2,81 mod 0,59 i xG. 9-2 i afslutninger på mål og 23-8 i afslutninger. Samt flot spil mellem felterne. Det var en fremragende kamp og vi havde fortjent mere…
Men det nytter noget at spille den bedste landskamp i umindelige tider. Vi var jo KLART bedst mod et af topholdene for første gang siden… måske 2-1 sejren i Parken over Frankrig.
2,81 mod 0,59 i xG. 9-2 i afslutninger på mål og 23-8 i afslutninger. Samt flot spil mellem felterne. Det var en fremragende kamp og vi havde fortjent mere…
Men klart, med det samme spil og xG udnyttet, så er der jo muligheder mod final 4-værterne, hvis/når DK holder føringen. Det ville jo være helt utroligt!
Men klart, med det samme spil og xG udnyttet, så er der jo muligheder mod final 4-værterne, hvis/når DK holder føringen. Det ville jo være helt utroligt!
Det er i hvert fald positivt, hvis det er sådan her, vi skal spille fodbold fremadrettet. Det er ikke hver dag, vi spiller et top fel hold i Europa ud af brættet.
Ganske imponerende og absolut en af de bedste landskampe i lang tid. Isaksen og Lindstrøm gav masser af fart og det kunne noget. Mæhle spillede nærmest også en god landskamp, noget man har savnet siden sommeren '21.
Isoleret set er det fedt med den indsats. Ift videre advancement er det frustrerende kampen kun blev vundet med en, der skulle have været et eller to mål mere i forskel.
Super kamp i aften. Næsten alt spillede. Mange gode præstationer. En spiller som Nissen Kristensen har jeg aldrig set noget lys i men han var sgu også dygtig i dag. Og selvom Eriksen brænder nogle store chancer så var han stadig god. Han binder altså meget sammen. Og Isaksen men fo shizzle hvor er Schmeichel ringe med bolden. Hvorfor giver de ham bolden så ofte?
Meget fortjent sejr, som selvfølgelig også skulle have været større. Ærgerligt med brændt straffespark. Det bliver interessant at se returkampen, dels selvfølgelig fordi det er et fornuftigt men ikke så sikkert udgangspunkt, men også fordi Portugal må formodes at komme med noget mere på hjemmebane og hvis man kan vise lidt af det samme, selvom det måske ikke bliver med Danmark i teten i 90 minutter, så peger det virkelig fremad mod VM-kvalifikationen.
Hvis Danmark i den kommende tid spiller bare i nærheden af hvordan de spillede i aftes, så bliver det meget interessant at se landsholdsfodbold igen.
Flot presspil, flotte kombinationer og generelt virkede det bare til at de virkelig havde lyst til at spille fodbold; være den part der angriber i stedet for at forsvarer sig. Som nogen nævner i forbindelse med stats, så er det altså lidt vildt at vi snakker om 23-8 i afslutninger og 2,81 mod 0,59 i xG mod et hold som Portugal, som i skrivende stund ligger nr. 6 på verdensranglisten, hvor vi er nr. 21.
Ingen tvivl om at Riemer har haft nogle gode ideer, det svære er at få dem indført. Missionen lykkedes i hvert fald i aftes, nu skal det "bare" følges op med en lignende præstation i Portugal, og så skal vi slå (formodentlig) tyskerne i semifinalen, så ser det godt ud.
Dejligt at se landsholdet begynde at spille i banens længderetning med lidt fart i afleveringerne. Det har været savnet. Men også interessant at se den dynamik der var med spillere i forskellige positioner. Det kunne Uwe i dén grad lære noget af.
Jeg har ikke været så opslugt af en landskamp siden EM '21. Det var sgu en fornøjelse at se på.
Eneste malurt i bægret er, at Portugal næppe spiller så blodfattigt på hjemmebane, og derfor tror jeg ikke helt på, at 1 mål er nok.
Jeg har ikke været så opslugt af en landskamp siden EM '21. Det var sgu en fornøjelse at se på.
Eneste malurt i bægret er, at Portugal næppe spiller så blodfattigt på hjemmebane, og derfor tror jeg ikke helt på, at 1 mål er nok.
