Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2019 (Læst 29233 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2019

Svar #100
Vedkommende bliver forhåbentlig fundet og straffet som forbrydelsen påkræver det. AGF svarer også det rigtige her, at de selvfølgelig tager afstand fra det og, hvis det har relation til nogle fans, får de livstidskarantæne fra alle klubbens kampe. Forbeholdet må jo med, selvom det må være ekstremt sjældent den slags her sker for et tilfældigt offer.

Jeg tror ikke man behøver klappe ekstra meget af Stage for at vise ham han stadig er velkommen, han ved godt det her er en enkeltstående idiot eller to, men modtagelsen er da også et fint signal til dem, og i øvrigt fortjent for Stage. Det er vel en slags farvel og på gensyn-hilsen.

Svar #101
Jeg er dybt chokeret over attentatet mod Stages lejlighed. De lokale hooligans prøver åbenbart at konkurrere med de mest hjernedøde ditto i BIF og FCK om at blive årets båtnakker. Synd for Stage og rigtige AGF fans.

Svar #102
Vi skal passe på med at blive så låste overfor pressen at vi lader andre klubber/tidligere spillere kommentere på sagerne.

Duncan raser efter brandattentat: Synd for Jens Stage | Aarhus | stiften.dk
Her Morten Duncan

Og her pludselig OBs sportschef (OB sportschef rystet efter brandattentat på superligaspillers lejlighed: - Det er helt uhørt)
https://stiften.dk/artikel/589613?rss

Stiften skal nok skrive historierne alligevel. Spørgsmålet er jo blot om det er klubben der selv udtaler sig...

Svar #103
Misforstår jeg dig Stig men klubben har da kommenteret på sagen i de kraftigste vendinger og med den største mulige straf til røvhullerne, som klubben kan give, hvis det viser sig, de er AGF fans?
AGF kom endda med en officiel udtalelse før historien ramte medierne.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #104
Misforstår jeg dig Stig men klubben har da kommenteret på sagen i de kraftigste vendinger og med den største mulige straf til røvhullerne, som klubben kan give, hvis det viser sig, de er AGF fans?
AGF kom endda med en officiel udtalelse før historien ramte medierne.

Jeg var nok bare ikke tydelig nok. Jeg prøver lige en anden vinkling.

Jeg kan se at AGF kom med en god, stærk og officiel udmelding, men at det er Duncan og OBs sportschef der er i aviserne som Stiften bringer citater fra.
Og som jeg kender SHC/AGFs kommunikationsafdeling lige nu, så kan jeg sagtens se dem have henvist til de officielle udmeldinger, og afvist at kommentere yderligere.

Men på kommunikationschefens personlige twitter-konto kom der flere, og rigtig gode, meldinger.
Så det bekymrer mig blot, at når Stages lejlighed forsøges brændt ned, så er det en gammel AGF_spiller som nu er en del af trænerteamet i FCM, og OBs sportschef der er citeret i Stiften.

Så jeg undrer mig over, om Stiften har søgt andre veje pga. deres dårlige forhold til AGF pt (som jeg opfatter det). Om det så er Stiftens skyld alene eller ej var jeg ikke i færd med at forsøge at kommentere på. Men jeg kan da bare sidde og undre mig over, at det ikke er PC/David og/eller eksempelvis Ankersen der udtaler sig.

Så selvom det er langt mere "professionelt" og krisekommunikations-korrekt at henvise til officielle udmeldinger istedet for at kommentere meget på sagerne, så ender det med (for mig at se) at se underligt ud når kommentarerne på sagerne bliver fra folk uden for AGF.

Svar #105
Flaming idiots.

Svar #106
@Stig AKA Frank Heskjær

Jeg kan ikke se, hvad AGF ellers skal gøre. At de ikke vil udtale sig yderligere, før politiet har gjort deres arbejde, er helt efter bogen og klubben kan da heller ikke gøre andet, uden det bliver spekulativt.

Hvad Stiften bringer af udtalelser, kan jeg ikke se, skal lide klubben til last.

Søren Højlund Carlsen skriver i øvrigt heller ingenting på sin private Twitter konto, som der ikke allerede er skrevet i klubbens officielle udtalelse, nemlig at gerningsmændene får en livsvarig karantæne.

