Spring til hovedindholdet
Emne: Ny stemningsboykot fra SFA/Nysir (Læst 10539 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Ny stemningsboykot fra SFA/Nysir

Svar #200
Der var dog en fornuftig afstand til gruppen af stemningsfans, men på trods af det blev herrerne direkte irettesat. Og når der kommer to unge mænd gående direkte op mod dem for at fortælle, hvad de skal, og ikke mindst fortælle det i en meget bastant tone, er det truende adfærd i min terminologi

Som sagt husker jeg noget andet. Jeg husker de stod forholds midt i kernen. Men det jo ligegyldigt. Den ene vil ikke tro på den anden alligevel. Skal ikke kunne sige om nogen har bedt dem om at sætte sig ned, men det er kun sket hvis de har stået midt i gruppen af folk der sidder ned. Alt andet lige, vil der jo ikke give mening.

Jeg indrømmer skam blandt at capoen var meget efter folk og det skete tit, gør jeg ikke? Skriver jeg netop ikke, at han er blevet skiftet ud på den baggrund på Nysirs eget initiativ? Der er ingen klager, der er kommet os for øre. At folk så hidser sig op og skriver ting på nettet, må være op til dem selv. Som sagt har vi intet hørt for denne "episode"

Men nej, jeg kunne aldrig finde på at rive megafonen ud af capoens hånd, fordi han råber af folk. Så længe han ikke råber noget fuldstændig sindsygt. Bare fordi du mener, at det er det rigtige at gøre, så betyder det altså ikke at alle må og skal have den samme holdning.

At lade ham fortsætte sin attitude i 90 minutter, sanktionerer den form for opførsel. Når lederne af grupperingen samtidig tolererer/sanktionerer, at der går folk rundt og fortæller andre, hvad de skal gøre og ikke skal gøre, bekræfter det kun min holdning til grupperingen.

Hvis der render aggressive korthårede, veltrænede unge mænd rundt på tribunerne, som tydeligvis jæger en skræk i livet på jer, vil jeg gerne opfordre jer til at melde det til vagterne og gerne sikkerhedschefen som altid er til stede. De her forsøg på at dæmonisere de stemningskabende, tjener absolut intet formål andet end flere problemer. Meld det til vagterne.

Jeg kan nævne massevis af episoder, hvor der er blevet kastet med øl imod os, forsøg på at rive flag i stykker og andre provokationer. Det tjener ikke rigtig noget formål, end at vi forsat kan kaste mudder efter hinanden. Ønsker I en reel dialog om fremtiden, så vil jeg som sagt gerne være med, men ønsker I fortsat kun at pege fingre og snakke om selv udvalgte episoder, så bliver det uden mig.

Ift at lytte til andre, så baserer vi netop meget på interaktionerne på vores fb. Sidste opslag om aktionen i Horsens har fået over 300 likes og mange positive tilkendegivelser. Der kommer også negative, dem tager vi til os, hvis de er konstruktive. Men de positive og støttende er stadigvæk i flertal, hvorfor vi altså føler os berettiget til at fortsætte. Samtidig synes jeg der er værd at tænke på, vi gør det altså ikke for at provokere vores medfans. Vi gør det fordi, vi tror på, at det har mest virkning.

Naturligvis må alle ytre sig, uagtet om de deltager aktivt, eller står passivt, eller engang har været aktive. Men at vi ikke synger, har i mine øjne ikke direkte indflydelse på, hvordan en ikke aktiv ser fodbold. Det han gør ændrer sig jo ikke, selvom sangene i en stund forsvinder. Det selvfølgelig ikke en så fed oplevelse, men langt mere træls for den aktive, ikke at synge.

- jeg skriver fra min telefon, så der er nok sneget sig lidt fejl ind. Beklager.

Svar #201
Der var dog en fornuftig afstand til gruppen af stemningsfans, men på trods af det blev herrerne direkte irettesat. Og når der kommer to unge mænd gående direkte op mod dem for at fortælle, hvad de skal, og ikke mindst fortælle det i en meget bastant tone, er det truende adfærd i min terminologi

Som sagt husker jeg noget andet. Jeg husker de stod forholds midt i kernen. Men det jo ligegyldigt. Den ene vil ikke tro på den anden alligevel. Skal ikke kunne sige om nogen har bedt dem om at sætte sig ned, men det er kun sket hvis de har stået midt i gruppen af folk der sidder ned. Alt andet lige, vil der jo ikke give mening.

