Spring til hovedindholdet
Emne: Ny stemningsboykot fra SFA/Nysir (Læst 1231 gange) forrige emne - næste emne

Ny stemningsboykot fra SFA/Nysir

Jamen så blev resten afstemningsafsnittet så endnu engang påduttet en holdning og bedt om at bakke op om den UDEN at blive hørt.
Jeg bliver desværre aldrig fan af den slags beslutninger og har svært ved at acceptere idégrundlaget for den da klubben selv er igang med at påvirke de aktørerer der står for den her dårlige planlægning.
At det går ud over dem der gerne vil den gode stemning er ganske enkelt et selvmål.
Oplys mig gerne om hvor meget den sidste boykot og kampagne imod mandagskampe rykkede????
Vi står stadig med problemet. En boykot løser ikke det her.

Edit: Der er proklameret stemningsboykot på Samlet for Århus Facebook side.

Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Sv: Ny stemningsboykot fra SFA/Nysir

Svar #1
Jeg synes som betalende kunde i en butik, man har krav på at kommentere det produkt man har købt.

Køber du en computer der lover X, men ender med at tilbyde Y, ytrer du dig vel også :)

Mange har købt sæsonkort, og ender nu allerede med at må vinke farvel til de første 2-3 kampe.

Om stemningsboycut er det rigtigt. Måske, måske ikke? Er det fair at man gør noget? Rungende JA!

Det er en skændel af DBU, at skævvridde kamprogrammet på denne måde. Rigtig mange jeg kender køber ikke sæsonkort af den grund, at der notorisk er tildeldt AGF mange fredags og mandagkampe, hvor de måske/måske ikke kan.

Jeg synes det er helt på sin plads at man forsøger noget. I det lange løb er det virkelig ødelæggende.

Svar #2
Jeg synes som betalende kunde i en butik, man har krav på at kommentere det produkt man har købt.

Køber du en computer der lover X, men ender med at tilbyde Y, ytrer du dig vel også :)

Den sammenligne kan du ikke rigtigt bruge i dette tilfælde, da alle ved før de køber sæsonkort at der er fredag/mandagskampe
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #3
Det gør de, og DBU meddeler at kampe fordeles ligeligt, og den præmis køber man så på baggrund på. Når det så viser sig slet ikke at holde stik, er der jo ret stor mismatch imellem det købte produkt og virkeligheden.

Svar #4

Den sammenligne kan du ikke rigtigt bruge i dette tilfælde, da alle ved før de køber sæsonkort at der er fredag/mandagskampe

Jeg synes det er lidt både og. Jeg synes at folk ved på forhånd, at der er risiko for hverdagskampe, men det er ikke fair, at man før sæsonen skal melde ud, om man kan forsvare at købe sæsonkort når klubben jo kan risikere at spille 60% af alle kampe på hverdage, selvom det nok ikke ender så slemt. Så altså med de nye sæsonkortpriser hvor man kun skal misse 4 kampe førend det ikke kan betale sig (på C øvre som eksempel), så kan jeg sgu godt forstå at mange ikke køber det. 

Og i den forbindelse som kunde, kan man jo godt ærger sig over at fans af andre klubber får mere for pengene alene af den grund, at de spiller om søndagen og ikke mandage.

Svar #5
Det gør de, og DBU meddeler at kampe fordeles ligeligt, og den præmis køber man så på baggrund på. Når det så viser sig slet ikke at holde stik, er der jo ret stor mismatch imellem det købte produkt og virkeligheden.
Det er vel klubberne - og dermed AGF - i skal vende vreden imod? DBU planlægger jo bare i henhold til den aftale, der er indgået mellem klubberne og TV-stationerne.

