Spring til hovedindholdet
Emne: Hobro - AGF, mandag d. 19.07.2019 kl. 19.00 (Læst 4769 gange) forrige emne - næste emne

Hobro - AGF, mandag d. 19.07.2019 kl. 19.00

Information om modstanderen:
Hobro Idrætsklub er grundlagt i 1913.
Klubben var i mange år en ukendt klub for de fleste danskere, men i dag er den kendt rundt i verden.
I 2014 gik de fra at være en klub, som de færreste i Danmark kendte til at være en kæmpe overraskelse i Superligaen og at blive eksponeret på vedens plan gennem Futbol Mundial.

Holdet:
Manager: Peter Sørensen

Vigtigste spiller/spillere
I Hobro er det holdet der er det altoverskyggende, men spillere som som Edgar Babayan, Emmanuel Sabbi og Pål Alexander Kirkevold springer i øjnene som spillere der skal holdes et ekstra øje med.

Transfervindue

IND:
Anel Ahmedhodzic (leje . Malmø FF)
Oliver Thychosen (Viborg)
Mads Hvilsom (Esbjerg - fri transfer)
Alexander Molberg (Wolverhampton, lejeaftale udløb)
Brandon Onkony (Kjellerup IF)

UD:
Vito Hammershøy-Mistrati (Randers)
Yaw Amankwah (kontraktudløb)
Sebastian Grønning (Kontraktudløb)
Danny Olsen (Karrierestop

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe
Fre 19.00 FCM - EFB
Søn 12.00 SE - RFC
Søn 14.00 ACH - FCN
Søn 14.00 LBK - AaB
Søn 16.00 OB - FCK
Søn 18.00 BIF - SIF

Én kamp mellem en oprykker og sidste års nr 4 blev altså valgt til rundens kamp foran nr 1 mod nr 5 og nr 2 mod nr 3 - forstår det de af jer der kan!

Som I allerede ved så kommer der i denne sæson også kommentarer fra modstanderfans.
Hobro Ekspressen viser her lidt gemte sider af sig selv

Hvad forventer du af Hobro i sæsonen 2019 – 20?
For os er overlevelse altid der, realismen tvinger os hen omkring sæsonens målsætning.
Det bliver svært i år, men heldigvis er der et par oprykkere, som også får det vanskeligt, plus jeg tror Esbjerg vender bugen i vejret.
Det er sket for så mange hold året efter en god sæson.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?
Vi skal score nogle flere mål og risikerer vel fortsat at miste offensive folk. Så Andreas Albers i Viborg vil pynte - fysisk stærk, og så kan han jo ikke score mod Hobro og laver derfor ingen selvmål  ;)

PS: Jeg skylder Hobro Ekspressen at fortælle at han havde afgivet sine svar inde Albers tog til Tyskland!!
[/i]

AGF har i mange år haft titlen som Galehus og ofte får fans skyld for at snakke om Champions League efter to sejre, men hvordan ser du på AGF?
Pokalfinalen 1992 - jeg var der som AGF-fan og invaderede banen med tusinder andre.
Har haft mange fine oplevelser i Aarhus - Barcelona, lokalbrag mod Vejle med plus 20.000, og dem mod Brøndby, hvor nogle havde taget en oppustelig banan med til Ushe Okechukwu (før verden blev politisk korrekt).
Må så også indrømme, at der er blevet grinet noget af klubben siden, men der er intet i vejen med, at man glæder sig over et par sejre og drømmer. For den dag, det lykkes, belønnes de trofaste.

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Hobro :
TV: TV3Sport1

Live:
DS Arena
Siddepladser: 3050
Ståpladser: 7650

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Hobro - AGF, mandag d. 19.07.2019 kl. 19.00

Svar #1
Nu er Mistrati væk :)

Svar #2
Og hvis Sorgenfris spåede OB-kabale går op (Helenius til AGF og Kirkevold til OB), så bliver de endnu mere svækkede. Sabbi kan vel også ske at blive solgt inden ugen er omme.

