Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2019/2020 (Læst 10834 gange) forrige emne - næste emne

Superligaen 2019/2020

Nå, Vendsyssel rykker ud af Superligaen, da returkampen endte 2-2, efter 2-1 til Lyngby i første kamp. Lyngby rykker op sammen med Silkeborg. Om lidt starter Viborg mod Hobro, og Hobro er foran 1-0 fra første kamp.

Ved ikke om der kommer en mere officiel tråd for den nye sæson, men altså her kan vi lige momentarisk flette lidt snak sammen omkring de forskellige op/nedrykninger.

Tillykke til SIF og Lyngby indtil videre.

Sv: Superligaen 2019/2020

Svar #1
Hobro foran med to nu - og tre mål samlet. Så de står også foran en ny sæson i suppen

Svar #2
Jeg tænker, at det var udmærket at bytte Vendsyssel ud med Lyngby. Lyngby er trods alt en stor traditionsklub. Jeg håber bare ikke, at vi skal opleve det samme bøvl med konkurstrussel igen. Det er faktisk imponerende at de er rykket op, når man tænker på at de havde Strudal som træner fra sæsonstarten.

Viborg er selvfølgelig også en større klub end Hobro, men jeg vil egentlig gerne beholde Hobro, for vi har efterhånden et godt tag på dem. Men Hobro bliver da nok storfavoritter til at tage en af de tre nedrykningspladser næste år.

Svar #3
Fint at slippe af med Vendsyssel, der voldte os problemer, og som vi kun fik to gange uafgjort imod. Lyngby kender David ud og ind, og dem bør vi ret beset gøre rent bord imod. Tror heller ikke det er dumt for os, at Hobro bliver i ligaen. Dem har vi haft et helt fint tag på de sidste par år.

Begge oprykkerne og Hobro får det svært. SIF står nok bedst rustet.

Svar #4
Farvel til Viborg, Hobro napper en sæson mere med en 2-0 sejr.

Svar #5
Ethvert hold som ikke kan komme i top 6 i kommende sæson, da er alle de hold seriøse bejlere til de 3 nedrykningspladser i superliga sæsonen 2019-20. Af de hold som ikke kommer i top 6, isåfald er nedrykningsprocenten på 37½%. Av min arm!!!

Kære AGF, top 6 er kravet...næst'år !
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #7
VIDEO - Vendsyssel-anfører afslører internt kaos: Der er truffet så mange...

wow.... Alexander Juel var sateme sur efter de rykkede ud, og han var sgu ikke tilfreds med at træneren blev fyret lige inden playoff.

Den måde han sparker mod beslutningstagerne, så lyder han som en mand på vej væk.
Det er da også noget af det mest amatøragtige der er set i Superligaen.
Hvis de troede at det ville ændre noget at skifte træner inden de to kval kampe, så er man da mere blåøjet end tilladt
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #8
Det er da også noget af det mest amatøragtige der er set i Superligaen.
Hvis de troede at det ville ændre noget at skifte træner inden de to kval kampe, så er man da mere blåøjet end tilladt
 Altså til det gode, ja. AJA har jo nok en pointe i, at det at de "ændrede noget" jo faktisk netop var grunden til at de fejlede. Lidt vild udmelding.

Svar #9
Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to og i lyset af AJA’s kommentar kan man spekulere over om ikke de også havde haft en bedre chance mod den anden VFF. Nu blev Hobro så det kun andet Superligahold til at vinde playoffkampene og det betyder jo på sin vis, at det reelt ikke bliver ekstremt meget farligere at ende i bunden næste sæson selvom man ikke får de ekstra chancer, men det er godt nok en grim sæson at skulle spille førstedivision hvis man har ambitioner om at rykke op.

Svar #10

Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to
Lyngby har været det bedste hold i 1. division i foråret og vel faktisk siden de fyrede Strudal. Det var ikke specielt nogen overraskelse, at de slog Vendsyssel. Men selvfølgelig ærgerligt for vendelboerne, at de skulle rende ind i dem. De to hold mødtes jo sjovt nok også i den kamp sidste år, hvor Vendsyssel også rykkede op via en 3. plads fra baghjul (hvor de passerede Viborg til slut).

