Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 37629 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #150
Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.«
Den undrede mig også. Måske bare en henvisning til at han og Whalley har fået at vide at de starter lige? Jeg vil nu blive overrasket hvis ikke Eskelinen starter igen mod Lyngby. Ellers kunne det da være noget man får holdt hemmeligt med de lukkede træninger.

Svar #151
Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.«
 Den undrede mig også. Måske bare en henvisning til at han og Whalley har fået at vide at de starter lige? Jeg vil nu blive overrasket hvis ikke Eskelinen starter igen mod Lyngby. Ellers kunne det da være noget man får holdt hemmeligt med de lukkede træninger.
 Hvis planen er et sælge Whalley, så skal han i hvert fald vises frem den næste måned.

Svar #152
Der er en der skriver at det er et citat i forbindelse med sin første allsvenskan-kamp.

Svar #153
Der er en der skriver at det er et citat i forbindelse med sin første allsvenskan-kamp.

Ah ja. Jeg læste den på Bold.dk, men i det man kan læse på JP står der faktisk:
»Det er klart, det gør. Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.«

Selvtilliden var helt i top, da William Eskelinen talte med den svenske...

Så den debut han snakker om er debuten i Sverige for længe siden. Bold.dk har vel læst hele artiklen, men stadig ikke fanget den detalje.

Svar #154
Så den debut han snakker om er debuten i Sverige for længe siden. Bold.dk har vel læst hele artiklen, men stadig ikke fanget den detalje.
 Jeg tror BESTEMT at de har læst det gratis indhold JP lagde ud, og så kopieret artiklen for kliks, ved bare at skrive: "sagde han til JP", selvom det ikke engang var JP han sagde det til... Elendigt arbejde. Kopiering. Utroligt at de må.

Svar #155
Jeg tror BESTEMT at de har læst det gratis indhold JP lagde ud, og så kopieret artiklen for kliks, ved bare at skrive: "sagde han til JP", selvom det ikke engang var JP han sagde det til... Elendigt arbejde. Kopiering. Utroligt at de må.
Min tanke var at de ikke fangede den fordi det er lidt venstrehåndsarbejde og de ikke rigtig følger med i AGF og derfor heller ikke undrede sig. De har vel råd til et abonnement på JP... Men jeg er bestemt heller ikke imponeret.

Svar #156
Her er de næste linjer
»Det er klart, det gør. Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.« Selvtilliden var helt i top, da William Eskelinen talte med den svenske avis Aftonbladet, efter at målmanden var blevet smidt ind til sin debut for GIF Sundsvall, som vandt 2-1 over Eskilstuna i Allsvenskan.
Ellers en god teaser, hvis JP har fået artiklen til at stoppe lige der for ikke betalende:-)

Svar #157
Her er de næste linjer
»Det er klart, det gør. Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.« Selvtilliden var helt i top, da William Eskelinen talte med den svenske avis Aftonbladet, efter at målmanden var blevet smidt ind til sin debut for GIF Sundsvall, som vandt 2-1 over Eskilstuna i Allsvenskan.
Ellers en god teaser, hvis JP har fået artiklen til at stoppe lige der for ikke betalende:-)
Hmm, den er godt nok svær at misforstå når man har resten af sætningen. Det kan da godt være Bold ikke har besværet sig med at læse videre så. Der er vel ikke en regel om at man ikke må have et abonnement og referere noget der ikke er alment tilgængeligt?

Svar #158
Her er de næste linjer
Hmm, den er godt nok svær at misforstå når man har resten af sætningen. Det kan da godt være Bold ikke har besværet sig med at læse videre så. Der er vel ikke en regel om at man ikke må have et abonnement og referere noget der ikke er alment tilgængeligt?
Jeg har ikke set artiklen på bold og ovenstående link leder til en fejl. Så mon ikke nogen har gjort dem opmærksom på, at studentermedhjælperen var lige hurtig nok til at planke en nyhed:-)

Svar #159
https://jyllands-posten.dk/aarhus/agf/ECE11471142/AGF-målmand-»Jeg-har-egentlig-ingen-svagheder.-Det-er-min-styrke«/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Jeg har ikke adgang til hele artiklen. Men: Aghr HVAD???
Da William Eskelinen havde fået sin debut som målmand, skulle han naturligvis svare på spørgsmål.
Hvad siger du til debuten?
»Den er godkendt, jeg gjorde det, jeg skulle.«
Hvordan vil du beskrive dig selv som målmand?
»Jeg er meget allround. Jeg har egentlig ingen svagheder. Det er min styrke.«
Det lyder godt.
»Det er klart, det gør. Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.«

Jeg bemærkede også formuleringen, men man skal lægge mærke til det der står i brødteksten:
I William Eskelinen har AGF fået en selvsikker målmand, som for knap to år siden debuterede med en flot kamp i Allsvenskan. Mandag spiller han sin anden kamp for AGF.

