Spring til hovedindholdet
Emne: Præsentation af modstanderfans til kamptrådene 2019-20 (Læst 2562 gange) forrige emne - næste emne

Præsentation af modstanderfans til kamptrådene 2019-20

Jeg vil igen i denne tråd præsenterer jer for de modstanderfans, der har sagt ja til at besvare nogle spørgsmål i kamptrådene mod deres hold.

Jeg har valgt at stille dem 3 spørgsmål omkring næste sæson.
Spørgsmålene er her:

1: Hvad er dit bud på top 6 i den kommende sæson?
2: Hvilke 3 hold ser du som nedrykkere?
3: Hvis du kunne hente én spiller fra en anden klub i Danmark til din klub – hvem skulle det så være

Christian Ditlev er Silkeborg fan
Christian er glad for at Silkeborg igen er at finde i Superligaen, da det er sjovere at møde AGF end Fremad Amager

1: Top 6:
1. FCK
2. FCM
3. BIF
4. OB
5. RFC
6. AGF

2: Nedrykkerne bliver ACH, HOB og LBK

3: Robert Skov tilbage

----------------------------------------------------------

Randers-Rejsning vil gerne være anonym, hvilket jeg har accepteret

1: Jeg tror ikke, at der er ret mange der kan hamle op med FCK og FCM over en hel sæson. Så de to kommer helt sikkert til at kæmpe om guldet - med en lille fordel til FCK. Men ellers er resten af top 6 ret åben.
Tror godt, at FCN’s unge drenge kan overraske og vinde bronze. De er virkelig dygtige til at producere unge talenter, der både er gode på græs og på plastik underlag. Derefter kommer OB og Brøndby... og så sniger verdens bedste hold fra Kronjylland sig med på yderste mandat. Det manglede da bare.

2:  Det blir en virkelig giftig sæson i Superligaen med hele tre nedrykkere. Tror der er mange hold, der kan komme i problemer.
Tror og håber også, at Horsens rykker ned. Snork, de er kedelige at se på. Eneste cool’e er Bo Henriksen og hans garn, når han sprinter op og ned ad sidelinjen.
Hvis Lyngby ikke når at gå konkurs igen, så rykker de også ned. De er teknisk dygtige, men får svært ved at stå distancen over en hel sæson. De er virkelig sløje defensivt, og kan ende med at blive mast, når de skal møde de gode hold.
Et fræk bud på en sidste nedrykker kunne være Esbjerg. Man ser tit, at når et hold har overrasket og spillet over evne, som de har gjort i den forgangende sæson, så falder de helt igennem. Det håber jeg faktisk også lidt sker. De er stadig ikke tilgivet for, at Tim Janssen sendte os ned i sidste minut i 2011.

3: Den eneste spiller, der kan gøre sig fortjent til at komme til Randers, er naturligvis Plaffeministeren. Plaffeministeren er opfundet i Randers - hele hans episke persona er formet her! Det gør faktisk lidt ondt at se ham plaffe i en anden dansk klub. Han ville pynte i den lyseblå trøje og i angrebet i Randers

----------------------------------------------------------------------

Patrick er en af kræfterne bag potcasten SortSnak, der tager FCM under kærlig behandling. Han hjalp mig også i foråret i vores kamptråd

1. Lige pt. er det svært at spå for meget om top-6, i og med transfervinduet endnu ikke er begyndt helt endnu. Men jeg er helt sikker på, at FC Midtjylland, FCK og Brøndby ender i top 6 - faktisk ligegyldig ageren på transfermarkedet. Derefter bliver den tæt, tror jeg - hold som AaB, OB, AGF, Esbjerg og Nordsjælland vil alle være i spil til de sidste pladser. Jeg tror lige pt. mest på AaB, AGF og OB, men det kan ligeså vel blive de tre andre.

2. Lyngby, Hobro og Silkeborg, som det ser ud lige nu. Men igen, så kan transfervinduet ændre meget. Et hold som Horsens kan nok heller ikke se sig fri for at være en nedrykningskandidat.

