Spring til hovedindholdet
Emne: Hobro - AGF, mandag d. 19.07.2019 kl. 19.00 (Læst 4767 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Hobro - AGF, mandag d. 19.07.2019 kl. 19.00

Svar #50
Det var nu skuffende, at vi ikke var taget det step op i går, der resulterede i, at vi var mere skarpe foran mål. Det lignede alt for meget sidste år.

Svar #51
Det var nu skuffende, at vi ikke var taget det step op i går, der resulterede i, at vi var mere skarpe foran mål. Det lignede alt for meget sidste år.
En nuance til det sentiment er, at lige præcis 0 af de 10 chancer faldt til vores angriber Patrick Mortensen. Om det var en lang tråd af uheld/tilfældigheder vides ikke. Men vildt var det, at ingen af chancerne tilfaldt ham. Så når du siger "det lignede alt for meget sidste år", så må man jo spørge: hvornår sidste år? Hvis du mener i sæsonens første 8 kampe, hvor vi spillede for meget uafgjort, skabte masser af chancer, og Junker+Ankersen/Amini/Sana brændte alt for meget: Så ja, det mindede meget om eks. 1-1 imod Vejle/FCN/Vendsyssel i runde 2, 3 og 8. Og AGF lå nummer 5 efter de 8 runder, uden at have tabt, og iøvrigt efter også at have mødt FCK og FCM, præcis som i år, så helt slemt kan man ikke tillade sig at kalde det... Enig? 

Men hvis du mener "sidste år" = sidste efterår, hvor vi ingen angriber havde, og ikke rigtig fik skabt chancerne i mange af kampene, så er jeg helt lodret uenig. 

Når jeg så lander på, at det mindede om sæsonstarten sidste år, så har vi heldigvis fået Jon Thorsteinsson og Helenius, som begge er gode afsluttere, og førstnævnte fik god debut i går. Og vi må formode at Patrick Mortensen rent faktisk får en mere end 0 af 10 chancer i de næste 5 kampe. I de kampe møder vi FCK/FCM, men derefter Lyngby, SøE og Horsens.

Svar #52

Ja, det er skuffende, at vi var ineffektive og ikke greb en god chance for tre points. Det er bare uendeligt langt fra den konklusion og så til den hysteriske lynchstemning på mtac.
I øvrigt synes folk helt at glemme, at AGF spillede ganske dårligt i forårets sidste tre kampe (AaB hjemme, og Randers x 2) - og var pivheldige med, at det overhovedet var en sidste minuts scoring, der kostede Europa-play-off mod Randers.

Trænerne vokser ikke ind i himlen pga. en kort sommerpause. Til med er det et AGF med en svækket idealopstilling ifht. foråret.  For at gentage mig selv - hvad havde folk egentligt forventet?

Svar #53
DP

Svar #54
For at gentage mig selv - hvad havde folk egentligt forventet?
De fleste har det vel ligesom Nicolai Poulsen: "Det er jo ikke godt nok. Det er klart, at når AGF tager til Hobro og spiller, skal vi vinde. Det siger sig selv".

Vi sluttede jo også grundspillet i sidste sæson hele fire pladser foran. :/

Svar #55
For at gentage mig selv - hvad havde folk egentligt forventet?

De fleste har det vel ligesom Nicolai Poulsen: "Det er jo ikke godt nok. Det er klart, at når AGF tager til Hobro og spiller, skal vi vinde. Det siger sig selv".

Vi sluttede jo også grundspillet i sidste sæson hele fire pladser foran. :/

Men NP mener næppe, at det er en gigantisk katastrofe, der fuldstændigt kortslutter AGF's sæson, hvorfor træneren skal fyres og det meste af holdet skiftes ud.  

Svar #56

[/quote]

Men NP mener næppe, at det er en gigantisk katastrofe, der fuldstændigt kortslutter AGF's sæson, hvorfor træneren skal fyres og det meste af holdet skiftes ud.  
[/quote]
Nej men han har heller ikke AGF historik i blodet. Det er fantastisk at man ikke kan forlange at mennesker der har en måneds løn på den gode side af 100.000,- er klar til at passe jobbet de 4 - 5 gange om ugen de er på.
Vi kan bare ikke være klar mod "små hold", spillerne forventer åbenbart at de kampe er vundet før de fløjtes igang.
Det har faktisk været sådan siden Rudbæk stoppede som træner, mere eller mindre.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #57

Det var en fodboldkamp mellem to relativt jævnbyrdige fodboldhold. Og sådan nogle ender fra tid til anden uafgjort. Det er mest det, som har været svært at forstå i AGF siden Rudbæks tid.

