Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 21523 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #50
Jeg siger såmænd ikke at det ikke er berettiget, hvad DN siger - både om Bundu og om truppen mere generelt.

Jeg undrer mig blot over så åbenmundet han er, det synes jeg ikke han plejer at være. Men det kan selvfølgelig sagtens være, at det er meget velovervejet i forhold til signalværdi; både til trup, Bundu og fans og andre interessenter: Se her! Vi arbejder faktisk målrettet med ting, vi har indsatsområder, der tager tid at forbedre, vaner der skal ændres...

Jeg studsede over den med Bundu, og så få dage efter kom den med "langt om længe", som virkede meget frustreret. Og så tænkte jeg, at jeg tidligere har følt at han virkede lidt træt og rådvild, men at det er gået lidt over, men så kom det her...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #51
Jeg er helt sikker på at det er meget velovervejet, for DN er den kiksede top 6 uacceptabel, han kan ikke undskylde sig med at han kom ind midt i sæsonen i år, så den rammer ham på træner-stoltheden. Samtidig er der kommet så meget ro på både truppen og klubben i det hele taget, til at han kan lufte kritikpunkter, der er også så meget konkurrence på nærmest alle pladser, at det er en god ide at lytte til sin træner, hvis man ønsker at spille næste gang.

Så jeg er ikke så bekymret, tvært imod så tyder det på ambitioner, konkurrence og balance.

Svar #52
MTAC har lavet en næsten timelang podcast / interview med Jacob Nielsen:

Første afsnit - Interview med Jacob Nielsen, en forretningsmand med et...

Omtale her: MTAC Podcast: "Fem år med Jacob Nielsen" - Morethanaclub.dk

Hør Jacob fortælle om:
  • Hvad han så, da han sad i Kronjylland og iagttog galehuset på afstand
  • Hvordan man kan bygge en fodboldklub op små skridt ad gangen i en verden fyldt med store drømme og hurtige penge
  • AGF som en institution, der er dybt integreret i Århus identitet
  • Forholdet til fans, pressen og den kæmpe opmærksomhed, der er omkring AGF; det nogen kalder pres og andre kalder kærlighed.

Edit: Nu har jeg haft lejlighed til at høre det og jeg er faktisk positivt overrasket over kvaliteten af interviewet. JN bliver blandt andet spurgt om, hvad han tænker om modellen med at få en større investor ind med f.eks. 300 mill. som man talte om i en podcast på Mediano. JN får også nævnt noget om AGFs betydning for byen (jf. debatten om værdien af at byen investerer i et stadion), hvor han f.eks. nævner at AGF får langt mere medieomtale end Moesgaard, Musikhuset, Aros og Tivoli Friheden - tilsammen!

Desuden noget om, hvor lang snor David har og generelt noget om, hvordan Davids kommunikationsevner i virkeligheden bare har været en kæmpe bonus i forhold til de ting man hentede ham for. Endvidere en lidt interessant snak om hvordan rekruttering af fodboldtrænere (og direktører) foregår - og hvor anderledes det er i forhold til jobs i det øvrige erhvervsliv. JN havde f.eks. ikke en snak med Riddersholms tidligere arbejdsgiver, inden man hentede ham, og hverken Vendsyssel eller SønderjyskE har henvendt sig for selv at få en bedømmelse nu, hvor de har ansat ham.

Svar #53
Tak for link. Jeg har også lige hørt det og vil gerne rose det for at være et godt interview. Som JN kommer ind på er han også selv glad for ind imellem at få lov til at fortælle lidt dybere om nogle forhold omkring klubben.

JN fortæller at man satser på organisk vækst fremfor et stort indskud udefra, men at det også er fordi han ikke kan forestille sig nogen ville smide de penge i klubben som situationen er nu, med de faciliteter og den kultur og de sportslige resultater man har vist. Jeg tror stadig man arbejder hen imod sådan en indsprøjtning på et tidspunkt. Et væsentligt element er et tidsvarende stadion og det er derfor jeg tænker at en indsprøjtning måske kunne komme når et sådant er sat i gang eller færdigt og derfor jeg håber den beslutning ikke bliver trukket i alt for megen langdrag. I mellemtiden er der en masse andre ting at udvikle, men det boost bliver svært at få inden der er en afklaring på stadion. Med mindre man kan finde nogen der vil skyde endnu mere i stadion også, men det er nok desværre flere penge end vi lige kan finde. Jvf diskussionen i den anden tråd kan det dog også være en løsning at påbegynde noget et andet sted. Den nuværende situation er en stor hæmsko hvis ikke ligefrem en blokering for klubbens langsigtede udvikling.