Svar #6
 Det er vel klubberne - og dermed AGF - i skal vende vreden imod? DBU planlægger jo bare i henhold til den aftale, der er indgået mellem klubberne og TV-stationerne.
 AGF kan ikke ene klub bestemme hvad klubberne som enhed bestemmer sig for. Og da FCK/BIF ingen mandagskampe spiller, så accepterer de gladeligt aftalen. Så det er AGF der modvilligt går med til aftalen, ikke AGF der bestemmer den som sådan. Hvor DBU kommer ind ift ansvaret er at de kan udstikke rammerne for hvad klubberne kan acceptere/må udsætte hinanden for. Eksempelvis kunne DBU kræve at hverdagskampe SKAL være ligeligt fordelt på alle klubber, eller at hver klub max måtte have 5 per sæson, eller hvad man nu kunne blive enige om. Det ville stadig lade BIF/FCK have 0, men begrænse AGF til at have mere end de 5. Der er jo kun 36 mandagskampe der skal fordeles på 14 hold, så selv hvis man kun havde 12 hold, så ville det være 3 mandagskampe hver, og 0 til FCK/BIF. Og når ligaen går over til 12 hold igen, så ville alle hold have 3-4 kampe. Derfor har DBU et medansvar. De skal sikre en fair liga, og en del af den fairness kunne man argumentere ville gå på muligheden for at få støtte til sine kampe ift antal km/timer før kampe mm, og antal af hverdagskampe.

Svar #7
  AGF kan ikke ene klub bestemme hvad klubberne som enhed bestemmer sig for. Og da FCK/BIF ingen mandagskampe spiller, så accepterer de gladeligt aftalen. Så det er AGF der modvilligt går med til aftalen, ikke AGF der bestemmer den som sådan. Hvor DBU kommer ind ift ansvaret er at de kan udstikke rammerne for hvad klubberne kan acceptere/må udsætte hinanden for. Eksempelvis kunne DBU kræve at hverdagskampe SKAL være ligeligt fordelt på alle klubber, eller at hver klub max måtte have 5 per sæson, eller hvad man nu kunne blive enige om. Det ville stadig lade BIF/FCK have 0, men begrænse AGF til at have mere end de 5. Der er jo kun 36 mandagskampe der skal fordeles på 14 hold, så selv hvis man kun havde 12 hold, så ville det være 3 mandagskampe hver, og 0 til FCK/BIF. Og når ligaen går over til 12 hold igen, så ville alle hold have 3-4 kampe. Derfor har DBU et medansvar. De skal sikre en fair liga, og en del af den fairness kunne man argumentere ville gå på muligheden for at få støtte til sine kampe ift antal km/timer før kampe mm, og antal af hverdagskampe.
Tak for uddybningen. Jeg synes dog stadig primært aben ligger hos klubberne og ikke DBU. DBU skal jo bare sikre en fair sportslig afvikling, og det er nok svært at argumentere for/dokumentere at hverdagskampe betyder noget rent sportsligt.

Svar #8
Helt fint med boykot, det er vel det eneste kort grupperingerne har at trække. Er man utilfreds er det da bare selv at lave stemningen.

Jeg bakker 100% op om beslutningen. 5 ud af 8 mandagskampe er direkte latterligt.

Svar #9
Uden yderligere sammenligning minder det mig lidt om når dissidenter i protest brænder deres eget nabolag af. Det kommer jo ikke til at ændre på noget, I hvert fald ikke hvis det ikke er noget alle klubbers fans gør, det betyder bare at AGF får mindre opbakning og AGF er jo allerede klar over problematikken og adresserer den uden at have magt til ændre ret meget. Måske kunne AGF netop få den indflydelse med bedre sportslige resultater som stemningsskaberne hjælper til både direkte og indirekte.

Nu har man fjernet lørdagskampen og fredagskampen forsvinder næste sæson med nedskæringen til 12 hold. Det er nærliggende at forvente AGF bare får tildelt flertallet af mansagskampene, men man kan håbe de fredagskampe vi får nu konverteres til søndsgskampe. Det er da en start.

Kan man gøre noget nu? Næppe, der er jo en aftale med tv-stationerne, men man må holde AGF op på at kæmpe den her kamp og måske bombardere beslutningstagerne med e-mails. Hvis man kunne få samtlige klubbers fans med på det kunne det også gøre en forskel, hvis det kunne få nogle flere klubber til at gå ind for en mere rimelig fordeling. De klubber der sjældent spiller på hverdage, især ikke fra næste sæson, eller har ret mange fans der bliver ramt af det, er måske lidt ligeglade, men der er dog også det argument, at de mister hundredvis af solgte billetter og forplejning når de spiller mod AGF en mandag frem for en søndag.