Svar #58

Det var en fodboldkamp mellem to relativt jævnbyrdige fodboldhold. Og sådan nogle ender fra tid til anden uafgjort. Det er mest det, som har været svært at forstå i AGF siden Rudbæks tid.

Og så var det en åbningskamp. Den slags er sjældent en sikker indikator for hvordan sæsonen - eller bare de næste 5-6 kampe - udvikler sig 

Svar #59
Det var så lige igen to dårlige undskyldninger for et hold der ikke var klar til kamp. Hvis det var to relativt jævnbyrdige hold der mødtes så er der da noget helt galt. Sørensen sagde før kampen at de vidste godt at de ville ende blandt de 4 sidste men så måtte de jo kæmpe ud fra det. Den meldning mindes jeg ikke at have hørt fra AGF.
Hamborg

Svar #60

I forhold til hullerne er det ikke så meget vores manglende afslutningslyst, der bekymrer mig men mere balancen på midtbanen og vores restforsvar, når vi spiller med meget "høje" backs som i går.  Hobro har med Pål, Babayan og Sabbi et rigtig godt kontravåben, men det var godt nok nemt i starten af anden halveg at fange os i ubalance. Derudover er jeg slet ikke tryg med vores midtbanetrekløver mod en modstander, der i højere grad vil presse os.  NP gjorde det fint, men det er altså ikke nok til at kompensere for Sana og Amini, der havde en slatten dag.  Eftersom vi var meget dominerende med bolden i det meste af anden halvleg synes jeg godt, at man kan forsvare dispositionen med Sana som 8'er,  men jeg gruer for det, når modstanderen bliver af betragteligt bedre kvalitet i de kommende kampe.

Enig langt hen ad vejen, men mod Hobro gav det god mening at dominere med høj backkæde og -til tider - powerplay omkring deres felt. Hobro er skabt til kontra og det viste de også. Men jeg ser det som en naturlig konsekvens af den manglende afslutning på angrebene. Man kunne have nedtonet presset ud dermed sikret balancen, på bekostning af chancerne. Men men kunne også have afsluttet angrebene og dermed have undgået at komme så meget i ubalance.

Mod stærkere hold, skal AGF kunne diske op med kontraangreb og spille meget mere balanceret.

Svar #61
Jeg synes egentlig også, man mangler at give kudos til Hobros mål. Det var to topklasse aktioner, der førte til det mål. Fantastisk afslutning på førsteberøringen mens afleveringen var helt fænomenal. At vi så ikke burde sætte os i netop den kontrasituation er noget andet. Især fordi vi lige havde været der 3 minutter forinden. Men hold nu op et mål; dem er der altså ikke mange, der kan score i Superligaen.

Svar #62
I expected goals vurderede Tap In Fodbold kampen til 0,91 til Hobro og 1,97 til os. Havde vi vundet 2-1 på mål af f.eks. Højer, så havde vores diskussion nok set en del anderledes ud. Eller havde vi fået kampens første mål, så Hobro var tvunget frem. Så havde Ankersen fået mere plads, og så havde vi måske snakket om at han lignede en der var i god form. Sådan gik det ikke. Hobro fik kampen over på deres præmisser. Den slags sker. Jeg skal have set flere kampe før jeg fælder en dom over holdet.

Svar #63
Det var så lige igen to dårlige undskyldninger for et hold der ikke var klar til kamp. Hvis det var to relativt jævnbyrdige hold der mødtes så er der da noget helt galt. Sørensen sagde før kampen at de vidste godt at de ville ende blandt de 4 sidste men så måtte de jo kæmpe ud fra det. Den meldning mindes jeg ikke at have hørt fra AGF.

Hvor du ser dårlige undskyldninger ser vi andre forklaringer og årsager. Sådan kan ens tilgang til tingene være forskellig🤷🏼‍♂️

Forskellen på nummer 12 og 8 i Danmark (eller hvordan vi nu lige rangerer dem) er bare ikke særligt stor. Så at en åbningskamp ender 1-1 får altså ikke mit blodtryk op at ringe.

