Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd 19/20: AGF - FCM søndag 28.07.2019 kl. 16.00 (Læst 3872 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd 19/20: AGF - FCM søndag 28.07.2019 kl. 16.00

VIGTIGT:
Husk Aarhus Walk
Pladsen åbner kl 13.00

Information om modstanderen:
FC Midtjylland stiftedes 1. juli 1999, som en overbygning til klubberne Herning Fremad og Ikast FS, der begge på det tidspunkt befandt sig i 1. division.
Klubben ejes af FCM Holding, der omfatter fodboldklubben.
Hovedaktionær i FCM Holding A/S er engelske Matthew Benham

Holdet:
Manager/Træner: Kenneth Andersen

Vigtigste spiller/spillere
Det er svært at sige hvilken spiller i FCM der er vigtigst i denne sæson - Jeg ville nok vælge Jakob Poulsen, men i de første to kampe var han erstattet af Okuson

Transfervindue

IND:
Sory Kaba (Dijon)
Paulinho (Bahia)
Nikolas Dyhr (egne rækker)
Chuma Anene (FK Jerv, lejeaftale udløber)
Gustav Isaksen (egne rækker)
Antonis Martis (egne rækker)
Sammy Skytte (AC Horsens, lejeaftale udløber)
Søren Reese (AC Horsens, lejeaftale udløber)
Victor Torp (FC Fredericia, lejeaftale udløber)
Michael Baidoo (FC Fredericia, lejeaftale udløber)
Henry Uzochokwu (FC Fredericia, lejeaftale udløber)
Glorie Rutikanga (Ringkøbing IF, lejeaftale udløber)
Mikael Anderson (Excelsior, lejeaftale udløber)

UD:

Kian Hansen (FCN)
Christian Tue Jensen (udlejet til Brentford)
Rilwan Hassan (Sønderjydske - fri transfer)
Rafal Kurzawa (SC Amiens, lejeaftale udløbet)

Lidt om AGF:

Vi spiller Whist kort:
Gult:
Målmand 0
Forsvar 2
Midtbane 3
Angreb1

Rødt:
Målmand 0
Forsvar 0
Midtbane 0
Angreb 0

Hvilken kæde scorer vores mål:
Målmand 0
Forsvar 1
Midtbane 1
Angreb 0

Form barometer
AGF
U - T
FCM
V – V

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe
Fre 19.00 Lyngby - Sønderjyske
Søn 12.00 Horsens - FCK
Søn 14.00 Hobro - Randers
Søn 14.00 FCN - Esbjerg
Søn 18.00 Brøndby - OB
Man 19.00 AaB - Silkeborg

Stillingen inden runden:

Nr.NavnK.P.
1.FCK26
2.FCM26
3.BIF24
4.Søndejyske24
5.OB23
6.FCN23
7.ACH23
8.Lyngby23
9.HOB22
10.RFC21
11.AGF21
12.EFB21
13.AaB21
14.SIF20
PS: Stillingen bliver ændret efter kampen i morgen

Pointudvikling:

Som I allerede ved så kommer der i denne sæson også kommentarer fra modstanderfans.
Patrick Arff har I tidligere stødt på i forbindelse med vores kamptråd i foråret mod FCM

Hvad forventer du af FCM i sæsonen 2019 – 20?

Jeg forventer en sæson, hvor vi slutter blandt de to bedste igen - og gerne som nr. 1, eller i det mindste i en tættere konkurrence med FCK end sidste sæson. Jeg ser også meget gerne et europæisk gruppespil, men den afhænger nok lidt af held og skarphed tidligt på sæsonen, og det har vi ikke ligefrem været kendt for de seneste sæsoner. Men min klare forventning er, at vi enten tager en titel og/eller kvalificerer os til gruppespillet.

Transfervinduet er stadigt åbent.
Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Hvis Jakob Poulsen er faldet så meget i niveau, at Okosun kan slå ham af, så vil jeg helt klart pege på den centrale midtbane. Hvis der ryger en profil, skal han også meget gerne erstattes af en ny profil.

AGF har i mange år haft titlen som Galehus og ofte får fans skyld for at snakke om Champions League efter to sejre, men hvordan ser du på AGF?
Jeg ser AGF som en klub der er på rette vej, og har et kæmpe potentiale - både økonomisk, men også geografisk qua byens størrelse og opbakning fra sponsorer. Men jeg ser også AGF som en klub der har truffet utroligt mange dårlige beslutninger i de seneste mange, mange år.

