Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 23897 gange) forrige emne - næste emne

Artikler om spillerne og klubben 2019

Vi må have gang i tråden med omtaler af spillerne og klubben:

Her fortæller David om, hvad det er man har justeret ved holdet her til foråret:

https://stiften.dk/agf/AGFs-nye-opstilling-En-god-kroelle-paa-det-vi-lavede-i-efteraaret/artikel/558723

Vi gør ikke så meget anderledes, når vi har bolden. Det er mere defensivt, vi har ændret. Vi har flyttet en ekstra spiller op, så vi ligger med to angribere i presset, det er sådan set, det eneste vi har ændret, siger AGFs cheftræner, David Nielsen, om den nye opstilling.
Vi spiller med to midtbanespillere, der har andre arbejdsopgaver end før. Men der vil altid være nogle spillere, der skal være på bænken, sådan er det alle steder, siger David Nielsen.
Vi har masser af muligheder. Vi har muligheden for at være dynamiske eller siddende og holdende, alt afhængigt af hvilke spillere vi vælger, så kan vi sætte vores midtbane sammen som vi har lyst til fra kamp til kamp, siger David Nielsen.

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #2
DBU vil gøre op med traditionen om at pokalfinalen altid spilles i Parken. Man lægger op til at årets pokalfinale kan afvikles i Jylland, hvis finalen får jyske deltagere. Pt. er der to sjællandske (BIF og Næstved), fem jyske samt OB tilbage. DBU har bekendtgjort at fem stadions kan komme på tale (min. 15.000 i tilskuerkapacitet): Parken, Brøndby, Odense, Aarhus og Esbjerg.

OB har sagt nej tak, men AGF vil gerne:

https://stiften.dk/agf/Loebebaner-eller-ej-Jacob-Nielsen-vil-have-pokalfinalen-til-Ceres-Park/artikel/559027?fbclid=IwAR0Z2wl_gQDsjtj2pLoJUpCRNRdrK-4rFmtU3Uf99sNDVSl3Unjp0KEPQnM

Jan Schouby benytter lejligheden til lidt hån/drilleri på Twitter:

https://twitter.com/janschouby/status/1095764457211551747

Svar #3
Patrick Mortensen mener, at det er bedre end sex at score sit første superligamål for AGF.
Jeg vil vove den påstand, at det kommer saftsuseme an på hvem det er man har sex med så....

https://stiften.dk/artikel/559293

Svar #4
Patrick Mortensen mener, at det er bedre end sex at score sit første superligamål for AGF.
Jeg vil vove den påstand, at det kommer saftsuseme an på hvem det er man har sex med så....

Der findes ikke dårlige mål. men til gengæld findes der masser af dårlig sex :D

Svar #5

Der findes ikke dårlige mål. men til gengæld findes der masser af dårlig sex :D
Han fik den godt nok ogsaa banket godt og grundigt op i... jeg mener det maa have vaeret temmeligt udloesende... eller forloesende. Altsaa, det var da ogsaa et godt maal!

Svar #6
Plus 6,5 millioner kroner i AGF A/S

AGF med overskud på 6.5 millioner for efteråret 2018.
Med til historien hører jo, at salgene af Junker/Jovanovic er med, mens indkøbene af Munksgaard og Mortensen vel ikke er det!?
Men Toutouh, Mmaee og Mysak kom ind istedet, og vi landede et overskud på 6.5 millioner, som vi givet har brugt lidt, men ikke det hele af, i erhvervelserne af Munksgaard, Tingager og Mortensen.

Svar #7
Salgene af Kanstrup og Dino er vel heller ikke regnet med? Regnskabsåret går vel kun til 31/12?
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #8
Salgene af Kanstrup og Dino er vel heller ikke regnet med? Regnskabsåret går vel kun til 31/12?
 Hverken Dino, Kanstrup, Mogensen er med i salg, og Mortensen/Munksgaard/Tingager ikke med i køb. 

Kun dem der forlod klubben/kom til gennem efteråret. Men det var jo også en hel del. Og som PC snakkede om i sommers, så skulle der jo også en ordentlig stak afsted inden sommer 2019. Men langt de fleste er kommet afsted allerede nu. Og både Sverrisson (som fik ophævet), Kanstrup og Dino er røget afsted et halvt år førend udløb, mens de andre der skulle tages stillling til enten er forlænget eller udløbet. 

Svar #9
Det der overrasker mig mest er faktisk, at vi kun har sparet 900.000 kr. på lønomkostninger i efteråret. Jeg synes jo vi lod en del halvtunge spillere smutte sidste sommer. Måske er der et fee tilToutouh "skjult" i denne post.

Svar #10
Det der overrasker mig mest er faktisk, at vi kun har sparet 900.000 kr. på lønomkostninger i efteråret. Jeg synes jo vi lod en del halvtunge spillere smutte sidste sommer. Måske er der et fee tilToutouh "skjult" i denne post.