Jeg indrømmer skam blandt at capoen var meget efter folk og det skete tit, gør jeg ikke? Skriver jeg netop ikke, at han er blevet skiftet ud på den baggrund på Nysirs eget initiativ? Der er ingen klager, der er kommet os for øre. At folk så hidser sig op og skriver ting på nettet, må være op til dem selv. Som sagt har vi intet hørt for denne "episode"

Men nej, jeg kunne aldrig finde på at rive megafonen ud af capoens hånd, fordi han råber af folk. Så længe han ikke råber noget fuldstændig sindsygt. Bare fordi du mener, at det er det rigtige at gøre, så betyder det altså ikke at alle må og skal have den samme holdning.

At lade ham fortsætte sin attitude i 90 minutter, sanktionerer den form for opførsel. Når lederne af grupperingen samtidig tolererer/sanktionerer, at der går folk rundt og fortæller andre, hvad de skal gøre og ikke skal gøre, bekræfter det kun min holdning til grupperingen.

Hvis der render aggressive korthårede, veltrænede unge mænd rundt på tribunerne, som tydeligvis jæger en skræk i livet på jer, vil jeg gerne opfordre jer til at melde det til vagterne og gerne sikkerhedschefen som altid er til stede. De her forsøg på at dæmonisere de stemningskabende, tjener absolut intet formål andet end flere problemer. Meld det til vagterne.

Jeg kan nævne massevis af episoder, hvor der er blevet kastet med øl imod os, forsøg på at rive flag i stykker og andre provokationer. Det tjener ikke rigtig noget formål, end at vi forsat kan kaste mudder efter hinanden. Ønsker I en reel dialog om fremtiden, så vil jeg som sagt gerne være med, men ønsker I fortsat kun at pege fingre og snakke om selv udvalgte episoder, så bliver det uden mig.

Ift at lytte til andre, så baserer vi netop meget på interaktionerne på vores fb. Sidste opslag om aktionen i Horsens har fået over 300 likes og mange positive tilkendegivelser. Der kommer også negative, dem tager vi til os, hvis de er konstruktive. Men de positive og støttende er stadigvæk i flertal, hvorfor vi altså føler os berettiget til at fortsætte. Samtidig synes jeg der er værd at tænke på, vi gør det altså ikke for at provokere vores medfans. Vi gør det fordi, vi tror på, at det har mest virkning.

Naturligvis må alle ytre sig, uagtet om de deltager aktivt, eller står passivt, eller engang har været aktive. Men at vi ikke synger, har i mine øjne ikke direkte indflydelse på, hvordan en ikke aktiv ser fodbold. Det han gør ændrer sig jo ikke, selvom sangene i en stund forsvinder. Det selvfølgelig ikke en så fed oplevelse, men langt mere træls for den aktive, ikke at synge.

- jeg skriver fra min telefon, så der er nok sneget sig lidt fejl ind. Beklager.

Så bundlinjen er, at du gerne vil have dialog sålænge du selv bestemmer præmisserne...?

Svar #202
...
Så bundlinjen er, at du gerne vil have dialog sålænge du selv bestemmer præmisserne...?

Det er dig og Lund vel 100% enig om, hvis ikke andet.

...
Faktisk er tråden nu fuldstændigt to the point, fordi den adresserer nogle problemer i fanmiljøet, der alene skyldes de såkaldte "stemningsskabere" og deres aktioner og aktionsformer.

Du mener endda problemerne alene skyldes den ene part, jeg har en anden opfattelse. Som Lund beskriver er der jo også eppisoder der går den anden vej.

Det er set fra min stol, også sjovt at alle "stemningsfans" åbenbart er en homogen masse, som til hver en tid, skal kunne stå på mål for hvad andre "stemningsfans" gør. Samtidig med at der bruges så meget spalteplads på, at inddele andre fans i et utal af andre kategorier.

Svar #203
...

Det er dig og Lund vel 100% enig om, hvis ikke andet.

...
Faktisk er tråden nu fuldstændigt to the point, fordi den adresserer nogle problemer i fanmiljøet, der alene skyldes de såkaldte "stemningsskabere" og deres aktioner og aktionsformer.

Du mener endda problemerne alene skyldes den ene part, jeg har en anden opfattelse. Som Lund beskriver er der jo også eppisoder der går den anden vej.

Det er set fra min stol, også sjovt at alle "stemningsfans" åbenbart er en homogen masse, som til hver en tid, skal kunne stå på mål for hvad andre "stemningsfans" gør. Samtidig med at der bruges så meget spalteplads på, at inddele andre fans i et utal af andre kategorier.

