Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 29234 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #550
Brøndby ... Med Jan Bechs checkhæfte kunne det sagtens være spændende, og der sidder vel også en slags sværd i en sten derovre.

Det tror jeg ikke du skal regne med:

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/david-nielsen-brondby-hader-mig-og-jeg-hader-dem

Brøndby-anfører om David Nielsens had til klubbens største fans: 'Mærkeligt...

Svar #551
Meget enig i din analyse Mengsen. Brøndby ... ved ikke hvor seriøst man skal tage DNs udtalelse om had, men den var måske ikke så smart, mon ikke den har lukket døren lidt ift til Bif og muligheden for at få opbakning der hos fansene.

Men ellers der naturligvis også Rosenborg og Malmø FF samt måske også Hammarby som ville være en mere spændende ting for DN end forlænge i AGF.

Jeg tror godt David vil forlænge også selvom han ikke får større løncheck eller løfter om kæmpe indkøb, bare budgettet løftes lidt hen ad vejen.

Men som sagt ellers finder vi en anden dygtig mand. Havde Poul Hansen, Åkeby, Glen, Peter S, Wiggo sov haft den her trup og især hele det set up, ledelse, rigtig bestyrelse istedet for en Kurt, talentafd på vej, en dygtig sportschef som nu osv osv - så havde de nok også fået succes (ved godt at spillermaterialet ikke er præcis deres spillestil - men kvaliteten). Den var også god førhen, men lige en smule bedre især fordi den er rigtig skruet sammen denne gang uden stjernenavne uden gavn osv....

Svar #552
Men som sagt ellers finder vi en anden dygtig mand. Havde Poul Hansen, Åkeby, Glen, Peter S, Wiggo sov haft den her trup og især hele det set up, ledelse, rigtig bestyrelse istedet for en Kurt, talentafd på vej, en dygtig sportschef som nu osv osv - så havde de nok også fået succes
 REALLY???.... Ja sådan kan man vel også tage al kredit fra David Nielsen.

Jeg gad nu omvendt godt se hvad David ville kunne have gjort med Erik Rasmussens trup, med Peter Sørensens trup. Vi så hvad han gjorde med Glens i foråret 2018, og skabte flest point i 30 år der :D

Skal det sættes mere på spidsen? :D hah

Svar #553
Meget enig i din analyse Mengsen. Brøndby ... ved ikke hvor seriøst man skal tage DNs udtalelse om had, men den var måske ikke så smart, mon ikke den har lukket døren lidt ift til Bif og muligheden for at få opbakning der hos fansene.

Folk der siger at de hader Brøndby vil altid være smarte i min verden.
Hvorvidt han mener det, tør jeg dog ikke spå om.
Han har dog været i FCK som spiller i fire år fra 1997 og scoret mod Brøndby, så mon ikke han har lagt øre til en del i de år.

Svar #554
Hvilke jobs er så mere interessante for DN?

Det tænkte jeg også - der er højest en to-tre stykker herhjemme der kan give mere sportsligt og/eller økonomisk. Af dem skal han så satse på at Brøndby fyrer Frederiksen og vil give ham en stor lønforhøjelse. Jeg tænkte på om han var for meget FCK, men den der gamle udtalelse kunne også godt lukke muligheden lige ift dem. Jeg følger Sverige og Norge tær nok til at sige om der er en stor klub der kunne stå på spring, men det er en mulighed. Han har en fortid og sikkert et godt ry i Norge, men det er vel reelt også kun Rosenborg der for alvor er en opgradering. I forhold til det større udland mangler han nok noget på cv'et endnu - lidt eyropæisk succes med AGF måske - men det kunne selvfølgelig være et eventyr et sted. Måske en forbindelse til Spanien eller til Qarabag via Selles, men det lyder heller ikke vildt sandsynligt.

Jeg tror man bliver enige om noget her i landskampspausen. Jeg synes det lyder som om man vil snakke sammen i efteråret, så det er vel et godt tidspunkt. De der forlydender om at man er nervøs for en serie dårlige resultater giver jeg ikke alt for meget for. Det virker i hvert fald ikke logisk. Det er jo ikke sådan at vi tre sæsoner i træk med DN har haft en sort oktober/november og ledelsen må bestemt være klar over manglerne på holdet sidste efterår. Derudover overstråler de gode perioder da klart de dårlige. Og så virker det jo også til at de personlige forhold mellem DN og PC og JN er udmærkede og ledelsen må være bevidste om hvor vigtigt det er med en træner der trives i presset her. Og i øvrigt at DN har et usædvanlig godt forhold til fansene og der er også ro og opbakning i truppen. Endelig kan man sige at hvis han er ved at blive lidt for dyr skal man måske bare få det plads inden oktober/november så man kan bruge det med nervøsiteten for udfaldet af de måneder i forhandlingerne. Mon ikke han også gerne selv vil lidt mere end en enkelt god sæson med AGF (hvis vi går ud fra den her bliver det.)