3. Jeg ville faktisk allerhelst have Andreas Skov fra Nordsjælland. Han har hele pakken, og ville bestemt kunne forstærke os.

-----------------------------------------------------------

Nikolaj Kragh er en ung fyr fra AaB, der selv spiller lidt bold i fritiden.

1: Top 6. FCK- FCM- BIF- FCN - AaB - AGF

2: Nedrykkere Hobro, Sønderjyske og den sidste ved jeg ikke

3:  Victor Nelsson fra FCN gad jeg godt se i en AaB trøje

----------------------------------------------------------------

Glenn Raavig er Brøndby fan. - En fin fyr med begge ben på jorden

1: FCK, BIF, FCM, SJE, OB og AGF

2: Lyngby, Hobro, Horsens

3: Robert Skov

Torben Quitzau kender de fleste efterhånden lidt til. Han har deltaget i vores kamptråde flere gange og er naturligvis SøndejyskE fan

1: Bud på top 6
FCK
FCM
Brøndby
OB
AaB
AGF eller SønderjyskE :)

Jeg er virkelig spændt på hvordan SønderjyskE kommer ud efter sommerferien. Vi har foretaget spændende indkøb, og det er svært ikke at have større forventninger, end jeg havde til den forgangne sæson. Vores start bliver afgørende, tror jeg. Vi skal have troen, selvtilliden og spilleglæden tilbage. Får vi det, så kan vi nå en top 6, ellers bliver det jer der snupper den.

2: Nedrykkere
Det bliver en vanvittig sæson, og jeg håber ikke at vi havner i det nedrykningsspil. Jeg frygter dog at det bliver en realitet. Men mit halvkedelige svar må være:
Lyngby
Silkeborg
Hobro

3: Hvilken spiller
Det ville være let at sige Viktor Fischer, Dame N'Doye eller noget i den retning - men realistisk er det næppe. Så jeg siger Vito Mistrati. Jeg håbede faktisk at Hobro rykkede ud, for så havde vi måske haft en chance for at trække ham til klubben. Han er en meget spændende spiller med et fedt drive, ham ville jeg gerne se i lyseblåt.

-----------------------------------------------------------------

Simon Vikkelsø Holmstrøm har tidligere optrådt i vores kamptråde. Han er striwet til benet (OB)

1: TOP 6: FCK FCMuh FCN Brøndby OB AGF

2: NEDRYKKERE: Lyngby Hobro Esbjerg (hvis de er i Europa til efterårsferien) - jeg tror Silkeborg klarer skærene og henter de 35 point det kræver, nu hvor de får Mr 1,3 point i snit som træner.

OB-indkøb: Som ægte OB'er tillader jeg mig at drømme småt (da vi jo ikke kan tage Skov eller andre spillere fra AGF, Brøndby, FCK eller FCM, så en drømmesigning vil være en angriber med mål i støvlerne som kan noget med bolden.
Derfor vil jeg gerne se Skov Olsen i den stribede trøje, men da det nok heller ikke er sandsyneligt (for OB har ikke nødvendigvis mere at byde en ung spiller end FCN, hvor de ved de bliver solgt), så kunne jeg godt tænke mig en Moses Opondo, så vi igen får en stor sort mand oppe på toppen. Det ville samtidig være et rigtigt klassisk Jesper Hansen-køb, men jeg tror han kunne lave mål. 

Simon kom med Opondo forslaget inden det blev offentliggjort at han kom til OB

Med nye hold følger nye personer:
Mark Sloth Steensen er fra den blå den af Nordsjælland. Han er tidligere frivillig skribent hos Lyngby

1: Top 6
1. FC København
2. FC Midtjylland
3. OB
4. Brøndby
5. AGF
6. AaB
Der er ikke så meget at sige til det. Guldkampen bliver formentlig overstået hurtigt. FC København er simpelthen for stærke, hvis du spørger mig, men det kan transfervinduet selvfølgelig lave om på. Det er det sikre og kedelige svar, men mon ikke, at der dukker en overraskelse eller to op. Det håber jeg på.

