New posts

Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 307
  • Views Views: Views 15K
Ny tråd: Restbilletter/overskudsbilletter...
Det er ikke mig, du spørger, men jeg tillader mig at svare på egne vegne.
Jeg vil naturligvis stadig holde med AGF.
Det er byens hold og det eneste fodboldhold jeg har haft bare lidt følelser for og har set mange gange.
Jeg vil rigtig gerne se pokalfinalen i Parken - jeg bor meget tæt på nu og min erfaring siger, at jeg ikke skal regne med at få så mange chancer i mit liv :D
Så det er oplagt at forsøge at få en billet.
Men - og undskyld på forhånd - jeg mener simpelt hen ikke produktet har en kvalitet, så det kan begrundes at tage så højt et gebyr for billetten som dette at skulle melde sig til +
Jeg har råd til det, det er ikke det, men for mig er dramaqueen’en hos JN og AGF når de tilsyneladende mener det.
Så jeg venter tålmodigt til der er billetter i helt fri salg og hvis jeg ikke sker eller hvis jeg ikke når det tjah, so be it!
Mao: jeg er ikke diehard nok til at ville med for enhver pris. 🍀
Fair nok. Din værdisætning af at deltage i pokalfinalen er jo en meget reel ting. Men så tror jeg også, al den her negativitet omkring Play+ rummer en masse forskellige synspunkter.

Lige nu prøver klubben at prioritere at få de fans ind, som har den største interesse, og/eller har investeret mest i at være der. Din interesse er lidt mindre end andres, så det er vel ikke en helt urimelig måde at gøre det på.

Jeg får fornemmelsen af, at energien fra de to fyre på stadion er lidt den samme herinde nogle gange. Og jeg fatter oprigtigt ikke en skid af det. Vi har diskuteret det mange gange, at vi er virkelig forskellige og hurra for det. Men jeg savner virkelig at forstå, hvad det meget konkret er, der holder folk i så ekstrem negativ en stemning lige præcis nu i klubbens historie. For 15 år siden var alt noget lort, men der var forummet fyldt med den fedeste galgenhumor og glimt i øjet.
Jeg tror du skal være meget forsigtig med at betragte forummet herinde som en akkumuleret sum af holdninger. Nogle synes SIB er for passiv. Nogle synes Uwe spiller for defensivt. Nogle synes klubben er for nærige med updates på skader. Nogle synes det er noller at de er begyndt at smide start-11'eren ind på Play+ før på andre kanaler. Nogle synes alle mulige andre ting. Men jeg tror virkelig du tager fejl, hvis du tror der er ret mange (hvis overhovedet nogen) som synes alt er lort. Du lægger det hele sammen og tror alle der har sagt én negativ ting om AGF også er enig i alle de andre negative ting, som er blevet luftet. Det kan du ikke.

Fair nok. Din værdisætning af at deltage i pokalfinalen er jo en meget reel ting. Men så tror jeg også, al den her negativitet omkring Play+ rummer en masse forskellige synspunkter.

Lige nu prøver klubben at prioritere at få de fans ind, som har den største interesse, og/eller har investeret mest i at være der. Din interesse er lidt mindre end andres, så det er vel ikke en helt urimelig måde at gøre det på.
Nej, jeg er ikke uenig i den del. Jeg har egentlig heller ikke noget imod + eller det der forsøges.
Som skrevet synes jeg bare ikke produktet er godt nok til at jeg vil bide til.
Og så håber jeg alligevel at få krejlet en billet til finalen, for det ku’ sq’ være sjovt. 💪

• Like
Reactions: cph
at 90% af hvad klubben gør i de her år er noget lort.

