Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; FCK - AGF, fredag d. 19.07.2019 kl. 19.00 (Læst 5892 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; FCK - AGF, fredag d. 19.07.2019 kl. 19.00

VERSUS

Information om modstanderen:

Holdet:
Manager/Træner: Ståle Solbakken
FC København blev skabt i 1992, som en overbygning på KB og B1903.
Begge klubber havde økonomiske problemer.

Vigtigste spiller/spillere
Der er nok at vælge imellem, men spillere som Robert Skov, Viktor Fischer eller Jens Stage ;) kunne være et bud

Transfervindue

IND:
Karl-Johan Johnsson (Guinkamp)
Victor Nelsson (FCN)
Sten Grytebust (OB)
Carlo Holse (Esbjerg fB, lejeaftale udløber)
Mads Roerslev (Vendsyssel FF, lejeaftale udløber)
Karlo Bartolec (FC Nordsjælland)

UD:
Jesse Joronen (Brescia)
Denis Vavro (Lazio)
Michael Lüftner (udlejet)
Aboubakar Keita (Oud-Heverlee)
William Kvist (Karrierestop)

Lidt om AGF:

Vi spille Whist kort:
Gul:
Målmand 0
Forsvar 2
Midtbane 1
Angreb1

Rødt:
Målmand 0
Forsvar 0
Midtbane 0
Angreb 0

Hvilken kæde spiller score karlene i:

Målmand 0
Forsvar 1
Midtbane 0
Angreb 0

Form barometer
FCK
V
AGF
U

Turneringen generelt:

Rundens øvrige kampe
Søn 12.00 Silkeborg - AC Horsens
Søn 14.00 AaB - Sønderjyske
Søn 14.00 Esbjerg - Hobro
Søn 16.00 Randers - Brøndby
Søn 18.00 FCM - FCN
Man 19.00 OB Lyngby

Stillingen inden runden:

Nr.NavnK.P.
1.BIF13
2.FCM13
3.Lyngby13
4.FCK13
5.Sønderjyske13
6.FCM13
7.AGF11
8.HOB11
9.OB10
10.RFC10
11.EFB10
12.AaB10
13.ACH10
14.SIF10

Som tidligere nævnt så er der i år to FCK fans med

Kristian Hertz

Hvad forventer du af FCK i sæsonen 2019 – 20?

I 19/20 forventer jeg, at FCK kæmper med om DM-titlen til de sidste runder og kommer i europæisk gruppespil. Jeg håber på CL -deltagelse og mesterskab.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Jeg synes vinduet har været spændende og er glad for at to u21-landsholdsspillere er kommet ind. Med Boilesens skade så klart en venstre back. Ellers krydser jeg fingre for at Pieros bliver solgt og Sisto kommer ind.

AGF har i mange år haft titlen som Galehus og ofte får fans skyld for at snakke om Champions League efter to sejre, men hvordan ser du på AGF?

Jeg synes stadig at AGF let lader sig begejstre. Heldigvis. De har en meget god fankultur og jeg kan godt lide at man ser glasset som halvt fyldt. Jeg tror at kommer til at kæmpe med om mesterskabsslutspillet. Jeg ser kun fire stærkere hold og så en gruppe på 5-6 hold der kæmper om de sidste to. AGF er et af de 5-6 og jeg tror de får en plads. Specielt hvis Backmann holder sig skadesfri og den meget nye midtbane finder formen senest til foråret.

Bjørn Boyer

Hvad forventer du af FCK i sæsonen 2019 – 20?

Jeg forventer det som alle andre nok også gør, at vi tager mesterskabet og måske nok også pokalen! Så håber jeg at vi kan nå endnu et europæisk gruppespil selvfølgelig helst chl men Europa league er vel også okay. Europa efter jul ville være rigtig lækkert men regner på ingen måde med det.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Jamen nu har vi jo desværre lige mistet Boilesen de næste 6-9 mdr, så en back kunne være dejligt men ellers så synes jeg at vi er kommet fint ud af vinduet som det ser ud lige nu.

AGF har i mange år haft titlen som Galehus og ofte får fans skyld for at snakke om Champions League efter to sejre, men hvordan ser du på AGF?

I fra Aarhus er altid sjove at drille med galehus og jeres evige drømme men lige pt er det på ingen måde lige så slemt som det der sker ude i Brøndby så lige pt slipper I for at være de værste!
Men hjerteveninder bliver København og Århus nok aldrig.

De tørre oplysninger:
TV: TV3+ 

Live: Telia Parken
Kapacitet: 38.065 pladser

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; FCK - AGF, fredag d. 19.07.2019 kl. 19.00

Svar #1
Jeg mener FCK har en tilgang mere, men kan ikke helt huske hvem det er?