Svar #10
Problemet for klubberne og ligaen er, at der langt, langt flere penge i de her TV-aftaler, end der nogensinde realistisk ville kunne være i udsolgte stadions.
Så de står i det dilemma, at det bedste for klubbernes økonomi, og dermed faktisk for produktet "Superliga" og dansk fodbold (flere penge = bedre spillere, bedre talentudvikling, bedre spil - sådan lidt fortegnet), er noget der gør mange kunder temmelig vredladne.

Det er lidt åndssvagt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #11
En boykot er vel de aktives eneste "våben", hvis man ønsker at puste til debatten vedr. de ulige fordelte mandagskampe. Jeg kan sagtens forstå dem og vil også selv støtte op hvis jeg er på stadion. Fordi man er fan, skal man ikke nødvendigvis finde sig i alting, men også selv prøve at skabe forandring.

Som jeg kan se det, så står det jo den enkelte fan frit for selv at skabe stemning, hvis man ikke er enig i ideen.

Svar #12
Problemet for klubberne og ligaen er, at der langt, langt flere penge i de her TV-aftaler, end der nogensinde realistisk ville kunne være i udsolgte stadions.
Så de står i det dilemma, at det bedste for klubbernes økonomi, og dermed faktisk for produktet "Superliga" og dansk fodbold (flere penge = bedre spillere, bedre talentudvikling, bedre spil - sådan lidt fortegnet), er noget der gør mange kunder temmelig vredladne.

Det er lidt åndssvagt.

Men ser man lidt mere langsigtet på det er flere tilskuere = mere interessant produkt = mere generel interesse, også blandt tv-seere = flere sponsorkroner til klubberne og flere reklameindtægter for tv-stationerne.

Nu forsvinder både lørdags- og fra næste sæson fredagskampen. Det viser vel at det faktisk har været muligt at få ændringer igennem. Det bliver nok heller ikke færre spilledage end de to og Samlet for Århus vil jo egentlig også bare have at de hverdagskampe bliver fordelt lidt over flere klubber. Det er ikke noget vildt krav skulle man mene, men det kommer ikke igennem lige nu hvor der er ændringer på vej. Man skal nok frem til næste forhandling af tv-aftale før det kan lade sig gøre.

I mellemtiden er noget af det bedste AGF kan gøre (også på dette punkt) at forbedre de sportslige resultater. Hvis AGF er et tophold vil de sandsynligvis komme meget tættere på FCK+BIF i interesse og måske også ind imellem udfordre dem som 1./2. valg. Det kan føre til en fordeling af pengene hvor det ikke bare er 1./2. valg der løber med de fleste penge, men måske også at fx Brøndby kunne få interesse i ikke at ende med en mandagskamp. Derudover vil eventuelle europæiske kampe vel også minimere antallet for os i starten af sæsonen.

Er der et sted hvor man kan se fordelingen fra sidste års grundspil? Jeg spekulerer på om ikke FCM har været tredjevalg oftere og dermed har udsigt til flertallet af mandagskampe næste sæson?

Svar #13
Tak for uddybningen. Jeg synes dog stadig primært aben ligger hos klubberne og ikke DBU. DBU skal jo bare sikre en fair sportslig afvikling, og det er nok svært at argumentere for/dokumentere at hverdagskampe betyder noget rent sportsligt.
Tænker ikke at du kan få de andre klubber til at have så ondt af AGF, at de på vegne af AGF vil have, at de selv skal spille mandagskampe for at opnå en mere "fair" liga for AGF/alle, og dermed forringe egne forhold. Det bør aldrig være op til klubberne synes jeg. 

DBU/divisionsforeningen der sætter rammerne for/nogle betingelser for fairness ift den slags. Det gør de jo i forvejen ift hvor mange dage der skal være imellem kampe som minium og bla bla bla. Så det ville jo bare være endnu en ting som klubberne/TV skulle forholde sig til. 

