Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd 19/20: AGF - FCM søndag 28.07.2019 kl. 16.00 (Læst 3870 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd 19/20: AGF - FCM søndag 28.07.2019 kl. 16.00

Svar #50
Puha, 1 point i tre kampe, heldigvis venter der 3 sikre point i Lyngby... ::)
Der er selvfølgelig ingen "sikre point", men altså lige nu er der 2 point til top 6, og selv hvis AaB vinder kan der maks være 3.
 Og altså igen: laver vi 7 point i de næste tre kampe, så hedder den nærmest sikkert top 6 efter runde 6. Op med humøret.
Hvis og hvis.....ud fra det jeg har set indtil nu er jeg IKKE tryg ved situationen.

Svar #51
Hvis og hvis.....ud fra det jeg har set indtil nu er jeg IKKE tryg ved situationen.
 Og til dem der siger: "hvis dette fortsætter så rykker vi ud"?
Eller "hvis man vil i top 6 så SKAL man slå Hobro?

Svar #52
Jeg vil lægge en anden vinkel og blot konstatere at uafgjort havde været retfærdigt. Skal man være bekymret, skal det være over vores nye keeper som ikke gjorde særlig meget rigtigt, men derimod solgte holdet med 5 min. tilbage. - Virkelig skidt debut.

Og når man ikke kan glæde sig over en sejr til sit eget hold, kan man da glæde sig over modstanderne, for
vorherre bevares, hvor er FCM dog markant ringere end FCK. FCM er vel nærmest en art uorganiseret fodboldvold uden mening, hvor FCK rent faktisk spiller for at vinde. Hvor var de dog ringe i dag. Deres økonomi og lønninger taget i betragtning repræsenterede de da den virkelige skandale.

Jeg tror trods alt vi er tættere på top 6 end bunden, når de næste kampe er spillet.

Svar #53
FCM er vel nærmest en art uorganiseret fodboldvold uden mening, hvor FCK rent faktisk spiller for at vinde.

Gravensen skamroste deres organisation og koncept/stil efter kampen, og roste deres indsats som værende pivhamrende professionel i dag.

Svar #54
Jeg fortvivler heller ikke. Forsvaret har stået solidt og kun lukket fire mål ind, tre i åbent spil. Det er godkendt, særligt med tanke på modstanderne. Vi spiller god fodbold længere fremme, i perioder rigtig god, og vi spillede på lange stræk lige op eller mere mod FCK og FCM. Vi mangler slutprodukt og skarphed, men det er noget, der kan trænes, og som der helt sikkert er fokus på allerede. De to første tredjedele er mere end godkendt, nu mangler den sidste.

William beviste jo godt nok ikke ligefrem, at vi her har fremtidens førstemålmand. Men han modbeviste det heller ikke modsat hvad man kunne forestille sig, at nogle allerede mener på mtac. Han begår to fæle fejl, hvor den ene koster point, og han viser heller ikke Grabaras suverænitet i luftrummet. Men hvem gør også det, og selv Grabara droppede to gange mod Vejle. Er der noget, der hedder premierenerver? Indtil videre skriver jeg hans indsats i dag på den konto. Med de skudsmål han har fået, både af PC og fra Sverige, MÅ der være noget mere i ham.

Det er med ham som med David og med hele resten af det her ret løfterige hold: Vi må bare give det tid. Det vanvittige er ikke at have forståelse, tålmodighed og tro på, at kontinuitet med det her hold og det her spil nok skal kaste resultater af sig. Det vanvittige ville være at fyre, købe og leje i panik, og derfor sker det ikke. Heller ikke Ekstra Bladet kan skrive det frem, for den tid er vi ude af.

Når det så er sagt, så er der kun to pointmæssigt acceptable udfald af de næste tre kampe: Syv point eller alle ni. Og i Lyngby er der et og kun et acceptabelt resultat. Naturligvis.