Svar #11

Det er interessant nok, at Viborg, der var snublende tæt på at tage den direkte oprykning må blive nede, mens Lyngby, der længe lå og rodede omkring nedrykningsstregen rykker op. Viborg må trods alt være det bedste hold af de to
Lyngby har været det bedste hold i 1. division i foråret og vel faktisk siden de fyrede Strudal. Det var ikke specielt nogen overraskelse, at de slog Vendsyssel. Men selvfølgelig ærgerligt for vendelboerne, at de skulle rende ind i dem. De to hold mødtes jo sjovt nok også i den kamp sidste år, hvor Vendsyssel også rykkede op via en 3. plads fra baghjul (hvor de passerede Viborg til slut).
Tja, de har da godt nok haft momentum i foråret og førstedivisionsholdene har det med at vinde playoff, som det også skete i deres opgør sidste sæson. Det kan også godt være meget af elendigheden kan tilskrives Strudal, der bestemt ikke fremstår som den allerskarpeste. Generelt har det været ret lige og oprykningen har faktisk været rimelig billigt til salg, men det har så også åbnet for den mulighed at man kunne komme op med en stærk slutspurt.

Hvis Lyngby faktisk er oppe på det niveau igen kan både de og Silkeborg godt blande sig i midterfeltet næste sæson og så kan der være et af de mere etablerede hold der pludselig ender med at måtte en tur ned. Den øgede nervøsitet der kan opstå fordi man ikke får de samme ekstra chancer til sidst kan nok føre til lidt panik og trænerfyringer.

Svar #12
Nu er man altid tilbøjelig til - jeg er i hvert fald - at vurdere styrkeforholdet i næste sæson ud fra den sæson, der lige er slut. Man fejlvurderer altid 1-2 hold, der overrasker, henholdsvis underpræsterer. Hvem havde set Esbjerg tage bronze eller Lyngby før dem? Eller SønderjyskEs sølv? Der var også den sæson, hvor både AaB og Brøndby var lige ved at ryge ned.

Men med det forbehold tror jeg på det her styrkeforhold, i hvert fald lige nu. Vinduet kan godt flytte noget - for vores eget vedkommende hvor højt vi kommer til at ligge i et midterfelt, der meget vel kan blive tæt endnu en gang: Der er efter min vurdering tre pladser i top-6 at spille om.

GULDKAMPEN
FC København, FC Midtjylland

MEGET STOR TOP-6 CHANCE
OB

SUBTOP / MIDTERFELT
AGF, Brøndby, FC Nordsjælland, Esbjerg, Randers, AaB

BUNDKAMPEN
Silkeborg, SønderjyskE, Lyngby, Horsens, Hobro

Størst sandsynlighed for fejlskud:
Brøndby, Silkeborg, SønderjyskE, måske Lyngby (undervurderet)
Brøndby (!), Esbjerg, AaB (overvurderet)

Brøndby er virkelig, virkelig svære at sige noget fornuftigt om endnu. De kommer til at skifte ret meget ud, men nok ikke sælge så meget, som det først så ud til, at de skulle (de har nedjusteret fra et salgskrav på 40+ millioner). De får ny træner, og de skal spille flere unge ind. Altsammen i en klub, hvor presset er mindst lige så stort som hos os. Det er helt umuligt at sige, om hele den pakke ender som fugl eller fisk.

Svar #13
Nu er man altid tilbøjelig til - jeg er i hvert fald - at vurdere styrkeforholdet i næste sæson ud fra den sæson, der lige er slut. Man fejlvurderer altid 1-2 hold, der overrasker, henholdsvis underpræsterer. Hvem havde set Esbjerg tage bronze eller Lyngby før dem? Eller SønderjyskEs sølv? Der var også den sæson, hvor både AaB og Brøndby var lige ved at ryge ned.

Men med det forbehold tror jeg på det her styrkeforhold, i hvert fald lige nu. Vinduet kan godt flytte noget - for vores eget vedkommende hvor højt vi kommer til at ligge i et midterfelt, der meget vel kan blive tæt endnu en gang: Der er efter min vurdering tre pladser i top-6 at spille om.