Og faktisk giver klubberne jo TV lov til at vælge (AGF modvilligt, FCK/BIF velvilligt da de ved det ikke går ud over dem)
Så det er dermed kun inddirekte DBU der bestemmer det. Som det er nu giver DBU klubberne lov til at bestemme det sammen, og AGF "tvinges" til at gå med til det.

Svar #14
Nu har man fjernet lørdagskampen og fredagskampen forsvinder næste sæson med nedskæringen til 12 hold. Det er nærliggende at forvente AGF bare får tildelt flertallet af mansagskampene, men man kan håbe de fredagskampe vi får nu konverteres til søndsgskampe. Det er da en start.
Der er vel lige præcis 0 stemningsfans som har kritiseret muligheden for at deltage i lørdagskampene. Jeg forstår ikke helt hvorfor de forsvinder, hvis det skulle være fandeltagelse. Og jeg forstår ikke hvorfor det blev meldt ud at "alle var trætte af lørdagskampe" Sgu ikke tv-seere/fans, som jeg forstår det.... 

Og tager man sidste år som eksempel, så spillede FCM mod AGF lørdag i første runde, og trak 80.000 som 2.mest sete kamp, Vejle vs Hobro trak 47.000 om fredagen, mens Randers vs BIF mandag trak ca. 150.000 (Næsten dobbelt så mange, hvilket man self. skal huske på når snakken falder på BIF og TV_kampe). I runde 4 så kun 36.000(!) AGF hjemme imod SøE fredag kl 18, mens lørdag den runde var Vejle vs FCM der trak 83.000.
Altså lørdag er langt fra den værste dag ift seertal i hvert fald. Og fans havde mulighed for at tage med til kampene.

Jeg synes det hele er lidt underligt. Men det er åbenlyst at TV er glad for de mandagskampe, og man forstår dem jo egentlig godt. Så kan de give deres medarbejdere fri på lørdage. Men hvordan man kan argumentere for at Mandag kl 19 skulle være bedre end lørdag kl 15, 16, 17, 18 eller 19 for den sags skyld, det er ud over min fatteevne, selv når jeg tænker børn og andet med ind i det.

Svar #15
Der er vel lige præcis 0 stemningsfans som har kritiseret muligheden for at deltage i lørdagskampene. Jeg forstår ikke helt hvorfor de forsvinder, hvis det skulle være fandeltagelse. Og jeg forstår ikke hvorfor det blev meldt ud at "alle var trætte af lørdagskampe" Sgu ikke tv-seere/fans, som jeg forstår det....
Jeg nævnte fredags- og lørdagskampe i samme åndedrag, men det er rigtigt det jo ikke er lørdagskampe der bliver protesteret over her. Overordnet set bør færre kampdage vel stadig være en fordel for dem der planlægger det meste af en dag omkring det hver weekend, men måske nok så meget for dem der ikke følger meget tæt med og er forvirrede over hvornår de skal tænde for fjernsynet. Det er ikke svært at tjekke, men det næsten faste tidspunkt for FCK og Brøndby er en stor fordel for dem.

Vi vil stadig være efter de to i seertal hvis vi fik deres spilletidspunkter. Potentialet er der for i hvert fald at komme i nærheden af det, men det kræver selvfølgelig meget bedre fodbold og resultater og nok over nogle sæsoner, vi har trods alt snart 25 år hvor vi ikke har lagt noget på.

Svar #16
Vi vil stadig være efter de to i seertal hvis vi fik deres spilletidspunkter. Potentialet er der for i hvert fald at komme i nærheden af det, men det kræver selvfølgelig meget bedre fodbold og resultater og nok over nogle sæsoner, vi har trods alt snart 25 år hvor vi ikke har lagt noget på.

Må jeg lige gøre op med den fejlinformation der. AGF var i flere år kun 30% efter FCK, men fik 360% færre TV_penge for kampvalget hvilket jeg tidligere har skrevet om på det gamle forum.