Svar #3
 Og hvis Sorgenfris spåede OB-kabale går op (Helenius til AGF og Kirkevold til OB), så bliver de endnu mere svækkede. Sabbi kan vel også ske at blive solgt inden ugen er omme.
 Haha ja, og især med de mindre hold kan det gøre ondt hvis de sælger en angriber forud for en sæson, istedet for umiddelbart efter en sæson. Det er deres lod.  

Svar #4
Vito Hammershøy-Mistrati er tilføjet til ud listen
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #5
Faktisk det mest interessante ift kampens start 11-bud lige nu, er at reserveholdet spiller tirsdag imod AaB på udebane, og at truppen jo afslører hvem der i hvert fald ikke er en 100% sikker del af start 11 på 1.holdet der åbner sæsonen imod Hobro (ikke forstås at de er slået af førsteholdet, eller start 11 generelt, men mere ift at det er lidt underligt at spille 6 dage før en premiere, hvis alt er som det skal være). Eller hvad?

Tirsdag indledes titelforsvaret i Reserveligaen - AGF Fodbold

Følgende trup er udtaget til opgøret: (markeret med fed er de spillere der i min optik er mest opsigtsvækkende)

Kasper T. Kristensen, Oscar Whalley, Mikkel Møller Lassen, Nicklas Backman, Zach Duncan, Albert Erlykke Grønbæk, Sebastian Hausner, Daniel Thøgersen, Mostafa Maarouf, Benjamin Hvidt, Mustafa Amini, Jon Thorsteinsson, Bror Blume, Youssuf Toutouh, Alexander Ammitzbøll.

Gældende for alle spillerne er selvfølgelig, at flere kan have efterslæb/brug for lidt mere kamptræning end andre.

Backmann er eksempelvis ved langsomt at blive kørt tilbage fra skade. Men det kan jo også være en test.
Amini har kun deltaget kort efter hjemkomst, og trænger til lidt mere kamptid i benene.
Thorsteinsson trænger til at blive spillet mere ind i konceptet/spillet sammen med flere af de andre. Ved ikke om han har træningsefterslæb.

Svar #6
Faktisk det mest interessante ift kampens start 11-bud lige nu, er at reserveholdet spiller tirsdag imod AaB på udebane, og at truppen jo afslører hvem der i hvert fald ikke er en 100% sikker del af start 11 på 1.holdet der åbner sæsonen imod Hobro (ikke forstås at de er slået af førsteholdet, eller start 11 generelt, men mere ift at det er lidt underligt at spille 6 dage før en premiere, hvis alt er som det skal være). Eller hvad?
Jeg tænker ikke der kan lægges noget i det. Jeg tror udelukkende det handler om at få kilometer i benene på de fremhævede spillere , undtagen Blume.

Svar #7
   Jeg tænker ikke der kan lægges noget i det. Jeg tror udelukkende det handler om at få kilometer i benene på de fremhævede spillere , undtagen Blume.

Du har sikkert ret.

Jeg ville dog ikke være overrasket hvis David stiller med NP og Sana :D hehe
For hvis det bare er kilometer i benene, hvor spiller Helenius så ikke? Bare som eksempel?

Svar #8
I hvert fald godt at se Backman i truppen. Tror bare man ret bevidst trapper ham stille og roligt op med kamptid for at se hvordan hovedet reagerer. Hvis alt går vel er han jo nok i startopstillingen i superligaen i løbet af et par uger. Og hvis der kommer tilbagefald er transfervinduet jo stadig åbent...

Svar #9
Umiddelbart så vil den stærkeste start 11 mod Hobro lige nu være meget identisk med den der sluttede sidste sæson, eneste ændring er at Stage er udskiftet med Nicolaj Poulsen, og Grabara med Whalley:

1 ÓSCAR WHALLEY

13 ALEXANDER MUNKSGAARD - 5 FREDERIK TINGAGER - 18 JESPER JUELSGÅRD - 16 CASPER HØJER NIELSEN

6 NICOLAI POULSEN - 11 TOBIAS SANA - 8 MUSTAFA AMINI

19 MUSTAPHA BUNDU - 9 PATRICK MORTENSEN - 7 JAKOB ANKERSEN

Backman er ikke klar til en plads i startopstillingen endnu, og de øvrige indkøb har umiddelbart ikke fortrængt de etablerede spillere. Det betyder at start 11 umiddelbart er klart svækket i forhold til sidste sæson, selvom bredden og konkurrencesituationen er større, Whalley er mindst 2 niveauer ned ifht. Grabara, og Nicolaj Poulsen er også et niveau ned ifht. Stage, selvom han nok er bedre på 6eren.