Svar #107
Jeg funderer udelukkende på, hvad en tidl. spiller og FCM-træner og OB sportschef skal kommentere på sagen. Så spørgsmålet opstår for mig: har Stiften stillet de spørgsmål til AGF, men fået nej!?

Det er da helt normalt at der er opfølgende spørgsmål på den slags?

Jeg fortryder “låst”-retorikken. Jeg synes bare ikke det gør noget godt for AGF at det er FCM og OB’s medarbejdere der udtaler sig om en pinlig sag for AGF (uanset at AGF har udtalt sig godt, og absolut 0 “skyld” har).
Ankersen står på TV her til aften og siger at han synes sagen er pinlig. Så spillerne havde da heldigvis ikke fået mundkurv på.

Svar #108
Men hvad er det så præcis du mangler AGF skal sige? Der må jo være noget, siden du ikke synes, det gør noget godt, andre udtaler sig om sagen.

Det kan godt være, det er normalt med opfølgende spørgsmål, men jeg forstår bare ikke, hvad AGF skal gøre andet end tage afstand med kraftige vendinger OG samtidig utvetydig gøre klart, der venter gerningsmændene en livsvarig karantæne.
Jeg synes, du prøver at finde håret i suppen, som slet ikke er der.

Svar #109
Jeg mener det overhovedet ikke som kritik af AGF selvom du lader til at læse det sådan. Og delen der især kunne udtrykke det har jeg gjort klart ikke er ment sådan. 

Synes du det er helt naturligt at det er en FCM-træner og en OB-sportschef som er citeret i Stiften?

Jeg synes blot det er lidt underligt.

Svar #110
Synes du det er helt naturligt at det er en FCM-træner og en OB-sportschef som er citeret i Stiften?

At en tidligere AGF profil udtaler sig, finder jeg ikke unaturlig og at OB som selv lige har mistet klubbens største profil til en liga konkurrent udtaler sig, finder jeg heller ikke unaturligt.
Derudover er angrebet på Stages lejlighed noget som naturligt berører alle i dansk fodbold.

Så længe udtalelserne ikke går på, det er AGF fans, der har begået den kriminelle handling og er et udtryk for AGF fans ageren, så har jeg intet problem, andre giver deres besyv med.

Svar #111
Men havde Stiften da noget fra AGF også?

At give sit besyv med betyder jo at de OGSÅ har noget fra dem. Som jeg kan se det har Stiften udelukkende FCM/OBs vinkel på det. Det var den del der undrede mig.

Hvad siger AGF til Stiften? Har du link?

Svar #112
At give sit besyv med betyder jo at de OGSÅ har noget fra dem. Som jeg kan se det har Stiften udelukkende FCM/OBs vinkel på det. Det var den del der undrede mig.

Nu gjorde AGF det krystalklart i deres udtalelse, at klubben ikke har flere kommentarer så længe efterforskningen står på. Så Stiften har sikkert ikke gidet bruge tid på at spørge.
Hvis du mangler udtalelser fra spillerne, må du hellere spørge Schoubye på Twitter, hvorfor der ikke er nogle, det er han vist i en bedre position til at svare på.

Hvad siger AGF til Stiften? Har du link?

Øhh?

Svar #113
Bare stop.
Vi når ingen fælles forståelse her. Du virker til at være på krigsstien. Og jeg angriber ikke. 

Jeg kunne ikke forstå at jeg skulle sidde og læse hvad OBs sportschef og en FCM-træner synes om en AGF-sag. Det kan ikke kaldes normalt i min optik.

Men måske er det naturligt, og jeg bare ikke forstår det. Men gider ikke semi-skændes om det herinde. Videre!

Svar #115
Jeg kunne ikke forstå at jeg skulle sidde og læse hvad OBs sportschef og en FCM-træner synes om en AGF-sag. Det kan ikke kaldes normalt i min optik.
Er det ikke oplagt at spørge Stiften? Det er dem der kender svaret😉

Svar #116
 Jo. Jeg blev herinde blot givet det svar, at der ikke var mere at sige efter at AGF havde svaret. Alligevel var der mere at skrive om, vurderede Stiften. Og det undrede jeg mig blot over. Jeg blev forstået som kritisk mod AGFs kommunikation. 

