Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 24242 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #400
Fuldstændig enig - når Thomasberg tuder er der intet. Sådan er det bare.... nå men bort set fra det....

Umiddelbart synes jeg keeperen er en lille smule for sent på den - omvendt skal han også time sit indgreb (bla af hensyn til modstanderen). Jeg synes på ingen måde der er tale om en Schumacher fra kampen mod Frankrig i VM82 hvor keeperen slet ikke går efter bolden (for dem der husker det voldelige overffald som slet ikke blev dømt - utroligt nok)

Synes altså det er svært i fodbold, for naturligvis skal man passe på hinanden og der skal spilles fair, men også der i fifa og dommerstanden skal tages en analyse/debat omkring, at det skal være tilladt for begge parter at gå efter bolden. Synes der er en masse situationer hver uge, hvor det er tvivlsomt hvem der egentlig kommer først på bolden og om det er uheldigt sammenstød eller der er blevet gået efter manden.

Jeg savner nogle lidt mere milde domme i sådanne situationer, så der i hvert fald ikke også gives rødt oven i en straffe (bør man overhovedet straffes dobbelt). Jeg savner også mere mod til at underlader at dømme hvor der skønnes, der er stor tvivl om hvad der egentlig sker (i det her tilfælde er der mange meninger fx).

Synes man skal være mere skarp at dømme hårdt 1) når der fratages oplagte målschancer, hvor der ikke er er nogen tvivl 2) dømme hårdt ved hensynsløst spil (det kan man så evt. skønne der er her, men også kun evt. synes jeg - jeg synes han går efter bolden uden at ville skade modstanderen)

Endelig synes der hver uge er flere eksempler på spillere der løber direkte ind i forsvareren og får fri/straffe uden denne kan gøre noget. Og jeg er faktisk selv angriber/10'er, så ikke fordi jeg ser fra en forsvarers perspektiv.

Og der skal bestemt også kigges på evt. skuespil. Hedlund ligger jo stille som om han var halvdød. Nu så jeg ikke kampen, men rejste han sig op bagefter og spillede kampen, eller tog han det alvorligt og lod sig udskifte pga risikoen for hjernerystelse?

I hvert fald synes jeg Conboy filmer unødigt, der hvor Vild-sæk skubber ham med panden. Begge ting er vammelt at se på.  Ingen af dem skal naturligvis føre panderne sammen. Og Vild-sæk skal naturligvis slet ikke skubbe med sin pande.

Og det sportslige med perspektiv på AGF-FCK :-)

Iøvrigt den der tager initiativet scorer igen igen -ligesom i AGF-SIF. Håber AGF tager initiativet mod FCK, selvom det er svært, så må vi gå ind og spille det vi kan og trykke dem fysisk, så de kan mærke de er på udebane, især oven på en hård kamp i Kiev.

Brøndby IF - Randers FC | 3F Superliga
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #401
Nu har jeg set begge situtioner igen, og synes de kan forsvares.

Men jeg er ikke fodbolddommer, dømmer man egentlig altid lige hårdt på et dommerskøn og en sikker forseelse?

PS - jeg er iøvrigt fuldstændig enig i at der skal tages hensyn til modstanderen uanset om man spiller bolden og rammer manden bagefter. Men hvad siger fodboldloven: Prikker man bolden og modstanderen efterfølgende falder - er der vel ikke frispark, kun hvis det er hensynløst overfor modstanderen?
- vi vil tættere på...

Svar #402
Det er en af de største myter i fodboldloven, at det er et argument mod rødt kort, men det hjælper heller ikke på misforståelsen når såkaldte fodboldeksperter evig og altid siger "der er ikke rødt, for han rammer bolden".

At ramme bolden før manden undskylder ingenting. Straffesparket er også fint nok, og det røde kort bringer ikke mit pis i kog. Bemærk dog, at Hedlund springer med siden først ind i duellen, hvor Carlgreen er fokuseret på bolden.

Fodboldloven siger:

Hvis en forseelse medfører fysisk kontakt, er straffen et direkte frispark eller straffespark.

• Satset vil sige, at spilleren har udvist manglende forudseenhed eller handlet risikobetonet eller undladt at tage forholdsregler i sin kamp om bolden. Der skal ikke tildeles følgestraf.
• Hensynsløst vil sige, at spilleren har handlet uden hensyntagen til den fare eller de konsekvenser, som hans modspiller kan udsættes for. Spilleren skal advares.
• Unødig stor kraft vil sige, at en spiller er gået ud over den nødvendige kraftanvendelse og udsætter sin modspiller for fare. Spilleren skal udvises.

Om det er satset (intet kort), hensynsløst (gult kort) eller unødig stor kraft (rødt kort) kan vel diskuteres. Kategori 1 eller 2 kan jeg godt leve med - det er jo helt åbenlyst ikke en intenderet handling, at Hedlund bliver ramt i hovedet, og i modsætning til Falk-episoden (højt ben lige i sylten på modstander) så er det jo en del af jobbeskrivelsen for keepere at bokse væk.

