New posts

Kamptråd Den falske kamptråd. FCN - AGF Pokalsemifinale d. 29/3 - 2024.

• Thread starter Thread starter 17almighty
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 206
  • Views Views: Views 8K
Interessant med Knoester inde til sidst. Han gik til venstre for Ting med AJ til højre, så det vil nok også være sådan hvis Knoester kan begynde at starte inde. Det er også logisk nok. Så vil Beijmo kunne komme på back med Links i venstre side.
Der har været meget søgen efter en venstrebenet forsvarsspiller til AGF, men nu har vi dem vel næsten til overflod. AGF starter kampen med to venstrebenede wingbacks og slutter den med to venstrebenede i et tremands-midterforsvar. Vi mangler bare Anker for Tingager, og så kan AGF jo stille i en opstilling, hvor alle de seks bagerste (inkl Peacock-Farrell) er venstrebenede. Det kan næppe mange andre klubber præstere.

Nå, så længe Mølgaard er ude, så er det virkeligt positivt, at Knoester og Akoto tilsyneladende er tilbage som spilleklare. Mod Hvidovre var man vel helt ude i syvendevalget (Anker) fra start, og så begynder bredden og bænken altså for alvor at se presset ud. Mon ikke især Knoester får en del tid på søndag?

Der har været meget søgen efter en venstrebenet forsvarsspiller til AGF, men nu har vi dem vel næsten til overflod. AGF starter kampen med to venstrebenede wingbacks og slutter den med to venstrebenede i et tremands-midterforsvar. Vi mangler bare Anker for Tingager, og så kan AGF jo stille i en opstilling, hvor alle de seks bagerste (inkl Peacock-Farrell) er venstrebenede. Det kan næppe mange andre klubber præstere.

Nå, så længe Mølgaard er ude, så er det virkeligt positivt, at Knoester og Akoto tilsyneladende er tilbage som spilleklare. Mod Hvidovre var man vel helt ude i syvendevalget (Anker) fra start, og så begynder bredden og bænken altså for alvor at se presset ud. Mon ikke især Knoester får en del tid på søndag?
AJ er vel højrebenet, men bortset fra det, så er der en del venstrebenede muligheder, ja. Det er lidt udsædvanligt at reserven til højre wingback er venstrebenet, det må være noget mere almindeligt at reserven til venstre side er højrebenet. Det er selvfølgelig ikke altafgørende, i hvert fald ikke hvis spilleren er god nok, som vi så med Bisseck, og når Mølgaard er klar skal AJ til venstre igen. Indtil da vil det være fint hvis vi kan stille med en venstrebenet Knoester og højrebenet AJ ‘retvendt’ ved siden af Tingager.

Ahhh. Den er vel 60-40 til agf. Måske 65-35. Vi går ind til en hjemmekamp med en føring. Vi er naturligvis store favoritter.

Jeg er også på 65-35. Primært fordi man har svært ved at se dem holde os væk på dødboldene. Og så Oliver Villadsen i karantæne. Det er ikke en uvæsentlig svækkelse.

Vi har lavet dødboldsmål i 5 af 6 kampe i 2024. Laver vi et mere mod FCN i returen (eller i åbent spil) så skal de lave 3 mål for at vi ikke er sikret forlænget.

Vi er store favoritter til at gå videre nu, men ikke store favoritter til at vinde kampen i Aarhus. Der kommer sgu højere odds på at AGF vinder, end på X og 2.
Mest sandsynlige resultat er stadig et X mellem de to hold.

Der er ret stor symmetri på resultatfronten. Uwe har 2 sejre og 2 uafgjorte i Farum. I Aarhus har han 2 nederlag og 1 uafgjort. Lad os få en uafgjort mere - perfekt symmetri - og dermed AGF i finalen uanset hvad kampen ender uafgjort med :D

Det ville jeg faktisk spørge om. Gælder karantænen i pokalen eller afsones den i ligaen?

Karantæner afsones i den turnering man spiller i. Så fordi FCN jo stadig er i turneringen skal Villadsen afsone sin 1 dags karantæne mod netop os i pokalen.
Havde han fået direkte rødt var han stadig ude mod os, og så ude af en evt. finale også - med mindre FCN ryger ud mod os, og så har dag nummer 2 til afsoning i Superligaen.

Villadsen er ude mod os.

Det er sjovt så stor forskel, der er på at se kampen i tv og fra et udebaneafsnit bag målet. Jeg var helt oppe at køre over den kamp - og ikke bare resultatet. Sammenligner man den med Brøndbykampen i december eller bare kampene mod Silkeborg og Hvidovre, så så jeg et helt andet hold i dag. Ikke bare producerer vi flere forsøg på mål (bl.a. en gigantisk chance til Bech) end FCN, så var der også kommet langt mere tempo og afveksling i vores spil. Vi kiggede fremad igen og igen, og vi kom både igennem centralt og på kanterne.

Ja, FCN har en del farlige angreb, og vi kunne lige så godt have tabt. Men der var ild i øjnene hele vejen igennem, vi pressede højt, og vi producerede chancer. Og vi endte med at vinde. Fra min plads var det et stort skridt frem, og jeg tror, spillerne har fået et kæmpe boost selvtillid til et fedt forår.

Det er sjovt så stor forskel, der er på at se kampen i tv og fra et udebaneafsnit bag målet. Jeg var helt oppe at køre over den kamp - og ikke bare resultatet. Sammenligner man den med Brøndbykampen i december eller bare kampene mod Silkeborg og Hvidovre, så så jeg et helt andet hold i dag. Ikke bare producerer vi flere forsøg på mål (bl.a. en gigantisk chance til Bech) end FCN, så var der også kommet langt mere tempo og afveksling i vores spil. Vi kiggede fremad igen og igen, og vi kom både igennem centralt og på kanterne.