Men det var bare en undren. Men gider ikke bore i det, når det åbenbart er et sensitivt emne. Og jeg kan ikke se hvad jeg skulle få ud af at gå til Stiften og spørge om, hvorvidt AGF ikke gad kommentere yderligere, eller om det var Stiftens egen vurdering at en OB/FCM-medarbejders vinkel på sagen var relevant. Jeg kan ikke se det gavne AGF, (og sikkert heller ikke det modsatte, da Martin sikkert har ret i at AGF fik sagt alt, og at der ikke var mere at sige), og derfor undlader jeg. Det må andre gøre.

Svar #117
Jo. Jeg blev herinde blot givet det svar, at der ikke var mere at sige efter at AGF havde svaret. Alligevel var der mere at skrive om, vurderede Stiften. Og det undrede jeg mig blot over. Jeg blev forstået som kritisk mod AGFs kommunikation.

Men det var bare en undren. Men gider ikke bore i det, når det åbenbart er et sensitivt emne. Og jeg kan ikke se hvad jeg skulle få ud af at gå til Stiften og spørge om, hvorvidt AGF ikke gad kommentere yderligere, eller om det var Stiftens egen vurdering at en OB/FCM-medarbejders vinkel på sagen var relevant. Jeg kan ikke se det gavne AGF, (og sikkert heller ikke det modsatte, da Martin sikkert har ret i at AGF fik sagt alt, og at der ikke var mere at sige), og derfor undlader jeg. Det må andre gøre.

Jeg mener også at timingen i ham tumpens handling var rigtigt ærgerlig for AGF, de havde en vigtig sæson åbningskamp samme dag, og spillerne skulle helt sikkert ikke til at forholde sig til noget som kunne ødelægge deres fokus, så avisen har nok fået et standard svar hvis de henvendte sig. Men jeg er enig i at de to interviews virker lidt off fra en lokalavis, de bruges dog som eksempler på situationer hvor spillere har lavet “det forbudte skifte” så det kan til dels forsvare beslutningen (jeg tror nu også at Stiften gør det for at provokere AGF lidt).

Svar #118

Men det var bare en undren. Men gider ikke bore i det, når det åbenbart er et sensitivt emne. Og jeg kan ikke se hvad jeg skulle få ud af at gå til Stiften og spørge om, hvorvidt AGF ikke gad kommentere yderligere, eller om det var Stiftens egen vurdering at en OB/FCM-medarbejders vinkel på sagen var relevant. Jeg kan ikke se det gavne AGF, (og sikkert heller ikke det modsatte, da Martin sikkert har ret i at AGF fik sagt alt, og at der ikke var mere at sige), og derfor undlader jeg. Det må andre gøre.
Jeg tror ikke at nogen (andre) opfatter emnet som sensitivt. Det er nok bare din vinkling der undrer nogen (inklusive mig). AGF kan eller skal ikke styre (eller styres af) Stiftens redaktionelle linje. Den anden undren man kan have er, at Stiften fraviger sit sædvanlige princip med at køre ultralokale vinkler. Men dem om det. AGF-stof er en stor del af deres levebrød, specielt her i agurketiden, så de er nok lidt paniske.

Svar #119
Nu har man anholdt en 23-årig i sagen. Det kan da blive en lejlighed til at få belyst hvor tåbelig en handling det var.

http://stiften.dk/aarhus/23-aarig-anholdt-for-brandattentat-mod-Jens-Stages-lejlighed/artikel/589713

som er blevet sigtet for brandstiftelse, for at have forvoldt fare for andres liv og for to tilfælde af trusler.

Hvis der har været trusler involveret, så må de da fra start vide om det har relation til 'GF eller ej.
Hvorfor ikke bare melde det ud?
Det vil da være rart for os at få den aflivet, hvis det skulle vise sig at dreje sig om noget helt andet end skiftet til FCK.

Svar #121
https://stiften.dk/krimi/23-aarig-erkender-roegbombe-mod-Jens-Stages-lejlighed-I-Aarhus-straffes-forraedere-Judas-svin/artikel/589853

Hold.da.kæft. Trusler og derefter ildspåsættelse. En komplet psykopat. Godt ingen kom til skade.

Han nægter at der er tale om ildspåsættelse (der kan give op til livstid!)

