Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 14417 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #50
Er det bare mig, eller begynder det lidt at krakelere for FCN?

CV stopper i FC Nordsjælland

Svar #52
Hvis der stadig er nogen der kalder os Galehuset, sååååå.... 🤔

Svar #53
Hvis ikke det var fordi det sikkert er en god beslutning, så ville jeg da sige at det virkelig sejler i Brøndby. Gad vide, om de så også skifter træner lige om lidt...

Svar #54
Hvis ikke det var fordi det sikkert er en god beslutning, så ville jeg da sige at det virkelig sejler i Brøndby. Gad vide, om de så også skifter træner lige om lidt...
Ja det må virkeligt være fedt at være Niels Frederiksen...

Svar #55
Pis også. Jeg nåede lige at tænke at det eneste meningsfulde i den sammenhæng er et skifte til en dansk klub (ellers ville afgangen være mindre dramatisk). Og det er nok kun FCK, BIF og FCM, der er relevante, så jeg var nået til Brøndby inden det blev offentliggjort.

Men nu er der ikke meget nyhedsværdi i den analyse ... Der nok heller ikke var noget særligt

Svar #56
Det er latterlig lidt snor at give Sand og viser at det sejler temmelig meget i klubben, men så er Carsten V. Jensen nok også den rigtige at hive ind. Det er en klar opgradering på posten, ikke mindst når der skal satses mere på talenter. Det skal dog nok ikke være en kopi af FCN, så helhjertet et sats kan give problemer når tålmodigheden og presset er et helt andet. CV har dog også erfaringen fra FCK, så det ligner et godt valg for dem.

Det bliver interessant at se med FCN - de har stadig en del midler at gøre med, men hvor stærkt er konceptet efter udskiftning af først Hjulmand (som BIF også gerne havde hentet) og nu CV?

Svar #57
Det er latterlig lidt snor at give Sand og viser at det sejler temmelig meget i klubben, men så er Carsten V. Jensen nok også den rigtige at hive ind. Det er en klar opgradering på posten, ikke mindst når der skal satses mere på talenter.
Umiddelbart virker det som det rigtige at gøre - bortset fra, hvorfor skulle Sand så have et halvt år på posten. Men nu er Carsten vel heller ikke præsenteret endnu og Sand er heller ikke fyret/degraderet.
Lyder på EB som om de har hygget sig med interview af Sand samtidig med der gik nyheder ud om Carsten v. Jensen Kaos på Vestegnen: Brøndby taget med bukserne nede – Ekstra Bladet

Det bliver også spændende med Niels Frederiksen -han vil som så mange andre gerne have presset i en storklub Brøndby-træner melder klart ud: Skifter ud i truppen – Ekstra Bladet
Der vil altid være et stort pres i Brøndby. Og det er derfor jeg er her. Det pres kunne jeg da godt savne i mine tidligere jobs i både Lyngby, Esbjerg og på U21-landsholdet.

Svar #58
@Steen - tænkt det samme, både med Hjulmand, CV og helt vildt mange spillersalg ... det er jo en kæmpe svingdør.... en produktionsvirksomhed som den gamle fcm-chef Jens Ørgaard kaldte FCM.

Svar #59
Skov Olsen på vej til Bologna
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #60
Nye regler i superligaen fra nu af....!

Som eksempel kommer der en reglen om at der nu ingen modspillere må være i muren!! De skal minimum være 1 meter fra! Vildt hvis man skal have så store regelforskelle ift internationale kampe. Men det har hele tiden været sådan, og med små og lidt større forskelle. 

Men der er en del ændringer som er gode at få med. Eksempelvis den om, at man skal lade sig udskifte ved nærmest streg HVER GANG (dejligt)
https://www.facebook.com/jyskfodbold/videos/vb.112377008775968/2244530768917789/?type=2&theater

Svar #61
Mht udskiftningsregel kommer vi jo bare til at se spillerne søge mod midtercirklen også det sædvanlige "nøjhvorerjegdødtrætogaltsåskadetsåjeggårudislowmotion"- lunten.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #62
Mht udskiftningsregel kommer vi jo bare til at se spillerne søge mod midtercirklen også det sædvanlige "nøjhvorerjegdødtrætogaltsåskadetsåjeggårudislowmotion"- lunten.
 Ha ha ja, lige indtil den første får gult kort for at gøre det med vilje (ifølge dommeren), og får et gult kort, og fordi spilleren havde gult i forvejen, kommer den nye spiller ikke på banen. Det lyder som det AGF skal igennem med en Bundu eller andre AGF'ere i hvert fald et par gange :D

Svar #63
Danske spil har odds 1,65 på at AGF kommer i top 6. Og så siger man at det er AGFs fans der er naive, fantaster, og overoptimistiske... 

Her sidder vi og frygter at vi skal gardere os imod nedrykning hvis Backmann er skadet, og at en sæson med Whalley måske er en falliterklæring, og så kører omverdenen det pis... Og står iøvrigt klar til at smadre os i hovedet hvis det glipper!

Svar #64
Brøndby hentede Ole Palmå tilbage fra FCN for et år eller to siden, og i dag er han så blevet forfremmet til adm. Direktør, som han også var i FCN, derudover har de hentet Carsten V. Jensen og prøvede også at hente Hjulmand. Det kunne godt tyde på at Brøndby har købt ind i FCNs koncept 100% og nu vil prøve at kopiere det i størst muligt omfang. Der kan gå lang tid før de kommer til at lykkedes med det, men så kan det til gengæld også blive interessant.