Er transfer og løn ikke inde under samme regnskabspost/segment? Sådan læser jeg det.
Det er vist heller ikke meningen at man sådan lige uden videre kan gå ind og se præcis hvor meget løn vi pt har sparet/brugt. Det pakkes ind i en pakke der hedder sportsligt budget, og er jo pakket ind i segmentet: "Sport, herunder tv-penge, sponsorindtægter, transfer, kampafvikling, fysioterapi, Esport mv."

Aktiver i alt står som 48 millioner, hvor 30 er forpligtelser. Er det ikke 30 millioner til løn?
se side 22..!
https://www.agf.dk/media/15476294/agf-as-halvaarsrapport-2018-19.pdf

Svar #11

Er transfer og løn ikke inde under samme regnskabspost/segment? Sådan læser jeg det.
Det er vist heller ikke meningen at man sådan lige uden videre kan gå ind og se præcis hvor meget løn vi pt har sparet/brugt. Det pakkes ind i en pakke der hedder sportsligt budget, og er jo pakket ind i segmentet: "Sport, herunder tv-penge, sponsorindtægter, transfer, kampafvikling, fysioterapi, Esport mv."

Aktiver i alt står som 48 millioner, hvor 30 er forpligtelser. Er det ikke 30 millioner til løn?
se side 22..!
https://www.agf.dk/media/15476294/agf-as-halvaarsrapport-2018-19.pdf
 Nederst side 11 i det dokument du linker til:

Personaleomkostninger er faldet med 0,9 mio. kr. fra 33,3 mio. kr. i samme periode sidste år til 32,4 mio. kr., hvilket skyldes et generelt fald i lønninger grundet færre ansatte.

Svar #12
Et par kommentarer til regnskabet:

- Jeg morer mig lidt over, at der decideret skrives "Sommerens transfervindue var kendetegnet ved få udskiftninger i truppen." Umiddelbart derefter beskrives, at to spillere blev solgt og seks spillere forlod klubben som følge af kontraktudløb. Altså, det har bestemt været værre - især for start 11'eren - men hvis otte udskiftninger i en 24-mands trup betegnes som få, så vil jeg helst ikke se en stor udskiftning.

- Regnskabet virker (dejligt) konservativt for så vidt angår foråret 2019. Enten så har vinter-transfervinduet været dyrere, end jeg ville sætte det til, eller også så giver man sig selv fint rum til at overraske positivt. Det kan jeg faktisk godt lide.

- AGF har ifølge tallene hentet et nettotransfer-plus på 8,4 millioner kroner. Det er mindre, end jeg ville have troet, men måske skyldes det salgskonstruktionen for især Jovanovic (?)

- Resultatet af den ordinære drift er forbedret til kun -2 millioner kroner. Det virker meget opløftende for fremtiden, især fordi det negative resultat alene skyldes nedskrivninger på kontraktrettighederne. Mange spillere er ganske enkelt kommet tættere på kontraktudløb, og derfor sættes værdien af spillerne pr. 31.12.2018 til 6,1 millioner kroner mod 13,1 millioner kroner året før. Det følger ret naturligt, at værdien ikke kan falde lige så meget for de efterfølgende 12 måneder, og derfor vil det regnskab- med alle andre tal uændrede - i princippet have et positivt *driftsregnskab*. Jeg kan ikke huske, hvornår (hvis nogensinde) AGF sidst har været i den situation.

- (Der er skrevet en del nye kontrakter under her i vinter, så værdien af spillertruppen opjusteres formentligt ved afslutningen af årsregnskabet. Det hjælper også på det resultat, der som nævnt meget vel kan blive bedre end de forventede 0 til 5 millioner kroners plus).

- Jeg ved godt, at mange drømmer om, at fodboldklubber kan løbe rundt uden spillersalg og ekstraordinære indtægter, så følgende er alene en personlig holdning: For klubber som AGF, der bør være 4-8 i Danmark, vil det være fint og rimeligt at budgettere med ordinære negative resultater på 8-10 millioner kroner årligt med det udgangspunkt, at over en fem-årig periode kan det balanceres gennem spillersalg og (mindst) et europæisk eventyr.

- Endeligt: Hvis vi sammenligner med situationen for 12 måneder siden, så er AGF helt indiskutabelt løftet både økonomisk og sportsligt. Det kan vi da glæde os over.

Svar #13
- AGF har ifølge tallene hentet et nettotransfer-plus på 8,4 millioner kroner. Det er mindre, end jeg ville have troet, men måske skyldes det salgskonstruktionen for især Jovanovic (?)
 Tipsbladet spekulerede i, at Junker eller han bliver betalt i rater, hvor ikke alle rater er i dette regnskab.

