New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 783
  • Views Views: Views 57K
Fodbold på tv
Jeg opfattede det nu heller ikke som en nedgøring af håndbold, det var i hvert fald ikke det der var min pointe. Når jeg siger jeg har lidt svært ved at se eller forstå mange detaljer selvom jeg da har set en del håndbold gennem tiden, kan man sige det er min egen fejl eller måske formidlingen på tv, men selvom der helt sikkert er rigtig mange der forstår det meget bedre, tror jeg også der er mange der har det som mig og bare ser med alligevel. Det kan også sagtens være det samme med fodbold og det har jeg også begrænset forstand på, men det foregår bare på en måde hvor der er bedre plads til at se og gense detaljer og taktiske ændringer og til at lave noget analyse undervejs osv. Og den indsigt synes jeg gør det mere interessant.

Jeg har det også lidt stramt med at der til håndbold skal spilles musik hele tiden for ligesom at styre udtrykket og de mange mål fører nok også nemt til en anden type stemning end til fodbold, men det er måske nok mere en slags forskel i form end indhold, altså der kan jo da stadig være høj stemning. Og så kan man i øvrigt også godt finde noget der mere ligner "fodboldstemning" til sportsgrene som håndbold og basketball andre steder, så det er ikke nødvendigvis sporten som sådan der dikterer at der skal spilles røvballerock efter alle mål.

De har fyret et hav af medarbejdere - aktien hamrer ned - og deres svar på det hele er.....ENDNU EN PRISSTIGNING!
Hahahaha.. Altså jeg må le.11% er i øvrigt en del, når man allerede er på ca. 450kr.

Nu koster det altså 499kr...!

628 kroner for at streame Superligaen (da Discovery koster 129). ..............
Det er uden mig - der har adgang på anden vis via et TV-abonnement, hvor Viasat får pengene mere indirekte (i know).

Stem gerne.
Kender personligt en af dem på viaplay. Og kunne godt tænke mig at sende resultatet videre.

Springer over det der x men ville ønske der var andre muligheder.

Personligt kunne jeg godt nøjes med AGF's kampe og ikke alt det andet. Men jeg ser også meget lidt af det andet fodbold - det er mest tidsfordriv mens jeg laver noget andet og kan helt sikkert undværes. Så en pakke med kr. XXX for GF's kampe vil være rigtig fint:cool:

Springer over det der x men ville ønske der var andre muligheder.

Personligt kunne jeg godt nøjes med AGF's kampe og ikke alt det andet. Men jeg ser også meget lidt af det andet fodbold - det er mest tidsfordriv mens jeg laver noget andet og kan helt sikkert undværes. Så en pakke med kr. XXX for GF's kampe vil være rigtig fint:cool:

Her spørger jeg kun ind til et match imellem "al fodbold" vs totalpakken.

Man kunne også sagtens ønske sig "kun superligaen" til 249kr fx, som jeg opfordrer til at man kommenterer om.
Eller "følg min klub"-abonnement til fx 149kr/md - hvor man kun får sit eget holds kampe - som du antyder.

Det er en kommentar værd, hvis det er.

Der skal laves fuld dækning af alle kampe både af sportslige hensyn og for produktets skyld, men selvfølgelig også fordi det vil være nødvendigt for at kunne tilbyde alle "Følg mit hold," så med tre klubber der i særlig grad trækker interessen kan jeg godt forstå hvis de ikke vil lave sådan en ordning. "Kun Superliga" kunne måske være en mulighed, men tankegangen er jo nok at de vil tvinge dem der kun er interesserede i en mindre del af sportspakken til at betale for meget mere fordi de ved at den mindre del til gengæld er ret vigtig for dem.

Lige nu har Discovery stadig superligakampe, som TV2 snart overtager ser det ud til.
Indtil da - kan man fx resten af foråret købe 4 TV-kanaler via Nordlys (tidligere STOFA), hvor man får fx 3+, See, TV3 sport, og 3 MAX. Det dækker viasats fodbold komplet. Og man får der også alle basiskanaler som DRs og de tyske/nordiske mm.
Derudover køber man så discovery til 119/129kr (119kr i appstore subscription)

Så for det næste halve år kan prisen på superliga/PL være 318kr/md (herefter 368kr/md).
Og det hele kan streames via deres apps.
Screenshot 2024-02-12 at 13.08.12.png

De sætter priserne efter at hente kunderne, og så sætter de priserne som de rigtigt vil have dem derefter, og nyder at folk ikke opsiger/skifter så let.