De tørre oplysninger:
Skal du ikke på Ceres Park :
TV: Canal 9

Live: Ceres Park
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråd 19/20: AGF - FCM søndag 28.07.2019 kl. 16.00

Svar #1
Det er hamrende ærgerligt at skulle møde de to stærkeste hold i superligaen, op til at de skal ud og spille deres første kamp i Europakvalifikationen. Man må formode at de på netop dette tidspunkt er så tæt på topformen som de kan komme, og at marginalkendelserne går deres vej helt instinktivt, så de kan tanke noget selvtillid. Jeg ville langt hellere have mødt FCK og FCM senere i sæsonen når de europæiske kampe har slidt og der ikke er samme behov for at “hjælpe” dem fra dommerens side.

Jeg ser en meget vanskelig kamp på søndag, hvor FCM spillerne virkelig vil ud og vise at de skal spille kampen mod Rangers, måske får Jacob Poulsen chancen for at spille en brandkamp!?!

Svar #2
Dommeren fløjtede nu en fin kamp i Parken, og jeg tror simpelthen ikke på, at danske topdommere “kommer til” at hjælpe Europa-holdene i forhold til nogle kampe, som endda først skal spilles 8. og 15. august. Første kamp kommer ikke i næste uge, først i næste uge igen.

Så ikke en gang FCM kommer til at tænke på Europa på søndag. De vil stille hvad de ser som stærkeste hold, men vi har gode muligheder. FCM har skullet slide for begge etmålssejrene i de to første kampe, endda begge i Herning. Både EfB og FCN skabte chancer imod dem, og deres forsvar kunne ikke lide den fart, som FCN-angrebet mødte dem med.

FCM er ikke hvad de var i sidste sæson, i hvert fald ikke endnu. Kian Hansen er væk fra forsvaret, Jakob Poulsen er bænket med uro til følge, Onuachu skal sælges og bliver ikke brugt, den nye angriber Junior Brumado havde været ligatopscorer med 7-8 kasser, hvis han havde udnyttet sine kæmpechancer (men han brændte ret utroligt dem alle), Dal Hende skal også sælges og spiller tidligst, hvis FCM ikke får hans afløser Paulinho klar efter den skade, der tvang ham ud mod FCN. Paulinho er efter bulletinetne meget tvivlsom på søndag, og uden Dal Hende på bænken måtte FCM rykke rundt på sine kantspillere, da han gik ud.

Selv med deres kæmpestore trup har de knapt nok alternativer til pivende uskarpe Junior Brumado, for Mayron George er ikke klar, deres nye rekordkøb Sory Kaba endnu ikke i tilstrækkelig træning (han kan få debut), og hvis de stadig ikke vil bruge Onuachu, er det svært at se hvem de vil spille ved siden af Wikheim i deres forresten også nye 3-5-2, der i de første kampe har kostet pladsen for Mabil.

Det er et godt tidspunkt at møde FCM. Vi er bedre sammenspillet, end de er, og hjemme foran 12.000+ skal vi sætte dem under pres og gå efter sejren. Det er muligt.

Svar #3
Dommeren fløjtede nu en fin kamp i Parken, og jeg tror simpelthen ikke på, at danske topdommere “kommer til” at hjælpe Europa-holdene i forhold til nogle kampe, som endda først skal spilles 8. og 15. august. Første kamp kommer ikke i næste uge, først i næste uge igen.

Det er min teori, og har været det i mange år, at dommere når de er i tvivl om, hvorvidt det er den internationale spiller fra FCK eller den klumpede spiller fra Hobro der begik fejlen hvor "de begge var lige gode om det", så tænker dommeren naturligt, at det mere sandsynligt er ham fra Hobro med det lavere niveau der har begået fejlen, end ham fra FCK.

Og hvis en spiller fra FCK bruger fysikken, så er det ikke fordi han ikke kunne nå spilleren, men fordi han er på internationalt niveau. Omvendt er det lettere mentalt at tænke, at Hobro-spilleren kom for sent, fordi han ikke kunne nå FCK'eren.

Jeg synes det ville være helt naturligt, og svært at lade være med. Så jeg tænker helt sikkert at 3-5% kan betyde meget over en hel sæson, men tænker samtidig at der ikke er nogen som helst dommere der gør det med vilje. Det er snarere forudindtagethed, og det kan være svært helt at lægge fra sig. Hvis FCK er 10% bedre end AGF, så vil 5% til FCK vs 5% til AGF betyde 10% forskel. Så istedet for 10-5 (5% til FCK), så er det 10+5 (15% til FCK). Det bliver langhåret for at forklare, at jeg mindes ikke et eneste straffespark til AGF som blev billigt givet til AGF i Parken, mens vi så sent som sidste sæson så FCK få straffespark efter Amini blev ramt i maven. "små ting" som det bliver til mange over årene. Og så samler man indtryk sammen, og mest af alt er det jo, at man i hvert fald ikke kan påstå at man bliver foræret noget i Parken af dommerne (som da FCK får straffe der ikke er der). At FCK så oven i det ofte er længder bedre end modstanderne gør, at nogle hold kan stå med følelsen bagefter, at man i hvert fald ikke havde marginalerne med sig, måske endda tværtimod, oven i den stærke modstand. Og sådan er det nærmest altid i Parken, synes jeg til dels også, og igen uden overhovedet at ville snakke om bevist eller konspiratoriske forhold... Tophold får lidt medhold, sådan ser man det i alle ligaer. 