GULDKAMPEN
FC København, FC Midtjylland

MEGET STOR TOP-6 CHANCE
OB

SUBTOP / MIDTERFELT

BUNDKAMPEN
Silkeborg, SønderjyskE, Lyngby, Horsens, Hobro

Størst sandsynlighed for fejlskud:
Brøndby, Silkeborg, SønderjyskE, måske Lyngby (undervurderet)
Brøndby (!), Esbjerg, AaB (overvurderet)

Brøndby er virkelig, virkelig svære at sige noget fornuftigt om endnu. De kommer til at skifte ret meget ud, men nok ikke sælge så meget, som det først så ud til, at de skulle (de har nedjusteret fra et salgskrav på 40+ millioner). De får ny træner, og de skal spille flere unge ind. Altsammen i en klub, hvor presset er mindst lige så stort som hos os. Det er helt umuligt at sige, om hele den pakke ender som fugl eller fisk.

Ja, der er 2-3 hold, som virkeligt er svære at spå om. BIF kan som du nævner virkeligt både blive fugl eller fisk og personligt tror jeg FCN får en ret svær sæson. De mister givetvis Andreas Skov Olsen og måske et par stykker til. Og det er jo ikke deres politik at købe stor forstærkninger. Så uden Hjulmand og et par af deres bedste spillere tror jeg magien er forsvundet. Og kommer så ungt et hold først ud i en nedrykningskamp kan det blive rigtigt grimt.

Til gengæld tror jeg Sønderjyske bliver ret stabile. Desuagtet Glenns manglende succes hos os, så er han en dygtig træner og de har allerede været aktive på transfermarkedet. Så jeg kan ikke se dem for alvor komme i problemer.

Og Esbjerg ville ikke være den første klub der kommer i store problemer efter en overraskende god 1. sæson i superligaen. Jeg tror de får det svært og kommer til at kæmpe i bunden. Men vi kommer til at være meget klogere når diverse transfers begynder at komme ind - der er mange klubber hvor der kan ske en del (herunder ikke mindst i AGF).

Svar #14
Nogen der ved mere om hele det der 3F show? Med mange flere billetter osv til samtlige kampe næste år.

Svar #15
SUBTOP / MIDTERFELT

EfB, AaB og FCN tvivler jeg på kommer i top 6.

- EfB har overpræsteret vildt denne sæson. Bronze er da vildt flot, men det er langt over deres niveau. Halsti er 35 år, Austin er 34 år, Kauko kan ikke blive ved med at kunne trampe igennem. Hans held og holdets held må snart være sluppet op.
- AaB har mistet Wurzt og Risgaard, og snart også Okore og Rinne. De har en svag træner, der blev forlænget for tidligt. De skal genopbygge et hold, og det  tager tid.
- FCN mister igen 3-4-5 kæmpetalenter, og det er jo gået fint hidtil. Men de havde et svagt forår uden Hjulmand, og uden Nelson, Bartolec, Skov Olesen mv kan de være der, hvor de alligevel bliver ramt af at være en ung talentfabrik fremfor et hold, der kontinuerligt skal præstere.

Svar #16
MEGET STOR TOP-6 CHANCE
OB
Jeg kan ikke se, at OB nødvendigvis er bedre end os. De mister deres vigtigste spiller, Grytebust, og de vil åbenbart erstatte ham med de nuværende reservemålmænd.  Dertil kommer, at de er meget svingende. Det samme kan sikkert siges om os, (mister målmand og er svingende), men til gengæld tror jeg at vi forstærker os bedre end dem i det kommende vindue. Det må vise sig.

Brøndby hører nok trods alt til kategorien stor top-6 chance. De har simpelthen så mange gode/dyre spillere, at alt andet vil være en kæmpe fiasko.

Umiddelbart synes jeg at midterfeltet ser svagere ud end tidligere, hvilket må øge vores chancer, men det er naturligvis stadig alt for tidligt at sige noget kvalificeret om de enkelte holds chancer.

Svar #17
Bet365 giver os odds 1,57 på at vi kommer i top 6. Kun FCK, FCM, Brøndby og OB med lavere odds - 1,55 til OB.

Hvis FCN sælger Andreas Skov, så tror jeg slet ikke på dem. Første sæson uden Hjulmand tror jeg kommer til at kunne mærkes.

Jeg tror nølgen til top 6 er et godt efterår, hvor vi undgår at få nogle af de her helt sorte perioder. Det skal blandt andet forhindres ved at der er styr på truppen. Denne sæson gik vi ind uden rigtig at have styr på målmand og angrebet, hvilket blev dyrt.