Derfor må vi være gode til at "abonnement-surfe"..
Og der er nok billigste løsning lige pt.

Hvis man KUN vil have Superliga, så kan 1-2 point bruges på Viaplay Film/Serier (foruden 3+, TV3 sport) - og/eller noget andet.

Lige nu har Discovery stadig superligakampe, som TV2 snart overtager ser det ud til.
Indtil da - kan man fx resten af foråret købe 4 TV-kanaler via Nordlys (tidligere STOFA), hvor man får fx 3+, See, TV3 sport, og 3 MAX. Det dækker viasats fodbold komplet. Og man får der også alle basiskanaler som DRs og de tyske/nordiske mm.

Så for det næste halve år kan prisen på superliga/PL være 318kr/md (herefter 368kr/md).
View attachment 2836
Alternativet kan jo være at tage 3+, TV3 sport, 6eren og 9eren og du er helt dækket ind på superligaen til 199. Derudover også TV2. Men jeg kan forstå, at See/3 Max handler om PL?

Hvordan fungerer det i forhold til at se ting forskudt?

Minder mig om, at Eurosport for nogle år siden kørte med konceptet "Re-live". Den dag i dag forstår jeg stadig ikke, hvad fanden de mente med den betegnelse 😂

Så ser du det ikke live 😉
Faktisk handlede det mest om at TV2 er en del af pakken og at jeg i dag betaler for TV2-play. Jeg har aldrig brug for at se TV-2 live og udelukkende at kunne se det live vil være uinteressant. Det kan også generelt være lækkert at have en pause-knap eller at kunne gå 5 minutter tilbage i en kamp.

Alternativet kan jo være at tage 3+, TV3 sport, 6eren og 9eren og du er helt dækket ind på superligaen til 199. Derudover også TV2. Men jeg kan forstå, at See/3 Max handler om PL?

Hvordan fungerer det i forhold til at se ting forskudt?
Lurede lidt tidligere i dag på deres hjemmeside men kunne ikke helt finde ud af om det var en mulighed. Løsningen kan være interessant.
Er spændt på svaret @Stig AKA Frank Heskjær

Gud, det har jeg aldrig tænkt på 🤯 Måske har du ret. Det er dog til den søgte side, vil jeg mene 😂
Og dårligt engelsk vil jeg mene, re-live indikerer at det er som du læste det. Med mindre live betyder live action, eller levende billeder, og nu lever de igen. Som enhver genudsendelse der ikke lige er en tegnefilm og den slags... Mon ikke du skal forstå det som "det var engang live og vi har ikke gjort noget ved udsendelsen efterfølgende, men bare sat båndet på igen."

View attachment 2836
Men skal jeg have Tv3 MAX for at være sikret ifht at se Superliga?
Og ligeledes herfra: ved du om det er muligt at streame kampene forskudt? Jeg har ret sjældent tid når de faktisk spilles.

Minder mig om, at Eurosport for nogle år siden kørte med konceptet "Re-live". Den dag i dag forstår jeg stadig ikke, hvad fanden de mente med den betegnelse 😂
Ah, en kæphest, jeg næsten var lykkedes at fortrænge. Fandme tak skal du ha'!
Re-live var Eurosports åndede forsøg på at få genudsendelser til at lyde mere aktuelle, end de nødvendigvis var. Jeg så en del skihop, cykling, motorsport mm "Re-live" i både 90'erne og 00'erne, når jeg kom hjem fra skole eller uddannelse, og det var helt enkelt bare ting, de tidligere havde sendt live, og nu altså sendte Re-live. En re-branded, genformidlet liveudsendelse aka. en genudsendelse.

Lurede lidt tidligere i dag på deres hjemmeside men kunne ikke helt finde ud af om det var en mulighed. Løsningen kan være interessant.
Er spændt på svaret @Stig AKA Frank Heskjær
Inde på Nordlys' hjemmeside skriver de:

Hvis du ser dine tv-kanaler via streaming, har du mulighed for at se programmer som har været vist i tv i op til 7 dage efter.
På mobil og tablet finder du programmerne under ”søg”. På Apple Tv, Google Tv og i din browser finder du programmerne under arkiv-menupunktet i hovedmenuen.
Ser du dine tv-kanaler via antenne, kan du desværre ikke finde programmer, som har været sendt i tv, på Norlys Play.

På Viaplay tror jeg faktisk kun at det er 3-4 dage at man kan gå tilbage i deres livesport-sektion.

Back