Svar #54
Hvad er det i øvrigt for en kommentar i EB JN henviser til, hvor de kritiserer AGF’s fans med baggrund i at klubben (efter deres informationer) har det fjerdestørste budget?

Svar #55
Det er et rigtig godt interview med en veloplagt JN.

Man kan mene meget om JN, men i de her interview situationer, der shiner han. Han er åben - så åben han som direktør kan tillade sig at være - han er direkte på, er ikke bange for at være selvkritisk både personligt og på klubbens vegne.

Et par højdepunkter:

- Han vil arbejde for færre mandagskampe.
- AGF er ligaens 3. mest interessante klub for tv, men den nuværende aftale er primært hængt op på resultater. Det vil han arbejde for at ændre.
- AGF leder ikke efter en investor, ikke fordi de ikke vil have en, men fordi forudsætningerne ikke er tilstede. Læs: det sportslige halter og stadion er en hæmsko.
- Økonomisk er AGF, AaB og OB nogenlunde på samme niveau, men halter langt efter FCM, BiF og især FCK.
- Klubben henter pt. ca. 50 mill. i sponsorindtægter, JN mener med den nuværende situation skal ligge på 60 mill og med et nyt stadion meget højere.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #56
Jakob Ankersens far er netop død efter længere kræftsygdom ifølge medier.

Kondolencer herfra. Og kan måske være en forklaring på et mere blegt forår fra JA.

Svar #57
AGF opjusterer: Forventer større overskud

SKØRT:... 

"AGF justerer i forventningerne til resultatet for regnskabsåret 2018/19.
Klubben forventede oprindeligt et resultat mellem 0 og 5 millioner kroner i overskud, men det er nu blevet opjusteret, meddeler AGF.
Nu forventes det i stedet, at overskuddet lander et sted imellem 6 og 10 millioner kroner."

Svar #58
AGF opjusterer: Forventer større overskud

SKØRT:...

"AGF justerer i forventningerne til resultatet for regnskabsåret 2018/19.
Klubben forventede oprindeligt et resultat mellem 0 og 5 millioner kroner i overskud, men det er nu blevet opjusteret, meddeler AGF.
Nu forventes det i stedet, at overskuddet lander et sted imellem 6 og 10 millioner kroner."
Meget usædvanligt må man sige, når det ikke er et resultat af transferaktiviteter. Det betyder at værdien af 8.-pladsen som økonomisk mål var konservativt sat. Det er også så “skørt” at man tænker der måske alligevel er lidt transferaktivitet inde over, altså fx penge man egentlig havde sat af til at bruge i vinter men ikke fik fyret af. Aktieemissionen tæller vel ikke med i den slags. Vi må se senere hvordan regnskabet ser ud på de forskellige poster, men det er enormt positivt at lave et pænt overskud i en sæson udenfor top-6.

Svar #59
Vi sagde altså også farvel til mange spillere sidste sommer, som mest blev erstattet af spillere fra ungdomsafdelingen. Så man må formode, at lønudgifterne er faldet en del i denne sæson. Pusic, DAP, AJA, Staff, Jovanovic, Junker og Rask var nok alle ganske pænt aflønnet. Derudover sagde vi farvel til Frederik Møller (som vi hentede som anfører i Horsens). Den anden vej kom kun Whalley og lejesvendene Mysak og Mmaee.

Svar #60
Vi sagde altså også farvel til mange spillere sidste sommer, som mest blev erstattet af spillere fra ungdomsafdelingen. Så man må formode, at lønudgifterne er faldet en del i denne sæson. Pusic, DAP, AJA, Staff, Jovanovic, Junker og Rask var nok alle ganske pænt aflønnet. Derudover sagde vi farvel til Frederik Møller (som vi hentede som anfører i Horsens). Den anden vej kom kun Whalley og lejesvendene Mysak og Mmaee.