Svar #18
Hvad er oddset på at AGF ikke kommer i top 6? Det tror jeg at jeg spiller på. For så vinder man penge, eller vinder top 6. Og jeg har plads i fantasien til at forestille mig scenarier hvor vi ikke kommer med, især hvis PC ikke henter en angriber mere.

Svar #19
Den tilgang til spil har jeg anvendt i flere år.....med stor succes  ( desværre! )

Svar #20
Den tilgang til spil har jeg anvendt i flere år.....med stor succes  ( desværre! )
 Jeg har i årevis tænkt det, men aldrig haft hjertet til at gøre det. Hver gang jeg har været tæt på, så har jeg tænkt, at det kunne jeg ikke få mig selv til. 

Dumt dumt dumt.... Men altså da jeg spillede 100kr på AGF_sejr i Parken da Peter Graulund sikrede os en 1-0 sejr derovre til odds 7,50 ca. der var det verdens bedste idé :D (Og flere tilfælde som det). Og det er jo dem man husker, ikke et blandt mange skuffende nederlag, haha.

Svar #22
SINDSSYGT svær start...

Hold da kæft. Og at starte med 2 udekampe er i sig selv pisse nederen. 
Og FCM og FCK i runde 2 og 3 stinker af en elendig start, av av av. 

På den anden side er det i runde 1-3 at FCM/FCK lige skal igang (inkl os selv som oftest dog).
FCM vs AGF blev jo også 0-0 sidst i åbningsrunden. Og FCK tabte til Horsens i Parken.

Svar #23
Fremragende med 2 udekampe, så kan jeg nå at komme hjem fra ferie og få fuld udbytte af sæsonkortet, det har ærgret mig at jeg gang på gang må melde afbud og lade pladsen stå tom mellem vennerne.

Kunne det bare være sådan hvert år! :)

Aske

Svar #24
4 ud af de første 5 kampe på udebane? ??? Hvis AGF ikke slår Hobro i uge 1...så venter FCK & FCM. Av min arm !!!
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #25
Helt sikkert en vanskelig start med fire udekampe i de første fem runder. Det må handle om at få en god start mod Hobro og derefter prøve at overraske enten FCK eller FCM. Derefter skal vi igen forsøge at vinde udekampene mod Lyngby og SønderjyskE, inden der så igen kommer to af de kampe der som oftest giver nul point: Hjemme mod Horsens og ude mod Brøndby i runde 6 og 7.  Det bliver svært. Omvendt kan en god start være en rigtig kick-start til en top-6 placering.

Svar #26
Det hører med til historien, at AGF selv har ønsket at starte på udebane i de første par runder, fordi der kommer nyt græs efter sommerens koncerter.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #27
Det er i øvrigt underligt, at vi for 3. sæson i træk slutter grundspillet af mod OB i 25. og AaB i 26. runde. Ligesom i år skal vi slutte af i Aalborg. Det kunne have været rart at have haft hjemmebane denne gang.

Svar #28
Det ligner en vanskelig start frem til runde 26 ;)

Svar #29
EDIT EDIT:

Skrev en besked om, at vi fra C1-C3 var lidt hjemløse efter at de der ikke ønskede at flytte i B1-B2 og stå op og synge hele kampen ikke kunne flytte med. 

AGF skriver nu efter mit møde med dem for 1 uge siden:

• Grundet vores møde, er C1+C2 nu unummereret – så der er ikke noget du har misforstået. Jeg har haft lidt om ørerne den seneste tid, og har aldrig fået kontaktet dig efter vores møde – det beklager jeg. Men som sagt er C1+C2 unummereret, som C9+C10 i fremtiden også vil være det (når der åbnes for salg dertil).
  • I fornyelsesperioden (t.o.m. d. 17/6 klokken 12.00) kan alle sæsonkortholdere fra 18/19-sæsonen købe nye sæsonkort til fornyelsespriser. Det vil sige, I som sæsonkortholdere, vil kunne købe sæsonkort til C-øvre for 1.699.

FANTASTISK...

C1 + C2 er igen  ikke-nummeret, og man kan tage venner/nye med uden problemer. Og man skal hverken sidde blandt børn eller tvinges til at synge med 30 min før en kamp hjemme imod Hobro i december.