- Nyt stadion
- Moderne træningsanlæg
- Styr på økonomien
- Et kontinuerlig top 6 hold
- Bundsolide på banen
- Kompetent bestyrelse og ledelsen
- Øget fokus på talentudvikling gennem nyt akademi og flere penge
- Ikke mere et galehus
- Modfans er håner os nu fordi de reelt frygter et stærkt AGF

Så er jeg vist udtømt for positive ting. Tilbage til sure Martin 👹

Jeg tror du skal være meget forsigtig med at betragte forummet herinde som en akkumuleret sum af holdninger. Nogle synes SIB er for passiv. Nogle synes Uwe spiller for defensivt. Nogle synes klubben er for nærige med updates på skader. Nogle synes det er noller at de er begyndt at smide start-11'eren ind på Play+ før på andre kanaler. Nogle synes alle mulige andre ting. Men jeg tror virkelig du tager fejl, hvis du tror der er ret mange (hvis overhovedet nogen) som synes alt er lort. Du lægger det hele sammen og tror alle der har sagt én negativ ting om AGF også er enig i alle de andre negative ting, som er blevet luftet. Det kan du ikke.
Det har du nok ret i. Og det er jo egentlig heller ikke mit problem. Jeg burde nok bare hænge mindre ud herinde, når jeg bliver så frustreret over al den negative energi. Det er en skam, for jeg elsker fællesskabet herinde, når der indimellem er lidt positiv stemning hist og her.

Det har du nok ret i. Og det er jo egentlig heller ikke mit problem. Jeg burde nok bare hænge mindre ud herinde, når jeg bliver så frustreret over al den negative energi. Det er en skam, for jeg elsker fællesskabet herinde, når der indimellem er lidt positiv stemning hist og her.
Jeg synes da, du skal blive hængende. Hvis vi virkelig er sådan nogle bitre og sure gamle røvhuller alle os andre, så er der jo brug for noget modvægt 😉
Men jeg synes altså, at du læser forummet forkert. Jeg synes egentlig ikke, der er vildt meget negativitet. Men for mange er det nok udfordringer/mangler/problemer/potentialer/forbedringsmuligheder, der er mest interessante at debattere. Hvis vi alle sammen brugte det meste af vores tid herinde på at skrive "fuck, det går godt med det hele, hva'?" så tror jeg omvendt hurtigt, jeg ville finde noget andet at bruge min tid på 🙂

Jeg synes da, du skal blive hængende. Hvis vi virkelig er sådan nogle bitre og sure gamle røvhuller alle os andre, så er der jo brug for noget modvægt 😉
Men jeg synes altså, at du læser forummet forkert. Jeg synes egentlig ikke, der er vildt meget negativitet. Men for mange er det nok udfordringer/mangler/problemer/potentialer/forbedringsmuligheder, der er mest interessante at debattere. Hvis vi alle sammen brugte det meste af vores tid herinde på at skrive "fuck, det går godt med det hele, hva'?" så tror jeg omvendt hurtigt, jeg ville finde noget andet at bruge min tid på 🙂
Præcis. Det handler nok også om, hvor man kommer fra. Jeg trives ikke specielt godt med det sure og bitre (med mindre jeg er til frokost), så jeg reagerer på nogle andre ting, end mange andre herinde gør. Det er præcis det samme på stadion. Jeg stiller mig ikke ved siden af et brokhoved, der bruger 2 timer på at komme af med al sin opsparede tristesse. Jeg foretrækker en sjat sort humor og en hel masse positiv opbakning til holdet og den klub, som jeg elsker stort set uden betingelser.

Den følelse kan jeg faktisk godt følge - jeg kan også blive frusteret over, hvor meget diskussionerne kommer til at handle om det (ensidigt) negative frem for også at kigge på de positive vinkler. Men det er jo nok lidt sådan vi mennesker er - det er nemmere at diskutere det negative og det fylder ofte mere npr man f.eks. er inde i en stime med dårligt spil. En diskussion om positive ting ender ofte meget hurtigt når alle bliver enige om det jo går meget godt.

Men det holder mig nu ikke tilbage fra at blande mig i diskussionerne og insistere på at få de positive nuancer med. De perioder hvor jeg er mindre aktiv herinde skyldes næsten altid et til tider lidt for presset liv i almindelighed.