Jeg tror ikke man skal forvente andet end en forringelse af målmandsposten efter dette vindue uanset om PC så skulle få Kalle Johnsson til at skrive under. Men at der heller ikke er hentet spillere endnu som styrker start 11, det synes jeg er ærgerligt. Måske vil Jon D og Gersbach fortrænge spillere fra start 11 på sigt, men Helenius og Duncan er ihvertfald hentet til at styrke bredden. Jeg savner en klar profil der helt ubetinget ville fortrænge f.eks Juelsgård eller Sana fra idealopstillingen.

Svar #10
Backman er ikke klar til en plads i startopstillingen endnu, og de øvrige indkøb har umiddelbart ikke fortrængt de etablerede spillere. Det betyder at start 11 umiddelbart er klart svækket i forhold til sidste sæson, selvom bredden og konkurrencesituationen er større, Whalley er mindst 2 niveauer ned ifht. Grabara, og Nicolaj Poulsen er også et niveau ned ifht. Stage, selvom han nok er bedre på 6eren.

Jeg tror ikke man skal forvente andet end en forringelse af målmandsposten efter dette vindue uanset om PC så skulle få Kalle Johnsson til at skrive under. Men at der heller ikke er hentet spillere endnu som styrker start 11, det synes jeg er ærgerligt. Måske vil Jon D og Gersbach fortrænge spillere fra start 11 på sigt, men Helenius og Duncan er ihvertfald hentet til at styrke bredden. Jeg savner en klar profil der helt ubetinget ville fortrænge f.eks Juelsgård eller Sana fra idealopstillingen.
 Men ser man på foråret 2019, så er Munksgaard fuldt ud tilbage, Mortensen er klar igen, og hvis han er ude af stand til at spille står Helenius klar. Og personligt synes jeg springet fra Ammitzbøl til Mortensen er større end fra Stage til NP. så helt svækkede er vi ikke ift flere af de trupper der kunne stille op til kamp for nylig. Og det har bredde jo en del at gøre med.

Svar #11

Men ser man på foråret 2019, så er Munksgaard fuldt ud tilbage, Mortensen er klar igen, og hvis han er ude af stand til at spille står Helenius klar. Og personligt synes jeg springet fra Ammitzbøl til Mortensen er større end fra Stage til NP. så helt svækkede er vi ikke ift flere af de trupper der kunne stille op til kamp for nylig. Og det har bredde jo en del at gøre med.
Jeg vil mene at udskiftningen af Stage med NP er 1-1 rent spillemæssigt. Måske endda en lille forbedring. Men så koster det nok lidt på ledelsesfronten.

Men ellers enig. Og inden vi saver Whalley midt over - realistisk set er alt vi kan lande nok et skridt ned fra Grabara...

Svar #12
Apropos Ankersen og manglende skud til tider:
Thorsteinsson scorede 2 mål i sin debut for reserveholdet imod AaB i dag. 

God start må man sige.
(uden selvfølgelig at konkludere noget på det).

Svar #13
Apropos Ankersen og manglende skud til tider:
Thorsteinsson scorede 2 mål i sin debut for reserveholdet imod AaB i dag.

God start må man sige.
(uden selvfølgelig at konkludere noget på det).

Jeg blev egentlig mere begejstret for Backmans scoring, det tyder på at han ikke trækker sig og er klar til mere end reserveliga.

Svar #14
Jeg blev egentlig mere begejstret for Backmans scoring, det tyder på at han ikke trækker sig og er klar til mere end reserveliga.

