Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 47067 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #850

Jeg må indrømme, at jeg håber at Brøndby holder sig i top-6 henover de næste 6 kampe - gerne på bekostning af Randers. 
Jeg har i nogle år sat en 50'er på, at Brøndby skal rykke ned. Det er et hyggeligt lille spil, jeg nyder at kigge til, hver gang det sejler for dem som nu. Det giver mig 10.050 grunde til at ønske dem ned i 1. division eller det der er værre, foruden at det ville blive et underholdende forår at overvære fra sidelinjen.

Jeg forstår din pointe, men jeg ville fryde mig endnu mere over at se Brøndby rykke ned eller lave en Lyngby. De skal nok komme tilbage og blive irriterende igen på et tidspunkt, og så er det meget rart at kunne pege fingre af nogen, der har været ligeså dårlige som os selv, når det har været værst.

Svar #851

Jeg må indrømme, at jeg håber at Brøndby holder sig i top-6 henover de næste 6 kampe - gerne på bekostning af Randers.
Jeg har i nogle år sat en 50'er på, at Brøndby skal rykke ned. Det er et hyggeligt lille spil, jeg nyder at kigge til, hver gang det sejler for dem som nu. Det giver mig 10.050 grunde til at ønske dem ned i 1. division eller det der er værre, foruden at det ville blive et underholdende forår at overvære fra sidelinjen.

Jeg forstår din pointe, men jeg ville fryde mig endnu mere over at se Brøndby rykke ned eller lave en Lyngby. De skal nok komme tilbage og blive irriterende igen på et tidspunkt, og så er det meget rart at kunne pege fingre af nogen, der har været ligeså dårlige som os selv, når det har været værst.

Jeg er til gengæld så ondskabsfuld at jeg hellere ser dem danse omkring nedrykningsstregen, måske med et par op- og nedrykninger, inden det endeligt går helt galt. Så kan vi vel lige få rettet lidt op på statistikken imod dem, inklusiv et vist stort nederlag på hjemmebane.

Svar #852
@Winther‍ Jeg ser ikke det ene udelukke det andet 😇

Svar #853
Når vi har slået Rendos på søndag, har vi kun syv p til sølvmedaljen.
:)

Svar #854
Esbjergs sejr over Fck var den første (lille) overraskelse her i åbningsrunden.

Kommer der flere? Sidder og kigger på lidt odds og overvejer om der kan laves lidt mere sjov her i første runde.

Parentes angiver sidste 10 opgør:

OB-Bif sejr til odds 3,85 (2-3-5)
Sønderjyske-Hobro sejr til odds 4  eller uafgjort til 3,85 (3-4-3)
Silkeborg - Aab, hvor SIF står til odds 4, 85 (4-2-4)
Fcm-Lyngby hvor Lyngby står til odds 12 eller uafgjort til odds 6 (3-4-3)
Agf-Randers sejr til odds 4,15 eller uafgjort til 3,6 burde være oplagt selvom hjertet siger hjemmesejr til 1,95 (0-4-6)

Sidst men ikke mindst

Svar #855
Vi skal nok håbe, at Brentfor ikke rykker op i Premier League Dansk succes i England har skabt drømme – også i Superligaen - Sport

Hjælp til FCM?

»Når man har en ejer, der får en bedre økonomi ved at være i Premier League, så gør det måske, at han er klar til at tage nogle større risici med nogle investeringer i FC Midtjylland,« siger Brentford-sportsdirektør Rasmus Ankersen, der også er formand for FC Midtjylland.

Svar #856
Vi skal nok håbe, at Brentfor ikke rykker op i Premier League Dansk succes i England har skabt drømme – også i Superligaen - Sport

Hjælp til FCM?

»Når man har en ejer, der får en bedre økonomi ved at være i Premier League, så gør det måske, at han er klar til at tage nogle større risici med nogle investeringer i FC Midtjylland,« siger Brentford-sportsdirektør Rasmus Ankersen, der også er formand for FC Midtjylland.
Det er en låst artikel, men man kan nok gætte indholdet. Det vil selvfølgelig gøre det endnu sværere at komme helt op i toppen, men i øjeblikket vil det værste være hvis en af de mange klubber der har sat sig selv til salg kan finde en der vil smide en masse penge efter dem, især naturligvis hvis det er smarte penge, altså de kommer med know-how og indsigt i fodboldverdenen eller overlader det til andre. Ret beset skal vi nok stadig også selv derhen, en historie som den her indikerer jo meget godt hvorfor det bliver så svært at komme helt i toppen uden større investeringer udefra.

