Spring til hovedindholdet
Emne: Preseason 2019-20 (Læst 4208 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Preseason 2019-20

Svar #50
Det lyder som en cheftræner der kommer til at stille større krav i den nye sæson:

http://stiften.dk/sport/AGF-cheftraener-Naar-der-forsvinder-en-profil-traeder-andre-frem/artikel/587715

Men hvad fanden er det for noget vrøvl, det bliver da ikke fedt hvis de erfarne skal til at øve sig i at blive ringere:
........de erfarne skal stå klar til samtlige kampe og have et lavt bundniveau.

Mon ikke det er noget så uskyldigt som en skrive-fejl og at der skulle stå "højt" i stedet for. Giver ikke rigtigt mening i konteksten det står i:)

Jo mon ikke.

Når DN siger “Når der forsvinder en profil træder andre frem”, tænker jeg at det er en oplagt chance for Toutouh til at bevise sine evner på favorit positionen. Det kræver dog en voldsom mentalitetsændring, og at det går op for ham at der ikke er nogen fribilletter i AGF.
Med købet af vores nye islænding må Toutouh befinde sig som 3. valg på alle de positioner han kan spille, så mon ikke han er væk inden transfervinduet lukker. Men jeg tænker at spillere som Ankersen og Amini begge godt måtte træde mere i karakter. Både ift. bundniveau men også mentalt ift. til det hul Stage efterlader.

Og så lyder det til at Hvidt får chancen for at slå til som 3. manden på midtbanen ved siden af NP og Amini. I hvert fald lyder det ikke til at det lige er der forstærkningerne nødvendigvis kommer.

Svar #51
Med købet af vores nye islænding må Toutouh befinde sig som 3. valg på alle de positioner han kan spille
Jo, men samtidig sidder man med fornemmelsen af, at han også godt kan være 1. valg på alle pladser, hvis han selv beslutter sig for det.

Svar #52
Sagde PC ikke også denne uge at Guira og YT kunne kigge forbi ham hvis de synes, at de spiller for lidt....?

YT kunne også godt være væk, en alt for dyr herre at have på bænken. Men håber stadig han tager sig sammen og slår til og genfinder sit fck-niveau, hvor han som DN sagde kunne sælges for 3 mio euro uden nogen ville løfte et øjenbryn.

Set fra AGF side har man nu oftret 3/4 års løn på at få ham i form, Anker spillede en hel sæson hvor han var ordinær, inden han i denne sæson har været stærk. Det koster at være væk. Synes AGF skal gå planken ud med ham indtil min ultimo august og gerne til jul. Vi får alligevel ikke nogen transfer på ham.

Ham og Sana minder vel lidt om hinanden ift hvilke positioner de spiller, synes det giver mere mening at sælge Sana et år før tid efter et super efterår og okay forår som indhopper. Er helt sikkert interessant og der er skulle være interesse.

Sana har også med sine 29 en alder hvor det er nu. Mens YT er yngre.

Svar #53
Sagde PC ikke også denne uge at Guira og YT kunne kigge forbi ham hvis de synes, at de spiller for lidt....?
 Det var midt i Juni. Mener lige før vinduet åbnede den 15/6. 

Så Guira var forbi. Men han havde jo også vist en okay sæson statsmæssigt, og der kunne laves en god salgsvideo med hans mange vundne tacklinger fra sæsonen. Men YT har nok ikke fundet nogen anden klub, med mindre hans salgsvideo fra FCK stadig duer. For den er sgu god og flot. Det er bare så lang tid siden han har præsteret. Sana gør det godt nærmest hver gang han kommer ind i det nye system med 4-3-3. Så afhængigt af hvordan David vil spille i den kommende sæson kan Sana få en større eller mindre rolle. Men vi går heldigvis ikke tilbage til 4-1-4-1 som Sana havde noget svært ved. Dårligt match.

Svar #55
Nogen forlydender om mod hvem og hvornår vi spiller kamp i dag?

Svar #56
Kim Robin Graahede skriver følgende på twitter:‏

@KimRobin75
 11 min.11 minutter siden
More
#ultratwitteragf Jeg er i Tyskland (eller det har jeg været nogle dage nu) og liveblogger på http://stiften.dk  fra eftermiddagens AGF testkamp mod "hemmelig" modstander. Bloggen går på 15.00. Det er AGFs sidste test inden sæsonpremieren næste mandag i Hobro.

Svar #57
Som ventet møder AGF HSV her kl. 15.00. Startopstillingen er:

@AgfLive
Following Following @AgfLive
More
Her kan du følge kampen mod @HSV der starter kl. 15. Vi stiller med: Whalley, Munksgaard, Tingager, Juelsgård, Højer, Poulsen, Amini, Sana, Bundu, Ankersen, Mortensen.
0-0 #hsvagf

Svar #58
Interessant at Sana er på fra start. Måske er han på vej tilbage i startopstillingen. Man må næsten forvente at dagens opstilling ligner den AGF kommer til at stille med mod Hobro.