Svar #55
Så kører journalisterne den op i en spids igen - der skal snart fyres hvis det står til EB's formodninger Ny nedtur for AGF: Værste start i 12 år – Ekstra Bladet
Den dårlige start vil snart få panikken til at brede sig op på direktørgangen, hvor man ikke er tilfreds med, at der spilles fint fodbold uden, at der kommer point ind på kontoen.

Hvis AGF ellers ligner sig selv, kan der snart komme en fyring. Spørg bare Glen Riddersholm.
  Hold kæft hvor er det useriøst :-X
  Jep - især fordi, at truppen og klubben var klar over, at 1 point kunne være resultatet efter tre kampe med det startprogram. Det talte de om i Mediano (eller var det FodboldFM), at David Nielsen og truppen havde talt om denne situation, og man netop forberedte sig mentalt på, at de på pointtavlen kunne se skidt ud. Så ren bullshitartikel uden substans. Måske journalisterne stadig er på ferie og det derfor er skrevet af praktikanterne eller ferieafløserne.

Stiften havde gang i det allerede inden kampen i et interview med Munksgaard. Der skal nok være fans der reagerer på samme måde, men samme medier skal da ikke komme senere og sige fansene er hysteriske. Det samme gør sig som bekendt gældende med omvendt fortegn hvis vi vinder et par kampe. Det er ærgerligt at vi ikke lige hiver et point eller to mere hjem i de her kampe og det er i sidste ende manglende kvalitet, men lad os nu se når vi har mødt et mere bredt udsnit af hold og om vi ikke kan hive et par maginaler over på vores side også. Ja, der er da pres på de næste kampe, det er der i virkeligheden altid, men forskellen på panik eller ej er sgu ikke en brændt chance tre runder inde i sæsonen. Mediernes vinkling er useriøs, men heldigvis er klubben stærk nok nu til at der ikke er noget der breder sig op på nogen direktørgange uanset hvor meget de ønsker det. 

Svar #56
Kigger jeg udelukkende på spillet, så er jeg mere end tilfreds modstanderne taget i betragtning og imo spiller vi det bedste fodbold under DN, MEN det siger sig selv, uskarpheden ikke må fortsætte og personlige fejl i forsvaret skal også skæres ned.

Min påstand er dog at set over flere kampe, så vil pointene også komme, hvis det spillemæssige udtryk forbliver positivt. Det værste der kan ske, er hvis DN går i panik, men det virker han nu slet ikke som typen, der gør.

Eskelinens personlige fejl bekymrer mig slet ikke - Grabara havde også enkelte alvorlige fejl - det bekymrer mig dog, ud fra denne kamp, at han som type minder noget mere om Whalley end Grabara.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #57
Eskelinens personlige fejl bekymrer mig slet ikke - Grabara havde også enkelte alvorlige fejl - det bekymrer mig dog, ud fra denne kamp, at han som type minder noget mere om Whalley end Grabara.

Hans præstation i dag mindede mig mere om Javanovic efter hans hovedskade, hvor han skulle finde sig selv igen, og kom godt ud, men ofte kom skævt ud, og boksede i tide og utide.

EDIT: men enig i at det ikke bekymrer mig endnu.

Svar #58
Lidt ærgerligt vi ikke formår at få puttet bolden i kassen.

Vi har rigtig mange gode tendenser men jeg indrømmer, at jeg hele tiden sad med en følelse af at FCM's individualister kunne afgøre kampen. De virker til at have et niveau der lige er på et trin højere end vores.

Overordnet er jeg positivt overrasket over vores indsats. Vi formår rent faktisk at presse Fcm indimellem uden dog at blive konsekvent farlige. Det må også være en imponerende fysik der kan opgøres i tal for Fcm. De virker store/stærke over hele linjen og vi slår os indimellem på dem - gad vide om deres gennemsnitshøje ikke er væsentlig over vores eller er det blot en følelse jeg sidder med?
NP viser stor kvalitet i hans spil, jeg tror han bliver en rigtig stor gevinst for holdet på den lange bane. Vores nye målmand venter jeg med en dom over, umiddelbart lød det på DN som om han agerede som trænerteamet havde ønsket. Det var forresten et fint forsvar af en ny spiller i truppen - thumbs up herfra for den del og for at bringe lidt nuancer ind i den ellers overfladiske fodbolddebat der ofte er.

