Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 2095 gange) forrige emne - næste emne

Superligaen 2019/2020

Nå, Vendsyssel rykker ud af Superligaen, da returkampen endte 2-2, efter 2-1 til Lyngby i første kamp. Lyngby rykker op sammen med Silkeborg. Om lidt starter Viborg mod Hobro, og Hobro er foran 1-0 fra første kamp.

Ved ikke om der kommer en mere officiel tråd for den nye sæson, men altså her kan vi lige momentarisk flette lidt snak sammen omkring de forskellige op/nedrykninger.

Tillykke til SIF og Lyngby indtil videre.

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #1
Hobro foran med to nu - og tre mål samlet. Så de står også foran en ny sæson i suppen

Svar #2
Jeg tænker, at det var udmærket at bytte Vendsyssel ud med Lyngby. Lyngby er trods alt en stor traditionsklub. Jeg håber bare ikke, at vi skal opleve det samme bøvl med konkurstrussel igen. Det er faktisk imponerende at de er rykket op, når man tænker på at de havde Strudal som træner fra sæsonstarten.

Viborg er selvfølgelig også en større klub end Hobro, men jeg vil egentlig gerne beholde Hobro, for vi har efterhånden et godt tag på dem. Men Hobro bliver da nok storfavoritter til at tage en af de tre nedrykningspladser næste år.

Svar #3
Fint at slippe af med Vendsyssel, der voldte os problemer, og som vi kun fik to gange uafgjort imod. Lyngby kender David ud og ind, og dem bør vi ret beset gøre rent bord imod. Tror heller ikke det er dumt for os, at Hobro bliver i ligaen. Dem har vi haft et helt fint tag på de sidste par år.

Begge oprykkerne og Hobro får det svært. SIF står nok bedst rustet.

Svar #4
Farvel til Viborg, Hobro napper en sæson mere med en 2-0 sejr.

Svar #5
Ethvert hold som ikke kan komme i top 6 i kommende sæson, da er alle de hold seriøse bejlere til de 3 nedrykningspladser i superliga sæsonen 2019-20. Af de hold som ikke kommer i top 6, isåfald er nedrykningsprocenten på 37½%. Av min arm!!!

Kære AGF, top 6 er kravet...næst'år !
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #7
VIDEO - Vendsyssel-anfører afslører internt kaos: Der er truffet så mange...

wow.... Alexander Juel var sateme sur efter de rykkede ud, og han var sgu ikke tilfreds med at træneren blev fyret lige inden playoff.

Den måde han sparker mod beslutningstagerne, så lyder han som en mand på vej væk.
Det er da også noget af det mest amatøragtige der er set i Superligaen.
Hvis de troede at det ville ændre noget at skifte træner inden de to kval kampe, så er man da mere blåøjet end tilladt
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #8
Det er da også noget af det mest amatøragtige der er set i Superligaen.
Hvis de troede at det ville ændre noget at skifte træner inden de to kval kampe, så er man da mere blåøjet end tilladt
 Altså til det gode, ja. AJA har jo nok en pointe i, at det at de "ændrede noget" jo faktisk netop var grunden til at de fejlede. Lidt vild udmelding.

Svar #9
Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to og i lyset af AJA’s kommentar kan man spekulere over om ikke de også havde haft en bedre chance mod den anden VFF. Nu blev Hobro så det kun andet Superligahold til at vinde playoffkampene og det betyder jo på sin vis, at det reelt ikke bliver ekstremt meget farligere at ende i bunden næste sæson selvom man ikke får de ekstra chancer, men det er godt nok en grim sæson at skulle spille førstedivision hvis man har ambitioner om at rykke op.

Svar #10

Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to
Lyngby har været det bedste hold i 1. division i foråret og vel faktisk siden de fyrede Strudal. Det var ikke specielt nogen overraskelse, at de slog Vendsyssel. Men selvfølgelig ærgerligt for vendelboerne, at de skulle rende ind i dem. De to hold mødtes jo sjovt nok også i den kamp sidste år, hvor Vendsyssel også rykkede op via en 3. plads fra baghjul (hvor de passerede Viborg til slut).

Svar #11

Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to
Lyngby har været det bedste hold i 1. division i foråret og vel faktisk siden de fyrede Strudal. Det var ikke specielt nogen overraskelse, at de slog Vendsyssel. Men selvfølgelig ærgerligt for vendelboerne, at de skulle rende ind i dem. De to hold mødtes jo sjovt nok også i den kamp sidste år, hvor Vendsyssel også rykkede op via en 3. plads fra baghjul (hvor de passerede Viborg til slut).
Tja, de har da godt nok haft momentum i foråret og førstedivisionsholdene har det med at vinde playoff, som det også skete i deres opgør sidste sæson. Det kan også godt være meget af elendigheden kan tilskrives Strudal, der bestemt ikke fremstår som den allerskarpeste. Generelt har det været ret lige og oprykningen har faktisk været rimelig billigt til salg, men det har så også åbnet for den mulighed at man kunne komme op med en stærk slutspurt.