Selvfølgelig kan DN erstattes hvis det er sådan det går, men man må forvente et umiddelbart sportsligt tilbageslag og det kan sikkert give noget uro i truppen osv. Så forlæng bare, begge parter vil jo gerne :)

Svar #555
Haha ja enig fedt DN siger han hader bif.
Tænker mere objektivt det ikke var smart - tænker han lukkede døren der, men ja den var måske allerede lukket som tidligere fck-ikon. Omvendt er CV nu i Bif (har dog også en fortid som spiller der og en mere afdæmpet type og ikke ikon type som David).

DN kunne jeg også godt se i fx engelsk fodbold - og alle championsship klubber vil være en opgradering. Eller en ambitiøs klub i 3. række med mange penge til nye spillere fed hyre til DN.

@ Stig - hehe :-) Nej jeg vil gerne give stor kredit til DN. Han er en af mange årsager til vi lykkes lige nu. Jeg synes bare der er så mange kompetente folk omkring AGF i dag, at jeg ikke ser få mænd som afgørende som fx Rudbæk var, hvor næsten al sportslig know how forsvandt med ham. Eller Mogens Boyter som stabil leder dengang.

Vi havde også en god trup under Erik, Åkeby og PS samt tildels Glen og Wiggo. Men synes der er kommet langt mere harmoni i truppen nu, hvor det før var noget at af et sammenrend og klikker. Der er også kommet en rød tråd ift spillere og spillestil. Under Wiggo måtte der hentes nogle med lav kvalitet ind for at de kunne passe til spillestilen.

Casen Erik, skyldtes jo hans personlige problemer, men også to andre væsentlige ting:

1) forsvaret var for ringe og der var købt for skævt ind (gode til midt og front - men glemte forsvaret

2) vi blev hårdt ramt af skader til Kim M og salg af Lumb i et forsvar uden bredde af kvalitet. En ringe højreback i Krabbe i start11.

Men især skader (og skidt ledelse da man også solgte Nando i vinterpausen - udover Lumb):

- Graulund og Davit D skadet i det meste af foråret. Begge nåëde til sammen at lave 3 mål.
- Dioh kom sig aldrig over skade - og trods spilleklar i foråret 10 var han ringe og scorede 0 mål og lavede kun 1 ass.
- Jakob Poulsen blev også skadet og lavede også kun 1 mål og 1 ass i foråret. 10.
- Feilhaber lavede 0 mål det forår (1 i sæsonen)
- Jørgensen 0 mål

Uden mål og med et hulllet forsvar - der lukkede mange mål ind på dødbolde bl.a., så kunne man kun rykke ud.

For ellers synes jeg egentlig vi havde det bedste hold der i mandsminde (forsvaret undtaget) og spillede også det bedste fodbold siden start 80'erne.

Svar #556
Jeg tror godt David vil forlænge også selvom han ikke får større løncheck eller løfter om kæmpe indkøb, bare budgettet løftes lidt hen ad vejen.

Men som sagt ellers finder vi en anden dygtig mand.

I den her "forlænge med DN" debat synes jeg at mange glemmer, at vi ikke bare har en træner, men et velfungerende trænerteam i David og Ruben Selles. Jeg tror at sidstnævnte skal tildeles en pæn del af æren for de fremskidt vi har gjort siden han tiltrådte i klubben 1. januar 2018. Vi har 16 nederlag i 64 kampe i den periode:

Stillingen, fra runde 20 2017/2018 til runde 11 2019/2020 - SuperStats

Bemærk i øvrigt, hvor meget bedre end AaB vi har præsteret i den her periode.

Det er selvfølgelig ikke givet, at Ruben smutter fordi David gør - og man kan vel også overveje at gøre ham til cheftræner. Man skal bare være forsigtig med at give David hele æren for den forvandling der er sket de seneste par år.

Svar #557
Det er selvfølgelig ikke givet, at Ruben smutter fordi David gør - og man kan vel også overveje at gøre ham til cheftræner. Man skal bare være forsigtig med at give David hele æren for den forvandling der er sket de seneste par år.