Svar #14
- AGF har ifølge tallene hentet et nettotransfer-plus på 8,4 millioner kroner. Det er mindre, end jeg ville have troet, men måske skyldes- Resultatet af den ordinære drift er forbedret til kun -2 millioner kroner. Det virker meget opløftende for fremtiden, især fordi det negative resultat alene skyldes nedskrivninger på kontraktrettighederne. Mange spillere er ganske enkelt kommet tættere på kontraktudløb, og derfor sættes værdien af spillerne pr. 31.12.2018 til 6,1 millioner kroner mod 13,1 millioner kroner året før. Det følger ret naturligt, at værdien ikke kan falde lige så meget for de efterfølgende 12 måneder, og derfor vil det regnskab- med alle andre tal uændrede - i princippet have et positivt *driftsregnskab*. Jeg kan ikke huske, hvornår (hvis nogensinde) AGF sidst har været i den situation.

- (Der er skrevet en del nye kontrakter under her i vinter, så værdien af spillertruppen opjusteres formentligt ved afslutningen af årsregnskabet. Det hjælper også på det resultat, der som nævnt meget vel kan blive bedre end de forventede 0 til 5 millioner kroners plus).
Gad vide hvordan de fastsaetter en spillers vaerdi - hvis vi fx har betalt 1 mio for Munksgaard med 50% videresalgsklausul, siger de vel ikke, OK, saa maa han vaere en mio vaerd minus 50%... De gaar vel straks ind og siger at ham vil de ikke saelge til under fx 5 mio. Det er jo en vurderingssag, men ret beset boer vaerdien af spillerne saa stige hvis klubben klarer sig bedre sportsligt og oekonomisk, ikke fordi spillerne noedvendigvis er bedre, men fordi man kan sige nej til flere tilbud.

I forhold til selve koebsudgiften, transfer og sign-on fee, er det vel ogsaa noget der afskrives over kontraktperioden?

Svar #15
Gad vide hvordan de fastsaetter en spillers vaerdi - hvis vi fx har betalt 1 mio for Munksgaard med 50% videresalgsklausul, siger de vel ikke, OK, saa maa han vaere en mio vaerd minus 50%... De gaar vel straks ind og siger at ham vil de ikke saelge til under fx 5 mio. Det er jo en vurderingssag, men ret beset boer vaerdien af spillerne saa stige hvis klubben klarer sig bedre sportsligt og oekonomisk, ikke fordi spillerne noedvendigvis er bedre, men fordi man kan sige nej til flere tilbud.

I forhold til selve koebsudgiften, transfer og sign-on fee, er det vel ogsaa noget der afskrives over kontraktperioden?
Man må ikke opskrive spillernes værdi. Hvis man har betalt 1 million for Munksgaard og givet ham ½ million i sign on fee bliver det anført som 1,5 millioner som aktiv og afskrives løbende over kontraktperioden. Man kan vælge at nedskrive en uduelig spiller, men man må ikke gøre det omvendte. Derfor står fx en Jens Stage til noget nær ingenting regnskabsmæssigt.

Svar #16
- AGF har ifølge tallene hentet et nettotransfer-plus på 8,4 millioner kroner. Det er mindre, end jeg ville have troet, men måske skyldes- Resultatet af den ordinære drift er forbedret til kun -2 millioner kroner. Det virker meget opløftende for fremtiden, især fordi det negative resultat alene skyldes nedskrivninger på kontraktrettighederne. Mange spillere er ganske enkelt kommet tættere på kontraktudløb, og derfor sættes værdien af spillerne pr. 31.12.2018 til 6,1 millioner kroner mod 13,1 millioner kroner året før. Det følger ret naturligt, at værdien ikke kan falde lige så meget for de efterfølgende 12 måneder, og derfor vil det regnskab- med alle andre tal uændrede - i princippet have et positivt *driftsregnskab*. Jeg kan ikke huske, hvornår (hvis nogensinde) AGF sidst har været i den situation.

Hvis fodboldklubber selv måtte bogføre værdien af spillerne, ville ingen klubber nogensinde have underskud på regnskabet (undtagen i første regnskab efter direktørskift, hvor værdien af spillertruppen ville nedskrives markant). Det kan næppe være lovligt.

I princippet kunne AGF muligvis anvende en uafhængig vurderingsmand til at fastsætte værdien, men det sker næppe i praksis.

I stedet anvendes almindelig regnskabspraksis, hvor en anskaffelssum afskrives over aktivets levetid. I stedet for at det fx er en bil, hvis indkøbspris afskrives over fx 5 år, så er det transfersum + transferomkostninger + sign-on fee, der afskrives over kontraktperiodens længde.

Hvis Munksgaard kostede 1,5 millioner kroner, og kontraktrettighederne løber 60 måneder fra 1.1.2019, så vil han bogføres pr. 31.6.2019 til en værdi af 1,35 mio. kr. (Obs: Blot tænkte (runde) tal!)

Du kan argumentere for, at regnskabet derved undervurderer de faktiske værdier i AGF A/S. Hvis man lavede en fjendtlig overtagelse og solgte alle værdier fra, så kunne man da formentligt (forhåbentligt!) have fået mere ud af alle kontraktrettighederne end de 6 mio.kr., de bogføres til i halvårsregnskabet. Det er dog nok bare sådan virkeligheden er for fodboldklubber.