Svar #64
Citat fra Holmertz
"Hvor du ser dårlige undskyldninger ser vi andre forklaringer og årsager. Sådan kan ens tilgang til tingene være forskellig🤷🏼‍♂️"

Ja men så forklarer du lige årsagen til at AGF møder op til en kamp mod et af de hold vi bare skal slå med en flok spillere der egentligt hellere ville hygge på den lokale bodega. Dette sammenholdt med at vi naturligvis møder med den attitude hver gang vi møder bund 5. Der i mod startede vi sidste seson med en kamp på udebane mod FCM. DER mødte hele holdet op med ild i øjenene og en indstilling hvor 3 point ikke have været ufortjent. Den må da være let at forklare og finde årsager til.

PS jeg savner listen med smileys :-) 
Hamborg

Svar #65
Ja men så forklarer du lige årsagen til at AGF møder op til en kamp mod et af de hold vi bare skal slå med en flok spillere der egentligt hellere ville hygge på den lokale bodega. Dette sammenholdt med at vi naturligvis møder med den attitude hver gang vi møder bund 5.

@Hamborg

Da AGF møder bund 3 i vores pulje, (Horsens, Vejle og SøE) smadrede vi dem i nærmest hver kamp. Og så var der 2-2 hjemme imod Vejle, og sejren imod SøE, hvor vi var heldige efter en indsats hvor nogle ting bare ikke sad der.

Sådan er det fra kamp til kamp, også imod de mindre hold. Vigtigst er hvordan det går i det store hele, over de mange kampe, og her var AGF bedst af alle i hele superligaen til at lave point 2,30 point i snit (alle kampe efter grundspillet). Så at sige at AGF bare vil hygge på bodega og ikke gider spiller imod bund 5 har ikke meget med virkeligheden at gøre. Ikke den virkelighed du blev præsenteret for i sidste sæson i hvert fald. Og sæsonen før var AGFs bedste point stime i 30 år, førend sæsonen 2018 endte i EL-playoff-finale efter at have slået en masse "bund-5" hold der også.

Sådan er der så meget.
Jeg synes ikke AGF fortjente de tre point i går, fordi vi brændte selv vores chancer, og blev ikke snydt for straffespark og lignende, og var ikke ekstremt uheldige. Vi brændte ganske enkelt bare alle de ca 10 store chancer som holdet tilspillede sig. Desværre tilfaldt 0 af dem til vores angriber.EDIT: men jeg synes godt nok glasset er halvt fyldt hos alt for mange...

Svar #66
EDIT: men jeg synes godt nok glasset er halvt fyldt hos alt for mange...
Måske andre syntes dit glas er noget mere overfyldt😉 Den gælder vel begge veje og 1 point mod Hobro i grundspillet trækker ikke noget i opadgående retning.

Svar #67
Citat fra Holmertz
"Hvor du ser dårlige undskyldninger ser vi andre forklaringer og årsager. Sådan kan ens tilgang til tingene være forskellig🤷🏼‍♂️"

Ja men så forklarer du lige årsagen til at AGF møder op til en kamp mod et af de hold vi bare skal slå med en flok spillere der egentligt hellere ville hygge på den lokale bodega. Dette sammenholdt med at vi naturligvis møder med den attitude hver gang vi møder bund 5. Der i mod startede vi sidste seson med en kamp på udebane mod FCM. DER mødte hele holdet op med ild i øjenene og en indstilling hvor 3 point ikke have været ufortjent. Den må da være let at forklare og finde årsager til.

PS jeg savner listen med smileys :-)

Jamen, jeg synes jo netop, at det faktum, at det er en åbnings kamp er forklaring nok. ALLE hold skal lige bruge 2-3 kampe til at finde rytmen igen - FCK var bagud 2-0 mod OB inden de fandt ind i rytmen og kvaste dem. 

Så det kommer nemt til at se forkølet ud her i starten. Det der kan ligne manglende tænding og gejst er ofte et spørgsmål om at aftalerne og presset ikke lige sidder helt i skabet, så man kommer til at ligge lidt for langt fra modstanderne. For det er altså svært at skrælle igennem i nærkampene, hvis man står to meter fra den mand man skal i nærkamp med (i hvert fald hvis man gerne vil blive på banen).