Enig - og når snakken falder på Selles' betydning kan jeg ikke lade være med at tænke på den kritik der var af at man ikke havde en assistent klar fra dag et. Vi kan stadig diskutere om det ændrede noget på resultaterne inden nytår, men i det længere forløb var det helt klart den rigtige beslutning at vente på ham DN helst ville have.

Svar #558
Skipperligaen om brug af video og data

Svar #559

Enig - og når snakken falder på Selles' betydning kan jeg ikke lade være med at tænke på den kritik der var af at man ikke havde en assistent klar fra dag et. Vi kan stadig diskutere om det ændrede noget på resultaterne inden nytår, men i det længere forløb var det helt klart den rigtige beslutning at vente på ham DN helst ville have.

Åh ja, det havde jeg næsten helt glemt, men det var meget kritisabelt. Af akademiske grunde håber jeg vi får belyst tiden omkring Glens fyring og ansættelsen af David Nielsen og særligt, hvorfor man ikke kunne vente til vinterpausen med skiftet (som med Wieghorst).

Svar #560
Åh ja, det havde jeg næsten helt glemt, men det var meget kritisabelt. Af akademiske grunde håber jeg vi får belyst tiden omkring Glens fyring og ansættelsen af David Nielsen og særligt, hvorfor man ikke kunne vente til vinterpausen med skiftet (som med Wieghorst).
Som jeg husker det manglede Randers en træner på det tidspunkt og var på rygtebasis meget interesserede i David. Et bud kan derfor være at der var stor risiko for at han ikke var tilgængelig i vinterpausen.

Svar #561
DN ville sikkert også gerne væk fra Lyngby inden korthuset faldt sammen og han nåede lige at få Europa Cup kampene med og se om den ny sæson kunne bære igen mod top 6.

Men enig det havde set mere pænt ud at aftale med Glen at gå hver til sit efter gensidig overenskomst i julepausen, og vi havde sikkert også fået flere point med Glen i 2. halvdel af efteråret end med David, der famlede lidt efter en start11 der - kunne han med fordel have gjort i jan-feb istedet, hvor man kunne have byttet nogen i spillertruppen som passede bl.a. Duncan.

Men AGF ledelsen var vel også "bekymret" for at Glen fik succes hen mod vinteren, og så skulle til at fyre en træner hvor det gik sportsligt godt. For ledelsesmæssigt var det løb kørt, da han igen igen som i FCM ragede uklar med den øvrige ledelse og havde sat sig selv over klubben.

Så uanset hvad et rigtig skifte.

Svar #562
Men AGF ledelsen var vel også "bekymret" for at Glen fik succes hen mod vinteren, og så skulle til at fyre en træner hvor det gik sportsligt godt. For ledelsesmæssigt var det løb kørt, da han igen igen som i FCM ragede uklar med den øvrige ledelse og havde sat sig selv over klubben.
Ja - det er vel offentligt kendt, at han havde forsøgt at "kuppe" JN men blev underkendt af bestyrelsen. Gad vide hvordan det reelt foregik i Fcm - det er vel aldrig helt sluppet ud?

Om det lige skulle være på det tidspunkt, hang vist godt sammen med @anra bemærkning. Man ville have DN mens man kunne og ikke risikere han gik andre steder hen.

Svar #563
Jeg har både hørt fra kilde og fra Graulund i tv i en sidebemærkning, at Glen ikke ville acceptere data og sportsligt udvalg skulle have så stor betydning ift hvem der skulle forlænges og købes ind. Fra kilde også at han generelt bare satte egne meninger om tingene først. Lidt for stor til klubben. Samme som i AGF. Men han er jo sådan set dygtig nok og vel landet på rette hylde nu, hvor han kan være kongen.

Svar #564
Der var klare sportslige grunde til at fyre Glen på det tidspunkt efter meget svingende resultater og bl.a. et skuffende exit fra pokalturneringen og et nederlag til Randers der ellers havde været utroligt ringe. Man kan diskutere om det stadig var bedre at vente, men omvendt også om man skal skifte og give den nye træner flere kampe. Måske havde Glen fået flere point i de sidste kampe i efteråret, det er svært at sige, men der var ikke noget der tydede på at vi ville komme i top-6. Hvis det så ikke fungerer mellem ledelsen og træneren og man ved han skal ud uanset hvordan det ville gå de næste kampe, synes jeg det logisk nok at trække stikket. Og ja, så kan man måske også 'frygte' at han bliver sværere at fyre efter nogle gode resultater, men problemet med det er næsten mest at det sætter den nye træner under større pres fra start.

