New posts

AGF i Europa 2023/24

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 37
  • Views Views: Views 2K
AGF i Europa 2023/24
Jeg tænker ikke en Armenien tur rammer 10.000. Georgien tror jeg de fleste kom frem til uden at bruge mere end 5000 for rejse og bolig.
Men nuvel, det er ikke så sandsynligt i 2. kvalrunde alligevel.

De Færørske og Islandske hold skal ud at overrraske i 1. kvalrunde, hvis vi skal rende ind i dem.
Så risikoen burde ikke være så stor, omend nogle af holdene nok ikke er så ringe som deres seedning antyder.

Man kan pt flyve Kastrup-Bodø t/r til 1500,- med SAS i slutningen af juli. Siger det bare...:sneaky:

Den svenske krone er meget billig i øjeblikket så en kort tur (hvis man er i Danmark) til Sverige kunne måske være attraktiv. Det vil ikke være de nemmeste modstandere, men vel trods alt hold vi kan måle os med.

Den svenske krone er meget billig i øjeblikket så en kort tur (hvis man er i Danmark) til Sverige kunne måske være attraktiv. Det vil ikke være de nemmeste modstandere, men vel trods alt hold vi kan måle os med.

Drømmer om noget lidt mere FODBOLD+ØL-agtigt. I min lille forskruede hjerne hedder den slags mere pubs/hofbräu-agtigt :D

Jeg tænker Irland, Wales, England, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Østrig, Slovenien, Tjekkiet.

Mht modstandere, så bliver man vist et par dage før lodtrækningen puttet i nogle puljer efter geografi.
Vi kommer nok typisk i pulje med nordiske, baltiske og britiske/irske hold

Drømmer om noget lidt mere FODBOLD+ØL-agtigt. I min lille forskruede hjerne hedder den slags mere pubs/hofbräu-agtigt :D

Er vild med at du nævner et bryghus fra Munchen. Det må blive næste år - selvom jeg ved hvad du mener ;)

Club Brugge må vel være noget af det ypperste i forhold til dine ønsker - men dog sportsligt en skrækmodstander.
Derudover er Victoria Plzen vist også lige i skabet.

Mht modstandere, så bliver man vist et par dage før lodtrækningen puttet i nogle puljer efter geografi.
Vi kommer nok typisk i pulje med nordiske, baltiske og britiske/irske hold

Ja, de 90 hold i 2. kvalrunde. 45 seedede og 45 useedede bliver smidt i ni grupper af 10 hold aftenen den 20. juni inden lodtrækningen.

De seedede får nummer 1-5 og de useedede 6-10

Så på dagen den 21. juni trækker de så blot numre som gælder for alle grupperne.

Nr. 10 møder nr. 4 eksempelvis
Så der ligger desværre ikke et navn i bowlen hvor der står AGF på.

Er vild med at du nævner et bryghus fra Munchen. Det må blive næste år - selvom jeg ved hvad du mener

Tænker også videre end fra første runde :D

Alt fra Paulaner, Augustiner, Hofbräu, Löwenbräu, Hacker-Pschorr, and Spaten vil gå an på dagen :D

Men Hofbräu er bare specielt for mig, selvom jeg egentlig hader Bayerns fodboldhold :D (længere historie) :D
Club Brugge må vel være noget af det ypperste i forhold til dine ønsker - men dog sportsligt en skrækmodstander.

Eller til Prag og besøge Højer, måske til Türol og møde Blume?

Uha... Grækenland til Jønsson-visit kan også gå an..

Er vild med at du nævner et bryghus fra Munchen. Det må blive næste år - selvom jeg ved hvad du mener ;)

Ja, de 90 hold i 2. kvalrunde. 45 seedede og 45 useedede bliver smidt i ni grupper af 10 hold aftenen den 20. juni inden lodtrækningen.

De seedede får nummer 1-5 og de useedede 6-10

Så på dagen den 21. juni trækker de så blot numre som gælder for alle grupperne.