Dommerne holder mere øje med om Hobrospilleren får spændt ben for FCK'eren, end omvendt, for det har "FCK'eren ikke behov for". Og det man fokuserer på kommer der mere af.

Svar #4
Dommerne forbereder sig jo i hvert fald og har øje på hvordan holdene forventes at spille og hvordan de enkelte spillere agerer. Det giver en fordel til de hpld og spillere der normalt er bedre og kan ramme spillere der har et lidt dårligt ry, fortjent eller ej. Det bliver lidt selvforstærkende. Derudover kan dommerne jo påvirkes af tilskuerne og det giver selvfølgelig en fordel til FCK og Brøndby. Og det alt sammen selvom topklubberne generelt også får de bedste dommere.

Nu må vi se om vi får et nyt stadion, men overordnet set er det gode ved det at vi også har mulighed for at få de små fordele på et tidspunkt.

Svar #5
Er spændt på, om man nu som Danmarks eneste klub først ville bringe truppen på selve kampdagen, eller om man måske var kommet til den kloge konklusion i kommunikationsafdelingen, at omtale giver større interesse for produktet 🧐.

Svar #6
Sønderjyske skabte ikke en skid i 1.halvleg, og Lyngby har ramt stolpen to gange. Sønderjyske er nu foran 2-0 på udebane, og ligger lige nu i skrivende stund nummer 1 før de andre hold spiller.

Kæft fodbold er også et spil om marginaler!

Svar #8
Men Skov har ikke været god endnu i denne sæson, så det ville nok ikke have ændret en helt masse. Hobro er en lidt anden størrelse, og her gør det en noget større forskel.

Svar #9
Men Skov har ikke været god endnu i denne sæson, så det ville nok ikke have ændret en helt masse. Hobro er en lidt anden størrelse, og her gør det en noget større forskel.
@don delillo‍ 

Ups. Glemte lige et par smilies, for det var selvfølgelig bare for sjov.

Svar #10
Ups. Glemte lige et par smilies, for det var selvfølgelig bare for sjov.

Arhhh.... Er du nu sikker på, at du ikke var ude i en forklaring undskyldning?   ;)

Svar #11
....ang. kampen imorgen: Jeg var til " lukket træning " men jeg ved med sikkerhed hvem der står på mål + et par detaljer mere. Jeg vil selvfølgelig ikke her indikere om noget som helst som kan kompromitere vore chancer imorgen....det jeg undrer mig over er....hvad mon der gøres for at holde lukket træning? Melder GF det bare offentligt ud og så respekterer folk/journalister/modstandere dette?? Nej, vel...?....I dag var afsluttende træning på Stadion og dér er det let at kigge ind mellem jerngitteret for at få info.....nå, det er jo heller ikke liv og død imorgen; kun næsten ;-)

Svar #12
Tidligere ulv ser muligheder mod urytmisk FC Midtjylland-hold | AGF | stiften.dk

Stiften mener det er Whalley, og at Jon Dagar Thorsteinsson overtager for Bundu som eneste ændring ift kampen i Parken.

Mange, inkl mig selv, havde troet at Thorsteinsson skulle overtage for Ankersen, men det er Bundu som må på bænken. Bundu har også været ekstremt svingende i de to første kampe, og især i Parken overfor Bengtsson var han virkelig skuffende. Hold da op. Det var vores bedste chance imod FCK havde jeg svaret, hvis jeg blev spurgt før kampen. Han tabte det slag voldsomt klart.

Svar #13

1. Óscar Whalley /  3. Niklas Backman / 5. Frederik Tingager / 6. Nicolai Poulsen / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 9. Patrick Mortensen / 11. Tobias Sana / 13. Alexander Munksgaard / Nicklas Helenius / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Jón Thorsteinsson / 18. Jesper Juelsgård / 19. Mustapha Bundu / 20. Zach Duncan / 29. Bror Blume / 30. William Eskelinen / 38. Alexander Ammitzbøll

Skal i dag forsøge at vinde over FCM.

I forhold til den seneste 3F Superliga-kamp er der foretaget en enkelt ændring i truppen. Nicklas Helenius afløser Alex Gersbach og har dermed mulighed for at få sin officielle debut for AGF.