Det er også rigtigt at man måske skulle slå til hvis DN var ham man ville have og han måske ikke ville være tilgængelig senere. Det betød også at man ikke behøvede at have en periode med en overgangsfigur.

Svar #565
Du har helt ret - og iøvrigt var jeg (og sikkert mange andre også) træt af at høre Glen snakke proces ... når nu man ikke havde rykket sig en meter på to år.

Siger bare om han så havde haft sportslig succes - så var han røget ud, tænk at sidde som direktør, sportschef og bestyrelse at have en næsten illoyal mand som træner, så var det også bare med at få lavet det skifte nu og her, og især når DN stod klar.

Det havde set pænere ud med skiftet til jul, men også set mystisk ud, hvis AGF havde ligget nr 5 også selvom det bare var et-to point fra 7. pladsen.

Også let for mig at være bagklog ift de tabte point af DN (men man vidste jo godt han ikke kunne få Sellers før nytår). Omvendt kunne man have fået en trænerfyringseffekt kortvarig, det fik vi så ikke.

Nå det er også hypotetisk. Det er to år siden.
Facit er at det både sportsligt som samarbejdsmæssigt var rigtig at skille sig af med Glen.

Svar #566
Siger bare om han så havde haft sportslig succes - så var han røget ud, tænk at sidde som direktør, sportschef og bestyrelse at have en næsten illoyal mand som træner, så var det også bare med at få lavet det skifte nu og her, og især når DN stod klar.
Ja, på et tidspunkt blev beslutningen truffet, den var uafhængig af de næste resultater og så var der ingen vej tilbage. Som Mengsen nævner kunne det være interessant en dag at få lidt mere viden om hvad der faktisk foregik. Det er vist slået fast at JN og Glen ikke fungerede sammen og det lyder ikke helt ude i skoven at Glen så skulle have taget sin utilfredshed til bestyrelsen, det er jo for så vidt logisk nok. Et slags kupforsøg kræver måske lidt mere, men jeg kan godt forstå bestyrelsen valgte JN hvis der ligesom skulle vælges side på et tidspunkt. JN fik dog også nok at vide at han skulle holde sig mere i baggrunden, hvilket han har gjort siden, men Glens dage var talte.

Et andet argument for at skifte træner med samme i stedet for at vente: man nærmede sig et transfervindue og ved at have DN i klubben et stykke tid inden kunne han lære truppen at kende og finde ud hvad han manglede og i øvrigt være involveret i arbejdet op til vinduet.

Det kunne for så vidt også gælde en 'transfer' af Selles, man kunne vel have risikeret der skulle findes en helt anden. Jeg synes ind imellem det kan komme til at lyde som om DN slet ingen hjælp havde og at det var blevet vendt hurtigere med Selles. Det er svært at vide, og det kan nogle gange være godt at have den gamle træners assistent, andre gange ikke, men DN fik da trods alt lidt assistance fra en talentfuld træner der nu er i Dortmund.

Svar #567
Jeg har både hørt fra kilde og fra Graulund i tv i en sidebemærkning, at Glen ikke ville acceptere data og sportsligt udvalg skulle have så stor betydning ift hvem der skulle forlænges og købes ind. Fra kilde også at han generelt bare satte egne meninger om tingene først. Lidt for stor til klubben. Samme som i AGF. Men han er jo sådan set dygtig nok og vel landet på rette hylde nu, hvor han kan være kongen.
Der tror jeg også han kan levere og er sikker på han er en dygtig træner, hvis han får det rigtige match på klub/egne ambitioner.

Faldt over denne - der var kurrer på tråden og det var åbenbart Steinlein han var utilfreds med. Men se lige den bemærkning som Ankersen slutter af med.  FCM-formand: Glen Riddersholm uden format, da vi måtte skilles - politiken.dk
Troede Glen Riddersholm da, at han var større end klubben?

»Jeg synes, at der var begyndende tendenser til det. Se på guldbilledet i Ekstra Bladet. Det anede klubben jo intet om, før det blev trykt. Når jeg så oven i købet finder ud af, at det blev taget to måneder før sæsonen sluttede, så kan man ikke lade være med at blive bekymret«.

Svar #568
Præcis og  historien gentog sig for Glen ift JN.

Iøvrigt leverede han også første gang han stoppede i FCM og blev u21 landsholdstræner en svada til bl.a. Erik Rasmussen.
Det kan tages både som udtryk for den vindermentalitet Glen har, men synes også det peger i retningen af en mand, der vil have tingene på sin måde. Altid.