Svar #2
Jeg mener FCK har en tilgang mere, men kan ikke helt huske hvem det er?
Stage er kun lejet ud for at give ham kamperfaring på et lavere niveau :D

Svar #3
Det bedste ved dagens kamp er, at vores 4 sløjeste (Whalley, Ankersen, Sana og Højer) allesammen har en direkte afløser klar*. Thorsteinsson som kom ind for Ankersen, og Gersbach som snart er klar hvis Højer fortsætter i det gear fra i dag, og Eskelinen (*som er lige på trapperne) istedet for Whalley. Og ja, så er Helenius klar til at komme ind for Sana!.

Så man sidder ikke (eller jeg gør i hvert fald ikke) og tænker: "hvad skal vi dog gøre for at ændre dette her?". Der er ingen håbløshed efter en kamp hvor vi skaber 10+ chancer. Hold skal ofte lige igang, og vi er på tavlen og fik scoret. Mortensen brændte ingen chancer, og det var vel mere uheld at ingen tilfaldt ham. Amini/Ankersen/Bundu/Sana/Højer skylder alle en.

Svar #4
Vi blir slagtet

Svar #5
Vi blir slagtet
som vi spillede idag, så er 5-0 imod FCK nådigt sluppet, sjældent har jeg set sådan  en usammenhængende lad præstation over hele linjen med få undtagelser - æv æv

Svar #6
Puha. Whalley og Ankersen mod FCK holder ikke. Håber Eskelinen og Jon er klare fra start. Og så må Backman også gerne være klar til luftspillet.

Svar #7
Her lige over middag offentliggjorde FCK deres 18 mands trup. Nu er vi de eneste i landet, som først offentliggør truppen på kampdagen. Roger over, hemmelige Højlund. Har I helt glemt, at bare lidt åbenhed både giver omtale og dermed interesse for “produktet” ?

Svar #8
Her lige over middag offentliggjorde FCK deres 18 mands trup. Nu er vi de eneste i landet, som først offentliggør truppen på kampdagen. Roger over, hemmelige Højlund. Har I helt glemt, at bare lidt åbenhed både giver omtale og dermed interesse for “produktet” ?
 Lige præcis denne gang forstår jeg det godt, med tanke på at vi spillede for 3 dage siden... 

Er det egentlig ikke David og PC der bestemmer det, og bare Højlund der formidler det?

Svar #9
Lige præcis denne gang forstår jeg det godt, med tanke på at vi spillede for 3 dage siden...

Er det egentlig ikke David og PC der bestemmer det, og bare Højlund der formidler det?

Går ud fra, at kommunikationschefen i dialog med DN og PC sammen afgør den slags, men det er vel SHC der bør rådgive professionelt på dette felt. Tænk sig: FCK skriver endda også  kl. 13.30, hvilke spillere der er skadede. Jamen, kan de mennesker da slet ikke holde på en hemmelighed 😉?

Svar #10

Går ud fra, at kommunikationschefen i dialog med DN og PC sammen afgør den slags, men det er vel SHC der bør rådgive professionelt på dette felt. Tænk sig: FCK skriver endda også  kl. 13.30, hvilke spillere der er skadede. Jamen, kan de mennesker da slet ikke holde på en hemmelighed 😉?

Meget enig. Det er decideret jammerligt, at de ikke smider den ud dagen inden. Og at SHC dertil dækker sig ind under at der er flere klubber der gør det, er ganske enkelt noget vås. Det er pisse irriterende - og tør slet ikke tænke på udfaldet af Hobrokampen - hvis(GISP) Hobro havde kendt vores trup et døgn i forvejen. Uha uha.....

Svar #11
Jeg er ikke enig. Så længe det ikke er et krav at offentliggøre truppen dagen før, så synes jeg ikke vi skal gøre det. Specielt ikke i en situation, hvor der konstant er tvivl om vores to vigtigste spillere (Backman og Mortensen).

Lige netop mod FCK kunne det dog være ligegyldigt, da de næppe ændrer på deres taktiske oplæg ud fra hvordan vi stiller op.

Svar #12
Her er så truppen: Truppen klar til FCK-kamp - AGF Fodbold

Der er mulighed for debut til Eskelinen og Gersbach.

Svar #13
Lige nu den stærkeste trup, vi kan stille, da Helenius nok ikke er i tilstrækkelig kampform endnu i.f.t. Alexander A. Mon ikke mange af de unge får chancen i pokalen. Toutouh må være færdig, siden han efter endnu en sæsonopstart ikke er klar til at træde ind i truppen. Sørgelig deroute for en engang så talentfuld spiller.

Svar #14
Lige nu den stærkeste trup, vi kan stille, da Helenius nok ikke er i tilstrækkelig kampform endnu i.f.t. Alexander A. Mon ikke mange af de unge får chancen i pokalen. Toutouh må være færdig, siden han efter endnu en sæsonopstart ikke er klar til at træde ind i truppen. Sørgelig deroute for en engang så talentfuld spiller.

Ja eller også er Toutouh tæt på at blive solgt, jeg tror Eskelinen får debut, og så bliver Jon D nok valgt over Ankersen, hvis ikke han virkelig har vist noget i træningen siden i mandags.