Det var i forbindelse med hans debut i Allsvenskan for 2 år siden, at han siger han ikke er førstemålmand, ikke i forb. Med FCM kampen i søndags.

Svar #160
men man skal lægge mærke til det der står i brødteksten:
@T-Knogle‍ 
Som jeg skrev, så havde jeg ikke adgang til artiklen, og inden det du citerer kom, blev den afbrudt af betalingsmuren.
Hvilket er fair. Jeg undrede mig over overskriften, og spurgte til det. Fik godt med svar. 

Bold.dk hjalp ligesom ikke, da de bare lagde artiklen op, UDEN det uddybende, så de skrev det som om, at han havde sagt det til JP. De skrev endda: "som svenskeren sagde til JP". Men det var jo så til et svensk medie for 2 år siden. Noget rigtig lortearbejde af Bold.dk.

Men tak for svar.

Svar #161
men man skal lægge mærke til det der står i brødteksten:
@T-Knogle
Som jeg skrev, så havde jeg ikke adgang til artiklen, og inden det du citerer kom, blev den afbrudt af betalingsmuren.
Hvilket er fair. Jeg undrede mig over overskriften, og spurgte til det. Fik godt med svar.

Bold.dk hjalp ligesom ikke, da de bare lagde artiklen op, UDEN det uddybende, så de skrev det som om, at han havde sagt det til JP. De skrev endda: "som svenskeren sagde til JP". Men det var jo så til et svensk medie for 2 år siden. Noget rigtig lortearbejde af Bold.dk.

Men tak for svar.

Det står lige over billedet i brødteksten (eller sub-headeren), jeg har heller ikke adgang til artiklen.

Edit: men jeg giver dig helt ret i at Jesper Engmann ikke gør det nemt, når han skriver “Da William Eskelinen havde fået sin debut som målmand” det kan meget nemt misforståes som den debut han havde i AGF mod FCM, men det er ikke det han mener.

Svar #162
Det står lige over billedet i brødteksten (eller sub-headeren), jeg har heller ikke adgang til artiklen.

Edit: men jeg giver dig helt ret i at Jesper Engmann ikke gør det nemt, når han skriver “Da William Eskelinen havde fået sin debut som målmand” det kan meget nemt misforståes som den debut han havde i AGF mod FCM, men det er ikke det han mener.
@T-Knogle‍ 

Det er da heller ikke så normalt at JP laver en overskrift på baggrund af et interview med spilleren nu her, hvor citatet der ligger til grund for overskriften er fra 2 år før han kom til, og til et andet medie.

Og Bold.dk gjorde forvirringen total ved bare at skrive: "sagde svenskeren til JP".

Svar #163
Ankersen er ikke tilfreds:

Utilfreds Ankersen: Har ikke fået en forklaring

Jeg er træt af to ting:

1. At DN ikke giver ham input - det synes jeg egentlig han med en vis ret kan forvente at få, når han har været i klubben så længe og var stamspiller hele sidste sæson.
2. At han vælger at udtale sig til pressen, så relativt bombastisk som han tilsyneladende gør, uden først at gå til DN og bede om den forklaring, som han godt kunne kræve.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #164
Ankersen er ikke tilfreds:

Utilfreds Ankersen: Har ikke fået en forklaring

Jeg er træt af to ting:

1. At DN ikke giver ham input - det synes jeg egentlig han med en vis ret kan forvente at få, når han har været i klubben så længe og var stamspiller hele sidste sæson.
2. At han vælger at udtale sig til pressen, så relativt bombastisk som han tilsyneladende gør, uden først at gå til DN og bede om den forklaring, som han godt kunne kræve.

Det er professionel fodbold og ikke en børnehave. Efter at have spillet et elendigt 2019 og klubben har hentet en ny spiller til samme position som leverer langt bedre, skal en voksen mand som Jakob Ankersen simpelthen have krav på en forklaring? Det er kun i to kampe, at han har siddet på bænken...

Det er virkeligt ynkeligt og formenligt er det et tegn på, at Ankersen gerne vil videre i dette vindue. Dvs. en strategisk udtalelse. Alternativt er der noget helt galt med selvforståelsen hos Jakob Ankersen.

Tilmed får han også lige svinet holdkammeraterne.  Sikke en idiot...

Edit: Og undskyld tonelejet, men jeg fatter simpelthen ikke, hvordan en mand på 29 år og mange år i branchen kan udtale sig så kluntet.