Der var også noget uro omkring nogle transfers, hvor han igen igen blev lidt for meget spillerens mand - og ikke klubbens mand. Mener det var bl.a. om Sly og en misset transfer i et vindue.

Glen har dog også en styrke i at få et nært og stærkt forhold til sine spillere. Men glemmer bare at ingen er over klubben og man er et team rundt om klubbens mål. Samlingspunktet er ikke Glen og venskaber ift til spillerne.

Der var også noget utilfredshed ift da Danny Olsen røg til AGF. Glen slider bare sine relationer op ledelsesmæssigt.

Svar #570
Om det er sandt eller et agent rygte til lønforhandlingen med AGF er ikke til at sige, men der sker altid noget spændende rundt om AGF :-)

Snak i krogene: Tyskere har henvendt sig om David Nielsen | Tipsbladet.dk

I Hannover 96 er de begyndt at snakke om hvorvidt Mirko Slomka er den rigtige træner, da klubben langt fra ligner en der rykker tilbage i Bundesligaen.
Det er dog en stor klub, så om de tør tage så stor en chance som David vil være for dem, det er nok mere tvivlsomt.

Svar #572
Det er oplagt, hvis en af grundene til at kontrakten med DN ikke er forlænget, er at, han selv tøver, fordi der er udenlandsk interesse.

Selv en 2. Bundesligaklub også mindre end Hannover 96, vil nok være umulig for DN at sige nej til. Det er ekstrem svært for danske trænere at få jobs i udlandet, så hvis man har ambitioner i den retning - og det tror jeg, DN har - må også forvente at skulle begynde på 2. eller sågar 3. hylde. Det er sikker på, DN er villig til, han har trods alt taget den hårde vej frem til, hvor han er nu og hvor udlandet angiveligt kigger i hans retning.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #573
Om det er sandt eller et agent rygte til lønforhandlingen med AGF er ikke til at sige, men der sker altid noget spændende rundt om AGF :-)

Snak i krogene: Tyskere har henvendt sig om David Nielsen | Tipsbladet.dk
Både AGF og DN har alternativer til hinanden. Men giver det mening for nogle af dem, at stoppe et samarbejde, der fungerer godt og kaster resultater af sig? Jeg tror kun, at det er pressen (edit: og nogle af os supportere), som er ængstelige for fremtiden. DN og PS har en god dialog i dagligdagen, så de behøver ikke at frygte for fremtiden. Hvis der kommet et skifte, vil det ikke bare komme som et lyn fra en klar himmel. Det er min bedste overbevisning.

Svar #574
Alle danske trænere har vel ligesom spillerne et mål om måske at komme ud og være træner i udlandet - med den store prestige og økonomi. Spiller DNs søn ikke i det tyske...?

Jeg tror han forlænger med AGF.

Svar #575
DBU undersøger om landsholdet fra 2020 skal spille landskampe også kvalkampe andre steder end i Parken. De har iflg. EB modtaget 3 bud: FCK, BIF og AGF.
Der kræves mindst 20000 siddepladser et krav Ceres Park ikke opfylder, men der skulle være en plan om at imødegå det krav.

FCK er dog iflg. avisen favorit.

Mit bud: Det ender selvfølgelig med Parken på gunstigere forhold til DBU end den hidtidige aftale. Jeg tror ikke, AGF på nogen måder tror, de kan vinde, men buddet handler mere om at sende et signal til kommunen. AGF vil have landskampe på et nyt stadion og det nuværende er et handicap i forhold til 2 meget mere moderne og rigtige fodboldstadions i Parken og Brøndby.

Brøndby og Parken slås om landsholdet – Ekstra Bladet ($)

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #576
Selvfølgelig bør det være en overvejelse værd for DN hvis han er blevet tilbudt et job i 2. Bundesliga, men han vil nok også tænke på at det er ret begrænset hvad han reelt har vist hidtil og at det ville øge hans værdi også i det mindste at nå den sportslige målsætning med AGF et år eller to. Hvis der er interesse nu kan der nok også blive det senere. Så kan man anføre at det jo også kan gå galt med AGF, men jeg tror på ham når han siger at dem der skynder sig at trække sig når det går 'godt' er bange for at fejle og at han ikke er bange for at fejle.

Jeg troede de måske ville sætte sig ned og finde ud af noget her i landskampspausen, men sådan som det blev fremlagt i forbindelse med Randers-kampen lød det mere som om at 'i løbet af efteråret' betyder når efterårssæsonen er slut. Men med mindre vi falder helt sammen i de næste 8 kampe tror jeg så også at aftalen bliver forlænget.