Svar #15
Ankersen er en af vores bedste kontraspillere og han arbejder også godt defensivt. Jeg tror han starter.

Det er altså også lidt sigende, at Helenius ikke engang kan finde plads på bænken.

Svar #16
Lige nu den stærkeste trup, vi kan stille, da Helenius nok ikke er i tilstrækkelig kampform endnu
Har han været skadet siden han ikke er i form eller? Jeg undrer mig over han ikke er med.

Svar #17
Ankersen er en af vores bedste kontraspillere og han arbejder også godt defensivt. Jeg tror han starter.

Det er altså også lidt sigende, at Helenius ikke engang kan finde plads på bænken.

Jakob Ankersen har haft et meget svagt 2019, men jeg er også helt sikker på, at han får chancen igen pga. det du nævner.

Svar #18
Godt tegn i forhold til Backman, at Hausner ikke er med. Han havde været i truppen, hvis Backman stadig ikke var helt klar.

Er jeg den eneste, der tænker, at det ikke nytter noget med Sana fra start? Vi får næppe bolden mere end 40 procent af tiden, og vi får brug for fysik og arbejdsvilje mod Zeca og Falk inde midtpå. Kunne være Thorsteinsson i stedet for Sana, fordi han fylder mere og stadig også truer fremad banen. For Sana kunne tale, at FCK vil give os mere plads, end Hobro gjorde. Bruger Sana den ekstra plads til at arbejde mere målsøgende, mere i banens længderetning, kan det måske kompensere for hans begrænsede evner defensivt.

En anden betænkelighed er Bundus evner defensivt. Tør vi lade ham prøve at holde styr på Victor Fischer, alternativt Falk hvis FCK spiller Fischer helt fremme? Med Lunding ude har vi bare ikke mange andre muligheder end Bundu. Jon igen, måske - eller en større rokade, hvor Ankersen spiller til højre, og vi spiller med både Højer og Gersbach til venstre. Det virker bare for drastisk og slet ikke sammenspillet nok.

Svært bliver det under alle omstændigheder, men FCK’s bagkæde er ny, og jeg mener stadig, at vi skal frem og true den. Møder vi dem højt, og får vi lukket deres midtbane mest muligt ned, er der chancer. Vi skal ikke ud i at stå lavt, for det gør kampen meget lang, og FCK’s angreb vil før eller siden straffe os for det.

Svar #19
Mustapha Bundu er sandsynligvis vores bedste våben mod FCK.
Pierre Bengtson er suverænt det svageste led hos FCK, så hvis vi skal true FCK's defensiv er det oplagt at gøre det fra den  (højre)kant. 

Generelt fungerer to backs i samme side som regel også ganske elendigt. Man vinder lidt defensiv discplin, men ellers har de en tendens at løbe i vejen for hinanden og ikke bidrage offensivt.

Omvendt er jeg enig angående Tobias Sana. Det er næsten dømt til at gå galt - med mindre vi ligefrem formår at have bolden ligeså meget som FCK. Eneste forbehold er, at Bror Blume også plejer at præstere svagt i kampe med meget duelspil og fysisk pres fra modstanderen. 

Svar #20
Så er det Jon i stedet for Sana. Enig i perspektiverne i Bundu vs. Bengtsson - men Stats, tør du også gøre Bundu til Fischers overfrakke?

At Fischer vil gøre sig fri af Bundu utallige gange er meget  forudsigeligt. Vi kan så vælge at sige, at Munksgaard må tage sig af Fischer, før han får et slutprodukt ud af at have lagt Bundu bag sig - fordi vi vil have Bundu med for at udfordre Bengtsson.

Svar #21
At have nogle våben begge veje er ikke kun et spørgsmål at kunne score selv, men også at 'moderere' dem lidt i deres offensiv så de ikke bare kan trykke os ned hele kampen. Det rammer også deres offensiv, hvis Bengtsson skal tænke mere defensivt. I det hele taget skal vi kunne ramme dem med nogle kontrastød og også lige få aflastet forsvaret ind imellem. Og så behøver vi altså heller ikke tænke at det bare er et spørgsmål om nederlaget størrelse, selvom det kræver en god dag og lidt marginaler at få noget med. Ringere er vi altså heller ikke. Tror jeg da ikke :)

Svar #22
Dagens startopstilling:
Oscar Whalley - Alexander Munksgaard, Frederik Tingager, Jesper Juelsgård, Casper Højer Nielsen - Mustafa Amini, Nicolai Poulsen, Bror Blume - Mustapha Bundu, Patrick Mortensen, Jakob Ankersen.

Eneste ændring altså Blume i stedet Sana

Svar #23
Meget spændende eksamen for Whalley. Står han en brandkamp, holder han Eskelinen bag sig, i hvert fald lidt endnu. Står han okay uden at være blændende, ligner det et tæt løb om at stå mod FCM. Og dropper han eller er han bare usikker, så er der noget konkret at hænge et skifte til en formentlig bedre målmand op på.