Jeg noterede det godt, og blev glad for begge dele :D Men jeg anede ikke om han var inde i 10 minutter, eller spillede hele kampen. Jeg venter med at glæde mig til snarligt comeback før han spiller 90 minutter for reserverne.

EDIT: Han spillede kun 60 minutter skriver AGF Sejr i sæsonpremieren i Reserveligaen - AGF Fodbold.

Svar #16
Der er dog uoverensstemmelse mellem tipsbladets kampreferat og AGFs egen:

Ny AGF-signing blev dobbelt målscorer i Reserveliga-åbning | Tipsbladet.dk

Sejr i sæsonpremieren i Reserveligaen - AGF Fodbold

Ifølge AGFs var det Toutouh der scorede det første mål og ikke Backman!?!
 Det var Toutouh på frispark, hvor Backmann lige præcis snitter den, som jeg hører det. 

Svar #17
Nogen der har set træning, og kan sige om Mortensen har trænet fuldt med efter han måtte udgå mod HSV?
I disse persondatatider så er det jo ikke sikkert at det er gode tegn bare fordi man ikke hører noget om det..

Svar #18
Nogen der har set træning, og kan sige om Mortensen har trænet fuldt med efter han måtte udgå mod HSV?
I disse persondatatider så er det jo ikke sikkert at det er gode tegn bare fordi man ikke hører noget om det..

Klubben kan melde alt det ud de vil, hvis spillerne er indforstået med det. Det kan de fleste andre klubber finde ud af, så det er en myte.

Svar #19

Klubben kan melde alt det ud de vil, hvis spillerne er indforstået med det. Det kan de fleste andre klubber finde ud af, så det er en myte.
I virkligheden er der intet nyt i den nye GDPR-forordning på dette område ift. den gamle lovgivning (udover sanktionerne for overtrædelse). Mit indtryk er at klubberne bruger det lidt som en undskyldning til at holde kortene tæt på kroppen og modstanderne hen i uvished.

Svar #20
Hvis vi har en skadesfri trup, bliver der virkelig kamp om de 18 pladser til mandag. Spillere som Lunding, Toutouh og Hausner kan risikere at ende udenfor, da der nok skal være plads til f.eks. Jon, Gersbach og Helenius.

Svar #21
Det kan godt være de kan, men når de ikke gør det er vi lige vidt...
Så jeg spørger lige igen, er der nogen der ved om PM har trænet fuldt med?

Svar #22
Er Lunding mon ikke skadet? Han var i hvert fald ikke med i reserveligakampen.

Svar #23
En noget overraskende trup til i dag. Gersbach og Helenius er endnu ikke klare. Man skriver, at man har udtaget 18 mand, men alligevel er der 19 i truppen. Og, jo. Vi kan godt tælle. Der har været talt om, at PM ikke skulle være klar. Er det den, man prøver at skjule? I så fald er det ærgerligt, at man så ikke prøver at beholde Helenius i truppen til en sidste øjebliks indskiften. At Toutouh ikke er med, er for de fleste efterhånden forståeligt.
Mere overraskende er det, at der er blevet plads både til Thøgersen, Hausner og Duncan men ikke til Hvidt og Lunding. Er Lunding heller ikke spilleklar eller ..... ?

Både ærgerligt og mærkeligt, at man bliver ved med at have max radiotavshed omkring truppen. Og det er lige så mærkværdigt, at pressen finder sig i det. Er Stiften efterhånden så bange for at blive beskyldt for at være haters, at de ikke længere tør spørge om noget som helst i klubben? For få dage siden meldte man om Eskelinen på vej, men lige siden har man ikke hørt mere til den historie? Og hvor er kæmpehemmeligheden lige henne i ikke at ville oplyse om en ung spiller som Lunding er småskadet?
Det er jo ikke det gamle Sovjet, vi lever i. Man behøver jo ikke at være naiv i sin åbenhed, men den nuværende lukkethed er ved at tage groteske former. Man har forsøgt at gøre det under dække af datalovgivningen, men næsten alle andre klubber har vist, at man sagtens kan håndtere det anderledes. Step op, kommunikationsafdeling. I er ikke en del af den hemmelige efterretningstjeneste.