Svar #403
Om det er satset (intet kort), hensynsløst (gult kort) eller unødig stor kraft (rødt kort) kan vel diskuteres. Kategori 1 eller 2 kan jeg godt leve med - det er jo helt åbenlyst ikke en intenderet handling, at Hedlund bliver ramt i hovedet, og i modsætning til Falk-episoden (højt ben lige i sylten på modstander) så er det jo en del af jobbeskrivelsen for keepere at bokse væk.
Det er også den tanke der gør at jeg ikke synes det er så klart. Dommeren mente åbenbart at det svarede til en stempling, men er det så fordi han mener han kommer med hævede arme og knoerne forrest? Hvis ben og arme kan sidestille for en målmand vil det jo svare til et spark til bolden, hvor han måske rammer både bold og mand, men hvor forseelsen begået med ben næppe havde ført til en udvisning. Ben og arme kan måske ikke helt sidestilles, men målmanden bliver vel heller ikke automatisk smidt ud hvis han bokser ved et hjørnespark og samtidig rammer en spiller der forsøger at heade?

Svar #404
Fodboldloven siger:

Hvis en forseelse medfører fysisk kontakt, er straffen et direkte frispark eller straffespark.

• Satset vil sige, at spilleren har udvist manglende forudseenhed eller handlet risikobetonet eller undladt at tage forholdsregler i sin kamp om bolden. Der skal ikke tildeles følgestraf.
• Hensynsløst vil sige, at spilleren har handlet uden hensyntagen til den fare eller de konsekvenser, som hans modspiller kan udsættes for. Spilleren skal advares.
• Unødig stor kraft vil sige, at en spiller er gået ud over den nødvendige kraftanvendelse og udsætter sin modspiller for fare. Spilleren skal udvises.

Godt at se loven citeret. Nu synes jeg det står helt klart, at forseelsen ikke er til direkte rødt.

Svar #405
Okay fint der skelnes mellem de 3 typer. Unødig stor kraft er også lidt af en svær størrelse - for enhver træner og medspiller vil jo sige man skal give alt i duellerne og tacklingerne ... naturligvis uden det er hensynsløst eller for satset. Men synes dog der er forskel på  1) tilfædligheder i kamp om bolen som fører til uheld 2) for satset duelsspil hvor der er gået lidt over stregen (uden det er bevist nødvendigvis) og 3) hensynsløst spil hvor der er gået meget over stregen  4) vold/hævn

Nå det er vanskeligt....
- vi vil tættere på...

Svar #406
Fodboldloven siger:

Godt at se loven citeret. Nu synes jeg det står helt klart, at forseelsen ikke er til direkte rødt.
Så et par knytnæver plantet i ansigtet af modspilleren er ikke unødig stor kraft? Det virker for mig uforståeligt og åbenbart også for de dommere/exdommerr som @Martin Hansen refererer fra. 

Svar #407
Fodboldloven siger:

Så et par knytnæver plantet i ansigtet af modspilleren er ikke unødig stor kraft? Det virker for mig uforståeligt og åbenbart også for de dommere/exdommerr som @Martin Hansen refererer fra. 

Lex Thomasberg giver dig ret.

Svar #408
Jeg tog fejl - indrømmet

Nu ser jeg den for første gang fra en anden vinkel - og må trække fuldstændig i land på det jeg skrev. Synes randers-keeperen fejlvurderer helt vildt, lige før jeg tror han panisk tænker jeg må bare prøve at komme ud i den.

Rødt kort, og fint nok Thomas Tudeberg synes han ser noget andet fra sidelinjen og i kampens hede føler sig bortdømt. MEN det ville klæde ham at gå ud bagefter og undskylde, at han tog fejl.

Thomasberg ville være rasende hvis nogen havde ramt Egho på den vis der.

Iøvrigt cool af dommeren han lige tjekker op og tager sig sin tid.  Kan godt være at øresnegl og VAR tager lidt tid, men synes det betyder vi undgår fatale fejl som får stor betydning. Havde der bare været VAR, havde Danmark da Bakero gik på Schmeichel og Hierro scorede, så havde Dammark været med ved VM i 94.

Naturligvis skal vi have hurtige dommerskøn og intensitet i normale situationer på banen, hvor det ikke er kampafgørende.

VIDEO - Jacobsen og Bischoff dybt uenige i Thomasbergs syn på det røde kort:...
- vi vil tættere på...

Svar #409
Fck er ikke uheldige med de straffespark de får imod Sønderjyske.

Det første virker helt væk - forsvareren har armen helt inde ved kroppen og det er ikke engang til at se om det er maven eller armen bolden rammer.
Det andet kan (måske) dømmes men Nelsson har allerede lært at smide sig som en anden diva. Der skulle ikke meget til at han lagde sig lige så lang han er.

Det giver 3 straffespark der kan diskuteres i dag - jeg har ikke set om der er andre, end dem i vores kamp og Fck-SJE. Det er vist godt der kommer VAR fra næsten sæson, selvom jeg kommer til at hade afbrydelserne. Dem er der rigeligt af i forvejen.

Svar #410
Patrick Banggaard fik gult og er i karantæne næste kamp mod de hviiiee.

Svar #411
De 9 øverste hold i rækken har nu maksimalt 2 uafgjorte efter 15 runder. Det er ret vildt. Det betyder at der næsten ikke er råd til at spille uafgjort og vi er på vej mod et krav om 40 point for at komme i top-6. Selv hvis det normaliserer sig lidt med de uafgjorte i resten af grundspillet vil det kræve 37-38 point, så det tror jeg i hvert fald godt vi kan gå ud fra.