Blume...er det nu nogen videre smart løsning? Lidt farveløst valg i forhold til Thorsteinsson og Sana. Ikke den store duel- og presspiller og slet ikke så udfordrende som de andre to. Men måske nok den mest klassiske boks til boks-spiller, vi kan sætte ved siden af Amini. Konservativt og lidt leverpostejfarvet, men nu må vi jo se. Er parat til at æde mine ord (og det uden både bacon og rødbeder), hvis Blume giver anledning til det.

Svar #24
Dagens startopstilling:
Oscar Whalley - Alexander Munksgaard, Frederik Tingager, Jesper Juelsgård, Casper Højer Nielsen - Mustafa Amini, Nicolai Poulsen, Bror Blume - Mustapha Bundu, Patrick Mortensen, Jakob Ankersen.

Eneste ændring altså Blume i stedet Sana
Alle spillere der var her i sidste sæson udover Poulsen? Der må anses for en bytter med Stage.

Satser DN på kontinuitet eller mangler PC at levere forstærkninger? Alternativt har han satset på forstærkninger der kan levere senere....eller leverer han selv senere i vinduet...

Men de kan jo bare slå FCK - kom så de hviiieee.......!

Svar #27
Underlig - naiv? - forsvarsopstilling, der gør, at FCK kan spille os tynde i Bundus side og bringe sig foran. Ellers ok halvleg, der efter min mening dog både afslører en lille mangel på selvtillid overfor FCK, men også at der heldigvis er nogle der tør og kan tage konkurrencen op. Fx Mortensen, Amini, Bundu og Poulsen.

Svar #28
Nøj, hvor skulle Tobias Sana flås ud igen efter sådan en aktion der.

Svar #29
Faktisk viste kampen, i mine øjne, at min kritik af Hobro kampen ver / er rigtig. Idag spillede de en kamp mod topholdet der sagtens kunne udløse point. Modsat Hobro kampen var alle mand klar til kamp og kæmpede røven ud af bukserne. Så mangler vi bare forklaringen på hvorfor det historisk ofte er sådan at vi udviser en lad holdning mod de "små" hold. For lige at imødegå kritikken så viste kampen med al tydelighed at når modstanden er ventet stor så er holdet klar, det var bestemt ikke den samme holdning som den i Hobro, det giver også håb om udbytte mod FCM.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #30
@Hamborg

Kan du ikke forklare mig, når nu AGF 
historisk ofte er sådan at vi udviser en lad holdning mod de "små" hold
, hvordan kan det så være, holdet i forrige sæson var det bedste af de dårlige hold - og altså også de små hold - og i sidste sæson et af de bedste hold?
Jeg mener, et hold som ofte udviser en lad holdning normalt ikke vinder mange fodboldkampe.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #31
EfB havde samme udfordring sidste år. Jeg tænker bare det beviser, at det er sværere at sprudle offensivt mod hold der pakker sig/står dybt, og at det omvendt bliver mere plads til de offensive folk, hvis modstanderen går længere frem.

Svar #32
@Hamborg

Kan du ikke forklare mig, når nu AGF 
, hvordan kan det så være, holdet i forrige sæson var det bedste af de dårlige hold - og altså også de små hold - og i sidste sæson et af de bedste hold?
Jeg mener, et hold som ofte udviser en lad holdning normalt ikke vinder mange fodboldkampe.

Altså du kan ikke se nogen forskeld på indstillingen fra mandag til fredag? Eller for den sags skyld på den fra i mandags kontra den første kamp sidste sessong? Det synes jeg faktisk er utroligt.
Hamborg

Svar #33
Modsat Hobro kampen var alle mand klar til kamp
Vi blev kørt rundt indtil målet. Så hvis din logik skal bruges var vi vel ikke klar til kamp, når der først blev budt op til dans efter et kvarter?

Jeg ser meget anderledes på det. Jeg synes tændingen i begge kampe er fin, forskellen er hvor modstanderne står på banen og hvem der har taktstokken. Det ser ofte mere dovent ud, hvis man skal skabe en kamp uden at det nødvendigvis er tilfældet. Fx skal man mod bundhold ofte spille sidelæns længe for at finde huller, da de er mange bag bolden, hvorimod man mod FCK skal afsted inden de får sig positioneret.

Svar #34
Altså du kan ikke se nogen forskeld på indstillingen fra mandag til fredag? Eller for den sags skyld på den fra i mandags kontra den første kamp sidste sessong? Det synes jeg faktisk er utroligt.