@SteenA

Jep, og det hører vel også til i kategorien "ros til PC", at han kunne sikre status quo/små forbedringer med en trup der var og er markant billigere. Ros med forbehold, da det formentligt kostede top 6-pladsen at man solgte Jovanovic uden at have en reel erstatning der var beviseligt god nok, og solgte Junker uden at hente en beviseligt bedre erstatning. Man må gå ud fra, at Whalley er og var blevet scoutet en her del mere end Mmaee, og jeg så faktisk også mange ting ved Whalley, hvor jeg troede på, at det godt kunne udvikles. Jeg har før været inde på, at jeg mente at det var en bjørnetjeneste at stille forsvaret lavt inde omkring ham for at "beskytte ham", når nu spillere som Kanstrup slet ikke kunne lede den type forsvar på dødbolde.

Så i år må balancen komme. Den sunde trup med de rette elementer. Jeg synes PC fortjener vildt stor ros for, at jeg for første gang i nærmest 20 år ikke kan kigge nedover truppen og pege på 3-5 spillere, som jeg allerhelst fortrak bare forsvandt op i røg, så klubben kunne få nogle nye og/eller spare deres løn. Med Riel og Mmaee forsvinder nærmest PCs to sidste fejlskud som jeg ser det.

Hvem ellers i truppen er et fejlkøb eller i komplet overskud (i forhold til tidspunktet de blev hentet)?

Toutouh: kunne 100% forsvares, og var en god chance at tage. Især fordi vi var igang med et efterår, hvor vi manglede offensive folk, og Toutouh måske kunne spille en rolle. Det kom han ikke til, og lige nu er han jo helt væk fra truppen. I vinters var han en af de bedste på banen i træningskampene, og scorede mest af alle i hele Danmark i vinteropstarten. Men formen kom aldrig. Han slår mig som en af dem der kun kan få kampform ved at spille. Men altså der har spillere som Ankersen og Blume jo forvist YT til bænken.

Guira: blev hentet under Glen, og skulle spille en vigtig rolle for Glens AGF. David overtog ham, og brugte ham kontinuerligt i det gamle 4-1-4-1 system. Nu er han henvist til bænken, og får kun få indhop. Spillede en uheldig rolle i foråret omkring kampene i Vendsyssel, og de efterfølgende karantæne-ramte kampe. Men hvis Stage eller Amini blev skadet, så ville Guira have spillet. Så derfor har jeg aldrig haft tanken om, at man ligeså godt kunne ophæve med ham. Tværtimod har jeg haft tanken om, at det var fedt at der sad så kompetent en spiller klar, såfremt vores to vigtigste Amini/Stage blev skadet. 

Hvis det er Amini eller Stage som Nicolai Poulsen skal erstatte, så ser jeg Guira have samme rolle som pt.

Svar #61
Lars Fournais i Mediano
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #62
Højdepunkter fra Fournais i Mediano:

- Ledelsen er ikke helt tilfreds med det sportslige. I perioder var holdet ikke godt nok og det var ikke tilfredsstillende at ryge tidligt ud i pokalen.
- AGF budgetterer uden transferindtægter.
- Fournais siger, bl.a at salgene af Jovanovic og Junker IKKE var dikteret af at kunne vise et overskud i regnskabet.
- PC arbejder på at forlænge låneaftalen med Grabara. En evt. aftale kommer nok ikke på plads før efter U21 EM. Fournais lyder dog ikke viderelig optimistisk.
- AGF skal have en sund økonomi, så der kan investeres endnu mere i talentsektoren og i spillertilgange. Målet er at, holdet skal blive bedre efter hvert transfervindue.
- AGF leder ikke aktivt efter en storinvestor. Kommer der en, vil bestyrelsen naturligvis overveje det.
- Fournais bliver spurgt ind til, de mange forskellige trænere, der har været ansat. Det virker til, AGF har haft en klar økonomisk strategi, men ikke ved træneransættelser. Fournais medgiver, der tidligere har manglet noget strategi, men mener også, det er blevet bedre. Kommer ind på Wieghorst, og siger klubben dengang var i dyb krise og ikke rigtig havde tid til grundigt at finde en træner.
- Han vil ikke komme ind på, hvornår der evt. skal snakkes kontraktforlængelse med DN. I første omgang er det en beslutning, der skal tages af PC sammen med JN.
- Man kigger meget mere på, hvordan nye spillere og talenter passer ind i spillestilen end tidligere.
- Klubben vil rigtig gerne have leder og vindertyper. Fournais nævner bl.a Stage som et eksempel.
- Kommer der en storinvenstor, skal pengene ikke bruges til at dække huller men til investering i klubben.
- DN er ikke blevet pålagt at bruge talenter, det har handlet om parathed. Fournais mener, træningslejen i Portugal i vinters viste de unge spillere, ville det her.
- Det sportslige budget bliver øget hvert eneste år også denne sommer. Ingen konkrete tal.
- Omkring sportslig målsætning bruger Fournais en pudsig sætning "Det sportslige budget skal øges, så top 6 målsætningen bliver helt realistisk"
- Når det gælder fanforbedringer, er AGF meget inspireret af Sverige.
- Fournais og JN har haft et møde med et tysk firma, der har bygget omkring 60 stadions i Europa. Alle stadions de har bygget de sidste 10 år i en lang række lande, har haft kommunalt støtte.
- Det ligger ikke i kortene, at klubben vil arbejde på at placere et nyt stadion anden steds i Århus.
- En afgørelse om en forlængelse af forpagtningsaftalen forventes at blive afgjort til efteråret.
- Fournais afviser ikke, AGF vil komme med flere penge til et nyt stadion end de 50 mill. de tidligere har nævnt, men det kræver en rettet emission og hvordan konstruktionen bliver i det nye (ombygget) stadion.
- Fournais bliver spurgt ind til, om der er noget, han fortryder i sin tid som formand. Nævner Fredbergs ansættelse som træner.
- Bliver spurgt om bestyrelsen vil blokere et salg af Stage pga. hans status i klubben. Fournais svarer diplomatisk, de gerne vil beholde Stage, hvis det er muligt.

Svar #63
Ifht budget og top-6 opfattede jeg det sådan, at budgettet skal være så meget over midterfeltet at vi kan være rimelig sikre på en plads hvert år. Det kom vist også i forlængelse af at han snakkede om at fx Horsens ikke har så lille et budget igen og at 10 mio mere end dem ikke nødvendigvis gør forskellen. Det er under alle omstændigheder der vi skal hen i første omgang så det er ret godt at høre at sponsorindtægterne er oppe omkring Brøndbys - et område vi jo var meget bagud på tidligere, også ifht mindre klubber - og at han er positiv ifht at udligne gabet op til (sub)toppen.

Fint interview med Fournais i det hele taget. Jeg synes generelt altid de her interview med folk i klubben giver optimismen et nøk op.

Svar #64
Ifht budget og top-6 opfattede jeg det sådan, at budgettet skal være så meget over midterfeltet at vi kan være rimelig sikre på en plads hvert år. Det kom vist også i forlængelse af at han snakkede om at fx Horsens ikke har så lille et budget igen og at 10 mio mere end dem ikke nødvendigvis gør forskellen. Det er under alle omstændigheder der vi skal hen i første omgang så det er ret godt at høre at sponsorindtægterne er oppe omkring Brøndbys - et område vi jo var meget bagud på tidligere, også ifht mindre klubber - og at han er positiv ifht at udligne gabet op til (sub)toppen.

Fint interview med Fournais i det hele taget. Jeg synes generelt altid de her interview med folk i klubben giver optimismen et nøk op.

Jeg bed også mærke i at Fournais vurdering er at vi lige nu, på sponsor siden, kun er overgået af FCK, men er meget lige med Brøndby og foran de øvrige. Da Peter Brüchmann talte om et sportsligt budget i AaB og OB på 30 mio, og at AGFs nærmer sig 60 mio, så vil han ikke nævne tal, men han afviser det heller ikke. Samtidig mener han godt at man kan komme op og matche FC Midtjylland indenfor en overskuelig fremtid, dog forudsat at der også begynder at komme større transfers i AGF, men ikke at der er behov for en Benham eller lignende for at opnå dette.

Jeg vil tro at den tyske developer/entreprenør som Fournais nævner er Züblin, det er meget interessant at AGF er der i stadionplanerne hvor man holder samtaler med dem, så kan der rykkes meget hurtigt så snart det politiske fnidder er afklaret.