Truppen til sæsonens første hjemmekamp - AGF Fodbold

Svar #14
....ang. kampen imorgen: Jeg var til " lukket træning " men jeg ved med sikkerhed hvem der står på mål + et par detaljer mere. Jeg vil selvfølgelig ikke her indikere om noget som helst som kan kompromitere vore chancer imorgen....det jeg undrer mig over er....hvad mon der gøres for at holde lukket træning? Melder GF det bare offentligt ud og så respekterer folk/journalister/modstandere dette?? Nej, vel...?....I dag var afsluttende træning på Stadion og dér er det let at kigge ind mellem jerngitteret for at få info.....nå, det er jo heller ikke liv og død imorgen; kun næsten ;-)

Hvis journalisterne ikke respekterer det, er det nok så som så med samarbejdet fremover. Men “spionage” er nok umuligt at undgå, men jeg tror faktisk, at alle accepterer de lukkede træninger.

Spændende at unge Duncan er fast mand, mens Gersbach og Helenius kæmper om en plads i truppen. Generelt en virkelig fin og bred trup, men om topniveauet er højt nok, er jeg mere usikker på. Den farlige 8’er mangler, efter at Sana åbenbart ikke slår til.

Tror og håber, at både Eskelinen og Jon er med i start 11 i dag. Nok for farligt at lade Backman få come back, men jeg ville snart gerne se ham igen fra start.

Svar #15
Spændende at unge Duncan er fast mand, mens Gersbach og Helenius kæmper om en plads i truppen

Tror faktisk det handler om at Benjamin Hvidt har tabt pladsen til Duncan, som NPs faste reserve, og at Helenius jo først er klar nu.
Gersbach forstår jeg godt ryger ud, når nu Højer er helt fast mand, og 100% klar. Jeg troede at Duncan var 8'er. Men måske Blume/Duncan ses som bedre alternativer hvis NP må udgå?

Men jeg er enig med dig i, at en Hvidt eller Gersbach havde set mere naturlig ud i truppen.

Men altså hvad sker der med Hvidt?
@KejserJohn
Trænede han med da du var derude?

Svar #16
Spændende at unge Duncan er fast mand, mens Gersbach og Helenius kæmper om en plads i truppen

Tror faktisk det handler om at Benjamin Hvidt har tabt pladsen til Duncan, som NPs faste reserve, og at Helenius jo først er klar nu.
Gersbach forstår jeg godt ryger ud, når nu Højer er helt fast mand, og 100% klar. Jeg troede at Duncan var 8'er. Men måske Blume/Duncan ses som bedre alternativer hvis NP må udgå?

Men jeg er enig med dig i, at en Hvidt eller Gersbach havde set mere naturlig ud i truppen.

@KejserJohn

Er helt enig med dig i, at placeringen på banen også spiller ind, men der er flere rokademuligheder. Hvidt har været lidt af et mysterie efterhånden i et par år, så som sådan er det her ikke noget nyt. Han er bare ikke helt inde i varmen og får ikke rigtigt chancen. DN må anse ham for at være for ustabil, men når man tænker på, at Toutouh har fået chancen, er det ikke helt nemt at forstå. Vi kender jo Hvidts topniveau.

Svar #17

@KejserJohn

Er helt enig med dig i, at placeringen på banen også spiller ind, men der er flere rokademuligheder. Hvidt har været lidt af et mysterie efterhånden i et par år, så som sådan er det her ikke noget nyt. Han er bare ikke helt inde i varmen og får ikke rigtigt chancen. DN må anse ham for at være for ustabil, men når man tænker på, at Toutouh har fået chancen, er det ikke helt nemt at forstå. Vi kender jo Hvidts topniveau.

Nu du spør´....jeg lagde ikke specifikt mærke til Hvidt; mener jeg så ham i træningen....

Svar #18

Altså Kaastrup var jo venstrekant, men stod bag Ankersen, og med udsigten til at Thorsteinsson også kom foran ham, og stadig med håb om fremtiden, så blev han lejet ud.

Hvidt er 6'er, og faktisk truppens ENESTE 6'er udover NP! Derfor er det vildt at han ikke er med. Altså det er den faktor jeg synes der er vild. At Toutouh ikke spiller hønser jo sammen med at man både har Sana og Blume på 10'eren, og nu også Duncan, og at man har Ankersen/Thorsteinsson på hans venstrekanstplads.

Så altså lige nu er Toutouh i totalt overskud (naturligt), Hvidt er røget helt ud (ganske uforståeligt), og Kaastrup er lejet ud (naturligt).
Sådan ser jeg de cases. Gribenco ville jo heller ikke spille istedet for Blume/Sana hvis han var tilbage.