Svar #165
Det er virkeligt ynkeligt og formenligt er det et tegn på, at Ankersen gerne vil videre i dette vindue. Dvs. en strategisk udtalelse. Alternativt er der noget helt galt med selvforståelsen hos Jakob Ankersen.

Edit: Og undskyld tonelejet, men jeg fatter simpelthen ikke, hvordan en mand på 29 år og mange år i branchen kan udtale sig så kluntet.

Jeg er helt enig! Dog er det vand på den mølle, som siger at alt er ikke vel på Fredensvang, men det kan også være JA, som bare er en klynker.

JN, PC, DN & bestyrelsen er max pressede - langt mere end spillertruppen er.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #166
BTW, Kasper Junker blev solgt ret hurtigt, da lavede langt mindre uro i truppen end den uro JA har præsteret i dagens presse. Jeg tror JA er fortid i AGF.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #167
Det er professionel fodbold og ikke en børnehave. Efter at have spillet et elendigt 2019 og klubben har hentet en ny spiller til samme position som leverer langt bedre, skal en voksen mand som Jakob Ankersen simpelthen have krav på en forklaring? Det er kun i to kampe, at han har siddet på bænken...
Det kan du såmænd have ret i. Men for det første synes jeg ikke han kun har været elendig i hele 2019, for det andet er mit udgangspunkt egentlig, at man som altid med en vis ret kan forvente en forklaring, hvis man bliver bænket.
For ikke så længe siden skulle vi på mit arbejde i gang med et større projekt for en meget stor kunde - jeg havde en forventning om at blive en del af dét hold, qua min ancennitet og min erfaring fra et lignende projekt for samme kunde fra for et par år siden.

Jeg blev ikke en del af det hold og jeg fik ikke nogen forklaring. Ikke før jeg spurgte, i al stilfærdighed, hvad årsagen var. Så fik jeg en fin forklaring, som jeg fuldt ud forstår og er tilfreds med. Jeg er en voksen mand på 43, som har været på både i forsvaret og på det civile arbejdsmarked i adskillige år - men jeg følte stadig, at jeg havde brug for og egentlig også krav på en forklaring.

Svar #168
Jeg er målløs over, at Ankersen kan slå så hurtigt op i banen... Jeg forstår sagtens at Spelmann gjorde det efter at have oplevet det samme i månedsvis. Men efter 2-3 kampe, hvor han endda selv har spillet en del, og kun har måtte lade sig skifte ud undervejs, der er det HELT HEN I VEJRET at brokke sig sådan der, og så åbenlyst snakke om, at han nu vil væk (siger han indirekte) eftersom han konkluderer at han ikke er en del af fremtidens planer, og nævner hvor langt tid tilbage han har af sin kontrakt....

Ankersen for helvede....

- Jeg har et år tilbage af min kontrakt og tænker, at jeg ikke er en del af hans fremtidige planer. Men det er jo svært at tænke ret meget, når man ikke får noget at vide.

Jeg tænker at jeg ikke er en del af planerne, men det er svært at tænke når man ikke ved det...
SÅ SPØRG DOG?!? Afvent et par kampe...?`Giv den gas til træning???

Det er jo umuligt at få god konkurrence på en plads, hvis den der ikke spiller fra kamp til kamp råber sådan der op...!

Svar #169
Jeg tror også selvforståelsen hos JA er helt hen i vejret. Han er kongen og er naturligvis selvskrevet til en vigtig rolle. Det var vel også en af grundene til at han kom til AGF, altså at han ikke kunne finde ud af at håndtere modgang. Det er naturligvis meget meget nemt at sidde og skrive, og jeg synes sådan set han arbejder rigtig godt (og også kunne blive en ret stabil back wing-back i højre side, hvis han ellers gad omskoles. Han er ikke god nok til at spille så langt fremme på banen i "moderne" fodbold).

Svar #170
Det er professionel fodbold og ikke en børnehave...

Det kan du såmænd have ret i. Men for det første synes jeg ikke han kun har været elendig i hele 2019, for det andet er mit udgangspunkt egentlig, at man som altid med en vis ret kan forvente en forklaring, hvis man bliver bænket.
For ikke så længe siden skulle vi på mit arbejde i gang med et større projekt for en meget stor kunde - jeg havde en forventning om at blive en del af dét hold, qua min ancennitet og min erfaring fra et lignende projekt for samme kunde fra for et par år siden.

Jeg blev ikke en del af det hold og jeg fik ikke nogen forklaring. Ikke før jeg spurgte, i al stilfærdighed, hvad årsagen var. Så fik jeg en fin forklaring, som jeg fuldt ud forstår og er tilfreds med. Jeg er en voksen mand på 43, som har været på både i forsvaret og på det civile arbejdsmarked i adskillige år - men jeg følte stadig, at jeg havde brug for og egentlig også krav på en forklaring.