Generelt har tiden under David da netop om noget være kendetegnet af evnen til at slå (eller i hvert fald undgå at tabe) til de hold der må formodes at være dårligere end os? Så vil det være mere berettiget at kritisere kvaliteten af spillet med bolden (selvom vi faktisk ofte er gode til at skabe chancer), hvor vi ofte har været for dårlige. Men det tror/håber jeg vil ændre sig til det bedre når NP lige bliver kørt ind. Rent spillemæssigt er jeg ikke i tvivl om at han er en opgradering ift. Stage.

Svar #68
Vi skal ikke konkludere så meget som I gør efter bare én kamp, men indtil videre er status i stillingen at vi ligger nr. 7 lige uden for top 6, fordi vi har spillet for mange uafgjorte kampe i denne sæson.
Det lyder som noget vi så sidste år  ;)

Svar #69
Vi skal ikke konkludere så meget som I gør efter bare én kamp, men indtil videre er status i stillingen at vi ligger nr. 7 lige uden for top 6, fordi vi har spillet for mange uafgjorte kampe i denne sæson.

Det lyder som noget vi så sidste år 
@andrewdk‍ 

Fint. Så passer det med vores sæsonstart fra sidste år, hvor vi spillede uafgjort i de første tre kampe, og lå nummer 5 efter 8 runder, med 2 sejre og 6 uafgjorte.

Så lad os gøre som sidste år da vi spillede meget uafgjort tak. Det var i efteråret hvor vi kun spillede 3 uafgjort af de 12 kampe at vi ikke fik nogle point rigtigt..

/og det kommer fra mig der ønsker at alle AGFs modstandere spiller uafgjort hele tiden :D haha.. (pssst, tricket er at blande de uafgjorte med et par sejre som sidste sommer)

Svar #70
Man kunne måske også beskrive det sådan at noget af det der lykkedes nogle kampe sidste år var at hive en uafgjort hjem i kampe vi tidligere ville have tabt. Hvis vi kan fastholde det og i højere grad hive sejre hjem i kampe vi tidligere ville have spillet uafgjort i begynder det at ligne noget. Så kan man overveje om første kamp mod Hobro mest var det første, eller måske snarere, en misset mulighed for det andet.

Svar #71
Resultatet er helt sikkert ikke godt nok. Men selvfølgelig heller ikke så ringe, at det retfærdiggør det krav om bål og brand, som man kan se på et forum som mtac.

Med det forbehold: Vil man i top-6, så er seks point mod Hobro et helt naturligt delmål. Ligesom seks point mod Silkeborg og Horsens. Fuld plade mod de tre hold, så har man allerede halvdelen af de 36 point, der rækker til top-6. Og 20 kampe tilbage til at lave de sidste 18 point.

For FCK og FCM kan pointtab mod Hobro blive fatalt. Hvis kampen om guldet bliver tæt, kan to mistede point i Hobro afgøre medaljens karat. Har man ambitioner om top-6, er pointtab i Hobro en kritisk sag. Efter grundspillet kan vi gøre boet op. Mit tip er, at holdene i top-6 til den tid kun har sat meget lidt til mod Silkeborg, Horsens og Hobro, og at der højst bliver et nederlag imellem blandt de i alt 12 kampe, som top-6 holdene får mod de tre.

Svar #72
Mit tip er, at holdene i top-6 til den tid kun har sat meget lidt til mod Silkeborg, Horsens og Hobro, og at der højst bliver et nederlag imellem blandt de i alt 12 kampe, som top-6 holdene får mod de tre.
Det er en farlig forudsigelse at lave. I sidste sæson slog Horsens både FCK, FCN og Brøndby og Hobro slog OB, FCN og Esbjerg. Ligaen er tættere end som så. Min forudsigelse vil være, at stort set alle hold vil tage point fra stort set alle hold.