Svar #577
Selvfølgelig bør det være en overvejelse værd for DN hvis han er blevet tilbudt et job i 2. Bundesliga, men han vil nok også tænke på at det er ret begrænset hvad han reelt har vist hidtil
 Der skal nok være nogle klubber som synes at det at vinde bronze i Danmark med et af ligaens mindste budgetter er "at vise noget" :D
 Men enig i, at han ikke "bør" være oprigtigt interessant for dem at hente førend han har vist, at han også kan opnå en placering med at større budget. I AGF har han trods alt set udefra "fejlet" ift klubbens målsætninger. Og man kan jo ikke regne med at udefrakommende kan granske alle de nuancer/aspekter som vi kan.

Omvendt kan 9 sejre i træk i slutspillet, og nu 6 sejre i træk i grundspillet høres anderledes ud i Tyskland end i DK. Who knows.
Ser man på Davids pointhøst i sin tid i AGF, så hedder den jo over 1,5 point i snit. (sidste sæson var 1,5 point overall præcis), og denne sæson er pt på 1,67 point/snit, mens hans første halve sæson var på 1,48 point. Så altså næsten 1,6 point i snit i Danmark, hvilket jo nok skal se pænt ud på nogle stykker papir der ikke tydeligt viser den kontekst, at de er skabt bl.a. med to slutspil, hvor han gjorde det rigtig flot mod midter og bundhold. I denne sæson er der i den grad lagt på ift at slå AaB, FCN, BIF og OB ift at vinde over øvre midterhold og tophold. Men vi taber så til gengæld stadig til de absolutte tophold, samt kvajer os imod Lyngby og Randers, mens vi spiller uafgjort imod hold som Hobro og SøE, der er stærke for sig selv.

Svar #578
Jeg tror man skal passe på med at gøre Jan Schoubye’s meget løse udtalelser inden kampen til mere end det er. DN har udløb om et år, og hold der er på udkig efter potentielle kandidater kan godt have hørt på ham også, uden at der er mere i det end at han snart kan være ledig på markedet. JS var temmelig tøvende med at uddybe hvilke ryger han talte om, og han plejer ikke at være bleg for en saftig historie der kan skabe uro i AGF, så det er nok ikke et specielt stærkt underbygget rygte.

Jeg kunne godt forestille mig at PC og JN gerne vil holde på DN, men også gerne vil styrke den taktiske og strategiske side af trænerteamet, det er i dag Ruben Sellas der har ansvaret for dette, og der vil man nok kunne finde en bedre assistent end ham, men det er ikke sikkert at DN vil fortsætte uden Sellas?

Svar #579
Der skal nok være nogle klubber som synes at det at vinde bronze i Danmark med et af ligaens mindste budgetter er "at vise noget"  :D

Det er noget, men jeg tror virkelig ikke det er afgørende når det er opnået på det niveau i en enkelt sæson. Jeg vil formode at en 2. Bundesligaklub er ret professionel i deres tilgang til ny træner og hvis der er en der kigger til DN er der også resultaterne før og efter Lyngby og en analyse af hvordan han er som person osv. Dermed vil de også have en bekymring om hvorvidt Lyngbys medaljer var en enlig svale eller om han kan opnå noget med et større budget som du er inde på. Uanfægtet at det selvfølgelig tæller positivt at have opnået noget med et lille budget for den interesserede klub er givetvis i en relativt tilsvarende situation i Tyskland. Kan DN ligefrem få med medaljer med AGF, og så oven i købet klare sig hæderligt i et par runder europæisk fodbold har han mulighed for at lægge rigtig meget til sin værdi på markedet.