Kigger man på statistikken og ser lidt på kampene i sidste grundspil, så virker vi til at være langt mere med i kampene mod de to store FC-klubber. Vi har jo bolden halvdelen af tiden i modsætning til sidste år, hvor den bedste kamp lignede noget 40/60 fordeling (ser bort fra kampen hvor Fcm fik to røde kort). På den vis virker det til vi har udviklet os men dog ikke fået noget positivt ud af det i form af point - det var dog tæt på i dag. Vi skal dog vise noget mere effektivitet på alle vore chancer men mon ikke det er derfor blandt andet Helenius er hentet til klubben.

Svar #59
Han begår to fæle fejl, hvor den ene koster point, og han viser heller ikke Grabaras suverænitet i luftrummet. Men hvem gør også det....

Nu synes jeg også man skylder sig selv at huske hvor kort tid han har været i klubben, Grabara havde væsentligt mere tid til at lære sine medspillere at kende. Eskelinen var efter min mening kompromisløs og viste mod i feltet som Grabara, han har dog ikke Grabaras evne til at læse boldens bane, og placere sig helt rigtigt inden han gør sit udfald, det var primært derfor han boksede i flere situationer, og mistede bolden en enkelt gang da han prøvede at gribe. Men han kostede heller ikke 100 mio. som Grabara gør, og hvis Nikolaj Pold kan bygge på hans udvikling, så skal vi nok blive rigtigt tilfredse med ham.

Svar #60
Nu synes jeg også man skylder sig selv at huske hvor kort tid han har været i klubben, Grabara havde væsentligt mere tid til at lære sine medspillere at kende. Eskelinen var efter min mening kompromisløs og viste mod i feltet som Grabara, han har dog ikke Grabaras evne til at læse boldens bane, og placere sig helt rigtigt inden han gør sit udfald, det var primært derfor han boksede i flere situationer, og mistede bolden en enkelt gang da han prøvede at gribe. Men han kostede heller ikke 100 mio. som Grabara gør, og hvis Nikolaj Pold kan bygge på hans udvikling, så skal vi nok blive rigtigt tilfredse med ham.
@T-Knogle‍ 
Enig.
Jovanovic havde også rigtig lang tid at træne sig ind på holdet. Det giver en helt anden ro for en ung målmand er jeg sikker på. Jova blev skrevet med 28.maj, dagen før sidste runde i 15/16-sæsonen, men trådte først til truppen ifb. med opstarten til 16/17-sæsonen

Svar #62
Øvøvøv. Vi havde sku fortjent tre point, men op på hesten. Det er altså ikke nogen katastrofal sæsonstart. Hvis vi får 3 point i Lyngby ser det hele pludselig meget bedre ud.

Jeg var dybt imponeret og Nicolai Poulsen i dag - hold da op en kæmpe chef han er. Han er en milliard længder bedre en Guira.

Derudover synes jeg også der bliver gået lige lovligt hårdt til Eskelinen. Manden er 22 år, får sin hjemmebanedebut foran knap 12.000 tilskuere mod de regerende vicemestre. Mon ikke der har været enkelte nerver? Udover de tre store fejl, så synes jeg helt klart, at der er potentiale. Han gik meget uimponeret ud i feltet og forsøgte at dominere det - og det altså mod et af ligaens mest frygtindgydende hold på standarder. Jeg synes slet ikke han minder om samme type som Whalley - han forsøger netop at fylde noget mere og tage noget mere kontrol. Giv ham nogle flere træninger og et par kampe mere, så han føler sig tryg, og så tror jeg nok, det skal blive godt.