Ska'vi'nu'ikk'liiiiige...finde den gode tone frem?
Stemningskabende er vi vel alle - spørgsmålet er om vi skaber god eller dårlig stemning ;-)

Spøg til side - jeg har, som nævnt ovenfor, selv oplevet en let ophidset stemning i min generelle retning, fordi jeg ikke deltog til capo'ens tilfredshed i løjerne, til en away. Jeg er midt i fyrrerne (jøsses!) og døjer ærligt talt lidt med ryg og knæ...stå op/sid ned er ikke kun sjov og ballade for mig. Desuden er jeg - og har altid været - en virkelig dårlig fan på den måde, at når kampen er spændende bliver jeg stille. Jeg har simpelthen ikke det mentale overskud til at være vokal, når kampen bliver intens.

Det mener jeg også der skal være plads til.

Jeg kan godt se det fra stemningskabernes side, at det frustrerende, når man nu giver alt og virkelig forsøger at deltage aktivt i kampen, at der så står en gammel klovn og glor midt i det hele, eller bare på tribunen i almindelighed. Men for det første taler man altså ordentligt. Især til mennesker man ikke kender. For det andet er der ikke noget krav om en bestemt adfærd forbundet med køb af billet. Ikke bestemt adfærd i dén retning, i hvert fald.

...og så er jeg virkelig ked af at læse, at stemningskaberne bliver udsat for ølkast, hærværk (bannere de har lavet, som bliver revet itu er hærværk, der er ikke andre ord for det) og nedsættende bemærkninger. Man skal tale ordentligt. Især til mennesker man ikke kender. Og man skal give plads til alle. Jeg synes personligt at der mangler et glimt i øjet hos den eksisterende stemningsgruppe, men jeg er fuld af respekt for den energi I ligger i det.

Kunne vi ikke lige alle sammen trække vejr ind, lægge mudderet fra os, og så blive enige om at vi støtter AGF forskelligt, men ikke mindre helhjertet. Og at der skal være plads til os alle på stadion. Og at når vi ikke har et helt stadion at boltre os på, så må vi deles om den tribune vi får, og give plads til alles forskellige måder at støtte holdet på?

"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #204
Jo sorry.
Kunne bare ikke lade være, da jeg synes det retoriske spørgsmål var sjovt, når man mindre end et døgn forinden havde gjort præcis det samme.

Men må hellere til at arbejde lidt, vi skal jo alle sørger for at kunne gå tidligt, når vi nu igen spiller på en hverdag.

Svar #205
Jo sorry.
Kunne bare ikke lade være, da jeg synes det retoriske spørgsmål var sjovt, når man mindre end et døgn forinden havde gjort præcis det samme.

Men må hellere til at arbejde lidt, vi skal jo alle sørger for at kunne gå tidligt, når vi nu igen spiller på en hverdag.

Den var ikke kun møntet på dig Lafrenz - jeg synes du holder en fin tone. Jeg oplevede bare generelt, at der var begyndt at snige sig noget uklædelig bisterhed ind indlæggene. Beklager at du lige fik det lov at lægge citat til, det var bestemt ikke kun dig. Og jeg kan sagtens se din pointe i forhold til det retoriske...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #206

Nu har jeg jo sagt det 2 gange før, at jeg ikke ville fortsætte den ligegyldige, formålsløse diskussion. Men nu tager jeg den alligevel en sidste gang.

Jeg har ikke behov for at gå ind i diskussion om episoder, hvor der tydeligvis er uenighed om flere ting. Det tjener intet formål. Jeg har derimod sagt, at "stemningsfansne" på ingen måder er uskyldige  og mange provokationer kommer fra "os" og at der tit, nemt bliver bidt på provokationer og igennem begge ting opstår der trælse situationer. Du derimod peger kun fingrene en vej. Det kommer vi ikke langt ved. Det er ret tydeligt, at dit formål er at være efter "stemningsfansne" og egentlig ikke komme frem til et bedre tribune miljø for alle. (måske mest specifikt på udebane)

Svar #207

Nu har jeg jo sagt det 2 gange før, at jeg ikke ville fortsætte den ligegyldige, formålsløse diskussion. Men nu tager jeg den alligevel en sidste gang.

Jeg har ikke behov for at gå ind i diskussion om episoder, hvor der tydeligvis er uenighed om flere ting. Det tjener intet formål. Jeg har derimod sagt, at "stemningsfansne" på ingen måder er uskyldige  og mange provokationer kommer fra "os" og at der tit, nemt bliver bidt på provokationer og igennem begge ting opstår der trælse situationer. Du derimod peger kun fingrene en vej. Det kommer vi ikke langt ved. Det er ret tydeligt, at dit formål er at være efter "stemningsfansne" og egentlig ikke komme frem til et bedre tribune miljø for alle. (måske mest specifikt på udebane)

Det er ikke mig der skaber problemerne.