Det bliver nok også lidt vanskeligt for anklageren at komme i mål med den sigtelse da der, som jeg hørte politiets forklaring, var tale om et afsvedet gulv og ikke decideret brand i lejligheden. Men derfor er hans (eller måske deres!!) handling stadigvæk fuldstændig uacceptabel.

Tænk sig hvis dette er blevet planlagt af mere end en gal mand, det er ufatteligt at der i så fald ikke var en af dem der tænkte sig om og besluttede at det nok var ”lige i overkanten”!!

Svar #122
Det er en god ting, at klaphatten blev fanget og anholdt så hurtigt.

Det er til gengæld bare utroligt trist, at han overhovedet når den konklusion, at dét er en god idé, at kyle en røgbombe ind i Stages lejlighed. Mage til idiotisk idé skal man lede længe efter.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #123
@T-Knogle
Først trusler, dvs forsæt. Derefter brændende genstand gennem et vindue, mens der var mennesker i lejligheden.

Jeg tror, han bliver tiltalt hårdt! Næppe livstid, men år i fængsel. Alternativt anbringelse, hvis han er psykisk syg.

Svar #124

På fyrværkeriet, der blev kastet ind gennem et vindue til lejligheden, var der ifølge politiets sigtelse lagt en seddel med ordene: "I Aarhus straffes forrædere, Judas svin".

Nej, ved du hvad kloge fyr, i Aarhus straffes brandstiftere. Gad vide hvordan de har fundet ham så hurtigt. Måske stod der "Hilsen Kenny" på bagsiden?
Tænk sig hvis dette er blevet planlagt af mere end en gal mand, det er ufatteligt at der i så fald ikke var en af dem der tænkte sig om og besluttede at det nok var ”lige i overkanten”!!

Ja, altså... det er jo ikke Brøndby, han er skiftet til ;)   <---- Se, der er en smiley her

Svar #125
@T-Knogle
Først trusler, dvs forsæt. Derefter brændende genstand gennem et vindue, mens der var mennesker i lejligheden.

Jeg tror, han bliver tiltalt hårdt! Næppe livstid, men år i fængsel. Alternativt anbringelse, hvis han er psykisk syg.

Der skulle desværre også være en medgerningsmand på fri fod. Håber det får andre “fans” til at tænke sig om, når man bruger “Judas” og lignende udtryk på de sociale medier, som kan få mere tomhjernede til at “gå hele vejen” helt ude af proportioner.

Svar #126
Gad vide hvordan de har fundet ham så hurtigt. Måske stod der "Hilsen Kenny" på bagsiden?
De har vel haft en mistænkt fra starten - ham der havde fremsat trusler mod Stage. Jeg tænker Stage automatisk rapporterer den slags, men ellers har politiet vel spurgt om han havde nogen mistænkte. De kunne måske også straks sammenligne håndskrift på seddel og trussel (hvis den ikke var digital.)

Men ja, godt de fandt gerningsmanden og hvis der er flere involverede bør det også føre til hurtig anholdelse af dem. Livstid lyder lidt voldsomt, men det må blive en hård straf for den slags. Og livstidskarantænen fra AGF's kampe er også velfortjent.

Svar #127
Selvfølgelig får idioten ikke livstid eller det der ligner. Det er slet ikke for at negligere den kriminelle handling - som ja kunne være endt helt forfærdeligt - men eks. fik faren fra Tønder sagen 10 år.

Jeg vil blive overrasket, hvis idioten får over 2 år.

Svar #128
Selvfølgelig får idioten ikke livstid eller det der ligner. Det er slet ikke for at negligere den kriminelle handling - som ja kunne være endt helt forfærdeligt - men eks. fik faren fra Tønder sagen 10 år.

Jeg vil blive overrasket, hvis idioten får over 2 år.

Det kræver nok at der er et længere synderegister med nogle betingede domme. Så hvis vi lige fjerner hele Jens Stage/AGF elementet, hvilket dommerne jo gør (og uden at kende retspraksis på området), vil jeg tro det er en bøde og højst en kortere betinget dom.

Det er tilsyneladende "kun" en røgbombe og ikke en molotov-cocktail eller lignende der er kastet ind igennem vinduet. Så tror det er svært at bevise forsæt til ildspåsættelse, eller til på anden måde at skade nogen i lejligheden, hvilket nok er et krav for en ubetinget fængselsdom. Og de trusler der er fremsat på et eller andet socialt medie er nok også for utydelige til at de kan bevise andet en forsæt til hærværk. Så tror desværre idioten slipper relativt billigt.