Det største spørgsmålstegn for mig efter de første tre kampe er Casper Højer. Han har slet ikke lignet sig selv og har leveret tre overordentligt blege præstationer. Jeg har undret mig over, om det har været fordi der har været kontakt med FCK ift. et skifte, for han burde jo egentlig være mere motiveret for at spille godt, nu når han bliver presset af Gersbach? Jeg håber virkelig han opper sig, for vi har sku ikke råd til at han ikke rammer dagen.
En efterårsprofet uden lige - vinder af Optimismebarometerquizzen E2017 & E2018.

Svar #63
Øvøvøv. Vi havde sku fortjent tre point, men op på hesten. Det er altså ikke nogen katastrofal sæsonstart. Hvis vi får 3 point i Lyngby ser det hele pludselig meget bedre ud.

Jeg var dybt imponeret og Nicolai Poulsen i dag - hold da op en kæmpe chef han er. 
@LasseSJ‍ 
Enig. 
Og det har jo nok overrasket de fleste hvor lille hullet efter Stage skulle ende med at blive, når nu NP har gået amok derinde. Sikke en kamp, og også i Parken, endda med en god assists, og lange flotte skift.

Det største spørgsmålstegn for mig efter de første tre kampe er Casper Højer. 
Meget enig. Og hvor start 11 er svækket en anelse ift Grabara vs Eskelinen og manglen af Stage, så har bredden fået et gevaldigt hak op af. Eksempelvis kan svaret på et af de "største spørgsmålstegn" allerede være i truppen "Gersbach". 

Sammenlignet med efteråret er start 11 betragteligt forbedret. 
Der er vi gået fra at have Stage/Mmaee som angriber til Patrick Mortensen og Helenius.
Og på målmandsposten fra at have Whalley+TK til at have Eseklinen+Whalley.
? Thorsteinsson er kommet til som supplering til Bundu/Ankersen = igen et bredde-spørgsmål, da kun 2 af de 3 spiller samtidig.

Svar #64
Det største spørgsmålstegn for mig efter de første tre kampe er Casper Højer. Han har slet ikke lignet sig selv og har leveret tre overordentligt blege præstationer. Jeg har undret mig over, om det har været fordi der har været kontakt med FCK ift. et skifte, for han burde jo egentlig være mere motiveret for at spille godt, nu når han bliver presset af Gersbach? Jeg håber virkelig han opper sig, for vi har sku ikke råd til at han ikke rammer dagen.

Ja Højer, Mortensen og Ankersen skylder en rigtigt go kamp i denne sæson, det kan passende komme mod Lyngby på mandag.

Svar #65
Udover de tre store fejl, så synes jeg helt klart, at der er potentiale.
Det kan man desværre bare ikke sige om en keeper. Hver store fejl derfra resulterer i farlige situationer og meget ofte i mål. Jeg håber og tror også at det bliver bedre - han må jo have præsteret godt til træning, ellers var han ikke startet inde i går.
Det var en tæt kamp og det viser der er bund i holdet, men de manglende points gør til gengæld at vi pinedød er nødt til at vinde over de hold, vi må forvente at være bedre ind - startende i næste runde.
Spillerne virkede til at kunne mærke den gode stemning på stadion, og jeg tror det hjalp holdet frem.

Svar #66
Ja Højer, Mortensen og Ankersen skylder en rigtigt go kamp i denne sæson, det kan passende komme mod Lyngby på mandag.

@T-Knogle‍ 
Jeg synes egentlig ikke Mortensen kan gøre for at han ikke scorede imod Hobro og FCM, da han fik 0 af chanerne. Jeg synes faktisk at holdet har svigtet Mortensen lidt ift at være dårlige til at sætte ham op. I Parken scorede han et offsidemål, havde en stor chance, og andet, der ikke helt blev som håbet. 