Svar #65
Stage er i den endelige u21-landsholdstrup

Svar #66
Juelsgård har forlænget med tre år: Jesper Juelsgård forlænger - AGF Fodbold

Meget spændende hvad det betyder for forsvarskabalen. Man kan vel næppe tro på at Bachmann kan spille fast i næste sæson, så enten er Bachmann på vej på pension, og der arbejdes på en erstatning/forstærkning, eller så er man tilfreds med det niveau Tingager og Juelsgård har sammen når Bachmann er ude. 

Må indrømme jeg synes det er lidt uambitiøst hvis det sidste er tilfældet.

Svar #67
Tænker vi holder forlængelser/transfers i transfertråden. Har lavet lidt kommentarer der.
Det er så fortjent.

Jeg håber og tror ikke det har noget med Backmann og eller Tingager at gøre. Juelsgård er for mig at se noget nær den perfekte 3. spiller til vores forsvar, da han har rutine, højt bundniveau, er venstrebenet og kan dække bakken. Men han er og bør være bag ved to bedre og dygtigere spillere med et højere topniveau som Backmann og Tingager er.

Men jeg kunne ikke se at vi skulle ud og hente en ung reservespiller. Så hellere en decideret konkurrent til Backmann/Tingager, så man øgede antallet med 1.

Svar #68
Fra artiklen på agf.dk (min fremhævelse):
Så det er glædeligt - også for kontinuitetens skyld - at Jesper nu fortsætter i AGF, siger Peter Christiansen.

Den lille indskudte sætning læser jeg ærligt talt, som at man ikke nødvendigvis ser ham som første/andetvalg i idealopstillingen, men at han er en solid back-up og har den fordel, at han principielt kan spille to pladser, eller i det mindste give unge Thøgersen et par tips i forhold til backspillet i almindelighed.

Jeg er ikke helt ind i kernen overbevist om, at vi ikke får en central forsvarsspiller mere i løbet af vinduet.

Men positivt at Julle bliver, trods alt. Jeg synes han har spillet sig op i løbet af sæsonen, og kontinuitet er bestemt en faktor at tage med i beregningen.

Svar #69
Den lille indskudte sætning læser jeg ærligt talt, som at man ikke nødvendigvis ser ham som første/andetvalg i idealopstillingen, men at han er en solid back-up og har den fordel, at han principielt kan spille to pladser, eller i det mindste give unge Thøgersen et par tips i forhold til backspillet i almindelighed.

Så AGF giver en 3-årig kontrakt til en back-up ? Det er en kontrakt, som er 1 år, måske endda 2 år for lang. Jeg ser JJ som en fin back-up, men ikke mere end det.

AGF drømmer vist mest om top 6. Nuvel, meget kan og skal ske på transfermarkedet endnu.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #70
Så AGF giver en 3-årig kontrakt til en back-up ?
 Juelsgård har spillet 31 kampe for AGF i denne sæson (flest af alle i forsvaret sammen med Højer der også har 31 kampe).
 Juelsgård spillede i sidste sæson 21 kampe (flere end Backmanns 20)
 Juelsgård spillede sæsonen før det 29 kampe for BIF/AGF.

At kalde ham "en back-up" er jo kun ift det han er tiltænkt, og ift flere folks holdning og mening om ham hvilket jeg jo godt forstår, men reelt og effektivt set har han været den mest stabile mand i vores forsvar de sidste 3 år sammen med Dino da han var i klubben.

Svar #71
  Juelsgård har spillet 31 kampe for AGF i denne sæson (flest af alle i forsvaret sammen med Højer der også har 31 kampe).

At kalde ham "en back-up" er jo kun ift det han er tiltænkt, og ift flere folks holdning og mening om ham hvilket jeg jo godt forstår, men reelt og effektivt set har han været den mest stabile mand i vores forsvar de sidste 3 år sammen med Dino da han var i klubben.
Men vi kan vel godt blive enige om, at det er en af de pladser vi skal forstærkes på? At han har spillet så mange kampe de sidste tre år siger vel mere om niveauet af vores centerforsvar end Juelsgårds niveau - sådan lidt groft sagt.

Så skal vi flytte os længere op i tabellen bør vi have så gode centerforsvarere, at Juelsgård de facto er reserve - og ikke den spiller med med spilletid over hele sæsonen.