Edit: jeg tænker i øvrigt at BIFs kommende strategi er meget identisk med det man allerede er i fuld gang med i AGF.
  • Minimum 60% af spillerne i A-truppen skal på sigt være fra Danmark og de øvrige nordiske lande.
  • På sigt skal 6-8 pladser i A-truppen reserveres til Masterclass-spillere.
  • Der skal altid være danske spillere i startopstillingen.
  • Gennemsnitsalderen i A-truppen skal altid være under 25 år.
  • I 2021 ønsker vi, at 20% af alle spilleminutter i Superligaen og Pokalturneringen vil være med Masterclass-spillere.
  • Brøndby ønsker så vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 år.

Svar #65
Brøndby hentede Ole Palmå tilbage fra FCN for et år eller to siden, og i dag er han så blevet forfremmet til adm. Direktør, som han også var i FCN, derudover har de hentet Carsten V. Jensen og prøvede også at hente Hjulmand. Det kunne godt tyde på at Brøndby har købt ind i FCNs koncept 100% og nu vil prøve at kopiere det i størst muligt omfang. Der kan gå lang tid før de kommer til at lykkedes med det, men så kan det til gengæld også blive interessant.
Men har Jan Bech tålmodigheden? Det virker mere som et galehus.

Ebbe Sand fik kun et halvt år til at vise om han var manden - der må have været nogle skæverter internt, hvis man bedømmer ham allerede nu. Han tiltrådte i januar og var vel efterladt med det som Troels Bech havde forberedt. Derudover var han nødt til at fyre en træner og skaffe en ny men han har selvfølgelig haft det her vindue at arbejde med men der har Fck jo støvsuget talenterne i FCN.

Btw. - jeg syntes deres strategi virker fint formuleret men er spændt på om tålmodigheden rækker. Det er principielt den tilgang jeg håber AGF med tiden kan få til truppen men det kræver stadig stor udvikling af koncepterne.

Hvis tålmodigheden rækker, tror jeg de har fået skabt et godt hold i CV og Niels - medmindre de støder på for stor modstand i baglandet pga. deres håndtering af et gammelt koryfæ. Det er lige før jeg tror BIF har haft flere direktører end GF de sidste 10 år Brøndby erstatter Ebbe Sand med Carsten V. Jensen - Brøndby - Superliga -...
Det er tiende gang, Brøndby skifter administrerende direktør, siden Per Bjerregaard forlod posten i 2007. Ole Palmå sætter sig i chefstolen for tredje gang, han sad der også i 2007-2008 og igen i 2010.

Svar #66

Edit: jeg tænker i øvrigt at BIFs kommende strategi er meget identisk med det man allerede er i fuld gang med i AGF.
  • Minimum 60% af spillerne i A-truppen skal på sigt være fra Danmark og de øvrige nordiske lande.
  • På sigt skal 6-8 pladser i A-truppen reserveres til Masterclass-spillere.
  • Der skal altid være danske spillere i startopstillingen.
  • Gennemsnitsalderen i A-truppen skal altid være under 25 år.
  • I 2021 ønsker vi, at 20% af alle spilleminutter i Superligaen og Pokalturneringen vil være med Masterclass-spillere.
  • Brøndby ønsker så vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 år.

Taget fra bold.dk forum

Nuværende trup:

Gennemsnitsalder: 24
Procentvis af spillere fra nordiske lande (DK, SV, FIN, IS): 69%
Masterclass spillere: 7

Så var det ikke så svært alligevel..
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #67
Der er nok mange der har skelet til FCN og tænkt de gerne vil kopiere udvikling af en masse talenter, der sælges for store beløb. De mål Brøndby opstiller er langt fra det FCN gør, men jeg tror heller ikke de kan kopiere deres koncept fuldstændig. Der er stor konkurrence, FCN selv forsvinder jo heller ikke lige og de har også deres akademi i Ghana. Et væsentligst aspekt for FCN er også at de har råd til tålmodighed, både økonomisk og sportsligt. Brøndby har de økonomiske midler, men det er meget sværere at gå all-in på talentudvikling, der gør det svært at komme helt op i toppen, men også fører til en del mellemsæsoner. De mål de opstiller, som ligner det alle andre gør, indikerer nok også, at der måske nok skal udvikles nogle talenter, men det store checkhæfte kommer stadig ud til nogle etablerede spillere. De har sikkert hentet en rigtig god sportschef til den strategi, men FCN's talentudvikling er kun en del af det, hans erfaring fra FCK er nok næsten vigtigere for dem. Det er dog stadig ikke givet det lykkes og det kan tage en del tid før de ikke er afhængige af Jan Bechs checkhæfte. Med lidt held mister de tålmodigheden igen i mellemtiden :)

Svar #69
Klubberne er blevet bedt om at komme med en målsætning for sæsonen. FCK og FCM har mesterskabet og BIF medalje. Kun fire øvrige har top 6: OB, FCN, AaB og AGF. Resten overlevelse. Ligner det sædvanlige forskræp.
Et par eksperter er enige om nedrykkere: Hobro, Lyngby og Horsens. Men Bo plejer jo at snyde dem.

