisk også, at det på sigt er forkert. Jeg frygter, at vi overfør fansenes betydning og i stedet må sande, at bevægelsen snarere trækker i retning af, at 'seerne' er fremtiden, mens 'fans' er fortiden. Det er vel blandt andet det, der er udgangspunktet omkring Saudi Arabien, Qatars mange indsprøjtninger og lignende.

Det virker til klubben animerer det. Når de vil igang med abonnement + så stritter det på mig - jeg troede helt ærligt, at de delte nyheder for at trække mig på stadion og hen foran skærmen. Nu vil de bare have endnu flere penge ud af mig og ser helst at jeg bare sender et støttebeløb hver måned. Syntes ellers jeg betaler rigeligt til en tv-pakke og de jævnlige besøg på stadion.

Den store spændende diskussion er måske om klubben behøver fans eller om det går fint uden. Der findes klubber uden det store antal fans som stadig har en fantastisk forretning. Måske de snylter lidt på de klubber som har fans og som man kan sælge spillere til.

Gad vide om fodbold risikerer at blive en marginalsport på sigt - fordi der bliver mange andre ting de unge følger med i. Lige nu går det godt med interessen men har de også rigtig fat i de næste generationer? De generationer får mange andre tilbud at vælge imellem men måske også mere fritid der skal udfyldes med fornøjelser. Herhjemme er næste generation godt på vej som stadiongæst - men baggrunden er helt klart, at vi altid er kommet på stadion. Jeg tvivler på interessen havde været ligeså stor, hvis vi ikke havde været det.

Her og nu mener jeg ikke + er nogen penge værd (udover måske en billet til pokalfinalen), så enten skal de ændre på pakken eller finde på noget andet. Men jeg er jo heller ikke næste generation som de gerne vil have fat på ;) Måske de har en anden holdning.

Er der nogen der ved sikkert om: Kan man som sæsonkortholder + købt billet til AGF-FCN kampen forleden være sikker på 3 billetter til pokalfinalen? Og kan man mon købe dem i ét hug? (så de hænger sammen)
Hvis ingen ved må jeg nok skrive til AGF og høre dem!

Back