New posts

Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 312
  • Views Views: Views 15K
Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...
Altså lige her giver det konkret belønning at være til udekamp.

Jeg er helt i samme situation som dig, bare i brønshøj, men hvordan pokker skulle vi belønnes? Man bliver jo nød til at lave skellet på noget konkret, og ikke på hvem der råber højest i stuen eller er mest olm ugen efter et nederlag.

I øvrigt køber man altid udebanebilletter gennem AGF, så der skal du nok få loyalitetspoint når det system kommer op at køre.

Jeg anerkender at det er svært/umuligt lige nu. Men netop derfor er det ekstra træls man sætter noget i gang, så kun tilgodeser den ene gruppe.

Altså lige her giver det konkret belønning at være til udekamp.

Jeg er helt i samme situation som dig, bare i brønshøj, men hvordan pokker skulle vi belønnes? Man bliver jo nød til at lave skellet på noget konkret, og ikke på hvem der råber højest i stuen eller er mest olm ugen efter et nederlag.

I øvrigt køber man altid udebanebilletter gennem AGF, så der skal du nok få loyalitetspoint når det system kommer op at køre.

Medmindre man, som jeg, købte 5 billetter i Farum, til familien og jeg, men på Farums tribuner, både qua sene rejseplaner fra Spanien, men ligeså at jeg(læs Kranen) ikke mente vores 8 mdrs dreng skulle ind i røg og damp i buret.
At få 5 billetter sammen til finalen er jeg nu bange for kan blive svært😳.

Det er til gengæld et helt fair spørgsmål. Og mit svar er på linje med flere af de svar, andre har givet.

Nej, det overvejer jeg ikke. Og min relation til AGF er (selvfølgelig) så følelsesmæssigt betinget, at det ikke ville være muligt for mig at tage den beslutning. Jeg kan ikke bare beslutte ikke at holde med AGF.

Men jeg har grundlæggende ikke et ønske om at holde med en klub, der behandler sine fans sådan. Og hvis jeg var ny fan med muligheden for at tage et aktivt valg, så ville jeg fravælge AGF.

Men alle disse tiltag influerer på mit engagement. Hvis jeg ikke får mulighed for at komme til pokalfinalen, fordi jeg hellere vil betale de samme penge til rent faktisk at se holdet spille i tv, så vil det påvirke mit engagement i klubben. Og så er jeg inde på en sti, hvor klubben ender med at blive mindre vigtig for mig.

Jeg kan ikke vælge ikke at holde med. Men jeg kan vælge at skrue ned for mit engagement. Og hvis jeg gør det, bliver jeg mindre og mindre fan. Der er rigeligt med andre ting, man kan bruge tid på.
Denne uddybning giver mening, men jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke må påpege, at det første indlæg blev for dramatisk, når nu du her skriver, at du selvfølgelig ikke stopper med at hold med AGF, fordi de bruger pokalfinalen til at fremme deres +løsning. For mig er det en indrømmelse af, at du overdramatiserede i der første indlæg.

Denne uddybning giver mening, men jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke må påpege, at det første indlæg blev for dramatisk, når nu du her skriver, at du selvfølgelig ikke stopper med at hold med AGF, fordi de bruger pokalfinalen til at fremme deres +løsning. For mig er det en indrømmelse af, at du overdramatiserede i der første indlæg.

Det må du gerne. Men det er meget lidt konstruktivt at bruge nedsættende ord som drama queen.

Og nej, jeg overdramatiserer ikke i det første indlæg. For jeg fik faktisk lyst til at stoppe med at være fan. Det er bare ikke muligt for at fravælge det.

Fodbold handler om følelser. At kalde fans for Drama Queens, fordi de responderer følesesmæssigt på deres fodboldklub bidrager ikke til den gode debat. Men det er helt fair at udfordre synspunktet.

Hvis en siddende direktør eller ledelses utilfredsstillende beslutninger fik folk til at stoppe med at være fan, så var vi alle skredet for 25 år siden

Det er jo ikke en enkelt stående beslutning som udløser en reaktion men akkumulerede handlinger fra ledelsen, som gør at nogle af os får mere og mere svært ved at se os som fan og ikke som kunde. Hvis jeg var kunde i AGF, så havde jeg fandeme skiftet klub for flere år siden.
Jeg tror, det er farligt for klubberne at negligere de problemer. Jagten på ussel mammon kan blive for meget, det ser vi allerede ved at Divisionsforeningen ikke ville sælge rettighederne til DAZN, man var simpelthen bange for, hvad det ville betyde for en i forvejen dalende interesse, at Superligakampe skulle vises på en tjeneste som nærmest ingen i Danmark kender, endsige har.

