Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 7164 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #45
Det er netop som du skriver her, man skal tage ansvar for egen situation. Nu står der ikke noget om Blume gik til DN eller omvendt men blot det at de faktisk talte sammen var det jeg faldt over
@Martinstranger

Jeg kan ikke tolke det anderledes end at Blume har forhørt sig hos DN, da han jo netop siger, at han var uforstående for sin situaiton og fik at vide at han skulle holde sig klar, og at det må man tage med.

Sammenholdt med situationen omkring Kanstrup, hvor det blev understreget af klubben, at PCs/DNs kontor havde åbne døre, hvis spillerne ønskede det, men at man ikke som sådan rendte rundt og gav updates på må og få.

Sådan har jeg 100% fået tolket de sager. Jeg ved ikke om jeg tager fejl. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle forholde sig sådan.
Du tolker bare løs ;)

Der stod ikke nogen steder om den ene eller anden havde foranlediget samtalen - derfor glædede jeg mig blot over der var en samtale  ;D   Baggrunden for det, var at der tidligere har været kritik/debat af manglende samtaler internt i GF - derfor syntes jeg det var befriende, at der var en der stillede sig frem og sagde han havde fået de svar han kunne forvente (formentlig ikke de svar han ønskede).

Svar #46
Bare se på AaB der overhovedet ikke har kunnet sætte sig op til kampene i nedrykningsspillet, sikkert fordi tankerne allerede er henne ved de kommende EL-playoff kampe, da de allerede mere eller mindre var sikret overlevelse fra 1. kamp.
Men hvad så nu - vil vi være mentalt til stede i de afsluttende kampe eller bliver det en uinspireret indsats som vi har set før ???

Nu byder PM ind - han vil gerne i Europa med GF (jeg havde været overrasket hvis han havde sagt andet - det ville lyde lidt dumt) AGF-målscorer sigter efter Europa - AGF - Superliga - Fodbold

Svar #47
Er det bare mig eller virker DN en smule hudløs for tiden?
Jeg har bemærket to tilfælde af hvad man kunne kalde overdreven ærlighed. Først var der Bundus lækre mål mod SønderjyskE, hvor DN efter kampen sagde, at hvis han begyndte at tage sin fodbold seriøs uden for banen også, ville vi have en topspiller. Det tyder på en frustation, som man plejer at holde internt...
Og så efter Vejlekampen, da han blev spurgt til vores 2-3 mål - hvor han svarer at spillerne "langt om længe" var begyndt at gøre som de var blevet bedt om, i forhold til at sætte dødbolde hurtigt i gang når muligheden var der.

Jeg har bare studset over de to små stikpiller... synes ikke det ligner DN at vise frustration udadtil.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #48

Er det bare mig eller virker DN en smule hudløs for tiden?
Jeg har bemærket to tilfælde af hvad man kunne kalde overdreven ærlighed. Først var der Bundus lækre mål mod SønderjyskE, hvor DN efter kampen sagde, at hvis han begyndte at tage sin fodbold seriøs uden for banen også, ville vi have en topspiller. Det tyder på en frustation, som man plejer at holde internt...
Og så efter Vejlekampen, da han blev spurgt til vores 2-3 mål - hvor han svarer at spillerne "langt om længe" var begyndt at gøre som de var blevet bedt om, i forhold til at sætte dødbolde hurtigt i gang når muligheden var der.

Jeg har bare studset over de to små stikpiller... synes ikke det ligner DN at vise frustration udadtil.
Jeg er enig med dig i, at udtalelserne er atypiske for DN, men jeg ved ikke om det kan tolkes som frustration. Det kunne sagtens bare være velovervejet fra Davids side. Hvilket så gør det mindre atypisk alligevel. 

Svar #49
Men når man ser Bundu spille højre back i søndags, så forstår man sgu godt, at de har brug for at stikke til ham. Fair nok, at han ikke er en god højre back, men man kan jo fandme høre på fjersyn hvor ofte de råber på Bundu, og hvor lidt han lytter. Der er sikkert nogle ting han ikke kan høre på banen pga larm, men det er jo helt vildt, at man er så ude af stand til at tænke fodbold. Vi er foran med 1 mål, og skal bare køre den hjem, så vælger han (med friske ben), bare at stå i angrebet i stedet for at løbe hjem.