Svar #30

Det er i øvrigt underligt, at vi for 3. sæson i træk slutter grundspillet af mod OB i 25. og AaB i 26. runde. Ligesom i år skal vi slutte af i Aalborg. Det kunne have været rart at have haft hjemmebane denne gang.
@SteenA‍ 

Ja altså jeg ved ikke om det er fordi AGF selv har ønsket få hjemmekampe tidligt i sæsonen pga. det nye græs som blev berettet. Men jeg kan ikke forstå at man skal både starte og slutte på udebane...!

Svar #31
@SteenA
Ja altså jeg ved ikke om det er fordi AGF selv har ønsket få hjemmekampe tidligt i sæsonen pga. det nye græs som blev berettet. Men jeg kan ikke forstå at man skal både starte og slutte på udebane...!
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude? Det er dog lidt påfaldende hvis vi altid slutter ude og mod de samme hold.

Svar #32
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude?
 Altså hvis alle gerne vil slutte hjemme, så må halvdelen vel slutte hjemme. Den anden halvdel bør vel så logisk set have lov til at starte hjemme. Kan ikke se nogen logik i, at nogen hold starter og slutter ude, mens andre starter og slutter hjemme. Hvorfor ikke bare enten/eller?

Svar #33
Måske fordi alle gerne vil slutte hjemme og en sådan regel så kunne få alle til at ansøge om at starte ude?
Altså hvis alle gerne vil slutte hjemme, så må halvdelen vel slutte hjemme. Den anden halvdel bør vel så logisk set have lov til at starte hjemme. Kan ikke se nogen logik i, at nogen hold starter og slutter ude, mens andre starter og slutter hjemme. Hvorfor ikke bare enten/eller?
AGF beder om at starte ude fordi græsset skal lægges om og det efterkommer man. Hvis det samtidig automatisk betød at vi skulle slutte hjemme, kunne vi jo bare hvert år bede om at starte ude for at slutte hjemme. Jeg ved ikke om at alle gerne vil slutte hjemme, jeg kan også se generelle fordele ved at starte ude i ferien, men jeg kan sagtens se hvorfor man ikke nødvendigvis skal have en hjemme- og en udekamp i første og sidste runde.

Til den tid har vi i øvrigt allerede sikret os top-6 ;)

Svar #34
Ja altså det er altsammen sikkert rigtigt og fint.

Men 2 hjemmekampe i de første 7, og samtidig slutter af ude lyder på mig ikke særligt optimalt, og jeg håber AGF ved hvad de gør :D

Svar #35
Man kan også vælge at se sådan på det at så er Hobro ude overstået på et tidspunkt hvor deres bane måske er god istedet for i December hvor den ikke er. Om det så er en fordel for os, vil jeg ikke spå om.

Svar #38
Jeg foretrækker i den grad at møde FCM og FCK tidligt, mens de stadig er fokuseret på Europa og er ved at spille holdet sammen. Men det kan da godt blive lidt en hård start vi får der...

Svar #39
Jeg foretrækker i den grad at møde FCM og FCK tidligt, mens de stadig er fokuseret på Europa og er ved at spille holdet sammen. Men det kan da godt blive lidt en hård start vi får der...
Ja, men det er vel lige tidligt nok. Ud fra det argument havde det været bedre at få Brøndby og Esbjerg i starten. FCK og FCM skal jo ikke spille 1. kval. runde.

Svar #40
Ja altså det er altsammen sikkert rigtigt og fint.

Men 2 hjemmekampe i de første 7, og samtidig slutter af ude lyder på mig ikke særligt optimalt, og jeg håber AGF ved hvad de gør :D
Den del, to hjemmekampe i de første syv runder, er jeg enig i er lidt ekstrem. Det kan være det så er resultatet af hensyn der også tages til andre klubber og man må acceptere det kan ende sådan når man har særlige ønsker. Det er nok ikke noget AGF har bedt om. Ude- eller hjemmebane har dog heller ikke voldsomt meget at sige, heldigvis så måske, en dårlig start kan jo blive problematisk for visse dele af pressen har allerede slebet knivene til en trænerfyring.

Svar #41
 Ja, men det er vel lige tidligt nok. Ud fra det argument havde det været bedre at få Brøndby og Esbjerg i starten. FCK og FCM skal jo ikke spille 1. kval. runde.
God pointe. Især BIF havde været gode at få i starten med ny træner m.m. Men der er altid nogle spøjse resultater i de første 2-3 runder indtil holdene finder deres rytme. Så overordnet set er det fint at få nogle af kampene mod topholdene der.