Sidste sæson var vores mange uafgjorte en stor del af problemet, så der var meget at hente ved at kunne vippe nogle af de kampe over til sejr. Det er lidt paradoksalt at det er lykkedes, men at det så i denne sæson kun er nok til at holde os inde i top-6-kampen.

Svar #412
Selv hvis det normaliserer sig lidt med de uafgjorte i resten af grundspillet vil det kræve 37-38 point, så det tror jeg i hvert fald godt vi kan gå ud fra.
Lad os bare sige det, så mangler vi mellem 14 og 15 point for at være i mål, og med 33 point at spille om. Det er i den grad muligt, også med et par uafgjorte undervejs. Det er jo "bare" et par af nederlagene man skal spille uafgjort i, og ikke sejrene :D 

Derfor kan åbningskampen i Hobro hvor vi spiller 1-1 jo være et point vi ellers havde tabt, ligesom 0-0 i Haderslev, hvor eksempelvis BIF tabte. Den her liga er så lige at alle slår alle (på nær FCK/FCM som udgangspunkt).

Finten er at vinde i de rigtige kampe når ligaen er tæt. Det gør AGF lige nu mestendels. Vi ville have samme point med en sejr over SIF og Lyngby og 2 nederlag til FCN; men FCN ville ligge nummer 3 med 26 point. Vi har pt gang i en top 6-maskine der faktisk kører ret godt.

Hvis man udelukker FCK og FCM som isoleret, og siger at BIF, OB, AaB, FCN, Randers og AGF kæmper om top 6, så har vi vundet 4 af de 5 kampe vi har spillet, og kun tabt den ene til Randers. 

Tager man SøE og Lyngby med i det felt lige under, så er vi med til at de ligger der, og vi ikke ligger højere. Men så længe vi kun taber til bunden og den absolutte top, så har vi ekstra gode top 6-chancer, da vi jo selv er med til at sørge for at vores konkurrenter ikke stikker af :D

Svar #413
Lad os bare sige det, så mangler vi mellem 14 og 15 point for at være i mål, og med 33 point at spille om. Det er i den grad muligt, også med et par uafgjorte undervejs. Det er jo "bare" et par af nederlagene man skal spille uafgjort i, og ikke sejrene  :D
Ja-ja, det er da bedre at spille uafgjort end at tabe hehe. De tre point mod SIF synes jeg jo vi mangler alligevel for det var et unødvendigt nederlag hvor vi selv med et sjældent hullet forsvar havde rigeligt med chancer til at vinde - det bliver en man kan pege på hvis vi mangler et par point til sidst - men man kan sige at det bare er værd at gå efter sejren når det er på vippen, hvis ikke ligefrem nødvendigt. I dagens kamp var vi lidt uheldige med ikke at være foran tidligere, men det var rigtig godt at vi kun gik endnu mere efter sejren som kampen skred frem fremfor at stille os tilfredse med en uafgjort på en svær udebane mod en anden top-6-kandidat hvor tre point til dem også ville være lidt problematisk.

Svar #414
De tre point mod SIF synes jeg jo vi mangler alligevel for det var et unødvendigt nederlag hvor vi selv med et sjældent hullet forsvar havde rigeligt med chancer til at vinde

Og jeg synes vi var lige "heldige" / kyniske at slippe afsted med en sejr imod Esbjerg hjemme hvor vi nærmest intet lykkedes med.
Sådan er det lidt. Men på de 26 runder der spilles er der 78 point på spil, og halvdelen er altså 39 point. Så man behøver ikke engang vinde flere point end man taber for at komme i top 6, bare for at sætte det i relief.

Jeg er dog enig i, at David valgte modet og satset i dag efter at den oprindelige plan uheldigvis ikke havde givet bonus efter 60 minutter. Jeg synes i den grad at vi fortjente at være foran, hvis nogen skulle være det. Især Højer og Blume burde have scoret på deres chancer, mens Bundu og Mortensen burde have været farligere på deres afslutninger også.

Nuvel, 11 kampe tilbage, og 33 point at spille om. får vi bare 15, så er vi nær 100% i top 6. Der er 5 kampe tilbage inden jul. You do the math :D haha :D (det tror jeg naturligvis ikke på, just saying)

Lad os sige at et par hold går i stå når bundholdene får blod på tanden og skal ud i dødskampe om ikke at blive nederst, og 35 point bliver nok til 6.pladsen, så kan vi allerede nu være 4 sejre fra top 6, med 11 kampe tilbage.... Det er bemærkelsesværdigt. Selv med 5 sejre på 11 kampe synes jeg det ser helt fantastisk lyst ud. Det er i hvert fald ikke komplet urealistisk at vi skraber 7 point mere sammen på de resterende 5 kampe inden jul. Det ville give 2 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag eksempelvis.

Skal vi ikke sige at det er målet som minimum at nå det inden jul? 30+ inden jul lyder sgu godt!!!