Jeg har ikke set kampen i dag, så det kan jeg ikke udtale mig om, men det var heller ikke det, jeg spurgte. Måske du vil forholde dig til mit spørgsmål, som går på DIN PÅSTAND at:

Svar #35

Jeg har ikke set kampen i dag, så det kan jeg ikke udtale mig om, men det var heller ikke det, jeg spurgte. Måske du vil forholde dig til mit spørgsmål, som går på DIN PÅSTAND at:

Øh, Martin - er det ikke netop det, der har gjort livet træls for os i de sidste 20-25 år? Her synes jeg ikke, at jeg har behov for statistikker og det er lige før, at mit liv vil ændre sig til det endnu bedre, hvis nogen kan vise, at vi i kampene mod de mindre hold rent faktisk har gjort det bare nogenlunde godt. Så jeg er overordnet enig i Hamborgs pointe. Men jeg kan heldigvis også se en klar forbedring på rigtigt mange parametre, så jeg er optimist. Men måske ikke helt så meget som Stig AKA :)

Svar #36

Jeg er uenig med Hamborg.

Det kan let se umotiveret ud, når en kamp mod Hobro kræver mange tangenter for at åbne et kompakt forsvar. Og modsat mod et FCK-hold, hvor man, uanset kampplan, kommer til at forsvare sig mod et tungt pres.

Mod Hobro synes jeg holder var klar, men svagt i afslutningerne. Mod FCK var det fornærmende ringe gennem det meste af første halvleg. Fighterviljen var der, men FCK kunne nærmest ikke slå tre afleveringer uden at være blanke mod mål. Heldigvis var de svage i afslutningerne.

De kræves noget andet mod svagere hold, end mod bedre hold og det kan forveksles med vilje, det er ikke tilfældet.

Svar #37
Vi kunne have fået point, “burde” er måske lige meget nok, men FCK havde ikke kunnet beklage sig alverden, hvis vi var løbet med det ene (de havde dog nok gjort det alligevel). Pånær det første, pressede kvarter spiller vi enten lige op eller har overtaget. De bruger så bare det kvarter til at score det mål, der lægger grunden for dem.

Men overordnet rigtig fornuftigt. Forsvaret holder på lange stræk FCK fra indlæg, og allerede der er N’Doye lukket rimelig meget ned. Wind har vi også helt styr på pånær den chance, som han scorer på. Forsvaret står så stærkt, at Whalley bliver arbejdsløs i lange sekvenser, særligt i kampens sidste time. I Parken! Munksgaard er dog involveret i begge målene.

Det samme midt på banen: Zeca og Falk bliver på lange stræk dygtigt lukket ned. Det påvirker også Skov, som vi ikke så meget til. Det var absolut godkendt. Igen mangler vi bare slutprodukt, ikke bare ved Sanas friløber, men også i de situationer, hvor vi ikke får spillet chancerne tilstrækkeligt store.

Bundu stod igen svagt. Hvor hans indlæg mod Hobro var ringe, fik han i dag slet ikke udfordret Bengtsson nok. Ankersen spillede defensivt disciplineret, men var igen ingen trussel. Begge kanter må vurderes som i fare for at miste deres plads til Jon, der må være i startopstillingen meget, meget snart - enten på en kant eller som 8’er eller 10’er. Han er teknisk og fysisk stærk på samme tid og har ideer og tro på tingene. Han er fast mand inden længe - spørgsmålet er kun hvor på banen.

Whalley bestod og lidt til, så han fik gjort sit til at skærpe duellen om målmandsposten. Det er meget åbent nu, hvem der står mod FCM. Hans fejl er små og få i dag, omend jeg tog mig i at tænke, om Grabara mon havde trukket et tigerspring af en tv-redning ud af handskerne ved målet til 1-0? I så fald fordi Grabara var ekstraordinær efter ligastandard, for man kan ikke bebrejde Whalley, at han ikke tager den.

Jeg er virkelig spændt på, hvem der står mod FCM. Til en start vil jeg gerne se to ændringer: Backman for Juelsgaard - og Jon for enten en af kanterne (pilen peger på Bundu, men ellers frit valg) eller for Sana/Blume centralt.

PS: Andet gule kort på to kampe trækker ned for Nicolai Poulsen, der ellers spillede endnu en god kamp og havde meget klar andel i, at vi fik lukket FCK ned på midten. Så er det også bare for idiotisk at trække gult for at holde Skov i trøjen i en rimelig ufarlig situation. Det må trænerteamet få stoppet. Manden har jo karantæne allerede i fjerde eller femte spillerunde, hvis han holder den frekvens.

Svar #38
Idag er bestemt bestået, dog er der ting fra begge kampe der irriterer mig. Vi begynder først for alvor, at få styr på holdet efter vi kommer bagud. Det samme i Hobro. Da vi kommer bagud, sidder vi på ALT og skaber chancer, endda nogle store. Idag starter vi skidt, kommer bagud, men derfra begynder folk at spille.

Er spillerne så "låst" af presset i AGF? Og når vi kommer bagud, bløder det op og bliver mere frit, hvilket gør vi faktisk spiller fint. Synes det virker underligt.

Men bestemt ingen skam, at tabe knebent til de kommende mestre i deres hule. FCM hjemme er en kamp jeg er spændt på. Her bør vi sgu godt kunne bide fra os. De er mindst 1 niveau under FCK

Svar #39
I mine øjne fylder snakken om motivation og vilje alt for meget. De fleste fodboldspillere og trænere siger, at det drejer sig om presspillet og taktiske relationer, når spillerne kommer til at se "dovne" eller "tændte" ud.