Svar #70
Skulle vi ikke lige køre en runde med sæsonforudsigelser?

Jeg begår totalt hybris og Spår AGF en supersæson, mens EfB rammer sæson 2, AaB falder fra hinanden og BIF med NF har valgt en træner med forkert personlighed og en taktisk tilgang, der ikke matcher materialet. Hobro har givet op på forhånd og sælger ud af alt kvalitet. Der er altid et par positive overraskelser - og der sætter jeg OB ind trods tab af nøglespillere, samt Sønderjyske med gode indkøb

Mit bud:
1 FCK
2 FCM
3 OB
4 AGF
5 SJE
6 RFC
7 BIF
8 FCN
9 EfB
10 LBK
11 SIF
12 AaB
13 ACH
14 HIK

Svar #71
Jeg synes det er en meget svær opgave at gætte stillingen nu. Dertil er der for længe til at transfervinduet lukker. Det kræver ikke den store spådomskunst at forudsige, at FCK og FCM slutter i top-2, eller at Hobro og de to oprykkere får det svært. Men derudover synes jeg at det meste kan ske. Jeg forventer at se Brøndby i top-6, mens vi selv kommer til at hænge nede på 7.-10. pladsen det meste af sæsonen, med mindre vi forstærker os markant.

Svar #72
Ja, det er svært at sige inden transfervinduet lukker og til den tid har vi selvfølgelig også allerede nogle indikationer fra de første kampe. Det bliver sikkert tæt omkring top-6 igen, men jeg mener vi er bedre stillet end sidste år, især hvis vi løser et muligt målmandsproblem. PC har nok også øje på andre mulige forstærkninger sidst i vinduet - men vi kan måske også stadig risikere afgange.

Ser man på to af de klubber der kom i top-6 sidste år er det interessant hvor meget Grytebusts afgang fra OB kommer til at betyde. Umiddelbart erstatter de ham med en meget ung keeper, som sikkert er talentfuld, men alt andet lige bør koste nogle point ifht Grytebust. FCN er også et spørgsmål. De sælger nogle profiler, men har hidtil været gode til at erstatte dem. De fik dog ikke ret mange point i slutspillet og spørgsmålet er om Hjulmand er den profil de ikke uden videre kunne erstatte. Ingen af sidste års 3-6 kan føle sig sikre igen i år.

Svar #73
Jeg ville egentlig også have udfordret den opfattelse at FCK bliver mester igen i år, indtil jeg såFCMs kamp i går mod Esbjerg. FCK har mistet spillere på betydelige positioner, og samtidig er Boilesen ude det meste af sæsonen. Det betyder at de har en ny målmand, en ny i det centrale forsvar og en ny på VB. De kan selvfølgelig spille med ham der Papapappap sammen med Bjelland, men det ville nok ikke være det naturlige 1. Valg i sidste sæson. Så defensiven er helt sikkert svækket i hvertfald i starten af sæsonen, desuden er der 2 helt nye målmænd og den centrale midtbane er næppe heller identisk med sidste sæson.

Det ville umiddelbart betyde at FCM ville kunne snige sig foran FCK i år, hvis ikke det var fordi Jakob Poulsen tilsyneladende har vist svaghedstegn i opstarten og de er meget afhængige af ham som omdrejningspunkt. Så FCK bliver nok mestre igen i år på trods af alle udskiftningerne, jeg ser ikke nogen udfordrer til top 2.

OB var stærke det meste af sidste sæson, og selv uden de ekstra point som Grytebust hentede, vil de komme i top 6 uden problemer. AaB vil derimod ikke få det nemt, de kommer tilsyneladende svækket ud af transfervinduet, og har ikke penge til at hente forstærkninger, så deres top 6 er længere væk end i sidste sæson. Brøndby får et chok og der vil blive talt fyring af træneren allerede i efterårs sæsonen, men de kommer til lige akkurat at klemme sig med i top 6 via nogle meget kontroversielle dommerkendelser i slutningen af grundspillet.

FCN er svækket markant, de mangler deres træner, deres bedste centrale forsvarsspiller, bedste højre og venstre back og ser ud til også at mangle ca 20 mål i offensiven med det kommende salg af Skov-Olsen. Det kunne løses med markante nyindkøb, hvis ikke de også lige havde skilt sig af med deres sportschef!! Så de er ude af min top 6. Esbjerg ville også trodse alt logik hvis de kom i top 6 igen i denne sæson. De præsterede umiddelbart noget over evne i sidste sæson, nok også fordi deres modstander undervurderede dem lidt. De har desuden mistet to stærke lejesvende på kanterne, og skal spille europæiske kampe, så de er nok også ude af spillet.

Det giver plads til et par nye kandidater, og her er AGF bestemt en kandidat. I sidste sæson forsvandt top 6 fordi der, i en del af sæsonen, blev spillet uden angriber, og med en målmand der ikke var klar til Superligaen endnu. Det kommer ikke til at ske i den nye sæson. Dels er der nu 3 spillere til pladsen i front, og dels er Whalley mere parat nu, selvom en ny målmand nok kommer til at spille de fleste kampe.