Svar #859
Ja de 17 tilskuere i Farum overlever nok.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #860
Hvis ellers man stadig er i tvivl, så er BIFs i øvrigt helt fortjente sejr over OB bevis nummer 5000 at det eneste som er givet i Superligaen, er at intet er givet.

"Vores" top 6 er på ingen måde sikker.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #861
Hvis ellers man stadig er i tvivl, så er BIFs i øvrigt helt fortjente sejr over OB bevis nummer 5000 at det eneste som er givet i Superligaen, er at intet er givet.

Men top 6 blev nu alligevel lidt lettere for AGF med det resultat, da OB jo nu er 9 point efter AGF, endda kun med 5 kampe tilbage for dem. De 9 point kan jo blive til 12 point hvis AGF vinder over Randers. 

OB møder Randers i næste uge, og de er mega pressede. Og Randers får måske en ubehagelig start pga. det. OB kan hente Randers i den kamp eller komme 6 point(!) efter dem.. 

Men som du siger, så er top 6 som helhed overhovedet ikke afgjort. Og selv Sønderjyske er lige nu 5 point fra top 6, her med en halv runde spillet. Men Lyngby kan jo slå FCM i morgen, og så vendes hele top 6 på hovedet igen :D

Svar #862

Nej - det er den desværre ikke og der skal ikke meget til at ændre kampene.

OB vs. BIF virkede noget hæmmet af vejret. Det var mere tjubang-fodbold end det var poleret - det har selvfølgelig også sin charme og der var "gang i den". BIF stillede med flere danske spillere end længe set - så det kan være de mener det denne gang.
EFB vs. FCK var også præget af vejret og igen er der ikke noget der er givet. EFB trak en sejr i en ellers elendig sæson - gad vide om de virkelig har fået hentet de rigtige spillere.

Har ikke set de andre kampe - har Glen fået styr på Sønderjyske eller?

Gad vide hvornår vi kan forvente at spille en udsat kamp - vi kan måske risikere, at en kamp mod Randers skal afgøre om vi kommer med i top 6? Det vil placere et vist pres på os fans - jeg håber ikke spillerne vil tage det på samme måde.

Svar #863

Men top 6 blev nu alligevel lidt lettere for AGF med det resultat, da OB jo nu er 9 point efter AGF, endda kun med 5 kampe tilbage for dem. De 9 point kan jo blive til 12 point hvis AGF vinder over Randers.

OB møder Randers i næste uge, og de er mega pressede. Og Randers får måske en ubehagelig start pga. det. OB kan hente Randers i den kamp eller komme 6 point(!) efter dem..

Men som du siger, så er top 6 som helhed overhovedet ikke afgjort. Og selv Sønderjyske er lige nu 5 point fra top 6, her med en halv runde spillet. Men Lyngby kan jo slå FCM i morgen, og så vendes hele top 6 på hovedet igen :D

Dagens aflyste kamp rammer Randers noget hårdere end det rammer AGF. Randers skal i næse runde møde OB, som nu allerede er i gang, det betyder noget at have spille den første kamp og banket rusten af, det er en fordel for OB. Vi skal møde Horsens i næste runde, Horsens fik også aflyst deres første kamp, så de er lige så rustne som vi er. FC Nordsjælland skal møde Sønderjyske i næste runde, der kan også være nogle premierenerver til forskel i starten af den kamp.

I en Superliga hvor det virkelig er de små detaljer der kan være afgørende for succes eller fiasko, så er det en væsentlig fordel at møde et andet hold der heller ikke har startet foråret op endnu, frem for et hold der allerede er igang.

Svar #864
Dagens aflyste kamp rammer Randers noget hårdere end det rammer AGF. Randers skal i næse runde møde OB, som nu allerede er i gang, det betyder noget at have spille den første kamp og banket rusten af, det er en fordel for OB. Vi skal møde Horsens i næste runde, Horsens fik også aflyst deres første kamp, så de er lige så rustne som vi er. FC Nordsjælland skal møde Sønderjyske i næste runde, der kan også være nogle premierenerver til forskel i starten af den kamp.