Svar #415
Og jeg synes vi var lige "heldige" / kyniske at slippe afsted med en sejr imod Esbjerg hjemme hvor vi nærmest intet lykkedes med.
Sådan er det lidt. Men på de 26 runder der spilles er der 78 point på spil, og halvdelen er altså 39 point. Så man behøver ikke engang vinde flere point end man taber for at komme i top 6, bare for at sætte det i relief.
Det er helt sikkert også vigtigt, og lidt en topholdskvalitet i sig selv, at vinde nogle af de kampe hvor spillet ikke lige flyder. Det havde været mere rimeligt at tabe den end mod SIF, men det er begge kampe man helst skal vinde. En anden del af fortællingen om det høje Point krav vi er på vej mod er at top-6 ikke sætter ret meget til mod bundholdene. De 39 point svarer til 1,5 per kamp og er vel nøjagtig lige mange point vundet og sat til, hvilket normalt er mere end nok. Lige nu er vi dog lige over det snit og kun lige i top-6.
Lad os sige at et par hold går i stå når bundholdene får blod på tanden og skal ud i dødskampe om ikke at blive nederst, og 35 point bliver nok til 6.pladsen, så kan vi allerede nu være 4 sejre fra top 6, med 11 kampe tilbage.... Det er bemærkelsesværdigt. Selv med 5 sejre på 11 kampe synes jeg det ser helt fantastisk lyst ud. Det er i hvert fald ikke komplet urealistisk at vi skraber 7 point mere sammen på de resterende 5 kampe inden jul. Det ville give 2 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag eksempelvis.

Skal vi ikke sige at det er målet som minimum at nå det inden jul? 30+ inden jul lyder sgu godt!!!
De 7 point eller mere præcist 7,5 point svarer til 1,5 per kamp og er altså også tæt på en fortsættelse af den hidtidige pointhøst, men det vil være fint. Alt i alt ender vi på 39,5 point med 1,5 per kamp i resten og så skal vi være uheldige hvis det bliver et spørgmål om den skal rundes ned eller op. En mere præcis fortsættelse af den nuværende pointhøst vil betyde at det rundes op til 40 point. Nu siger du 30 point både er minimum og at det lyder godt, men ja, vi skal meget gerne have mindst 30 point inden foråret som ligaen udvikler sig, men kan næsten heller ikke klage hvis vi når det. Der er bestemt gode muligheder i de sidste kampe i efteråret til også at nå lidt mere end 30. Nu skal bredden vise sit værd!

Svar #416
Det giver 3 straffespark der kan diskuteres i dag - jeg har ikke set om der er andre, end dem i vores kamp og Fck-SJE. Det er vist godt der kommer VAR fra næsten sæson, selvom jeg kommer til at hade afbrydelserne. Dem er der rigeligt af i forvejen.

Jeg vil være forsigtig med at konkludere at VAR løser problemet, vi kan bare se på kampende i England hvor store problemer de har der, og i Italien virker de heller ikke helt så glade for VAR.

Man antager at VAR løser de tvivlsomme situationer, fanger de situationer dommeren ikke ser osv., men det introducere også fejldomme, og vi har pludselig en overdommer som melder til en dommer på banen, som derefter selv skal træffe en beslutning, velvidende at alle kan se det samme som han kan se. Det kan tvinge ham til at beslutte til fordel for hold på situationen, som man normalt aldrig ville få en fordel ud af.

Jeg er langtfra sikker på at VAR giver bedre fodboldkampe, og jeg tror desværre heller ikke det yder bedre retfærdighed, som jo er det man forsøger at opnå. Alle 3 straffespark ville nok være blevet dømt alligevel i går, også AGF´s for det er rigtig kontakten starter udenfor feltet (som jeg ser situationen), men selve forseelsen sker i feltet. Det er tolkning og når man tolker så får man forskellige udfald afhængig af øjnene der ser. FCK straffet med armen var den eneste jeg er i tvivl om, men tv billederne viser ikke situationen fra nok vinkler og dermed må dommeren formentlig også erkende at han ikke kan ændre beslutningen pga. manglende vinkler.

Jeg lever hellere med en dommerfejl, end fejl begået af et system (video/overdommer), og jeg så gerne at man nøjes med mållinje teknologi,  samtidig slipper vi også for de der tossede afbrydelser, som om et øjeblik kun afløses af tåbelige reklamer. Jeg tror ikke vi om 10 år vil sige VAR gav os bedre fodbold, nærmest tværtimod.

/Aske

Svar #417

Jeg vil være forsigtig med at konkludere at VAR løser problemet, vi kan bare se på kampende i England hvor store problemer de har der, og i Italien virker de heller ikke helt så glade for VAR.

Man antager at VAR løser de tvivlsomme situationer, fanger de situationer dommeren ikke ser osv., men det introducere også fejldomme, og vi har pludselig en overdommer som melder til en dommer på banen, som derefter selv skal træffe en beslutning, velvidende at alle kan se det samme som han kan se. Det kan tvinge ham til at beslutte til fordel for hold på situationen, som man normalt aldrig ville få en fordel ud af.

Jeg er langtfra sikker på at VAR giver bedre fodboldkampe, og jeg tror desværre heller ikke det yder bedre retfærdighed, som jo er det man forsøger at opnå. Alle 3 straffespark ville nok være blevet dømt alligevel i går, også AGF´s for det er rigtig kontakten starter udenfor feltet (som jeg ser situationen), men selve forseelsen sker i feltet. Det er tolkning og når man tolker så får man forskellige udfald afhængig af øjnene der ser. FCK straffet med armen var den eneste jeg er i tvivl om, men tv billederne viser ikke situationen fra nok vinkler og dermed må dommeren formentlig også erkende at han ikke kan ændre beslutningen pga. manglende vinkler.

