Det er sjovt så stor forskel, der er på at se kampen i tv og fra et udebaneafsnit bag målet. Jeg var helt oppe at køre over den kamp - og ikke bare resultatet. Sammenligner man den med Brøndbykampen i december eller bare kampene mod Silkeborg og Hvidovre, så så jeg et helt andet hold i dag. Ikke bare producerer vi flere forsøg på mål (bl.a. en gigantisk chance til Bech) end FCN, så var der også kommet langt mere tempo og afveksling i vores spil. Vi kiggede fremad igen og igen, og vi kom både igennem centralt og på kanterne.
Ja, FCN har en del farlige angreb, og vi kunne lige så godt have tabt. Men der var ild i øjnene hele vejen igennem, vi pressede højt, og vi producerede chancer. Og vi endte med at vinde. Fra min plads var det et stort skridt frem, og jeg tror, spillerne har fået et kæmpe boost selvtillid til et fedt forår.
FCN er lynende farlige når deres offensiv kører.
ISÆR er de fantastiske når de får lov til at blive farlige ned gennem midten.
Det fik vi stoppet nærmest fuldstændigt. De chancer de skabte/kom til var langt overvejende skabt på siderne - hvor vi var stærkt udfordret både med Mølgaard ude, og Beijmo og Links ude af position. Kahl startede inde, og var den der havde det sværest mod Villadsen. Flot af Links mod Osman, som han kun tabte få dueller til, og Beijmo var ganske enkelt imponerende igen - selvom han også tabte et par dueller.
Det er nær umuligt at holde FCN helt fra chancer. Og ukarakteristisk, så skulle Peacock ud i flere store redninger - men bl.a. var det pga. en uheldig Tobias Bech-fod på en bold i boksen, som var ved at blive til en FCN-scoring. Vi tilspillede os igen ikke selv til nok store chancer - men vi fik sendt gode forsøg afsted, og modsat Anderson, så ramte Links den lige i røven og scorede et klassemål. Anderson var igen god dog - men helt farlig bliver han bare ikke. Bech spillede en GOD KAMP, og scorede også et opportunistisk mål efter selv at have skaffet flere dødbolde, og komme frem til en god chance på en halv friløber (typisk han brænder den i dag, hvor han mod FCM scorede flot, men fik det taget pga. 1 cm offside på VAR).
Ild i øjenene JA.
Og vi er dødboldskongerne fra Aarhus. Sådan er det bare.
Vi skal eje det - og de andre skal frygte det.
En solidt defensiv - suværene på dødbolde - og inkl hjørne og straffe, og så kan der lige lægges lidt flotte enkelte mål i åbent spil oveni
Så må spillet komme senere. Vi har tabt 1 kamp i 2024. Spillet 6. Lukket 6 mål ind, og scoret 7. Af de 7 mål har vi lavet 2 på langskud, og 5 på/efter dødbolde.
Nu skal vi se om vi kan score på åbne "normale" chancer. Men pokalen kan vindes UDEN.