Og læs så med her: Chok-tal fra skærmen: Brøndby knuser FCK – Ekstra Bladet
I slutningen af september 2017 lå vi eks. over FCK i snit. Og der er mange runder hvor der er flere der ser AGF end FCK. Traditionelt var der så mange der så FCK vs BIF at det kunstigt hævede deres snit. Det er der nu også når AGF og BIF vises. Eks. blev sidste sæsons 3-2 sejr set af over 200.000, hvilket er rigtig rigtig højt i superliga-regi.
EDIT: Den blev mere præcist set af 204.000 seere søndag kl 18, mens FCK vs FCN blev set af 58.000 (samme dag, søndag kl 16) 

Svar #17
Må jeg lige gøre op med den fejlinformation der. AGF var i flere år kun 30% efter FCK, men fik 360% færre TV_penge for kampvalget hvilket jeg tidligere har skrevet om på det gamle forum.
Er det 30% generelt over flere sæsoner? Det er da i så fald også noget og måske ikke noget man udligner alene ved at spille på deres tidspunkt. Men pointen ifht den her stemningsstrejke er jo også, at den bedste måde at ændre det på måske nok ville være at AGF blev et tophold for så burde vi konkurrere med FCK/BIF (måske især førstnævnte) om at blive valgt som en af de første - og vi ved allerede hvordan de begynder at vræle i FCK hvis de pludselig skubbes ud på en hverdag. At der er så enormt et spring i tv-pengene fra nr 2 til 3 er noget FCK/BIF fik indført for at gå med til andre dele af strukturen. Det er også noget JN har fokus på og igen bliver det noget nemmere at ændre hvis vi ligger i toppen - hvis vi da ikke bare snupper en del af de 2. valgspenge.

Svar #18
TV stationerne er interesserede i at komme af med lørdagskampene fordi de ligger oveni deres Premier League dækning, så det er naivt at tro at det er gjort for tilskuernes skyld. De vil ikke af med mandagskampene fordi der traditionelt ikke er noget interessant at se i TV om mandagen, så den er meget værdifuld for dem.

Det jeg derimod ikke forstår er hvorfor TV pengene ikke fordeles efter hvor mange mandagskampe man har, så den der har flest mandagskampe får de samme TV penge som den der ligger nr. 1 i tabellen. Så ville de ekstra penge som TV selskaberne betaler for at kunne vise mandagskampe, komme de klubber til gavn som skal lide under mange mandagskampe.

Svar #19
En reaktion, der så godt som kun rammer spillerne, er en forkert reaktion. Det er indlysende heller ikke rigtigt, at en boykot er “det eneste våben”, som flere skriver. Tænker man sig om i bare 10 sekunder, ser man indtil flere andre måder at protestere på.

Den bedste er at alliere sig med klubben. AGF kan heller ikke være tilfreds med at få så mange mandagskampe, og et brev fra klubben med-underskrevet af fangrupperne har for det første bedre chance for at bane vej for en løsning, for det andet hjælper det ikke modstanderne og hæmmer chancerne for gode resultater. Vælg nu diplomatiet frem for den her teatralske teenage-tavshed i en boykot, der ikke vil gavne noget og i værste fald blot skade vores egne spillere.

Spørg i det mindste først klubben, om den kan blåstemple en boykot, eller om fansene bedst gavner den her fælles sag på andre måder. Det er til syvende og sidst AGF’s sag. Derfor er det dumstolt, umodent og simpelthen forkert at ville tage sagen i egen hånd.

Svar #20
Jeg kan fornemme at det her pisser mig af. Meget endda. Følgende er råt og usødet. Beklager...... men det er mine holdninger (og kampprogrammet bliver ikke lavet om før ved næste planlægningsmøde, der får vi også mange mandagskampe btw)

- Mine penge er ikke det samme værd som visse grupperinger, derfor skal jeg opfordres til at følge dette flertal? WTF?
- Mine holdninger SKAL være tæt på enige med flertallet......æææææh nej, nej det der sjow virker ikke, det gør dialog og samarbejde. Men I har måske glemt at bruge jeres SLO?
- Beviserne for det her virker overfor DBU/Divisionsforeningen/TV-selskaberne og klubberne mangler i DEN grad. Hvem og hvor er der tidligere opnået gode resultater med det her idioti?
- Hvad er næste skridt og hvor længe skal det her stå på? Nu skal jeg hjælpe jer: Det er sgu at holde sig væk; at lade være med at komme penge i "produktet" AGF, det har klubben respekt for!!!!

Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #21
- Hvad er næste skridt og hvor længe skal det her stå på? Nu skal jeg hjælpe jer: Det er sgu at holde sig væk; at lade være med at komme penge i "produktet" AGF, det har klubben respekt for!!!!
Har tænkt det samme men nu er jeg ikke en del af "stemningsgruppen" eller hvad det nu kaldes.

Der er en ting som både AGF og tv forstår - det er hvis tilskuerne bliver væk, fordi så bliver produktet væsentlig forringet. Man kan selvfølgelig godt se en kamp hjemme i sofaen men det bliver sgu lidt kedeligt, hvis der ikke er noget larm fra tilskuerpladserne men det ender de vel med at lave elektronisk.

Svar #22
  Har tænkt det samme men nu er jeg ikke en del af "stemningsgruppen" eller hvad det nu kaldes.

Der er en ting som både AGF og tv forstår - det er hvis tilskuerne bliver væk, fordi så bliver produktet væsentlig forringet. Man kan selvfølgelig godt se en kamp hjemme i sofaen men det bliver sgu lidt kedeligt, hvis der ikke er noget larm fra tilskuerpladserne men det ender de vel med at lave elektronisk.

Men det drejer sig jo ikke om ALLE der normalt laver stemning. Og forestil jer at AGF med stemningslavere var 800 mennesker i Hobro. Forestil jer så, at der stod 400. Ville man forvente at TV skulle lave en analyse af, hvor mange % der blev væk, eller hvordan ift at vurdere hvor "stejl" en protest det er!? 

Da man protesterede over A11 i Parken var der kun ca. 20-30 mennesker i afsnittet. (Jeg var i KBH, og ville se kampen, og måtte ikke købe billet til neutralt, og jeg ville se hvad det var diskussionen tog udgangspunkt i ift A11 som jeg før det ikke havde været i) Det fik lige præcis 0 TV-billeder. Men det fik da FCK til at ændre det når de større klubber kommer på besøg. Eksempelvis fik AGF afsnit D igen 2 gange sidenhen. Jeg var træt af, at jeg ikke kunne købe til neutralt afsnit (med AGF-trøje på), så jeg endte med at sidde på udebaneafsnittet alligevel. Der blev ikke sunget, og ingen af de 20-30 gjorde andet end at sidde og se passivt til, på nær en enkelt dude som for sjov sang fra capo-standen 2-3 gange ALENE.

Men det var pres på FCK, ikke på samtlige superligaklubber/TV-stationer/DBU på samme tid. Det er noget helt andet. 
Hvis man ikke kan alliere sig med de andre superligaklubbers fans omkring noget som gælder ligaens fairnesss overall, så tror jeg ikke man kommer frem til noget brugbart. 

Så jeg er enig i, at det at blive væk er det mest effektive. Men så går det jo ud over AGF sportsligt. Og den del har jeg det rigtig svært ved.... Jeg HADER at vi skal tage fordele væk fra os selv, for at håbe på at opnå noget senere. Det er som en sultestrejke. Og dem synes jeg ikke er de mest optimale værktøjer, med mindre man sidder til fange, og ikke har andre muligheder. Og det har man trods alt her. 

Svar #23
Er der ikke en voksen tilstede? Man må sgi da kunne finde på en noget mere original protest end at skade opbakningen til ens egen klub. Om igen. Prøv med noget god værkstedshumor af den sarkastiske slags.

Svar #24
Er der ikke en voksen tilstede? Man må sgi da kunne finde på en noget mere original protest end at skade opbakningen til ens egen klub. Om igen. Prøv med noget god værkstedshumor af den sarkastiske slags.

Jamen, prøv du med det, voksen...

Svar #25

Jamen, prøv du med det, voksen...

Mit synspunkt er bare, at ingen mål er bedre end et selvmål.

Svar #26
Mit synspunkt er nærmere. "Tag en chance, vind en bamse."

Svar #27
Mit synspunkt er nærmere. "Tag en chance, vind en bamse."
Der er forhåbentlig lidt mere tanke bag det end dét, når man ofrer støtten til spillerne.