Svar #72

Men vi kan vel godt blive enige om, at det er en af de pladser vi skal forstærkes på? At han har spillet så mange kampe de sidste tre år siger vel mere om niveauet af vores centerforsvar end Juelsgårds niveau - sådan lidt groft sagt.

Så skal vi flytte os længere op i tabellen bør vi have så gode centerforsvarere, at Juelsgård de facto er reserve - og ikke den spiller med med spilletid over hele sæsonen.

Vi kender jo ikke hans løn. Hvis han er på en præstationsbetinget kontrakt, vil det hænge mega godt sammen for os. Og mde den efterhånden ikke så nye lønstruktur, PC kører med, er der alt mulig grund til at tro, at det er sådan det hænger sammen...

Svar #73

At han har spillet så mange kampe de sidste tre år siger vel mere om niveauet af vores centerforsvar end Juelsgårds niveau - sådan lidt groft sagt.
@Holmertz‍ 
Ja som jeg skrev, så er han jo som udgangspunkt allerede reserve for vores start-11 setup med Tingager og Backmann. Så det ligger implicit i det (for mig altså), at jeg ser ham som en glimrende reserve. Jeg tænker mere "back-up" som en der kan hjælpe i nød. Der lagde og læste jeg sikkert for meget i betegnelsen. 

Men hver gang Tingager og/eller Backmann går i stykker eller har karantæne, så er jeg tryg ved at sende JJ på banen.

Svar #74
Men hver gang Tingager og/eller Backmann går i stykker eller har karantæne, så er jeg tryg ved at sende JJ på banen.
Jeg havde hellere set tre lige stærke muligheder til centerforsvaret, men PC skal jo også prioritere midlerne og JJ er bestemt en kompetent reserve.

Og godt af få afklaring så tidligt i vinduet.

Svar #75
 Jeg havde hellere set tre lige stærke muligheder til centerforsvaret, men PC skal jo også prioritere midlerne og JJ er bestemt en kompetent reserve.

Og godt af få afklaring så tidligt i vinduet.
Vi må vel formode, at Backman enten er klar igen i løbet af det her transfervindue eller at vi køber en erstatning.

Svar #76
Video-interview med Patrick Mortensen om det første halve år i klubben (og bl.a. noget om at chippe bolden i mål):

Mortensen er landet godt i Aarhus - YouTube

Svar #77
Iflg. en Amini Instagram story er han i daglandet i Danmark, så han har nok 1. træningsdag i morgen eller tirsdag.

Svar #79
Nøj, jeg glæder mig allerede! Du hast. SEX. Deutschland!

Svar #81
Hausner og Thøgersen har åbenbart en ret vigtig opgave i forhold til opladningen til kampene:

Svar #82
Tipsbladet helgarderer sig og kalder vores placering til at blive mellem 5-8  :)

Alt om AGF: Holdet står stærkt trods dobbelt profilafsked | Tipsbladet.dk

Jeg er som sådan ikke uenig i deres analyse. Jeg tænker egentlig bare, at det er en utaknemlig opgave at skulle komme med et bud nu, længe, længe inden transfervinduet lukker.

Hold nu op, hvor kan der stadig ske mange styrkeforskydninger holdene i mellem - især i det ekstremt brede midterfelt, hvor vi også hører til.

Svar #83
Tipsbladet helgarderer sig og kalder vores placering til at blive mellem 5-8  :)

Alt om AGF: Holdet står stærkt trods dobbelt profilafsked | Tipsbladet.dk

Jeg er som sådan ikke uenig i deres analyse. Jeg tænker egentlig bare, at det er en utaknemlig opgave at skulle komme med et bud nu, længe, længe inden transfervinduet lukker.

Hold nu op, hvor kan der stadig ske mange styrkeforskydninger holdene i mellem - især i det ekstremt brede midterfelt, hvor vi også hører til.
Jeg har svært ved at tage en analyse, der ikke har Bundu i startopstillingen, alvorligt. Han rev modstanderne i nedrykningsspillet fra hinanden efter forgodtbefindende. Kan han undgå skader og holde fokus på fodbolden kommer han til at være en kæmpe profil - ikke bare i AGF men i superligaen. Og så kommer Stages pris-rekord ikke til at holde længe.