Svar #18
Udlejningen af Gribenco er der blevet snakket om, men jeg har ikke set nedenstående debatteret før
Stjarnan er en fin klub med dygtige folk. Vi besøgte den i efteråret og udlejningen af Nimo er første skridt i et samarbejde, hvor vi måske i fremtiden får mulighed for at sende andre spillere på græs og samarbejde på andre måder.
Fint hvis vi kan få mulighed for at udleje talenter, så de kan få hår på brystet
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #19
Fint hvis vi kan få mulighed for at udleje talenter, så de kan få hår på brystet
 Det kan være de skal de op og lære lidt af det her også:

Svar #20
Nu staar vi overfor igen at mangle en maalmand i efteraaret hvor jeg taenker Whalley stadig ikke helt kan tage over paa samme niveau som Grabara.

Jeg kom til at tænke på Whalley, da jeg så denne udtalelse fra Selles:  

Første, bedste og værste - AGF Fodbold

Det værste ved dansk fodbold er den manglende beskyttelse af målmanden. Det er i Danmark tilladt for modstanderen at røre og forstyrre målmanden i situationer omkring hjørnespark og frispark, hvorimod det ikke er tilladt i de fleste andre lande og heller ikke på et internationalt niveau. Så på det område er der for stor forskel fra dansk fodbold til fodbold i resten af verden, og det er derfor noget, man bliver nødt til at ændre i fremtiden.
I øvrigt også omtalt og diskuteret her:

AGF-træner: Beskyt keeperne bedre i Danmark

Svar #21
Enig.

Men lige præcis indtil den dag det bliver ændret, så skal man udnytte at det er sådan, og være god til netop det.

Så det er en af grundene til at jeg slet ikke kunne snuppe at AGF blev ved med at forlænge/benytte Steffen Rasmussen i alle de år. Og utallige sammenligninger med Casillas og andre ift højde/springkraft etc var fuldstændigt ligegyldige, da det i DK ikke var forbudt at forhindre målmanden i at springe...

Det har derfor været kampafgørende, hvorvidt man havde en målmand som var god i luften eller ej.

Svar #22
Vi har lavet en kapitalforhøjelse på 17 mio. kr.: AGF A/S foretager rettet emission - AGF Fodbold

Det gode ved nyheden er, at pengene skal investeres i faciliteter til ungdoms- og førsteholdet (akademiboliger og en såkaldt Goal Station", som åbenbart er et avanceret træningsredskab).

Selvom det naturligvis var bedre, hvis vi selv kunne tjene pengene til den slags investeringer, er det positivt, at vi ikke længere laver kapitalforhøjelser for at lukke huller, men for at investere i fremtiden.

Svar #23
Vi har lavet en kapitalforhøjelse på 17 mio. kr.: AGF A/S foretager rettet emission - AGF Fodbold
Jeg var sjovt nok ved at linke til den samme, men du kom først.

Interessant i øvrigt, er også denne:

I henhold til vedtægternes § 7 er bestyrelsen i perioden indtil 25. oktober 2023 bemyndiget til at forhøje selskabets aktiekapital med A-aktier og/eller B-aktier med indtil nom. DKK 100.000.000.

Jeg gætter på, at det bla. er tænkt som en investering i et nyt stadionprojekt.

Svar #24

CiterI henhold til vedtægternes § 7 er bestyrelsen i perioden indtil 25. oktober 2023 bemyndiget til at forhøje selskabets aktiekapital med A-aktier og/eller B-aktier med indtil nom. DKK 100.000.000.

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal lægge så meget i den. Det er helt standard i alle større selskaber, at bestyrelsen har en stående bemyndigelse til at lave en kapitalforhøjelse. Vil tro du kan finde den i stort set alle børsnoterede selskabers vedtægter.

Svar #25

CiterI henhold til vedtægternes § 7 er bestyrelsen i perioden indtil 25. oktober 2023 bemyndiget til at forhøje selskabets aktiekapital med A-aktier og/eller B-aktier med indtil nom. DKK 100.000.000.

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal lægge så meget i den. Det er helt standard i alle større selskaber, at bestyrelsen har en stående bemyndigelse til at lave en kapitalforhøjelse. Vil tro du kan finde den i stort set alle børsnoterede selskabers vedtægter.
De har snakket om 50 mio som vores andel af stadion, men det kan sikkert blive lidt mere inden det faktisk bliver aktuelt. Jeg haaber man kan maksimere beloebet til den tid, hvis det ikke allerede er blevet gjort loebende som med de her 17 mio, saa der samtidig kan satses lidt sportsligt. De naevner ogsaa "øget sportslig konsolidering i relation til talentudvikling og Superliga-truppen" i den her meddelelse og "sportslig konsolidering" kunne maaske ogsaa vaere lidt ekstra til en forstaerkning? Under alle omstaendigheder skal de penge her da ikke tages fra det sportslige budget og det er enormt positivt med fortsat udvikling i faciliteterne.