Så ville jeg også tage Sønderjyske med i top 6, hvis ikke det var fordi de har Glen Riddersholm som træner, og ham her jeg godtnok ikke meget fidus til. Jeg tror mere på en overraskelse på den sidste plads i top 6:

1. FCK
2. FCM
3. OB
4. AGF
5. Silkeborg (Randers)??
6. Brøndby
.
.
.
12. Hobro
13. Lyngby
14. Horsens

Edit: Det kunne også være Randers der tager pladsen fra Silkeborg

Svar #74
Vores kampe mod FCK og FCM meget tidligt på sæsonen ser ikke helt så uheldssvangre ud, som de første gjorde. Som T-Knogle også er inde på, kommer FCK til at spille med ny målmand, ny CB og ny VB, sandsynligvis Grytebust, Nelsson og Bengtsson. Ikke dårlige spillere, men kontinuiteten er brudt, og sammenspillet vil ikke være på plads, når vi har dem.

Så jeg synes, at vi skal udfordre dem og sætte den nye bagkæde mest muligt under pres. Både Bundu og Lunding vil kunne køre rundt med Bengtsson, som FCK’s fans heller ikke er fuldt trygge ved, og centralt skal vi også lægge pres på Bjelland og Nelsson (bliver det jo nok -Stage spillede CB i deres sidste testkamp).

FCM imponerede heller ikke mod EfB i går. De fik store chancer imod sig, EfB fik et mål annulleret og havde også overtag i spillet efter pausen. Helt fremme skal den nye brasilianer Junior Brumado gøre det væsentligt bedre i de kommende kampe, hvis vi også skal få ham at se, ellers bliver det nok Onuachu igen. FCM’s bagkæde er intakt, men de er ved at spille 3-4 nye ind, og det overbeviste de ikke med i går. Vi er ikke uden chancer i nogen af de to FC-kampe, og det kan godt blive en gave at have dem så tidligt på sæsonen.

+ + +

Update: Bjelland (mindre skade) og Peter Ankersen (på vej væk) er heller ikke med i FCK’s trup mod OB. Nu snakker vi et forsvar, der er nykonstrueret på alle fire pladser + ny målmand bag dem. Også OB-træner Jakob Michelsen ser det som en fordel at have FCK tidligt. Vi skal frem over isen mod dem i en grad, vi måske aldrig før har prøvet i Parken.

Svar #75
Til gengæld kan det måske vise sig lidt uheldigt at møde Hobro tidligt, hvis de senere i vinduet sælger en to-tre af deres profiler.

Svar #76
Til gengæld kan det måske vise sig lidt uheldigt at møde Hobro tidligt, hvis de senere i vinduet sælger en to-tre af deres profiler.

Har de andre profiler tilbage end mål pål?

Svar #77
Sabbi, Babayan. Begge rygtet til større klubber. Offensiven er komplet...

Svar #78

Har de andre profiler tilbage end mål pål?
Ja, de tre jeg havde i tankerne var netop Kirkevold og se to mph nævner, Sabbi og Babayan.

Sabbi er som bekendt også rygtet hertil. Jeg ved ikke om der helt giver mening, måske var det som en anden mulighed end Helenius, selvom de ikke lige er samme type. Sabbi kan ellers på en god dag gøre ondt på alle hold.

Svar #79
Sådan mener jeg ikke man kan sætte det op, for selvfølgelig kan de også få nogle forstærkninger der gør en forskel med det samme.
For selvfølgelig skal de have erstatninger hvis de sælger/mister 5-6 fra startopstillingen, det bliver nok en god blanding af lottokuponer, men de har tidligere være gode til at få gevinst på sådanne..

Svar #80
Sådan mener jeg ikke man kan sætte det op, for selvfølgelig kan de også få nogle forstærkninger der gør en forskel med det samme.
For selvfølgelig skal de have erstatninger hvis de sælger/mister 5-6 fra startopstillingen, det bliver nok en god blanding af lottokuponer, men de har tidligere være gode til at få gevinst på sådanne..
Der virker meget usandsynligt for mig, at Hobro skulle kunne sælge 2-3 profiler og straks ansætte andre spillere der præsterer lige så godt. Man kunne forestille sig de lagde lidt til side til en mulig nedrykning, men de vil under alle omstændigheder virkelig skulle finde noget overset guld - de skal jo være så gode, at det kompenserer for  manglende træning og sammenspil med holdet. I allerbedste fald er det kompenseret engang i efteråret, så det kan måske også være skidt at møde dem på en knoldet bane i december. Hvis de altså overhovedet sælger de spillere.

Svar #81
Der virker meget usandsynligt for mig, at Hobro skulle kunne sælge 2-3 profiler og straks ansætte andre spillere der præsterer lige så godt. Man kunne forestille sig de lagde lidt til side til en mulig nedrykning, men de vil under alle omstændigheder virkelig skulle finde noget overset guld - de skal jo være så gode, at det kompenserer for  manglende træning og sammenspil med holdet. I allerbedste fald er det kompenseret engang i efteråret, så det kan måske også være skidt at møde dem på en knoldet bane i december. Hvis de altså overhovedet sælger de spillere.

Det syntes jeg nu de har været ganske gode til tidligere, så mon ikke de får et par profiler ud af ingenting igen?