Svar #24
Shit hvor jeg glæder mig til i aften - jeg har godt nok haft svære superligaabsinenser denne sommer. Så slemt har det været, at jeg så en tredjedel af SøE - RFC i går, før jeg besindede mig  ;) (Hader RFC af et ond, sort hjerte og SøE har GR som træner, som jeg næsten hader mere end Randers...)

Jeg synes at de tilgange vi har fået allerede, ser spændende ud. Jeg synes vi igen i år har en voldsomt interessant trup, med ret mange strenge at spille på. Vi mangler måske, paradoksalt nok, lidt muskelkraft. Det er simultane afgange af Stage og Guira, der spøger lidt. Thorsteinsson håber jeg vi får at se relativt snart, ham har jeg fidus til.

Jeg håber virkelig at Sana rammer en god stime af kampe nu, gerne en hel halvsæson. Gør han det, bliver vi ret træls at spille mod. Bliver Backman klar og skadesfri, er vi dobbelt-irriterende at spille mod.

Kampen i aften skal bare vindes - de næste to kampe kan vi ikke budgettere med at få point ud af, selvom forsøget skal gøres og intet er umuligt. Derfor er 3 point i aften et ufravigeligt krav, hvis ikke sæsonstarten skal være truende fra dag 1. Vi burde imidlertid også kunne gøre det - Hobro er et hold, der er vant til at være dømt ude, og jeg tænker det er en stor del af deres motivation, men vi må og skal bare have mere kvalitet end dem. Det skal komme til udtryk.
Det bliver nok ikke en storsejr, 0-1 eller 1-2 kan den sagtens ende i Hobro i aften  :)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #25
Det ville være fantastisk at kunne gå ind til de næste to kampe med:

Vi har alt at vinde da vi har 3 point, og vi ikke kan regne med noget imod FCM/FCK.
vs
Vi har skuffet i premieren, og nu møder vi sgu ligaens to stærkeste hold, og risikerer at stå med 0 point efter 3 kampe..

Der er stor forskel på de to scenarier! Og en ting ved de her mandagskampe man glemmer lidt er, at AGF allerede inden første runde i ligaen nu kigger på en tabel, hvor halvdelen har vundet og halvdelen har tabt (vildt uden en eneste uafgjort). Så forud for aftenens kamp hedder den: Hvilken del af tabellen vil I med i?

Selvom aftenens kamp jo med selvfølge ikke betyder mere end nogen andre tilsvarende kampe.

Svar #27
Truppen til sæsonpremieren - AGF Fodbold

Vildt hvis Hvidt ikke er skadet, men stadig siet fra. Hvem fanden ser man så som reserve-6'er hvis NP går i stykker?
Jeg kunne godt tænke mig at se Blume noget mere på pladsen. Men som en mere boldspillende type, mere end som spoiler. Han har spillet den en gang, da vi vandt 5-2 i Silkeborg i forrige sæson. Det så godt ud, men også på en billig baggrund.

Svar #28
Mht. Hvidt, så overværede jeg træningen i fredags og der kom Benjamin først sidst i træningen og joggede for sig selv rundt om banen.

Svar #29
Både ærgerligt og mærkeligt, at man bliver ved med at have max radiotavshed omkring truppen. Og det er lige så mærkværdigt, at pressen finder sig i det. Er Stiften efterhånden så bange for at blive beskyldt for at være haters, at de ikke længere tør spørge om noget som helst i klubben?
Det er vel ikke specielt overraskende i sig selv, at der ikke bliver noget meldt ud når vi ikke taler om stamspillere. Så kan det godt være fan’s har et ønske om mere information men det kommer vel typisk i nogle få artikler henover en halvsæson, hvor en journalist prøver at tage temperaturen på udviklingen.

