New posts

Debat om Coronavirus

• Thread starter Thread starter KejserJohn
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 318
  • Views Views: Views 22K
Status
Not open for further replies.
Måske ikke den rette tråd… Men det er nu alligevel “spændende” hvilke konsekvenser det får for Vestegnen som helhed.

Tilskuer til Brøndbys guldfest testet positiv
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tilskuer-til-broendbys-guldfest-testet-positiv/
Tjah, det hele er, som jeg har forstået det, foregået udenfor, så det er nok ret begrænset hvad det får af effekt. Om nogen overhovedet.

Derudover er BIFs fans også spredt noget mere ud end bare lige Vestegnen, selvom der nok er en høj koncentration der.

Tjah, det hele er, som jeg har forstået det, foregået udenfor, så det er nok ret begrænset hvad det får af effekt. Om nogen overhovedet.

Derudover er BIFs fans også spredt noget mere ud end bare lige Vestegnen, selvom der nok er en høj koncentration der.
Både i marchen og på stadion (før, under og nok især efter kampen), står de jo meget tæt og med vilde - og forståelige - jubelscener, og så skal en eller anden jo bare lige hoste tæt på en anden person, der så vader ind i “hosteskyen”. Så er man i risiko for at blive smittet og bære det videre.

Der var også 2000 samlet til storskærm i Brøndby-hallen. Dét (plus evt offentlig transport for de mange, der var samlet) ville jeg næsten være mere bekymret for end alle de udendørs aktiviteter - uanset at de sikkert omfattede mange flere.

Hvis man nu anmeldte en demonstration, så kunne man jo godt lave en en-dags festival. Hvis man vel og mærke vil pisse samfundet ret op og ned af ryggen....

Både i marchen og på stadion (før, under og nok især efter kampen), står de jo meget tæt og med vilde - og forståelige - jubelscener, og så skal en eller anden jo bare lige hoste tæt på en anden person, der så vader ind i “hosteskyen”. Så er man i risiko for at blive smittet og bære det videre.
Tjah, det er også steder med uendelig ventilation (det blæste oven i købet temmeligt meget i går), så det er sgu nok pænt begrænset hvor stor spredning der er sket. Dertil kommer, at en god procentdel nok også er vaccinerede (eller immune fra tidligere smitte - Vestegnen har jo været pænt hårdt ramt).

Om ikke andet kan den kommende uges tid vise om den type "arrangementer" udbreder smitte i større grad. Mine penge er på, at det knap kan ses i smittetallene, men det kan da være jeg tager fejl.

Så er de oppe på 10 smittede fra deres fejring..

For mig som arbejder på vestegnen burde det være tilladt at slippe for at møde på job når der er så mange brøndby fjolser ansat 😂

Godt det bare var en demo og ikke en festival.....
En festival ville jo havde været meget værrere.

Fortsætter den lige her fra tråden om spillere og klubben:

Altså pointen er jo netop at man kan være smittebærer som vaccineret. Man bliver bare højst sandsynligt ikke selv syg af det, og gør man, så har man forsvindende lille risiko for at det er en slem omgang, og endnu mindre risiko for at det bliver så alvorligt at det medfører indlæggelse. Men altså folk tager jo hjem til deres familier bagefter, og møder venner etc. Så længe der er hundredetusindevis der ikke er vaccinerede findes den nuværende situation.
Ja sorry ;D Det kom ud på et sidespor :D
Og enig. Og indtil vi når den status, så KUNNE MAN kræve tests før store events, evt. kropstemperatur-scanne eller andet ved indgange bla bla.

Lad os fortsætte i corona-tråden, hvis der er lyst til videre snak.
Men det var jo ift at få flere på stadion at snakken opstod. Men hvad kan vi gøre her? Intet.

Mit argument (og det kan godt være at jeg begynder at være kynisk) er at vi må komme videre nu. Sålænge situationen er som den er rundt i verden, så må vi finde os i at blive testet i hoved- og røv, når vi rejser i lande der er mere udsatte. Men herhjemme er vi nu i den situation, at alle kan vælge at blive vaccineret. Vi har fået beskyttet vores ældre og udsatte og tilbage er så en del, som ikke frygter at blive smittet og sandsynligvis også kun kommer til at opleve en hård influenza, hvis de bliver det.

Pointen er, at det nu er deres eget valg om de vil lade sig vaccinere. Men vi er nået til det punkt, hvor vi må åbne fuldt og helt og få samfundet til at fungere normalt igen. Kommer der så en ny variant som omgår immuniteten eller står vi igen i en situation, hvor vi mangler vacciner, så må man revurdere situationen.

Is it true that you must be in quarantine when you come to Denmark from another EU country?

Status
Not open for further replies.
Back