Men måske Duncan, Toutouh og Gribenco ville kæmpe om reserve-pladsen til 10'eren i kampe hvor Blume spiller 8'er, og Sana spiller samtid med Blume. Men altså Jeg synes Amini har en oplagt reserve i Blume, og at Sanas plads har en række alternativer, men at NP er helt alene om at kunne dække den 6'er.

Og da Hvidt ikke har været udtaget endnu, så tolker jeg det som om, at der er en 6'er på vej ind, fordi Hvidt er skadet, eller simpelthen ikke får chancen fordi man har tabt troen på ham. Han har trænet alene flere gange efter forlydender, så det kan bare være småskader. Men med to gule i to kampe, så går der ikke længe fær NP har sin første karantænedag, og gud forbyde det sin første AGF_skade.

Svar #19
Nu du spør´....jeg lagde ikke specifikt mærke til Hvidt; mener jeg så ham i træningen....
 Jeg har set rapporter om, at han før Hobro-kampen trænede for sig selv. 

Svar #20
Hvidt er 6'er, og faktisk truppens ENESTE 6'er udover NP!

Er du sikker på at Hvidt er 6'er? Jeg synes jeg kan huske, at han blev beskrevet som en 8'er, da han kom op i 1. holdstruppen. Jeg synes personligt også, at han passer bedre til 8'eren (med hans udmærkede teknik og pasnings-spil), da jeg synes han mangler noget hårdhed og styrke til at spille 6'eren. I kraft af hans statur tror jeg dog godt han kan udvikle sig til en god 6'er.

Jeg tror stadig der er stor tro på ham. Det er ikke lang tid siden DN udtalte, at Hvidt måske var den af de unge der havde rykket sig mest, men at der var også stor konkurrence på hans plads, så det er svært for ham at få spilletid. Mon ikke hans fravær i truppen idag, bare skyldes en skade, som du også er inde på.

Svar #21
Er du sikker på at Hvidt er 6'er?
 Han blev beskrevet som 6'er af David/PC, og fik spilletid som 6'er sidste sæson, bl.a. i Aalborg, netop valgt foran Guira.

Men oprindeligt husker jeg ham også som 8'er. 

Lige nu er han helt uden for holdet. Og jeg ærger mig over det, uanset om det skyldes skader eller niveauet. Hvis det er sidstnævnte, så må det vel være et løb der er kørt for ham?

Svar #22
Hvad er hans topniveau?
Måske husker jeg forkert men umiddelbart kan jeg ikke huske han over mere end en halvleg har vist noget formidabelt topniveau? Det er vel også begrænset hvad han har fået af spilletid til at vise det.
Mhs til Toutouh så har han vel netop tidligere vist et markant højere topniveau - dertil kommer at han som jeg husker det også kan spille langt flere pladser og dermed som du skriver giver muligheder.

@Stig AKA Frank Heskjær er Hvidt ikke kun 19 år? Måske vi skulle give ham en chance inden vi skyller ham ud med badevandet.

Svar #23
@ Toldi - lige mine ord ... det hele.

Vil bare tilføje det går op og ned med alle - men især med unge spillere. Efter DNs udtalelser for få måneder siden, tvivler jeg også på man ikke tror på ham.

NP er aldrig skadet og kun fået et rødt på 8 år og leverer altid stabilt, så jeg tror ikke man frygter han skal byttes ud undervejs, og sal han kan Amini og Duncan bare spille sideordnet centralt.

Sådan ville jeg også spille med Hvidt og Amini - og så lade dem skiftes til at tage dybdeløb på hver sin facon, Amini i sine hurtige kontra-drev, Hvidt mere glidende igennem med sin sublime teknik.

Hvis Hvidt kan tilføre hårdhed i sit spil (fysik har han) kan han blive en stærk og elegant 6'er.

Hvidt har som senior/u19 spillet 35 kampe som 8'er og 16 som 6'er. Så kan begge dele.

Benjamin Hvidt - Detailed stats | Transfermarkt

Svar #24
Ingen tvivl om at Toutouh kan spille mange positioner, men jeg husker ham som bedst når han var på venstrekanten og kunne køre rundt med backen derude og trække ind i banen, hvilket stats også viser mål og ass i hver 3 kamp.

Synes han burde få en reel chance derude. Anker gør det godt. Men dømt ud fra karriere burde YT være bedre. Hareide snakked også med YT om landsholdet - det har vist ikke gjort med Anker, selvom han kæmper godt, er hurtig og laver mål.

Hvis det handler om 10'er pladsen forstår jeg heller ikke YT ikke burde kunne slå Sana og Blume af. Sidstnævnte var ikke stærk nok til at spille sin favoritplads som 10'er i Lyngby og blev derfor mest brugt på kanten. Sana var kun reserve-spiller i Malmö FF, som trods alt lige er et lille niveau under FCK, og YT var fast i FCK.