1. Hobro
2. Silkeborg
3. Horsens
De fleste vil med garanti have Lyngby som en sikker nedrykker, men du får mig ikke til at sige det, så jeg har valgt med lidt med hjertet her. Derfor er jeg gået med Hobro og Silkeborg, der i mine øjne er ‘klare’ favoritter til nedrykning, og så tror jeg, at heldet slipper op for Horsens.

Hvilken spiller ville du hente til klubben:
Mathias Hebo

Tue Sørensen er også ny mand i kamptrådene. Tue er tidligere radio- og nyhedsvært på P3. Han arbejder nu som selvstændig podcaster og laver bl.a. fan-podcasten Altid Arsenal. Han har fulgt EfB siden slutningen af 80'erne

Top 6 (i vilkårlig rækkefølge):
AAB
AGF
Brøndby
FC København
FC Midtjylland
OB

Nedrykkere:
AC Horsens
Hobro
Lyngby

Spillerønske:
Hvis jeg kan vælge på alle hylder, så ville jeg tage Viktor Fischer. Men det er jo urealistisk. Skal jeg være realistisk, så vil jeg pege på en af følgende to spillere:
Carlo Holse - ny lejeaftale fra FCK
Youssef Toutouh - hent i AGF
De ville begge passe godt ind på vores hold og vi kommer til at mangle en type som dem.

Hobro Ekspressen dukkede op samtidigt med at Hobro kom i Superligaen

1:
Top 6
1. FC København
2. FC Midtjylland
3. OB
4. AGF
5. Brøndby
6. FC Nordsjælland

Bund 3:
12. Silkeborg
13. Esbjerg
14. Lyngby

Ønskespiller Robert Skov, FCK. En spiller der scorer så mange mål, må stå øverst på alle danske klubbers liste.

------------------------------------------------------------

Amarone Bold kender de fleste der er på Twitter - FCN største fan, der dog risikerer at falde i unåde, da han er mere til Rosé end rødvin

FCK
BIF
FCM
FCN
OB
AaB

2: Nedrykkere i sæsonen
Lyngby, Hobro, Horsens

3: Hvilken spiller vil du hente til klubben
Jens Stage

-----------------------------------------------------------

Horsens blev som bekendt i Superligaen, så Nikolaj Birk har igen sagt ja til en runde som alt vidende Horsens fan
FCK
FCM
BIF
OB
Sønderjyske
Randers

Hobro
Silkeborg
Esbjerg

3: Jeg ville elske at se en spiller som Erik Sviatchenko i AC Horsens. Han ville kunne løfte hele defensiven med sine lederevner og rolige facon - det kunne vi godt trænge til.

------------------------------------------------------------

Som de fleste ved, så blev FCK mestre i sidste sæson.
Når man er Danmarksmester skal der gøres lidt ud af én.
Derfor har FCK to fan repræsentanter

Kristian Hertz er FCK'er med en god holdning til livet - det eneste han hader er fremmedhad og Brøndby

1: Top 6: FCK, FCM, BIF, OB, AGF, SjE

2: Tre nedrykkere: HIK, SIF, ACH

3: Mukthar 

----------------------------------------------------------

FCK fan nr 2 er Bjørn Boyer

1: Top 6 blir
1 FCK
2 FCM
3 FCN
4 BIF
5 OB
6 AaB

2: Nedrykker blir Lyngby, Horsens og Silkeborg

3: Hvis FCK skulle hente en anden spiller så kunne jeg godt tænke mig at de hentede Victor Nelsson! Ung spiller med kæmpe potentiale men han ryger nok til udlandet efter U21 EM.