Jeg vil gerne vende den om, hvis de 2-3 profiler reelt gerne vil væk så kan det vel meget vel forstyre for den enkelte og irritere/frustrere holdet som helhed at der er en masse usikkerhed..

Så kort sagt er min pointe at man sagtens kan vende det negative til noget positivt :-)

Svar #82
Sabbi, Babayan. Begge rygtet til større klubber. Offensiven er komplet...

Babayan er næppe noget, nogen ligger søvnløs over.

Svar #83
En detalje ift Sabbi er, at det kom frem at Bundu jo havde “påkaldt sig interesse”. Jeg synes det bliver for udisciplineret og “flyvsk” med både Sabbi og Bundu på banen. Men hvis man solgte Bundu og hentede Sabbi = helt fint med mig.

(kan ellers rigtig godt lide Bundu)

Svar #84
Det syntes jeg nu de har været ganske gode til tidligere, så mon ikke de får et par profiler ud af ingenting igen?

Jeg vil gerne vende den om, hvis de 2-3 profiler reelt gerne vil væk så kan det vel meget vel forstyre for den enkelte og irritere/frustrere holdet som helhed at der er en masse usikkerhed..

Så kort sagt er min pointe at man sagtens kan vende det negative til noget positivt :-)

Det lyder som en sportschef en større klub burde fiske ;) Altså, normalt må man da forvente at niveauet falder når man skifter sine bedste spillere ud.

Kirkevold er forrige sæsons ligatopscorer og Sabbi vel den de har med størst 'x-faktor'. Erstatningerne vil sikkert, selv med lidt at handle for, blive en anden nordmand de kan hente midt i deres sæson, noget fra 1. division eller lidt af en lottokupon. Det udligner sjældent tabet fra dag et.

Hvis der er noget galt med deres profiler, hvis de er meget utilfredse og vil væk, kan det være noget andet, men det har jeg da ikke indtryk af. Selvfølgelig vil de gerne til en større klub, men så har de vel bare ekstra motivation for at vise sig frem her de første kampe.

Det er samme argument for at det kunne være bedre at møde FCK tidligt med nogle udskiftninger i forsvaret. Deres nye spillere er på et væsentligt højere niveau, så de er sikkert stadig en hel del bedre, men niveuet kan lige falde lidt indledningsvist.

Svar #85
En detalje ift Sabbi er, at det kom frem at Bundu jo havde “påkaldt sig interesse”. Jeg synes det bliver for udisciplineret og “flyvsk” med både Sabbi og Bundu på banen. Men hvis man solgte Bundu og hentede Sabbi = helt fint med mig.

(kan ellers rigtig godt lide Bundu)
Interessant hvor det kunne være fra. Alt er til salg for det rigtige beløb, men jeg tror ikke vi vil få voldsomt meget for Bundu lige nu og det vil være superærgerligt at skyde ham af lige inden han brager igennem. Hvis man tror på at det kommer nu selvfølgelig, men det virker rigtig spændende efter han kom i gang i foråret.

Der har været nævnt forskellige beløb omkring Sabbi, men hvis det er fra den høje ende er der sikkert ikke så megen økonomisk gevinst ved det bytte og så skal vi holde på Bundu - og måske også forsøge at forlænge kontrakten.

Svar #86
Nu ved man jo aldrig, hvilken ende af tabellen vi kommer til at kigge mest mod i denne sæson, men umiddelbart har jeg det fint med AaBs nederlag til Lyngby og OBs til FCK. Det kan altså blive en farlig sæson for AaB i år, hvis ikke de får gjort noget ved spillet. De var pivringe i forårets slutspil og generelt er de bare for ufarlige foran mål. Læg dertil, at flere profiler virker til at have mere travlt med at komme videre, end at koncentrere sig om at udføre deres nuværende job. Gaarde har godt nok heller ikke fået alverden ud af de Basogog-millioner. 

Svar #87
Da AaB endte i den rigtige nedrykningspulje, kunne de forsvare den lade holdning i mange af deres kampe, men at starte en ny sæson med en kopi af de kampe, må til gengæld give dybe panderynker i den sportslige ledelse især hos Gaarde som i forvejen er udskældt bl.a fansene.

Af top 6 bejlerne er AaB nok det hold, jeg tror mindst på. Der er stadig alt for meget Wieghorst over spillet og mentaliteten stinker mildest talt, det kan blive en katastrofal cocktail.
Blandt fans på Twitter diskuteres der ovenikøbet at Lucas Andersen, kan være på vej til FCK.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #88
Blandt fans på Twitter diskuteres der ovenikøbet at Lucas Andersen, kan være på vej til FCK.
Det kunne så faktisk ende med at blive en god løsning for AaB, hvis de fik et salg på 25-30 mill. Han er godt nok med afstand deres bedste spiller, men han virker også til tider frustreret over at niveauet hos de øvrige ikke er så højt. I stedet for ham kunne de så købe noget mere kvalitet på flere pladser. Men det kræver selvfølgelig, at Allan Gaarde vil være i stand til at hente sådanne spillere. 

Svar #89
Iøvrigt ift ligaens start forud for vores kamp:
Nærmest vildt at ingen spillede uafgjort. Det betyder, at vores kamp imorgen nu allerede er stemplet som: "Skal i med dem der vandt, eller skal i ligge i bunden fra start"?