Jeg har også trænet spillere (på et helt andet niveau), der havde en masse redskaber, men bare aldrig lært at holde fokus på de rigtige ting i løbet af en fodboldkamp. Det  er vildt frustrerende at arbejde med den slags typer, og ofte lærer de det aldrig.

Svar #50
Jeg siger såmænd ikke at det ikke er berettiget, hvad DN siger - både om Bundu og om truppen mere generelt.

Jeg undrer mig blot over så åbenmundet han er, det synes jeg ikke han plejer at være. Men det kan selvfølgelig sagtens være, at det er meget velovervejet i forhold til signalværdi; både til trup, Bundu og fans og andre interessenter: Se her! Vi arbejder faktisk målrettet med ting, vi har indsatsområder, der tager tid at forbedre, vaner der skal ændres...

Jeg studsede over den med Bundu, og så få dage efter kom den med "langt om længe", som virkede meget frustreret. Og så tænkte jeg, at jeg tidligere har følt at han virkede lidt træt og rådvild, men at det er gået lidt over, men så kom det her...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #51
Jeg er helt sikker på at det er meget velovervejet, for DN er den kiksede top 6 uacceptabel, han kan ikke undskylde sig med at han kom ind midt i sæsonen i år, så den rammer ham på træner-stoltheden. Samtidig er der kommet så meget ro på både truppen og klubben i det hele taget, til at han kan lufte kritikpunkter, der er også så meget konkurrence på nærmest alle pladser, at det er en god ide at lytte til sin træner, hvis man ønsker at spille næste gang.

Så jeg er ikke så bekymret, tvært imod så tyder det på ambitioner, konkurrence og balance.

Svar #52
MTAC har lavet en næsten timelang podcast / interview med Jacob Nielsen:

Første afsnit - Interview med Jacob Nielsen, en forretningsmand med et...

Omtale her: MTAC Podcast: "Fem år med Jacob Nielsen" - Morethanaclub.dk

Hør Jacob fortælle om:
  • Hvad han så, da han sad i Kronjylland og iagttog galehuset på afstand
  • Hvordan man kan bygge en fodboldklub op små skridt ad gangen i en verden fyldt med store drømme og hurtige penge
  • AGF som en institution, der er dybt integreret i Århus identitet
  • Forholdet til fans, pressen og den kæmpe opmærksomhed, der er omkring AGF; det nogen kalder pres og andre kalder kærlighed.

Edit: Nu har jeg haft lejlighed til at høre det og jeg er faktisk positivt overrasket over kvaliteten af interviewet. JN bliver blandt andet spurgt om, hvad han tænker om modellen med at få en større investor ind med f.eks. 300 mill. som man talte om i en podcast på Mediano. JN får også nævnt noget om AGFs betydning for byen (jf. debatten om værdien af at byen investerer i et stadion), hvor han f.eks. nævner at AGF får langt mere medieomtale end Moesgaard, Musikhuset, Aros og Tivoli Friheden - tilsammen!

Desuden noget om, hvor lang snor David har og generelt noget om, hvordan Davids kommunikationsevner i virkeligheden bare har været en kæmpe bonus i forhold til de ting man hentede ham for. Endvidere en lidt interessant snak om hvordan rekruttering af fodboldtrænere (og direktører) foregår - og hvor anderledes det er i forhold til jobs i det øvrige erhvervsliv. JN havde f.eks. ikke en snak med Riddersholms tidligere arbejdsgiver, inden man hentede ham, og hverken Vendsyssel eller SønderjyskE har henvendt sig for selv at få en bedømmelse nu, hvor de har ansat ham.

Svar #53
Tak for link. Jeg har også lige hørt det og vil gerne rose det for at være et godt interview. Som JN kommer ind på er han også selv glad for ind imellem at få lov til at fortælle lidt dybere om nogle forhold omkring klubben.