Svar #26

Det kan man som regel.

Normalt ville jeg som investor blive lidt småsur over at blive udvandet, uden at have muligheden for selv at tegne flere aktier. Men vi skal jo nok ikke se AGF som en investering men istedet godgørende formål ;) Forhåbentlig sætter alle de andre aktionærer pris på, at der er nogen der vil spytte i kassen igen.

Svar #27
Find selv fejlen  :o  :o

Systemskifte - og Bror Blume - fik AGF tilbage på sejrskurs - AGF - Aarhus
»Jeg var været uforstående over, at jeg ikke spillede, og jeg har talt meget med træneren om det. Han har hele tiden sagt, at jeg bare skulle holde mig klar, hvis vi skulle gå over til dette system igen. Det må man tage med som fodboldspiller,«

Svar #28
Vi har i ugens løb haft en gæstetræner, Thomas Grønnemark:

Det bliver interessant at se, om vi vil se nogen ændringer/forbedringer omkring indkast i kampen i morgen.

Svar #29
Og åbenbart er der også mulighed for at få en række af de gode gamle spillere ind på mandag, siden det bl.a. var Jønsson, K.Poulsen og Kure der trænede med ham  :D

Svar #30
Og åbenbart er der også mulighed for at få en række af de gode gamle spillere ind på mandag, siden det bl.a. var Jønsson, K.Poulsen og Kure der trænede med ham  :D
Til gengæld er det lidt synd at man har revet det nye klubhus ned igen. Man bemærker i øvrigt en forbedret kvalitet i de indslag AGF-tv laver nu, speak og investering i en vindhætte bl.a.

Gad vide hvor meget de træner indkastteknik nu, det behøver ikke være et absolut fokuspunkt a la Horsens eller FCM, men det er da klart et parameter man kan have fordel af at arbejde med.

Svar #31
 Ha ha. Jeg så bare, at der stod 10. april som dato, og tænkte i øvrigt at det var en god ide at hente sådan noget inspiration ind. Men det er sgu da rigtigt at det handler om en helt anden spillertrup!

Svar #32
Find selv fejlen  :o  :o

Systemskifte - og Bror Blume - fik AGF tilbage på sejrskurs - AGF - Aarhus
»Jeg var været uforstående over, at jeg ikke spillede, og jeg har talt meget med træneren om det. Han har hele tiden sagt, at jeg bare skulle holde mig klar, hvis vi skulle gå over til dette system igen. Det må man tage med som fodboldspiller,«
Nå - der var vist ikke nogen der fangede sarkasmen, omkring en spiller der var sat af, som rent faktisk talte med træneren om det og ikke gik i pressen og udbad sig en forklaring! Respekt til Blume herfra  8)

I dag puster Engmann lidt til ilden i JP omkring playoff til Europa Men nu skal AGF da gå efter den der plads i Europa - JP Aarhus

Men David tager den lige ned på jorden igen 
»Hvis man sætter sig mål i vores situation… Man kan have ambitioner. Men en ting overskygger alt. Og det er at blive nummer et eller to i puljen. Det handler om at vinde kampene. Hvis vi bliver et eller to, vil vi gerne i den finale. Men begynder vi at snakke om det, er vores hoveder på vej det forkerte sted hen,« siger AGF-træner David Nielsen, som altså ikke vil tale ret meget mere om det.

Svar #33
Nå - der var vist ikke nogen der fangede sarkasmen, omkring en spiller der var sat af, som rent faktisk talte med træneren om det og ikke gik i pressen og udbad sig en forklaring! Respekt til Blume herfra
 I det citerede står der intet om, at Blume har sagt at han ikke ville gå i pressen. Måske derfor. Jeg fattede det i hvert fald ikke helt. 

Der står jo bare at han har talt med træneren om, hvad han skulle gøre for at blive valgt da han var uforstående overfor fravalget, og at DN sagde at han bare skulle holde sig klar, og at det må man jo "tage med som fodboldspiller".

Så måske er det fordi du har læst ham sige at han ikke vil gå til pressen med det, og synes så det er mærkeligt at læse det i pressen. Men det kunne man ikke se fra dit indlæg. Men har han da sagt det?

I så fald er det jo en fin holdning at have som udgangspunkt. Og det holder så længe man har tålmodighed nok må man gå ud fra :D

Svar #34
I dag puster Engmann lidt til ilden i JP omkring playoff til Europa Men nu skal AGF da gå efter den der plads i Europa - JP Aarhus

Men David tager den lige ned på jorden igen  Citer»Hvis man sætter sig mål i vores situation… Man kan have ambitioner. Men en ting overskygger alt. Og det er at blive nummer et eller to i puljen. Det handler om at vinde kampene. Hvis vi bliver et eller to, vil vi gerne i den finale. Men begynder vi at snakke om det, er vores hoveder på vej det forkerte sted hen,« siger AGF-træner David Nielsen, som altså ikke vil tale ret meget mere om det.