I forhold til kampen i går handler det i mine øjne overhovedet ikke om motivation, men om, at FCK kommer blæsende ud i et voldsomt højt og aggressivt pres, Med tanke på Nelssons overfald på Højer er det ligefør, at FCK var for aggressive for deres eget bedste.

Da FCK letter foden fra speederen lidt, er AGF gode nok til at spille med - og FCK får aldrig helt kontrol på kampen igen.

Det betyder ikke, at AGF ikke kunne have gjort noget anderledes i starten af kampen. Vores defensive organisation er altså ikke god. FCK kommer til mange store chancer på 10-12 min og selve målet er en taktisk fadæse.   Det handler dog ikke om motivation, eksternt pres mv.

Generelt synes jeg, at vi spiller en god kamp med betydelige skønhedsfejl. Vi får ikke nok chancer ud af vores boldbesiddelse i  første halvleg og defensivt er det ikke prangende, når FCK endeligt kom op omkring vores felt.  Hvis spillet i de første par kampe bliver kendetegnende for efteråret ser det fornuftigt ud, men omvendt frygter man altid, at AGF får for lidt ud af deres gode perioder af sæsonen. Dvs. lidt ligesom første halvdel af sidste efterår. Forhåbentligt udvikler det sig anderledes denne gang. Gerne med en god præstation og ikke mindst point på tavlen mod FCM.

Svar #41
Det første mål er mere pivringe forsvarsspil af AGF (især af Bundu) end genialt af Fischer.

Det andet mål ser Munksgaard skidt ud, men det sker til tider, når man møder hold med FCK's kvalitet. Man er ikke forpligtet over evne.

Svar #42
Munksgaard virker ikke umiddelbart som det gode køb som mange af os troede....undertegnede inkluderet.

Svar #43
@Daddy

Øh, Martin - er det ikke netop det, der har gjort livet træls for os i de sidste 20-25 år? Her synes jeg ikke, at jeg har behov for statistikker og det er lige før, at mit liv vil ændre sig til det endnu bedre, hvis nogen kan vise, at vi i kampene mod de mindre hold rent faktisk har gjort det bare nogenlunde godt. Så jeg er overordnet enig i Hamborgs pointe. Men jeg kan heldigvis også se en klar forbedring på rigtigt mange parametre, så jeg er optimist. Men måske ikke helt så meget som Stig AKA

Når Hamborg siger historisk så må det nødvendigvis inkludere hele perioden under DN og her undrer det mig meget, at et hold som har et mentalitetsproblem med de mindre hold, så viser sig 2 år i træk, at være hvis ikke det bedste så et af de bedste hold af de mindre hold. Sådan hænger tingene oftest ikke sammen.

Svar #44
Munksgaard virker ikke umiddelbart som det gode køb som mange af os troede....undertegnede inkluderet.
Nu synes jeg lige, at vi skal være lidt fair overfor Munksgaard. Der er bestemt ingen grund til, at gøre ham til syndebuk p.gr.a et marginalt nederlag til FCK i Parken. I modsætning til tidligere kampe over de sidste 10 år, så var vi absolut inde i kampen indtil Sana kiksede det sidste frispark 2 minutter inde i overtiden. Hvis du er det mindste i tvivl om det, kan du passende prøve at dekode Skrigebalonen Solbakkens adfærd fra reduceringen indtil sidste fløjt. FCK var alt andet end i kontrol på trods af deres føring.

Hvis vi skal bedømme Munksgaard på et sagligt grundlag, så bør vi analysere lidt på de andre aktioner, han var involveret i tidligere i kampen. Her er et uddrag af nogle situationer, som var med til at holde FCK fra fadet - og dermed holde AGF inde i kampen.

2. minut
Munksgaard var ude og presse N'Doyes afslutning ved 1. hjørnespark til FCK, så bolden røg langt over mål.

4. minut
Her blokerer han en aflevering fra Robert Skov til Viktor Fischer, som kunne have sendt Viktor Fischer i en fri position mod målet få meter fra straffesparksfeltet.

32. minut
Han laver et godt indlæg til Patrick Mortensen, som PM rammer aht og iøvrigt fejlagtigt bliver dømt off-side.

36. minut
Juelsgaard bliver ramt på midten af banen og kommer til at sende Robert Skov afsted på en friløber. Munksgaard tager et diagonalt løb og kommer glidende hen over græsset på det tidspunkt, hvor en afslutning fra Robert Skov er farligst. Robert Skov vælger at lave en tværaflevering, som bliver blokeret af Bundu.

37. minut
På efterfølgende hjørnespark får Munksgaard blokeret Jonas Winds direkte afslutning.

39. minut
Munksgaard piller suverænt bolden fra Viktor Fischer og stopper en omstilling til FCK.

52. minut
Her clearer han for næsen af Viktor Fisher ved kanten af målfeltet efter Robert Skov bliver pareret på sin friløber.