Svar #84
Jeg har svært ved at tage en analyse, der ikke har Bundu i startopstillingen, alvorligt. Han rev modstanderne i nedrykningsspillet fra hinanden efter forgodtbefindende. Kan han undgå skader og holde fokus på fodbolden kommer han til at være en kæmpe profil - ikke bare i AGF men i superligaen. Og så kommer Stages pris-rekord ikke til at holde længe.
Det kan du have ret i. Mon ikke Tipsbladet holder ham ude, netop fordi han har været notorisk ustabil? Jeg er meget spændt på at se, hvilken tilstand han er kommet tilbage fra ferie i. Står han skarpt og er klar, så er han tæt på selvskreven - har han sløset med sig selv og sin krop, så må han ud af truppen - helt ud. Jeg har ham som et wild card - han har været ekstremt svingende og mangler altså at vise højt niveau over en hel halvsæson. Og så mangler han naturligvis også at vise niveauet mod ligaens bedste, men det kan man sige om mange af vores spillere...

Svar #85
 Det kan du have ret i. Mon ikke Tipsbladet holder ham ude, netop fordi han har været notorisk ustabil? Jeg er meget spændt på at se, hvilken tilstand han er kommet tilbage fra ferie i. Står han skarpt og er klar, så er han tæt på selvskreven - har han sløset med sig selv og sin krop, så må han ud af truppen - helt ud. Jeg har ham som et wild card - han har været ekstremt svingende og mangler altså at vise højt niveau over en hel halvsæson. Og så mangler han naturligvis også at vise niveauet mod ligaens bedste, men det kan man sige om mange af vores spillere...
Jeg synes faktisk han var ret stabil i foråret, da han først blev skadesfri. Og det topniveau han har, kan de bedste hold i ligaen heller ikke håndtere mand mod mand. Det er et godt stykke over superligaen.

Fortsætter han sin udvikling, kan han godt levere sådan en Mohammed Zidan sæson, hvor han bare tager pis på alle modstanderne og næsten ene mand trækker os i top 4. For mig at se er det kun Victor Fischer og måske N'Doye der kan matche hans topniveau, hvor de ene mand dominerer en kamp totalt.

Men indrømmet, der er også en pæn risiko for at han mister fokus og kun leverer 15-20 fantastiske minutter i hver anden kamp...

Svar #86
Men indrømmet, der er også en pæn risiko for at han mister fokus og kun leverer 15-20 fantastiske minutter i hver anden kamp...
Det blev på et tidspunkt efter et flot mål antydet mellem linjerne at der var et eller andet udenfor banen eller hans professionalisme, der måske kunne forhindre ham i at slå igennem. Han har også været skadet, så man skal måske passe på med at gisne om hvorvidt det er grunden til at han har været ude, men man kan da konstatere at han i løbet af foråret blev fast starter. Hvis det er andet end skader han har kæmpet lidt med, kan man så spekulere over om Sana har haft en indflydelse på at 'rette det op' og i så fald er det i sig selv et stort argument for ikke at skille sig af med Sana. Får Bundu styr på fokus og fysikken gennem en hel sæson er jeg helt enig i at han kan blive en kæmpe profil.

Svar #87
Mon ikke Bundus svigerfar guider ham en del også?

Svar #88
Fortsætter han sin udvikling, kan han godt levere sådan en Mohammed Zidan sæson, hvor han bare tager pis på alle modstanderne og næsten ene mand trækker os i top 4. For mig at se er det kun Victor Fischer og måske N'Doye der kan matche hans topniveau, hvor de ene mand dominerer en kamp totalt.
Ubetinget enig i dette. I min bog er det bare et temmelig betragteligt HVIS. Han kan smadre alle forsvar i superligaen og adskillige i andre, stærkere ligaer, når han rammer sit topniveau. Spørgsmålet er om hovedet er med? Kan han kontinuerligt ramme sit topniveau uge efter uge efter uge...? Gør han det er jeg ikke sikker på, at han spiller superligabold til foråret. Der kunne meget vel komme et massivt bud på ham allerede til vinter. Altså HVIS han er skadesfri og kontinuerligt rammer sit topniveau eller tæt på.

Svar #90
DN får en pris Modtager stor hæder: - Jeg er sindssygt stolt – Ekstra Bladet
De skriver ikke hvorfor - udover han er Nordjyde og skal/vil dele kr. 25.000 ud til en lokal klub.