Jeg kan egentlig godt forstå, at du bliver skuffet i den situation, og at du udbeder dig en forklaring. Men jeg går ikke ud fra, at du udsendte en masseemail eller skrev et indlæg i personalebladet hvori du bekendtgjorde din skuffelse, direkte kritiserede dine kollegers arbejde og inddirekt din chefs evner som leder.

Svar #171
Jeg kan egentlig godt forstå, at du bliver skuffet i den situation, og at du udbeder dig en forklaring. Men jeg går ikke ud fra, at du udsendte en masseemail eller skrev et indlæg i personalebladet hvori du bekendtgjorde din skuffelse, direkte kritiserede dine kollegers arbejde og inddirekt din chefs evner som leder.
Det var præcis det jeg ikke gjorde :) Jeg tog fat i nærmeste leder og spurgte til bevæggrundene og fik dem uden sværdslag.
Det var også det jeg skrev i mit første opslag om emnet - at jeg var skuffet over to ting: At Ankersen ikke har fået en forklaring, og at han vælger at lufte sin frustration over dét SÅ offentligt.

Svar #172
Du mangler nok drama queen genet :)

I de fleste brancher kommer man også klart længst med din tilgang. Det lader dog desværre til at fodboldspillere ofte kan få deres vilje hvis de gør sig utilbens og sætter sig selv over holdet. Især hvis de ønsker at opnå et skifte væk fra klubben.

Svar #173
Især hvis de ønsker at opnå et skifte væk fra klubben.
@Fredensvang‍ 
Jeg kan heller ikke læse det anderledes end et vink med en vognstang til både AGF/David og til evt. overtagere/købere, at han ikke gider være i AGF hvis han ikke spiller, og at gerne modtager tilbud her i transfervinduet. Det tror jeg så til gengæld heller ikke AGF har noget imod..

Svar #174
Især hvis de ønsker at opnå et skifte væk fra klubben.
@Fredensvang
Jeg kan heller ikke læse det anderledes end et vink med en vognstang til både AGF/David og til evt. overtagere/købere, at han ikke gider være i AGF hvis han ikke spiller, og at gerne modtager tilbud her i transfervinduet. Det tror jeg så til gengæld heller ikke AGF har noget imod..

Det tror jeg som udgangspunkt heller ikke at de har. Det kan dog give udfordringer på længere sigt, hvis sager som Junker og Ankersen signalerer til fremtidens spillere, at AGF nærmest giver op og sender spillere i samme øjeblik de brokker sig eller indikerer at de har "givet op"

Svar #175
Det tror jeg som udgangspunkt heller ikke at de har. Det kan dog give udfordringer på længere sigt, hvis sager som Junker og Ankersen signalerer til fremtidens spillere, at AGF nærmest giver op og sender spillere i samme øjeblik de brokker sig eller indikerer at de har "givet op"
@Fredensvang‍ 

AGF vil med rette kunne sige, at spillere som Juelsgård er beviset på, at AGF gerne giver en chance til hvis du er villig til at blive og kæmpe for det, mens eksempler som Kanstrup, Junker og Ankersen er: Hvis du virkelig vil væk, så farvel... 

Og derimellem er der jo Spelmann og Guira, som man gav flere chancer, og som røg på det taktiske bræt, hvor det mere var den type bold man skulle til at spille der ikke passede på spilleren, mere end hans kvaliteteten. Og bemærk at Spelmann først åbnede op til pressen omkring sin situation efter måneder uden for fast start 11, og at Guira aldrig klagede udadtil, men fik buddet om at komme forbi PCs kontor, og tage snakken. PC har gjort det meget klart, at man altid kan komme forbi.

Og uden for kategori er Toutouh som man tog en chance på, men som ikke har leveret.
Men altså det kan ikke være gået Ankersens næse forbi, at man kan vælge enten Junker/Kanstrup-vejen, eller Spelmann/Guira/Dino-vejen... Dino der ikke sagde en skid efter at Munksgaard vandt pladsen. 

Svar #176

Jeg er helt enig! Dog er det vand på den mølle, som siger at alt er ikke vel på Fredensvang, men det kan også være JA, som bare er en klynker.

JN, PC, DN & bestyrelsen er max pressede - langt mere end spillertruppen er.

Det virker sgu lidt letkøbt efter et par kampe på bænken, hvor man ellers har startet i de første men ny konkurrent på pladsen - senest på rundens hold og med en scoring. Har scoret et mål yderligere i ca. samme spilletid som Ankersen.