JN fortæller at man satser på organisk vækst fremfor et stort indskud udefra, men at det også er fordi han ikke kan forestille sig nogen ville smide de penge i klubben som situationen er nu, med de faciliteter og den kultur og de sportslige resultater man har vist. Jeg tror stadig man arbejder hen imod sådan en indsprøjtning på et tidspunkt. Et væsentligt element er et tidsvarende stadion og det er derfor jeg tænker at en indsprøjtning måske kunne komme når et sådant er sat i gang eller færdigt og derfor jeg håber den beslutning ikke bliver trukket i alt for megen langdrag. I mellemtiden er der en masse andre ting at udvikle, men det boost bliver svært at få inden der er en afklaring på stadion. Med mindre man kan finde nogen der vil skyde endnu mere i stadion også, men det er nok desværre flere penge end vi lige kan finde. Jvf diskussionen i den anden tråd kan det dog også være en løsning at påbegynde noget et andet sted. Den nuværende situation er en stor hæmsko hvis ikke ligefrem en blokering for klubbens langsigtede udvikling.

Svar #54
Hvad er det i øvrigt for en kommentar i EB JN henviser til, hvor de kritiserer AGF’s fans med baggrund i at klubben (efter deres informationer) har det fjerdestørste budget?

Svar #55
Det er et rigtig godt interview med en veloplagt JN.

Man kan mene meget om JN, men i de her interview situationer, der shiner han. Han er åben - så åben han som direktør kan tillade sig at være - han er direkte på, er ikke bange for at være selvkritisk både personligt og på klubbens vegne.

Et par højdepunkter:

- Han vil arbejde for færre mandagskampe.
- AGF er ligaens 3. mest interessante klub for tv, men den nuværende aftale er primært hængt op på resultater. Det vil han arbejde for at ændre.
- AGF leder ikke efter en investor, ikke fordi de ikke vil have en, men fordi forudsætningerne ikke er tilstede. Læs: det sportslige halter og stadion er en hæmsko.
- Økonomisk er AGF, AaB og OB nogenlunde på samme niveau, men halter langt efter FCM, BiF og især FCK.
- Klubben henter pt. ca. 50 mill. i sponsorindtægter, JN mener med den nuværende situation skal ligge på 60 mill og med et nyt stadion meget højere.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #56
Jakob Ankersens far er netop død efter længere kræftsygdom ifølge medier.

Kondolencer herfra. Og kan måske være en forklaring på et mere blegt forår fra JA.

Svar #57
AGF opjusterer: Forventer større overskud

SKØRT:... 

"AGF justerer i forventningerne til resultatet for regnskabsåret 2018/19.
Klubben forventede oprindeligt et resultat mellem 0 og 5 millioner kroner i overskud, men det er nu blevet opjusteret, meddeler AGF.
Nu forventes det i stedet, at overskuddet lander et sted imellem 6 og 10 millioner kroner."

Svar #58
AGF opjusterer: Forventer større overskud

SKØRT:...

"AGF justerer i forventningerne til resultatet for regnskabsåret 2018/19.
Klubben forventede oprindeligt et resultat mellem 0 og 5 millioner kroner i overskud, men det er nu blevet opjusteret, meddeler AGF.
Nu forventes det i stedet, at overskuddet lander et sted imellem 6 og 10 millioner kroner."
Meget usædvanligt må man sige, når det ikke er et resultat af transferaktiviteter. Det betyder at værdien af 8.-pladsen som økonomisk mål var konservativt sat. Det er også så “skørt” at man tænker der måske alligevel er lidt transferaktivitet inde over, altså fx penge man egentlig havde sat af til at bruge i vinter men ikke fik fyret af. Aktieemissionen tæller vel ikke med i den slags. Vi må se senere hvordan regnskabet ser ud på de forskellige poster, men det er enormt positivt at lave et pænt overskud i en sæson udenfor top-6.

Svar #59
Vi sagde altså også farvel til mange spillere sidste sommer, som mest blev erstattet af spillere fra ungdomsafdelingen. Så man må formode, at lønudgifterne er faldet en del i denne sæson. Pusic, DAP, AJA, Staff, Jovanovic, Junker og Rask var nok alle ganske pænt aflønnet. Derudover sagde vi farvel til Frederik Møller (som vi hentede som anfører i Horsens). Den anden vej kom kun Whalley og lejesvendene Mysak og Mmaee.

Simple Audio Video Embedder