Svar #28
For lige at følge op blev det da bemærket af kommentatorne hvorfor AGF's fans var stille, dog at det var protest mod mandagskampe, ikke at det mere specifikt var fordi så mange tildeles AGF. Den neutrale seer bemærker måske heller ikke så meget indledningsvis, det er vel det samme som hvis de havde spilet mod FCN, men forskellen er jo stor ifht anden halvleg. Om den delvise forringelse af tv-produktet kan ændre på at AGF som regel er tredjevalg er nok tvivlsomt, men omtalen og den fokus der er, er da noget. Så må man se hvor meget det bliver når det er blevet normalen.

Efter kampen er der flere spillere der er skuffede over at de manglede energi og tænding. Den kom først efter deres mål og især efter vores udligning, hvor spillerne blev drevet frem mod egne fans. Man kan så spekulere over om den støtte kunne have flyttet lidt i første halvleg også. Der var også en meget svag dommer der måske kunne påvirkes.

Nu står det jo enhver frit for at være stille, og da ikke mindst dem der lægger så mange ressourcer i støtten, men for klubben er det nu lidt ærgerligt ikke at få alle de fordele den kan i de her mange kampe på vippen.

Svar #29
Man kan kun konstatere, at det jo i hvert fald ikke hjalp holdet. Så en anden aktionsform i næste kamp bør være konklusionen.

Svar #30
Ok jeg skal lige forstå det her rigtigt. Det var FANS skyld at vi (igen) smed 2 point til et bundhold?
Må man lige gøre opmærksom på at det stod 0-0 ved pausen og Hobro's fans blev blæst ud af banen efter pausen.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #31
Ok jeg skal lige forstå det her rigtigt. Det var FANS skyld at vi (igen) smed 2 point til et bundhold?
Må man lige gøre opmærksom på at det stod 0-0 ved pausen og Hobro's fans blev blæst ud af banen efter pausen.

Pas på med at læse indlæg som fanden læser biblen..
Der står at fansene ikke hjalp. Der stod ikke at fansene var skyld i noget.

Hvis du går forbi en kvinde der er slået i hovedet uden at hjælpe hende, så betyder det ikke at du var hende der slog... Men du hjalp hende heller ikke. Så man bør kunne være enige om, at det nok for kvinden (for holdet) havde været bedre hvis der blev hjulpet.

Fraværet af hjælp er jo ikke det samme som at gå hen og sparke hende også.

Svar #32

Pas på med at læse indlæg som fanden læser biblen..
Der står at fansene ikke hjalp. Der stod ikke at fansene var skyld i noget.

Hvis du går forbi en kvinde der er slået i hovedet uden at hjælpe hende, så betyder det ikke at du var hende der slog... Men du hjalp hende heller ikke. Så man bør kunne være enige om, at det nok for kvinden (for holdet) havde været bedre hvis der blev hjulpet.

Fraværet af hjælp er jo ikke det samme som at gå hen og sparke hende også.
Nu skal jeg jo passe lidt på med hvem jeg ligger mig ud med. Når det er sagt så er det IKKE at hjælpe kvinden det samme som medskyldighed, jfr. straffeloven. Når to debat indlæg sætter sammenhæng med stemnings bojkotten og indsatsen på banen så må man da undre sig over at Hobro ikke blev spillet under græstæppet efter pausen for der var da i den grad slukket for deres fans.
Hamborg

Svar #33
Nej, det er ikke forstået rigtigt.

Selvfølgelig skulle der komme såden en kommetar selvom jeg meget bevidst undgik at skrive noget der rimeligvis kunne udlægges på den måde.

Svar #34
Nu skal jeg jo passe lidt på med hvem jeg ligger mig ud med.

Hvad er det lige du mener med det? Jeg er ikke en man kan "ligge sig ud med". Jeg elsker bare at snakke AGF. Og for at vise din søn, hvor mild jeg er i virkeligheden, så var jeg også henne og hilse på din søn, og sige god kamp og tak for de mange snakke forud for sidste Aarhus-walk sidste år.
Så det kan da ikke være mig du hentyder til! For det gætter jeg på at han har nævnt for dig.
Når det er sagt så er det IKKE at hjælpe kvinden det samme som medskyldighed, jfr. straffeloven.