Svar #30
A pro pos snakken om hvorvidt Hobro bliver svækket med profilafgange senere så har de allerede sagt farvel til et par stykker kan jeg se. Mistrati og Amankwah var vist blandt deres bedre spillere sidste sæson. Jeg kender ikke de nye der er kommet, men der jo mulighed for at vise at de har fundet fuldgode erstatninger... Vi skal dog vinde uanset hvad, pga de kampe der følger efter. Selvom vi vel stadig ikke rigtig kan kalde os favoritter i nogen udekamp, er det her dog nok også noget nær det nærmeste det kommer på det i denne sæson.

Svar #31
Dejligt at AGF.dk læser med på fanfora. Nu har de fået rettet alle de steder, hvor det ikke fremgik, at der var 19 i truppen og ikke 18. Interessant om det er PM der sidder ude. Eller måske NB?

Svar #32
Det var så 1. halvleg. Alt i alt trøstesløs seriefodbold fra begge hold.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #33
Det bliver da værre og værre.

Svar #34
Så står der 1-1 mellem Sabbi og Juelsgaard.

Svar #35
Tænk engsng. Den mest undervurderede får udlignet

Svar #36
Så starter årstiden for de lange løg igen.
Det er deprimerende at vi ikke kan levere en ordentlig afslutter, vi kan spille og spille og så næsten tabe på en tåbelig omstilling. 

Jeg håber ikke at vi skal igennem de samme undskyldninger for at vi ikke ligger til top 6 til vinterpausen.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #37
Så starter årstiden for de lange løg igen.
Det er deprimerende at vi ikke kan levere en ordentlig afslutter, vi kan spille og spille og så næsten tabe på en tåbelig omstilling.

Jeg håber ikke at vi skal igennem de samme undskyldninger for at vi ikke ligger til top 6 til vinterpausen.

Jeg mener så klart, at indsatsen i dag var et Top 6-hold værdigt. Og jeg hører til de få, der ikke tror på AGF i Top 6. Det er truppen ikke god nok til.

Du er dog helt spot on med afslutningerne. Vi skaber masser af chancer og spiller godt i perioder, men det var godt nok for indirekte og uskarpt i forhold til den voldsomme dominans i slutningen af kampen. 

Derudover går der et eller andet helt galt i starten af anden halvleg. Vores "restforsvar" er ikke-eksisterende i 15 min. Hobro får nogle gigantiske kontrachancer ud af ingenting.

Svar #38
Vores målmand er stadig ikke meget for de høje bolde, Sana på midtbanen gør os ekstremt sårbare fordi han aldrig tackler og generer modstanderne med andet end sin skygge og så synes jeg, at Højer - i lig med holdets dårlige periode i efteråret - virker ufokuseret og ikke giver den gas i hverken offensiven, men særligt i modstandernes kontraer. Her er der plads til forbedringer.

Svar #39
For dårligt at måtte nøjes med et point. Patrick revser allerede holdet for at miste bolde, forårsage omstillinger og skabe for lidt, og han har jo inderligt ret.

På plussiden: God kamp af forsvarerne, der holder Hobro væk fra chancer, men også viser usikkerhed på flere omstillinger, ikke kun ved målet. Højer noget mere bleg end vanligt og et stykke fra sit topniveau, god kamp af Munksgaard.

Whalley var bedre i anden halvleg end i første, og igen ser vi en modstander spille på hans svaghed ved at mandsopdække ham i det lille felt. Forestil jer N’Doye, Wind og måske Bjelland m.fl. gøre det samme på fredag. Det vil koste, og det vil det også mod angribere som Onuachu og flere endnu. Det er barskt efter en kamp, hvor han hverken begår store eller afgørende fejl, men vi skal pine død have en ny førstemålmand, og han skal også gerne stå mod FCK.

Fin debut af Nicolai Poulsen, noget mere blegt fra Amini, for megen tomgang og boldflytteri fra Sana, der ikke får lavet gennembruddet eller slået afleveringen, der splitter Hobros forsvar ad. Blegt også fra Patrick, der får for lidt kvalitet at arbejde med og forvalter den smule, som det bliver til for dårligt. Mange svage indlæg fra Bundu undskylder delvist Patrick, mens det er svært at finde undskyldninger for Ankersen, der ikke skabte noget, mistede meget og stod svagest af alle i billedet.