Nr. 10 møder nr. 4 eksempelvis
Så der ligger desværre ikke et navn i bowlen hvor der står AGF på.
Trappistenhuis i Gent er altså også et virkeligt godt sted. Men så ville jeg frygte, at vi aldrig nåede ud til selve kampen :)

Hvis jeg skal med på away og vi snakker øl, vil jeg meget gerne undgå Belgien - jeg er mere til det bitre, tyske eller engelske. Det søde, sprittede sprøjt, belgierne kalder øl, gider jeg ærligt talt ikke drikke.
Tjekkiet kunne være mageløst! Shit de kan brygge! Og det er vel ret beset også en liga vi burde kunne måle os med.

Hvis jeg skal med på away og vi snakker øl, vil jeg meget gerne undgå Belgien - jeg er mere til det bitre, tyske eller engelske. Det søde, sprittede sprøjt, belgierne kalder øl, gider jeg ærligt talt ikke drikke.
Tjekkiet kunne være mageløst! Shit de kan brygge! Og det er vel ret beset også en liga vi burde kunne måle os med.

Der findes nu fine belgiske øl - som ikke er søde.

Rochefort 6/8/10 er alle gode i den anden boldgade :D

Noteret...tak for tippet. Jeg kan overhovedet ikke med det der trapiste væsen og det søde, stærke øl, som er så højt besunget af mange. Jeg har det også stramt med hvedeøl, selvom en enkelt kold hvedeøl på en skoldhed dag, godt kan være en fornøjelse.

Det er Trapiste Rochefort jeg nævner der (i den anden ende af skalen end det du siger du kan lide) :D

Så du undgår dem bare hvis det er.
Belgien har dog nogle golden/blonde-øl, og en del der minder om Kronenbourg 1664/Blanc med citrus som kan drikkes.

Ikke så mange der minder om det tjekkiske. Men findes.
Pilser Urquell er min favorit derfra, og har besøgt bryggeriet til stor fornøjelse :D

I see - mit arbejde havde engang hovedkontor i Leuven (lidt uden for Bruxelles), inden vi blev opkøbt af et dansk firma. Så jeg har faktisk været i Belgien en hel del og jeg HAR også prøvet at få fornuftige pilsnere osv...men jeg synes, der er langt mellem de store oplevelser.
Enig i Urquell - det er vel nok verdens bedste pilsner.

Flot skriv og spot on.

Situationen i 2023 er en helt anden end i starten af halvfemserne, og som så meget andet handler det om penge. Med de gigantiske præmiesummer, som i særdeleshed Champions League-deltagelse- og resultater udløser nu om dage, formindsker enhver international FC København-succes i denne sæson sandsynligheden for, at en anden klub vinder Superligaen i en nær fremtid. De henter ganske vist masser af point hjem til den danske holdkørsel, men som nutidens europæiske klubfodbold er skruet sammen, svarer det groft skitseret til, at man forærer naboen en ny cykel, mens man selv flyver på arbejde i en rumraket.

Flot skriv og spot on.

Jeg kan godt nok ikke mindes at have heppet på danske hold i Europa, i hvert fald ikke nogen af de store hold. Jeg er ret sikker på at jeg frydede mig over Völlers mål mod Brøndby osv, selvom jeg nok ikke har set eneste af de kampe han nævner. Men sådan kunne jeg godt have det uden en masse økonomi involveret, det er helt rigtigt at det nu og også i stigende grad river ligaen helt fra hinanden økonomisk. Det er dog selvfølgelig også fordi det er penge der naturligt ender hos dem der i forvejen har mest. Det er vigtigt der er andre der på en eller anden måde kan følge med, både for spændingen i ligaen og for at faktisk kan lade sig gøre at hold der er meget højt gearet kan blive tvunget til at skrue ned. Og for at vi selv skal kunne komme med selvom der er meget meget langt op lige nu.

Back