- Nyt stadion
- Moderne træningsanlæg
- Styr på økonomien
- Et kontinuerlig top 6 hold
- Bundsolide på banen
- Kompetent bestyrelse og ledelsen
- Øget fokus på talentudvikling gennem nyt akademi og flere penge
- Ikke mere et galehus
- Modfans er håner os nu fordi de reelt frygter et stærkt AGF

Så er jeg vist udtømt for positive ting. Tilbage til sure Martin 👹
Holdet har da vist osse en rimelig god træner for tiden?

Helt fair. Jeg vil også gøre mit bedste for at respektere alle synspunkter.

Men bare for at afklare det helt uden unødigt drama eller følelser uden på tøjet men blot for at styre min nysgerrighed: Overvejer du i ramme alvor, om du ikke længere vil holde med AGF pga. prioriteringen af medfans, der har købt adgang til Play+?

Det er til gengæld et helt fair spørgsmål. Og mit svar er på linje med flere af de svar, andre har givet.

Nej, det overvejer jeg ikke. Og min relation til AGF er (selvfølgelig) så følelsesmæssigt betinget, at det ikke ville være muligt for mig at tage den beslutning. Jeg kan ikke bare beslutte ikke at holde med AGF.

Men jeg har grundlæggende ikke et ønske om at holde med en klub, der behandler sine fans sådan. Og hvis jeg var ny fan med muligheden for at tage et aktivt valg, så ville jeg fravælge AGF.

Men alle disse tiltag influerer på mit engagement. Hvis jeg ikke får mulighed for at komme til pokalfinalen, fordi jeg hellere vil betale de samme penge til rent faktisk at se holdet spille i tv, så vil det påvirke mit engagement i klubben. Og så er jeg inde på en sti, hvor klubben ender med at blive mindre vigtig for mig.

Jeg kan ikke vælge ikke at holde med. Men jeg kan vælge at skrue ned for mit engagement. Og hvis jeg gør det, bliver jeg mindre og mindre fan. Der er rigeligt med andre ting, man kan bruge tid på.

Den følelse kan jeg faktisk godt følge - jeg kan også blive frusteret over, hvor meget diskussionerne kommer til at handle om det (ensidigt) negative frem for også at kigge på de positive vinkler. Men det er jo nok lidt sådan vi mennesker er - det er nemmere at diskutere det negative og det fylder ofte mere npr man f.eks. er inde i en stime med dårligt spil. En diskussion om positive ting ender ofte meget hurtigt når alle bliver enige om det jo går meget godt.

Men det holder mig nu ikke tilbage fra at blande mig i diskussionerne og insistere på at få de positive nuancer med. De perioder hvor jeg er mindre aktiv herinde skyldes næsten altid et til tider lidt for presset liv i almindelighed.
Det er da meget sjovere at diskutere hvor AGF kan forbedre sig. Jeg håber da at Uwe og Stig har det på samme måde og ikke bare sidder og klapper hinanden på ryggen over hvor gode vi er på dødbolde. Jeg håber også at der sidder nogle internt og udfordrer JN på, hvordan man tænker fans/kunder. Ikke at jeg dog tror han er den mest lyttende. Mit sæsonkort er blevet dyrere og vilkårene forringet over de seneste sæsoner. Det er stadig delvist et underholdningsprodukt, så jeg kommer også til at udfordre den måde AGF tænker og agerer - både på og uden for banen. Play+ var eksempelvis en meget nem måde at binde mig tættere til klubben. I stedet vil de have latterlige 29 kr. ekstra. Det er jo et nothing-beløb men signalerer kunde i stedet for fan. Jeg fatter simpelthen ikke man har gjort det til et sæsonkortgode. Men Jakob er grådig. Det har jeg indset men det betyder ikke at jeg bare accepterer det.

Det er da meget sjovere at diskutere hvor AGF kan forbedre sig.
Bestemt. Jeg synes bare lidt for ofte det bliver for ensidigt negativt og for meget sort/hvid. Især på bagkant af kampene kunne jeg godt ønske at folk kunne smide følelserne lidt hurtigere og blive lidt mere rationelle.