Svar #60
Spændende med Sana som 8'er ved siden af Amini. Den plads som Stage ellers skulle have spillet. Så hvis vores nye midtbane hedder Amini - Sana
        NP

Så er det ikke sikkert at Amini, Stage, NP havde gjort det 100 gange bedre frem ad banen. Og de ville jo nærmest træde lidt oven i hinanden ift at skulle presse/erobre.
Vi må se. 

Svar #62
Enig. Man må virkelig ikke håbe at det er en skade til Mortensen. Der er i den grad brug for en angriber mere og formentlig også en bedre en end Helenius (som dog kun er et løst rygte).

Det er ikke videre positivt at DN er utilfreds med holdet.

Svar #63
"Bundu er på ingen måde stemplet ind. Bagkæden virker usikker."

Hmmm...

Svar #64
Jeg er ked af at sige det, men Bundu har været helt væk. Tingager header hjørne væk, Bundu mister bilden

Mere Hmmmmm
At være AGF-fan er en ÆRE og en UDFORDRING

Svar #65
Opløftende - set med AGF-briller - at Whalley har gjort det godt i dag i luftrummet. Kommer fint ud til indlæg og dødbolde
At være AGF-fan er en ÆRE og en UDFORDRING

Svar #66
Opløftende - set med AGF-briller - at Whalley har gjort det godt i dag i luftrummet. Kommer fint ud til indlæg og dødbolde
 Dagens vigtigste melding. Med Lunding, Thorsteinsson og andre, så må Bundu gerne have off-dage. 

Whalley derimod....

Svar #67
Og som jeg skriver det, broderer de sig selvfølgelig igennem til stor chance. Ammitzbøll helt fri, men brænder på keeperen
Ammitzbøl med 2 kæmpe afbrændere, og Mortensen er udgået med svimmelhed :(

Svar #68
I øvrigt også en kamp hvor vi spillede med tre forskellige anførere; Mortensen, Amini og Backman. Det er fint med flere ledere, med det er også liiiidt specielt, at vi må forvente, at de tre kommer til at deles ret meget over sæsonen.

Svar #69
Det er vel mere fordi Backmann ER anfører som altid, men at Stage var viceanfører, hvilket vi nu skal have en ny af. Og ingen af de to andre er mere oplagt end den anden. Amini hvis han var dansk. Men Amini skal nok være viceanfører for at han får det på CV’et sammen med en forlængelse ;-)

Svar #70
Hvis det er hvad der skal til, for at få Amini til at skrive under på en forlængelse, så synes jeg det er fint. Han er en slider og går gerne forrest i forhold til arbejdsindsats. Jeg kan være i tvivl om hans lederevner, men jeg forestiller mig, at der står respekt om ham i truppen, og det er alt andet lige en god start. Resten kan han måske vokse ind i...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #71
Glemte PC at fortælle Ståle at han havde købt en midtbanespiller?!?

Tre nederlag i træk: Ny FCK-skuffelse – Ekstra Bladet

Ståle Solbakken bragte en meget stærk startopstilling mandag eftermiddag mod NK Osijek med nyindkøbene Victor Nelsson og Jens Stage i midterforsvaret, men alligevel blev det til et 0-2-nederlag til kroaterne.

Svar #72
Det er lidt morsomt når netop Ståle udtalte at Stage var blevet god det sidste år som pasningsspill efter at have spillet fast som 6'er.
Dobbeltmoralsk....

Og i den sætning var det også lidt morsomt, at Ståle ikke havde opdaget at Stage var angriber og kant i store dele af efteråret.

Svar #73
Den nye trøje er på trapperne - kommer 22.7.
#mintrøje

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #74
Jeg fik også en med posten i dag. Der er allerede lidt billeder fremme af den. Jeg synes det er fedt at byen og dens fans er med i trøjen, og således er det eks. første gang at KSDH indgår i en AGF_trøje. Der er dog 2 tynde røde striber i trøjen (lodret) sammen med et par mørkeblå striber som jeg ikke helt kan få til at bundfalde sig hos mig, ift min opfattelse af trøjen.

Men flot af klubben at udsende den slags til folk som har budt ind med forskellige sager til klubben i løbet af året. Jeg har eks. siddet i møder med klubben omkring placering af fans ift C1, som nu i år bliver ikke-nummereret. Og det nævner de i brevet, og ønsker mig en god sæson mm. Det er sgu fedt at føle sig værdsat. Flot af klubben må jeg sige.

EDIT: Der er en der har uploadet billedet til twitter allerede. Så det er ude kan man sige. https://twitter.com/LodbergS/status/1149342664812388352

Svar #75
Jeg fik min med håbet om en god bedring, så jeg snart kan komme på Ceres Park igen
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #76
Jeg fik også en med posten i dag. Der er allerede lidt billeder fremme af den. Jeg synes det er fedt at byen og dens fans er med i trøjen, og således er det eks. første gang at KSDH indgår i en AGF_trøje. Der er dog 2 tynde røde striber i trøjen (lodret) sammen med et par mørkeblå striber som jeg ikke helt kan få til at bundfalde sig hos mig, ift min opfattelse af trøjen.