Og jeg glæder mig til de tre næste kampe, også ift Mortensen.

Svar #67

Gense lige højdepunkterne. FCM har 1 skud på mål hele kampen, og det var straffesparket. Satans også hvor havde vi fortjent minimum det ene point...

Svar #68
Argh... Munksgaard redder en på stregen også.

Svar #69
Argh... Munksgaard redder en på stregen også.

@fsc
Tjek. Den ser unægteligt ud til at være på vej i mål, omend jeg ikke er 100% på om den havde ramt stolpen. Mon det er derfor den ikke er talt med i den officielle Superliga-performance-center?

AGF - FC Midtjylland | 3F Superliga

Svar #70

• undefined
Skud på mål 4-3?
Men det er interessant statistik der hovedsageligt er i vores favør, også med et klart spilovertag da de scorer til sidst. De vinder dog 'tacklinger succcesrate' 80% mod 41%, der både kan indikere behov for at tackle mere, men måske også hvorfor vi ikke fik gevinst af et spilovertag i en god del af kampen?

Svar #71
Tror den er noteret som "blokeret"

Svar #72
Og det har jo nok overrasket de fleste hvor lille hullet efter Stage skulle ende med at blive, når nu NP har gået amok derinde.

NP spillede virkeligt godt i går. Jeg må sige han er en stor overraskelse for mig og det er ligefør jeg vil gå så langt som til at sige at det er status quo (eller måske endda en lille upgrade) på  6'er positionen.

Men NP blev jo ikke hentet for at erstatte Stage, men for at blive en af tre på midten sammen med Amini og Stage. Imo efterlader Stage derfor stadig et stort hul på 8'eren.  Og jeg synes også de første kampe viser at vi skal have en upgrade her.

Svar #73
NP spillede virkeligt godt i går. Jeg må sige han er en stor overraskelse for mig og det er ligefør jeg vil gå så langt som til at sige at det er status quo (eller måske endda en lille upgrade) på  6'er positionen.

Men NP blev jo ikke hentet for at erstatte Stage, men for at blive en af tre på midten sammen med Amini og Stage. Imo efterlader Stage derfor stadig et stort hul på 8'eren.  Og jeg synes også de første kampe viser at vi skal have en upgrade her.
Jeg har ikke set det hele her i starten, men mit indtryk er at han faktisk lever meget godt op til det klubben sagde omkring styrker og svagheder ifht Stage. Deres respektive styrker kunne komme fint til udtryk sammen med Stage på 8'eren, så det er lidt ærgerligt ikke at få det at se. Reelt må man dog have været forberedt længe på at Stage kunne blive solgt efter EM.

Det betyder at vi nok nu er lidt stærkere på 6'eren, men lidt svagere på 8'eren, men numerisk er det vel status quo, så det kommer an på om Duncan meget hurtigt bliver en mulighed. Hvis PC ligger og lurer på muligheder sent i vinduet må det dog være en af positionerne han holder lidt øje med.

Svar #74
@Geza Toldi‍ 
Det er rigtigt at det var meningen at Stage skulle prøves af som den offensive 8'er. Men da han ikke nåede det, så er det vel unfair at sige at det er der hullet nu er. Det er vel der hvor han tager fra? Og når NP er eneste mand kommet ind til den plads, så er han endt som arvtager til pladsen. Men jeg er enig i, at NP ikke var tænkt som Stages afløser, men derimod Guiras. Men da det var Stage der spillede pladsen, så bliver det lidt omsonst at sige at NP har taget over for Guira. 

Men ift at det ifølge PC var planen at Stage skulle have en mere offensiv rolle, og at NP og Stage skulle spille sammen, så er spørgsmålet hvad planen var med Amini (ved vi bl.a. fordi NP udtalte at han havde set frem til det, og dermed jo ikke kunne være blive stillet i udsigt at skulle afløse Stage, men derimod spille sammen med ham).