Jeg lever hellere med en dommerfejl, end fejl begået af et system (video/overdommer), og jeg så gerne at man nøjes med mållinje teknologi,  samtidig slipper vi også for de der tossede afbrydelser, som om et øjeblik kun afløses af tåbelige reklamer. Jeg tror ikke vi om 10 år vil sige VAR gav os bedre fodbold, nærmest tværtimod.

/Aske

Jeg har heller ikke kæmpe forventninger til VAR i Superligaen, når verdens bedste dommere i Premier League har så vanskeligt ved det, så vil den danske dommerstand virkelig kunne fucke det helt op. Dommerne får jo ikke bedre evner af VAR, så de kan stadigvæk træffe valg på baggrund af holdninger til de forskellige spillere og hold, fremover bliver det bare nemmere at ligge en plan for det.

Jeg tvivler dog på at en dommer vil fastholde det første straffespark i Parken i går, hvis han havde mulighed for at se den igen. For det første var armen helt nede langs kroppen, for det andet var det fra meget kort afstand, for det tredje bevægede armen sig overhovedet ikke i retning af bolden, og for det fjerde ramte bolden ikke armen men kroppen. Så den var ikke bare meget tvivlsom, eller blot en fejldom, det var en decideret hjælpende hånd til Ståle Solbakken som var voldsomt presset af Sønderjyske.

Mumin erkendte efter kampen at der var tale om en forseelse, og det lader heller ikke til at være diskussionen, men kontakten på Bundu startede tydeligvis udenfor feltet. Spørgsmålet er så om det først var da de var i kontakt med stregen at dommeren vil betragte det som en forseelse. Den er der større sandsynlighed for at de vil fastholde hvis der havde været VAR, da billederne ikke definitivt kan tilbagevise at kendelsen på banen var forkert, og der skal kun være 1% kontakt med stregen for at der er straffe. Hvis ikke forseelsen endte med at begge spillere endte klart inde i feltet, så ville den kunne tilbagevises, men havde det været i den anden ende af banen ville jeg da have været rasende på Putros.

Svar #418
Jeg tror ikke vi om 10 år vil sige VAR gav os bedre fodbold, nærmest tværtimod.
Om 10 år har man forhåbentlig gjort sig en masse erfaringer og forbedret systemet. Dommerne får mere erfaring med det, teknologien i systemet kan blive meget bedre og man kan finde en bedre måde træffe afgørelserne på. Måske skal man endda tilpasse reglerne lidt efter det. Ellers er jeg enig, lige nu er det ikke ideelt at man skal gå og vente på afgørelsen, om man skal juble eller ej, og selvom man måske kan vænne sig til det, skal det retfærdiggøres af meget sikrere kendelser og det er endnu ikke helt tilfældet. VAR har dog også ændret en hel del kendelser eller manglende kendelser der har gjort det mere korrekt.

Svar #419
Man kan også sige, at vi har spillet to "0-0 kampe" mod Randers og nu FCN, som samlet har givet os 3 point, hvilket jo er bedre end hvis kampene faktisk var endt 0-0. 

Svar #420
Ståle har ret ... også I at det nærmest er pinligt så ofte fcm, fcn og aab har snydt FCK der har 2-5 gange så store budgetter. Men godt for spændingen de ikke vinder hvert år som de bør.

Ståle uddyber FCM-forskel: Vi er internationale
- vi vil tættere på...

Svar #421
I guder Ståle lider af mindreværdskomplekser. Det er jo helt vildt, så meget han går op i FCM i stedet for at være pissestolt over det arbejde han og FCK har lavet. Take the highway........

Det er også patetisk at høre på, hvor ofte han brokker sig over alle de kampe, hans klub spiller. Amen for helvede sådan er vilkårene for en succesfuld klub. Det bliver endnu mere ulideligt alt den stund, FCK som eneste klub i Danmark har råd til en kvalitetstrup hele vejen rundt.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #422
Det er helt sikkert mindreværdskomplekser. Han ved inderst inde godt, at han aldrig kan bevise sine enorme, uovertrufne, legaendariske evner i FCK, da han altid vil få skudt i skoene, at han har de med afstand bedste forudsætninger i ligaen. De gange han ikke havde det (i Wolves og Køln), var han da også en total fiasko.
Men hvis han er så afhængig af ekstern anderkendelse, kan han passende finde sig en mindre klub og føre den til succes. Så skal jeg også nok anderkende hans uovertruffenhed.

Svar #423
haha mere ståle-sjov...

Ståle var jo så bagklog at det var for lang en kontrakt til W kivst helt til 35 år ... men nu har Zeca så fået en til han er 35 år. Ståle ved alt....

Nok irriterende at høre på, hvis man ellers forstår hvad han siger - men komisk og underholdende er det.

Ståle forudså problemer: - Et år for meget – Ekstra Bladet

Zeca: FCK-tiden er den bedste i min karriere
- vi vil tættere på...