Opsummering:

Top 6:
Ser man på de forskellige svar, så er der ret stor enighed i alle 14 svar på 4 ud af top 6
FCK, FCM, BIF og OB (kun OB fik ikke et mandat fra alle, men manglede dog kun fra én klub)
Til de øvrige to pladser er der nævnt 5 klubber
AGF 10
FCN 7
AaB 6
RFC 3
SJE 3

Nedrykning:
De tre nedrykningsklubber skal ifølge besvarelserne findes blandt 6 klubber
Hobro 11
Lyngby 10
Horsens 8
Silkeborg 7
Esbjerg 4
Sønderjyske 1

Kun én klub er nævnt i både Top 6 og blandt nedrykkeren - Sønderjyske.
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Præsentation af modstanderfans til kamptrådene 2019-20

Svar #1
Så faldt den sidst brik til kamptrådene til den kommende sæson på plads

Jeg har tidligere brugt eksperter, kommentatorer og andre kloge hoveder i trådene.
Denne gang har jeg været så heldig at få en fast ekspert.

Kasper Wilkenschildt Skipper kendt fra TV2Østjyllands Skipperligaen har sagt ja til at står for temperatur målinger på AGF for hver 5. kamp.
AGF

Svar #2
Klasse Salling - ren klasse

Svar #3
Fedt fedt fedt.

Svar #4
AAB
AGF
Brøndby
FC København
FC Midtjylland
OB

Det er vist ikke helt vilkårligt. Snarere alfabetisk :P

Men godt arbejde!

Svar #5
AAB
AGF
Brøndby
FC København
FC Midtjylland
OB

Det er vist ikke helt vilkårligt. Snarere alfabetisk :P

Men godt arbejde!
Jeg skrev bare det Tue selv havde skrevet
AGF

Svar #6
FCK kommer selvfølgelig i top 6

Det samme med FC Midtjylland

Brøndby skal hurtigt finde ind i en ny træners filosofi og spillestil, der kommer desuden tilsyneladende en del udskiftninger i dette vindue, men de kommer nok i top 6 alligevel.

FC Nordsjælland klemte sig kun lige akkurat med i top 6 i denne sæson på Hjulmands enestående trænerarbejde, det kommer de til at mangle i næste sæson så dem tror jeg ikke på.

AaB er tilsyneladende igang med en åreladning af rutinerede spillere, så de får det nok også svært.

Til gengæld er Sønderjyske i gang med noget spændende, på trods af deres valg af træner, så de kunne godt klemme sig ind på et af de yderste mandater.

Randers er meget stabile og hvis de kan holde sammen på stammen, kan de godt være en kandidat til top 6.

Esbjerg fik bronze, men er alligevel ikke et emne til top 6 i næste sæson hos de fleste modstanderfans. Men hvis deres Europæiske eventyr hurtigt stopper, og de finder kvalificerede erstatninger for de to lejede kanter, Holse og Tighadouini, så kan de også godt komme i top 6 igen.

OB kommer til at savne Grytebust, og de gjorde det ikke godt i slutningen af sæsonen, måske er Jakob Michelsen magien ved at løbe ud, de er ikke en selvfølgelig del af top 6, men kan godt klemme sig ind på et yderligt mandat igen.

Horsens er ikke en kandidat, de havde en elendig sæson, og der er ingen tegn på at det skulle blive markant anderledes i næste sæson, med mindre Bo Henriksen går tilbage til den mere kyniske og primitive spillestil som de tidligere har haft succes med.

Silkeborg burde ikke være en kandidat til top 6, selvom Kent Nielsen tidligere har skabt imponerende resultater i SIF.

Hobro har også en dygtig træner og hvis Pal Alexander Kirkevold kan finde lidt af sin gamle målform, så kommer de højere op end i denne sæson, det bliver dog næppe nok til en plads i top 6.

Lyngby får det rigtigt svært, og er vel den største forhåndsfavorit til nedrykning i mange sæsoner.