Jeg synes der siges lige det der skal siges i hvert fald :D 
AGF skal ikke tale om hvem der er bedst at møde i EL for at komme i finalen. AGF skal koncentrere sig om at blive nummer 1 eller 2 så man overhovedet kan tilspille sig chancen om at komme i det playoff. 

Os fans må dog gerne snakke om hvad vi gerne ønsker der sker. Det er klart. Og jeg synes det helt sikkert også at man skal og må have ambitioner. Men man kan jo nøjes med at sige, at vi selvfølgelig gerne vil i den finalen igen, og at vi koncentrerer os om det første skridt for at nå den, nemlig at gøre arbejdet færdigt for at sikre os en plads allerede skærtorsdag (da det jo ikke matematisk kan lade sig gøre i dag).

Svar #35
Fedt citat af DN. Det handler om overlevelse intet andet og skulle vi være så heldige/dygtige at overlevelsen er sikret på torsdag, så kan vi begynde at tale om den 7. plads men ikke et sekund før.

Jeg er så træt af, medierne skyder klubben og os fans i skoene for at være jubelidioter, når sandheden nærmere er, at de fleste fans og klubben er blevet langt mere realistiske. Det er snarere medierne, som er jubelidioterne.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #36
I det citerede står der intet om, at Blume har sagt at han ikke ville gå i pressen.

Det ligger vel implicit i det, at Stiften ikke har kørt en artikel, som den man lavede med Kanstrup i januar. Blume har valgt at tage den med træneren, hvor Kanstrup udtalte at han ikke mente at det var hans opgave at tage fat i PC, vedr. kontraktforlængelser. Respekt til Blume, for at tage ansvar for sin egen situation i stedet for at "sladre" til 3. part. 

Svar #37
Fedt citat af DN. Det handler om overlevelse intet andet og skulle vi være så heldige/dygtige at overlevelsen er sikret på torsdag, så kan vi begynde at tale om den 7. plads men ikke et sekund før.

Jeg er så træt af, medierne skyder klubben og os fans i skoene for at være jubelidioter, når sandheden nærmere er, at de fleste fans og klubben er blevet langt mere realistiske. Det er snarere medierne, som er jubelidioterne.
Præcis. Klog udtalelse af DN. Det er lidt en fælde at stille David spørgsmål om EL-kval. Hvis han går med på legen, så kan den netop vinkles som kritik af at han ikke forholder sig til alvoren i den nuværende situation. Især efter i nederlag i aften.

Svar #38
Det ligger vel implicit i det, at Stiften ikke har kørt en artikel, som den man lavede med Kanstrup i januar. Blume har valgt at tage den med træneren, hvor Kanstrup udtalte at han ikke mente at det var hans opgave at tage fat i PC, vedr. kontraktforlængelser. Respekt til Blume, for at tage ansvar for sin egen situation i stedet for at "sladre" til 3. part. 
@SteenA‍ 

Jeg forstår hvor du vil hen. Men der er jo også mulighed for at være okay med at tale med pressen om, at man forstår at klubben ikke har gjort x eller y, som Juelsgård og Blume gør her. 

Det eneste man ikke må gøre er at gå i pressen og sige at man ikke har snakket med klubben, og at det er man utilfreds med. 
Juelsgård siger at han ikke har hørt noget, og at det har han ikke prøvet før, men at han har forståelse for det, og må tage det med som fodboldspiller. 
Blume gik skridtet videre, og spurte til sin situation, fik svar, og svarer så til pressen nu, at han faktisk var utilfreds, søgte svar, og fik et om "bare at holde sig klar", og at det må man tage med. (Han siger jo ikke at han faktisk fik et brugbart svar, men det modsatte). 

Men delen om, at man skal tage ansvar for sin egen situation (Blume) og/eller bare acceptere den (Juelsgård), så er jeg okay med begge dele. 

Svar #39

@Martin Hansen

Enig. Dog med nuancen om, at jeg ikke nødvendigvis hører David sige at det kun handler om overlevelse, men blot, at vi skal være ydmyge nok til at fokusere på at bringe os i en situation, hvor det overhovedet giver mening at snakke om den finale.

For det ville også være useriøst at stille det op som om, at overlevelse er vores eneste mål. Målet er iøvrigt heller ikke "overlevelse" men "EL playoff". It just so happen to be, at de er en og samme ting. Så ja det handler jo om hvorvidt man fokuserer på at opnå eller undgå. Og vi er trods alt ikke nået dertil, hvor det "kun handler om at undgå nedrykning", men om, at "sikre EL playoff, så vi kan jagte noget der matcher vores ambitioner, og samtidig sikrer imod nedrykning".

Same same, but different?

Hvis der var 6 hold i puljen, og 2 rykkede ud, og 2 kom i EL-playoff, og 2 havde sommerferie, så ville man måske nok sige, at det handler om at sigte mod EL-playoff, og som minimum sikre at man ikke ryger ned i nedrykningsfare, ligesom med grundspillet ift top 6.