Bedømt på kampen i går, skal Pordugal hæve deres niveau ret betragteligt for at være med. Nu er det langt fra givet, at vi kan holde samme tårnhøje niveau, men jeg tror faktisk godt, vi kan være med dernede også. I hele gruppespillet tabte vi maks med et mål, så der er også noget defensiv soliditet i holdet, og Isaksen/Skov Olsen/Lindstrøm/Damsgaard bør også kunne skabe betragtelige udfordringer på kanterne igen.
Dejligt at se landsholdet begynde at spille i banens længderetning med lidt fart i afleveringerne. Det har været savnet. Men også interessant at se den dynamik der var med spillere i forskellige positioner. Det kunne Uwe i dén grad lære noget af.
Jeg synes i høj grad at Uwelutionen har været kendetegnet ved dynamik, bl.a. med de offensive yderstoppere og de offensive løb fra wingbacks og 8'ere. Når det ikke har fungeret så godt har Uwe kigget efter de ændringer der kunne give holdet mere dynamik igen, fx ved at flytte MA. Jeg synes det er lidt mærkeligt at sige at Uwe "i dén grad" kunne lære at spille mere dynamisk eller direkte.
Det interessante ved landsholdet er også hvad der sker når modstanderne måske er bedre indstillet på det de kommer med, hvor hurtigt kan vi så tage næste skridt og lægge mere på, for selvom der er en masse der er anderledes mellem landshold og klubhold kan landsholdet også løbe lidt tør for gas som vi så det med Hjulmand, så der skal hele tiden tages nye skridt. Jeg er virkelig spændt på om Portugal kan komme med noget helt andet på hjemmebane.
Jeg synes det var interesant at se landsholdet i 4-4-2 og jeg tror Uwe har kigget på sådan en opstilling netop pga nogle af de muligheder vi så dem udnytte i går. Vi skal dog også have nogle virkelig stærke kanter hvis det skal ligne den tilgang, så det bliver det nok ikke helt, men jeg tror vi får 4-4-2 at se igen snart.
Jeg synes fx. at vores wingbacks er alt alt for stationære og stort set kun holder sig ud på kanten. Samtidig har vi to angribere der holder sig meget centralt. Der er simpelthen ikke bevægelse og pladsskifter nok.
Det der fungerer godt i AGF er når vores yderste stoppere kommer med frem - det er jeg enig i. Men en spiller som fx Links er jo fuldstændig endimensionel i sit spil og det har modstanderne nu fundet ud af, og så har han ikke meget andet at byde ind med.
Ja - det var fedt at se dem spille "vertikalt" (tror jeg de kaldte det i stedet for længderetningen - det er ellers et godt dansk ord). Der var også en helt anden dynamik end tidligere og meget tydeligt, at Riemer ikke vil have bolden, for bare at have den. De ville noget med den.
Nok meget sundt med nyt input men lad os se, om vi kan holde det gear i de næste kampe. Det vil være fantastisk. Måske lige et par ekstra mål undervejs.
Jeg synes fx. at vores wingbacks er alt alt for stationære og stort set kun holder sig ud på kanten. Samtidig har vi to angribere der holder sig meget centralt. Der er simpelthen ikke bevægelse og pladsskifter nok.
Det der fungerer godt i AGF er når vores yderste stoppere kommer med frem - det er jeg enig i. Men en spiller som fx Links er jo fuldstændig endimensionel i sit spil og det har modstanderne nu fundet ud af, og så har han ikke meget andet at byde ind med.
Det er et problem at Beijmo ikke er helt oppe i gear lige nu og han er jo heller ikke en Isaksen og når Uwe prøver MA derude mangler han centralt. Med wingbacks bliver kanternes udgangspunkt oftere lidt lavere, af gode grunde, men det kan gøres lidt skævt så de ikke er lige offensive, men så skal der være nogle andre løb centralt. Paddy er heller ikke nogen dybdeløber. Pointen er selvfølgelig heller ikke at vi er lige så gode som landsholdet og vi kunne fx godt bruge det jeg håber en Gyamfi kommer med næste sæson, jeg opponerer mod at Uwe skal lære at spille dynamisk for jeg kan slet ikke se at hans spillestil og det han gerne vil med holdet er en eller anden Wieghorst-tilgang eller hvad der nu ville være modsætningen.
Danmarks 23 skud over for Portugals otte i torsdagens kamp var det største antal afslutninger, portugiserne havde fået mod sig i ti år. Det skriver det portugi...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.