Svar #580
Jeg tror man skal passe på med at gøre Jan Schoubye’s meget løse udtalelser inden kampen til mere end det er. DN har udløb om et år, og hold der er på udkig efter potentielle kandidater kan godt have hørt på ham også, uden at der er mere i det end at han snart kan være ledig på markedet. JS var temmelig tøvende med at uddybe hvilke ryger han talte om, og han plejer ikke at være bleg for en saftig historie der kan skabe uro i AGF, så det er nok ikke et specielt stærkt underbygget rygte.
Uden at snakke alt for meget Schouby igen så bliver jeg også irriteret over at han snakker om at DN jo altså ikke kan gå til 1. Bundesliga som nogen mener. Som om der er nogen der seriøst har snakket om det, så JS lige må komme ind som den fornuftige stemme. Han bliver jo spurgt og må svare, men behøvede ikke hive et eller andet frem han måske har set i dybet på et fanforum et sted. Det er en detalje. Jeg stoler på at der faktisk har været en henvendelse fra Tyskland når han siger det, men det kom ikke frem hvad og hvem. I princippet kunne det vel være HSV's andethold. Det blev fremlagt som lidt mere, men vi ved ikke helt om JS ved hvem det er - han kunne måske godt have en kilde der gør at han ikke bliver specifik. Ellers er det rigtigt at man kunne forvente at han gav et klubnavn.
Jeg kunne godt forestille mig at PC og JN gerne vil holde på DN, men også gerne vil styrke den taktiske og strategiske side af trænerteamet, det er i dag Ruben Sellas der har ansvaret for dette, og der vil man nok kunne finde en bedre assistent end ham, men det er ikke sikkert at DN vil fortsætte uden Sellas?
Jeg tror DN bestemmer hvem han vil have som assistent hvis det i øvrigt er muligt, men jeg tror så heller ikke man er utilfredse med Selles. Hvorfor skulle man også være det? Og hvis man er utilfredse med ham må man være utilfredse med præstationerne og resultaterne og så skal man måske også bare drage konsekvensen og skifte cheftræner. Hvis der skal noget andet til bliver det på DN's forespørgsel. Den tror jeg ikke på, men det kan da være de vil have en mere ind i staben, selvom jeg nu heller ikke helt tror det er aktuelt. Der er jo også Friis selvom han også har et specifikt fokus på de unge. Måske en specialist af en slags.

Svar #583
Ja i efteråret bliver det nok mest ca ½ time i starten og evt. ca. 1 time nogle kampe inden ferien. Og nok først helt i top til foråret. Men også fint at have en joker at smide ind sidste ½ time, der kan noget andet, mens Munk kan give fuld gas i en time.

Hvis Diks bliver til sommer sker der nok nogle udlejninger vi har pt 4 på højreback med de to og Anbo og Mikkel M Lassen der lige har skrevet 5 år. Han kan dog også bruces centralt. Og Diks har også spillet enkelte kampe alle pladser i forsvaret.

Svar #584
Næsten ikke til at holde medier ud, der altid er så kloge. For få uger siden havde AGF ikke forløst potentialet og rykket sig i 1½ år. Nu er det for dårligt AGF ikke har forlænget. Det er så let at skifte mening som vinden blæser.

Det mest ironiske er er at både Povlsen og JS - begge i interviewet står og siger på den ene og anden siden (og det kunne ligeså godt have været alle andre journalister/medier). Man kan ikke sige både og ... og alligevel stå at sige at AGF så sover i timen. Så må de holde sig til det nuancerede billlede.

Sandheden er at AGF ikke kunne gøre det anderledes, havde man allerede forlænget med DN (inden sejrstimen) havde man set skidt ud, hvis vi ikke lå til top 6 til jul. Og nu ser det skidt, hvis man smutter. Ja men sådan er det når man tager en fornuftig rationel tilgang til tingene.

PS - det er klippet omkring randers-kampen (men iøvrigt fedt med den lange kontrakt til Mikkel, nu har vi så fire højrebacks, selvom Mikkel i lige så høj grad nok tænkes som midterforsvarer).

Forsvarstalent får lang aftale i AGF: Jeg er glad og stolt | Tipsbladet.dk

Svar #585
Synes faktisk godt man kunne lave fri udskiftningen i fodbold indenfor rimelighedens grænser, så spillere ikke bliver overbelastet og får skader, så spillere ikke spillere videre med hovedskader, og generelt kan få ro på bænken og blive tilset.

Det vil også give bedre talentudvikling i dansk fodbold - flere talenter muligheden for at få spilletid, især hvis man kan sætte dem ind ved en føring kan sætte dem ind, og ved udligning kan sætte de bedste ind igen.

Vil måske give lidt uro (eller rod vil nogen kalde det), men man kan også vende det om, at det vil mere dynamik og skabe mere spænding - måske mere tempo i kampe der er ved at gå død.

Tror slet ikke det vil blive det store problem, generelt vil en træner undgå at lave for meget om af hensyn til indbyrdes relationer, og vil så vidt muligt alligevel altid have de bedste 11 på banen.

Man kommer også udover problemet med at nogle hold må spille kampen færdig i undertal - og værre mangle en målmand.