Svar #424
Se nu hvad du gjorde Ståle da du gamblede med Dame N’Doyes helbred og startede ham i Aarhus, nu er han blevet skadet igen. Det gav jo overhovedet ingen mening at ødelægge hans sæson i en ligegyldig kamp, hvor han alligevel ikke fik nogen betydning for kampens udfald?!?:

Ung stopper erstatter skadet N'Doye mod Dynamo Kiev | Tipsbladet.dk

Svar #425
Se nu hvad du gjorde Ståle da du gamblede med Dame N’Doyes helbred og startede ham i Aarhus, nu er han blevet skadet igen. Det gav jo overhovedet ingen mening at ødelægge hans sæson i en ligegyldig kamp, hvor han alligevel ikke fik nogen betydning for kampens udfald?!?:

Jeg synes det er fucking typisk at Ronnie Schwartz ikke udgik mod os da han blev småskadet, men spillede hele kampen og nu er skadet, at N'Doye var skadet i 3 måneder, for at smadre os og så blive skadet igen med det samme, og så Wilcek der har karantæne lige til de møder os :D

Det er latterligt at tænke sådan. Men hvor jeg stadig synes det er lidt nederen. For selvfølgelig skal vi kunne slå SIF uden Schwartz, og have en chance imod BIF/FCK uden deres bedste angriber.

Og i sæsonen hvor der tilsyneladende kræves flere point for at nå top 6 end nogensinde før, så kunne vi da godt lige bruge en marginal her og der. Det fik vi for en gangs skyld imod FCN med det billige straffespark. Så det tager vi med :D Sølvpapirshatten bliver i skuffen.

Svar #426

Jeg synes det er fucking typisk at Ronnie Schwartz ikke udgik mod os da han blev småskadet, men spillede hele kampen og nu er skadet, at N'Doye var skadet i 3 måneder, for at smadre os og så blive skadet igen med det samme, og så Wilcek der har karantæne lige til de møder os :D

Det er latterligt at tænke sådan. Men hvor jeg stadig synes det er lidt nederen. For selvfølgelig skal vi kunne slå SIF uden Schwartz, og have en chance imod BIF/FCK uden deres bedste angriber.

Og i sæsonen hvor der tilsyneladende kræves flere point for at nå top 6 end nogensinde før, så kunne vi da godt lige bruge en marginal her og der. Det fik vi for en gangs skyld imod FCN med det billige straffespark. Så det tager vi med :D Sølvpapirshatten bliver i skuffen.

Men i det store perspektiv, så er vi også mere end en gang blevet snydt for et klokkeklart straffespark mod FCN, så der er fortsat underskud på “straffebalancen” mod dem (ligesom der er mod BIF og FCK i øvrigt).

Men jeg er enig, Schwartz og N’Doye målene kunne have været dejlige at undvære i de sidste par kampe, så havde der nok ikke været så langt op til BIF lige nu.

Svar #427
Hvem laver popcorn?
Hvor er det underholdende med Ståle og FCM

Se lige hvordan armene kommer i forsvarsposition over kors, ligeså snart Laudrup nævner Riddersholm haha :-)

Og ellers sjovt tweet fra Ankersen nede i teksten.

FCM-boss svarer FCK igen: Solbakken skal have styr på matematikken |...

PS - ja det med vildsæk og plaffefætter, straffe, dommer osv burde over tid udligne sig ... vildt så meget medgang vi skal have fremover :-) og verdens fedeste stadion efter 20 år med et uheld...
- vi vil tættere på...

Svar #428
Randers AaB 3-3. Smukt resultat.

Svar #429
PERFEKT med 3-3 mellem Randers og AaB....!

Lad de uafgjorte flyde omkring os, og sejre til AGF, så kommer det hurtigt til at se endnu bedre ud.

Vi kan i denne runde komme 8(!) point foran Sønderjyske, og komme 3 point+målscore foran AaB, samt 2 point+ målscore foran Randers. Det ville være fantastisk.

Og taber vi, så har de kun taget 1 point på os. Uafgjort = status quo, hvor vi holder SøE fra at få fat på toppen og os.

Svar #430
En uafgjort! :o

Svar #431
Hvor er det irriterende at SIF har fået ½ delen af sine point mod os... der skulle vi have vundet, og havde vi bare fået uafgjort i randers, havde de haft 22 og vi 27 point (30 når vi vinder i morgen) og ligaen var knækket over i en top5... nå hvis og hvis...
- vi vil tættere på...

Svar #432
Hvor er det irriterende at SIF har fået ½ delen af sine point mod os... der skulle vi have vundet, og havde vi bare fået uafgjort i randers, havde de haft 22 og vi 27 point (30 når vi vinder i morgen) og ligaen var knækket over i en top5... nå hvis og hvis...
 Til gengæld vandt vi den største udesejr over BIF i 36 år, og første sejr generelt ude over BIF i 12 år.... Så altså de 3 point er hentet, hvis og hvis og hvis man skal stille det sådan op.

Og faktisk er det bedre at vi taber til SIF, og har vundet 2 gange over FCN, 1 gang over BIF, AaB og OB. Det er jo dem vi kæmper med om top 6. 

Ikke FCK, FCM, Hobro, Lyngby og de andre vi har tabt point til :D 
Faktisk er kun kampen imod Randers en top 6-dyst vi har tabt, af alle de kampe vi har spillet. 

Svar #433
Præcis - men jeg vil have det hele haha ;-)

Ja hvor var det fedt at slå Brøndby ude - og i sikker stil, hvor de ikke fik et ben til jorden. Samme med sejren over AaB.
- vi vil tættere på...

Svar #434
Ja hvor var det fedt at slå Brøndby ude - og i sikker stil, hvor de ikke fik et ben til jorden. Samme med sejren over AaB.

Og imod FCN nu her, og imod FCN hjemme, og imod OB i pokalen. Vi har lavet mange flotte sejre, hvor vores modstander blev holdt nærmest helt nede denne sæson.