Han virker som en der ser en særdeles øget konkurrence og gerne vil videre. Det er sgu også træls at kæmpe for det og ikke være selvskrevet til holdkortet Jeg kunne ellers godt se muligheder for de begge spillede og ville ønske vi kunne holde konkurrence om pladserne på et højt plan.

Jeg kan til gengæld godt forstå han gerne vil spille og skal han sikre sig en fornuftig løn et andet sted, så skal det vel også helst være mens han spiller og en ny arbejdsgiver har i frisk erindring hvad han kan. Hvis han virkelig var i tvivl om DN baggrund, så burde han nok selv spørge men det virker som ren taktik.

Svar #177
Jeg kan til gengæld godt forstå han gerne vil spille og skal han sikre sig en fornuftig løn et andet sted, så skal det vel også helst være mens han spiller og en ny arbejdsgiver har i frisk erindring hvad han kan. Hvis han virkelig var i tvivl om DN baggrund, så burde han nok selv spørge men det virker som ren taktik.
Det er naturligt han hellere vil sælges nu fremfor at stå til sommer uden kontrakt og med et år på bænken. Jeg tror nu nok han skal få noget spilletid, men hvis han har set skriften på væggen, tænker jeg også han burde spørge ind til det. Baseret på det kunne han så evt gå mere offentligt ud eller sætte agenten i gang med at finde en ny klub.

Jeg kunne nu også godt tænke mig at se ham i højre side og det vil han vel ikke have noget imod. Kunne han også være et alternativ centralt?

Svar #178
Jeg er muligvis blevet en hård mand af tyve års lort, men spillere der slår op i banen efter to kampes personlig modgang har vi kraftstejleme ikke brug for. Jeg håber det er et spørgsmål om få dage, før Ankersen er fortid i AGF. Farveller!

Svar #179

Jeg er helt enig! Dog er det vand på den mølle, som siger at alt er ikke vel på Fredensvang,

Den lader vi lige stå et øjeblik, jeg troede ikke at DEN fantes :-)

Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #180
Jeg er muligvis blevet en hård mand af tyve års lort, men spillere der slår op i banen efter to kampes personlig modgang har vi kraftstejleme ikke brug for. Jeg håber det er et spørgsmål om få dage, før Ankersen er fortid i AGF. Farveller!
Hvis man skal følge de konklusioner man drog ift fx Junker, så er PC og DN heller ikke interesserede i spillere der ikke vil være her, så hvis Anker ikke vil kæmpe for sin plads vil de nok også hellere bare have ham ud. Det kan også være hans eget formål selvfølgelig. Ellers er en af de dumme ting ved straks at brokke sig højlydt, at DN næsten er nød til at beholde ham på bænken. Han kan jo ikke lade ham brokke sig til en plads på holdet.

Svar #181
Hvis man skal følge de konklusioner man drog ift fx Junker, så er PC og DN heller ikke interesserede i spillere der ikke vil være her, så hvis Anker ikke vil kæmpe for sin plads vil de nok også hellere bare have ham ud. Det kan også være hans eget formål selvfølgelig. Ellers er en af de dumme ting ved straks at brokke sig højlydt, at DN næsten er nød til at beholde ham på bænken. Han kan jo ikke lade ham brokke sig til en plads på holdet.
Præcis. Det er en træls situation han har sat både sig selv, DN og klubben i. Jeg er lettere chokeret over, at man kan blive så sur i trussen over at sidde to kampe på bænken, at man tilsidesætter enhver fornuft og vilje til at give den en skalle. Manden har simpelthen bare givet op. Det er præcis den type spiller/personlighed, vi IKKE har brug for. Ikke mindst lige nu med 1 point i 4 kampe.

Svar #182
Præcis. Det er en træls situation han har sat både sig selv, DN og klubben i. Jeg er lettere chokeret over, at man kan blive så sur i trussen over at sidde to kampe på bænken, at man tilsidesætter enhver fornuft og vilje til at give den en skalle. Manden har simpelthen bare givet op. Det er præcis den type spiller/personlighed, vi IKKE har brug for. Ikke mindst lige nu med 1 point i 4 kampe.

Jeg må blankt indrømme, at jeg har siddet på bænken i kampe, og ville have sagt noget lignende, hvis en journalist havde stillet spørgsmål, mens jeg var på vej væk fra stadion. Det har dog aldrig betydet, at jeg har givet op. Det har ansporet til mere og hårdere træning. Om det er tilfældet for JA, skal jeg ikke kunne sige, men det er en anden mulighed, end at han skulle have givet op. Har du set ham til træning med skidt attitude?

Svar #183
Mht Junker (der i øvrigt netop er blevet udlejet til Norge), kan vi så ikke blive enige om, at han ikke har kritiseret offentligt. David sagde, på tv, at når Junker havde interesse i at skifte til Horsens, så ville han (DN) ikke have han i truppen.