Svar #73
Man kunne måske også beskrive det sådan at noget af det der lykkedes nogle kampe sidste år var at hive en uafgjort hjem i kampe vi tidligere ville have tabt. Hvis vi kan fastholde det og i højere grad hive sejre hjem i kampe vi tidligere ville have spillet uafgjort i begynder det at ligne noget. Så kan man overveje om første kamp mod Hobro mest var det første, eller måske snarere, en misset mulighed for det andet.
@Winther‍ 

Det er 1 point mere end imod Horsens i Glens 2016/17-sæsonåbning på hjemmebane, og samme antal point som Davids sæsonåbning imod FCM på udebane sidste år. :D

I Glens tilfælde blev det fulgt op af en sejr imod Hobro hjemme, og i Davids tilfældet endnu en uafgjort imod FCN hjemme.
Men så tabte Glen, mens David spillede uafgjort igen = 3 point i de første 3 kampe begge gange. Så langt så godt.

Men derefter vandt David over Sønderjyske, mens Glens ligastart bød på sæsonens 3. nederlag i 4 kampe i den famøse 0-3 kamp ude imod Sønderjyske. 

Buttom line: Jeg har ikke noget imod en del uafgjorte til AGF, da det også stjæler point fra dem omkring os når vi forhindrer dem i at få point. Så derfor betød vores 6 uafgjorte og 2 sejre, at det var nok til en 5.plads da transfervinduet lukkede efter 8 kampe, og ligaen blev "låst".

Svar #74
Buttom line: Jeg har ikke noget imod en del uafgjorte til AGF, da det også stjæler point fra dem omkring os når vi forhindrer dem i at få point. Så derfor betød vores 6 uafgjorte og 2 sejre, at det var nok til en 5.plads da transfervinduet lukkede efter 8 kampe, og ligaen blev "låst".

Nej, men det folk vel føler her er at Hobro ikke er (skal være) et hold omkring os. Mod andre top-6-kandidater er det klart uafgjort er en del bedre end nederlag der flytter dem 3 point væk/tættere på. Det er dog stadig bedre at vinde en og tabe en, vi skal jo også bare have de 36 point der formentlig rækker.

Jvf det @Jakob Marschner skriver ovenfor er vi da nået et stykke vej, hvis sejr i Hobro bør være et delmål, altså at vi i det hele taget nu kan være favoritter på udebane. Selv FCK tabte sidste år til Vendsyssel og hvis man, når grundspillet er afgjort, ser på holdene 3-6 er der sikkert ikke mange af dem der har gjort rent bord mod de 3 nederste hold. Alle kan slå alle, man må bare få lidt flere af sejrene over til en selv. Og så vil det i sidste ende være bedre at slå en anden top-6-kandidat end et af holdene i bunden. Jeg holder også på at vi lige må afvente nogle kampe før vi vurderer hvor det her bærer henad.

Svar #75
Jvf det @Jakob Marschner skriver ovenfor er vi da nået et stykke vej, hvis sejr i Hobro bør være et delmål, altså at vi i det hele taget nu kan være favoritter på udebane. Selv FCK tabte sidste år til Vendsyssel og hvis man, når grundspillet er afgjort, ser på holdene 3-6 er der sikkert ikke mange af dem der har gjort rent bord mod de 3 nederste hold. Alle kan slå alle, man må bare få lidt flere af sejrene over til en selv. Og så vil det i sidste ende være bedre at slå en anden top-6-kandidat end et af holdene i bunden. Jeg holder også på at vi lige må afvente nogle kampe før vi vurderer hvor det her bærer henad.
@Winther‍ 

Ja da. Og altså samme FCK tabte jo altså til Horsens hjemme i første kamp sidste år.

Svar #76
Jvf det @Jakob Marschner skriver ovenfor er vi da nået et stykke vej, hvis sejr i Hobro bør være et delmål, altså at vi i det hele taget nu kan være favoritter på udebane. Selv FCK tabte sidste år til Vendsyssel og hvis man, når grundspillet er afgjort, ser på holdene 3-6 er der sikkert ikke mange af dem der har gjort rent bord mod de 3 nederste hold. Alle kan slå alle, man må bare få lidt flere af sejrene over til en selv. Og så vil det i sidste ende være bedre at slå en anden top-6-kandidat end et af holdene i bunden. Jeg holder også på at vi lige må afvente nogle kampe før vi vurderer hvor det her bærer henad.
@Winther

Ja da. Og altså samme FCK tabte jo altså til Horsens hjemme i første kamp sidste år.

FCK har bare historisk lidt bedre "råd" til at smide point i sådan en kamp

Simple Audio Video Embedder