Det er lidt en gåde. Ved godt han har efterslæb og ikke i topform. Men burde kunne ramme den her sommerferien.

Youssef Toutouh - Detailed stats | Transfermarkt

Svar #25
@Stig AKA Frank Heskjær er Hvidt ikke kun 19 år? Måske vi skulle give ham en chance inden vi skyller ham ud med badevandet.
 100% enig. Grunden til at jeg er bekymret er, at han har været en del af truppen i årevis. Bekymret fordi jeg har håb for ham. Fordi jeg så dette vindue som et oplagt tidspunkt for ham til at tage det sidste skridt, og være reserve for NP/Blume/Amini. Det håber jeg stadig han kan være.

Svar #26
FCM’s trup: Sæsonens første udekamp: Truppen mod AGF

Stadig uden Onuachu og Dal Hende, uden skadede Paulinho og dermed uden en venstre wingback med rutine på pladsen. Desuden uden Mayron George, så enten skal de give debut til Sory Kaba eller også skal de spille Onyeka, hvis de efter den store mængde afbrændere har mistet fidusen til Junior Brumado som den tunge angriber. Selv med deres enormt brede trup har de problemer på i hvert fald to positioner.

Svar #27
Håber som dig Stig Hvidt nu endelig forløser talentet, men stadig kun 19 år, men også positivt at Zach Duncan er så stærk han kan holde Hvidt ude. Ellers havde de vel heller ikke tegnet hele 4 år med Zach.

Svar #28
100% enig. Grunden til at jeg er bekymret er, at han har været en del af truppen i årevis. Bekymret fordi jeg har håb for ham. Fordi jeg så dette vindue som et oplagt tidspunkt for ham til at tage det sidste skridt, og være reserve for NP/Blume/Amini. Det håber jeg stadig han kan være.
Kontrakten blev forlænget i januar, så jeg tvivler på man allerede nu tvivler på hans niveau. Tværtimod forventer jeg at både trænerteam og sportschef har store forventninger til ham på den baggrund.

Det var også blot fordi det lød som om du var ved at afskrive ham - det tror jeg er for tidligt.

Svar #29
Hvordan starter vi?

Mon ikke DN fastholder noget kontiunitet og undgør alt for mange udskiftninger. Jeg kunne dog godt tænke mig at se et par stykker men det er nok i overkanten at skifte Blume ud.

Eskelinen

Munksgaard - Tingager - JJ - Højer

Amini - Poulsen - Blume

Thorsteinsson - Mortensen - Ankersen

Svar #30
Kontrakten blev forlænget i januar, så jeg tvivler på man allerede nu tvivler på hans niveau. Tværtimod forventer jeg at både trænerteam og sportschef har store forventninger til ham på den baggrund.

Det var også blot fordi det lød som om du var ved at afskrive ham - det tror jeg er for tidligt.

Spillede han ikke reservekamp i starten af ugen? Han var i hvert fald i truppen.

Svar #31
Hvordan starter vi?

Mon ikke DN fastholder noget kontiunitet og undgør alt for mange udskiftninger. Jeg kunne dog godt tænke mig at se et par stykker men det er nok i overkanten at skifte Blume ud.

Eskelinen

Munksgaard - Tingager - JJ - Højer

Amini - Poulsen - Blume

Thorsteinsson - Mortensen - Ankersen
Det blev Ankersen der blev afløst af Thorsteinsson og ikke Bundu.

AGF's opstilling: William Eskelinen - Alexander Munksgaard, Frederik Tingager, Jesper Juelsgård, Casper Højer Nielsen - Nicolai Poulsen, Mustafa Amini, Bror Blume - Jon Dagur Thorsteinsson, Patrick Mortensen, Mustapha Bundu.

Svar #32

Svar #33
Bemærkelsesværdigt i øvrigt, at den 19-årige svensker Jens Cajuste erstatter Paulinho på FCMs midtbane. Jeg gætter på, at Jakob Poulsen ikke er begejstret.

Svar #34
Glæder mig meget til at se Eskelinen - og også Jon fra start. Og så kommer Bundu over for den naturligt højrebenede Joel Andersson i FCM’s venstre side, hvor de holder fast i den løsning de valgte, da Paulinho måtte gå ud. Burde være en fordel for Bundu. Håber endelig, at der ikke er blevet jinxet for meget hvad angår Junior Brumado, som de holder fast i, og som gerne skal forblive helt uskarp.