Var planen at Amini skulle sælges? Og at man blev enige med ham om at han skulle spille kontrakten ud, nu hvor Stage pludselig skulle væk? Og for at lokke lidt yderligere, så hentede man et par australiere til holdet!? :D 

Svar #75
Og så må vi jo også gå ud fra, at vi umiddelbart gerne vil have en Stage-type frem for en Blume/Sana-type på den 8'er. såfremt det var "planen". Stage vandt flest luftdueller i ligaen, og det ville sgu være synd at sige at Blume/Sana gør det :D Så i min lille flok jeg er til fodbold med, der blev vi enige om at Okosun fra FCM var opsat. Men nu har FCM jo sagt JP på bænken og spiller fast med Okosun, så det går jo nok ikke.

Svar #76
Det er rigtigt at det var meningen at Stage skulle prøves af som den offensive 8'er. Men da han ikke nåede det, så er det vel unfair at sige at det er der hullet nu er. Det er vel der hvor han tager fra?

Men grunden til at Stage skulle rykkes frem på 8'eren var vel fordi der i forvejen var et hul der ved siden af Amini, som han med hans kompetencer forventeligt ville kunne fylde. Med tilgangen af NP, fik man en mere skræddersyet 6'er, samtidig med at Stage kunne rykkes frem og fylde hullet ved siden af Amini.

Svar #77
Og så må vi jo også gå ud fra, at vi umiddelbart gerne vil have en Stage-type frem for en Blume/Sana-type på den 8'er.

Jeg tror du har ret i at DN/PC gerne vil have en lidt anden type end Blume/Sana vedsiden af Amini. Det bliver lidt for tyndbenet med Blume/Sana ved siden af Amini og vi mister lidt for let kontrollen på midtbanen (i hvert fald mod FCK og FCM). Stage havde passet perfekt her med hans pasningsstyrke, dynamik og fysik.

Men NP har overasket positivt og og bringer en god defensiv balance, så måske kan det give plads til Sana mod de lidt svagere modstandere. Det håber jeg.

Svar #78
Super mange kompetente indlæg, hvilken fornøjelse med dette forum, hvor det hele ikke er sort-hvidt. Jeg er fan.

Er enig i de mange ting der er skrevet, og synes vi skal holde fast i, at vi har spillet overvejende godt og langs jorden samt været stærke defensivt og haft god fart på kanterne i de 3 første kampe, nu må vi se om vi ikke kan slå kapital af det i de næste 5 kampe, og se hvor vi står 1/9 også trupmæssigt når vinduet lukker.

Truppen ser fornuftig ud, og der skal virkelig kvalitet eller spændende talent ind, ellers er bredden fin. Jeg er ikke bange for at spille med Hvidt, Anbo og tror også Zach kan noget - ellers havde han ikke holdt Hvidt ude af truppen og fået en 4 årig deal. Zach har også vist potentiale i træningskampene - inkl. den kamp og prøvetræning for nogle måneder siden.

Mon ikke PC lurer på om der byder sig 1-3 spændende muligheder i slutningen af vinduet, når han kan komme til bordet (med vores plads i fødekæden). Alt efter om der også ryger noget ud.

Omvendt meget tyder på at YT - eller måske Sana kan ryge afsted, hvis der kommer et godt bud. Anker måske også. Whalley måske, hvis man tror på TK som backup. Højer er også en ubekendt ift udlandet og FCK-snakken. Tror nu han bliver til Jul.

@ Toldi - Kan sagtens følge dig men synes nu kampen og stats mod fcm viser, at man sagtens kan have overtaget også med en tyndbenet Blume. Synes ikke han var så synlig i duellerne som NP, men det virkede meget stærkt som team.

@ Stig - det var prof af fcm, men havde AGF vundet eller holdt 0-0 tror jeg som Graversen havde sagt det samme om AGF - synes vi spillede en god kamp, bortset fra et par kiksere fra WE, Tingager samt Højer, Bundu og Jon Dagur offensivt.