Vi er bare ikke der endnu, hvor vi kan gøre det hver gang, og er stadig der hvor vi har lidt for store svipsere. 
Sidste år lå vi nummer 6 med 18 point efter runde 14, og 4.pladsen havde kun 21 point efter runde 16, selvom vi allerede har 23 point nu efter runde 15. Så altså der er større krav til de hold der vil med i top 6 i år. Og der ligger vi heldigvis med i feltet.

En sejr over SøE imorgen giver os et 8 points forspring til SøE, og ligger 3 point ned til AaB og 2 point til Randers der spillede uafgjort.
Sikke en vigtig runde det kan ende med at blive.

OB møder Lyngby, der skal vinde for at kunne genoprette et håb om at hægte sig på top 6 feltet.
BIF møder EfB der skal forsøge at komme væk fra bunden, med ny træner etc.
FCN møder Hobro. 

Vi kan heppe på Lyngby, EfB og Hobro uden at frygte at det kommer til at bide os i røven ift en senere nedrykningskamp, og det føles godt. Vi har 13 point+ målscore ned til en nedrykningsplads, og kæmper for at bevare vores top 6-placering :D Ses på stadion!

Svar #435
Jeg er begyndt at hold med SIF, ikke bare for at de kan tage point fra andre hold, men også fordi det er ret irriterende at vi som de eneste har tabt til dem. Og historien er at vi blev overrivrige pga de mange tilskuere og det irriterer helt vildt at de ikke skulle være en fordel for os. Selvfølgelig er det bedre at vinde over OB eller AaB, men det er jo ikke et valg man træffer mellem det ene eller det andet. Meget få hold sætter noget som helst til mod SIF, så det er bare tre point der mangler. Det ændrer dog ikke på den overordnede konklusion som jeg er enig i: det går udmærket i den her sæson og hvis vi bliver ved har vi også ganske fine muligheder for at komme i top-6. I morgen skal vi vise at vi selvfølgelig slår et svagere hold som SønderjyskE hjemme.

Svar #436
Horsens-Silkeborg 2-1 skabte en (lige nu) meget klar bund med Silkeborg, Esbjerg og Hobro på de tre fatale pladser: De har lige nu 11, 8 og 5 point op til Horsens. For at få minimeret det hul og forebygge, at Horsens bare slår det endnu større, må Hobro føle sig rimelig pisket til at slå FCN, og Esbjerg må føle sig meget presset til igen at slå Brøndby. Hvilket de begge selvfølgelig skal være meget, meget velkomne til. :)

Svar #437
Horsens-Silkeborg 2-1 skabte en (lige nu) meget klar bund med Silkeborg, Esbjerg og Hobro på de tre fatale pladser: De har lige nu 11, 8 og 5 point op til Horsens. For at få minimeret det hul og forebygge, at Horsens bare slår det endnu større, må Hobro føle sig rimelig pisket til at slå FCN, og Esbjerg må føle sig meget presset til igen at slå Brøndby. Hvilket de begge selvfølgelig skal være meget, meget velkomne til. :)

Og Sønderjyske må også føle sig presset til at vinde deres kamp i dag, da det kan blive meget definerende for deres sæson. Lige nu har de 5 point til top 6, og 5 point ned til bundholdene. Så et nederlag i kampen i dag kan betyde at der kun er 2 point ned til bunden (og 8 point til top 6), imens en sejr kan betyde at der kun er 2 point til top 6 (og 8 point til bundholdene). En pointforskel på 8 point, må på nuværende tidspunkt siges at være en opdeling i top og bund, så de kan i dag finde ud af om de skal være et tophold eller et bundhold i denne sæson, jeg synes de skal acceptere at være bundhold.

Svar #438
Hobro FCN 2-2. Endnu et smukt resultat.

Svar #439
Lyngby OB 4-3 😁

Svar #440
Indtil videre har vi alene i runde 16 taget 3 point på OB og 2 point på Randers, AaB og FCN. Det bliver vist ikke meget bedre.

Svar #441
Yes, rigtig fine resultater indtil nu i runden. Så er vi a point med OB og har 2 point ned til Randers, 3 til AaB, 4 til Lyngby og 5 til FCN - og et hul på 8 til SønderjyskE og Horsens samt 12 point til øverste nedrykningsplads.

Helt ideelt var Lyngby-OB endt 3-3 uden Lyngbys scoring til sidst. Det havde slået et hul til Lyngby, som de nok ikke ville lukke igen, og vi havde stadig vundet to point på OB. Men også rigtig fint sådan her, for jeg tror stadig ikke, at Lyngby bliver nogen trussel hvad angår top-6. I hvert fald ikke for os.

SønderjyskE er smidt af ræset og må nu kigge nedad. Blandt de fire hold med et point mellem sig lever Lyngby og FCN vel endnu, men fortsætter vi de gode takter, kan vi nu sætte et af dem eller ligefrem begge to af på en runde.

Det er stadigvæk øjebliksbilleder, og de har før ændret sig hurtigt. Men det ser helt fornuftigt ud. Sjettepladsen går nu i 24 point for 16, præcis halvandet point pr. kamp og en prognose på 39 point efter 26 runder, hvis antallet af uafgjorte bliver ved at ligge så ualmindeligt lavt. Måske 38 eller endda kun 37, hvis det retter sig, og vi får flere uafgjorte.