AGF skal holde sammen på holdet og ikke have endnu et svingdørs vindue. Man er startet næsten forfra for mange gange i de seneste vinduer, og det er afgørende at holdet er stort set uændret, for at det kan begynde at fungere på et højt nok niveau til at komme i top 6. Jeg mener dog godt at holdet kan tåle at skifte målmand, selvom en ny aftale med Grabara ville gøre muligheden for top 6 væsentligt større.

FCK og FCM er selvskrevne, det efterlader 4 pladser som der er 6 kandidater til: OB, Brøndby, AGF, Sønderjyske, Randers og Esbjerg. Jeg tror de to sidstnævnte trækker det korteste strå.

Svar #7
Jeg synes det er for hurtigt at udelukke FCN, selvom jeg også synes, at de er blevet svagere de sidste par sæsoner. De har er tydeligt koncept og deres unge spillere kender det så grundigt, at de lettere falder ind. De har været i top6 hver gang indtil videre i denne struktur.

Svar #8
Jeg tænker også, at vi lige skal vente og se, hvad AaB hiver ind af nye spillere. De har umiddelbart skilt sig af med nogle temmelig løntunge gamle herrer, der ikke fik alt for mange minutter i sidste sæson.

Der er lang tid til sæsonen for alvor går igang og jeg vil godt love, at der kommer til at ske rigtig meget. Jeg håber da heller ikke, at PC er færdig på transfermarkedet, for så er jeg alvorlig bange for bredden, der meget hurtigt kan blive start 11'eren, i vores trup.

Svar #9
Jeg tænker også, at vi lige skal vente og se, hvad AaB hiver ind af nye spillere. De har umiddelbart skilt sig af med nogle temmelig løntunge gamle herrer, der ikke fik alt for mange minutter i sidste sæson.

Der er lang tid til sæsonen for alvor går igang og jeg vil godt love, at der kommer til at ske rigtig meget. Jeg håber da heller ikke, at PC er færdig på transfermarkedet, for så er jeg alvorlig bange for bredden, der meget hurtigt kan blive start 11'eren, i vores trup.

Hvis Joakim Mæhle sælges til en af de klubber og for de penge som der snakkes om, så falder der nok også en god sjat af til AaB, som kan bruges på transfermarkedet.

Håber vi inden for overskuelig fremtid også får den slags lodsedler i spil rundt omkring i Europa...

Svar #10

Hvis Joakim Mæhle sælges til en af de klubber og for de penge som der snakkes om, så falder der nok også en god sjat af til AaB, som kan bruges på transfermarkedet.

Håber vi inden for overskuelig fremtid også får den slags lodsedler i spil rundt omkring i Europa...

Det er klart meget kan nå at ske på transfermarkedet, det var også mere tænkt som et her og nu billede af styrkeforholdet mellem de 14 superligahold i næste sæson. AaBs ensidige satsning på unge talenter gør dog at de i hvert fald i den kommende sæson vil få det meget svært. Det kan godt være at de over tid vil få en vis grad af succes med det, men i den kommende sæson kommer de helt sikkert til at mangle rutine, hvis de har tænkt sig at sammensætte truppen med så mange unge uerfarne spillere, og ikke henter min. 2-3 rutinerede spillere til at supplere dem. Pengene mangler dog i AaB, så der skal en stor transfer til før de får råd til det.

Ungdommelige AaB skal bruge endnu flere talenter | Sport | jv.dk

Der er større chance for at FCN forstærker sig markant, man kan ikke leve med at den nye træner kommer til at fejle i sin første sæson, så Tom Vernon må nok op med muldvarpeskindet og supplere truppen. Men hvis man vælger at køre videre som nu, vil de ikke komme i top 6 i næste sæson, holdet var ikke stærkt nok i denne sæson til top 6, og det var kun pga. Hjulmands exceptionelle trænerevner, samt usædvanlig meget medvind i dommerkendelserne, at det lykkedes dem alligevel.