Men flot af klubben at udsende den slags til folk som har budt ind med forskellige sager til klubben i løbet af året. Jeg har eks. siddet i møder med klubben omkring placering af fans ift C1, som nu i år bliver ikke-nummereret. Og det nævner de i brevet, og ønsker mig en god sæson mm. Det er sgu fedt at føle sig værdsat. Flot af klubben må jeg sige.

EDIT: Der er en der har uploadet billedet til twitter allerede. Så det er ude kan man sige. https://twitter.com/LodbergS/status/1149342664812388352

God stil af klubben må man sige. Og er den ikke lidt 80'er retro? Synes at kunne huske billeder af Lars Lundkvist m.fl. i en trøje der også havde den slags tynde lodrette striber.

Svar #77
Vedr. de røde striber så lader det til at "folk" generelt helt har glemt at rød ER en gammel AGF farve.
Før alle de fjollede avay trøjer i underlige farver havde AGF kun 2 spille sæt. Hvid trøje / blå buks eller rød trøje /rød buks. Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at AGF's håndboldhold spillede i det samme, bare omvendt.
Så tror jeg nok at "retro striberne" var blå. :-) 
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #78
Vedr. de røde striber så lader det til at "folk" generelt helt har glemt at rød ER en gammel AGF farve.
@Hamborg‍ 
Du hører ingen sige det her. Jeg er udemærket klar over at rød er en del af vores farve-DNA, ligesom grøn faktisk er det historisk. 
Men det er to helt helt tynde streger, og det er ikke normalt en del af vores trøjer. Så altså farven er mig fin nok, det er mere hvordan røde lodrette streger får trøjen til at se ud overall. 

Jeg kan ikke huske hvilken trøje-udgave det var der havde rød inden i kraven, men den var super fed synes jeg.

Så tror jeg nok at "retro striberne" var blå. :-) 
Og ja, dem husker jeg langt bedre. Mon ikke de er mere udbredte i folks hukommelse (fra 80'erne)

Svar #80
Og ja, dem husker jeg langt bedre. Mon ikke de er mere udbredte i folks hukommelse (fra 80'erne)
 Dem der husker 80'erne oplevede dem slet ikke :-)
Jeg oplevede dem, men husker dem ikke ;)  I hvert fald ikke ift. AGF, hvor jeg blot svagt husker at have set et par enkelt kampe med min far og bror. Så det er alene fra gamle billeder at jeg mindes at have set de tynde lodrette striber.

Svar #81
Striberne integrerer sig ikke særlig godt med firmalogierne og det er heller ikke noget der altid bliver taget ret meget hensyn til. Jeg håber også stadig på at vi en dag får en sponsor der vil betale for at have forsiden for sig selv. Udover at jeg forventer det vil være et større sponsorat, vil det nærmest automatisk give en pænere trøje. Jeg glæder mig dog til lige at se den på en krop og i aktion, det er ikke helt det samme når den hænger på en bøjle.

Svar #82
Striberne integrerer sig ikke særlig godt med firmalogierne og det er heller ikke noget der altid bliver taget ret meget hensyn til.
@Winther‍ 

Og den ene stribe er ellers AGFs traditionelle blå, som Arbejdernes Landsbank er gået med til at farve deres eget logo-skrift, og den sæde farve er knaldrød, istedet for Ceres-rød. Og det er jo nok der det går lidt galt. De blå striber der matcher skriften er sgu fint nok.

Svar #83
Striberne integrerer sig ikke særlig godt med firmalogierne og det er heller ikke noget der altid bliver taget ret meget hensyn til.
@Winther

Og den ene stribe er ellers AGFs traditionelle blå, som Arbejdernes Landsbank er gået med til at farve deres eget logo-skrift, og den sæde farve er knaldrød, istedet for Ceres-rød. Og det er jo nok der det går lidt galt. De blå striber der matcher skriften er sgu fint nok.
Farverne er lidt svære at vurdere på et billede, men i det mindst har man da så lavet Arbejdernes Landsbank i samme blå. Selvfølgelig. Jeg tror det vil ændre for meget på Ceres logo at justere farven og den tynde stribe skal være kraftigt rød for ikke at forsvinde og for at matche den blå. Min pointe om at de ikke integrerer så godt med logoerne var dog mest den måde de skærer sig igennem. Det er den slags problemer man har når man absolut vil have nogle tynde striber uden for megen hensyntagen til hvad der ellers skal være på trøjen.

Jeg synes det bliver mere rodet end nødvendigt. Vi har ellers gode forudsætninger med en som udgangspunkt ensfarvet trøje, men bliver så hæmmede af som en af få klubber at skulle have to firmaer på fronten.

Når nu kommunen vender tommelfingeren ned ifht et nyt stadion er vi måske fri til at nøjes med de gotiske bogstaver og en stjerne i venstre side, det vil også se bedre ud :)

Det er i øvrigt ikke den værste trøje vi har haft, jeg kunne bare godt tænke mig at den var så enkel som fx Tottenhams - vores gamle reference - og så kan man lege lidt med detaljerne omkring det.

Simple Audio Video Embedder