Vi var ikke meget længere henne end den halve time, da jeg første gang tænkte på at skifte Jon ind for Ankersen i pausen. I anden halvleg kaldte jeg på den udskiftning gentagne gange, før den endelig kom - for sent. Jon fik vist glimt og var klart bedre end Ankersen, bare på en meget billig baggrund.

Minuspoint dermed også til David for både at skifte for lidt og for sent. Hvad nytter Blume for Amini med fem minutter igen, med mindre Amini var gået fuldkommen kold? De sidste 20 minutter spiller vi jo til et mål og presser dem i bund, så bedre havde været dobbeltudskiftningen Blume for Sana - for at fastholde fysik midt på banen og åbne for det egentlige clou: Ammitzbøll for Nicolai Poulsen og to angribere i resten af kampen. Det ville have været at gå efter sejren i en situation, hvor vi ikke var truet defensivt. Men well, det er nemt at være sofamanager...

Svar #40
Minuspoint dermed også til David for både at skifte for lidt og for sent. Hvad nytter Blume for Amini med fem minutter igen, med mindre Amini var gået fuldkommen kold? De sidste 20 minutter spiller vi jo til et mål og presser dem i bund, så bedre havde været dobbeltudskiftningen Blume for Sana - for at fastholde fysik midt på banen og åbne for det egentlige clou:
 Tænker også det bliver nemmere at udskifte Bundu med Lunding når Lunding er klar, og Helenius med Sana eller Patrick når Helenius er klar. Og ja, Blume skulle have været inde før, helt enig. Vi manglede dog en udskiftning af Sana/Bundu med en der kunne ind og eksplodere på den plads, som Thorsteinsson kom ind og gjorde forskellen på Ankersens plads. Sikke en debut fra ham. Den aflevering ind i feltet til Højer var genial, og burde 100% have givet en assist.

Svar #42
Der var mange gode træk i spillet i dag. Det frustrerende er bare, at der blev spillet meget rundt, og så endte bolden alt for ofte hos Amini, der er den forkerte til at skyde udefra (selvom hans markedspris vil eksplodere, hvis han for alvor lægger det til sit spil).

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på, at en kamp som i den i dag kalder på, at Helenius smides i boksen sammen med PM. Og så tænkte jeg på forsøget med at købe Thomas Lindrup til at fodre Duncan, tilbage i en svunden fortid. Sluttelig tænker jeg på Liverpools fejlslagne forsøg med at køre løs med indlæg mod dyre, store angribere.

Det er en lang række usammenhængende tanker. Der var generelt fin kvalitet i spillet i dag. Lidt for mange angreb med for dårlig afviklig gav kontraangreb, og samtidig manglede der noget afslutningsvilje.

Ærgerligt resultat, men som sådan ikke videre bekymrende, rent spillemæssigt.

Svar #44
Jeg synes at det her er flovt.
AGF redder et point mod dominerende Hobro - TV 2
Ja du har helt ret i at det er flovt at Tv2 og Ritzau har fået formanden for randers fanclub til at skrive sådan noget sludder..

Man har absolut ingen forstand på fodbold, hvis man konkluderer, at Hobro dominerede gårsdagens kamp.

Svar #45
Jeg synes at det her er flovt.
AGF redder et point mod dominerende Hobro - TV 2
Ja du har helt ret i at det er flovt at Tv2 og Ritzau har fået formanden for randers fanclub til at skrive sådan noget sludder..