Fanloyaliteten er enorm, næsten grænsen til endeløs. Det er et ansvar, klubberne skal tage alvorlig men tendensen er at, der skal hives så mange penge ud af fansene som overhovedet muligt. Intet skal være gratis mere. Betal ved kasse 1, smil, være glad og hold din kæft (for nu virkelig at sætte det på spidsen).

Men hvorfor alt det her brok, hvis du som en af de få (måske den eneste herinde?), ikke er kunde hos AGF? Det er da lidt paradoksalt.
Jeg anser da ikke mig selv som kunde, men som fan, og her mener jeg altså der er en kæmpe forskel. Klubben prædiker ofte loyalitet, og det er altså mere en fan tilgang, men der er som om de ikke rigtig synes den skal gå begge veje. Hele klubben eksistensgrundlag bygger på følelser og loyalitet. Det er altså en farlig ting at lege med. Det tager lang tid at tabe, men det tager også lang tid at vinde. De første 10 år jeg boede i Aarhus sagde agf mig ikke rigtig noget. De sidste 12 år er det kun vokset på mig.

Inden mit liv blev lidt mere seriøst var jeg ofte kunde nede i Hugo Boss butikken fordi det var lidt fedt for mig at bruge pengene på, man da der kom alt muligt andet ind over blev det lynhurtigt droppet og jeg har ikke tænkt på det siden. Tog jeg samme beslutning med agf fra næste sæson ville jeg helt klart føle at jeg manglede noget vigtigt i mit liv. Det er en fan.

Men hvorfor alt det her brok, hvis du som en af de få (måske den eneste herinde?), ikke er kunde hos AGF? Det er da lidt paradoksalt.

Jeg gider squ ikke blive ved med at forklare, hvorfor jeg mener klubben er begyndt at behandle os fans som kunder. Hvis du ikke har forstået mine argumenter, rækker mine kommunikationsevner ikke til det.

Jeg gider squ ikke blive ved med at forklare, hvorfor jeg mener klubben er begyndt at behandle os fans som kunder. Hvis du ikke har forstået mine argumenter, rækker mine kommunikationsevner ikke til det.
Jo, jeg forstår godt at du er utilfreds med det plus-pis og muligvis har AGF skudt sig selv i foden med det, men lad det nu fare. Det stopper jo igen, når AGF indser at alt for få fans gider at betale for det de tilbyder. Men hvem ved, måske var det et ærligt forsøg fra klubben på at skabe et nyt (eksklusivt?) tilbud til deres betalende fans.

Jeg kan ikke forestille mig, at man har siddet i direktionen og tænkt, at det kan blive en egentlig forretning. De ting de laver vil jo også koste noget. Hvis det kan betale lidt af fyrværkeri-bøderne, så fint for mig. Lige her er jeg dog ikke kunde og det kan jeg forstå at du heller ikke er.

Det springende punkt for nogle af os er vel, at balancen mellem kunde og fan kan se ud som om den tipper lidt til den "forkerte" side. For mig at se er det helt grundlæggende, at man som klub ikke kan have kunder, medmindre man har fans. Fans er og bliver grundpillen for alt fodbold. Uden fans ingen superliga, CHL, UEFA, FIFA osv. Og derfor kilder det til en hvis grad de forkerte steder, når balancen begynder at vippe rundt, så der kommer mere fokus på kunder end på fans. Det er ikke vippet helt rundt endnu, bevares. Og jeg er med på, at AGF "bare" gør det, som rigtig mange andre klubber gør. Men det er jo ikke ensbetydende med, af det er det rigtige at gøre og at vi som fans bare skal sluge det.

Jeg har skrevet det nogle gange før, men der er kun én ting, som kan stoppe fodboldens galoperen mod vildere lønninger, vildere transfers, vildere trøjepriser, vildere TV-priser osv. Og det er os fans. For uden os, er fodbolden ikke en skid værd.

Back