53. minut
Stopper N'Doye med et mildt frispark, da han er ved at spille FCK til en farlig omstilling.

55. minut
Han blokerer Robert Skovs tværgårnde aflevering for næsen af N'Doye omkring straffesparkspletten, som iøvrigt ville have spillet Viktor Fischer helt blank foran målet, hvis den var gået igennem.

72. minut
Munksgaard stopper endnu en omstilling fra N'Doye med hånden uden at få gult kort for forseelsen.

Det er både urimeligt og usagligt at gøre Munksgaard til syndebuk for de to mål, som FCK trods alt fik sat ind. Bundu var mere involveret i det 1. mål og man kan også argumentere for, at der burde være nogle i centerforsvaret, som skulle have dækket bedre op ved det andet mål.

Iøvrigt vil jeg indstille al min support og støtte til AGF, hvis Viktor Fischer af den ene eller anden grund kommer til at spille i klubben. Jeg kan bare ikke fordrage den mand. Han er en - efter superliga standard - fantastisk offensiv spiller. Mads Laudrup sammenlignede den frispilning, han havde ved 1-0 målet med noget, man har set fra Laudrup Senior. Men herefter stopper sammenligningen så. Michael Laudrup havde så meget mere menneskelig format og stil end Viktor Fischer, som ELSKER at vise sig selv frem, hovere overfor modstandernes fans, forherlige sig selv overfor eget publikum, være super politisk korrekt og belærende og bedrevidende i efterfølgende interviews, nedgøre modspillere, som lige er besejret, hele tiden spørge ind til, hvad der er i vejen, hvis man ikke lige i nederlagets stund har overskud til at danse efter hans fløjte. Hvordan definerer man lige en narcissist?

Han toppede lige sin upassende og ulidelige adfærd ved efter slutfløjtet at rende ind fra udskiftningsbænken og sige "tak for kampen" til Munksgaard. Munksgaard var ret langt nede ovenpå nederlaget og gav VF sin venstre hånd og ville bare videre. Men det var ikke godt nok for Viktor Fischer. Han forlangte - fuldstændig blottet for situationsfornemmelse, empati og medfølelse - at Munksgaard skulle sige pænt "tak for kampen" og give HØJRE hånd og skulle efter hvad jeg kunne dømme ud fra TV-billederne have en uddybende forklaring fra Munksgaard, hvilket fra min sofa-plads virkede meget afstumpet.

En god sportsmand havde læst situationen lidt bedre og givet Munksgaard lidt fred. Som f.eks. da John Sivebæk efter at Danmark i 1992 havde slået Frankrig ud af turneringen ville ind og sige tak for kampen til nogle af sine franske kollegaer, der var lidt hurtige til at komme fra banen (Sivebæk spillede vist i Frankrig dengang). Da han kom hen til døren af omklædningsrummet kunne han se, at stemningen var helt katastrofalt under lavpunktet og at skuffelsen var langt udover det sædvanlige. I stedet for at træde ind og drysse salt i såret i det franske omklædningsrum, fortrak han diskret og gik tilbage til sin egen lejr. Det hører sig til godt sportsmanship.

Det var efter min bedste overbevisning ikke Munksgaard, der var en dårlig taber igår. Det var Viktor Fischer, der er en dårlig vinder.

Når det så er sagt, så synes jeg egentlig at FCK og Viktor Fischer er et godt match. Hold dig væk fra Aarhus, Viktor. Du skal være velkommen til at kigge forbi til Jul og Påske, men ellers kan du for min skyld godt blive ovre i København, hvor du hører hjemme.

Svar #45
Mads Laudrup sammenlignede den frispilning, han havde ved 1-0 målet med noget, man har set fra Laudrup Senior. Men herefter stopper sammenligningen så. Michael Laudrup havde så meget mere menneskelig format og stil end Viktor Fischer, som ELSKER at vise sig selv frem, hovere overfor modstandernes fans, forherlige sig selv overfor eget publikum, være super politisk korrekt og belærende og bedrevidende i efterfølgende interviews, nedgøre modspillere, som lige er besejret, hele tiden spørge ind til, hvad der er i vejen, hvis man ikke lige i nederlagets stund har overskud til at danse efter hans fløjte. Hvordan definerer man lige en narcissist?

Vel også grunden til at han spiller i Danmark og ikke i udlandet. Zanka havde samme tendens i de første år tilbage i FCK, hvor han også brugte energi på at iscenesætte sig selv. Først i hans sidste sæson lagde han det på hylden og udviste en mere moden attitude. Det var vel også hans bedste sæson og medvirkende til, at han endte i Premier League.

Forskellen i arrogance ift Grabara er jo enorm. Hvor Grabara har fokus på sig selv og sine egne præstationer, så har Fischer (og i sin tid Zanka) fokus på bare at komme og være i fokus. Hvis den energi kanaliseres over i egne præstationer, så vokser man også som spiller.