Svar #129
Der er medgerningsmand/-mænd fri. Jeg bor i samme gade, og oplevede alle udrykningskøretøjerne og de blå blink, da de buldrede op gennem gaden, kort efter vi var gået i seng med vinduet åbent. Jeg slog rimelig hurtig hele situationen hen igen, og lagde mig til at sove, fordi brandmændende ret hurtigt indstillede deres arbejde.
Det var først et par dage efter, da historien kom frem, at jeg kunne kæde begivenhederne sammen med, kort før udrykningerne at have hørt stemmer sammen med et underligt klir, som ikke egentlig lød som en knust flaske. Det har jeg naturligvis talt med politiet om for at byde ind til deres mistanke om flere involverede. Det er udenfor tvivl, at flere stemmer talte sammen i forbindelse med den klirrede rude, og jeg håber, ham de har taget, gør sig selv en rædi stor tjeneste og fortæller politiet resten af historien.

Svar #130
23-årig erkender angreb på Stages lejlighed

Bold skriver at to personer opholdte sig i lejligheden mens det skete! Hvis gerningsmanden (mændene) har været klar over dette, og valgte at gøre det alligevel, så må det betragtes som en “skærpende omstændighed”. Jeg tror faktisk godt at det kan ende med ubetinget fængsel, hvis anklager kan sansynliggøre at de har været beviste om at lejligheden ikke var tom.

Svar #131

Bold skriver at to personer opholdte sig i lejligheden mens det skete! Hvis gerningsmanden (mændene) har været klar over dette, og valgte at gøre det alligevel, så må det betragtes som en “skærpende omstændighed”. Jeg tror faktisk godt at det kan ende med ubetinget fængsel, hvis anklager kan sansynliggøre at de har været beviste om at lejligheden ikke var tom.

Som udgangspunkt kræver det jo forsæt (at man gør det bevidst/med den hensigt) at blive dømt efter den "hårde" paragraf om ildspåsættelse. Så det vil sige, at man skal have haft til hensigt at sætte ild til lejligheden OG til at skade personerne i den. Den bevisbyrde tror jeg er svær at løfte når der er tale om en røgbombe.

Svar #132

Som udgangspunkt kræver det jo forsæt (at man gør det bevidst/med den hensigt) at blive dømt efter den "hårde" paragraf om ildspåsættelse. Så det vil sige, at man skal have haft til hensigt at sætte ild til lejligheden OG til at skade personerne i den. Den bevisbyrde tror jeg er svær at løfte når der er tale om en røgbombe.

Jeg er enig, som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, så kræver “ildspåsættelse” ret klare beviser. Men en grov tilsidesættelse af de to personer i lejlighedens sikkerhed, er også en alvorlig anklage, og den er nok nemmere at løfte.

Svar #133

Man bliver ikke varetægtsfængslet, hvis det ikke dommeren vurderer at handlingen medfører en længere ubetinget straf.
Dommeren kan godt tage fejl - men nu mere sandsynligt at du tager fejl her.

Svar #134

Man bliver ikke varetægtsfængslet, hvis det ikke dommeren vurderer at handlingen medfører en længere ubetinget straf.
Dommeren kan godt tage fejl - men nu mere sandsynligt at du tager fejl her.

Strafferammen skal nu bare være over 1,5 for at der er mulighed for varetægtsfængsling (hvilket den også er for f.eks. uagtsom ildspåsættelse), men der skal også være andre faktorer i spil, hvor den forventede straf ikke er en af dem. Så tror primært det er hensynet til efterforskningen der er afgørende for varetægtsfængslingen i og med at man mener der var flere om det. Så duer det ikke, at den sigtede kan rende rundt og tale frit med dem.

Men derfor er det nu meget muligt at jeg tager fejl om straflængden ;)

Svar #135
Jeg tror der bliver tale om en hård, ubetinget fængselsstraf. Der foreligger åbenlyst - skriftligt - forsæt om vold. Derefter vilje til at leve forsættet ud. Det handler ikke kun om mennesker i selve lejligheden, men i hele opgangen. En vanvittig handling.