Det er bl.a. også den slags man skal finde sig i som det hold der spiller efter de andre.

Svar #90
Det er snyd, da næsten hele første runde er afholdt, men mit bud på slutstillingen.

Edit: Nu med korte argumenter

1. FCK: Stor udskiftning og lidt et mellem år for imperiet. Det bliver ikke suverænt som sidste år, men dog nok til mesterskabet
2. FCM: Brassersatsning, formationsskifte og udskiftning af gamle drenge som Tim Sparv og Jakob Poulsen. Bliver et interessant bekendskab, men tvivler lidt på, at alle deres ændringer giver pote nok til at afsætte FCK. Især den kommende afgang af Paul kan blive dyr.
3. BIF: Ender langt efter FCK og FCM, men bør alligevel kunne gøre det bedre end sidste sæson, hvor de var meget svage.
4. OB: Dygtig træner, solid trup. Bedste midterhold.
5. EfB. Truppen er på papiret styrket (blevet bredere). Klart koncept, dygtig træner og en blanding af rutine og ungdom.  Problemet kan dog være, at Halsti og Austin ikke kan holde niveau endnu en sæson.
6. SønderjyskE: Kan blive fugl eller fisk med Glens fodbold. Jeg er ikke sikker på, at den store satsning med Banggaard, Hassan og Albæk giver pay-off, men jeg synes, at deres eksisterende materiale er ret godt og passer til Glens fodbold.
7. FCN:  Har flyttet dem et par pladser op efter premierekampen. Jeg forventer, at de forstærker sig og lander lidt dårligere end i forrige sæson. Alt andet vil være et voldsomt svaghedstegn for Superligaen.  Deres salg i dette vindue skal koste i tabellen.
8. Randers: Kedeligt, men gennemført solidt og de har stabiliteten til at kunne overleve et salg af Saba.
9. AaB: Ok trup, men et hold gennemsyret af pæn magelighed.  Det ser ud til, at man undervurderede "vikareffekten" med Jakob Friis.
10. AGF: Har diskuteret det andre steder.  Pæn overordnet udvikling, men en mellemsæson, hvor der kommer gang i profilrotationen. Det kommer til at koste.
11. Lyngby: Har sikret økonomien med gigasalget af en ungdomsspiller. Fornuftigt kontrahold med masser af fart i offensiven.  Det bedste af bundholdene.
12. SIF:  Tydeligt koncept og ro på bagsmækken. Truppen er dog lidt for svag og jeg er ikke sikker på, at Kent Nielsen anno 2019 er en positiv faktor.
13. ACH: De redder sig sikkert til sidst som sædvanligt, men noget tyder på, at metaltrætheden hænger ved. Deres trup er imø. bedre end flere af de foregående sæsoner, men det primitive koncept er efterhånden mere en spændetrøje end en fordel.
14. Hobro: Hvis/når profilerne ryger har de den svageste trup i Superligaen. De henter nok lidt ind, men de skal godt nok være dygtige på den front, hvis de skal redde sig. Peter Sørensen er et langt bedre kort end Allan Kuhn, men jeg tvivler på, at det ligefrem bliver til en redning.

Svar #91
Mit bud:

1. FCK - Tror de laver en Bayern og reelt har vundet mesterskabet inden slutspillet.
2- FCM - Ikke imponerende sæson premiere men lige så stor afstand FCKs trup har til FCM, lige så stor afstand har FCM til resten af SL.
3. BIF - Truppen er bedre end det de præsterede i sidste sæson.
4. OB - Imponerende sæson åbning trods nederlag. Får de Pål Kirkevold eller tilsvarende angrebsforstærkning kan de kæmpe med BIF om bronze.
5. SønderjyskeE - Har købt godt ind, blev bedre og bedre i foråret under Glen.
6. Randers - Solid trup, solid spillestil. Det kan man komme langt med i SL.
7. AGF - Har skrevet begrundelsen i anden tråd.
8. EfB - De overpræsterede i sidste sæson men bør ikke komme i problemer i forhold til nedrykning.
9. FCN - Det sværeste hold at vurdere. Har mistet nogle alvorlig profiler, som i alle andre klubber ville betyde en sportslig nedtur, men deres koncept og evne til at finde og udvikle spillere er bare så gennemført, at de kan overleve årladninger andre klubber ikke kan.
10. AaB - Et hold i mental forfald. Trænger til solide forstærkninger.
11. SIF - Kent Nielsen kan gøre forskellen.
12. ACH - Kan sagtens rykke ned, kan sagtens gøre det godt. Man ved aldrig med et Bo Henriksen hold. Forhåbentlig rykker de ned.
13. Lyngby - Manglende økonomi bør kunne ses over en hel sæson.
14. Hobro - Sælger ud af arvesølvet og i modsætning til FCN, skal Hobro have gevinst på mere end en lottokupon.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #92
I forbindelse med et par snakke med et par hårdnakkede pessimister (hvor jeg er det modsatte som altid), skulle man først læse at AGF altid kvajer sig imod hold som Hobro, og aldrig bare vinder.

Da jeg så påpegede at AGF har lavet enddog rigtig mange point, også imod netop den type hold, så vandt vi ifølge personen kun fordi vi i hele Davids tid i AGF konsekvent spillede imod små hold..... suk!