Svar #208

Det er ikke mig der skaber problemerne.

Det lyder heller ikke til  at der er nogle af brugerne her i tråden der skaber de omtalte problemer på udebane, så måske du skulle adressere din indebrændte vrede andetsteds?
Log af, åben en fredagsøl og chill.

Svar #209
Problemet kommer da udebane tribunen består af mange forskellige mennesker.
Os der ikke længere gider give den gas skal fjerne os lidt fra kernen, så der er plads til de der gerne vil. På samme måde skal der fra capo og de aktive være en forståelse for, at selvom man er med på udebane er det ikke med samme indstilling som de aktive har. Vi er der alle for samme mål at se AGF vinde.
At der er nogen der har været forkert på den er der ingen tvivl om. Jeg har selv set både capo råbe af folk hvorfor de er der når de ikke bakker op. Og har også set gamle nisser som mig selv, der har placeret sig lige midt i stormens øje uden at bidrage med vokal eller andet. Begge dele er idiotisk.

I forhold til stemningsboykut, så forstår jeg godt argumentet fra SFA & Co, men jeg tror man skal vælge at finde nye måder at gøre det på. Det tjener ikke klubben (som i sidste ende er det vi er her for), historien om at vi taber de unge køber jeg i begrænset omfang. Det der skaffer flere unge ind er point og gode oplevelser. Begge har vis som fans en aktie i, og specielt det sidste. At se en flok vrede unge mænd er ikke den gode oplevelse.

Svar #210
Os der ikke længere gider give den gas skal fjerne os lidt fra kernen, så der er plads til de der gerne vil. På samme måde skal der fra capo og de aktive være en forståelse for, at selvom man er med på udebane er det ikke med samme indstilling som de aktive har. Vi er der alle for samme mål at se AGF vinde.
Helt enig - man er nødt til at lære af de fejl der er begået, istedet for diskussioner om eksakte episoder der ikke giver mening. Fremad må være i alles interesser😉

Svar #211
Problemet kommer da udebane tribunen består af mange forskellige mennesker.
At der er nogen der har været forkert på den er der ingen tvivl om. Jeg har selv set både capo råbe af folk hvorfor de er der når de ikke bakker op. Og har også set gamle nisser som mig selv, der har placeret sig lige midt i stormens øje uden at bidrage med vokal eller andet. Begge dele er idiotisk.

Jeg er meget enig i, hvad du skriver. Det nok lidt nemmere for os "stemningsfans" at formidle budskabet imellem os, da vi nok lidt mere er sammentømret end de "ikke aktive". Men man kan jo kun håbe på, at alle vil hjælper til med at køre den gode stemning. På trods af tidligere hændelser. Jeg ved ikke, hvor mange der læser med herinde, men kunne jo være fedt, hvis alle hjalp til med at videreformidle det relativt simple budskab du kommer med, ift hvor man står og hvordan man opfører sig overfor hinanden.

God kamp i aften.

Svar #212
I forhold til stemningsboykut, så forstår jeg godt argumentet fra SFA & Co, men jeg tror man skal vælge at finde nye måder at gøre det på. Det tjener ikke klubben (som i sidste ende er det vi er her for), historien om at vi taber de unge køber jeg i begrænset omfang. Det der skaffer flere unge ind er point og gode oplevelser. Begge har vis som fans en aktie i, og specielt det sidste. At se en flok vrede unge mænd er ikke den gode oplevelse.
Hvis argumentet er at flere børn skal have mulighed for at komme til udekamp skal man jo da nok også være forberedt på at der kommer flere der ikke er de mest stemningsaktive... Jeg tror også reelt det mest er et problem ift hjemmekampene, men uanset om det koster fans på lang sigt, har det da nok en indflydelse på tilskuertallet og er en ulempe for AGF som tv-aftalen vist ikke kompenserer for.

Ift udebane behøver man måske heller ikke bruge argumentet om børnene og fremtidens fans, jeg synes egentlig det er argument nok at det er problematisk for de unge/voksne der kan rejse selv uden at have børn med.

Edit: At der skal være plads til flere typer fans siger selvfølgelig sig selv. Jeg er der jo ikke, men det burde nok kunne lade sig gøre at fordele sig efter temperament og acceptere at der er andre grupperinger end den man selv hører til. Som MASK og Lund nævner ovenfor.