Svar #40
@SteenA forstod hvor jeg ville hen.
Men delen om, at man skal tage ansvar for sin egen situation (Blume) og/eller bare acceptere den (Juelsgård), så er jeg okay med begge dele.

Det er netop som du skriver her, man skal tage ansvar for egen situation. Nu står der ikke noget om Blume gik til DN eller omvendt men blot det at de faktisk talte sammen var det jeg faldt over ;)

Vi har før haft diskussioner herinde, hvor det faldt folk for brystet at spillerne ikke havde fået forklaringer om dit og dat. Derfor kunne jeg godt lide citatet om, at det rent faktisk var muligt at tale sammen spiller vs chef selvom man ikke fin spilletid.
Det bliver sådan lidt for curlingagtigt hvis spillerne forventer træner/sportschef skal holde dem i hånden hele tiden og gætte på hvornår de har behov for at vide et eller andet - kommunikation er som regel to-vejs ;)

Svar #41

Det minder mig igen om den kritik vi fik fra kommentatoren til Vejle-kampen om at vi fuldstaendig manglede ambitioner naar vi snakkede om at det nu handlede om overlevelse og ikke el-kvalifikation. AaB fik samtidig ros for at gaa efter noget de var 95% kvalificeret til... Som jeg vist konkluderede dengang viser det at vi ikke skal bekymre os alt for meget om hvad medierne mener om vores maalsaetning. Ledelsen har nok hele vejen har haft et maal om el-playoff naar top-6 glippede - oekonomisk var maalsaetningen for saesonen jo ogsaa en 8. plads - men selvfoelgelig skal spillerne ikke taenke paa den slags nu.

Det er rigtigt, som Stig skriver ovenfor, at el-playoff jo automatisk betyder overlevelse, selvom man selvfoelgelig ogsaa kan overleve via nedrykningsplayoff. Maaske havde den mere neutrale formulering vaeret at vi gaar efter top-2 i gruppen og saa har man ikke naevnt hverken den ene eller den anden playoff, men der gaar lidt semantik i den og det er vel ogsaa bare logisk at tage tingene skridt for skridt - og kamp for kamp. Vinder vi i dag er vi dog saa taet paa 100% sikre, at vi godt ville kunne tillade os at naevne el-playoff.

Der er vist i oerigt omkring en million mere i at vinde gruppen, udover at faa hjemmebane i sidste kamp i playoff, saa at slutte oeverst boer ogsaa blive et maal.

Svar #42
Det er netop som du skriver her, man skal tage ansvar for egen situation. Nu står der ikke noget om Blume gik til DN eller omvendt men blot det at de faktisk talte sammen var det jeg faldt over
@Martinstranger

Jeg kan ikke tolke det anderledes end at Blume har forhørt sig hos DN, da han jo netop siger, at han var uforstående for sin situaiton og fik at vide at han skulle holde sig klar, og at det må man tage med.

Sammenholdt med situationen omkring Kanstrup, hvor det blev understreget af klubben, at PCs/DNs kontor havde åbne døre, hvis spillerne ønskede det, men at man ikke som sådan rendte rundt og gav updates på må og få.

Sådan har jeg 100% fået tolket de sager. Jeg ved ikke om jeg tager fejl. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle forholde sig sådan.

Svar #43
Det er rigtigt, som Stig skriver ovenfor, at el-playoff jo automatisk betyder overlevelse, selvom man selvfoelgelig ogsaa kan overleve via nedrykningsplayoff. Maaske havde den mere neutrale formulering vaeret at vi gaar efter top-2 i gruppen og saa har man ikke naevnt hverken den ene eller den anden playoff, men der gaar lidt semantik i den og det er vel ogsaa bare logisk at tage tingene skridt for skridt - og kamp for kamp. Vinder vi i dag er vi dog saa taet paa 100% sikre, at vi godt ville kunne tillade os at naevne el-playoff.

Essensen af det DN siger, er at, spillerne skal have fuld fokus på "en kamp ad gangen indtil overlevelsen er sikret" uagtet hvor kedeligt sådan en udmelding er især for journos, som gerne vil have lidt mere at arbejde med. Ellers er der stor risiko for spillerne ikke er 100% mentalt tilstede.
Bare se på AaB der overhovedet ikke har kunnet sætte sig op til kampene i nedrykningsspillet, sikkert fordi tankerne allerede er henne ved de kommende EL-playoff kampe, da de allerede mere eller mindre var sikret overlevelse fra 1. kamp.

Derudover som Steen er inde på, vil DN godt nok se dum ud, hvis vi i aften taber kampen efter en uinspireret indsats. Ikke svært at regne ud hvad medierne så vil falde over....

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #44
Det han bogstaveligt talt siger er:
"Man kan have ambitioner. Men en ting overskygger alt. Og det er at blive nummer et eller to i puljen.".
Så følger noget med at hvis det lykkes så x og y. Så er det op til den enkelte at tolke på, hvorvidt det handler om at blive nummer 1 eller 2 for at undgå nedrykning eller at opnå derefter. 