Nuvel her lidt data fra det jeg gravede frem, tag det for hvad I vil: Data er fra 1/1 2018 og til nu, altså siden Davids første opstart med holdet efter den kaotiske overtagelse fra Glen i efteråret 2017.

Stillingen, fra runde 20 2017/2018 til runde 36 2018/2019 - SuperStats
AGF har lavet 4. flest point af ALLE i hele perioden. Vi har bl.a. slået OB, Hobro og Sønderjyske 4 gange, og AAB to gange.
Og så har vi generelt vundet 42% af alle kampe, og kun tabt ca. 25% de sidste halvandet år med David! Og at de 14 nederlag har de 3 været til FCK!! (det ene i EL playoff-finalen). Knap hver 3. kamp har vi spillet uafgjort (32%).

I perioden har AGF lukket ligeså få mål ind som FCM/FCK (58/59), og scoret 4. flest mål sammen med OB/FCN (75-77), kun overgået af BIF/FCK/FCM i en klasse for sig med 100-118.

Svar #93
Og JA jeg ved godt vi har mødt flere bund og midterhold. Min pointe er, at vi er ret gode til at møde dem, og at vi ikke taber så meget selv når vi møder de store. FULD LISTE for vinterpausen 2018 til sommer 2019 HER:

Sejre  23 (11 imod bund 4, 12 imod midt/top 6) 53 kampe i alt
 HOB 4
 OB 4
SøE 4
AAB 2
 SIF 2
VB  2
ACH 2
 FCH 1
 BIF  1
 EFB 1

Uafgjort 17
 SøE 2
VB  2
RFC 2
AAB 2
 VEN 2
LBK 1
 ACH 1
 FCM 1
 FCN 1
 FCK 1
 EFB 1
 OB  1

Nederlag 14
 FCK 2 (+1 EL)
 ACH 2
RFC 2
FCH 1
 HOB 1
BIF 1
 FCN 1
 FCM 1
 OB 1
 AAB 1

Svar #94
Og JA jeg ved godt vi har mødt flere bund og midterhold. Min pointe er, at vi er ret gode til at møde dem, og at vi ikke taber så meget selv når vi møder de store.
Og - det ligger lidt i den samlede målscore nævnt ovenfor - vi taber sjældent ret stort når vi taber. Det er ikke i sig selv det vigtigste, men det må have noget betydning for hvordan holder udvikler sig og den stemning der er, både på og udenfor holdet. Det giver en hvis tro på at vi faktisk kan tage noget med fra alle kampe.

Svar #95
Og - det ligger lidt i den samlede målscore nævnt ovenfor - vi taber sjældent ret stort når vi taber. Det er ikke i sig selv det vigtigste, men det må have noget betydning for hvordan holder udvikler sig og den stemning der er, både på og udenfor holdet. Det giver en hvis tro på at vi faktisk kan tage noget med fra alle kampe.
@Winther‍ 

Præcis. Og det gjorde vi vel egentlig også. Der var ingen hold vi vi ikke lavede minimum uafgjort imod i sidste sæson. 

Svar #96
@Winther

Præcis. Og det gjorde vi vel egentlig også. Der var ingen hold vi vi ikke lavede minimum uafgjort imod i sidste sæson.
Dejligt med statistik👍 Og slet ikke dårligt, at vi minimum har lavet en uafgjort mod alle hold men sådan burde det næste være efter de mange sidste år.

Nu regner du henover to nedrykningsspil - det havde været perfekt med en af dem og et vinderspil i stedet.

Men hvor mange af de pågældende kampe er nedrykningsspil og hvor mange er grundspil? Evt en opdeling af de to statistikker på samme vis som ovenfor?

Svar #97
Og JA jeg ved godt vi har mødt flere bund og midterhold. Min pointe er, at vi er ret gode til at møde dem, og at vi ikke taber så meget selv når vi møder de store. FULD LISTE for vinterpausen 2018 til sommer 2019 HER:

Du glemmer så lige i din "vi har laver 4 flest point" jubel at vi først laver dem NÅR grundspillet er afgjort, du lyder til at være helt tilfreds med at vi spiller "nedrykning spil" hvert forår fordi så vinder vi en masse kampe.
Jeg har ikke lavet nogen statistik på noget men vil dog konstatere at det, uanset hvor mange point vi har lavet, ikke er lykkedes at være i top seks på skærings datoen.
Skulle det heller ikke se ud til at lykkedes denne gang er jeg overbevist om at træneren efter juleferien ikke hedder David Nielsen, alene fordi at mislykkedes det igen MED David i spidsen så peger pilen på PC/Jacob og det vil de da for en hver pris undgå. Det betyder så også at vi er tilbage til at vi, i AGF, ikke gør tingene færdige.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #98
Men hvor mange af de pågældende kampe er nedrykningsspil og hvor mange er grundspil? Evt en opdeling af de to statistikker på samme vis som ovenfor?
@Martinstranger‍ 

David har spillet klart flest kampe i slutspillet, og ikke hverken grundspil eller mesterskabsspillet. Sidstnævnte af gode grunde.
Men jeg kan sgu ikke forstå hvorfor man skulle ignorere 2 sejre over OB og AAB bare fordi det skete efter grundspillet. I den netop overståede sæson spillede vi 2-2 i Odense og tabte hjemme 2-1 til OB, ja, men i sidste sæson vandt vi altså 3 gange mod dem!!! Og hvor vi mod OB både vandt i grundspillet og 2x i playoff, så vandt vi kun over AAB i playoff 2 gange, mens vi ikke vandt over dem i grundspillet.