Og enig især afleveringerne fra kanterne savnede kvalitet - både præcision til PM eller mangel samme til ham. Blume kunne også have scoret, hvis Bundu havde lagt den tilbage, der hvor Blume stod 10-12 meter fra mål. Blume er eminent til at tage de rette løb ind i feltet. Det skal vi lære at slå kapital af.

Eskelinien ser spændende ud - virkelig en keeper der er modig. Ja lavede fejl, gjorde Grabara også. Mon ikke han lærer at blive stående på fødderne og blokere næste gang istedet for at risikere et staffe. Eller vente og se om Tingager nåede tilbage efter sin misser.

Svar #79
Må jeg godt, uden at foresætte FCK tråden bemærke at JEG mener at der var fight og vilje over hele banen OGSÅ mod FCM. Jeg så tre taklinger hvor jeg synes at GF spilleren træk sig. Dog understregede junior at " Jeg havde sgu også trækket mig fra den" to gange.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #81
Fokus: Se alle William Eskelinens aktioner fra sin AGF-debut | BT Sport -...

Alle Eskelinens aktioner imod FCM!

Vildt at han ifølge videoen spiller en fejlfri første 58 minutter!
Hele første halvleg har han lutter gode aktioner.

Så 3 kæmpe fejl:
1: Hvor han sparker hul i luften, og Munksgaard må redde på stregen.
2: Han bokser et hul i luften. 
3: Straffesparket.

Men derudover, så var han rigtig god på fødderne, og kom med stort mod ud i nærmest alt, og selv efter hullet han boksede i luften, fik han reddet flot i luften efterfølgende. Laver han fejl, så er det bare videre, ligesom Grabara/Jovanovic (på nær i hans nervøse fase omkring hovedskaden, og enkelte kampe i starten).

Svar #82
Han er ikke den første klassemålmand der bokser hul i luften ... og heller ikke den sidste ;-)

Svar #83
Han er ikke den første klassemålmand der bokser hul i luften ... og heller ikke den sidste ;-)
 Enig. Og 2 af de 3 fejl kunne en Jovanovic i hans første år i AGF  jo sagtens have begået. Han havde både sparket forkert til bolden så det blev farligt (gjorde han et par gange), og bokset hul i luften (skete flere gange især ifb. hovedskaden, og i starten).

Svar #84
  Enig. Og 2 af de 3 fejl kunne en Jovanovic i hans første år i AGF  jo sagtens have begået. Han havde både sparket forkert til bolden så det blev farligt (gjorde han et par gange), og bokset hul i luften (skete flere gange især ifb. hovedskaden, og i starten).
For ikke at nævne Grabara. Hans spil med fødderne blev aldrig godt, og han havde da også en enkelt kamp hvor alt gik galt.

Svar #85
For ikke at nævne Grabara. Hans spil med fødderne blev aldrig godt, og han havde da også en enkelt kamp hvor alt gik galt.
Eskelinen trådte også ind på en noget større scene end han er vant til. Det er svært at vide om han var lidt nervøs, om den første fejl havde indflydelse på de næste, men det er jo små ting i koncentration og timing der gør forskellen. Han skal ikke vurderes hverken for eller imod på en eller to kampe, men klubben skal selvfølgelig være opmærksom på at han ikke bliver ramt af presset. Grabara var vant til verdensstjerner og totalt kold, men det kan jo godt være Eskelinen skal have lidt tilvænning. Han kan eventuelt låne PM's mentaltræner hvis det er.

Svar #86
Jeg var meget tilfreds med Eskelinen ved pausen. Der var mange faktorer der talte imod ham. Helt nye medspillere for første gang. Stort forventningsfuldt hjemmepublikum og et stærkt modstanderhold, som har dødbolde som speciale.