Man har absolut ingen forstand på fodbold, hvis man konkluderer, at Hobro dominerede gårsdagens kamp.
Hobro brugte det våben , de har. Enhver burde kunne se, at vi dominerede, men havde for få kvalificerede afslutninger.  Løbene sad heller ikke lige i skabet selv om det blev bedre den sidste halve time. Ankersen var sløjt spillende og Højer virkede ukoncentreret. Men vi dominerede i lange perioder

Svar #46
Hobro brugte det våben , de har. Enhver burde kunne se, at vi dominerede, men havde for få kvalificerede afslutninger.  Løbene sad heller ikke lige i skabet selv om det blev bedre den sidste halve time. Ankersen var sløjt spillende og Højer virkede ukoncentreret. Men vi dominerede i lange perioder

• undefined
Så må man da sige at det var en meget lidt farlig dominans, spillede vi med en angriber?
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #47

>
  • undefined

Så må man da sige at det var en meget lidt farlig dominans, spillede vi med en angriber?
 ? Så det var oprigtigt AGF du var flov over, og ikke en af de mest vildledende overskrifter/underoverskrifter i mands minde?
Eller misforstår jeg?

Iøvrigt er det lidt vildt at ingen af chancerne var til Patrick Mortensen. Ankersen, Amini, Sana og Højer skylder alle et mål. Og i alt var der vel mellem 8-10 chancer til AGF. Men utroligt at PM ikke fik en eneste af dem, og at alle andre var så uskarpe.

Nå men modsat i sommers/i efteråret, så kan man i det mindste trøste sig med, at vi har en angriber som scorede 9 mål i 12 kampe i år, og at vi endda har hentet en angriber mere, og en Thorsteinsson som fik et brag af en debut. Jeg kan ikke se os gå fra banen med færre scoringer i mange kampe. Dog lidt satans at det netop er nu vi skal møde FCK og FCM.

Med ja-hatten på, så møder vi Lyngby, Sønderjyske og Horsens derefter, og at vi lå nummer 5 sidste år efter de første 8 runder, hvor vi ikke tabte, og også mødte netop FCM og FCK, og iøvrigt spillede alt for meget uafgjort. 
Så jeg tror man skal se på starten samlet, SOM SÆDVANLIGT, efter 5-6 kampe, og ikke efter 1 sølle kamp. Come on.
Vi er på tavlen, efter en udebanekamp, vi er i gang. VIDERE!

Svar #48
Selvom jeg er fortrøstningsfuld, så var der advarselslamper i kampen. Hobro er ikke et ret godt hold, men de formåede at komme til en del chancer og lukke AGF godt ned. Ja, Højer skylder en, og flere andre var anonyme. Men der var også meget spil, der kørte frem og tilbage. Selvom det var længere fremme på banen end Hobro må have ønsket, så var der ingen (ud over den forkerte, Amini), der reelt turde byde ind med afslutninger. Og der var tonsvis af indlæg uden bid.

Så et hold med begrænset niveau fik ret meget ud af det i går. Jeg tror det bliver bedre hurtigt, men isoleret set var der ikke så godt.

Svar #49
Mmmbop koger helt over ifht. gårsdagens kamp. Hvad fanden havde de regnet med? At AGF ville køre Hobro midt over? 

AGF er i bedste fald et middelmådigt Superligahold (i sidste sæson var vi under middel). Der er ingen lette kampe for AGF i Superligaen og når rammer en dag, hvor man er ineffektive giver det sjældent sejr. Dermed ikke sagt, at der ikke er en del huller i osten - og det ikke kommer til at blive en hård sommer i tabellen (startprogrammet taget i betragtning), men i det store billede var gårsdagens kamp, da nogenlunde hvad man kunne forvente.

I forhold til hullerne er det ikke så meget vores manglende afslutningslyst, der bekymrer mig men mere balancen på midtbanen og vores restforsvar, når vi spiller med meget "høje" backs som i går.  Hobro har med Pål, Babayan og Sabbi et rigtig godt kontravåben, men det var godt nok nemt i starten af anden halveg at fange os i ubalance. Derudover er jeg slet ikke tryg med vores midtbanetrekløver mod en modstander, der i højere grad vil presse os.  NP gjorde det fint, men det er altså ikke nok til at kompensere for Sana og Amini, der havde en slatten dag.  Eftersom vi var meget dominerende med bolden i det meste af anden halvleg synes jeg godt, at man kan forsvare dispositionen med Sana som 8'er,  men jeg gruer for det, når modstanderen bliver af betragteligt bedre kvalitet i de kommende kampe.

Simple Audio Video Embedder