Svar #213
Her kommer så lige lidt mere at lave boykot over

AGF - Randers torsdag d. 12.3 - start kl 21 pga UEFAs regler om at der ikke må spilles to kampe samtidigt

Nyt kamptidspunkt til lokalopgør - AGF Fodbold
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #214
Jeg er nok mest enig med fsc. Men det er langt fra første gang.
Vi stod jo sammen på C3 i Galehuset i de glade 00ere.
Dengang var vi ret højtråbende. Og meget kritiske overfor både fanklubben og AGF.
Siden blev vi splittede. Nysir og Samlet for Aarhus mv. holdt den verbale fane højt. Tak for det.

Men vi holder jo altså med den samme klub nu og altid. Så find din plads på lægterne. Hvis du vil give den fuld gas, så søg ned til Capoen. Hvis du, som jeg, er blevet lidt for gammel og har lidt stive knæ efterhånden, så lad os mødes oppe bagerst. Jeg kan ikke forstå, hvorfor det kan være et problem. Accepter hinanden....

Svar #215
Her kommer så lige lidt mere at lave boykot over

AGF - Randers torsdag d. 12.3 - start kl 21 pga UEFAs regler om at der ikke må spilles to kampe samtidigt

Nyt kamptidspunkt til lokalopgør - AGF Fodbold

Umiddelbart tænker jeg ikke vi skal lave aktioner over det, men har ærlig talt ikke vendt det ordentligt med de andre.
Det her problem skyldes jo udelukkende "vores egen" uduelighed til at vedligeholde banen.

Men det er en underlig regel, nogle der kender mere til den?

Er det fordi FCK spiller tidligt i Istanbul, der er vel andre sene Europakampe den dag, eller hvordan? Altså er man kun tvunget til at tage hensyn til landsmænd?

Indrømmet, jeg ved meget lidt om europæiske turneringer, det interessere mig meget lidt, før næste år 😏
Med fare for at lyde som en marxist, ser jeg mest de europæiske turneringer som en måde, hvor de rige klubber kan lave endnu flere penge. Og hvor man gør alt, hvad man kan for at holde andre ude. Derfor ser jeg dem meget sjældent.

Svar #216
Umiddelbart tænker jeg ikke vi skal lave aktioner over det, men har ærlig talt ikke vendt det ordentligt med de andre.
Det her problem skyldes jo udelukkende "vores egen" uduelighed til at vedligeholde banen.

Men det er en underlig regel, nogle der kender mere til den?

Er det fordi FCK spiller tidligt i Istanbul, der er vel andre sene Europakampe den dag, eller hvordan? Altså er man kun tvunget til at tage hensyn til landsmænd?

Indrømmet, jeg ved meget lidt om europæiske turneringer, det interessere mig meget lidt, før næste år 😏
Med fare for at lyde som en marxist, ser jeg mest de europæiske turneringer som en måde, hvor de rige klubber kan lave endnu flere penge. Og hvor man gør alt, hvad man kan for at holde andre ude. Derfor ser jeg dem meget sjældent.

Det vil ikke give nogen mening at lave en aktion i forbindelse med det. Som du selv siger er det egen uduelighed, der er skyld i det, og jeg kan på ingen måde se nogen mulighed for at opnå en positiv effekt.

I forhold til den løbende aktion nu er jeg uenig om metoden i forhold til at være stille, men jeg respekterer at det er den metode i finder egnet. Det er såmænd fint nok, og det er godt at du kommer herinde, for det er noget nemmere at lave en forventningsafstemning her end efter fem fadøl og når adrenalinet pumper pga. spændingen i kampene.
Det vigtigste for mig er at der er plads til andre og at man ikke er tvunget til at deltage i aktioner, hvis man ikke har lyst - så det er essentielt, at det accepteres at dem der ikke vil være med synger som de vil osv.
Heldigvis bliver problemet løst om et par år når Brøndby rykker ned og vi bliver de nye søndag kl. 18-darlings :D

Svar #217
Vi har vel ikke haft stilleaktioner, andet end i de første fem hverdagskampe, og så de 8 min. i Horsens. Men det var jo en lidt anden aktionsform.
Vi har da lavet flere andre ting sidenhen.

Jeg tror det er en røverhistorie den med UEFA, jeg tror det er TV der ikke vil have tre danske hold i aktion samtidig, forståeligt set fra deres stol. Men træls for os andre.
Der skrives i kommentarfeltet på AGF Facebook at der af og til er CL og PL samtidig, det ser ud til at passe.

Simple Audio Video Embedder