39 bør række og vil allerede være et stort spring op fra alt, hvad vi tidligere har set. Så konservativt regnet mangler vi 13 point i de sidste 10 kampe - et pointsnit pænt under de 1,625 vi hidtil har præsteret, og vores forårsprogram er ret gunstigt. Det er svært at bevare pessimismen.

Svar #442
“In God we trust. Everyone else: Show data”.
- Michael Bloomberg, tidligere borgmester i New York

Vi har i snart nogle uger talt om de ualmindeligt få uafgjorte i denne sæson. Hvor usædvanligt er billedet egentlig? Her er andelen af uafgjorte lige nu i Superligaen, 1. division og 10 europæiske ligaer:

Norge 31,2 procent
Kroatien 27,4
England 26,9
Spanien 26,8
Frankrig 26,2
1. division 26,0
Sverige 25,0
Belgien 23,5
Tyskland 23,5
Italien 22,2
SUPERLIGA 18,9
Holland 18,1

Superligaen mangler lige knapt seks procentpoint uafgjorte kampe i forhold til gennemsnittet (24,64 procent).

Svar #443
Inde på tv har de endnu ikke opdaget at snittet nok kommer til at lige noget højere end normalt, men det kan selvfølgelig godt nå at falde lidt fra de 39 det stadig ligger til. Inden jul har vi to kampe mod hold der sandsynligvis ender over os og to kampe mod hold vi bør slutte over. Der skal ikke så meget til før vi kun henter 4 point i de kampe og så når vi godt nok de her 30 point og 1,5 i snit efter efteråret, men skal naturligvis også stadig lave 1,5 point i snit i forårets 6 kampe for at nå 39 point. Med andre ord, hvis det ender med et krav om 39 point er der stadig ikke plads til ret mange kiks.

I de sidste to kampe i grundspillet møder vi OB og AaB. Det kan blive vores redning at vi selv kan afgøre det i de kampe mod et par andre top-6-kandidater, men man kan håbe på at vi (mere eller mindre) allerede har kvalificeret os der.

Det ser naturligvis fornuftigt ud, men hvis vi nu lige kan tage to sejre mere inden jul begynder det virkelig at ligne noget...

Svar #444
Vi har i snart nogle uger talt om de ualmindeligt få uafgjorte i denne sæson. Hvor usædvanligt er billedet egentlig? Her er andelen af uafgjorte lige nu i Superligaen, 1. division og 10 europæiske ligaer:

Norge 31,2 procent
Kroatien 27,4
England 26,9
Spanien 26,8
Frankrig 26,2
1. division 26,0
Sverige 25,0
Belgien 23,5
Tyskland 23,5
Italien 22,2
SUPERLIGA 18,9
Holland 18,1
Lige ift til hvad top-6 vil kræve er det selvfølgelig afgørende hvor mange uafgjorte holdene omkring skillelinjen ender med - det ændrer ikke så meget hvis top- eller bundholdene spiller uafgjort indbyrdes - men det vil selvfølgelig være mærkeligt hvis det ikke også var en generel tendens. Listen der viser også at det i hvert fald ikke er helt almindeligt. Det vil være alt for bittert at lave 37-38 point og ikke komme med, men det kan sagtens komme til at ramme flere hold denne sæson.

Svar #445
FCM i gang med at klæde FCK af. Jeg er fan.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #446
Ståle gentager nok bare vi er et internasjonaaaal mandskap - og fcm et nationalt mandskab.
AGFs placering som nr 4-5 er flottere end når FCK vinder guld.
- vi vil tættere på...

Svar #448
Inde på tv har de endnu ikke opdaget at snittet nok kommer til at lige noget højere end normalt, men det kan selvfølgelig godt nå at falde lidt fra de 39 det stadig ligger til.

EDIT:

1 gang på de sidste 10 år har det krævet 39 point at komme i top 6 efter 26 runder, og aldrig i den nye struktur. 
Men lad os sige at det kræver 39, så mangler vi 13 point og har stadig 10 kampe at spille det hjem i. 30 point at spille om. Og det er jo altså hvis ingen går i stå. 

Og lur mig om ikke enten Randers, FCN, AaB eller OB kommer til at halte lidt bagefter på et tidspunkt. Traditionelt har 5.pladsen skulle have mange flere point end 6.pladsen. Og vi skal jo "bare" have den 6.plads i første omgang :D

Svar #449
1 gang på de sidste 10 år har det krævet 39 point at komme i top 6 efter 26 runder, og aldrig i den nye struktur. 
Men lad os sige at det kræver 39, så mangler vi 13 point og har stadig 10 kampe at spille det hjem i. 30 point at spille om. Og det er jo altså hvis ingen går i stå. 

Og lur mig om ikke enten Randers, FCN, AaB eller OB kommer til at halte lidt bagefter på et tidspunkt. Traditionelt har 5.pladsen skulle have mange flere point end 6.pladsen. Og vi skal jo "bare" have den 6.plads i første omgang  :D
Ja, udover de mange uafgjorte er problemet jo lidt at det er ret sjældent de hold vi kæmper med her taber til et bundhold. Hvis nu fx AaB kunne tabe hjemme til Horsens i næste runde ville det være endnu bedre end en uafgjort. Det kunne være fint hvis ligaen kunne knække lidt mellem 6. og 7. pladsen når vi bare er med i den øverste del.

Simple Audio Video Embedder