I en Superliga hvor det virkelig er de små detaljer der kan være afgørende for succes eller fiasko, så er det en væsentlig fordel at møde et andet hold der heller ikke har startet foråret op endnu, frem for et hold der allerede er igang.

@T-Knogle

Enig i at det er en fordel for AGF at Horsens også fik sin kamp udsat. Omvendt, så kunne Horsens med et nederlag imod FCN have udspillet sin rolle i kampen om top 6 endeligt og/eller tabt stort og have fået et gok i selvtilliden, hvem ved.

Men i forhold til OB vs Randers, så har Randers den fordel, at OB nu kommer maks presset til Randers ift at hente ind i top 6-ræset, mens Randers har en kamp i baghånden, hvilket jo havde været bedre end at tabe til AGF i Aarhus :D

Så altså der er intet der er ligeud det ene eller andet i den liga her :D 
Selv nederlag til FCK i Esbjerg åbner op for skøre muligheder om drømme for os om medaljer af sjove farver, haha! (tror ikke man finder mange der mener AGF har en reel chance/mulighed for andet end bronze selv hvis alt går godt :D

Svar #865
Så altså der er intet der er ligeud det ene eller andet i den liga her :D
Selv nederlag til FCK i Esbjerg åbner op for skøre muligheder om drømme for os om medaljer af sjove farver, haha! (tror ikke man finder mange der mener AGF har en reel chance/mulighed for andet end bronze selv hvis alt går godt :D

Nej sandsynligheden er ikke stor, men man skal dog huske at der er 16 kampe at indhente dem i, og jeg kan virkelig ikke fordrage når der bliver sagt at det er helt urealistisk, man skal altid gå efter muligheden også selvom den ikke er stor, det andet fører til skotske tilstande hvor alle andre hold en Rangers og Celtic ikke tror de kan opnå noget, og der er vi ikke i Superligaen, og det er værd at kæmpe for at det heller ikke sker. Lige nu er dette AGFs ansvar.

Svar #866
Nej sandsynligheden er ikke stor, men man skal dog huske at der er 16 kampe at indhente dem i, og jeg kan virkelig ikke fordrage når der bliver sagt at det er helt urealistisk, man skal altid gå efter muligheden også selvom den ikke er stor, det andet fører til skotske tilstande hvor alle andre hold en Rangers og Celtic ikke tror de kan opnå noget, og der er vi ikke i Superligaen, og det er værd at kæmpe for at det heller ikke sker. Lige nu er dette AGFs ansvar.
@T-Knogle‍ 

Jamen er meget enig. Dog vil jeg sige at det pga. strukturen giver 100% mening at konstatere at man er i top 6 før det giver mening at se på hvad 16 kampe kan gøre. For hvis de 10 bliver uden for top 6, så kan vi vinde alle 10 og stadig ikke hente FCK, hvilket du jo allerede godt ved. Men det er blot sådan en ting hvor jeg/sikkert flere jo godt er klar over, at det ikke er FCK vi umiddelbart kæmper med at måle os med. Vi skal i top 6, og vi skal se hvor godt vi kan gøre det der in en dødskamp med vores gamle rivaler fra Brøndby. Langt overvejende sandsynligt at det er sådan det bliver. Du får ikke noget i AGF til at sige, at vi ikke kommer til at kæmpe enhver kamp for at vinde. Men du får sgu ikke David til at svare på spørgsmålet om, hvorvidt AGF har en chance for at hente FCK.

Eller måske han ville sige: "jamen der er en chance for alt, men for os handler det om at tage en kampe af gangen". Og det har jeg det personligt skide godt med. Og jeg har personligt fokus et helt andet sted end FCK lige nu. Det kan ikke være AGFs ansvar hvorvidt der bliver skotske tendenser i en liga hvor vi ikke har været i top 3 i 20+ år. Så jeg synes godt vi kan vente med at påtage os det ansvar til vi rent faktisk er i medaljespillet og evt. har halet lidt ind på FCK. 