Men altså - jeg er her stadig:)

Men det er jo en forkert prioritering. Jeg har mindst ligeså meget interesse i alt med AGF som dem der kan komme til alle hjemmekampe, jeg bor bare i Valby, og kan derfor ikke komme til søndags og mandags kampe i Jylland.

Jeg betaler i dyre domme for at se os i tv, og ser udebaneture på Sjælland. Men de penge er ikke nok for JN, så jeg er en 2 rangs fan.

Jeg har råd til det, så fremover kan det være jeg bare skal købe et sæsonkort, og så er der bare en permanent tom plads. Så kan jeg i det mindste sikre mig pladser hvis vi skulle ende i en finale/Europa osv. JN er vel glad, bare han får pengene.

Der er altså en omgang tudefjæs over dit indlæg :) De dyre domme du betaler for TV er jo ikke til AGF. Vi andre 1. rangs fans (hø hø) betaler jo markant mere i klubkassen. Jeg siger bestemt ikke vi er bedre fans, men jeg forstår virkelig fuldt ud, at de prioriteres øverst når der venter større oplevelser. Det sker i FCM, FCK og alle andre klubber at man har et "pointsystem".

Der er altså en omgang tudefjæs over dit indlæg :) De dyre domme du betaler for TV er jo ikke til AGF. Vi andre 1. rangs fans (hø hø) betaler jo markant mere i klubkassen. Jeg siger bestemt ikke vi er bedre fans, men jeg forstår virkelig fuldt ud, at de prioriteres øverst når der venter større oplevelser. Det sker i FCM, FCK og alle andre klubber at man har et "pointsystem".
Jeg er også helt med på at sæsonkortholdere skal have en førsteprioritet. Det er efterhånden den eneste brugbare fordel ud over en fast plads naturligvis. Jeg synes det er forkert det med Play+ for det er bare er ekstra billetgebyr. Jeg synes delvist også det er forkert at giver forkøbsret fordi man har været til én semifinale. Der kan jo sagtens være nogen der har købt 10 billetter i løbet af sæsonen men bare ikke havde mulighed for at komme til semi. Et andet slags loyalitetsprogram men det kræver naturligvis at agf også har styr på hvem der køber udebanebilletter.

Jeg går ud fra at det er mig du quoter. Fint du kalder det tud, men det er bare en fact for mange af os som ikke bor i Aarhus.

Jeg ser sikkert flere udekampe end de fleste, men det tæller jo selvfølgelig ikke i JNs kasse, selvom han altid taler om hvor fedt det er vi er mange til udekampe. Jeg tror ikke jeg bruger mindre penge end dem som kun kommer til hjemmebane kampene, og det er trods alt de fleste. 5 klubber på Sjælland, det er mange kroner det koster at se alle de kampe.

Men hey, jeg skal ikke tro jeg scorer point på den konto alligevel åbenbart.

Jeg forstår simpelthen ikke, at det skal være negativt ladet, eller en diskussion overhovedet, at vi er kunder. For mig er det ikke i modsætning til at være fan. Jeg forventer da heller ikke, at der et gratis adgang til kampene.

Jeg tror dog ikke et øjeblik på, at plus-tingen er opfundet for at øge indtjeningen.

Jeg ser sikkert flere udekampe end de fleste, men det tæller jo selvfølgelig ikke i JNs kasse, selvom han altid taler om hvor fedt det er vi er mange til udekampe.
Altså lige her giver det konkret belønning at være til udekamp.

Jeg er helt i samme situation som dig, bare i brønshøj, men hvordan pokker skulle vi belønnes? Man bliver jo nød til at lave skellet på noget konkret, og ikke på hvem der råber højest i stuen eller er mest olm ugen efter et nederlag.

I øvrigt køber man altid udebanebilletter gennem AGF, så der skal du nok få loyalitetspoint når det system kommer op at køre.

Back