PS: Steen, det skyldes, at de sætter Cajuste ind på højrekanten og flytter Joel Andersson til venstre. Men selvfølgelig: Poulsen kunne nok godt komme op med en eller anden variant, der satte ham i start-11. 🙂

Svar #35
Ligner snarligt salg af Ankersen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #36
Jeg håber sgu også at Whalley har fået en god og fyldestgørende forklaring på, hvorfor han ikke starter. Jeg så ikke FCK-kampen, men mod Hobro spillede han sig ikke af, og som jeg forstår det, var han heller ikke frygtindgydende dårlig i Parken. Så den må være svær at sluge for Oscar W... Håber DN har formået at give ham den forklaring, som gør at han stadig er motiveret til at presse på til træning.
Det ville ikke være løjerligt, hvis han følte sig lidt forbigået - han er nu to vinduer i træk blevet erstattet af en nytilkommen målmand. Det kan ikke være helt nemt at sluge.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #37
Jeg håber sgu også at Whalley har fået en god og fyldestgørende forklaring på, hvorfor han ikke starter. Jeg så ikke FCK-kampen, men mod Hobro spillede han sig ikke af, og som jeg forstår det, var han heller ikke frygtindgydende dårlig i Parken. Så den må være svær at sluge for Oscar W... Håber DN har formået at give ham den forklaring, som gør at han stadig er motiveret til at presse på til træning.
Det ville ikke være løjerligt, hvis han følte sig lidt forbigået - han er nu to vinduer i træk blevet erstattet af en nytilkommen målmand. Det kan ikke være helt nemt at sluge.

Tjah, han er vel professionel til at vide, at der er nødt til at være tre målmænd i truppen, og der nok var for langt ned til TK. Og så er den vel ikke længere, at man mener, at den nye målmand er stærkere og har vist dette til træning.

Når det er sagt, så er det givet en hård pille at sluge, og mon ikke, at det er OW's sidste sæson hos os.

Svar #38
Tingager får indtil videre reddet kastajnerne ud af ilden men det bliver nok ikke ved at gå. Ellers en god start vi havde men det vendte.

Af ren nysgerrighed - burde det ikke give en advarsel, når man sparker direkte ind i begge ben på en modstander? (situationen hvor Munksgaard flytter bolden inden angriberen sparker).

Svar #39
Mads på stoffer er altid uforudsigelig som dommer.. I dag har han så valgt at spare på kortene

Svar #40
Mads på stoffer er altid uforudsigelig som dommer.. I dag har han så valgt at spare på kortene
Til gengæld giver han gerne frispark til en Fcm-målmand selvom der ikke er en modstander i nærheden :-)

Svar #41
For satan og helvede!

Det negative (udover resultatet): Eskelinen er ikke kommet prangende igang i Århus. Han så uheldig/nervøs ud i flere situationer, og kommer alt, alt for sent i situationen med straffe. Derudover var der dén, hvor han sparker forbi bolden og et par situationer, hvor han ikke er sikkerheden selv i luftrummet (som jeg formoder må være en af hovedårsagerne til skiftet på dén plads).

Den positive: Hvis vi spiller sådan her i de fleste kampe i denne sæson, vil vi få rigtig mange point mod rundt regnet alle udover FCM og -K. Jeg synes vi var ret solide i defensiven i lange perioder, og vi kom frem til en hel masse næsten-chancer, som blev blokeret af et hårdt arbejdende og meget stærkt FCM-forsvar.

Den kække: Jeg forstår dette er den ringeste start efter 3 kampe, for et AGF-hold i 12 år. Hvad betyder det monstro, når nu den bedste sæsonstart i mands minde for føje år siden endte med en nedrykning?  ;)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #42
Så kører journalisterne den op i en spids igen - der skal snart fyres hvis det står til EB's formodninger Ny nedtur for AGF: Værste start i 12 år – Ekstra Bladet

Den dårlige start vil snart få panikken til at brede sig op på direktørgangen, hvor man ikke er tilfreds med, at der spilles fint fodbold uden, at der kommer point ind på kontoen.

Hvis AGF ellers ligner sig selv, kan der snart komme en fyring. Spørg bare Glen Riddersholm.
Hold kæft hvor er det useriøst :-X

Svar #43
Ja, det er selvfølgelig helt useriøst. Til sidst i artiklen står der da også, at “Ligesom forleden mod FCK havde AGF fortjent bedre” - efterfulgt af det lakoniske “men det giver altså ikke point”. Som havde Peter Bagge opdaget, at han sad og skød hul i sin sensationsvinkel om snarlige fyresedler.

Hul i det, men det er dårlig reportage.