Ja, FCN har en del farlige angreb, og vi kunne lige så godt have tabt. Men der var ild i øjnene hele vejen igennem, vi pressede højt, og vi producerede chancer. Og vi endte med at vinde. Fra min plads var det et stort skridt frem, og jeg tror, spillerne har fået et kæmpe boost selvtillid til et fedt forår.

FCN er lynende farlige når deres offensiv kører.
ISÆR er de fantastiske når de får lov til at blive farlige ned gennem midten.
Det fik vi stoppet nærmest fuldstændigt. De chancer de skabte/kom til var langt overvejende skabt på siderne - hvor vi var stærkt udfordret både med Mølgaard ude, og Beijmo og Links ude af position. Kahl startede inde, og var den der havde det sværest mod Villadsen. Flot af Links mod Osman, som han kun tabte få dueller til, og Beijmo var ganske enkelt imponerende igen - selvom han også tabte et par dueller.

Det er nær umuligt at holde FCN helt fra chancer. Og ukarakteristisk, så skulle Peacock ud i flere store redninger - men bl.a. var det pga. en uheldig Tobias Bech-fod på en bold i boksen, som var ved at blive til en FCN-scoring. Vi tilspillede os igen ikke selv til nok store chancer - men vi fik sendt gode forsøg afsted, og modsat Anderson, så ramte Links den lige i røven og scorede et klassemål. Anderson var igen god dog - men helt farlig bliver han bare ikke. Bech spillede en GOD KAMP, og scorede også et opportunistisk mål efter selv at have skaffet flere dødbolde, og komme frem til en god chance på en halv friløber (typisk han brænder den i dag, hvor han mod FCM scorede flot, men fik det taget pga. 1 cm offside på VAR).

Ild i øjenene JA.
Og vi er dødboldskongerne fra Aarhus. Sådan er det bare.
Vi skal eje det - og de andre skal frygte det.

En solidt defensiv - suværene på dødbolde - og inkl hjørne og straffe, og så kan der lige lægges lidt flotte enkelte mål i åbent spil oveni :D
Så må spillet komme senere. Vi har tabt 1 kamp i 2024. Spillet 6. Lukket 6 mål ind, og scoret 7. Af de 7 mål har vi lavet 2 på langskud, og 5 på/efter dødbolde.
Nu skal vi se om vi kan score på åbne "normale" chancer. Men pokalen kan vindes UDEN.

procentsats i retur kamp, 35% GF, 65% FCN, UR og GF ikke har vundet på hjemmebane imod FCN, hvor vi har haft UR som træner. Vi kan åbenbart kun vinde i Farum...Men uafgjort kan jo også gøre det 🤞👍

Jeg synes der var store og afgørende fremskridt i indstillingen ift kampen mod Hvidovre, der var en anden vilje og attitude, selvom presset ikke altid var helt godt og der blev begået en del fejl osv, men spillerne var vist også meget enige i at det spillemæssigt ikke var alt for godt. Jeg tror dog også at det kan give dem noget til slutspillet, jeg tror på at vi kan løfte os yderligere herfra.

• Like
Reactions: cph
Nej, vi kan ikke klage over Maee og Links kan da i hvert fald slet ikke.
Men for pokker det er rart at kunne juble spontant over tre mål og ikke frygte VAR.
Jeg har det lidt sådan, at selv om jeg har set alle målene på tv i langsom gengivelse, er jeg i tvivl om, hvilke der var blevet anerkendt, hvis der havde været VAR. Begik NP frispark på Markus Ingvartsen op til Links mål? Det havde været en nederen annullering. Havde VAR rettet frisparket mod Jakob Andersen på 3-3? Var der dømt straffe til Harder? Det er allesammen sådan nogle skønssituationer, hvor min oplevelse er, at man ikke ANER, hvad VAR-dommeren beslutter. Sikke en befrielse bare at kunne give slip på den ekstra bekymring over et skøn nummer 2 på samme situationer!

Jeg har det lidt sådan, at selv om jeg har set alle målene på tv i langsom gengivelse, er jeg i tvivl om, hvilke der var blevet anerkendt, hvis der havde været VAR. Begik NP frispark på Markus Ingvartsen op til Links mål? Det havde været en nederen annullering. Havde VAR rettet frisparket mod Jakob Andersen på 3-3? Var der dømt straffe til Harder? Det er allesammen sådan nogle skønssituationer, hvor min oplevelse er, at man ikke ANER, hvad VAR-dommeren beslutter. Sikke en befrielse bare at kunne give slip på den ekstra bekymring over et skøn nummer 2 på samme situationer!
Var havde ikke ændret Andersen-situationen eller Harder-situationen. Ingen af de situationer var åbenlyst forkerte af dommeren.

Der var ikke VAR i semifinalerne fordi de fire hold ikke var nået til enighed. Er der nogen, som kan finde kilder på om det også kan blive tilfældet i finalen? For det ville da være befriende at kunne juble hæmningsløst uden bekymringer om VARs interferens.

Jeg tror altså heller ikke at VAR havde kunnet ændre frisparket Polle begår på Ingvardtsen inden målet, i og med FCN-spilleren efterfølgende sætter gang i en ny spilsekvens med sin fejlaflevering.. Derfor er der ikke frispark i opspillet til målet..

Back