Svar #42
Så overordnet set er det fint at få nogle af kampene mod topholdene der.
@Holmertz‍ 

Tja, hvis det var BIF med ny træner eller FCN med kæmpe udskiftninger etc, så er der argumenter. 
FCK var ekstremt godt kørende, og har ikke skiftet det store ud, og kommer nok heller ikke til det. FCM ditto. 

Men når AGF eller FCK møder Horsens med kæmpe udskiftning i starten, så taber de. 
Vi må se. Kæft jeg tør ikke spå noget som helst med de kampe.

Svar #43
Hører ikke til den kommende sæson men først sæsonen efter - der har vi dog ikke en tråd endnu ;)

Der bliver formentligt indført VAR i sæsonen 2010/2021. Nu kommer VAR til Superligaen – Ekstra Bladet

Svar #44
Af mangel på bedre tråd, så smider jeg det her.

Jeg er blevet opmærksom på Steen Houmans økonomiske analyser omkring superligaen. Selvfølgelig er de en anelse forsimplede for en regnskabsnørd som mig, men jeg synes stadig, at de er meget interessante. Økonomi – Steen Houman's Blog

Af de analyser der har været indtil videre, så synes jeg særligt det er interessant at se Sønderjyske, der har gang i noget godt på mange måder. Jeg synes også den udvikling underbygges af deres spillerindkøb og det koncept de er ved at få bygget op dernede, med en klar spillestil og man så samtidig henter nogen af Glens favoritter til det.

Svar #45
Hører ikke til den kommende sæson men først sæsonen efter - der har vi dog ikke en tråd endnu ;)

Der bliver formentligt indført VAR i sæsonen 2010/2021. Nu kommer VAR til Superligaen – Ekstra Bladet

Fedt, så bliver vi mestre i 2021 og Brøndby rykker ned.
Det er i hvert fald den følelse jeg har når jeg ser fejlkendelserne i Superligaen ;-)

Svar #46
Så har vi i øvrigt fået tre mandagskampe mere i runde 4, 5 og 6. I forvejen havde vi mandagskamp i runde 1 og fredagskamp i runde 2. Men i 3. runde har vi så fået en hjemmekamp (årets første) mod FCM en søndag kl. 16. Der er jo nok lagt op til gudstjeneste og travetur igen. Så sæt kryds i kalenderen ud for den 28. juli.

Svar #47
Spændende link om økonomi og sammenligninger - viser også hvad mange glemmer at FCN med omk til talentarbejdet har et stort budget, selvom de betaler mindre i superliga-løn end agf, ob og aab.

Fire meget lige klubber med flere andre der også byder sig pænt til fx randers, esbjerg (noget op og ned i budget) og nu også sønderjyske der opruster, horsens begyndte også at opruste sidste sommer og frem med løn og transfers - efter flere års flotte spillersalg.

Svar #48
@Dichio
Ja, jeg glæder mig helt vildt til at læse de næste analyser han kommer med og ikke mindst om AGF.

FcN har helt klart en forretningsmodel, hvor de bruger mange penge på personaleudgifter, der så gerne skulle komme ind igen via spillersalg, hvilket gør, at de figurerer noget højere på de lister ind man ellers kunne tænke sig, da mange af udgifterne må være til hele det træner/leder setup'et.

Da der er tale om regnsskabstal er de naturligvis et halvt år gamle, men det er interessant, hvor meget vi egentlig bruger mere på personaleomkostninger end de andre klubber vi kæmper med. Det kan naturligvis dække over mange ting, men alt andet lige er det bare interessant, da det virkelig er signifikant. Sandsynligvis er det ikke spillerlønninger alene vi snakker om her, men også en oprustning i hele administrationen, hvilket vel også har været medvirkende til, at vi har øget vores sponsorindtægter etc..

RED: Det er klart, at hele driften af Atletion eller hvad området efterhånden hedder naturligvis giver flere personaleomkostninger end de mindre anlæg som de andre klubber er inde over, hvis de overhovedet står for driften af den slags.

Svar #49
FCN er i hvert fald den klub i DK, som bruger allermest penge på talentarbejdet.

Simple Audio Video Embedder