Argh hold da op. Ulovligheden består jo i at du ikke hjalp en nødstedt. Det er AGF jo ikke. Du får jo ikke en bøde for ikke at hjælpe en gammel dame over vejen, haha... Det er måske et bedre eksempel hvis du vil derud, hvor jeg føler jeg skal tale til en der insisterer på ikke at ville møde mig halvvejs i en snak.

Lad os bare droppe den.

Svar #35
@Stig.
Jeg er ikke tvivl om at du er både mild og ejegod. Jeg vil da også helst se dem i øjenene jeg debatere med. Når det er sagt så var det dig der kom med eksemplet. så det er vel lidt "søgt" at ændre det når den havner hos dig igen.
Jeg er ikke ude efter at lægge mig ud med nogen, er ikke engang sikke på om aktionen er den rigtige fremgangsmåde MEN det kan aldrig blive fan fraktionernes skyld at spillerne igen, igen ikke leverer. Hele det nye klubhus er sgu bygget af dårlige undskyldninger og det var bare det jeg påpegede.
Hamborg

Svar #36
AGF udtrykker også et lille håb her: https://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2019/juli/udsolgt-til-saesonpremieren/?page=0

Op til kampen havde de stemningsskabende fans varslet en stemnings-boykot i første halvleg i utilfredshed med antallet af mandagskampe for AGF, hvorfor DS Arena var meget tavs de første 45 minutter. Men vi kunne høre i går i 2. halvleg, hvordan det lyder, når holdet får den optimale opbakning, så vi håber snart, at fansene er tilbage i 1. halvleg også. 

Svar #37
Man kan så spekulere over om den støtte kunne have flyttet lidt i første halvleg også. Der var også en meget svag dommer der måske kunne påvirkes.

Nu står det jo enhver frit for at være stille, og da ikke mindst dem der lægger så mange ressourcer i støtten, men for klubben er det nu lidt ærgerligt ikke at få alle de fordele den kan i de her mange kampe på vippen.

Og du mener stadig ikke at det kan opfattes som jeg gør? Hvis klubben vil have alle fordele ud af disse kampe så bør de nok starte med 11 spillere der var klar og tændte, det gjorde Hobro og DET gjorde udslaget.
Hamborg

Svar #38
Man kan så spekulere over om den støtte kunne have flyttet lidt i første halvleg også. Der var også en meget svag dommer der måske kunne påvirkes.

Og du mener stadig ikke at det kan opfattes som jeg gør? Hvis klubben vil have alle fordele ud af disse kampe så bør de nok starte med 11 spillere der var klar og tændte, det gjorde Hobro og DET gjorde udslaget.
Nej, hvordan får du det til at jeg siger det var fansenes skyld?

Klubben og spillerne fremhæver ofte betydningen af støtten - igen her efter kampen - og jeg går ud fra at stemningsskaberne også selv har en formodning om at de kan påvirke spillerne, give lidt ekstra energi og gåpåmod og måske også lægge lidt pres på dommeren. Hvis man overhovedet accepterer den præmis, må man også konstatere at AGF i halvdelen af kampen ikke havde en fordel de kunne have haft.

Havde vi vundet hvis der havde været den samme verbale opbakning hele kampen? Det er umuligt at vide, men du siger selv de ikke var klar og tænde og det er da skidt, men også netop noget fansene kan hjælpe lidt på. De har sikkert glædet sig til at komme i gang og det samme udtrykt fra lægterne fra start havde måske lige skubbet noget i gang - fremfor en lidt flad stemning domineret af hjemmeholdets fan.

Måske flytter det generelt kun lige en smule over til os. Det vil ofte ikke være nok, men hvis der i alle lignende kampe i grundspillet scores eller forhindres et mål eller to mål mere kan det i sidste ende betyde top-6 eller ej. Det hjalp måske også lidt i går ifht en hurtig udligning. Fansene har som sagt ikke nogen pligt til at synge og larme - det skulle nødig komme fra mig - men det er da helt overvejende en fordel hvis de gør og derfor ærgerligt at mangle den fordel halvdelen af kampen.

Simple Audio Video Embedder