Hvor mange herinde have kendskab til Junkers ønske om at skifte, før han skiftede (evt viden skal være baseret på offentligt tilgængelige kilder)?

Svar #184

Jeg må blankt indrømme, at jeg har siddet på bænken i kampe, og ville have sagt noget lignende, hvis en journalist havde stillet spørgsmål, mens jeg var på vej væk fra stadion. Det har dog aldrig betydet, at jeg har givet op. Det har ansporet til mere og hårdere træning. Om det er tilfældet for JA, skal jeg ikke kunne sige, men det er en anden mulighed, end at han skulle have givet op. Har du set ham til træning med skidt attitude?

Det handler for mig om, at man ikke kan være så fintfølende som fodboldspiller, at man drager den konklusion, at man nok ikke indgår i fremtidsplanerne, når man har siddet på bænken i to kampe. Det er for mig at give op at begynde at plapre op om det til det første og bedste medie, der stikker en mikrofon i snotten på én. Ankersen har al mulig grund til at være skuffet. Og det må han være ligeså tosset han lyster. Men at begynde at snakke om, at man nok godt kan finde en ny klub i dette vindue på den baggrund, det er simpelthen for noller. Grow a pair og kom så ud på træningsbanen og vis, at du er bedre end de andre. Sæt i gang.

Svar #185
Mht Junker (der i øvrigt netop er blevet udlejet til Norge), kan vi så ikke blive enige om, at han ikke har kritiseret offentligt. David sagde, på tv, at når Junker havde interesse i at skifte til Horsens, så ville han (DN) ikke have han i truppen.

Hvor mange herinde have kendskab til Junkers ønske om at skifte, før han skiftede (evt viden skal være baseret på offentligt tilgængelige kilder)?
Jeg bragte ham på banen, men skrev ikke noget om at han havde sagt noget offentligt. Det er netop det at han ikke brokkede sig til højre og venstre, men blot internt var interesset i at skifte væk, der får mig til at konstatere at PC/JN ret hurtigt afskriver spillere der ikke absolut vil være her.

Svar #186
Backman siger han er helt klar og har været det hele sæsonen https://stiften.dk/agf/AGF-anfoerer-har-ikke-spillet-i-et-halvt-aar-Jeg-er-100-procent-klar/artikel/593866
Jeg er 100 procent klar. Det har jeg været i hele denne sæson. Når man sidder med på bænken, så er man klar, siger Niklas Backman, der i sæsonens første fire Superligakampe har kigget på fra bænken.
Derfor må DN have fravalgt ham pga. niveau eller for loyalitet/kontiunitet for de nuværende forsvarere.

Stiften har også læst med herinde og noteret statistikken fra @Stig AKA Frank Heskjær
I seneste sæson spillede AGF 12 kampe med svenskeren i bagkæden. Her lukkede de godt et halvt mål ind per kamp. I de 24 kampe, hvor han ikke var med, scorede modstanderen 1,5 mål per kamp.

Mon ikke han starter mod Sønderjydske og vi kan/må begrave diskussionen omkring en ny midterforsvarer.

Svar #187

Jeg bragte ham på banen, men skrev ikke noget om at han havde sagt noget offentligt. Det er netop det at han ikke brokkede sig til højre og venstre, men blot internt var interesset i at skifte væk, der får mig til at konstatere at PC/JN ret hurtigt afskriver spillere der ikke absolut vil være her.

Det er også min forståelse. Og af samme grund er det urimeligt at medregne Junker som illoyal offentligt.

Svar #188
Der er kæmpe forskel på hvordan og hvad man får sagt, men selvfølgelig også til hvem og hvornår. Uendelige "kombinationer".

Spelmann udtalte at han selvfølgelig gerne ville spille, og fandt sig i situationen i månedsvis inden han lod sig interviewe om emnet. I starten havde han ingen kommentarer til det. Junker nåede slet ikke at have kommentarer til situationen, førend han var væk. 

Sana der netop er blevet solgt har ikke sagt et pip udadtil. Da han brokkede sig til David over at sidde over i Nordsjælland fik han en skideballe. Han gik ikke i pressen. Han har taget hele foråret afklaret med, at han skulle kæmpe sin chance, og ellers komme videre hvis det ikke lykkedes. Han gav det mange måneder, og nu er han så i IFK Göteborg, uden at have brokket sig en skid.

Junker fik på få øjeblikket ødelagt hele sit eftermæle i klubben. Sana får en god og værdig afsked i de flestes optik. Han ryger dog lidt hurtigt da IFK også spiller mandag aften, så han når nok ikke at sige farvel.