Svar #44
Ærgerligt nederlag, men FCM var vel bare den smule bedre og har så meget kvalitet at bringe fra bænken, at de bare vinder den slags kampe. Men jeg synes vi spiller godt og det skal nu til at overføres til point i de kommende kampe. Men vi har nogle offensiv-spillere der skal steppe lidt op. Thorsteinsson gjorde det ikke bedre som starter end Ankersen har gjort og Bundu er ikke så stærkt kørende som i foråret. Amini holder til gengæld niveau. Nicolai Poulsen gør det også godt, og jeg blev noget bleg da han lå og vred sig i græsset. Jeg synes Davids bænk var lidt "skæv" i dag, med Backman plus en række offensivspillere. Men Duncan var vel blevet sat ind, hvis NP havde været nødt til at gå ud. 

Eskelinens debut var blandet. Potentialet er der tydeligvis og det er dejligt at han ikke står klistret inde på stregen. Han spillede en fremragende 1. halvleg, men fik også nogle knubs undervejs, bl.a. noget der lignede et bokseslag i hovedet. Derefter kom der et par fejl, som heldigvis ikke kostede. Omkring straffesparket kan man sige, at det havde været bedre at han havde været afventende, men det er netop grunden til at vi hentede ham, at han er en mere aggressiv type. Jeg ønsker ikke Whalley tilbage i målet.

Svar #45
Jah man håbede jo på mere end et såkaldt hæderligt nederlag. Men uskarpe afslutninger og en usikker keeper står tilbage som facit

Svar #46
Så kører journalisterne den op i en spids igen - der skal snart fyres hvis det står til EB's formodninger Ny nedtur for AGF: Værste start i 12 år – Ekstra Bladet

Den dårlige start vil snart få panikken til at brede sig op på direktørgangen, hvor man ikke er tilfreds med, at der spilles fint fodbold uden, at der kommer point ind på kontoen.

Hvis AGF ellers ligner sig selv, kan der snart komme en fyring. Spørg bare Glen Riddersholm.
Hold kæft hvor er det useriøst :-X

Jep - især fordi, at truppen og klubben var klar over, at 1 point kunne være resultatet efter tre kampe med det startprogram. Det talte de om i Mediano (eller var det FodboldFM), at David Nielsen og truppen havde talt om denne situation, og man netop forberedte sig mentalt på, at de på pointtavlen kunne se skidt ud. Så ren bullshitartikel uden substans. Måske journalisterne stadig er på ferie og det derfor er skrevet af praktikanterne eller ferieafløserne.

Svar #47
Noget af det eneste der bekymrer mig ved de tre kampe er, hvor få chancer holdet har kunne give til Patrick Mortensen, lagt sammen med hvor få spillere på holdet som scorer kontinuerligt nok til, at vi kan klare 3 kampe uden scoringer fra vores eneste angriber.

Amini, Ankersen, Højer, Thorsteinsson; Bundu og Sana fik alle chancer imod Hobro, mens PM fik 0. Igen i dag fik han 0 afslutninger at score på. Det var bedre i Parken, hvor han til scorede et offsidemål, og ellers ramte den helt skævt.

Jeg bekymrer mig ikke over 1 point i 3 kampe når vi har skulle møde nummer 1 og 2 i de første tre kampe. Det har man bare set for mange sæsoner til at frygte. Gentager gerne hvordan andre hold har haft værre starter over 6 kampe, og kommet i top 6 alligevel. (OB sidste år med 2 point i 6 første kampe). Men det er den slags start vi nu skal undgå i de næste 3 kampe, hvor vi møder Lyngby, Horsens og Sønderjyske. Står vi med 2 point for 6 kampe der, så få vi en ligeså svær sæson som OBs sidste år, og så skal man pludselig lave mange point i kampe man ikke havde regnet med senere i sæsonen.

Nuvel, jeg tror på mellem 5 og 7 point i de næste tre kampe. Står vi med 7+1 for 6 kampe, så er vi formentlig i top 6 eller som minimum meget tæt derved. Det har traditionelt været 8 point for top 6 efter 6 runder. 6. pladsen de sidste 5 år:
18/19 = 8 point.
17/18 = 9 point.
16/17 = 8 point.
15/16 = 8 point.
14/15 = 8 point.

Jeg tror på uafgjort i Lyngby, æv og alle er ekstra sure. Og så tror jeg på sejr imod SøE (som lukker lidt gas ud af ballonen), og så en sejr over Horsens.

AGF efter 6 runder: 8 point.

Svar #48
Puha, 1 point i tre kampe, heldigvis venter der 3 sikre point i Lyngby... ::)
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #49
Puha, 1 point i tre kampe, heldigvis venter der 3 sikre point i Lyngby... ::)
 Der er selvfølgelig ingen "sikre point", men altså lige nu er der 2 point til top 6, og selv hvis AaB vinder kan der maks være 3.
 Og altså igen: laver vi 7 point i de næste tre kampe, så hedder den nærmest sikkert top 6 efter runde 6. Op med humøret.

Simple Audio Video Embedder