En af ulemperne er at det vil favorisere de stærkeste hold, der har mest at skyde med fra bænken.

Man skal helt klart gøre det sådan, at udskifterne ikke stopper spillet, og det udskiftende hold må leve med at der går tid fra ved at en mand løber ud af spillet og til at spilleren kommer på plads på sin position på fx højreback.

Der skal kun være spilstop, hvor det er nødvendigt at nogen hjælper spilleren udenfor banen, til gengæld kan en ny sættes ind mens han undersøges udenfor, og spilletstoppet bliver meget kortvartigt, da det kun tager kort tid at bytte en ny spiller ind (spilstop skal dog fortsat lægges til).

Naturligvis kan der også laves små regler omkring max antal udskiftninger pr gang fx 2 og at der skal gå x-antal minutter mellem fx (3-5 min) hver udskiftning, og ingen udskiftninger efter 85. minut fx (med mindre en målmand må bæres fra banen eller dommeren mener det skyldes en skade og spilleren ikke kan fortsætte). Man finder nok ud af hvordan det skal gøres.

Men synes det kunne føre noget spændende med sig at prøve det af en sæson.

2 min straf ved spilstop - sidste 20 min
Man kunne også indføre - uanset - at der ved spilstop, der kræver behandling, både lægges tid til som nu, men også at der i kampens sidste 20 min lægges 2 min ekstra til pr spilstop (hvis det vel og mærke er det førende hold - de eneste som har interesse i at tiden går og rytmen ). Ved uafgjort kan man ikke løse den, men der er også mindre spilstop end ved føringer.

4 point for sejr - 1 for uafgjort
I øvrigt kunne man også løse med uafgjorte ved at give 4 point for sejr og stadig 1 point for uafgjort. Så vil lysten til at spille uafgjort ved ret lille, da man taber for meget på det. Vil give mere offensiv og underholdende fodbold.

Synes vi i de seneste år har fået mange nye gode regelændringer. Lad det bare fortsætte til gavn for dansk fodbold...

Tidligere AGF-talent har succes i USA

Svar #586
Et poetisk take på Det Lange Seje Træk og Arthur-myten i AGF:

Svar #587
Lars Arthur Fournais, Jacob Arthur Nielsen, Peter Arthur Christiansen, David Arthur Nielsen, Ruben Arthur Selles, Lars Arthur Friis.
Det må være et tegn ;-)

Svar #588
Desværre ingen minutter til Diks, men godt at se Anbo åbenbart fik 45 min på central midt, synes også han har 2-vejs evner til at blive den nye allrounder der kan spille alt.

Og kan der blive brug for ikke bare for AGF, men også for Anbo med 4 højrebacks (hvis Diks også er der efter sommerferien), når Mikkel Møller Lassen rykkes 100% op på sin kontrakt til 2024. MML kan dog også spille centralt. Og måske en af de fire bliver udlejet...

Testsejr i Hobro - AGF Fodbold

Svar #589
Læg også mærke til eksperimentet mod Hobro: Mortensen, Helenius og Ammitzbøll på banen samtidig hele første halvleg. Gad vide hvorfor trænerstaben forsøger sig med det? At gøre det i en ligakamp kan vel kun komme på tale, hvis vi presser helt desperat for et mål. Hidtil har vi højst set to af dem på samme tid, og det normale er, at de afløser hinanden en til en.

EDIT: Kan det mon også indikere, at vi planlægger at overfalde Silkeborgs skrøbelige forsvar med alle tre fra start, gå efter en komfortabel føring ved pausen og så stille om til noget mere normalt?

Svar #590
Ja spændende. Jeg tror 100% David holder fast i konceptet og samme start11 som han plejer - så det bliver Blume bag PM. Men ingen tvivl om han ind i mellem vil spille med to angribere når der skal satses til sidst, og Helenius er bestemt boldfast nok til at spille hængende angriber.

Det kan AA også men lidt efter i køen, men har også hurtigheden til at kunne spille kanten også. Det kan der godt blive brug for når der skal satses offensivt til sidst, så man har alle 3 målfarlighed og boksspil til brug i slutmin. Kan også bruges defensivt hvis modstandern kyler lange bolde i hovedet på os, så fylder AA og NH også mere end Blume/Jon og Anker/Links.

AA fik 90 min - alle andre der er lidt i spil til start11 fik 45 min. Julle fik også 90 min, måske fordi han trænger efter skaden og ikke løber så meget i MF. Men vi kan også håbe på det er tegn om at Tingager er klar igen.

Simple Audio Video Embedder