Det er 5 sejre over OB/AAB som ikke tæller med, hvis man kun må tælle det der ikke er grundspil. Men hvorfor må man ikke det? 
Er argumentet ikke, at "vi vinder kun over bundholdene, så du kan ikke tillade dig at tælle slutspillet med?"... Altså det er jo for fanden de samme hold!

I en liga med 14 hold, er det kun 14,13,12 & 11 der er bundhold, mens nummer 10, 9, 8 og 7, vel er "midterhold". Altså dem der går i EL-playoff. Sådan ser jeg på det. Hvis ligaen var flad, så var 7.pladsen jo altså over midterlinjen! Nuvel.. Lad os ikke tælle sejre imod Hobro og SøE med, selvom SøE har været i EL-playoff 2x samtidig med os, og var i top 6 året før da vi lå og kæmpede i nedrykningsspillet med Glen. Vi har vundet 4 gange over SøE alene i sidste sæson. 

Svar #99
Og JA jeg ved godt vi har mødt flere bund og midterhold. Min pointe er, at vi er ret gode til at møde dem, og at vi ikke taber så meget selv når vi møder de store. FULD LISTE for vinterpausen 2018 til sommer 2019 HER:

Du glemmer så lige i din "vi har laver 4 flest point" jubel at vi først laver dem NÅR grundspillet er afgjort, du lyder til at være helt tilfreds med at vi spiller "nedrykning spil" hvert forår fordi så vinder vi en masse kampe.
 Stop det der... I guder en træls retorisk form. Der er INGEN der jubler her. Der søges efter nuancer, og positivt perspektiv. Jeg bliver faktisk uendeligt opgivende, og også lidt arrig når jeg læser det nedladende niveau der... KOM NU LIDT!?

Og for prins knud. Det hedder IKKE "nedrykning spil".. Det hedder slutspillet. Nedrykninsspillet er det Glen Riddersholm førte os ud i i 16/17-sæsonen. David har sendt os fra grundspillet til EL-playoff 2 år i træk, og blev nummer 7 det ene år og nummer 8 i år. Hvorfor skal alt gøres så EKSTRA fucking nederen?

Jeg har ikke lavet nogen statistik på noget men vil dog konstatere at det, uanset hvor mange point vi har lavet, ikke er lykkedes at være i top seks på skærings datoen.Skulle det heller ikke se ud til at lykkedes denne gang er jeg overbevist om at træneren efter juleferien ikke hedder David Nielsen, alene fordi at mislykkedes det igen MED David i spidsen så peger pilen på PC/Jacob og det vil de da for en hver pris undgå. Det betyder så også at vi er tilbage til at vi, i AGF, ikke gør tingene færdige.
Det er lige kommet frem, at det var bestyrelsen der forhindrede David i at spille efterårssæsonen med en ny angriber, da de ikke ville lade PC bruge Jovanovic-millionerne! I SAMTLIGE kampe, hvor David har haft en reel/fuld trup, der har AGF lavet point til top 6, på nær lige da han overtog, hvor alt var kaos. 

Jeg stiller kun David til ansvar fra foråret 2018. Det kan du vælge at gøre anderledes. Når JN/Fournais har udtalt sig om DNs resultater, så ser de heldigvis på det med flere nuancer end de fans, der som dig bare kun kigger på, om han nåede i top 6 i 2018. Der var et kæmpe efterslæb, og alligevel lykkes det at spille et super flot forår i 2018, at få stabiliseret holdet, noget JN udtalte sig om i mellem håb og håbløshed hvis du ellers så det. Og man endte sæsonen med at "vinde" EL-playoff- men tabte finalen til stærke FCK med et amputeret hold. 

Hvordan man ser den netop overståede sæson er op til hver mand. 
Men hvis man bare fuldstændigt vil ignorere, at det kommer frem at PC nu har fået flere beføjelser fordi han ikke fik lov at bruge af Jovanovic-millionerne i sommers, og dermed måtte vente med at erstatte Pusic/Jovanovic, ja så kan man jo nøjes med at kigge på, at AGF ikke kom i top 6. Man kan også vælge at konstatere, at i grundspillet FØR transfervinduet var AGF nummer 5, og at man lagt sammen med forårets grundspil (hvor man igen havde en målmand+angriber) ville have nået top 6. 

Min konklusion er, at det UDELUKKENDE er fra runde 9 og efteråret ud der gjorde at AGF ikke kom i top 6. Og ja, der ser jeg på nuancen om, at David blev handicappet af at bestyrelsen ikke lod PC handle i tide. Jeg synes salgene af Junker og Jovanovic var gode. Jeg synes dengang og nu, at man selvfølgelig kun skulle sælge hvis man kunne få noget andet ind. Isoleret havde jeg INTET IMOD at lade Whalley få chancen. For han var jo kørt i stilling til at få chancen, og jeg vidste ikke hvordan hans niveau reelt var.

Simple Audio Video Embedder