Jeg tænkte PRÆCIS det samme da jeg læste det, at de overhovedet ikke huskede at skrive hvad fanden han fik den for.
EB lavede samme nummer omkring en Caroline Wosniaki-artikel den anden dag, hvor det handlede om at kampen gik op og ned, men ikke om hun vandt til slut.... Jesus Christus jeg får knopper af den slags. Journalistik er det sgu ikke...!

Svar #91
DN får en pris Modtager stor hæder: - Jeg er sindssygt stolt – Ekstra Bladet
De skriver ikke hvorfor - udover han er Nordjyde og skal/vil dele kr. 25.000 ud til en lokal klub.

Jeg tænkte PRÆCIS det samme da jeg læste det, at de overhovedet ikke huskede at skrive hvad fanden han fik den for.
EB lavede samme nummer omkring en Caroline Wosniaki-artikel den anden dag, hvor det handlede om at kampen gik op og ned, men ikke om hun vandt til slut.... Jesus Christus jeg får knopper af den slags. Journalistik er det sgu ikke...!
Tilsyneladende "bare" et fodboldmenneske med nordjyske rødder - det er hvad GF skriver David Nielsen første modtager af hæderspris - AGF Fodbold

Edit: De er lidt mere ambitiøse i Nordjylland Harald Nielsen skulptur, CV og historie - Arena Nord
Prisen vil hvert år blive uddelt i forbindelse med Åbningen af Cup No. 1 i Frederikshavn, hvilket i 2019 vil sige mandag den 8. juli. Prisen gives til en person eller en klub som har gjort en forskel indenfor fodboldverdenen, og gerne en modtager som har eller har haft et internationalt perspektiv og med relation til Nordjylland.

Svar #93
Jeg synes den her er værd lige at linke til: Tilbage i AGF efter et år i udlandet: I starten var det totalt kaos |...

For Fæster og hans chancer for at slå igennem her, er det sikkert ganske godt. Der har givet et nyt perspektiv på nogle ting, som han selv er inde på. Det er også værd at tænke på ifht Kaastrup, som forhåbentlig får mere sportslig succes og måske endda bliver solgt for en masse millioner, men ellers må komme hjem med lidt mere hår på brystet og et rigtig godt udgangspunkt for at slå igennem her.

Svar #94
Jeg synes den her er værd lige at linke til: Tilbage i AGF efter et år i udlandet: I starten var det totalt kaos |...

For Fæster og hans chancer for at slå igennem her, er det sikkert ganske godt. Der har givet et nyt perspektiv på nogle ting, som han selv er inde på. Det er også værd at tænke på ifht Kaastrup, som forhåbentlig får mere sportslig succes og måske endda bliver solgt for en masse millioner, men ellers må komme hjem med lidt mere hår på brystet og et rigtig godt udgangspunkt for at slå igennem her.

Apropos hår:

Svar #95
Apropos hår
WTF. Så er det derfor han ikke er blevet solgt - klubberne kan ikke genkende ham!

Svar #97
AGF fordømmer angreb - AGF Fodbold

FØJ FOR SATAN!! 
Stages lejlighed udsat for hærværk af syge individder... 
99% af alle ytringer omkring Stage har været kærlige, empatiske og gode. 
Og så ødelægger den ene % det for hele bundtet. ARHMEN ALTSÅ!

Svar #98
Fuldstændig sindssygt. Hvad fanden er der galt med folk. Nu klapper jeg sgu’ endnu mere af ham.

Svar #99
Nu klapper jeg sgu’ endnu mere af ham
+1! Der bør være tale om stående ovationer og hyldestsang. Det skal være krystalklart for alle, at Stage stadig er elsket og velkommen (tilbage) i AGF til enhver tid, og at de tumper, som finder det betimeligt at øve hærværk, er i massivt mindretal.

Fuck nogen klaphatte.

Edit: Det KAN jo være et tilfælde. Der er en mikroskopisk mulighed for, at der er tale om utilpassede elementer, der har begået hærværk mod en tilfældig lejlighed, og at de ikke går op i fodbold og ikke aner, hvilken hvepserede de lige har provokeret... Jeg tror ikke på det, men muligheden er der jo.
Hvis det viser sig, at det er AGF-relateret og handler om Stages skifte til FCK, se ovenfor.

Simple Audio Video Embedder