Svar #189
Farvel og tak, Sana👍
Du bidrog med det du kunne, ærgerligt du kom til en klub der sejler og endnu ikke har ramt den rette løsning. GF arbejder på det men tålmodighed er ikke en faktor GF kender til. God vind hos blåvitt og tak for din indsats.
Vi tager da bare endnu en lorte sæson. 22 eller 23 sæsoner fyldt med lort, who gives a shit!, bare det aldrig bliver ligegyldigt! KSDH

Svar #190
Der er kæmpe forskel på hvordan og hvad man får sagt, men selvfølgelig også til hvem og hvornår. Uendelige "kombinationer".

Spelmann udtalte at han selvfølgelig gerne ville spille, og fandt sig i situationen i månedsvis inden han lod sig interviewe om emnet. I starten havde han ingen kommentarer til det. Junker nåede slet ikke at have kommentarer til situationen, førend han var væk.

Sana der netop er blevet solgt har ikke sagt et pip udadtil. Da han brokkede sig til David over at sidde over i Nordsjælland fik han en skideballe. Han gik ikke i pressen. Han har taget hele foråret afklaret med, at han skulle kæmpe sin chance, og ellers komme videre hvis det ikke lykkedes. Han gav det mange måneder, og nu er han så i IFK Göteborg, uden at have brokket sig en skid.

Junker fik på få øjeblikket ødelagt hele sit eftermæle i klubben. Sana får en god og værdig afsked i de flestes optik. Han ryger dog lidt hurtigt da IFK også spiller mandag aften, så han når nok ikke at sige farvel.

Men Sana har også lige fået sit ønske opfyldt ved at komme hjem til IFK Gøteborg og sin lille 4 årlige pige der bor hos sin mor der.

Man kunne forestille sig at Ankersen måske også havde en interessant mulighed for et skifte, som PC afslog og at dette var grunden til hans utilfredshed? Ikke mindst set i lyset af at klubben er godt dækket ind på pladsen med tilgangen af Thorsteinsson. Det gør ikke Ankersens udbrud acceptabelt, men det virker måske ikke nær så absurd, hvis han er frustreret over en mistet mulighed.

Svar #191
Men Sana har også lige fået sit ønske opfyldt ved at komme hjem til IFK Gøteborg og sin lille 4 årlige pige der bor hos sin mor der.

@T-Knogle
Og Ankersen kan måske også få lov til den slags hvis han gennem noget tid kæmper sin chance, og holder sig loyal istedet for at gå i pressen. Sana har gjort sig fortjent til en god afsked. Hvad Ankersen har fået af muligheder kan vi jo ikke vide. Vi kan kun se hvad han kluntet får sagt i pressen. Og vi ved jo heller ikke om Sana blev forsøgt købt tidligere, hvor han ikke spillede så meget, og fik nej. Tilbage står, at Sana var loyal, mens Ankersen gik i pressen ligesom Kanstrup. Kanstrup var væk kort efter. Jeg spår ham samme skæbne, med mindre han æder den skideballe som der nærmest 100% sikkert er kommet.

Sådan tolkede jeg i hvert fald forløbet omkring Junker/Kanstrup vs Spelmann/Juelsgård/Dino/Sana

Svar #192

Junker fik sit eftermæle ødelagt fordi DN ikke kunne holde kæft, ikke fordi han selv brokkede sig i pressen ... Kæmpe forskel

Svar #193
Junker fik sit eftermæle ødelagt fordi DN ikke kunne holde kæft, ikke fordi han selv brokkede sig i pressen ... Kæmpe forskel
@Mengsen‍ 

Jeg kan sagtens se pointen, og det Junker "gjorde" er slet ikke på linje med Ankersen, enig. 
Men du kan vel ikke kun putte det hele på DN? PC var sgu også skuffet i håb vs håbløshed, og talte også åbent om det. Der var ingen i der snakkede om det i pressen. Det var vel kun i dokumentaren, som blev sendt senere? Eller husker jeg forkert?

Og Junker gjorde vel også selv aktivt det, at han gik til sin træner og sagde at han ønskede at komme væk istedet for at kæmpe sin chance i efterårets 12 kampe der var tilbage, og se om han skulle skifte derefter. Han var jo endelig kommet frem til en position, hvor gode præstationer var en mulighed for at blive førsteangriber. Han røg en tur på bænken efter FCN-kampen eller ca. der omkring, og det tog han jo ikke særligt pænt. 

Jeg havde sgu foretrukket at Junker var blevet og kædet sin chance/forsøgt at bevise sig i efteråret. 
Da han opgav og ville væk, der var han "død" for DN, og mange af os fans tænkte: jamen så ud med ham. For det nytter jo ikke noget.
Ankersen går endda til pressen selv, og endda mit i et åbent transfervindue.. Dødssynd for nogle trænere/sportschefer. Ikke for mig personligt, men han får et kæmpe negativt kryds i bogen hos mig.. 