Svar #868
Det er heldigvis kun i meget, meget usandsynlige tilfælde relevant for AGF, men for mange hold så bliver det meget hurtigt ikke kun et spørgsmål om at nå top 6, men også om undgå nedrykning. Mindst ét af de hold, der lige nu har mindst 25 point, vil jo ende i to direkte kampe om nedrykning.

Pt. ligner det et opgør med et forstærket Esbjerg-hold, der vandt bronze sidste år og som startede foråret med at slå FCK. Hvis ikke Esbjerg, så bliver det (nok) to kampe mod Hobro, der altså ikke taber ret mange kampe. Ingen af de to alternativer lyder særligt spændende.

OB sluttede efteråret med at gå i stå. Hvis de starter foråret med to nederlag, så må der virkeligt begynde at være pres rundt omkring i klubben (hvis resultaterne flasker sig særligt uheldigt, så kan de også ligge nummer 11 efter næste weekend), og mon ikke der kommer en diskussion af det fornuftige i at sælge Kadri nu og satse på forstærkninger fra sommer. Hvis det var AGF, der var i samme position, så ville der eddermame blive sparket op under fan- og presse-presset, især hvis man ender i vigtige kampe (nedrykningsspil eller endda playoff-kampe) mod Sabbis Hobro og Anders K. Jacobsen og Eskesens Sønderjyske. Nå, forhåbentligt tager de ét point i Randers.

Vinterhumøret har sikkert også været højt i Lyngby, men nedrykning må altså stadigt være et større tema end top 6 (i særdeleshed efter et forventet nederlag i aften). De er trods alt også kun tre point over 11.-pladsen og næppe jublet over Sønderjyskes sejr.

Svar #869

Plus at Amini, Bundu og Jon får mere tid til at blive 100% klar.

Svar #870

Jeg synes egentlig at weekendens kampe - eller specifikt kampen OB-Brøndby gav os noget mere afklaring. Brøndby er nu også i praksis sikker på top-6 (jeg ved godt at matematik og især følelser siger noget andet) og OB er ekstremt presset. De skal vel nærmest have 3 point i Randers på søndag og med et nederlag vil jeg kalde dem ude af kampen. Uafgjort vil presse dem yderligere, men omvendt være her resultat Randers godt kan bruge, så det bliver svært for OB.

Med mindre Lyngby laver et chokresultat i Herning i aften, så ligner det at Aab, Randers og FCN spiller om to pladser i top-6.

Svar #871
Med mindre Lyngby laver et chokresultat i Herning i aften, så ligner det at Aab, Randers og FCN spiller om to pladser i top-6.
Tror du glemmer Horsens. De kan efter denne runde være på 28 point :D Ej dem tror jeg nu heller ikke på. Der er sgu gået for meget af luften ud af dem virker det til. Men i den danske superliga kan man aldrig udelukke det. 

Men mest sandsynligt, så er der et felt på 4 hold som er gode nok til, at de skal lave 2-3 sejre i de sidste 5-6 kampe for at komme med.
1: AaB og Randers.

Og så er der et lille felt af klubber som skal lave minimum 3 sejre, og imod de rigtige modstandere, hvor OB har en kamp færre:
2: FCN, OB, Lyngby

Og så er der det matematiske outsider-feltet som stadig har en mulighed for at nå det i teorien, såfremt OB, FCN og enten Randers eller AaB går helt i stå, og holdet selv kan lave 4-5 sejre i de sidste kampe. Horsens med 6 kampe endnu:
3: Sønderjyske og Horsens.

Og det mest spændende ved næste runde er, at OB møder Randers, Sønderjyske møder FCN, og AaB møder Brøndby. Så vi får virkelig mange svar. Vi møder selv Horsens, så kan stemple dem ude selv. Derudover er det en "træls" runde hvor FCM og FCK møder bundhold som vi ikke har brug for at de tager point fra. Det viste Esbjerg selvfølgelig at det ikke er givet uanset hvad :D 

Men FCK mangler stadig at møde AaB, Lyngby og Randers fra top 6-feltet i de sidste 5 kampe, så der bliver smæk på.
Og FCM mangler at møde Randers og FCN (+SøE/ACH)

Simple Audio Video Embedder