Hvis Lyngby faktisk er oppe på det niveau igen kan både de og Silkeborg godt blande sig i midterfeltet næste sæson og så kan der være et af de mere etablerede hold der pludselig ender med at måtte en tur ned. Den øgede nervøsitet der kan opstå fordi man ikke får de samme ekstra chancer til sidst kan nok føre til lidt panik og trænerfyringer.

Svar #12
Nu er man altid tilbøjelig til - jeg er i hvert fald - at vurdere styrkeforholdet i næste sæson ud fra den sæson, der lige er slut. Man fejlvurderer altid 1-2 hold, der overrasker, henholdsvis underpræsterer. Hvem havde set Esbjerg tage bronze eller Lyngby før dem? Eller SønderjyskEs sølv? Der var også den sæson, hvor både AaB og Brøndby var lige ved at ryge ned.

Men med det forbehold tror jeg på det her styrkeforhold, i hvert fald lige nu. Vinduet kan godt flytte noget - for vores eget vedkommende hvor højt vi kommer til at ligge i et midterfelt, der meget vel kan blive tæt endnu en gang: Der er efter min vurdering tre pladser i top-6 at spille om.

GULDKAMPEN
FC København, FC Midtjylland

MEGET STOR TOP-6 CHANCE
OB

SUBTOP / MIDTERFELT
AGF, Brøndby, FC Nordsjælland, Esbjerg, Randers, AaB

BUNDKAMPEN
Silkeborg, SønderjyskE, Lyngby, Horsens, Hobro

Størst sandsynlighed for fejlskud:
Brøndby, Silkeborg, SønderjyskE, måske Lyngby (undervurderet)
Brøndby (!), Esbjerg, AaB (overvurderet)

Brøndby er virkelig, virkelig svære at sige noget fornuftigt om endnu. De kommer til at skifte ret meget ud, men nok ikke sælge så meget, som det først så ud til, at de skulle (de har nedjusteret fra et salgskrav på 40+ millioner). De får ny træner, og de skal spille flere unge ind. Altsammen i en klub, hvor presset er mindst lige så stort som hos os. Det er helt umuligt at sige, om hele den pakke ender som fugl eller fisk.

Svar #13
Nu er man altid tilbøjelig til - jeg er i hvert fald - at vurdere styrkeforholdet i næste sæson ud fra den sæson, der lige er slut. Man fejlvurderer altid 1-2 hold, der overrasker, henholdsvis underpræsterer. Hvem havde set Esbjerg tage bronze eller Lyngby før dem? Eller SønderjyskEs sølv? Der var også den sæson, hvor både AaB og Brøndby var lige ved at ryge ned.

Men med det forbehold tror jeg på det her styrkeforhold, i hvert fald lige nu. Vinduet kan godt flytte noget - for vores eget vedkommende hvor højt vi kommer til at ligge i et midterfelt, der meget vel kan blive tæt endnu en gang: Der er efter min vurdering tre pladser i top-6 at spille om.

GULDKAMPEN
FC København, FC Midtjylland

MEGET STOR TOP-6 CHANCE
OB

SUBTOP / MIDTERFELT
AGF, Brøndby, FC Nordsjælland, Esbjerg, Randers, AaB

BUNDKAMPEN
Silkeborg, SønderjyskE, Lyngby, Horsens, Hobro

Størst sandsynlighed for fejlskud:
Brøndby, Silkeborg, SønderjyskE, måske Lyngby (undervurderet)
Brøndby (!), Esbjerg, AaB (overvurderet)

Brøndby er virkelig, virkelig svære at sige noget fornuftigt om endnu. De kommer til at skifte ret meget ud, men nok ikke sælge så meget, som det først så ud til, at de skulle (de har nedjusteret fra et salgskrav på 40+ millioner). De får ny træner, og de skal spille flere unge ind. Altsammen i en klub, hvor presset er mindst lige så stort som hos os. Det er helt umuligt at sige, om hele den pakke ender som fugl eller fisk.

Ja, der er 2-3 hold, som virkeligt er svære at spå om. BIF kan som du nævner virkeligt både blive fugl eller fisk og personligt tror jeg FCN får en ret svær sæson. De mister givetvis Andreas Skov Olsen og måske et par stykker til. Og det er jo ikke deres politik at købe stor forstærkninger. Så uden Hjulmand og et par af deres bedste spillere tror jeg magien er forsvundet. Og kommer så ungt et hold først ud i en nedrykningskamp kan det blive rigtigt grimt.

Til gengæld tror jeg Sønderjyske bliver ret stabile. Desuagtet Glenns manglende succes hos os, så er han en dygtig træner og de har allerede været aktive på transfermarkedet. Så jeg kan ikke se dem for alvor komme i problemer.

Og Esbjerg ville ikke være den første klub der kommer i store problemer efter en overraskende god 1. sæson i superligaen. Jeg tror de får det svært og kommer til at kæmpe i bunden. Men vi kommer til at være meget klogere når diverse transfers begynder at komme ind - der er mange klubber hvor der kan ske en del (herunder ikke mindst i AGF).

Svar #14
Nogen der ved mere om hele det der 3F show? Med mange flere billetter osv til samtlige kampe næste år.

Simple Audio Video Embedder