Svar #195
LIdt om Backmans første kamp i lang tid Der er ikke så meget brok med Backman - AGF - Superliga - Fodbold
Nej, slet ikke. Jeg er her, hvor jeg vil være. I AGF. Og så lang tid har jeg ikke siddet på reservebænken. Jeg fik et par kampe på reserveholdet, og så har jeg trænet med de andre gennem længere tid,« forklarer han.

Hans seneste kamp, indtil mandag, var faktisk mod Sønderjyske i februar i år.

»Det har været en hård periode. Jeg troede hele tiden, at jeg snart var parat. Det føles ikke som om, der er gået seks måneder. Heldigvis mærker jeg ikke noget til hjernerystelsen, og det er jeg meget, meget glad for.«

Svar #196
4-4-2, 3-4-3, 3-5-2 eller 2-2-6: Derfor skifter David Nielsen AGF-opstillinge...
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #197
(Mustapha red.) Bundu falder tilbage, når modstanderen bygger op, når han spiller som wingback, og det hjælper resten af holdet til at kunne stå højere.

- Men det, der så sker, er, at vi lige mister toppen af vores kontramuligheder. For når han er wingback skal han løbe meget længere for at blive farlig offensivt i forhold til, når han spiller fløj, siger David Nielsen.

Jeg er med på, fodbold er et hold spil og nogen gange må spillere offere sig i holdes tjeneste, men jeg synes, DNs nye fokus på 3-4-3 koster for meget offensivt, specielt Bundu.

Ellers en god artikel. Det er altid skønt, når vi får en træners tanker bag filosofien.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #198
(Mustapha red.) Bundu falder tilbage, når modstanderen bygger op, når han spiller som wingback, og det hjælper resten af holdet til at kunne stå højere.

- Men det, der så sker, er, at vi lige mister toppen af vores kontramuligheder. For når han er wingback skal han løbe meget længere for at blive farlig offensivt i forhold til, når han spiller fløj, siger David Nielsen.

Jeg er med på, fodbold er et hold spil og nogen gange må spillere offere sig i holdes tjeneste, men jeg synes, DNs nye fokus på 3-4-3 koster for meget offensivt, specielt Bundu.

Ellers en god artikel. Det er altid skønt, når vi får en træners tanker bag filosofien.

Den mest interessante artikel fra Stiften i denne sæson.  Det giver substans at få Davids ord på de taktiske rokader i de første kampe.

Det eneste jeg savner er spørgsmålet om, hvorvidt vi ikke kan spille 3-4-3 med Bundu som kantangriber fremfor wingback.  David ser jo netop ud til at have erkendelsen af de negative sider også.

Svar #199

Den mest interessante artikel fra Stiften i denne sæson.  Det giver substans at få Davids ord på de taktiske rokader i de første kampe.

Det eneste jeg savner er spørgsmålet om, hvorvidt vi ikke kan spille 3-4-3 med Bundu som kantangriber fremfor wingback.  David ser jo netop ud til at have erkendelsen af de negative sider også.

Jo men fordelen ved den nuværende opstilling er at der kan skiftes undervejs i kampen, uden at det kræver udskiftning af nogen spillere, her er Bundu den eneste i start 11, der kan fungere som wingback. Hvis der hentes en ny 8’er (som erstatning for Blume), som også ville kunne fungere som wingback, vil Bundu kunne tage højre wing i 3-4-3 opstillingen.

Opstillingen fra kampen mod Sønderjyske:

4-3-3:
Eskelinen
Munksgaard - Backman - Juelsgård - Højer
Blume - Poulsen - Amini
Bundu - Ammitzbøll - Thorsteinsson

3-4-3:
Eskelinen
Munksgaard - Backman - Juelsgård
Bundu - Poulsen - Amini - Højer
Blume - Ammitzbøll - Thorsteinsson

Man kunne måske også forestille sig Thorsteinsson centralt, med Ankersen som højre wingback, men Ankersen har virket temmelig pigesur over udsigten til flere defensive pligter, og vil åbenbart helst spille til venstre. Det kan selvfølgelig være at han ændrer syn på hvad han kan stille af krav, med tiden:

4-3-3:
Eskelinen
Munksgaard - Backman - Juelsgård - Højer
Amini - Poulsen - Thorsteinsson
Ankersen - Ammitzbøll - Bundu

3-4-3:
Eskelinen
Munksgaard - Backman - Juelsgård
Ankersen - Poulsen - Amini - Højer
Bundu - Ammitzbøll - Thorsteinsson

Simple Audio Video Embedder