Svar #11
Det er klart meget kan nå at ske på transfermarkedet, det var også mere tænkt som et her og nu billede af styrkeforholdet mellem de 14 superligahold i næste sæson. AaBs ensidige satsning på unge talenter gør dog at de i hvert fald i den kommende sæson vil få det meget svært. Det kan godt være at de over tid vil få en vis grad af succes med det, men i den kommende sæson kommer de helt sikkert til at mangle rutine, hvis de har tænkt sig at sammensætte truppen med så mange unge uerfarne spillere, og ikke henter min. 2-3 rutinerede spillere til at supplere dem. Pengene mangler dog i AaB, så der skal en stor transfer til før de får råd til det.

Ungdommelige AaB skal bruge endnu flere talenter | Sport | jv.dk

Der er større chance for at FCN forstærker sig markant, man kan ikke leve med at den nye træner kommer til at fejle i sin første sæson, så Tom Vernon må nok op med muldvarpeskindet og supplere truppen. Men hvis man vælger at køre videre som nu, vil de ikke komme i top 6 i næste sæson, holdet var ikke stærkt nok i denne sæson til top 6, og det var kun pga. Hjulmands exceptionelle trænerevner, samt usædvanlig meget medvind i dommerkendelserne, at det lykkedes dem alligevel.

Jeg læser artiklen lidt anderledes end dig.

Sportsdirektør Allan Gaarde ser også de unge talenter som naturlige erstatninger. Men han varsler samtidig, at der vil blive hentet forstærkning udefra.
- Uden at være konkret, så skal vi forstærkes på enkelte positioner. Med to centrale midtbanespillere og en midterforsvarer, der smutter, så skal vi sikre os, at vi har det rigtige antal spillere til positionerne, siger Gaarde.
Gaarde understreger, at nordjyderne forventer at sælge flere profiler i sommerens transfervindue.
- Der skal sælges en spiller eller to, og det er jo selvfølgelig sjældent, at klubberne ikke er ude efter profilerne, siger Gaarde.
I kampen mod Vendsyssel havde AaB ni spillere af egen avl med i startopstillingen.

Aab regner godt nok med at sælge flere profiler i det kommende vindue, men de forventer også at hente flere spillere ind og de er opmærksomme på at have den rette sammensætning mellem erfaring og ungdom.

Der skulle være interesse for Safranko, der har gjort det godt i forbindelse med sit lejeophold. Derudover har de jo flere spillere med et meget højt niveau. I det hele taget en sjov trup med meget stor forskel på top og bund som jeg ser det.

Når jeg snakker med min nordjyske venner, så snakker de om, at de mangler en forsvarsspiller, hvor de drømmer om Thelander. Derudover regner de med en god presspiller og profilen lyder unægteligt som Guira i mine øre. Derudover har de en drøm om at hente Nicolai Thomsen tilbage, men det er vist mest nostalgi fra deres side.

Svar #12
Jeg har bare fået det indtryk at Allan Gaarde ikke har nogen penge at købe for, det er også derfor han siger der skal sælges flere profiler.

Der er bl.a. rygter om et salg af Jores Okore og Jakob Rinne.

Svar #13
@T-Knogle
Der er ingen tvivl om, at en del af AaB's forretningsmodel er, at de skal udvikle og sælge spillere og jeg har også læst, at de skal sælge spillere til sommer efter et skidt regnskab for 2018, men samtidig har de stadig en pæn stor egenkapital, så de er ikke nødt til at sælge for enhver pris.

Det er også blevet meldt ud rigtig mange gange, at selvom man har tænkt sig at sælge spillere, så skal man også have nye spillere ind til at lukke de huller man har, hvilke jo er tydelige op gennem midten af banen.

Jeg siger ikke, at AaB bliver en magtfaktor, men de står med den store fordel, at de har nogle spillere med meget højt niveau, der er spillet ind, og så har de nogle åbenlyse huller, der skal lukkes, hvilket er noget nemmere end at hente spillere med topniveau, der også lige skal integreres i holdet.

Simple Audio Video Embedder