Svar #136

@Holmertz

På den ene side skriver man vel ikke en hilsen på røg-stangen der hvis det er meningen at 1: hele lejligheden skal brænde ned så beskeden ikke kan ses, og 2: hvis man ville give beskeden til en, ville det vel give mening at de skulle overleve, men få et chok?

Så altså det er jeg sikker på at en forsvarsadvokat ville vinkle på.

På den anden side skrev Amerikanerne også "hilsner" på de to atombomber de smed ned over Japan...

Men alle os der har set forskel på en røg-"bombe" og et romerlys på fodboldstadion rundt omkring ved jo også, at hvis intentionen var at sætte ild til en lejlighed, så ville man jo nok vælge romerlyset hvis man skulle forsøge på det. Faktisk taler det for at han netop ikke havde til intention at sætte ild til lejligheden, men "bare" (slemt nok) ville fylde den med røg, og forskrække/skræmme den der var i lejligheden.
Og det er selvfølgelig ikke ment som et forsvar af den handling han laver, blot en understregelse af, at jeg godt kan forstå hvis manden ikke bliver dømt for mordforsøg. Men han burde dømmes for at sætte de folks liv i fare uanfægtet intentionen. 

Jeg glemmer aldrig da min ven i folkeskolen blev dømt for at have skubbet til en person der mistede balancen, og ramte baghovedet i asfalten og sgu døde af det. Han blev dømt for uagtsomt manddrab, uanset om han bare var fuld og ville skubbe ham væk. Manden døde jo. 

Så uanset om man ikke havde til intention at brænde en lejlighed ned skal man dømmes for at have sat ild på den. Hvad strafferammen for den slags er aner jeg ikke noget om. Men jeg har arbejdet med tilstrækkeligt mange utilpassede unge mennesker til at tro på, at han brugte en røgbombe for at fylde rummet med røg. Ellers lyder han syg nok til at bruge et romerlys/benzin eller andet.

Svar #137
EB skriver i dag, at den anholdte ifølge deres kilder tidligere skulle haft tilknytning til White Pride. Troede de for længst var døde og borte.

Svar #138
EB skriver i dag, at den anholdte ifølge deres kilder tidligere skulle haft tilknytning til White Pride. Troede de for længst var døde og borte.

Men nu skriver du jo selv at det er EB der skriver det såååeee... Måske er han bare skaldet og så tænker de White Pride? EB er jo ikke ligefrem kendt for deres dybdegående journalistik

Svar #139

Men nu skriver du jo selv at det er EB der skriver det såååeee... Måske er han bare skaldet og så tænker de White Pride? EB er jo ikke ligefrem kendt for deres dybdegående journalistik

Ja, med EB kan man aldrig vide, men vi bliver forhåbentlig klogere, når de har fundet tosse 2, og sagen kommer for retten.

Svar #140
Altså, fjolset er angiveligt 23 år. WP har været fraværende på lægterne i over 10 år. Så dét tror jeg ikke på. Dét er EB, der prøver at lave en "Breakin" igen.

Svar #141
WP eksisterer (heldigvis) ikke mere, men de har jo selvfølgelig deres typer rendende stadig.

Svar #142
Vedrørende Backman har der været en del spekulationer bl. a. i transfertråden. Alt fra at an et helt klar til at han ikke kommer på banen igen, har været nævnt. Møn nogen her kan belyse hans reele tilstand?
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #143
Vedrørende Backman har der været en del spekulationer bl. a. i transfertråden. Alt fra at an et helt klar til at han ikke kommer på banen igen, har været nævnt. Møn nogen her kan belyse hans reele tilstand?

Man kan selvfølgelig frygte at den sportslige ledelse har set noget i Backmans spil der bekymrede dem, derfor kigger de nu på en erstatning. Men han spillede mig bekendt fuld tid i reserveholdskampen i mandags mod Hobro, så jeg vælger at tro at Vito Wormegoot interessen kommer som købet af Helenius og Gersbach fordi man vil have to fuldgode alternativer til alle pladser, og så talenter til at dække af for karantæner og skader.