For mit vedkommende så skal han dog være velkommen i Aarhus. Men han må gerne blive mere moden først.

Svar #46
For mit vedkommende så skal han dog være velkommen i Aarhus. Men han må gerne blive mere moden først.
OK. Nu var mit indlæg også mest ment som et forsvar af Munksgaard, men så tog min irritation over Viktor Fischers usportslige optræden over. Jeg vil selvfølgelig gerne have en eller flere spillere af Viktor Fischers kaliber til AGF, men skal vi ikke bare sige, at VF ikke står forrest i køen over mine favoritter fra den kategori?

Svar #47
@Daddy

Øh, Martin - er det ikke netop det, der har gjort livet træls for os i de sidste 20-25 år? Her synes jeg ikke, at jeg har behov for statistikker og det er lige før, at mit liv vil ændre sig til det endnu bedre, hvis nogen kan vise, at vi i kampene mod de mindre hold rent faktisk har gjort det bare nogenlunde godt. Så jeg er overordnet enig i Hamborgs pointe. Men jeg kan heldigvis også se en klar forbedring på rigtigt mange parametre, så jeg er optimist. Men måske ikke helt så meget som Stig AKA

Når Hamborg siger historisk så må det nødvendigvis inkludere hele perioden under DN og her undrer det mig meget, at et hold som har et mentalitetsproblem med de mindre hold, så viser sig 2 år i træk, at være hvis ikke det bedste så et af de bedste hold af de mindre hold. Sådan hænger tingene oftest ikke sammen.

Vil det hjælpe hvis jeg skrev "Holdet finder først viljen når de har kniven på struben". Den energi jeg så i parken var mile vidt fra hvad jeg så i Hobro. Jeg forventer at vi leverer den samme energi mod FCM, om det så rækker ved jeg ikke.
Det kan undre mig at du skriver som du gør vedr. at vi i to år er de bedste blandt de små, jeg har erkendt at vinderen har altid ret og derfor kom der ikke meget fra mig om spillestil og indsats i dette forår MEN jeg har da læst en masse indlæg her der beskriver hvor heldige vi var i flere af de kampe mod de små, iøvrigt både forrige og sidste sesong.
Det virker, stadig, på mig som om at der er mennesker der er fredet for kritik iøjeblikket. DN kan ikke kritiseres, sådan har det været fra han trådte ind af døren. Selv nu hvor han kan kikse for 3 gang finder man forhåndsundskyldninger for at det ikke lige gik og at det ikke skal bebrejdes DN.  PC's dispotioner kan der heller ikke pilles ved "Det var ledelsen der sagde at der ikke måtte bruges penge så vi spillede efteråret uden en angriber". Det hænger bare ikke sammen med det tv show hvor PC's første og andet valg er glippet og han siger om en 3 spiller "Det gider jeg ikke det er ikke gennemarbejdet, så vil jeg hellere undvære". Det er blevet til at LF skulle have forbudt PC at købe ind, alt jeg har hørt LF sige er at transfer penge går udenom klubbens øvrige økonomi.
Nå men jeg er da klar på et væddemål: Min påstand er at vi henter flere point fra de "små hold" i foråret end i efteråret. Netop på grund af kniven for struben.
Hamborg

Svar #48
DN kan ikke kritiseres, sådan har det været fra han trådte ind af døren. Selv nu hvor han kan kikse for 3 gang finder man forhåndsundskyldninger for at det ikke lige gik og at det ikke skal bebrejdes DN.  PC's dispotioner kan der heller ikke pilles ved "Det var ledelsen der sagde at der ikke måtte bruges penge så vi spillede efteråret uden en angriber".

EDIT:  Jeg har slettet mit indlæg. Jeg giver bare op istedet.
Hamborg, det er kun i dit hovede at forbehold er det samme som forhåndsundskylninger.
Og der er INGEN der fredet i AGF. Nogensinde. 

Svar #49
jeg har erkendt at vinderen har altid ret og derfor kom der ikke meget fra mig om spillestil og indsats i dette forår
Det kunne ellers være super interessant at høre noget saglig kritik også efter kampe vi har vundet. Jeg mener, træneren er vel stadig uduelig, selv når vi vinder en kamp?

Personligt synes jeg ikke, at det er så sort/hvidt. Vi har spillet gode kampe som vi har tabt og vi har også vundet kampe vi ikke burde have vundet. Ofte vinder man jo også en kamp fordi modstanderne har en dårlig dag. Men det er jo også bare udtryk for at niveauet i superligaen ikke er voldsomt højt. Selvfølgelig kan vores hold kritiseres i de fleste kampe, men det kan de andre hold også. Men lige netop det med at "være klar" til kampene synes jeg faktisk at vi er blevet bedre til under David Nielsen. Også selvom det måske ikke helt så sådan ud i starten af FCK-kampen. Men igen, bare fordi modstanderne lykkes med en taktisk om at komme stormende ud fra start, så behøver det ikke at betyde, at vi ikke selv var "klar".

Simple Audio Video Embedder