Jeg vælger at tolke det som om, at det handler om at blive 1/2 for at undgå nedrykningskampene og sikre overlevelse samtidig, og såfremt man bliver 1 eller 2, så vil man gerne i den finale. For det er det David siger:

"Hvis vi bliver et eller to, vil vi gerne i den finale. "

Svar #45
Det er netop som du skriver her, man skal tage ansvar for egen situation. Nu står der ikke noget om Blume gik til DN eller omvendt men blot det at de faktisk talte sammen var det jeg faldt over
@Martinstranger

Jeg kan ikke tolke det anderledes end at Blume har forhørt sig hos DN, da han jo netop siger, at han var uforstående for sin situaiton og fik at vide at han skulle holde sig klar, og at det må man tage med.

Sammenholdt med situationen omkring Kanstrup, hvor det blev understreget af klubben, at PCs/DNs kontor havde åbne døre, hvis spillerne ønskede det, men at man ikke som sådan rendte rundt og gav updates på må og få.

Sådan har jeg 100% fået tolket de sager. Jeg ved ikke om jeg tager fejl. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle forholde sig sådan.
Du tolker bare løs ;)

Der stod ikke nogen steder om den ene eller anden havde foranlediget samtalen - derfor glædede jeg mig blot over der var en samtale  ;D   Baggrunden for det, var at der tidligere har været kritik/debat af manglende samtaler internt i GF - derfor syntes jeg det var befriende, at der var en der stillede sig frem og sagde han havde fået de svar han kunne forvente (formentlig ikke de svar han ønskede).

Svar #46
Bare se på AaB der overhovedet ikke har kunnet sætte sig op til kampene i nedrykningsspillet, sikkert fordi tankerne allerede er henne ved de kommende EL-playoff kampe, da de allerede mere eller mindre var sikret overlevelse fra 1. kamp.
Men hvad så nu - vil vi være mentalt til stede i de afsluttende kampe eller bliver det en uinspireret indsats som vi har set før ???

Nu byder PM ind - han vil gerne i Europa med GF (jeg havde været overrasket hvis han havde sagt andet - det ville lyde lidt dumt) AGF-målscorer sigter efter Europa - AGF - Superliga - Fodbold

Svar #47
Er det bare mig eller virker DN en smule hudløs for tiden?
Jeg har bemærket to tilfælde af hvad man kunne kalde overdreven ærlighed. Først var der Bundus lækre mål mod SønderjyskE, hvor DN efter kampen sagde, at hvis han begyndte at tage sin fodbold seriøs uden for banen også, ville vi have en topspiller. Det tyder på en frustation, som man plejer at holde internt...
Og så efter Vejlekampen, da han blev spurgt til vores 2-3 mål - hvor han svarer at spillerne "langt om længe" var begyndt at gøre som de var blevet bedt om, i forhold til at sætte dødbolde hurtigt i gang når muligheden var der.

Jeg har bare studset over de to små stikpiller... synes ikke det ligner DN at vise frustration udadtil.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #48

Er det bare mig eller virker DN en smule hudløs for tiden?
Jeg har bemærket to tilfælde af hvad man kunne kalde overdreven ærlighed. Først var der Bundus lækre mål mod SønderjyskE, hvor DN efter kampen sagde, at hvis han begyndte at tage sin fodbold seriøs uden for banen også, ville vi have en topspiller. Det tyder på en frustation, som man plejer at holde internt...
Og så efter Vejlekampen, da han blev spurgt til vores 2-3 mål - hvor han svarer at spillerne "langt om længe" var begyndt at gøre som de var blevet bedt om, i forhold til at sætte dødbolde hurtigt i gang når muligheden var der.

Jeg har bare studset over de to små stikpiller... synes ikke det ligner DN at vise frustration udadtil.
Jeg er enig med dig i, at udtalelserne er atypiske for DN, men jeg ved ikke om det kan tolkes som frustration. Det kunne sagtens bare være velovervejet fra Davids side. Hvilket så gør det mindre atypisk alligevel. 

Svar #49
Men når man ser Bundu spille højre back i søndags, så forstår man sgu godt, at de har brug for at stikke til ham. Fair nok, at han ikke er en god højre back, men man kan jo fandme høre på fjersyn hvor ofte de råber på Bundu, og hvor lidt han lytter. Der er sikkert nogle ting han ikke kan høre på banen pga larm, men det er jo helt vildt, at man er så ude af stand til at tænke fodbold. Vi er foran med 1 mål, og skal bare køre den hjem, så vælger han (med friske ben), bare at stå i angrebet i stedet for at løbe hjem.

Jeg har også trænet spillere (på et helt andet niveau), der havde en masse redskaber, men bare aldrig lært at holde fokus på de rigtige ting i løbet af en fodboldkamp. Det  er vildt frustrerende at arbejde med den slags typer, og ofte lærer de det aldrig.

Simple Audio Video Embedder