Svar #144
Jeg sidder og ser optakten til AaB vs SIF; hvor det bl.a. fremhæves at AaB kun har vundet 3 kampe i hele 2019... 
Og Gaarde står og siger, at planen for AaB er at sælge en spiller så det skader holdet så lidt som muligt (men altså skader holdet), og så skal man ud og købe så billigt som muligt... Gaarde afviser at det er Lucas A. men siger at de ikke er blevet kontaktet af københavnere eller nogen med norsk accent.

Så AaB er lige pt i en situation hvor de SKAL sælge før de kan hente noget... Til trods for Bassogog og alle de andre? Altså hvad sker der? Hvorfor sejler de sådan pludselig?

Hvis vi skal være nervøse, og alt kører af lort, og så er jeg sgu glad for, at vi ikke er AaB lige nu. For en gangs skyld.

Svar #145
Så AaB er lige pt i en situation hvor de SKAL sælge før de kan hente noget... Til trods for Bassogog og alle de andre? Altså hvad sker der? Hvorfor sejler de sådan pludselig?
Det er vel i virkeligheden normaltilstanden for klubber der roder rundt i midten men budgetterer efter noget større og Bassogog er længe siden. Vi kender som bekendt situationen her. Det lød på JN som om han mente AaB havde et større spillerbudget end os sidste sæson, så der var måske et sats på at komme i top-6 der mislykkedes og nu koster ifht mulighederne denne sæson. Igen er det værd at fremhæve at vi kunne  budgettere med en ottendeplads og derfor ikke først skulle fylde et økonomisk hul efter at have kikset top-6 sidste sæson.

Nu vandt AaB over Silkeborg efter de blev sat i gang af en kikset afslutning der gik i mål, men Silkeborg ser også voldsomt svage ud (ville gerne have mødt dem inden de finder en målmand der kan tage med hænder) og AaB ligner stadig den største klub med en reel risiko for at komme i nedrykningsproblemer. De skal nok ikke sælge Lukas Andersen i sidste minut så gevinsten ikke bliver geninvesteret helt rigtigt.

Svar #146
Aab investerede (kalder man det når man bruger mere end man har) i spillertruppen på bagkant af bassogog salget, herunder blev Kusk købt tilbage og Lucas Andersen blev også hentet, sammen med Jores Okore. I princippet nogen meget fine tilgange, men det har helt sikkert også været dyrt, da alle 3 kommer fra væsentligt højere lønninger.

På et tidspunkt i sådan et forløb hvor man bruger flere end man har, vil det bonge ud, og derfor røg økonomichefen også for ikke så lang tid siden, og det er jo nok korrekt når Aab brugte flere penge end de fik ind i det daglige.

AGF skal også være varsom med at falde i samme fælde, især nu hvor der ligger nogen Stage millioner og brænder i lommen, og vi har tabt 2 ud af 3 kampe. Det vil være let at købe en dyr midtbane spiller, som lukker munden på fans, men også binder AGF på hænder og fødder i de næste transfer vinduer.

/Aske

Svar #147

– Vi har Alexander Ammitzbøll, som kan løbe dybt, og vi har Nicklas Helenius, der kan komme ind, når vi har et tungt spilovertag.
David Nielsen om NP: Han spiller fuldstændig vildt - Morethanaclub.dk

Både kæmpe ros til Nicolai Poulsen (fortjent), kommentarer om samarbejdet med Amini, men også 2 nye ting:

Sana var med vilje tænkt til venstrekanten til FCM-kampen.

Helenius er tænkt som ham der eks. skal afgøre kampe som den imod Hobro. Mon ikke vi ser ham få debut i en af de tre næste kampe.

Svar #149
https://jyllands-posten.dk/aarhus/agf/ECE11471142/AGF-målmand-»Jeg-har-egentlig-ingen-svagheder.-Det-er-min-styrke«/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Jeg har ikke adgang til hele artiklen. Men: Aghr HVAD???
Da William Eskelinen havde fået sin debut som målmand, skulle han naturligvis svare på spørgsmål.
Hvad siger du til debuten?
»Den er godkendt, jeg gjorde det, jeg skulle.«
Hvordan vil du beskrive dig selv som målmand?
»Jeg er meget allround. Jeg har egentlig ingen svagheder. Det er min styrke.«
Det lyder godt.
»Det er klart, det gør. Men jeg skal udvikle mig på alle områder, og det er derfor, at jeg ikke er førstemålmand i dag.«

Simple Audio Video Embedder