Læg dertil, at han blev slået nærmest groggy i 1. halvleg, da han gik modigt ud i feltet og afværgede et frispaksindlæg. Faktisk var Whalley ude at varme op to gange i løbet af kampen, så man kan virkelig tale om en hård debut.

Jeg kan godt se potentialet i ham, men det er klart at en målmand altid vil blive bedømt på sine fejl, modsat en angriber, som bliver bedømt på antal vellykkede aktioner.

Svar #87
Fokus: Se alle William Eskelinens aktioner fra sin AGF-debut | BT Sport -...

Alle Eskelinens aktioner imod FCM!

Vildt at han ifølge videoen spiller en fejlfri første 58 minutter!
Hele første halvleg har han lutter gode aktioner.

Så 3 kæmpe fejl:
1: Hvor han sparker hul i luften, og Munksgaard må redde på stregen.
2: Han bokser et hul i luften.
3: Straffesparket.

Men derudover, så var han rigtig god på fødderne, og kom med stort mod ud i nærmest alt, og selv efter hullet han boksede i luften, fik han reddet flot i luften efterfølgende. Laver han fejl, så er det bare videre, ligesom Grabara/Jovanovic (på nær i hans nervøse fase omkring hovedskaden, og enkelte kampe i starten).
Nu har den sportslige ledelse meldt åbent ud, at man gerne vil have en målmand, der kommer ud af målet. Vi skal ikke så langt tilbage i tiden, før vi havde en anden målmand, som var god til at komme ud af målet og møde angriberne aggressivt og vinde en masse mand til mand dueller: Staff. Men hvis jeg skal være ærlig, så havde jeg et kæmpe problem med, at han gang på gang rendte rundt ude i kanten af straffesparksfeltet, hvilket efterlod et par af de øvrige spillere (som ikke må tage med hænder) inde på målstregen med et par høje angribere foran dem. I forhold til det straffespark Eskelinen begik, så var hans største fejl ikke, at han kom for sent. Den største fejl var, at han fejlvurderede, at Tingager stadigvæk kunne presse FCMs angriber så langt ned til baglinien, at vinklen ville blive for spids at afslutte fra. Herefter ville der kun være mulighed for et indlæg, som ville være lettere at håndtere, hvis der stod en målmand i målet, som kunne tage med hænder. Selv hvis Eskelinen ikke havde lavet straffesparket, så ville han være på skovtur, når et indlæg blev slået og her er det en fordel at have en mand i målet (eller til at gå ud af målet), som samtidig må tage med hænder. Håber der bliver rettet op på det, for jeg haft det svært med alle de gange, hvor Staff var på skovtur og forsvarsspillerne blev låst i målet. Når en målmand alligevel kommer på mellemhånd er det den nærmeste medspillers pligt at komme imellem sin målmand og modstanderens angriber, så målmanden kan spæne tilbage i kassen.

Svar #88
Man kan altid efterrationalisere på de her 50/50 situationer. Hvis en spiller er fri, så skal målmanden selvfølgelig komme ud og "gøre målet mindre". Er han presset af en forsvarer skal målmanden forholde sig mere passivt. Men i situationen er det jo en lynafgørelse der skal træffes.

Jeg er nu ret sikker på, at det PC/DN mener med, at man vil have en målmand der kommer ud af målet, handler mere om høje indlæg i feltet. Det var ikke Staffs ekspertise. 

Svar #89
Jeg er nu ret sikker på, at det PC/DN mener med, at man vil have en målmand der kommer ud af målet, handler mere om høje indlæg i feltet. Det var ikke Staffs ekspertise.
Jeg synes nu at kunne huske, at David forsvarede ham, fordi de havde bedt om at få en målmand, som går aggressivt til værks i feltet. Om David også forsvarer ham i denne situation, finder vi nok aldrig ud af. Jeg håber bare ikke at skulle se ham løbe rundt ude ved kanten af straffesparksfeltet imens markspillere - som ikke må tage med hænder - bliver efterladt i målet.

Simple Audio Video Embedder