Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 2097 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #30

Det er i øvrigt underligt, at vi for 3. sæson i træk slutter grundspillet af mod OB i 25. og AaB i 26. runde. Ligesom i år skal vi slutte af i Aalborg. Det kunne have været rart at have haft hjemmebane denne gang.
@SteenA‍ 

Ja altså jeg ved ikke om det er fordi AGF selv har ønsket få hjemmekampe tidligt i sæsonen pga. det nye græs som blev berettet. Men jeg kan ikke forstå at man skal både starte og slutte på udebane...!

Svar #31
Det er i øvrigt underligt, at vi for 3. sæson i træk slutter grundspillet af mod OB i 25. og AaB i 26. runde. Ligesom i år skal vi slutte af i Aalborg. Det kunne have været rart at have haft hjemmebane denne gang.
@SteenA
Ja altså jeg ved ikke om det er fordi AGF selv har ønsket få hjemmekampe tidligt i sæsonen pga. det nye græs som blev berettet. Men jeg kan ikke forstå at man skal både starte og slutte på udebane...!
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude? Det er dog lidt påfaldende hvis vi altid slutter ude og mod de samme hold.

Svar #32
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude?
 Altså hvis alle gerne vil slutte hjemme, så må halvdelen vel slutte hjemme. Den anden halvdel bør vel så logisk set have lov til at starte hjemme. Kan ikke se nogen logik i, at nogen hold starter og slutter ude, mens andre starter og slutter hjemme. Hvorfor ikke bare enten/eller?

Svar #33
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude?
Altså hvis alle gerne vil slutte hjemme, så må halvdelen vel slutte hjemme. Den anden halvdel bør vel så logisk set have lov til at starte hjemme. Kan ikke se nogen logik i, at nogen hold starter og slutter ude, mens andre starter og slutter hjemme. Hvorfor ikke bare enten/eller?
AGF beder om at starte ude fordi græsset skal lægges om og det efterkommer man. Hvis det samtidig automatisk betød at vi skulle slutte hjemme, kunne vi jo bare hvert år bede om at starte ude for at slutte hjemme. Jeg ved ikke om at alle gerne vil slutte hjemme, jeg kan også se generelle fordele ved at starte ude i ferien, men jeg kan sagtens se hvorfor man ikke nødvendigvis skal have en hjemme- og en udekamp i første og sidste runde.

Til den tid har vi i øvrigt allerede sikret os top-6 ;)

Svar #34
Ja altså det er altsammen sikkert rigtigt og fint.

Men 2 hjemmekampe i de første 7, og samtidig slutter af ude lyder på mig ikke særligt optimalt, og jeg håber AGF ved hvad de gør :D

Svar #35
Man kan også vælge at se sådan på det at så er Hobro ude overstået på et tidspunkt hvor deres bane måske er god istedet for i December hvor den ikke er. Om det så er en fordel for os, vil jeg ikke spå om.

Svar #38
Jeg foretrækker i den grad at møde FCM og FCK tidligt, mens de stadig er fokuseret på Europa og er ved at spille holdet sammen. Men det kan da godt blive lidt en hård start vi får der...

Svar #39
Jeg foretrækker i den grad at møde FCM og FCK tidligt, mens de stadig er fokuseret på Europa og er ved at spille holdet sammen. Men det kan da godt blive lidt en hård start vi får der...
Ja, men det er vel lige tidligt nok. Ud fra det argument havde det været bedre at få Brøndby og Esbjerg i starten. FCK og FCM skal jo ikke spille 1. kval. runde.

Svar #40
Ja altså det er altsammen sikkert rigtigt og fint.

Men 2 hjemmekampe i de første 7, og samtidig slutter af ude lyder på mig ikke særligt optimalt, og jeg håber AGF ved hvad de gør :D
Den del, to hjemmekampe i de første syv runder, er jeg enig i er lidt ekstrem. Det kan være det så er resultatet af hensyn der også tages til andre klubber og man må acceptere det kan ende sådan når man har særlige ønsker. Det er nok ikke noget AGF har bedt om. Ude- eller hjemmebane har dog heller ikke voldsomt meget at sige, heldigvis så måske, en dårlig start kan jo blive problematisk for visse dele af pressen har allerede slebet knivene til en trænerfyring.

Svar #41
 Ja, men det er vel lige tidligt nok. Ud fra det argument havde det været bedre at få Brøndby og Esbjerg i starten. FCK og FCM skal jo ikke spille 1. kval. runde.
God pointe. Især BIF havde været gode at få i starten med ny træner m.m. Men der er altid nogle spøjse resultater i de første 2-3 runder indtil holdene finder deres rytme. Så overordnet set er det fint at få nogle af kampene mod topholdene der.

Svar #42
Så overordnet set er det fint at få nogle af kampene mod topholdene der.
@Holmertz‍ 

Tja, hvis det var BIF med ny træner eller FCN med kæmpe udskiftninger etc, så er der argumenter. 
FCK var ekstremt godt kørende, og har ikke skiftet det store ud, og kommer nok heller ikke til det. FCM ditto. 

Men når AGF eller FCK møder Horsens med kæmpe udskiftning i starten, så taber de. 
Vi må se. Kæft jeg tør ikke spå noget som helst med de kampe.

Svar #43
Hører ikke til den kommende sæson men først sæsonen efter - der har vi dog ikke en tråd endnu ;)

Der bliver formentligt indført VAR i sæsonen 2010/2021. Nu kommer VAR til Superligaen – Ekstra Bladet

Simple Audio Video Embedder